Suvestinė redakcija nuo 2024-10-01

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2020-06-23, i. k. 2020-13743

 

KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. birželio 23 d. Nr. T-276

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsniu, Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu ir Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Kauno miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kauno miesto savivaldybės tarybos 2017 m. gruodžio 19 d. sprendimą Nr. T-821 „Dėl Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Šis sprendimas įsigalioja 2020 m. liepos 1 dieną.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                        Visvaldas Matijošaitis

 

PATVIRTINTA

Kauno miesto savivaldybės tarybos

2020 m. birželio 23 d.

sprendimu Nr. T-276

(Kauno miesto savivaldybės tarybos

2024 m. liepos 9 d.

sprendimo Nr. T-539

redakcija)

 

 

KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ mokėjimo už socialines paslaugas tvarkOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžių nustatymą, asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą ir kitas sąlygas.

2. Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir Kauno miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijos gyventojams organizuoja Savivaldybė ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos ar jas teikiančio fizinio asmens (toliau bendrai – paslaugų teikėjas) tarpusavio susitarimu.

3. Konkretus mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) pagal Aprašą nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas) ir kitais teisės aktais.

4. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali viršyti asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidų dydžio.

5. Socialinę globą, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugas teikiančius paslaugų teikėjus, parinktus atsižvelgiant į socialinių paslaugų gavėjo (globėjo, rūpintojo ar kito teisėto atstovo) prašymą ir interesus, arba socialinės globos įstaigas, kurias globėjais (rūpintojais) įstatymų nustatyta tvarka paskiria teismas, Savivaldybė finansuoja tiesiogiai, sudarydama sutartis dėl šių paslaugų teikimo asmenims (šeimoms) ir mokėjimo už jas. Šiose sutartyse, be kitų nuostatų, nustatomos sutarties šalių tarpusavio teisės ir pareigos, turi būti nustatyta mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, Savivaldybės apskaičiuoto asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio keitimo atvejai ir informacijos apie Savivaldybės apskaičiuotą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį (pinigine išraiška) pateikimo socialines paslaugas gaunančiam asmeniui ar jo globėjui (rūpintojui), kitam teisėtam asmens atstovui tvarka. Šias sutartis pasirašo Savivaldybės  meras ar jo įgaliotas asmuo, socialines paslaugas teikiantis paslaugų teikėjas ar jo įgaliotas asmuo ir socialines paslaugas gaunantis asmuo, jo globėjas (rūpintojas), kitas teisėtas atstovas, mokėsiantis už socialines paslaugas. Jei pagal Aprašą ar specialiuosius teisės aktus tam tikra socialinė paslauga asmenims (šeimoms) teikiama nemokamai, sutartį dėl sumokėjimo už šias socialines paslaugas Savivaldybė gali sudaryti tik su paslaugų teikėju.

6. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais buhalterinės apskaitos tvarką.

7. Socialinės paslaugos skiriamos vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų organizavimo Kauno miesto savivaldybėje tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės mero potvarkiu.

8. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Socialinių paslaugų įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose apibrėžtas sąvokas. Tiek, kiek nereglamentuoja Aprašas, taikomos Socialinių paslaugų įstatymo, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo ir kitų teisės aktų nuostatos.

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS IR PREVENCINES SOCIALINES PASLAUGAS

 

9. Bendrosios socialinės paslaugos, išskyrus transporto organizavimo paslaugą, ir prevencinės socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.

10. Savivaldybė asmeniui, kuris dėl negalios pobūdžio ar sveikatos sutrikimų negali naudotis viešuoju transportu, už transporto organizavimo paslaugas kompensuoja, mokėdama Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka parinktiems šių paslaugų teikėjams už:

10.1. gulinčio asmens su asistentu (-ais) vieną važiavimą Savivaldybės teritorijoje – 27,50 Eur;

10.2. asmens, judančio vežimėlio pagalba, su asistentu (-ais) vieną važiavimą Savivaldybės teritorijoje – 11,6 Eur;

10.3. asmens su asistentu (-ais) vieną važiavimą Savivaldybės teritorijoje –10 Eur;

10.4. gulinčio asmens arba asmens, judančio vežimėlio pagalba, su asistentu (-ais) vieną nuvažiuotą kilometrą už Savivaldybės teritorijos ribų – 1,38 Eur;

10.5. asmens vieną nuvažiuotą kilometrą už Savivaldybės teritorijos ribų – 0,78 Eur.

10.6. hemodializuojamo gulinčio asmens su asistentu (-ais), hemodializuojamo asmens, judančio vežimėliu, su asistentu (-ais) ir hemodializuojamo asmens su asistentu (-ais) transporto organizavimo paslaugą – visą paslaugos kainą.

Papildyta papunkčiu:

Nr. T-631, 2024-09-10, paskelbta TAR 2024-09-10, i. k. 2024-15933

 

11. Asmeniui, kuris gauna socialinę pašalpą Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka, arba asmeniui, kurio pajamos mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, Savivaldybė kompensuoja visą transporto organizavimo paslaugas kainą. Visais atvejais, atskaičiavus nustatytą asmens mokėjimo už transporto organizavimo paslaugą kainą, asmens mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

12. Socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugos, vaikų dienos socialinė priežiūra, socialinė priežiūra šeimoms, psichosocialinė pagalba (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu), pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, socialinių dirbtuvių paslaugos, intensyvi krizių įveikimo pagalba (jeigu kartu neteikiamas laikinas apgyvendinimas), palydėjimo paslauga jaunuoliams (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste), psichologinė ir socialinė reabilitacija vaikams bendruomenėje, laikino apnakvindinimo paslauga suaugusiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.

13. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui (šeimai, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai) neturi viršyti 20 procentų asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai) pajamų.

14. Savivaldybės biudžeto lėšomis nefinansuojamos šios socialinės priežiūros paslaugos:

14.1. Palydėjimo paslauga jaunuoliams (jeigu ji teikiama su apgyvendinimu savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste), kuomet asmens deklaruota gyvenamoji vieta Kauno mieste yra šios paslaugos teikimo vieta ir iki šios deklaracijos asmens deklaruota gyvenamoji vieta buvo kitoje savivaldybėje arba asmuo iki pilnametystės buvo globojamas (rūpinamas) kitos savivaldybės sprendimu;

14.2. intensyvi krizių įveikimo pagalba (jeigu kartu teikiamas laikinas apgyvendinimas) asmenims (šeimoms), kuomet asmens (šeimos) deklaruota gyvenamoji vieta Kauno mieste yra šios paslaugos teikimo vieta ir iki šios deklaracijos asmens deklaruota gyvenamoji vieta buvo kitoje savivaldybėje.

15. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kuris pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą negauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos (toliau bendrai – IPTIK), mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis:

15.1.  kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 0,1 valstybės remiamų pajamų dydžio;

15.2. kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet neviršija 3 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 0,125 valstybės remiamų pajamų dydžio;

15.3. kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 0,3 valstybės remiamų pajamų dydžio;

15.4. kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet neviršija 4 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra  0,35 valstybės remiamų pajamų dydžio;

15.5. kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 4 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 4,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 0,6 valstybės remiamų pajamų dydžio;

15.6. kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 4,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet neviršija 5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra  0,67 valstybės remiamų pajamų dydžio;

15.7. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 5 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 1 valstybės remiamų pajamų dydis.

16. Asmens, kuris pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna IPTIK, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis:

16.1. kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio IPTIK poreikis, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 40 procentų šios kompensacijos dydžio;

16.2. kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio IPTIK poreikis, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 60 procentų šios kompensacijos dydžio.

17.  Asmeniui (šeimai), gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį arba neviršija valstybės remiamų pajamų dvigubo dydžio, socialinė priežiūra teikiama nemokamai, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą, ir asmenis, pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gaunančius IPTIK.

18.  Atskaičiavus nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo dalį už socialinę priežiūrą, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai, išskyrus atvejus, kai asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

19. Socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą ir kuris pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą negauna IPTIK, mokėjimo už šią socialinę paslaugą dydis:

19.1. kurio pajamos yra mažesnės už 1 valstybės remiamų pajamų dydį arba neviršija 1 valstybės remiamų pajamų dydžio, mokėjimo dydis mėnesiui yra 0,1 valstybės remiamų pajamų dydžio arba proporcingai mažiau, kad atskaičiavus mokamą mokėjimo dydį asmens mėnesio pajamos liktų ne mažesnės nei 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio;

19.2. kurio pajamos didesnės už 1 valstybės remiamų pajamų dydį, bet neviršija 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio, mokėjimo dydis yra 0,2 valstybės remiamų pajamų dydžio arba proporcingai mažiau, kad atskaičius mokamą mokėjimo dydį asmens mėnesio pajamos liktų ne mažesnės nei 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio;

19.3. kurio pajamos didesnės už 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio, bet neviršija 2 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo dydis yra 0,3 valstybės remiamų pajamų dydžio;

19.4. kurio pajamos didesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo dydis yra 0,4 valstybės remiamų pajamų dydžio;

19.5. kurio pajamos didesnės už 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet neviršija 3 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo dydis yra 0,5 valstybės remiamų pajamų dydžio;

19.6. kurio pajamos didesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo dydis yra 0,6 valstybės remiamų pajamų dydžio;

19.7. kurio pajamos didesnės už 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo dydis yra 0,7 valstybės remiamų pajamų dydžio.

20.  Socialinė priežiūra krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai, priėmus sprendimą dėl paslaugų teikimo teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį, ne visą dieną ar trumpiau nei nustatyta maksimali galima socialinės priežiūros paslaugų teikimo trukmė teikiamas socialinės priežiūros paslaugas dydis nustatomas proporcingai teikiamų socialinės priežiūros paslaugų trukmei.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

22. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, nepriklausomai nuo to, ar asmuo gyvena vienas, ar su šeima.

23. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų jo pajamų. Dienos socialinė globa likusiam be tėvų vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

24. Asmens, kuris pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą negauna IPTIK, mokėjimo už dienos socialinės globos paslaugas dydis:

24.1. kurio pajamos mažesnės už 1,5 valstybės remiamus pajamų dydžio, bet neviršija 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,1 valstybės remiamų pajamų dydžio, bet ne daugiau kaip 10 proc. asmens pajamų;

24.2. kurio pajamos yra didesnės už 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio, bet neviršija 2 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,15 valstybės remiamų pajamų dydžio;

24.3. kurio pajamos yra didesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,3 valstybės remiamų pajamų dydžio;

24.4. kurio pajamos didesnės už 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet neviršija 3 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,37 valstybės remiamų pajamų dydžio;

24.5. kurio pajamos didesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,6 valstybės remiamų pajamų dydžio;

24.6. kurio pajamos didesnės už 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet neviršija 4 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,7 valstybės remiamų pajamų dydžio;

24.7. kurio pajamos didesnės už 4 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 4,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio;

24.8. kurio pajamos didesnės už 4,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet neviršija 5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,9 valstybės remiamų pajamų dydžio;

24.9. kurio pajamos yra didesnės už 5 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 1 valstybės remiamų pajamų dydžio.

25. Asmens, kuris pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna IPTIK, mokėjimo už dienos socialinės globos paslaugas dydis:

25.1. kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio IPTIK poreikis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mėnesiui yra 40 procentų šios kompensacijos dydžio;

25.2. kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio IPTIK poreikis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mėnesiui yra 60 procentų šios kompensacijos dydžio.

26. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą asmens namuose dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos asmens namuose trukmei, proporciją apskaičiuojant nuo maksimalios galimos gauti konkrečiam asmeniui taikomos dienos socialinės globos asmens namuose trukmės. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje dydis nustatomas proporcingai asmeniui teikiamos dienos socialinės globos trukmei. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą dienos socialinės globos centre, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

27. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

28. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna IPTIK, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti.

29. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

30. Krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa 30 kalendorinių dienų teikiama nemokamai, priėmus sprendimą dėl paslaugų teikimo teisės aktų nustatyta tvarka.

31. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

32. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos į stacionarias sveikatos priežiūros įstaigas, mokėjimo dydis už trumpalaikę socialinę globą sumažinamas, numatant, kad už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias išvykimo paras (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms) mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nemažinamas. Išvykimo laikas pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

33. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir į turtą.

34. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna IPTIK, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

35. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo jo turto vertės, viršijančios šį normatyvą (toliau – Turto mokestis).

36. Mokėjimo už vaiko su negalia ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas neatsižvelgiant į jo turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko su negalia pajamų. Tais atvejais, kai vaikas su negalia pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna IPTIK, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

37. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

38. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, mokėjimo dydis už ilgalaikę socialinę globą sumažinamas, numatant, kad už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias išvykimo paras (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms) mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas. Išvykimo laikas pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

39. Asmuo atleidžiamas nuo Turto mokesčio už ilgalaikę socialinę globą, jei turtas buvo iš esmės sugadintas ar sunaikintas, esant tai patvirtinantiems dokumentams (priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos (dėl gaisro) pažyma, antstolio faktinių aplinkybių konstatavimo protokolas ar kitų atsakingų institucijų ar įstaigų dokumentai) ir po turto sugadinimo ar sunaikinimo datos turto vertė nebuvo peržiūrėta teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGĄ

 

40. Asmens mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugas dydis:

40.1. kurio prižiūrimam asmeniui pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą nustatytas pirmo arba antro lygio IPTIK poreikis, mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis mėnesiui yra 40 procentų šios kompensacijos dydžio;

40.2. kurio prižiūrimam asmeniui pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą nustatytas trečio arba ketvirto lygio IPTIK kompensacijos poreikis, mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis mėnesiui yra 60 procentų šios kompensacijos dydžio.

41. Mokėjimo už trumpiau nei nustatyta maksimali galima laikino atokvėpio paslaugos teikimo trukmė teikiamą laikino atokvėpio paslaugą dydis nustatomas proporcingai teikiamos laikino atokvėpio paslaugos trukmei.

 

VIII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

42. Asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimą, pajamų ir turto apskaičiavimą atlieka ir asmens (šeimos) mokėjimo dydį pagal Aprašą nustato Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už socialinių paslaugų organizavimą, vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

43. Pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms (jų rūšiai, dydžiui ir kt.) ir (ar) turtui (jį ar jo dalį pradavus, dovanojus, įsigijus turtą ir kt.), asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos iš naujo. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

44. Jei asmens (šeimos) finansinių galimybių ir (ar) turto vertinimo metu, kai asmuo (šeima) dar negauna socialinių paslaugų ar asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka keičiamos socialinės paslaugos ar socialinių paslaugų teikėjas, paaiškėja, kad asmens (šeimos) mokėtinas dydis už tas socialines paslaugas, apskaičiuotas Aprašo nustatyta tvarka, nepakankamas visiškai apmokėti asmens (šeimos) pasirinkto paslaugų teikėjo asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos kainos (įkainio), išskaičiavus Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, asmeniui (šeimai) pasiūloma kitas (-i) tas pačias socialines paslaugas teikiantis (-ys) paslaugų teikėjas (-ai), kur asmens (šeimos) mokėtinas dydis, apskaičiuotas Aprašo nustatyta tvarka, įvertinus socialinės paslaugos kainą (įkainį) pas tą paslaugų teikėją ir Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, pakankamas sumokėti už teikiamas socialines paslaugas. Jei asmuo (šeima) nesutinka pasirinkti kito paslaugų teikėjo, kurio socialinių paslaugų kaina (įkainis) mažesnis, asmuo (šeima) įsipareigoja apmokėti ne tik Aprašo nustatyta tvarka apskaičiuotą mokėtiną dydį, bet ir skirtumą, kuris susidaro iš jam teikiamos socialinės paslaugos kainos (įkainio) išskaičiavus asmens (šeimos) mokėtiną dydį ir Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį. Šis skirtumas mokamas Asmens ir paslaugų teikėjo tarpusavio susitarimu.

45. Jei asmens (šeimos) finansinių galimybių ir (ar) turto vertinimo metu, kai asmuo (šeima) dar negauna socialinių paslaugų ar asmeniui (šeimai), ar yra keičiamos socialinės paslaugos ar socialinių paslaugų teikėjas, paaiškėja, kad iš socialinės paslaugos kainos (įkainio) atėmus asmens (šeimos) mokėtiną dydį, apskaičiuotą Aprašo nustatyta tvarka, Savivaldybei tenka primokėti dydį, kuris sudaro 90 ar daugiau procentų Savivaldybės tarybos nustatyto maksimalaus tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydžio, asmuo (šeima) informuojamas (-a), kad pasikeitus jo finansinėms ir (ar) turto galimybėms ir (ar) jam teiktinos socialinės paslaugos kainai (įkainiui), yra tikimybė, kad jo mokėtinas dydis, apskaičiuotas Aprašo nustatyta tvarka, gali būti nepakankamas visiškai sumokėti socialinės paslaugos kainą (įkainį), atskaičius Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, taip pat pateikiama informacija apie to pasekmes, numatytas Apraše, ir apie galimybę pasirinkti kitą (-us) paslaugų teikėją (-us), teikiantį (-čius) analogišką socialinę paslaugą, kurio (-ių) socialinių paslaugų kaina (įkainis) mažesni.

46. Jei asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, finansinių galimybių ir (ar) turto pervertinimo metu ir (ar) paslaugų teikėjui pakeitus socialinių paslaugų kainą paaiškėja, kad asmens (šeimos) mokėjimo dydis už asmens (šeimos) gaunamas socialines paslaugas, apskaičiuotas Aprašo nustatyta tvarka, nepakankamas visiškai apmokėti asmens (šeimos) pasirinkto paslaugų teikėjo asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos kainos, išskaičiavus Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, išlaidų suma, viršijanti asmens (šeimos) mokėjimo dydį, kompensuojama Savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų (kai asmuo su sunkia negalia ir jam teikiamos socialinės globos paslaugos) lėšomis, bet ne ilgiau kaip 3 mėnesius nuo tos dienos, kai paaiškėja, kad asmens (šeimos) finansinės galimybės nepakankamos apmokėti už socialinę paslaugą, ir per tą laikotarpį:

46.1. asmuo (šeima) ar jo globėjas (rūpintojas), kitas teisėtas atstovas pasirenka kitą paslaugų teikėją, teikiantį analogišką ar lygiavertę (atsižvelgiant į asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, įvertintą teisės aktų nustatyta tvarka) asmeniui (šeimai) reikalingą socialinę paslaugą, kurio socialinės paslaugos kaina (įkainis) mažesnis ir asmens (šeimos) mokėtinas dydis, apskaičiuotas Aprašo nustatyta tvarka, įvertinus socialinės paslaugos kainą pas tą paslaugų teikėją ir Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, pakankamas sumokėti už teikiamas socialines paslaugas;

46.2. asmuo (šeima) ar jo globėjas (rūpintojas), kitas teisėtas atstovas pageidauja toliau gauti tas pačias jam reikalingas socialines paslaugas pas tą patį paslaugų teikėją ir įsipareigoja sumokėti ne tik Aprašo nustatyta tvarka apskaičiuotą mokėtiną dydį, bet ir skirtumą, kuris susidaro iš jam teikiamos socialinės paslaugos kainos (įkainio) išskaičiavus asmens (šeimos) mokėtiną dydį ir Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47. Savivaldybė užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka. Aprašo nustatyta tvarka gauti asmens (šeimos) duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.

48. Savivaldybės taryba nustato maksimalius socialinių paslaugų išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydžius.

49. Paslaugų teikėjai atsako už lėšų, skirtų socialinėms paslaugoms finansuoti, tinkamą panaudojimą.

50. Ginčai dėl Savivaldybės mero ar jo įgalioto asmens priimtų sprendimų (neveikimo) vykdant Aprašą nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

______________________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-552, 2021-12-21, paskelbta TAR 2021-12-22, i. k. 2021-26460

Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. T-276 „Dėl Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-14, 2022-02-01, paskelbta TAR 2022-02-02, i. k. 2022-01801

Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. T-276 „Dėl Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-360, 2022-07-19, paskelbta TAR 2022-07-19, i. k. 2022-15804

Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. T-276 „Dėl Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-435, 2022-09-13, paskelbta TAR 2022-09-14, i. k. 2022-18814

Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. T-276 „Dėl Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-109, 2023-03-28, paskelbta TAR 2023-03-29, i. k. 2023-05521

Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. T-276 „Dėl Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-539, 2024-07-09, paskelbta TAR 2024-07-09, i. k. 2024-12772

Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. T-276 „Dėl Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-631, 2024-09-10, paskelbta TAR 2024-09-10, i. k. 2024-15933

Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. T-276 „Dėl Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo