Suvestinė redakcija nuo 2024-02-24
Įsakymas paskelbtas: TAR 2023-08-04, i. k. 2023-15844
LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL TIPINIŲ VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ, ATLIEKANČIŲ PARENGTIES PAREIGŪNŲ FUNKCIJAS, PAREIGYBIŲ APRAŠYMŲ PATVIRTINIMO IR ŠIŲ PAREIGYBIŲ STEIGIMO
2023 m. rugpjūčio 4 d. Nr. 1V-503
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 6 punktu ir atsižvelgdama į Parengties pareigūnų funkcijoms ir valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) civilinės saugos funkcijai atlikti reikalingų valstybės biudžeto lėšų poreikio nustatymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gruodžio 29 d. nutarimu Nr. 1317 „Dėl Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo įgyvendinimo“:
1. T v i r t i n u pridedamus:
1.1. Tipinį vyriausiojo patarėjo, atliekančio ministerijos parengties pareigūno funkcijas, pareigybės aprašymą;
1.2. Tipinį vyresniojo patarėjo, atliekančio ministro valdymo srities valstybės institucijos ir įstaigos parengties pareigūno funkcijas, pareigybės aprašymą;
1.3. Tipinį skyriaus, kuris nėra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjo, atliekančio savivaldybės parengties pareigūno funkcijas, pareigybės aprašymą;
1.4. Tipinį poskyrio vedėjo, atliekančio savivaldybės parengties pareigūno funkcijas, pareigybės aprašymą;
2. N u s t a t a u, kad pagal šio įsakymo 1.3–1.5 papunkčiais patvirtintus tipinius pareigybių aprašymus:
2.1. savivaldybių, kuriose gyvena iki 100 000 gyventojų, administracijose steigiama patarėjo, atliekančio savivaldybės parengties pareigūno funkcijas, pareigybė;
2.2. savivaldybių, kuriose gyvena nuo 100 001 iki 350 000 gyventojų, administracijose steigiama patarėjo, atliekančio savivaldybės parengties pareigūno funkcijas, arba poskyrio vedėjo, atliekančio savivaldybės parengties pareigūno funkcijas, pareigybė;
2.3. savivaldybių, kuriose gyvena daugiau kaip 350 000 gyventojų, administracijose steigiama skyriaus, kuris nėra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjo, atliekančio savivaldybės parengties pareigūno funkcijas, pareigybė;
2.4. savivaldybės administracijos direktorius:
2.4.1. vertindamas, kurią iš šio įsakymo 2.1–2.3 papunkčiuose nurodytą pareigybę įsteigti, savivaldybės gyventojų skaičių nustato pagal faktinį savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų skaičių, kuris nustatomas pagal einamųjų metų sausio 1 d. gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų ir gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitos duomenis savivaldybėje, skelbiamus Lietuvos Respublikos gyventojų registro tvarkytojo interneto svetainėje;
3. Rekomenduoju ministrams ar jų įgaliotiems asmenims ir ministro valdymo srities valstybės institucijoms ir įstaigoms, kuriose ministro sprendimu skiriamas parengties pareigūnas, valstybės tarnautojų, atliekančių parengties pareigūnų funkcijas, pareigybes įsteigti atsižvelgiant į šio įsakymo 1.1–1.2 papunkčiais patvirtintus tipinius pareigybių aprašymus:
3.1. administracijos padalinio sudėtyje, jeigu ministerijoje, valstybės institucijoje ar įstaigoje yra įsteigtas administracijos padalinys, kuriam pavesti uždaviniai ir funkcijos, susiję su valstybės politikos formavimu krizių valdymo ir civilinės saugos srityje ir (ar) šios valstybės politikos įgyvendinimu, įgyvendinimo organizavimu, koordinavimu ir kontroliavimu;
3.2. pareigybę, nepriskirtą administracijos padaliniui, jeigu ministerijoje, valstybės institucijoje ar įstaigoje nėra įsteigto administracijos padalinio, kuriam pavesti uždaviniai ir funkcijos, susiję su valstybės politikos formavimu krizių valdymo ir civilinės saugos srityje ir (ar) šios valstybės politikos įgyvendinimu, įgyvendinimo organizavimu, koordinavimu ir kontroliavimu.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2023 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 1V-503
TIPINIS VYRIAUSIOJO PATARĖJO, ATLIEKANČIO MINISTERIJOS PARENGTIES PAREIGŪNO FUNKCIJAS, PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
II SKYRIUS
PAREIGYBĖS VEIKLOS SRITIS
3. Teisės aktų ir administracinių sprendimų įgyvendinimo ir laikymosi priežiūra.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
4. Neteko galios nuo 2024-02-24
Punkto naikinimas:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
III SKYRIUS
PAREIGYBĖS SPECIALIZACIJA0
5. Pasirengimas krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms, jų prevencija ir šios veiklos koordinavimas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
6. Neteko galios nuo 2024-02-24
Punkto naikinimas:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
IV SKYRIUS
PAREIGYBĖS FUNKCIJOS
7. Koordinuoja ministrui pavestoms valdymo sritims priskirtų valstybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų (toliau – ministro valdymo srities subjektai) ir ministerijos pasirengimą krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms, taip pat savivaldybių institucijų ir įstaigų pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms ministrui pavestose valdymo srityse (toliau – koordinavimo funkcija).
8. Atlikdamas koordinavimo funkciją, renka, sistemina, vertina informaciją, susijusią su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu ministrui pavestose valdymo srityse, bei keičiasi šia informacija.
9. Atlikdamas koordinavimo funkciją, sudaro ir nuolat atnaujina ministro valdymo srityje veikiančių kitų įstaigų ir ūkio subjektų, kurių vadovai privalo organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimą, sąrašą, užtikrina jo paskelbimą ministerijos interneto svetainėje.
10. Atlikdamas koordinavimo funkciją, organizuoja susitikimus aptarti klausimams, susijusiems su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu, ir dalyvauja kitų asmenų organizuojamuose susitikimuose.
11. Atlikdamas koordinavimo funkciją, rengia ir teikia pasiūlymus dėl pasirengimo krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms ir jų prevencijos.
12. Bendradarbiauja su kitų ministerijų parengties pareigūnais, savivaldybių parengties pareigūnais, valstybės institucijų ir įstaigų parengties pareigūnais.
13. Užtikrina ministerijos pasirengimą krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms jos veiklos srityse ir dalyvauja užtikrinant ministro valdymo srities subjektų pasirengimą krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms.
14. Pagal ministerijos kompetenciją padeda Nacionaliniam krizių valdymo centrui atlikti nacionalinį galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos vertinimą.
15. Organizuoja ministerijos krizių ir ekstremaliųjų situacijų valdymo plano parengimą, taip pat prireikus dalyvauja rengiant valstybinius krizių ir ekstremaliųjų situacijų valdymo planus, kitų valstybės institucijų ir įstaigų krizių ir ekstremaliųjų situacijų valdymo planus.
16. Organizuoja pasiūlymų teikimą Nacionaliniam krizių valdymo centrui dėl valstybinių pasirengimo krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms, krizių ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos, reagavimo į krizes ir ekstremaliąsias situacijas ir jų padarinių šalinimo užduočių skyrimo ministerijoms, kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms.
17. Organizuoja ministerijai skirtų valstybinių pasirengimo krizėms ir ekstremaliosioms situacijos užduočių ir valstybinių krizių ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos užduočių vykdymą ir koordinuoja šių užduočių vykdymą ministro valdymo srities subjektuose.
18. Organizuoja Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymų įgyvendinimą ir šio departamento direktoriaus ar jo įgalioto asmens privalomų nurodymų įgyvendinimą ministerijoje ir koordinuoja šių pasiūlymų ir nurodymų įgyvendinimą ministro valdymo srities subjektuose.
19. Pagal ministerijos kompetenciją organizuoja gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų ir veiklos vykdytojų informavimą krizių valdymo ir civilinės saugos klausimais.
20. Organizuoja ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, krizių valdymo ir civilinės saugos mokymus ir koordinuoja šių mokymų organizavimą ministro valdymo srities subjektuose.
21. Dalyvauja krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos subjektų organizuojamose krizių valdymo ir (ar) civilinės saugos pratybose, koordinuoja civilinės saugos pratybų organizavimą ministerijoje ir ministro valdymo srities subjektuose.
22. Koordinuoja būtinų priemonių ir asmeninių apsaugos priemonių atsargų kaupimo įgyvendinimą ministerijoje ir ministro valdymo srities subjektuose.
23. Padeda organizuoti ministerijos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro sudarymą, šio centro patalpų ir darbo vietų įrengimą ir, jei pavesta, šiam centrui vadovauja ir organizuoja jo veiklą.
24. Pavedus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka teikia informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, ypatingą įvykį, ekstremaliąją situaciją ar krizę.
25. Pagal ministerijos kompetenciją dalyvauja likviduojant krizes ir ekstremaliąsias situacijas, šalinant jų padarinius, užtikrinant valstybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo, Nacionalinio saugumo komisijos ir Nacionalinio krizių valdymo centro vadovo sprendimų, pavedimų ir pasiūlymų įgyvendinimą.
26. Pagal ministerijos kompetenciją organizuoja pagalbos teikimą savivaldybėms, likviduojant savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją, šalinant jos padarinius.
27. Pagal ministerijos kompetenciją kiekvienais metais atlieka ekstremaliojo įvykio kriterijų peržiūrą ir organizuoja pasiūlymų dėl jų nustatymo, pakeitimo ar panaikinimo teikimą Vyriausybei.
28. Rengia teisės aktų projektus dėl pasirengimo krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms, jų prevencijos ir valdymo arba koordinuoja jų rengimą.
29. Dalyvauja įgyvendinant mobilizacijos sistemos ir priimančiosios šalies paramos teikimo uždavinius, kiek tai susiję su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždaviniais ir kiek tai reikalinga bendrai sąveikai užtikrinti.
V SKYRIUS
SPECIALIEJI REIKALAVIMAI
34. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius išsilavinimo ir (ar) kvalifikacijos ir darbo patirties reikalavimus:
34.1. aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis;
arba
34.2. aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija ir 5 metų darbo patirtis krizių valdymo ir civilinės saugos srityje;
VI SKYRIUS
KOMPETENCIJOS
36. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas turi turėti šias kompetencijas ir pakankamus jų lygius:
36.1. bendrosios kompetencijos:
36.2. vadybinės ir lyderystės kompetencijos (4 pastaba):
36.3. specifinės kompetencijos:
36.3.2. dalykinių ryšių tinklo kūrimas – 4.
Pastabos:
1 – pavaldumas administracijos padalinio vadovui nustatomas tik tuo atveju, jeigu valstybės tarnautojo pareigybė yra priskirta administracijos padaliniui (kai ministerijoje yra įsteigtas administracijos padalinys, kuriam pavesti uždaviniai ir funkcijos, susiję su valstybės politikos formavimu krizių valdymo ir civilinės saugos srityje ir (ar) šios valstybės politikos įgyvendinimu, įgyvendinimo organizavimu, koordinavimu ir kontroliavimu);
2 – funkcija „valdo priskirtus žmogiškuosius išteklius teisės aktų nustatyta tvarka“ nustatoma valstybės tarnautojo pareigybei, jeigu ji turi pavaldžių asmenų;
3 – vadovaujamo darbo patirtis nustatoma, jeigu valstybės tarnautojo pareigybė turi pavaldžių asmenų;
4 – vadybinės ir lyderystės kompetencijos nustatomos, jeigu valstybės tarnautojo pareigybė turi pavaldžių asmenų.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2023 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 1V-503
TIPINIS VYRESNIOJO PATARĖJO, ATLIEKANČIO MINISTRO VALDYMO SRITIES VALSTYBĖS INSTITUCIJOS IR ĮSTAIGOS PARENGTIES PAREIGŪNO FUNKCIJAS, PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
II SKYRIUS
PAREIGYBĖS VEIKLOS SRITIS
3. Teisės aktų ir administracinių sprendimų įgyvendinimo ir laikymosi priežiūra.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
4. Neteko galios nuo 2024-02-24
Punkto naikinimas:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
III SKYRIUS
PAREIGYBĖS SPECIALIZACIJA0
5. Pasirengimas krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms, jų prevencija ir šios veiklos koordinavimas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
6. Neteko galios nuo 2024-02-24
Punkto naikinimas:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
IV SKYRIUS
PAREIGYBĖS FUNKCIJOS
7. Koordinuoja valstybės institucijos ar įstaigos, kurioje eina pareigas (toliau – subjektas), pasirengimą krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms (toliau – koordinavimo funkcija).
8. Atlikdamas koordinavimo funkciją, renka, sistemina, vertina informaciją, susijusią su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu subjekto veiklos srityse, bei keičiasi šia informacija.
9. Atlikdamas koordinavimo funkciją, organizuoja susitikimus aptarti klausimams, susijusiems su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu, ir dalyvauja kitų asmenų organizuojamuose susitikimuose.
10. Atlikdamas koordinavimo funkciją, rengia ir teikia pasiūlymus dėl pasirengimo krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms ir jų prevencijos.
11. Bendradarbiauja su ministerijų parengties pareigūnais, savivaldybių parengties pareigūnais, kitų valstybės institucijų ir įstaigų parengties pareigūnais.
12. Užtikrina subjekto pasirengimą krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms subjekto veiklos srityse ir dalyvauja užtikrinant subjektui pavaldžių įstaigų pasirengimą krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms.
13. Pagal subjekto kompetenciją prireikus padeda Nacionaliniam krizių valdymo centrui atlikti nacionalinį galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos vertinimą.
14. Pavedus dalyvauja rengiant valstybinius krizių ir ekstremaliųjų situacijų valdymo planus, kitų valstybės institucijų ir įstaigų krizių ir ekstremaliųjų situacijų valdymo planus, taip pat, kai subjektui nustatyta pareiga rengti krizių ir ekstremaliųjų situacijų valdymo planą, organizuoja šio plano parengimą.
15. Organizuoja pasiūlymų teikimą Nacionaliniam krizių valdymo centrui dėl valstybinių pasirengimo krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms, krizių ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos, reagavimo į krizes ir ekstremaliąsias situacijas ir jų padarinių šalinimo užduočių skyrimo ministerijoms, kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms.
16. Organizuoja subjektui skirtų valstybinių pasirengimo krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms užduočių ir valstybinių krizių ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos užduočių vykdymą.
17. Organizuoja Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymų įgyvendinimą ir šio departamento direktoriaus ar jo įgalioto asmens privalomų nurodymų įgyvendinimą subjekte ir jam pavaldžiose įstaigose.
18. Pagal subjekto kompetenciją organizuoja gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų ir veiklos vykdytojų informavimą krizių valdymo ir civilinės saugos klausimais.
19. Organizuoja subjekto valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, krizių valdymo ir civilinės saugos mokymus ir koordinuoja šių mokymų organizavimą subjektui pavaldžiose įstaigose.
20. Dalyvauja krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos subjektų organizuojamose krizių valdymo ir (ar) civilinės saugos pratybose, koordinuoja civilinės saugos pratybų organizavimą subjekte ir jam pavaldžiose įstaigose.
21. Koordinuoja būtinų priemonių ir asmeninių apsaugos priemonių atsargų kaupimo įgyvendinimą subjekte ir jam pavaldžiose įstaigose, kai nustatyta jų pareiga kaupti šių priemonių atsargas.
22. Kai subjekte sudaromas ekstremaliųjų situacijų operacijų centras, padeda organizuoti šio centro sudarymą, jo patalpų ir darbo vietų įrengimą, taip pat, jei pavesta, vadovauja šiam centrui ir organizuoja jo veiklą.
23. Pavedus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka teikia informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, ypatingą įvykį, ekstremaliąją situaciją ar krizę.
24. Pagal subjekto kompetenciją dalyvauja likviduojant krizes ir ekstremaliąsias situacijas, šalinant jų padarinius, užtikrinant valstybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo, Nacionalinio saugumo komisijos ir Nacionalinio krizių valdymo centro vadovo sprendimų, pavedimų ir pasiūlymų įgyvendinimą.
25. Pagal subjekto kompetenciją organizuoja pagalbos teikimą savivaldybėms, likviduojant savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją, šalinant jos padarinius.
26. Pagal subjekto kompetenciją kiekvienais metais atlieka ekstremaliojo įvykio kriterijų peržiūrą ir organizuoja pasiūlymų dėl jų nustatymo, pakeitimo ar panaikinimo teikimą Vyriausybei.
27. Rengia teisės aktų projektus dėl pasirengimo krizėms ir ekstremaliosioms situacijoms, jų prevencijos ir valdymo arba koordinuoja jų rengimą.
28. Dalyvauja įgyvendinant mobilizacijos sistemos ir priimančiosios šalies paramos teikimo uždavinius, kiek tai susiję su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždaviniais ir kiek tai reikalinga bendrai sąveikai užtikrinti.
29. Dalyvauja Jungtinės grėsmių prevencijos ir krizių valdymo grupės veikloje, kai subjektas privalo deleguoti savo atstovus į jos sudėtį.
V SKYRIUS
SPECIALIEJI REIKALAVIMAI
33. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius išsilavinimo ir (ar) kvalifikacijos ir darbo patirties reikalavimus:
33.1. aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis;
arba
VI SKYRIUS
KOMPETENCIJOS
35. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas turi turėti šias kompetencijas ir pakankamus jų lygius:
35.1. bendrosios kompetencijos:
35.2. vadybinės ir lyderystės kompetencijos (3 pastaba):
35.3. specifinės kompetencijos:
35.3.2. dalykinių ryšių tinklo kūrimas – 4.
Pastabos:
1 – pavaldumas administracijos padalinio vadovui nustatomas tik tuo atveju, jeigu valstybės tarnautojo pareigybė yra priskirta administracijos padaliniui (kai valstybės institucijoje ar įstaigoje yra įsteigtas administracijos padalinys, kuriam pavesti uždaviniai ir funkcijos, susiję su valstybės politikos formavimu krizių valdymo ir civilinės saugos srityje ir (ar) šios valstybės politikos įgyvendinimu, įgyvendinimo organizavimu, koordinavimu ir kontroliavimu);
2 – funkcija „valdo priskirtus žmogiškuosius išteklius teisės aktų nustatyta tvarka“ nustatoma valstybės tarnautojo pareigybei, jeigu ji turi pavaldžių asmenų;
3 – vadybinės ir lyderystės kompetencijos nustatomos, jeigu valstybės tarnautojo pareigybė turi pavaldžių asmenų.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2023 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 1V-503
TIPINIS SKYRIAUS, KURIS NĖRA KITAME STRUKTŪRINIAME PADALINYJE, VEDĖJO, ATLIEKANČIO SAVIVALDYBĖS PARENGTIES PAREIGŪNO FUNKCIJAS, PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
II SKYRIUS
PAREIGYBĖS VEIKLOS SRITIS
3. Teisės aktų ir administracinių sprendimų įgyvendinimo ir laikymosi priežiūra.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
4. Neteko galios nuo 2024-02-24
Punkto naikinimas:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
III SKYRIUS
PAREIGYBĖS SPECIALIZACIJA
5. Pasirengimas ekstremaliosioms situacijoms savivaldybėje, jų prevencija ir šios veiklos koordinavimas.
6. Neteko galios nuo 2024-02-24
Punkto naikinimas:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
IV SKYRIUS
PAREIGYBĖS FUNKCIJOS
10. Vadovauja struktūrinio padalinio veiklos vykdymui, aktualios informacijos apdorojimui arba prireikus apdoroja struktūrinio padalinio veiklai vykdyti aktualią informaciją.
11. Vadovauja struktūrinio padalinio veiklų vykdymui arba prireikus vykdo struktūrinio padalinio veiklas.
12. Vadovauja su struktūrinio padalinio veikla susijusių dokumentų rengimui arba prireikus rengia su struktūrinio padalinio veikla susijusius dokumentus.
13. Vadovauja su struktūrinio padalinio veikla susijusios informacijos rengimui ir teikimui arba prireikus rengia ir teikia su struktūrinio padalinio veikla susijusią informaciją.
15. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimu atstovauja savivaldybės administracijai santykiuose su kitomis institucijomis, įstaigomis, organizacijomis bei fiziniais asmenimis.
16. Koordinuoja savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, savivaldybės valdomų įmonių, savivaldybės teritorijoje esančių kitų ūkio subjektų pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms (toliau – koordinavimo funkcija).
17. Atlikdamas koordinavimo funkciją, organizuoja informacijos, susijusios su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu savivaldybėje, rinkimą, sisteminimą, vertinimą bei keitimąsi šia informacija.
18. Atlikdamas koordinavimo funkciją, organizuoja susitikimus aptarti klausimams, susijusiems su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu, ir dalyvauja kitų asmenų organizuojamuose susitikimuose.
19. Atlikdamas koordinavimo funkciją, organizuoja pasiūlymų dėl pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms ir jų prevencijos rengimą ir teikimą.
20. Savivaldybės institucijų ir įstaigų pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms srityje bendradarbiauja su ministerijų parengties pareigūnais, valstybės institucijų ir įstaigų parengties pareigūnais, taip pat kitų savivaldybių parengties pareigūnais.
21. Dalyvauja organizuojant savivaldybės galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos vertinimą, jį atliekant ir peržiūrint, rengiant savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo planą, jį derinant ir peržiūrint.
23. Dalyvauja organizuojant savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, civilinės saugos mokymus, gyventojų švietimą civilinės saugos klausimais, gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų ir veiklos vykdytojų informavimą civilinės saugos klausimais.
24. Dalyvauja krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos subjektų organizuojamose krizių valdymo ir (ar) civilinės saugos pratybose, koordinuoja savivaldybės lygio civilinės saugos pratybų organizavimą ir civilinės saugos pratybų rengimo įgyvendinimą savivaldybės įstaigose ir savivaldybės valdomose įmonėse.
25. Organizuoja savivaldybės institucijoms ir įstaigoms skirtų valstybinių pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms užduočių ir valstybinių ekstremaliųjų situacijų prevencijos užduočių vykdymą.
26. Dalyvauja nustatant kolektyvinės apsaugos statinių ir priedangų poreikį, organizuojant jų parinkimą, pažymėjimą ir parengimą.
27. Dalyvauja sudarant savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, organizuojant šio centro patalpų ir darbo vietų įrengimą, taip pat, jei pavesta, vadovauja šiam centrui ir organizuoja jo veiklą.
28. Koordinuoja būtinų priemonių ir asmeninių apsaugos priemonių atsargų kaupimo įgyvendinimą savivaldybės įstaigose ir savivaldybės valdomose įmonėse ir dalyvauja kontroliuojant, ar jos kaupimą vykdo nustatyta tvarka.
29. Organizuoja materialinių išteklių teikimo sutarčių sudarymą, administravimą ir patikrinimų, kurių metu vertinama, ar kita įstaiga ir ūkio subjektas yra tinkamai pasirengę vykdyti jiems šiose sutartyse nustatytus sutartinius įsipareigojimus, atlikimą.
30. Organizuoja kitų įstaigų ir ūkio subjektų pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms vertinimą bei kontroliuoja, kaip įgyvendinami mero ar jo įgalioto asmens privalomi nurodymai savivaldybės teritorijoje esančioms kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams gerinti pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms.
31. Dalyvauja organizuojant priemones, reikalingas padėti civilinės saugos pajėgoms pasirengti atlikti sanitarinį švarinimą, ir kitas radiacinio, cheminio ir biologinio kenksmingumo pašalinimo priemones.
32. Organizuoja su kitų savivaldybių institucijomis ir įstaigomis tarpusavio pagalbos planų dėl materialinių išteklių pateikimo ir gyventojų evakavimo sudarymą.
33. Dalyvauja organizuojant Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymų įgyvendinimą ir šio departamento ar jo įgalioto asmens privalomų nurodymų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje.
34. Rengia teisės aktų dėl pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms, jų prevencijos savivaldybėje ir savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos valdymo klausimais projektus arba koordinuoja jų rengimą.
35. Pavedus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka teikia informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, ypatingą įvykį, ekstremaliąją situaciją ar krizę.
36. Nustatyta tvarka dalyvauja organizuojant pavojingųjų objektų veiklos patikrinimus, pavojingojo objekto išorės avarinių planų rengimą, derinimą, svarstymą ir tvirtinimą.
37. Dalyvauja įgyvendinant mobilizacijos sistemos ir priimančiosios šalies paramos teikimo uždavinius, kiek tai susiję su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždaviniais ir kiek tai reikalinga bendrai sąveikai užtikrinti.
V SKYRIUS
SPECIALIEJI REIKALAVIMAI
39. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius išsilavinimo ir (ar) kvalifikacijos ir darbo patirties reikalavimus:
39.1. aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis;
arba
VI SKYRIUS
KOMPETENCIJOS
41. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas turi turėti šias kompetencijas ir pakankamus jų lygius:
41.1. bendrosios kompetencijos:
41.1.4. analizė ir pagrindimas – 5;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
41.2. vadybinės ir lyderystės kompetencijos:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2023 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 1V-503
TIPINIS POSKYRIO VEDĖJO, ATLIEKANČIO SAVIVALDYBĖS PARENGTIES PAREIGŪNO FUNKCIJAS, PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
II SKYRIUS
PAREIGYBĖS VEIKLOS SRITIS
3. Teisės aktų ir administracinių sprendimų įgyvendinimo ir laikymosi priežiūra.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
4. Neteko galios nuo 2024-02-24
Punkto naikinimas:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
III SKYRIUS
PAREIGYBĖS SPECIALIZACIJA
5. Pasirengimas ekstremaliosioms situacijoms savivaldybėje, jų prevencija ir šios veiklos koordinavimas.
6. Neteko galios nuo 2024-02-24
Punkto naikinimas:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
IV SKYRIUS
PAREIGYBĖS FUNKCIJOS
10. Vadovauja struktūrinio padalinio veiklos vykdymui, aktualios informacijos apdorojimui arba prireikus apdoroja struktūrinio padalinio veiklai vykdyti aktualią informaciją.
11. Vadovauja struktūrinio padalinio veiklų vykdymui arba prireikus vykdo struktūrinio padalinio veiklas.
12. Vadovauja su struktūrinio padalinio veikla susijusių dokumentų rengimui arba prireikus rengia su struktūrinio padalinio veikla susijusius dokumentus.
13. Vadovauja su struktūrinio padalinio veikla susijusios informacijos rengimui ir teikimui arba prireikus rengia ir teikia su struktūrinio padalinio veikla susijusią informaciją.
15. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimu atstovauja savivaldybės administracijai santykiuose su kitomis institucijomis, įstaigomis, organizacijomis bei fiziniais asmenimis.
16. Koordinuoja savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, savivaldybės valdomų įmonių, savivaldybės teritorijoje esančių kitų ūkio subjektų pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms (toliau – koordinavimo funkcija).
17. Atlikdamas koordinavimo funkciją, organizuoja informacijos, susijusios su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu savivaldybėje, rinkimą, sisteminimą, vertinimą bei keitimąsi šia informacija.
18. Atlikdamas koordinavimo funkciją, organizuoja susitikimus aptarti klausimams, susijusiems su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu, ir dalyvauja kitų asmenų organizuojamuose susitikimuose.
19. Atlikdamas koordinavimo funkciją, organizuoja pasiūlymų dėl pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms ir jų prevencijos rengimą ir teikimą.
20. Savivaldybės institucijų ir įstaigų pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms srityje bendradarbiauja su ministerijų parengties pareigūnais, valstybės institucijų ir įstaigų parengties pareigūnais, taip pat kitų savivaldybių parengties pareigūnais.
21. Dalyvauja organizuojant savivaldybės galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos vertinimą, jį atliekant ir peržiūrint, rengiant savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo planą, jį derinant ir peržiūrint.
23. Dalyvauja organizuojant savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, civilinės saugos mokymus, gyventojų švietimą civilinės saugos klausimais, gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų ir veiklos vykdytojų informavimą civilinės saugos klausimais.
24. Dalyvauja krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos subjektų organizuojamose krizių valdymo ir (ar) civilinės saugos pratybose, koordinuoja savivaldybės lygio civilinės saugos pratybų organizavimą ir civilinės saugos pratybų rengimo įgyvendinimą savivaldybės įstaigose ir savivaldybės valdomose įmonėse.
25. Organizuoja savivaldybės institucijoms ir įstaigoms skirtų valstybinių pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms užduočių ir valstybinių ekstremaliųjų situacijų prevencijos užduočių vykdymą.
26. Dalyvauja nustatant kolektyvinės apsaugos statinių ir priedangų poreikį, organizuojant jų parinkimą, pažymėjimą ir parengimą.
27. Dalyvauja sudarant savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, organizuojant šio centro patalpų ir darbo vietų įrengimą, taip pat, jei pavesta, vadovauja šiam centrui ir organizuoja jo veiklą.
28. Koordinuoja būtinų priemonių ir asmeninių apsaugos priemonių atsargų kaupimą savivaldybės įstaigose ir savivaldybės valdomose įmonėse ir dalyvauja kontroliuojant, ar jos kaupimą vykdo nustatyta tvarka.
29. Organizuoja materialinių išteklių teikimo sutarčių sudarymą, administravimą ir patikrinimų, kurių metu vertinama, ar kita įstaiga ir ūkio subjektas yra tinkamai pasirengę vykdyti jiems šiose sutartyse nustatytus sutartinius įsipareigojimus, atlikimą.
30. Organizuoja kitų įstaigų ir ūkio subjektų pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms vertinimą bei kontroliuoja, kaip įgyvendinami mero ar jo įgalioto asmens privalomi nurodymai savivaldybės teritorijoje esančioms kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams gerinti pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms.
31. Dalyvauja organizuojant priemones, reikalingas padėti civilinės saugos pajėgoms pasirengti atlikti sanitarinį švarinimą, ir kitas radiacinio, cheminio ir biologinio kenksmingumo pašalinimo priemones.
32. Organizuoja su kitų savivaldybių institucijomis ir įstaigomis tarpusavio pagalbos planų dėl materialinių išteklių pateikimo ir gyventojų evakavimo sudarymą.
33. Dalyvauja organizuojant Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymų įgyvendinimą ir šio departamento direktoriaus ar jo įgalioto asmens privalomų nurodymų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje.
34. Rengia teisės aktų dėl pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms, jų prevencijos savivaldybėje ir savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos valdymo klausimais projektus arba koordinuoja jų rengimą.
35. Pavedus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka teikia informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, ypatingą įvykį, ekstremaliąją situaciją ar krizę.
36. Nustatyta tvarka dalyvauja organizuojant pavojingųjų objektų veiklos patikrinimus, pavojingojo objekto išorės avarinių planų rengimą, derinimą, svarstymą ir tvirtinimą.
37. Dalyvauja įgyvendinant mobilizacijos sistemos ir priimančiosios šalies paramos teikimo uždavinius, kiek tai susiję su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždaviniais ir kiek tai reikalinga bendrai sąveikai užtikrinti.
V SKYRIUS
SPECIALIEJI REIKALAVIMAI
39. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius išsilavinimo ir (ar) kvalifikacijos ir darbo patirties reikalavimus:
39.1. aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis;
arba
VI SKYRIUS
KOMPETENCIJOS
41. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas turi turėti šias kompetencijas ir pakankamus jų lygius:
41.1. bendrosios kompetencijos:
41.1.4. analizė ir pagrindimas – 5;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
41.2. vadybinės ir lyderystės kompetencijos:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2023 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 1v-503
TIPINIS PATARĖJO, ATLIEKANČIO SAVIVALDYBĖS PARENGTIES PAREIGŪNO FUNKCIJAS, PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
II SKYRIUS
PAREIGYBĖS VEIKLOS SRITIS
3. Teisės aktų ir administracinių sprendimų įgyvendinimo ir laikymosi priežiūra.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
4. Neteko galios nuo 2024-02-24
Punkto naikinimas:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
III SKYRIUS
PAREIGYBĖS SPECIALIZACIJA0
5. Pasirengimas ekstremaliosioms situacijoms savivaldybėje, jų prevencija ir šios veiklos koordinavimas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
6. Neteko galios nuo 2024-02-24
Punkto naikinimas:
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
IV SKYRIUS
PAREIGYBĖS FUNKCIJOS
7. Koordinuoja savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, savivaldybės valdomų įmonių, savivaldybės teritorijoje esančių kitų ūkio subjektų pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms (toliau – koordinavimo funkcija).
8. Atlikdamas koordinavimo funkciją, renka, sistemina, vertina informaciją, susijusią su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu savivaldybėje, bei keičiasi šia informacija.
9. Atlikdamas koordinavimo funkciją, organizuoja susitikimus aptarti klausimams, susijusiems su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu, ir dalyvauja kitų asmenų organizuojamuose susitikimuose.
10. Atlikdamas koordinavimo funkciją rengia ir teikia pasiūlymus dėl pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms ir jų prevencijos.
11. Savivaldybės institucijų ir įstaigų pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms srityje bendradarbiauja su ministerijų parengties pareigūnais, valstybės institucijų ir įstaigų parengties pareigūnais, taip pat kitų savivaldybių parengties pareigūnais.
12. Dalyvauja organizuojant savivaldybės galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos vertinimą, jį atliekant ir peržiūrint, rengiant savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo planą, jį derinant ir peržiūrint.
14. Dalyvauja organizuojant savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, civilinės saugos mokymus, gyventojų švietimą civilinės saugos klausimais, gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų ir veiklos vykdytojų informavimą civilinės saugos klausimais.
15. Dalyvauja krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos subjektų organizuojamose krizių valdymo ir (ar) civilinės saugos pratybose, koordinuoja savivaldybės lygio civilinės saugos pratybų organizavimą ir civilinės saugos pratybų rengimo įgyvendinimą savivaldybės įstaigose ir savivaldybės valdomose įmonėse.
16. Organizuoja savivaldybės institucijoms ir įstaigoms skirtų valstybinių pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms užduočių ir valstybinių ekstremaliųjų situacijų prevencijos užduočių vykdymą.
17. Dalyvauja nustatant kolektyvinės apsaugos statinių ir priedangų poreikį, organizuojant jų parinkimą, pažymėjimą ir parengimą.
18. Dalyvauja sudarant savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, organizuojant šio centro patalpų ir darbo vietų įrengimą, taip pat, jei pavesta, vadovauja šiam centrui ir organizuoja jo veiklą.
19. Koordinuoja būtinų priemonių ir asmeninių apsaugos priemonių atsargų kaupimo įgyvendinimą savivaldybės įstaigose ir savivaldybės valdomose įmonėse ir dalyvauja kontroliuojant, ar jos kaupimą vykdo nustatyta tvarka.
20. Organizuoja materialinių išteklių teikimo sutarčių sudarymą, administravimą, taip pat atlieka patikrinimus, ar kita įstaiga ir ūkio subjektas yra tinkamai pasirengę vykdyti jiems šiose sutartyse nustatytus sutartinius įsipareigojimus.
21. Organizuoja ir atlieka kitų įstaigų ir ūkio subjektų pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms vertinimą bei kontroliuoja, kaip įgyvendinami mero ar jo įgalioto asmens privalomi nurodymai savivaldybės teritorijoje esančioms kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams gerinti pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms.
22. Dalyvauja organizuojant priemones, reikalingas padėti civilinės saugos pajėgoms pasirengti atlikti sanitarinį švarinimą, ir kitas radiacinio, cheminio ir biologinio kenksmingumo pašalinimo priemones.
23. Organizuoja su kitų savivaldybių institucijomis ir įstaigomis tarpusavio pagalbos planų dėl materialinių išteklių pateikimo ir gyventojų evakavimo sudarymą.
24. Dalyvauja organizuojant Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymų įgyvendinimą ir šio departamento direktoriaus ar jo įgalioto asmens privalomų nurodymų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje.
25. Rengia teisės aktų dėl pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms, jų prevencijos savivaldybėje ir savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos valdymo klausimais projektus arba koordinuoja jų rengimą.
26. Pavedus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka teikia informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, ypatingą įvykį, ekstremaliąją situaciją ar krizę.
27. Nustatyta tvarka dalyvauja planuojant ir atliekant pavojingųjų objektų veiklos patikrinimus, organizuojant pavojingojo objekto išorės avarinių planų rengimą, derinimą, svarstymą ir tvirtinimą.
28. Dalyvauja įgyvendinant mobilizacijos sistemos ir priimančiosios šalies paramos teikimo uždavinius, kiek tai susiję su krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos uždaviniais ir kiek tai reikalinga bendrai sąveikai užtikrinti.
31. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimu atstovauja savivaldybės administracijai santykiuose su kitomis institucijomis, įstaigomis, organizacijomis bei fiziniais asmenimis.
V SKYRIUS
SPECIALIEJI REIKALAVIMAI
33. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius išsilavinimo ir (ar) kvalifikacijos ir darbo patirties reikalavimus:
33.1. aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis;
arba
VI SKYRIUS
KOMPETENCIJOS
35. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas turi turėti šias kompetencijas ir pakankamus jų lygius:
35.1. bendrosios kompetencijos:
35.2. vadybinės ir lyderystės kompetencijos (3 pastaba):
35.3. specifinės kompetencijos:
35.3.2. dalykinių ryšių tinklo kūrimas – 4.
Pastabos:
1 – pavaldumas administracijos padalinio vadovui nustatomas tik tuo atveju, jeigu valstybės tarnautojo pareigybė yra priskirta administracijos padaliniui;
2 – funkcija „valdo priskirtus žmogiškuosius išteklius teisės aktų nustatyta tvarka“ nustatoma valstybės tarnautojo pareigybei, jeigu ji turi pavaldžių asmenų;
3 – vadybinės ir lyderystės kompetencijos nustatomos, jeigu valstybės tarnautojo pareigybė turi pavaldžių asmenų.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Įsakymas
Nr. 1V-172, 2024-02-23, paskelbta TAR 2024-02-23, i. k. 2024-03461
Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2023 m. rugpjūčio 4 d. įsakymo Nr. 1V-503 „Dėl Tipinių valstybės tarnautojų, atliekančių parengties pareigūnų funkcijas, pareigybių aprašymų patvirtinimo ir šių pareigybių steigimo“ pakeitimo