Suvestinė redakcija nuo 2024-08-24

 

Nutarimas paskelbtas: TAR 2024-01-03, i. k. 2024-00075

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2018 M. LIEPOS 11 D. NUTARIMO NR. 679 „DĖL MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. sausio 3 d. Nr. 2

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimą Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti nurodytą nutarimą ir jį išdėstyti nauja redakcija (Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas nauja redakcija nedėstomas):

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 67 straipsnio 1, 11 ir 12 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

2. Rekomenduoti savivaldybėms iš savivaldybių biudžetų asignavimų šio nutarimo 1 punktu patvirtinto Aprašo 172.1 ir 172.2 papunkčiuose nurodytoms klasėms (grupėms) papildomai skiriamas lėšas apskaičiuoti, iš bazinių ugdymo lėšų, apskaičiuotų pagal Aprašą kaip atitinkamai klasei, turinčiai nustatytą mažiausią sąlyginės klasės (grupės) mokinių skaičių, atėmus pagal Aprašą klasei (grupei) skiriamas bazines ugdymo lėšas.

1.2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintą Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą:

1.2.1. Pakeisti 2.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

2.5. Sąlyginis klasės (grupės) dydis – dydis, apskaičiuojamas pagal mokinių skaičių mokinių sraute ir sąlyginį klasių (grupių) skaičių jame.“

1.2.2. Pakeisti 2.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

2.6. Sąlyginis klasių (grupių) skaičius – dydis, nustatomas pagal mokinių skaičių mokinių sraute, kurį padauginus iš bazinių ugdymo lėšų, apskaičiuojamos mokinių srauto ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti skiriamos lėšos.“

1.2.3. Pakeisti 6 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

6. Bazinių ugdymo lėšų (BULn) dydis apskaičiuojamas vidutinį sąlyginį mokytojo pareiginės algos koeficientą (R) padauginus iš Lietuvos Respublikos pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio nustatymo ir asignavimų darbo užmokesčiui perskaičiavimo įstatyme nustatyto pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio (BD) (toliau – pareiginės algos (atlyginimo) bazinis dydis (BD)), sąlyginio pareigybių skaičiaus klasei (grupei) (pn), 12 mėnesių ir socialinio draudimo koeficiento (ksoc), tai yra BULn = R × BD × pn × 12 × ksoc, laikantis šių nuostatų:“.

1.2.4. Pakeisti 6.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

6.1. Vidutinis sąlyginis mokytojo pareiginės algos koeficientas (R) nustatomas mokytojų, ugdančių pagal ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo ir bendrojo ugdymo programas, darbo užmokesčiui atitinkamiems metams numatytas valstybės biudžeto lėšas padalijus iš sąlyginio pareigybių skaičiaus, 12 mėnesių ir pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio (BD).“ 

1.2.5. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7. Sąlyginis klasių (grupių) skaičius (kn) nustatomas taip:

7.1. Visais atvejais, išskyrus nurodytus Aprašo 5 priede:

7.1.1. kai mokinių skaičius mokinių sraute yra ne mažesnis už Aprašo 2 ir 3 prieduose nurodytą mažiausią sąlyginės klasės (grupės) mokinių skaičių – mokinių skaičių mokinių sraute padalijus iš bazinio klasės (grupės) dydžio, nurodyto Aprašo 2 ir 3 prieduose, ir prie gauto sveikojo skaičiaus pridėjus 1, jeigu gautojo dalmens liekana yra ne mažesnė už 1;

7.1.2. kai mokinių skaičius mokinių sraute yra mažesnis už mažiausią sąlyginės klasės (grupės) mokinių skaičių, – pagal mokinių skaičių mokinių sraute, vadovaujantis Aprašo 4 priedu.

7.2. Aprašo 5 priede nurodytais atvejais – mokinių skaičių mokinių sraute padalijus iš bazinio klasės dydžio, nurodyto Aprašo 5 priede.“

1.2.6. Pakeisti 7.1.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

7.1.1. kai mokinių skaičius mokinių sraute yra ne mažesnis už Aprašo 2 ir 3 prieduose nurodytą mažiausią sąlyginės klasės (grupės) mokinių skaičių – mokinių skaičių mokinių sraute, perskaičiavus, atsižvelgiant į mokinių, dėl įgytų ar įgimtų sutrikimų turinčių didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, skaičių (mokinių, dėl įgytų ar įgimtų sutrikimų turinčių didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, skaičius mokinių sraute dauginamas iš 2), ir padalijus iš bazinio klasės (grupės) dydžio, nurodyto Aprašo 2 ir 3 prieduose, ir prie gauto sveikojo skaičiaus pridėjus 1, jeigu gautojo dalmens liekana yra ne mažesnė už 1;“.

1.2.7. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Bendrojo ugdymo mokinių srautui skiriamos bazinės ugdymo lėšos (BULn) skaičiuojamos, atsižvelgiant į nustatytą sąlyginį klasės dydį. Sąlyginis klasės (grupės) dydis apskaičiuojamas mokinių skaičių mokinių sraute padalijus iš sąlyginio klasių (grupių) skaičiaus jame.“

1.2.8. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Lėšas kitoms ugdymo reikmėms, nurodytoms Aprašo 1 priede (Lkmr), sudaro Aprašo 1 priede nurodytų ugdymo reikmių koeficientų, padaugintų iš pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio (BD) ir iš atitinkamų mokinių skaičių, suma.

1.2.9. Pakeisti 12.8.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

12.8.1. pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo), ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo kokybei ir prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti;“.

1.2.10. Pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:

13. Savivaldybių tvirtinamuose mokymo lėšų, skiriamų Aprašo 12 punkte nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti, paskirstymo tvarkų aprašuose rekomenduojama nustatyti šių lėšų paskirstymo švietimo įstaigoms kriterijus, o Aprašo 19 punkte nurodytais atvejais – ir jų perskirstymo tarp švietimo įstaigų per mokslo metus terminus. Kiekvienai iš Aprašo 12.2, 12.3, 12.5, 12.6 ir 12.7 papunkčiuose nurodytų ugdymo reikmių tenkinti savivaldybės turi skirti ne mažiau kaip 100 procentų lėšų, apskaičiuotų laikantis Aprašo II skyriaus nuostatų, o patenkinus tam tikros ugdymo reikmės finansavimo poreikius ir dėl objektyvių priežasčių (dėl darbuotojų ligos, nesant galimybių tam tikrą laiką užpildyti laisvas pareigybes, esant mažesnėms, nei planuota, prekių ir paslaugų įsigijimo ar darbo apmokėjimo išlaidoms) likus nepanaudotų lėšų, jos skiriamos kitoms Aprašo 12 punkte nurodytoms ugdymo reikmėms. Aprašo 12.5 papunktyje nurodytos lėšos, apskaičiuotos pagal mokinių, besimokančių pagal bendrojo ugdymo programas, skaičių, paskirstomos savivaldybių ir nevalstybinėms švietimo įstaigoms, atsižvelgiant į šių mokinių, besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, skaičių, nurodytą Mokinių registre. Ne mažiau kaip 8 procentus lėšų Aprašo 12.1 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti, apskaičiuotų pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir mokinių skaičių, savivaldybėms rekomenduojama skirti mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui ir ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų pareiginės algos kintamajai daliai. Likusioms pagal Aprašo 12.1 papunktį ir 12.4 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti savivaldybės skiria lėšų pagal poreikį. Visos Aprašo 12.8 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti skirtos lėšos paskirstomos mokykloms.“

1.2.11. Pakeisti 171 punktą ir jį išdėstyti taip:

171. Mokymo lėšos neskiriamos:

171.1. pradinės mokyklos, progimnazijos, pagrindinės mokyklos ar gimnazijos tipo mokykloms, kuriose pagal ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas mokosi mažiau mokinių, nei Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 1 priede nustatytas leidžiamas mažiausias mokinių skaičius mokykloje, išskyrus nevalstybines mokyklas, vaikų socializacijos centrus, specialiojo ugdymo centrus ir specialiąsias mokyklas-daugiafunkcius centrus;

171.2. klasėms, kuriose mokoma pagal bendrojo ugdymo programas, jeigu mokinių skaičius mokinių sraute yra mažesnis už Aprašo 3 priede nustatytą mažiausią sąlyginės klasės mokinių skaičių, nustatytą, atsižvelgiant į Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 2 priede nurodytą mažiausią mokinių skaičių klasėje, jungtinėje klasėje, išskyrus atvejus, nurodytus Aprašo 4 priede ir 5 priedo 1, 2 punktuose, 3.1, 3.3–3.5 papunkčiuose ir 4–8 punktuose;

171.3. III gimnazijos klasei ir IV gimnazijos klasei, jeigu mokinių skaičius III gimnazijos klasės arba IV gimnazijos klasės mokinių sraute yra nuo 1 iki 30 mokinių, išskyrus atvejus, kai pagal Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisykles mokyklose gali būti sudaroma viena III gimnazijos klasė arba viena IV gimnazijos klasė. Mokyklų, kuriose pagal Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisykles gali būti sudaroma viena III gimnazijos klasė arba viena IV gimnazijos klasė (išskyrus nevalstybines mokyklas), sąrašus tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras;

171.4. klasėms, kuriose ugdoma pagal bendrojo ugdymo programas ir kuriose Vyriausybės nustatyta tvarka yra sustabdytas bendrojo ugdymo programos ar jos dalies vykdymas.“

1.2.12. Papildyti 172 punktu:

172. Mokymo lėšos mažinamos:

172.1. klasėms (grupėms), kuriose ugdoma pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas ir kuriose mokinių skaičius yra mažesnis už mažiausią sąlyginės grupės mokinių skaičių, nurodytą Aprašo 2 priede;

172.2. Aprašo 4 priede nurodytoms klasėms, kuriose ugdoma pagal bendrojo ugdymo programas ir kuriose mokinių skaičius yra mažesnis už mažiausią sąlyginės klasės mokinių skaičių, nurodytą Aprašo 3 priede, bet tokių klasių sudarymas atitinka Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 2 priedo nuostatas dėl mažiausio mokinių skaičiaus klasėje, jungtinėje klasėje taikymo šioms klasėms;

172.3. valstybinių ar savivaldybių mokyklų klasėms, jungtinėms klasėms, kuriose ugdoma pagal bendrojo ugdymo programas (išskyrus Aprašo 5 priede nurodytus atvejus), kurių mokinių skaičius, einamųjų metų rugsėjo 1 d. duomenimis, viršija Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 2 priede nustatytą didžiausią mokinių skaičių klasėje, jungtinėje klasėje.“

1.2.13. Papildyti 173 punktu:

173. Aprašo 172.1 ir 172.2 papunkčiuose nurodytais atvejais, apskaičiuojant skiriamas mokymo lėšas, taikomas Aprašo 7.1.2 papunktis. Aprašo 172.3 papunktyje nurodytais atvejais mokymo lėšos mažinamos Aprašo 174 punkte nustatyta tvarka.

1.2.14. Papildyti 174 punktu:

174. Aprašo 172.3 papunktyje nurodytais atvejais mokymo lėšos, apskaičiuotos laikantis Aprašo II skyriaus nuostatų ir skiriamos kitų kalendorinių metų sausio–rugpjūčio mėnesiams, mažinamos lėšų suma (M), kuri apskaičiuojama: Aprašo 172.3 papunktyje nurodytų klasių skaičių (d) padauginus iš mažiausio bazinių ugdymo lėšų dydžio, apskaičiuoto 1 klasei, kurioje yra iki 11 mokinių (BULmin.), padalijus iš 12 mėnesių ir padauginus iš 8 mėnesių, tai yra M = d × BULmin. / 12 × 8.“

1.2.15. Pakeisti 1 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

1.2.16. Pakeisti 1 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 696, 2024-08-21, paskelbta TAR 2024-08-23, i. k. 2024-14769

 

1.2.17. Pakeisti 2 priedą:

1.2.17.1. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

„3. Vidutinis sąlyginis mokytojo pareiginės algos koeficientas (R)

1,1368“

 

1.2.17.2. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

„3. Vidutinis sąlyginis mokytojo pareiginės algos koeficientas (R)

1,313“

 

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 696, 2024-08-21, paskelbta TAR 2024-08-23, i. k. 2024-14769

 

1.2.17.3. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

„5. Grupės valandų (kontaktinių ir nekontaktinių) skaičius per savaitę (h)

45,41

45,41

45,41

47,50“

 

1.2.17.4. Pakeisti pastabų 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2. Didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, besimokančių pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas bendrosios paskirties grupėse, skaičius mokinių sraute didinamas 2 kartus.“

1.2.18. Pakeisti 3 priedo 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

„3. Vidutinis sąlyginis mokytojo pareiginės algos koeficientas (R)

1,1712“

 

1.2.19. Pakeisti 4 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

1.2.20. Pakeisti 4 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. šio nutarimo 1.2.6, 1.2.14, 1.2.16, 1.2.17.2, 1.2.17.3 ir 1.2.20 papunkčiai įsigalioja 2024 m. rugsėjo 1 d.

2.2. šio nutarimo 1.2.14 papunktis taikomas:

2.2.1. 2024–2025 mokslo metais sudaromoms 1, 5, 9, I ir III gimnazijos klasėms;

2.2.2. 2025–2026 mokslo metais sudaromoms 1, 2, 5, 6, 9, 10 ir I–IV gimnazijos klasėms;

2.2.3. 2026–2027 mokslo metais sudaromoms 1–3, 5–7, 9, 10 ir I–IV gimnazijos klasėms;

2.2.4. nuo 2027–2028 mokslo metų sudaromoms 1–10 ir I–IV gimnazijos klasėms.

Punkto pakeitimai:

Nr. 696, 2024-08-21, paskelbta TAR 2024-08-23, i. k. 2024-14769

 

 

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                               Ingrida Šimonytė

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                    Gintautas Jakštas

 

 

Mokymo lėšų apskaičiavimo,

paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

UGDYMO REIKMIŲ KOEFICIENTŲ SĄRAŠAS

 

Ugdymo reikmės

Ugdymo reikmių koeficientai (pareiginės algos (atlyginimo) baziniais dydžiais)

1. Ugdymo reikmės, finansuojamos iš savivaldybėms skiriamų mokymo lėšų:

 

1.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti:

 

1.1.1. mokiniams, besimokantiems pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas

0,0933

1.1.2. mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas

0,1865

1.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose:

 

1.2.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti, prevencinėms programoms įgyvendinti

0,0203

1.2.2. mokiniams, išskyrus mokinius, nurodytus šio priedo 1.2.3 ir 1.2.4 papunkčiuose

0,0801

1.2.3. specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams:

 

1.2.3.1. besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių

0,8209

1.2.3.2. besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių

1,3450

1.2.3.3. besimokantiems pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių

0,5177

1.2.3.4. besimokantiems pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių

1,0180

1.2.4. migrantams

0,4132

1.3. mokymosi pagalbai

0,0529

1.4. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti

0,0015

1.5. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti

0,0126

1.6. skaitmeninio ugdymo plėtrai

0,0112

1.7. mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti

0,0305

2. Ugdymo reikmės, finansuojamos iš mokykloms skiriamų mokymo lėšų:

 

2.1. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms:

 

2.1.1. mokiniams, išskyrus mokinius, nurodytus šio priedo 2.1.2 ir 2.1.3 papunkčiuose

0,0148

2.1.2. mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas tautinės mažumos kalba (kalbos) arba valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje

0,0172

2.1.3. mokiniams, besimokantiems pagal priešmokyklinio ugdymo programą tautinės mažumos kalba (kalbos)

0,0154

2.2. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui

0,0025

2.3. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti

0,0046

2.4. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti

0,0035

 

Pastabos:

1. Šio priedo 1.2.3 papunktis taikomas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, išskyrus mokinius, turinčius kalbos ir komunikacijos sutrikimų (mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių kodai, nurodyti švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamame Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriuje: 2310, 2311, 2312, 2313, taip pat 2321, kai mokiniai turi nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių).

2. Mokiniams, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir yra migrantai, taikomi tik specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams nustatyti švietimo pagalbos mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose koeficientai, nustatyti šio priedo 1.2.3.1 arba 1.2.3.2 papunktyje.

3. Šio priedo 1.2.4 papunktis taikomas užsieniečiams ir Lietuvos Respublikos piliečiams, atvykusiems gyventi į Lietuvos Respubliką, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas bendrojo ugdymo klasėse (migrantams) ne ilgiau kaip dvejus metus nuo mokinio mokymosi pradžios Lietuvos Respublikoje ir nemoka valstybinės kalbos.

4. Šio priedo 1.3 papunktis taikomas tik mokiniams, įgijusiems pradinį ar pagrindinį išsilavinimą arba baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir nepasiekusiems vertinto dalyko patenkinamo pasiekimų lygmens pagal nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų ar pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų rezultatus.

5. Šio priedo 1.4–1.7 papunkčiai taikomi tik mokiniams, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas.

6. Šio priedo 2.1.2 papunktis taikomas mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas: tautinės mažumos kalba (kalbos); valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje (jeigu mokykla yra Vilniaus rajono ar Šalčininkų rajono savivaldybėje, taip pat jeigu mokykla yra Elektrėnų, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino ar Vilniaus miesto savivaldybėje ir joje yra ne mažiau kaip 20 procentų mokinių, besimokančių valstybine mokomąja kalba, kurių gimtoji kalba – ne valstybinė kalba).

________________________

 

 

Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

UGDYMO REIKMIŲ KOEFICIENTŲ SĄRAŠAS

 

Ugdymo reikmės

Ugdymo reikmių koeficientai (pareiginės algos (atlyginimo) baziniais dydžiais)

1. Ugdymo reikmės, finansuojamos iš savivaldybėms skiriamų mokymo lėšų:

 

1.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti:

 

1.1.1. mokiniams, besimokantiems pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas

0,1026

1.1.2. mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas

0,2052

1.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose:

 

1.2.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti, prevencinėms programoms įgyvendinti

0,0223

1.2.2. mokiniams, išskyrus mokinius, nurodytus šio priedo 1.2.3 ir 1.2.4 papunkčiuose

0,0881

1.2.3. specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams:

 

1.2.3.1. besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių

0,9030

1.2.3.2. besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių

1,4795

1.2.3.3. besimokantiems pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių

0,5695

1.2.3.4. besimokantiems pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių

1,1198

1.2.4. migrantams

0,4545

1.3. mokymosi pagalbai

0,0582

1.4. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti

0,0015

1.5. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti

0,0126

1.6. skaitmeninio ugdymo plėtrai

0,0112

1.7. mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti

0,0305

2. Ugdymo reikmės, finansuojamos iš mokykloms skiriamų mokymo lėšų:

2.1. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms:

2.1.1. mokiniams, išskyrus mokinius, nurodytus šio priedo 2.1.2 ir 2.1.3 papunkčiuose

0,0148

2.1.2. mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas tautinės mažumos kalba (kalbos) arba valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje

0,0172

2.1.3. mokiniams, besimokantiems pagal priešmokyklinio ugdymo programą tautinės mažumos kalba (kalbos)

0,0154

2.2. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui

0,0025

2.3. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti

0,0046

2.4. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti

0,0035

 

Pastabos:

1. Šio priedo 1.2.3 papunktis taikomas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, išskyrus mokinius, turinčius kalbos ir komunikacijos sutrikimų (mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių kodai, nurodyti švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamame Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriuje: 2310, 2311, 2312, 2313, taip pat 2321, kai mokiniai turi nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių).

2. Mokiniams, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir yra migrantai, taikomi tik specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams nustatyti švietimo pagalbos mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose koeficientai, nustatyti šio priedo 1.2.3.1 arba 1.2.3.2 papunktyje.

3. Šio priedo 1.2.4 papunktis taikomas užsieniečiams ir Lietuvos Respublikos piliečiams, atvykusiems gyventi į Lietuvos Respubliką, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas bendrojo ugdymo klasėse (migrantams) ne ilgiau kaip dvejus metus nuo mokinio mokymosi pradžios Lietuvos Respublikoje ir nemoka valstybinės kalbos.

4. Šio priedo 1.3 papunktis taikomas tik mokiniams, įgijusiems pradinį ar pagrindinį išsilavinimą arba baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir nepasiekusiems vertinto dalyko patenkinamo pasiekimų lygmens pagal nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų ar pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų rezultatus.

5. Šio priedo 1.4–1.7 papunkčiai taikomi tik mokiniams, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas.

6. Šio priedo 2.1.2 papunktis taikomas mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas: tautinės mažumos kalba (kalbos); valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje (jeigu mokykla yra Vilniaus rajono ar Šalčininkų rajono savivaldybėje, taip pat jeigu mokykla yra Elektrėnų, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino ar Vilniaus miesto savivaldybėje ir joje yra ne mažiau kaip 20 procentų mokinių, besimokančių valstybine mokomąja kalba, kurių gimtoji kalba – ne valstybinė kalba).

________________________

 

 

Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir

panaudojimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

SĄLYGINIS KLASIŲ (GRUPIŲ) SKAIČIUS, KAI MOKINIŲ SKAIČIUS MOKINIŲ SRAUTE YRA MAŽESNIS UŽ MAŽIAUSIĄ SĄLYGINĖS KLASĖS (GRUPĖS) MOKINIŲ SKAIČIŲ

 

Klasė (grupė)

Ikimokyklinis ugdymas

Priešmokyklinis ugdymas

Bendrasis ugdymas

iki 2 m.

nuo 2 iki 3 m.

nuo 3 m.

1–10 (I–II gimnazijos) kl.

III–IV gimnazijos kl.

Mokinių skaičius mokinių sraute

1–2

3–4

1–4

5–7

1–5

6–9

1–5

6–9

1–4

5–7

1–11

Sąlyginis klasių (grupių) skaičius

0,33

0,5

0,33

0,5

0,33

0,5

0,33

0,5

0,33

0,5

0,5

 

Pastabos:

1. Šiame priede 1–10 (I–II gimnazijos) klasėms nustatytas sąlyginis klasių (grupių) skaičius taikomas:

1.1. kai mokinių skaičius mokinių sraute yra 1–4 mokiniai – nevalstybinių mokyklų 1–10 (I–II gimnazijos) klasėms;

1.2. kai mokinių skaičius mokinių sraute yra 5–7 mokiniai – savivaldybių ir valstybinių mokyklų 5–10 (I–II gimnazijos) klasėms, kuriose mokoma tautinės mažumos kalba (kalbos), Vilniaus, Šalčininkų rajonų ir Neringos savivaldybių teritorijoje esančių mokyklų 5–10 (I–II gimnazijos) klasėms, kuriose mokoma valstybine mokomąja kalba, ir nevalstybinių mokyklų 1–10 (I–II gimnazijos) klasėms.

2. Šiame priede III–IV gimnazijos klasėms nustatytas sąlyginis klasių (grupių) skaičius taikomas mokyklų, ugdymą vykdančių skirtingomis mokomosiomis kalbomis, tačiau vidurinio ugdymo programą įgyvendinančių pagal šių mokyklų parengtą bendrą vidurinio ugdymo planą, III gimnazijos klasei ir IV gimnazijos klasei, jei mokinių skaičius atitinkamoje klasėje, kurioje mokoma pagal bendrą vidurinio ugdymo planą, yra ne mažiau kaip 12. Šių mokyklų sąrašą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras.

3. Šiame priede III–IV gimnazijos klasėms nustatytas sąlyginis klasių (grupių) skaičius taikomas bendrojo ugdymo mokyklų, kuriose vykdomas profesinis mokymas kartu su viduriniu ugdymu ir kuriose vieno mokinių srauto dvi grupės sujungiamos mokyti bendrojo ugdymo dalykų, III gimnazijos klasei ir IV gimnazijos klasei, jei mokinių skaičius atitinkamoje klasėje, kurioje mokoma pagal bendrą vidurinio ugdymo programą, yra ne mažiau kaip 12. Šių mokyklų sąrašą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras.

________________________

 

 

Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir

panaudojimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

SĄLYGINIS KLASIŲ (GRUPIŲ) SKAIČIUS, KAI MOKINIŲ SKAIČIUS MOKINIŲ SRAUTE YRA MAŽESNIS UŽ MAŽIAUSIĄ SĄLYGINĖS KLASĖS (GRUPĖS) MOKINIŲ SKAIČIŲ

 

Klasė (grupė)

Ikimokyklinis ugdymas

Priešmokyklinis ugdymas

Bendrasis ugdymas

iki 2 m.

nuo 2 iki 3 m.

nuo 3 m.

1–10 (I–II gimnazijos) kl.

III–IV gimnazijos kl.

Mokinių skaičius mokinių sraute

1–2

3–4

1–4

5–7

1–5

6–9

1–5

6–9

1–4

5–7

1–11 arba 1–20

Sąlyginis klasių (grupių) skaičius

0,33

0,5

0,33

0,5

0,33

0,5

0,33

0,5

0,33

0,5

0,5

 

Pastabos:

1. Šiame priede 1–10 (I–II gimnazijos) klasėms nustatytas sąlyginis klasių (grupių) skaičius taikomas:

1.1. kai mokinių skaičius mokinių sraute yra 1–4 mokiniai – nevalstybinių mokyklų 1–10 (I–II gimnazijos) klasėms;

1.2. kai mokinių skaičius mokinių sraute yra 5–7 mokiniai – savivaldybių ir valstybinių mokyklų 5–10 (I–II gimnazijos) klasėms, kuriose mokoma tautinės mažumos kalba (kalbos), Vilniaus, Šalčininkų rajonų ir Neringos savivaldybių teritorijoje esančių mokyklų 5–10 (I–II gimnazijos) klasėms, kuriose mokoma valstybine mokomąja kalba, ir nevalstybinių mokyklų 1–10 (I–II gimnazijos) klasėms.

2. Šiame priede III–IV gimnazijos klasėms nustatytas sąlyginis klasių (grupių) skaičius, kai mokinių skaičius mokinių sraute yra nuo 1 iki 11 mokinių, taikomas:

2.1. mokyklų, ugdymą vykdančių skirtingomis mokomosiomis kalbomis, tačiau vidurinio ugdymo programą įgyvendinančių pagal šių mokyklų parengtą bendrą vidurinio ugdymo planą, III gimnazijos klasei ir IV gimnazijos klasei, jei mokinių skaičius atitinkamoje klasėje, kurioje mokoma pagal bendrą vidurinio ugdymo planą, yra ne mažiau kaip 12. Šių mokyklų sąrašą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras;

2.2. bendrojo ugdymo mokyklų, kuriose vykdomas profesinis mokymas kartu su viduriniu ugdymu ir kuriose vieno mokinių srauto dvi grupės sujungiamos mokyti bendrojo ugdymo dalykų, 2024–2025 mokslo metais sudaromai IV gimnazijos klasei, jei mokinių skaičius atitinkamoje klasėje, kurioje mokoma pagal bendrą vidurinio ugdymo programą, yra ne mažiau kaip 12. Šių mokyklų sąrašą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras;

2.3. nevalstybinių mokyklų III gimnazijos klasei ir IV gimnazijos klasei.

3. Šiame priede III–IV gimnazijos klasėms nustatytas sąlyginis klasių (grupių) skaičius, kai mokinių skaičius mokinių sraute yra nuo 1 iki 20 mokinių, taikomas bendrojo ugdymo mokyklų, kuriose vykdomas profesinis mokymas kartu su viduriniu ugdymu ir kuriose vieno mokinių srauto dvi grupės sujungiamos mokyti bendrojo ugdymo dalykų, III gimnazijos klasei ir IV gimnazijos klasei (išskyrus 2024–2025 mokslo metais sudaromas IV gimnazijos klases, nurodytas šio priedo pastabų 2.2 papunktyje), jei mokinių skaičius atitinkamoje klasėje, kurioje mokoma pagal bendrą vidurinio ugdymo programą, yra ne mažiau kaip 21. Šių mokyklų sąrašą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras.

________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 696, 2024-08-21, paskelbta TAR 2024-08-23, i. k. 2024-14769

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2024 m. sausio 3 d. nutarimo Nr. 2 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo