Suvestinė redakcija nuo 2020-01-01 iki 2021-03-29
Sprendimas paskelbtas: TAR 2017-03-01, i. k. 2017-03364
TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL telšių RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO METODIKOS IR telšių RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2017 m. vasario 23 d. Nr. T1-41
Telšiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 31 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 37 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 8 punktu, 12 straipsnio 2 punktu, Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 711, nuostatomis, Telšių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti:
1.1. Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodiką;
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Telšių rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 30 d. sprendimą Nr. T1-236 „Dėl Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“;
2.2. Telšių rajono savivaldybės tarybos 2013 m. rugsėjo 26 d. sprendimą Nr. T1-344 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 30 d. sprendimo Nr. T1- 236 „Dėl Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“;
2.3. Telšių rajono savivaldybės tarybos 2014 m. lapkričio 27 d. sprendimą Nr. T1-376 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegeužės 30 d. sprendimo Nr. T1-236 „Dėl Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“.
PATVIRTINTA
Telšių rajono savivaldybės tarybos
2019 m. gruodžio 27 d. sprendimu Nr. T1-430
TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO METODIKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodika (toliau – Metodika) nustato vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą (toliau – Rinkliava) dydžių apskaičiavimo principus bei tvarką Telšių regiono savivaldybėse (toliau – Savivaldybės).
2. Metodika rengiama remiantis vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklėmis bei kitais Rinkliavos nustatymą reglamentuojančiais teisės aktais.
3. Rinkliava apskaičiuojama remiantis šiais principais:
3.1. Sąnaudų susigrąžinimo principas – visos sąnaudos, susidarančios dėl atliekų tvarkymo arba kitaip susijusios su šia veikla, privalo būti padengtos atliekų turėtojų.
3.2. Principas „teršėjas (arba atliekų turėtojas) moka“ – atliekų turėtojas, perduodantis atliekų tvarkytojams atliekas, privalo padengti su atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas.
3.3. Nediskriminavimo principas – tos pačios kategorijos atliekų turėtojams taikomos vienodos apmokestinimo sąlygos.
3.4. Proporcingumo principas – apmokestinimas už atliekų tvarkymą turi būti proporcingas pas atliekų turėtoją susidarančiam atliekų kiekiui.
4. Šia Metodika vadovaujasi Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorius, apskaičiuodamas Rinkliavos dydžius atliekų turėtojams, kuriems atstovauja jų naudojamo nekilnojamojo turto objekto savininkas arba nekilnojamojo turto objekto savininko atstovas, arba nekilnojamojo turto objekto savininko įgaliotas asmuo, arba daugiabučio namo savininkų bendrija, individualių gyvenamųjų namų savininkų bendrija, garažų savininkų bendrija, sodininkų bendrija ar kita bendrija, arba bendrojo naudojimo objektų administratorius, arba asmenys, sudarę jungtinės veiklos sutartis bendrosios dalinės nuosavybės teisei įgyvendinti (toliau – Įgaliotas asmuo).
II. BŪTINŲJŲ SU KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMU SUSIJUSIŲ SĄNAUDŲ BEI VIENOS TONOS KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SUTVARKYMO KAINOS NUSTATYMAS
6. Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos (toliau – Būtinosios sąnaudos) – tiesiogiai su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios ir pagrįstos sąnaudos, reikalingos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugai suteikti, ilgalaikiam komunalinėms atliekoms tvarkyti skirtos infrastruktūros eksploatavimui, jos atnaujinimui užtikrinti ir sudaryti komunalinių atliekų turėtojams priimtinas sąlygas dalyvauti tvarkant komunalines atliekas, taip pat mažinti aplinkos taršą.
7. Būtinosios sąnaudos apskaičiuojamos kaip atskirų komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo veiklos rūšių (surinkimas, vežimas, apdorojimas, naudojimas, šalinimas, šių veiklų organizavimas, stebėsena, šalinimo vietų vėlesnė priežiūra) ir Rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą administravimo, be kurių neįmanoma įgyvendinti komunalinių atliekų tvarkymo tikslų, uždavinių ir konkrečių priemonių, nustatytų regiono ir (ar) savivaldybių atliekų tvarkymo planuose, grynųjų sąnaudų ir normatyvinio pelno suma.
8. Būtinosios sąnaudos, atsižvelgiant į taikomus komunalinių atliekų tvarkymo būdus ir priemones, apima šias komunalinių atliekų tvarkymo veiklų sąnaudas:
8.2. mišrių (po pirminio rūšiavimo likusių) komunalinių atliekų apdorojimo ir tolimesnio sutvarkymo sąnaudas;
8.3. mišrių (po pirminio rūšiavimo likusių) atliekų, kurių negalima apdoroti mechaniniu biologiniu būdu ir (arba) po mechaninio biologinio apdorojimo likusių energetinės vertės neturinčių ir perdirbti netinkamų atliekų šalinimo sąnaudas, įskaitant taršos mokestį už sąvartyne šalinamas komunalines atliekas, sąvartynų eksploatavimo sąnaudas, atidėjinius sąvartynui uždaryti, rekultivuoti ir prižiūrėti po uždarymo;
8.4. mišrias komunalines atliekas patekusių antrinių žaliavų surinkimo, atskyrimo nuo mišrių komunalinių atliekų ir kitas tvarkymo sąnaudas, išskyrus tas sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;
8.5. didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių eksploatavimo sąnaudas, išskyrus tas sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;
8.6. pavojingų buitinių (buityje susidarančių) atliekų, didelių gabaritų atliekų, buityje susidarančių elektros ir elektroninės įrangos atliekų, patekusių į mišrias komunalines atliekas, surinkimo apvažiavimo būdu ir tvarkymo sąnaudas, išskyrus tas atliekų tvarkymo sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;
8.9. kitų atliekų (biologiškai skaidžių, tekstilės atliekų ir kitų, kurios savo pobūdžiu ir sudėtimi panašios į buitines atliekas) rūšiuojamojo surinkimo ir (ar) tvarkymo sąnaudas;
8.12. visuomenės švietimo ir informavimo komunalinių atliekų tvarkymo klausimais sąnaudas, išskyrus tas visuomenės švietimo ir informavimo sąnaudas, kurias padengia gamintojai ir importuotojai teisės aktų nustatyta tvarka;
9. Būtinosios sąnaudos apima 8 punkte įvardintų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų sąnaudas ir Normatyvinį pajamų rezervą.
10. Normatyvinis pajamų rezervas – remiantis nustatyta normatyvinio pajamų rezervo norma apskaičiuotas komunalinių atliekų surinkimo iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymo veiklos pajamų rezervas, kurio paskirtis – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos priemonių plėtros ir (arba) atnaujinimo finansavimas bei veiklos rizikų eliminavimas
11. Normatyvinis pajamų rezervas apskaičiuojamas kaip 8 punkte įvardintų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų sąnaudų ir nustatytos normatyvinio pajamų rezervo normos (išreikštos procentais) sandauga.
12. Normatyvinio pajamų rezervo normą atskiru sprendimu nustato Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus valdyba. Normatyvinio pajamų rezervo norma negali būti didesnė nei 5 (penki) procentai.
13. Būtinosios sąnaudos apskaičiuojamos kaip visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų, įvardintų 8 punkte, sąnaudų bei normatyvinio pelno sumos ir pajamų, kurių šaltinis nėra vietinės rinkliavos lėšos, skirtumas.
, (1)
kur:
BS – būtinosios sąnaudos Eur;
VS – komunalinių atliekų tvarkymo veiklų sąnaudos Eur;
NP – normatyvinis pajamų rezervas Eur;
P - pajamos, kurių šaltinis nėra vietinės rinkliavos lėšos Eur;
p - atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į veiklų, į kurias padalyta komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, skaičių.
14. Atliekų, kurių turėtojo nustatyti neįmanoma arba kuris neegzistuoja, tvarkymo sąnaudos negali būti įtraukiamos į Būtinąsias atliekų tvarkymo veiklų sąnaudas.
15. Atsižvelgiant į tai, kad faktinės Būtinosios sąnaudos paaiškėja tik pasibaigus kalendoriniams metams, o pajamas faktinėms sąnaudoms apmokėti būtina užtikrinti veiklos pradžioje, siekiant laiku užtikrinti Būtinųjų sąnaudų apmokėjimą, Būtinųjų sąnaudų preliminarus dydis nustatomas iš anksto.
17. Paaiškėjus, kad iš anksto apskaičiuotos Būtinosios sąnaudos skiriasi nuo faktinių sąnaudų (faktinės sąnaudos didesnės už iš anksto apskaičiuotas sąnaudas arba faktinės sąnaudos mažesnės už iš anksto apskaičiuotas sąnaudas), skirtumas kompensuojamas perskaičiuojant Būtinąsias sąnaudas ateinantiems metams.
18. Būtinosios sąnaudos turi būti perskaičiuojamos atsižvelgiant į:
18.2. numatomų įsigyti ar įsigytų paslaugų, darbų atlikimo ar kitose sutartyse nustatytus įkainius ar tarifus;
18.3. regioniniuose ir (ar) savivaldybių atliekų tvarkymo planuose numatytas įgyvendinti naujas komunalinių atliekų tvarkymo priemones;
18.5. planuojamą atliekų, pateksiančių į organizuojamą komunalinių atliekų tvarkymo sistemą, kiekį pagal komunalinių atliekų rūšis (mišrios komunalinės atliekos, antrinės žaliavos, išskyrus tas, kurių tvarkymo sąnaudas teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai, žaliosios atliekos, maisto atliekos, pavojingos buitinės (buityje susidarančios) atliekos, didelių gabaritų atliekos, tekstilės atliekos, buityje susidarančios elektros ir elektroninės įrangos atliekos ir kitos, kurios savo pobūdžiu ir sudėtimi panašios į buitines atliekas);
19. Būtinosios sąnaudos nustatomos pagal formulę:
, (2)
kur:
BS – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos Eur;
PVS - komunalinių atliekų tvarkymo veiklos pastoviosios sąnaudos Eur;
KVS - komunalinių atliekų tvarkymo veiklos kintamosios sąnaudos Eur;
NP – normatyvinis pelnas Eur;
P - pajamos, kurių šaltinis nėra vietinės rinkliavos lėšos Eur;
p - atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į veiklų, į kurias padalyta komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, skaičių.
20. Pastoviosios komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudos (toliau – Pastovios sąnaudos) – nuo komunalinių atliekų kiekio nepriklausančios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos.
21. Apskaičiavus kiekvienos komunalinių atliekų tvarkymo veiklos pastoviąsias sąnaudas, nustatomos bendrosios pastoviosios sąnaudos, lygios visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų pastoviųjų sąnaudų sumai.
22. Kintamosios komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudos (toliau – Kintamos sąnaudos) – su komunalinių atliekų kiekiu susijusios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos.
23. Apskaičiavus kiekvienos komunalinių atliekų tvarkymo veiklos kintamąsias sąnaudas, nustatomos bendrosios kintamosios sąnaudos, kurios lygios visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų kintamųjų sąnaudų sumai.
24. Vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kaina apskaičiuojama kaip Būtinųjų sąnaudų ir surinktų bei į sąvartyno teritoriją (apdorojimo įrenginius, sąvartyną) pristatytų mišrių komunalinių atliekų kiekio, surinkto iš rinkliavos mokėtojų, dalmuo.
, (3)
kur:
VtK – vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kaina Eur/t;
BS - Būtinosios sąnaudos Eur;
MKA - mišrių komunalinių atliekų kiekio surinkto iš rinkliavos mokėtojų ir pristatyto į sąvartyno teritoriją (sąvartyną, apdorojimo įrenginius) kiekis t/metus.
III. KINTAMŲ IR PASTOVIŲ SĄNAUDŲ DALIES NUSTATYMAS
25. Kintamos ir Pastovios sąnaudos nustatomos atsižvelgiant į sutartinius įsipareigojimus, o jei jais remiantis sąnaudų kintamumo, pastovumo nustatyti neįmanoma, Kintamų ir Pastovių sąnaudų dalis nustatoma įvertinus atskiroms veikloms vykdyti būtinų sąnaudų elastingumą.
26. Elastingumas įvertinamas remiantis sąnaudų kitimo priklausomybe nuo mišrių komunalinių atliekų kiekio pokyčio. Būtinųjų sąnaudų elastingumas apskaičiuojamas kaip atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų sąnaudų ir atliekų kiekio procentinio pokyčio santykio suma. Elastingumas parodo kintamų sąnaudų dalį visose sąnaudose
, (4)
kur:
KVSD – komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių Kintamų sąnaudų dalis proc.;
ΔVSp – atskiros komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudų procentinis pokytis proc.;
ΔMKA – mišrių komunalinių atliekų kiekio surinkto iš įmokos mokėtojų ir pristatyto į sąvartyno teritoriją (sąvartyną, apdorojimo įrenginius) metinis procentinis pokytis proc.;
p - atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į veiklų, į kurias padalyta komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, skaičių.
27. Pastovioji sąnaudų dalis apskaičiuojama kaip visų būtinųjų sąnaudų ir kintamų sąnaudų dalies skirtumas.
, (5)
kur:
PVSD –komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastoviųjų sąnaudų dalis proc.;
KVSD - būtinųjų komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių kintamų sąnaudų dalis proc.
IV. ATLIEKŲ TURĖTOJŲ GRUPĖS
29. Nekilnojamojo turto savininkai ar Įgalioti asmenys apmokestinami atsižvelgiant į jų teisėtai valdomo nekilnojamojo turto objektų tikslinę paskirtį, vadovaujantis Nekilnojamojo turto objektų, kurių savininkas arba įgalioti asmenys privalo mokėti nustatytą rinkliavą arba sudaryti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį, rūšių sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. D1-150 „Dėl Nekilnojamojo turto objektų, kurių savininkas arba įgalioti asmenys privalo mokėti nustatytą rinkliavą arba sudaryti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį, rūšių sąrašo patvirtinimo“.
30. Nekilnojamojo turto objektai, kurių savininkai ar Įgalioti asmenys privalo mokėti Rinkliavą, skirstomi į šias kategorijas:
V. RINKLIAVOS DEDAMOSIOS
32. Apskaičiuota Rinkliava turi būti dvinarė, t. y. susidedanti iš pastoviosios ir kintamosios dedamųjų.
34. Pastovioji dalis turi būti vienodo dydžio visiems atliekų turėtojams, patenkantiems į tą pačią atliekų turėtojų kategoriją.
36. Kintamąją rinkliavos dalį moka nekilnojamojo turto objektų savininkai ar Įgalioti asmenys, kuriems teikiama komunalinių atliekų tvarkymo paslauga.
37. Nekilnojamojo turto objektų kategorijoms priskirti pastovūs bei kintami Rinkliavos administravimo parametrai:
Eil. Nr. |
Atliekų turėtojų kategorija |
Pastovus administravimo parametras |
Kintamas administravimo parametras[1] |
Kintamas administravimo parametras[2] |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. |
Butai daugiabučiuose namuose |
Nekilnojamojo turto objektų paskirtis ir skaičius |
Gyventojų skaičius |
Konteinerių skaičius, tūris ir ištuštinimo dažnis |
|
2. |
Individualūs namai |
Nekilnojamojo turto objektų paskirtis ir skaičius |
|||
3. |
Gyvenamosios paskirties įvairių socialinių grupių asmenims |
||||
4. |
Viešbučių paskirties pastatai |
||||
5. |
Administracinės paskirties pastatai |
Nekilnojamojo turto paskirtis ir plotas
|
|||
6. |
Prekybos paskirties pastatai |
||||
7. |
Paslaugų paskirties pastatai |
||||
8. |
Maitinimo paskirties pastatai |
Nekilnojamojo turto objektų paskirtis ir skaičius |
|||
9. |
Transporto paskirties pastatai |
||||
10. |
Garažų paskirties pastatai |
||||
11. |
Gamybos, pramonės paskirties pastatai |
Nekilnojamojo turto paskirtis ir plotas |
|||
12. |
Sandėliavimo paskirties pastatai |
Nekilnojamojo turto objektų paskirtis ir skaičius |
|||
13. |
Kultūros paskirties pastatai |
||||
14. |
Mokslo paskirties pastatai |
Darbuotojų skaičius |
Nekilnojamojo turto objektų paskirtis ir skaičius |
||
15. |
Gydymo paskirties pastatai |
||||
16. |
Poilsio paskirties pastatai |
Nekilnojamojo turto objektų paskirtis ir skaičius
|
|||
17. |
Sporto paskirties pastatai |
||||
18. |
Religinės paskirties pastatai |
||||
19. |
Specialiosios paskirties pastatai |
||||
20. |
Sodų paskirties pastatai |
||||
21. |
Kiti pastatai |
||||
22. |
Kitos (fermų) paskirties pastatai |
||||
23. |
Kitos (ūkio) paskirties pastatai |
||||
24. |
Kiti poilsio objektai |
[1]Parametras naudojamas, kai NT objektui neįmanoma priskirti konkrečios tik tam nekilnojamojo turto objektui naudoti skirtos konteinerių aikštelės ar individualaus konteinerio.
2 Parametras naudojamas, kai NT objektui įmanoma priskirti konkrečią tik tam nekilnojamojo turto objektui naudoti skirtą konteinerių aikštelę ar individualų konteinerį.
VI. BŪTINŲJŲ SĄNAUDŲ PASKIRSTYMAS SKIRTINGOMS ATLIEKŲ TURĖTOJŲ KATEGORIJOMS
38. Pagal nustatytas mišrių komunalinių atliekų susidarymo normas kiekvienai nekilnojamojo turto objektų kategorijai įvertinamas per metus susikaupiantis atliekų kiekis.
39. Konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskiriamas per metus susidarantis mišrių komunalinių atliekų kiekis nustatomas dauginant mišrių komunalinių atliekų susidarymo normą, kuri yra nustatyta atitinkamai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, iš mišrių komunalinių atliekų susidarymo normą nusakančių parametrų skaičiaus, priskirto konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai.
, (6)
kur:
MKAg – mišrių komunalinių atliekų kiekis, priskiriamas konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai t.;
Ng – mišrių komunalinių atliekų susidarymo norma, priskiriama konkrečiai nekilnojamojo turto kategorijai t/Pg;
Pg – mišrių komunalinių atliekų susidarymo normą nusakančių parametrų skaičius, priskirtas konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai;
g – konkreti nekilnojamojo turto objektų kategorija.
40. Mišrių komunalinių atliekų susidarymo norma priskiriama konkrečiai nekilnojamojo turto kategorijai nustatoma atsižvelgiant į faktinius atliktų mišrių komunalinių atliekų susikaupimo normų tyrimų rezultatus, kitų savivaldybių, regionų patirtį.
41. Būtinosios sąnaudos, tenkančios konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, apskaičiuojamos dauginant konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskiriamą mišrių komunalinių atliekų kiekį iš vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kainos.
, (7)
kur:
BSg – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, priskirtos konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai Eur
MKAg – mišrių komunalinių atliekų kiekis, priskiriamas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai t.;
VtK – vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kaina Eur/t;
g – konkreti nekilnojamojo turto objektų kategorija.
42. Būtinosios sąnaudos, priskirtos kiekvienai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, turi būti perskaičiuojamos ir iš naujo įvertinamos šiais atvejais:
43. Būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, nustatant dvinarį įmokos dydį, suskirstomos į dvi dalis – pastovią ir kintamą.
44. Pastoviosios Būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, nustatomos Būtinąsias sąnaudas priskirtas konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai dauginant iš komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastovių sąnaudų dalies.
, (8)
kur:
PBSg – pastovios būtinosios sąnaudos priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai Eur;
BSg – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai Eur;
PVSD – komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastovių sąnaudų dalis proc.;
g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.
45. Kintamosios būtinosios sąnaudos priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai nustatomos būtinąsias sąnaudas priskirtas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai dauginant iš komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių kintamų sąnaudų dalies.
, (9)
kur:
KBSg – kintamos būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai Eur;
BSg – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai Eur;
KVSD – būtinųjų komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių kintamų sąnaudų dalis proc.;
g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.
VII. VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIŲ ATSKIROMS ATLIEKŲ TURĖTOJŲ KATEGORIJOMS NUSTATYMAS
46. Rinkliavos dedamosios atskiroms atliekų turėtojų kategorijoms apskaičiuojamos pagal pasirinktus Rinkliavos administravimo parametrus, nurodytus 37 punkte.
47. Rinkliavos dedamosios atskiroms nekilnojamojo turto objektų kategorijoms pagal pasirinktus vietinės rinkliavos administravimo parametrus skirstomos į pastovią ir kintamą dedamąsias.
48. Atskiroms nekilnojamojo turto objektų kategorijoms pastovi ir kintama dedamosios įvertinamos atskirai.
49. Rinkliavos pastovioji dedamoji apskaičiuojama konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtas pastovias būtinąsias sąnaudas dalinant iš tai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtų pastovių administravimo parametrų skaičiaus.
, (10)
kur:
PRD –rinkliavos pastovi dedamoji taikoma konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai Eur/admin. param.;
PBSg –pastovios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai Eur;
PAPg – nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtų pastovių administravimo parametrų skaičius m2, gyv. sk., vnt.;
g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.
50. Rinkliavos kintamoji dedamoji apskaičiuojama konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtas kintamas būtinąsias sąnaudas dalinant iš tai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtų kintamų administravimo parametrų sumos.
, (11)
kur:
KRD – pastovi rinkliavos dedamoji, taikoma konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai;
KBSg – kintamos būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai Eur;
KAPg – atliekų turėtojų kategorijai priskirtų kintamų administravimo parametrų suma m3, t, vnt;
g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.
VIII. VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIŲ PERSKAIČIAVIMAS
51. Remiantis Metodika Vietinės rinkliavos dydžiai perskaičiuojami ir teikiami tvirtinti kiekvienai regiono savivaldybės tarybai, jei:
51.1. Planuojamos Būtinosios sąnaudos – 5 proc. didesnės už planuojamas Vietinės rinkliavos pajamas.
Priedo pakeitimai:
Nr. T1-430, 2019-12-27, paskelbta TAR 2019-12-30, i. k. 2019-21647
PATVIRTINTA
Telšių rajono savivaldybės tarybos
2019 m. gruodžio 27d. sprendimu Nr. T1-430
TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą (toliau – Vietinė rinkliava) dydžių apskaičiavimą, atliekų turėtojų registro sudarymo bei keitimo tvarką, Vietinės rinkliavos administravimo, mokėjimo, permokos grąžinimo, išieškojimo tvarką ir iš jos gautų savivaldybės biudžeto pajamų panaudojimą.
2. Vietinė rinkliava nustatoma visiems Telšių rajono savivaldybės atliekų turėtojams, kurie valdo, naudoja ar kitaip disponuoja nekilnojamuoju turtu, išskyrus žemės sklypus. Vietinės rinkliavos Nuostatai netaikomi asmenims, turintiems Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (toliau – TIPK) leidimus, kuriuose yra numatytas komunalinių atliekų tvarkymas.
4. Vietinės rinkliavos administravimas yra pavedamas UAB „Telšių regiono atliekų tvarkymo centras“, juridinio asmens kodas 171780190 (toliau – Administratorius).
II. VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJŲ REGISTRAS
7. Administratorius Registro duomenų bazėje teisės aktų nustatyta tvarka registruoja ir tvarko šiuos duomenis apie atliekų turėtojus – vietinės rinkliavos mokėtojus (toliau – Rinkliavos mokėtojai):
8. Administratorius gali priimti sprendimą dėl Rinkliavos mokėtojų duomenų tikslinimo šiais atvejais:
8.1. Administratoriaus įgaliotiems atstovams atlikus patikrą vietoje ir nustačius faktinius duomenis, kurie skiriasi nuo Administratoriaus turimų duomenų;
9. Administratorius, vadovaudamasis gautais dokumentais, gali perskaičiuoti Vietinės rinkliavos dydžius ir parengti bei Nuostatuose nustatyta tvarka pateikti mokėtojams patikslintus mokėjimo pranešimus.
10. Registrui būtini duomenys renkami, saugomi ir naudojami, laikantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų.
11. Rinkliavos mokėtojų Registro tikslais Administratorius nustatyta tvarka naudojasi jam prieinamų registrų duomenimis, Savivaldybės ir kitų subjektų turimais duomenimis, reikalingais Rinkliavos mokėtojų Registrui ir Vietinei rinkliavai administruoti.
12. Mirus Rinkliavos mokėtojui Administratorius pateikia kreditorinį reikalavimą palikimą tvarkančiam notarui iki mirties priskaičiuotos ir nesumokėtos Vietinės rinkliavos skolos. Atsiradus įstatyminiams įpėdiniams, Vietinės rinkliavos skola iki mirties datos ir iki turto perėmimo datos priklauso paveldėtojui. Nesant testamentinių ar įstatyminių įpėdinių Administratorius siūlo paveldėjimą perimti valstybei, kuriai atstovauja Turto bankas.
13. Likviduojant juridinį Rinkliavos mokėtoją jam priskaičiuota ir nesumokėta Vietinė rinkliava turi būti padengta iki likvidavimo pabaigos. Reorganizuojant Rinkliavos mokėtoją, pareiga sumokėti priskaičiuotą ir nesumokėtą Vietinę rinkliavą pereina jo teisių ir pareigų perėmėjams.
14. Rinkliavos mokėtojui pradėjus bankroto procedūras Administratorius bankroto procedūrą vykdančiam administratoriui pateikia priskaičiuotos ir nesumokėtos Vietinės rinkliavos dydžio kreditorinį reikalavimą.
15. Iš Rinkliavos mokėtojų Registro duomenų bazės pagal bendraturčių pateiktą ir seniūnijos seniūno patvirtintą prašymą išbraukiami gyvenamosios ar negyvenamosios patalpos savininkai – bendraturčiai, paliekant vieną Rinkliavos mokėtoją, jei kiti bendraturčiai nesinaudoja tomis patalpomis.
16. Iš Rinkliavos mokėtojų registro duomenų bazės pagal gyventojo arba įstaigos pateiktą ir seniūno, daugiabučio namo bendrijos pirmininko ar daugiabučio namo administratoriaus patvirtintą prašymą išbraukiami gyvenamosios ar negyvenamosios patalpos savininkai, paliekant vieną, kai šios patalpos priklauso vienam ir tam pačiam savininkui ir jos ribojasi viena su kita bei naudojamos vieno ir to paties savininko ar šeimos.
17. Fiziniams asmenims, gyvenantiems individualiame name, kuriame įrengtos daugiau kaip dvi atskiriems savininkams (ne bendraturčiams) priklausančios gyvenamosios paskirties patalpos, pagal namo savininkų pateiktą prašymą ir seniūnijos seniūno patvirtintą prašymą taikoma daugiabučio namo paskirties Vietinė rinkliava.
18. Rinkliavos mokėtojai, apmokestinto turto bendraturčiai, Administratoriui gali pateikti raštu laisvos formos susitarimą, kuriuo jų sutarimu yra nustatomas vienas bendraturtis, mokėsiantis Vietinę rinkliavą. Bendraturčiai Administratoriui kartu su rašytiniu susitarimu taip pat pateikia laisvos formos prašymą juos išbraukti iš Registro, paliekant pagal susitarimą paskirtą bendraturtį vieninteliu Rinkliavos mokėtoju.
19. Rinkliavos mokėtojai, kurie naudojasi individualiais atliekų konteineriais, tačiau gyvena daugiabutyje, moka Vietinę rinkliavą, apskaičiuotą kaip individualios namų valdos savininkams.
20. Rinkliavos mokėtojai, kurie gyvena daugiabučiame name, pageidaujantys pasikeisti konteinerius iš individualių į bendro naudojimo, Vietinę rinkliavą moka kaip daugiabučių namų savininkai.
21. Rinkliavos mokėtojai, kurie naudojasi individualiais atliekų konteineriais, moka pastoviąją ir minimalią kintamąją Vietinės rinkliavos dalis.
22. Minimali kintamoji Vietinės rinkliavos dalis yra individualaus konteinerio ištuštinimas 12 kartų per metus.
23. Jeigu Rinkliavos mokėtojas turi daugiau negu vieną komunalinių atliekų konteinerį, turi būti skaičiuojama viena pastovioji Vietinės rinkliavos dalis ir atskiros kintamosios Vietinės rinkliavos dalys už kiekvieną naudojamą komunalinių atliekų konteinerį taikant faktinį pakėlimų skaičių, bet ne mažiau minimalaus pakėlimų skaičiaus už kiekvieną konteinerį.
24. Viename gyvenamosios paskirties pastatų žemės sklype, esant atskiroms nekilnojamojo turto objektų kategorijoms skirtinguose pastatuose, jeigu juose vykdoma ūkinė-komercinė veikla, taikomos atskiros pastoviosios Vietinės rinkliavos dalys pagal vykdomą ūkinę-komercinę veiklą ir atskiros kintamosios Vietinės rinkliavos dalys pagal faktinį konteinerių pakėlimų skaičių.
25. Vykdant ūkinę-komercinę veiklą gyvenamosios paskirties kategorijai priskirtose patalpose taikoma viena pastovioji Vietinės rinkliavos dalis pagal vykdomą ūkinę-komercinę veiklą, kintamosios Vietinės rinkliavos dalys skaičiuojamos už kiekvieną naudojamą komunalinių atliekų konteinerį taikant faktinį pakėlimų skaičių.
26. Rinkliavos mokėtojams atstovauja jų naudojamo nekilnojamojo turto objekto savininkas arba nekilnojamojo turto objekto savininko atstovas pagal įstatymą, arba nekilnojamojo turto objekto savininko įgaliotas asmuo, arba daugiabučio namo savininkų bendrija, individualių gyvenamųjų namų savininkų bendrija, garažų savininkų bendrija, sodininkų bendrija ar kita bendrija, bendrojo naudojimo objektų administratorius, esant savininkų raštu įformintam susitarimui, arba asmenys, sudarę jungtinės veiklos sutartis bendrosios dalinės nuosavybės teisei įgyvendinti (toliau – Įgalioti asmenys).
27. Administratorius Registro duomenis atnaujina pagal poreikį. Atnaujintų duomenų pagrindu Administratorius daro atitinkamus pakeitimus Registre.
28. Administratoriaus nurodymai dėl informacijos pateikimo Vietinės rinkliavos administravimo tikslais yra privalomi visiems Rinkliavos mokėtojams, įmonėms, įstaigoms, organizacijoms ir Įgaliotiems asmenims, jeigu toks informacijos ir duomenų pateikimas neprieštarauja teisės aktams. Asmenys, nevykdantys Administratoriaus nurodymų dėl informacijos pateikimo, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
III. VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIO SKAIČIAVIMO TVARKA
29. Vietinės rinkliavos dydžiai apskaičiuojami ir perskaičiuojami vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtinta Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžių nustatymo metodika (toliau – Metodika).
31. Vietinės rinkliavos dydis nustatomas eurais be centų, kai vietinės rinkliavos dydis yra lygus arba didesnis kaip 10 eurų. Kai vietinės rinkliavos dydis yra ne didesnis kaip 10 eurų, jis nustatomas eurais su centais vieno skaitmens po kablelio tikslumu.
IV. VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIAI
34. Pastoviąją Vietinės rinkliavos dalį moka visi Savivaldybės teritorijoje esančio nekilnojamojo turto objektų (išskyrus žemės sklypus) savininkai ar Įgalioti asmenys.
35. Kintamąją Rinkliavos dedamąją moka Savivaldybės teritorijoje esančio nekilnojamojo turto objektų (išskyrus žemės sklypus) savininkai arba Įgalioti asmenys, kuriems teikiama komunalinių atliekų tvarkymo paslauga.
36. Rinkliavos mokėtojams, kurie valdo, naudoja ar kitaip disponuoja sodų paskirties nekilnojamu turtu bei nuolatos gyvena šios paskirties objekte, – Vietinė rinkliava apskaičiuojama kaip individualių namų savininkams. Jeigu sodų paskirties nekilnojamuoju turtu naudojamasi nepilnus metus – Vietinė rinkliava apskaičiuojama kaip už sodų paskirties objektą.
37. Rinkliavos mokėtojai, turintys sodų paskirties žemės sklypą be pastato, Vietine rinkliava nėra apmokestinami.
38. Rinkliavos mokėtojai (išskyrus sodų ir garažų paskirties objektų savininkus ar Įgaliotus asmenis) gali būti atleidžiami nuo kintamosios Vietinės rinkliavos dedamosios, jeigu Administratoriui deklaruoja, jog einamaisiais metais susidarantį laikotarpį, ne trumpesnį kaip vienas metų ketvirtis ir ne ilgesnį kaip metai (toliau – Deklaruotas laikotarpis), nesinaudos komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, priskirta konkrečiam jo valdomam nekilnojamojo turto objektui. Tokiu atveju tokiems Rinkliavos mokėtojams Deklaruotu laikotarpiu komunalinių atliekų tvarkymo paslauga nebus teikiama.
39. Rinkliavos mokėtojas, norintis, kad jam Deklaruotu laikotarpiu nebūtų skaičiuojama kintamoji vietinės rinkliavos dalis, Administratoriui turi pateikti prašymą – sąžiningumo deklaraciją (toliau – Deklaracija), kurios formą nustato Administratorius. Deklaruotas laikotarpis prasideda nuo Deklaracijos pateikimo dienos.
40. Pasibaigus Deklaruotam laikotarpiui ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų Deklaraciją pateikęs Rinkliavos mokėtojas Administratoriui privalo pateikti elektros energijos tiekėjo pažymą apie per Deklaruotą laikotarpį suvartotą elektros energijos kiekį (sunaudotas elektros energijos kiekis per metus neturi viršyti 100 kWh). Kintamoji Rinkliavos mokesčio dalis perskaičiuojama tik gavus elektros energijos tiekėjo pažymą.
41. Jeigu Deklaraciją pateikęs Rinkliavos mokėtojas per Nuostatų 40 punkte nustatytą terminą tokių dokumentų nepateikia arba pateikti dokumentai patvirtina, kad Deklaravimo laikotarpiu elektros energijos kiekis viršija šių Nuostatų 40 punkte nurodytas reikšmes, Administratorius netaiko mokesčio kintamosios dalies sumažinimo.
42. Rinkliavos mokėtojams, individualių namų savininkams (naudotojams), kurių gyvenamosios paskirties pastatai kaimo (mieste) vietovėje yra toliau nei 300 m. iki atliekų surinkimo maršruto, kuriems komunalinių atliekų surinkimo ir tvarkymo paslaugos teikimas neįmanomas, kintamoji Vietinės rinkliavos dalis nėra skaičiuojama. Vietinės rinkliavos kintamoji dalis neskaičiuojama, atsižvelgiant į iki einamųjų metų sausio 15 d. Rinkliavos mokėtojo pateiktą ir seniūnijos seniūno patvirtintą prašymą arba seniūnijos seniūno pateiktą sąrašą.
43. Nuo kintamosios Vietinės rinkliavos atleidžiami daugiabučių namų gyventojai, kurie:
44. Dokumentus, įrodančius 43 punkte nurodytas aplinkybes, reikia pateikti Administratoriui. Aplinkybes įrodančių dokumentų sąrašą ir pateikimo tvarką nustato Administratorius.
45. Nuo Vietinės rinkliavos atleidžiami Rinkliavos mokėtojai, kai jiems priklausantis nekilnojamojo turto objektas yra fiziškai sunaikintas, avarinės būklės ar neįmanomas naudoti, ne ilgesniam nei einamųjų metų laikotarpiui. Toks Rinkliavos mokėtojas privalo Administratoriui pateikti prašymą. Prašymo formą nustato Administratorius.
46. Nuo Vietinės rinkliavos ne trumpesniam kaip vienų metų ketvirčiui ir ne ilgesniam nei einamųjų metų laikotarpiui atleidžiami Rinkliavos mokėtojai, kai nekilnojamo turto objektas yra statomas ar remontuojamas, tik tuo atveju, jeigu statomame ar remontuojamame nekilnojamo turto objekte nėra gyvenama. Toks Rinkliavos mokėtojas privalo Administratoriui pateikti laisvos formos prašymą ir jį pagrindžiančius dokumentus. Tokiam rinkliavos mokėtojui Administratorius perskaičiuoja mokėtiną Vietinę rinkliavą tik po darbų pabaigos ir pateikus tai įrodančius dokumentus.
47. Nepateikus Nuostatų 45 ir 46 punktuose nurodomų dokumentų ar jų kopijų, Administratorius už deklaruotą laikotarpį netaiko atleidimo nuo Vietinės rinkliavos mokesčio. Jeigu deklaruojamas laikotarpis ilgesnis negu metai, Administratorius gali prašyti, kad Rinkliavos mokėtojas šiuos dokumentus ar jų kopijas teiktų periodiškai, bet ne dažniau negu 2 kartus per metus.
48. Nuo kintamosios Vietinės rinkliavos einamųjų metų laikotarpiui atleidžiami Rinkliavos mokėtojai, kai jiems priklausančiuose kitos (fermų) paskirties ir kitos (ūkio) paskirties pastatuose nėra vykdoma ūkinė veikla. Toks Rinkliavos mokėtojas privalo Administratoriui pateikti prašymą. Prašymo formą nustato Administratorius.
49. Rinkliavos mokėtojai (išskyrus laikinų statinių savininkus), kurie yra pateikę prašymus dėl ūkinės veiklos sezoniškumo, pastoviąją Vietinės Rinkliavos dalį moka už visus einamus metus, o kintamoji Vietinės Rinkliavos dalis skaičiuojama už planuojamos veiklos laikotarpį ir komunalinių atliekų išvežimo grafiką, tačiau jei konteineris bus aptarnaujamas ne prašyme numatytu laikotarpiu, mokestis skaičiuojamas pagal aptarnautų konteinerių skaičių.
50. Administratorius turi teisę priimti sprendimą taikyti Vietinę rinkliavą pagal naudojamą nekilnojamojo turto objekto paskirtį, jeigu buvo nustatyta, kad Rinkliavos mokėtojas naudoja nekilnojamąjį turtą pagal kitą, nei įregistruota, paskirtį. Tvarka, kuria nustatoma tikroji nekilnojamojo turto paskirtis, yra tvirtinama Administratoriaus vadovo įsakymu. Nustačius tokį faktą Administratorius perskaičiuoja tokiam Rinkliavos mokėtojui mokėtiną Vietinę rinkliavą už laikotarpį nuo pažeidimo padarymo pradžios iki pažeidimo nustatymo fakto ir pateikia patikslintą Mokėjimo pranešimą pagal naudojamą nekilnojamojo turto objekto paskirtį.
51. Nustatęs rinkliava neapmokestintą nekilnojamajį turtą Administratorius nedelsdamas apskaičiuoja Vietinės rinkliavos dydį ir Rinkliavos mokėtojui pateikia Mokėjimo pranešimą.
52. Tuo atveju, jeigu Rinkliavos mokėtojui priklausančiame nekilnojamo turto objekte yra kelios patalpos, naudojamos pagal skirtingas naudojimo paskirtis, jos gali būti apmokestinamos kaip savarankiški Nekilnojamo turto objektai pagal jų naudojimo paskirtį.
53. Rinkliavos mokėtojams, į atliekų priėmimo aikštelę pristačiusiems neiškomplektuotą naudotą buitinę techniką, apskaičiuota Vietinė rinkliava Administratoriaus patvirtinta tvarka iš dalies gali būti kompensuojama.
V. VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖJIMO TVARKA
55. Administratorius pagal jo pasirinkimą Lietuvos Respublikoje veikiančioje kredito įstaigoje atidaro atskirą surenkamąją sąskaitą Savivaldybės Vietinės rinkliavos įmokoms surinkti. Sumokėta Vietinė rinkliava įskaitoma į Savivaldybės biudžetą.
56. Administratorius kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną į surenkamąją sąskaitą surinktas įmokas perveda į Savivaldybės biudžeto sąskaitą. Administratorius Savivaldybės administracijai teikia pažymą dėl kitų Savivaldybės iždo pajamų per praėjusį kalendorinį ketvirtį.
57. Vietinę rinkliavą privalo mokėti visi Savivaldybės teritorijoje esančio nekilnojamojo turto objektų (išskyrus žemės sklypus) savininkai arba Įgalioti asmenys.
58. Už Mokėjimų pranešimų parengimą ir jame nurodytų duomenų teisingumą atsakingas Administratorius.
59. Mokėjimo pranešimai fiziniams Rinkliavos mokėtojams pateikiami vieną kartus per metus. Administratoriaus sprendimu Mokėjimo pranešimai gali būti siunčiami pakartotinai. Juridiniams Rinkliavos mokėtojams, kurie naudojasi individualiais konteineriais, einamais metais formuojami mėnesiniai Mokėjimo pranešimai į sąskaitą įtraukiant praėjusių metų konteinerių pakėlimų faktą, pastoviąją rinkliavos dalį dalijant į 1/12 ir kintamąją dalį skaičiuojant pagal realų mėnesinį konteinerių pakėlimų skaičių, bet ne mažiau minimalaus pakėlimų skaičiaus (12 kartų) už kiekvieną konteinerį. Juridiniams Rinkliavos mokėtojams, kurie naudojasi bendro naudojimo konteineriais, einamais metais formuojami metiniai Mokėjimo pranešimai.
60. Mokėjimo pranešime Administratorius Rinkliavos mokėtojui apskaičiuoja pastoviąją ir kintamąją Rinkliavos dalis. Rinkliavos mokėtojui, kuriam kintamoji dalis yra apskaičiuota pagal konteinerio tūrio ir jo ištuštinimo kriterijų, kintamoji Rinkliavos dalis apskaičiuojama pagal maksimalų ištuštinimo skaičių, nurodytą Atliekų tvarkymo taisyklėse.
62. Vietinė rinkliava Rinkliavos mokėtojo pasirinkimu mokama iš karto arba kas ketvirtį į pranešime nurodytą specialiąją sąskaitą:
63. Mokėjimo pranešimai siunčiami Registro duomenų bazėje esančiu nekilnojamojo turto objekto adresu arba, jei nekilnojamojo turto objekto savininkas ar Įgaliotas asmuo pageidauja, kitu nurodytu adresu arba pateikiama Rinkliavos mokėtojui jo nurodytu elektroniniu paštu. Jeigu nekilnojamojo turto objektas turi kelis bendraturčius, Mokėjimo pranešimai visiems bendraturčiams siunčiami atskirai pagal Registro duomenų bazėje esantį nekilnojamojo turto objekto adresą arba, jei nekilnojamojo turto objekto savininkas ar Įgaliotas asmuo pageidauja, kitu nurodytu adresu arba pateikiama Rinkliavos mokėtojui jo nurodytu elektroniniu paštu, nurodant kiekvieno bendraturčio apskaičiuotą Vietinės rinkliavos dydį pagal priklausančią nekilnojamojo turto objekto dalį.
64. Jeigu Rinkliavos mokėtojas pasibaigus einamiesiems metams negavo Mokėjimo pranešimo, jis privalo per 1 mėnesį kreiptis į Administratorių informuodamas jį apie tai. Priešingu atveju yra laikoma, kad Mokėjimo pranešimą Rinkliavos mokėtojas gavo ir jis turi jį apmokėti. Siunčiant Mokėjimo pranešimą elektroniniu paštu laikoma, kad Rinkliavos mokėtojas jį gavo kitą dieną nuo jo išsiuntimo.
65. Mokėjimo pranešime nurodoma: laikotarpis, už kurį mokama Rinkliava, apskaičiuotos pastovioji ir maksimali kintamoji Rinkliavos dalys, įmokos kodas, Rinkliavos mokėtojo identifikavimo kodas Registre, nekilnojamojo turto duomenys, adresas, atsiskaitomoji sąskaita, į kurią reikia sumokėti vietinės rinkliavos įmoką, asmens, kuriam siunčiamas mokėjimo pranešimas: fizinio asmens – vardas, pavardė; juridinio asmens – pavadinimas, įmonės kodas.
VI. SKOLOS UŽ VIETINĘ RINKLIAVĄ IŠIEŠKOJIMAS
66. Per nustatytą laikotarpį nesumokėtos Vietinės rinkliavos išieškojimą iš Rinkliavos mokėtojų vykdo Administratorius. Administratorius Vietinės rinkliavos nepriemokoms išieškoti gali pasitelkti trečiuosius asmenis. Tokiu atveju Rinkliavos mokėtojui tenka pareiga apmokėti skolų išieškojimo teismines išlaidas.
VII. VIETINĖS RINKLIAVOS PERMOKA IR GRĄŽINIMO ATVEJAI
68. Jei neįmanoma identifikuoti Rinkliavos mokėtojo, įmokėjusio pinigus, jo pinigai perkeliami į „nežinomų mokėtojų“ grupę. Jei Rinkliavos mokėtojas kreipėsi ir pateikė visus įrodymus (pavedimo kopiją, kvitą ir t.t.), mokėjimas priskiriamas Rinkliavos mokėtojui pagal Rinkliavos mokėtojo kodą. Jei per 2 kalendorinius metus įmokų nepavyksta identifikuoti, jos grąžinamos asmeniui į tą sąskaitą, iš kurios jie buvo pervesti. Jei pinigai sumokėti ne bankiniu pavedimu ar nėra galimybės pinigus grąžinti sumokėjusiam asmeniui, suėjus 5 metų senaties terminui iš Vietinės rinkliavos sąskaitos perkeliami į Administratoriaus „Luminor“ banko sąskaitą arba kitą atsiskaitomąją įmonės sąskaitą.
69. Permokų ir klaidingai pervestų įmokų grąžinimas vykdomas šia tvarka:
69.1. Administratorius priima ir išnagrinėja raštiškus prašymus dėl Rinkliavos permokų arba klaidingai sumokėtų įmokų grąžinimo Rinkliavos mokėtojui ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo.
69.2. Jei Rinkliavos mokėtojas prašymo grąžinti permoką nepateikė, permokėta suma dengiama ateinančių metų mokėjimo pranešimo mokėtina suma. Asmens prašymo įmokai užskaityti nereikia.
69.3. Kai Rinkliavos mokėtojas moka už kelis skirtingus nekilnojamojo turto objektus, jis privalo nurodyti visų rinkliavos mokėtojų kodus ir joms tenkančias sumas. Jei asmuo moka už nekilnojamojo turto objektus, kurie priklauso skirtingoms savivaldybėms, tai mokestis turi būti mokamas į tą banko sąskaitą, kuriai savivaldybei ji priklauso. Sumokėjus pinigus į klaidingą sąskaitą, jie pervedami pagal Rinkliavos mokėtojo prašymą ar pateikus tai įrodančius dokumentus.
69.4. Administratorius pagl gautus prašymus iš Rinkliavos mokėtojų, atsižvelgdamas į pateiktus duomenis, grąžina Vietinės rinkliavos permoką arba klaidingai sumokėtą įmoką į Rinkliavos mokėtojo prašyme nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo Rinkliavos mokėtojo prašymo gavimo dienos.
VIII. VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS
70. Rinkliavos mokėtojai turi teisę:
70.1. susipažinti su Registro duomenimis ir visa informacija, susijusia su Vietinės rinkliavos dydžiais, jų apskaičiavimu;
71. Rinkliavos mokėtojo pareigos:
71.2. Administratoriaus prašymu pateikti visus duomenis, reikalingus Vietinės rinkliavos dydžiui apskaičiuoti;
71.3. perleidžiant nekilnojamąjį turtą būsimą savininką (naudotoją) informuoti apie prievolę mokėti Vietinę rinkliavą ir nedelsiant informuoti Administratorių apie Registro duomenų pasikeitimą;
IX. VIETINĖS RINKLIAVOS LENGVATOS
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
74. Iškilusius kitus, Nuostatuose nenumatytus, neaptartus, klausimus bei dėl Nuostatų taikymo kilusias problemas sprendžia Administratoriaus vadovo sudaryta komisija, kuri veikia pagal savo pasitvirtintą darbo reglamentą.
Priedo pakeitimai:
Nr. T1-430, 2019-12-27, paskelbta TAR 2019-12-30, i. k. 2019-21647
Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų
surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų
1 priedas
VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ
IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIAI
Eil. Nr. |
Nekilnojamo turto objektų kategorija |
Pastovus administravimo parametras |
Pastovus įmokos dydis Eur / vnt. / metus |
Kintamas administravimo parametras3 |
Kintamas įmokos dydis1 Eur / vnt. / metus |
Kintamas administravimo parametras4 |
Kintamas įmokos dydis2 Eur |
|||
1. |
Gyvenamosios paskirties butai daugiabučiuose namuose |
Nekilnojamojo turto paskirtis ir objektų skaičius
|
30,00 |
Gyventojų skaičius |
10,00 |
Konteinerių skaičius, tūris ir ištuštinimo dažnis (1 m3 ištuštinimas)
|
10,80 |
|||
2. |
Gyvenamosios paskirties individualūs namai |
30,00 |
Nekilnojamojo turto paskirtis ir objektų skaičius |
30,00 |
||||||
3. |
Gyvenamosios paskirties įvairių socialinių grupių asmenims |
38,00 |
16,00 |
7,80 |
||||||
4. |
Viešbučių paskirties pastatai |
220,00 |
94,00 |
|||||||
5. |
Administracinės paskirties pastatai |
iki 100 m2 |
Nekilnojamojo turto paskirtis ir plotas |
60,00 |
44,00 |
|||||
nuo 100 m2 |
140,00 |
|||||||||
6. |
Prekybos paskirties pastatai |
iki 100 m2 |
90,00 |
70,00 |
||||||
nuo 100-500 m2 |
180,00 |
|||||||||
500-3000 m2 |
500,00 |
|||||||||
virš 3000 m2 |
1200,00 |
|||||||||
7. |
Paslaugų paskirties |
iki 100 m2 |
90,00 |
63,00 |
||||||
virš 100 m2 |
190,00 |
|||||||||
8. |
Maitinimo paskirties pastatai |
Nekilnojamojo turto paskirtis ir objektų skaičius
|
198,00 |
85,00 |
||||||
9. |
Transporto paskirties pastatai |
58,00 |
25,00 |
|||||||
10. |
Garažų paskirties pastatai |
5,70 |
2,50 |
|||||||
11. |
Gamybos, pramonės paskirties |
iki 100 m2 |
Nekilnojamojo turto paskirtis ir plotas |
40,00 |
40,00 |
|||||
nuo 100 m2-1000 m2 |
94,00 |
|||||||||
virš 1000 m2 |
188,00 |
|||||||||
12. |
Sandėliavimo paskirties pastatai |
Nekilnojamojo turto paskirtis ir objektų skaičius |
40,00 |
17,00 |
||||||
13. |
Kultūros paskirties pastatai |
61,00 |
26,00 |
|||||||
14. |
Mokslo paskirties pastatai |
Darbuotojų skaičius5 |
Nekilnojamojo turto paskirtis ir objektų skaičius |
213,00 |
91,00 |
|||||
15. |
Gydymo paskirties pastatai |
228,00 |
98,00 |
|||||||
16. |
Poilsio paskirties pastatai |
Nekilnojamojo turto paskirtis ir objektų skaičius
|
143,00 |
61,00 |
||||||
17. |
Sporto paskirties pastatai |
115,00 |
49,00 |
|||||||
18. |
Religinės paskirties pastatai |
29,00 |
12,00 |
|||||||
19. |
Specialiosios paskirties pastatai |
140,00 |
60,00 |
|||||||
20. |
Sodų paskirties pastatai |
13,00 |
5,40 |
|||||||
21. |
Kiti pastatai |
245,00 |
105,00 |
|||||||
22. |
Kitos (fermų) paskirties pastatai |
5,00 |
5,00 |
|||||||
23. |
Kitos (ūkio) paskirties pastatai |
5,00 |
5,00 |
|||||||
24. |
Kiti poilsio objektai |
30,00 |
30,00 |
|||||||
Atliekų turėtojai, kurie nėra susieti su konkrečiu nekilnojamojo turto objektu, bet naudojasi komunalinių atliekų tvarkymo sistema, už 1 m3 atliekų sutvarkymą moka 26,00 Eur su PVM.
_______________
[1]Parametras naudojamas, kai NT objektui neįmanoma priskirti konkrečios tik tam nekilnojamojo turto objektui naudoti skirtos konteinerių aikštelės ar individualaus konteinerio.
2 Parametras naudojamas, kai NT objektui įmanoma priskirti konkrečią tik tam nekilnojamojo turto objektui naudoti skirtą konteinerių aikštelę ar individualų konteinerį.
3 Parametras naudojamas, kai NT objektui neįmanoma priskirti konkrečios tik tam nekilnojamojo turto objektui naudoti skirtos konteinerių aikštelės ar individualaus konteinerio.
4 Parametras naudojamas, kai NT objektui įmanoma priskirti konkrečią tik tam nekilnojamojo turto objektui naudoti skirtą konteinerių aikštelę ar individualų konteinerį.
5 Parametras naudojamas NT objektui, kai jame dirba iki 10 darbuotojų imtinai, tokiam NT objektui pastovus įmokos dydis mažinamas 50 proc. Dėl įmokos dydžio sumažinimo informaciją apie darbuotojų skaičių teikia savarankiškai Rinkliavos mokėtojas. Apie padidėjusį darbuotojų skaičių Rinkliavos mokėtojas privalo pranešti Administratoriui, kuris perskaičiuoja mokėtiną Vietinę rinkliavą nuo kito mėnesio po informacijos pateikimo. Nustačius faktą, kad NT objekte dirba daugiau kaip 10 darbuotojų, o Administratoriui nebuvo apie tai pranešta, jis tokiam Rinkliavos mokėtojui perskaičiuoja mokėtiną Vietinę rinkliavą už visus einamuosius metus, taikydamas pastovų administravimo parametrą – nuo nekilnojamojo turto paskirties ir objektų skaičiaus.
Priedo pakeitimai:
Nr. T1-246, 2017-09-28, paskelbta TAR 2017-10-04, i. k. 2017-15647
Nr. T1-7, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-29, i. k. 2018-01343
Nr. T1-430, 2019-12-27, paskelbta TAR 2019-12-30, i. k. 2019-21647
Pakeitimai:
1.
Telšių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T1-213, 2017-08-31, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14088
Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 23 d. sprendimo Nr. T1-41 „Dėl Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos ir Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Telšių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T1-246, 2017-09-28, paskelbta TAR 2017-10-04, i. k. 2017-15647
Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 23 d. sprendimo Nr. T1-41 „Dėl Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos ir Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Telšių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T1-7, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-29, i. k. 2018-01343
Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 23 d. sprendimo Nr. T1-41 „Dėl Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos ir Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Telšių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T1-430, 2019-12-27, paskelbta TAR 2019-12-30, i. k. 2019-21647
Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 23 d. sprendimo Nr. T1-41 „Dėl Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos ir Telšių rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo