Suvestinė redakcija nuo 2022-03-04

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-12-02, i. k. 2021-25038

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŽYMIŲ ŽMONIŲ, ISTORINIŲ DATŲ IR ĮVYKIŲ ĮAMŽINIMO ŠIAULIŲ MIESTE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR KOMISIJOS SUDARYMO

 

2021 m. gruodžio 2 d. Nr. T-470

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 46 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu ir 4 dalimi, įgyvendindama Šiaulių miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2019 m. birželio 6 d. sprendimu Nr. T-270 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 116, 117 ir 118 punktus ir atsižvelgdama į Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2021-11-09 raštą Nr. S- 3957 „Dėl atstovų delegavimo į Žymių žmonių, istorinių datų ir įvykių įamžinimo Šiaulių mieste komisijos sudėtį“ ir 2021-11-19 raštą Nr. S- 4106 „Dėl papildomo atstovo delegavimo į Žymių žmonių, istorinių datų ir įvykių įamžinimo Šiaulių mieste komisijos sudėtį“, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Žymių žmonių, istorinių datų ir įvykių įamžinimo Šiaulių mieste tvarkos aprašą (pridedama).

2. Sudaryti Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2019–2023 metų kadencijai tokią Žymių žmonių, istorinių datų ir įvykių įamžinimo Šiaulių mieste komisiją:

Vincas Urbonavičius, Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas (pirmininkas);

Daina Kinčinaitienė, Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus vedėja (pirmininko pavaduotoja);

Toma Kvietkauskaitė, Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Architektūros, urbanistikos ir paveldosaugos skyriaus vyr. specialistė (sekretorė);

Mantas Antanavičius, Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Architektūros, urbanistikos ir paveldosaugos skyriaus vyr. specialistas;

Roma Baristaitė-Diamant, Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešosios bibliotekos Kraštotyros, senųjų spaudinių ir skaitmeninimo skyriaus, Knygos grafikos centro vedėja;

Rasa Budrytė, architektė;

Remigijus Jurėla, Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Architektūros, urbanistikos ir paveldosaugos skyriaus vyr. specialistas;

Birutė Lukošiūtė, Šiaulių „Aušros“ muziejaus Istorijos skyriaus muziejininkė-rinkinio saugotoja;

Aušrinė Rinkevičienė, Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus kalbos tvarkytoja (vyr. specialistė);

prof. dr. Rita Regina Trimonienė, Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos dėstytoja;

Rūta Stankuvienė, Šiaulių turizmo informacijos centro direktorė.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-51, 2022-03-03, paskelbta TAR 2022-03-03, i. k. 2022-04336

 

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2021 m. gruodžio 2 d. sprendimu Nr. T-470

 

ŽYMIŲ ŽMONIŲ, ISTORINIŲ DATŲ IR ĮVYKIŲ ĮAMŽINIMO ŠIAULIŲ MIESTE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žymių žmonių, istorinių datų ir įvykių įamžinimo Šiaulių mieste tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prašymų įamžinti žymius žmones, istorines datas ir įvykius pateikimo ir svarstymo, Žymių žmonių, istorinių datų ir įvykių įamžinimo Šiaulių mieste komisijos (toliau – Komisija) sudarymo tvarką, jos funkcijas ir darbo organizavimą.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ TEIKIMAS, NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TVARKA

 

3. Prašymą įamžinti žymų žmogų, istorinę datą ar įvykį Šiaulių mieste (toliau – Prašymas) gali teikti fiziniai arba juridiniai asmenys (toliau – Pareiškėjas).

4. Prašymas adresuojamas Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijai.

5. Prašyme nurodoma:

5.1. Pareiškėjo duomenys (fizinio asmens vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefonas, el. paštas; juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinės adresas, telefonas, el. paštas);

5.2. žymaus žmogaus, istorinės datos ar įvykio įamžinimo (toliau – įamžinimo objektas) adresas (vieta);

5.3. išsami informacija ir istoriniai faktai apie asmenį, istorinę datą ar įvykį, jo reikšmę Šiaulių miesto ar Lietuvos istorijai, įamžinimo motyvai;

5.4. įamžinimo būdas (atminimo lenta, vardinis suoliukas ir pan.), numatomas įrašo tekstas (greta valstybinės kalbos gali būti teikiama ir užsienio kalbomis);

5.5. lėšų, reikalingų įamžinimo objektui suprojektuoti, pagaminti ir įrengti, finansavimo šaltiniai.

6. Kartu su Prašymu (prireikus) pateikiama:

6.1. įamžinimo objekto įrengimo vietos schema. Jei įamžinimo objektą planuojama įrengti ant kultūros paveldo objekto, jo teritorijoje ar apsaugos zonoje, Pareiškėjas privalo gauti Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Šiaulių teritorinio skyriaus pritarimą (derinimą);

6.2. pastato ar kito objekto, kur numatoma įrengti įamžinimo objektą, nuosavybės teisę ar kitą valdymo ir naudojimo teisę patvirtinančių dokumentų kopijos;

6.3. pastato, žemės sklypo ar kito objekto, kur numatoma įrengti įamžinimo objektą, savininko (bendraturčio) sutikimas (jei Pareiškėjas nėra jų savininkas).

7. Prašymą nagrinėja ir išvadas teikia Komisija.

8. Komisijos sekretorius patikrina, ar pateiktas Prašymas atitinka Aprašo reikalavimus, yra suprantamas ir aiškus. Tuo atveju, jei Pareiškėjas pateikia ne visą Apraše nurodytą informaciją, Komisijos sekretorius per 5 darbo dienas apie tai informuoja (el. paštu ar kt.) Pareiškėją, nurodydamas ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą pateiktiems dokumentams patikslinti ar papildomiems dokumentams pateikti. Per nustatytą terminą nepatikslinus dokumentų ar nepateikus papildomų dokumentų, Prašymas toliau nenagrinėjamas, o Pareiškėjas apie tai informuojamas raštu.

9. Prašymas, atitinkantis Aprašo reikalavimus, perduodamas svarstyti Komisijai.

10. Gautas Prašymas apsvarstomas Komisijoje per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos.

11. Jei Komisija nusprendžia Pareiškėjo prašymo netenkinti, Komisijos sekretorius apie tai raštu informuoja Pareiškėją, nurodydamas Prašymo netenkinimo priežastis.

12. Komisijai pritarus Prašymui, Savivaldybės administracijos Architektūros, urbanistikos ir paveldosaugos skyrius rengia Savivaldybės tarybos sprendimo projektą.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

13. Komisijos tikslas – įvertinti pateiktus Prašymus. Komisija yra patariančioji institucija, vykdanti konsultanto-eksperto funkcijas, patarianti Savivaldybės tarybai svarbių istorinių datų ir įvykių, krašto istorijai ir kultūrai nusipelniusių asmenų atminimo įamžinimo klausimais.

14. Komisija gali pagal savo kompetenciją:

14.1. teikti išvadas dėl:

14.1.1. žymių žmonių, istorinių datų ar įvykių įamžinimo fakto reikšmės ar poreikio;

14.1.2. įrašų prasmės ir teksto taisyklingumo įamžinimo objektuose;

14.2. teikti rekomendacijas, pasiūlymus Savivaldybės tarybai, Savivaldybės administracijos direktoriui įamžinimo objektų klausimais;

14.3. kviesti į savo posėdžius Savivaldybės tarybos narius, Savivaldybės administracijos darbuotojus, įmonių, įstaigų, organizacijų atstovus, privačius asmenis, ekspertus ir kitus asmenis, kurie galėtų Komisiją konsultuoti svarstomais klausimais;

14.4. gauti iš Savivaldybės administracijos padalinių Komisijos darbui reikalingą informaciją ir dokumentus;

14.5. prašyti Pareiškėjų papildomos informacijos, medžiagos.

15. Komisijos nariai, vertindami Prašymus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

16. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai.

17. Komisijos posėdžius inicijuoja ir veda Komisijos pirmininkas, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas.

18. Komisijos sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos Architektūros, urbanistikos ir paveldosaugos skyriaus vyriausiasis specialistas. Komisijos sekretorius yra Komisijos narys ir turi balsavimo teisę.

19. Komisijos sekretoriaus pareigos:

19.1. Komisijos pirmininko nurodymu į posėdžius kviečia Komisijos narius ir kitus asmenis;

19.2. rengia posėdžių darbotvarkę ir ruošia reikalingą medžiagą;

19.3. parengia posėdžių protokolus;

19.4. tvarko, saugo ir parengia perduoti archyvui Komisijos dokumentus;

19.5. Komisijos pirmininko pavedimu rengia Komisijos siunčiamus dokumentus.

20. Protokolus pasirašo Komisijos (posėdžio) pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžio protokolas parengiamas ir teikiamas pasirašyti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po Komisijos posėdžio. Komisijos siunčiamus raštus ir kitus dokumentus pasirašo Komisijos pirmininkas.

21. Kiekvienas Komisijos narys turi teisę siūlyti klausimus posėdžiui, iš anksto informuodamas apie tai Komisijos pirmininką.

22. Komisija renkasi pagal poreikį.

23. Komisijos posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių.

24. Sprendimai priimami, kai jiems pritaria daugiau kaip pusė Komisijos posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos (posėdžio) pirmininko balsas.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Savivaldybės tarybai pritarus dėl įamžinimo objekto įrengimo Šiaulių mieste, projektai derinami teisės aktų nustatyta tvarka.

26. Fiziniai ir juridiniai asmenys, įrengę įamžinimo objektą pažeisdami Aprašo reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Aprašas gali būti keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu Savivaldybės tarybos sprendimu.

______________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-51, 2022-03-03, paskelbta TAR 2022-03-03, i. k. 2022-04336

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 2 d. sprendimo Nr. T-470 „Dėl žymių žmonių, istorinių datų ir įvykių įamžinimo Šiaulių mieste tvarkos aprašo patvirtinimo ir komisijos sudarymo“ pakeitimo