Suvestinė redakcija nuo 2021-12-03 iki 2022-12-29
Įstatymas paskelbtas: TAR 2020-11-18, i. k. 2020-24269
LIETUVOS RESPUBLIKOS
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO NR. VIII-2032 2, 6, 9 STRAIPSNIŲ IR 2, 5 PRIEDŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2020 m. lapkričio 10 d. Nr. XIII-3420
Vilnius
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos
1. Kelių rinkliava – privalomoji įmoka, pagal transporto priemonės tipą ir išmetamųjų teršalų kiekio standartus „Euro“ mokama už ta priemone nuvažiuotą atstumą Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais valstybinės reikšmės keliais.
2. Programos finansavimo lėšos – valstybės biudžeto pajamų dalis, fizinių, juridinių asmenų, kitų organizacijų, jų padalinių ir užsienio valstybių tikslinės lėšos, skirtos Programai finansuoti.
3. Stacionarioji Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įranga – tam tikrose vietose nejudamai įtvirtinta įranga (greičio matuokliai, vaizdo kameros su duomenų perdavimo įranga ir kt.), skirta Kelių eismo taisyklių pažeidimams fiksuoti.
4. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekse, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme (toliau – Kelių įstatymas), Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme (toliau – Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas) ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme.“
2 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„6 straipsnis. Kelių rinkliava
1. Transporto priemonių, nurodytų šio įstatymo 2 priede, valdytojai moka kelių rinkliavą už naudojimąsi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais valstybinės reikšmės keliais. Už naudojimąsi vietinės reikšmės keliais kelių rinkliava nemokama.
2. Kelių rinkliavos dydžius, neviršydama šio įstatymo 2 priede nustatytų ribinių tarifų, kelių rinkliavos mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarką nustato Vyriausybė. Nustatyti kelių rinkliavos dydžiai turi būti proporcingi keliais nuvažiuotam atstumui.
3. Kelių rinkliava nemokama už naudojimąsi keliais važiuojant:
1) Vidaus reikalų ministerijos ir įstaigų prie šios ministerijos transporto priemonėmis ar jų junginiais, priskirtais kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;
3) specialiai neįgaliesiems vežti ir (ar) vairuoti pritaikytomis transporto priemonėmis ar jų junginiais;
5) švietimo įstaigų ir (ar) savivaldybių institucijų kontroliuojamų įmonių specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais), taip pat užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotomis specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais);
7) užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis ar jų junginiais, kai jomis (jais) vykstama likviduoti stichinių nelaimių ar eismo įvykių padarinių, kai jomis (jais) vežamos labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntos;
8) krašto apsaugos sistemos ir užsienio valstybių ginkluotųjų pajėgų transporto priemonėmis ar jų junginiais;
4. Mažiausi kelių rinkliavos ribiniai tarifai taikomi:
1) žemės ūkio veiklos subjektams, kurie atitinka šias sąlygas:
5. Kelių rinkliava mokama Kelių rinkliavos sumokėjimo registravimo informacinėje sistemoje. Kelių rinkliavos lėšos yra akcinės bendrovės Lietuvos automobilių kelių direkcijos pajamos. Šios lėšos naudojamos:
Straipsnio pakeitimai:
Nr. XIV-693, 2021-11-23, paskelbta TAR 2021-12-02, i. k. 2021-25031
3 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 9 straipsnio 1 dalies 20 punktą ir jį išdėstyti taip:
4 straipsnis. Įstatymo 2 priedo pakeitimas
Pakeisti Įstatymo 2 priedą ir jį išdėstyti taip:
„Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir
plėtros programos
finansavimo įstatymo
2 priedas
KELIŲ RINKLIAVOS RIBINIAI TARIFAI
Eil. Nr. |
Transporto priemonės tipas, kategorija, klasė ir grupė, emisijos klasė, didžiausioji leidžiamoji masė* |
Ribiniai tarifai už nuvažiuotą kilometrą, eurais |
||
1.
|
Autobusai |
M2 nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 5 t |
0,035–0,07 |
M3 A B nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8, bet ne daugiau kaip 22 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 5 t |
0,035–0,07 |
||
M3 I–III nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
transporto priemonė, kurioje telpa daugiau kaip 22 keleiviai, neįskaitant vairuotojo |
0,035–0,07 |
||
2.
|
Krovininės transporto priemonės |
N1 nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
iki 3,5 t (įskaitytinai) |
0,035–0,07 |
N2 nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
nuo 3,5 t iki 12 t (įskaitytinai) |
0,05–0,10 |
||
N3 nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
nuo 12 t didžiausiosios leidžiamosios masės |
0,08–0,16 |
* Didžiausioji leidžiamoji masė pagal Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymą.“
5 straipsnis. Įstatymo 5 priedo pakeitimas
Pakeisti Įstatymo 5 priedą ir jį išdėstyti taip:
„Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros programos
finansavimo įstatymo
5 priedas
ĮGYVENDINAMI EUROPOS SĄJUNGOS TEISĖS AKTAI
1. 1996 m. liepos 25 d. Tarybos direktyva 96/53/EB, nustatanti tam tikrų Bendrijoje nacionaliniam ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausius leistinus matmenis ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausią leistiną masę, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2015/719.
6 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 ir 3 dalis ir 3 straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.
2. Iki 2022 m. gruodžio 31 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
3. Kelių rinkliavos sistemos sukūrimo ir įdiegimo finansavimui užtikrinti valstybės įmonei Lietuvos automobilių kelių direkcijai Lietuvos Respublikos Vyriausybė skiria ne daugiau kaip 90 milijonų eurų iš Ateities ekonomikos DNR plano arba suteikia valstybės garantiją dėl ne didesnės negu 90 milijonų eurų paskolos.
4. Kelių rinkliavos sistemos metinės administravimo išlaidos neturi viršyti 10 procentų gautų metinių kelių rinkliavos pajamų.
5. Neteko galios nuo 2021-12-03
Straipsnio dalies naikinimas:
Nr. XIV-693, 2021-11-23, paskelbta TAR 2021-12-02, i. k. 2021-25031
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIV-693, 2021-11-23, paskelbta TAR 2021-12-02, i. k. 2021-25031
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 2, 6, 9 straipsnių ir 2, 5 priedų pakeitimo įstatymo Nr. XIII-3420 2 ir 6 straipsnių pakeitimo įstatymas