Suvestinė redakcija nuo 2021-02-03 iki 2022-07-19

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2019-07-31, i. k. 2019-12603

 

 

 

UŽIMTUMO TARNYBOS

prie LIETUVOS RESPUBLIKOS socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SUBSIDIJŲ GAVĖJŲ, NESANČIŲ PERKANČIOSIOMIS ORGANIZACIJOMIS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. liepos 31 d. Nr. V-353

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo 73 punktu ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo 6 punktu:

1. T v i r t i n u Subsidijų gavėjų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisykles (toliau – Taisyklės) (pridedama).

2. Į p a r e i g o j u Klientų aptarnavimo departamentų direktorius užtikrinti, kad:

2.1. subsidijų gavėjai būtų supažindinti su patvirtintomis Taisyklėmis prieš pasirašant sutartis dėl paramos darbo vietoms steigti priemonių įgyvendinimo ar subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos;

2.2. subsidijų gavėjai pirkimus atliktų vadovaudamiesi patvirtintų Taisyklių nuostatomis ir būtų užtikrintas valstybės biudžeto, Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų fondų lėšų panaudojimas pagal paskirtį;

2.3. subsidijų gavėjams būtų teikiamos konsultacijos dėl pirkimų vykdymo pagal patvirtintas Taisykles.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2017 m. liepos 21 d. įsakymą Nr. V-420 „Dėl Subsidijų gavėjų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“.

4. N u s t a t a u , kad subsidijos gavėjų pirkimams, pradėtiems iki šio įsakymo įsigaliojimo, taikomos pirkimo pradėjimo metu galiojusių taisyklių, patvirtintų šio įsakymo 3 punkte nurodytu įsakymu, nuostatos.

5. P a v e d u Finansų, teisės ir pirkimų departamento Teisės skyriui organizuoti šio įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre ir Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainėje.

 

 

 

Finansų, teisės ir pirkimų departamento

direktorius, laikinai vykdantis

direktoriaus funkcijas                                                                                               Arūnas Marma

 

 

PATVIRTINTA

Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus

2019 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. V-353

 

 

SUBSIDIJŲ GAVĖJŲ, NESANČIŲ PERKANČIOSIOMIS ORGANIZACIJOMIS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Subsidijų gavėjų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato pirkimų tvarką valstybės biudžeto, Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų fondų lėšų subsidijų gavėjams, nesantiems perkančiąja organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, šių pirkimų subjektų teises, pareigas ir atsakomybę, pirkimų kontrolės tvarką tais atvejais, kai prekių, paslaugų ar darbų pirkimus (toliau – pirkimas) vykdo darbdaviai ar asmenų, registruotų Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba), įsteigtos labai mažos įmonės, įgyvendinantys Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 44 straipsnio 1 dalyje nurodytas aktyvios darbo rinkos politikos priemones ir socialinės bei neįgaliųjų socialinės įmonės, kurioms skiriama valstybės parama pagal Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 2, 3 punktus ir 2 dalies 1 punktą (toliau – subsidijos gavėjas).

2. Taisyklėmis turi vadovautis subsidijos gavėjas, nesantis perkančiąja organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, kai pirkimą vykdo vadovaudamasis sutartimi, sudaryta su Užimtumo tarnyba, dėl:

2.1. paramos darbo vietoms steigti priemonių įgyvendinimo:

2.1.1. Darbo vietų steigimo sutartimi;

2.1.2. vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutartimi;

2.1.3. Savarankiško užimtumo rėmimo sutartimi;

2.2. subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos. 

3. Pirkimas turi būti atliekamas:

3.1. vadovaujantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, tiekėjo nurodytos informacijos konfidencialumo apsaugos, interesų konfliktų vykdant pirkimą vengimo ir skaidrumo principais;

3.2. siekiant, kad prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai;

3.3. siekiant, kad vykdant pirkimo sutartis būtų laikomasi aplinkos apsaugos, socialinės ir darbo teisės įpareigojimų, nustatytų Europos Sąjungos ir nacionalinėje teisėje, kolektyvinėse sutartyse ir tarptautinėse konvencijose;

3.4. nesiekiant išvengti Taisyklėse nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams.

4. Už tinkamą pirkimo vykdymą yra atsakingas subsidijos gavėjas.

5. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

5.1. Pirkimo komisija – subsidijos gavėjo vadovo sprendimu sudaryta komisija pirkimui/pirkimams šiose Taisyklėse nustatyta tvarka organizuoti ir atlikti.

5.2. Pirkimo organizatorius – subsidijos gavėjas arba subsidijos gavėjo vadovo sprendimu paskirtas darbuotojas, kuris Taisyklių nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka pirkimą/pirkimus, kai tokiam pirkimui/pirkimams atlikti nesudaroma pirkimo komisija.

5.3Prekių tiekėjas, paslaugų teikėjas, rangovas (toliau – tiekėjas) – ūkio subjektas, galintis pasiūlyti arba siūlantis prekes, paslaugas ar darbus. Ūkio subjektu laikomas juridinis asmuo arba kita organizacija, juridinio asmens arba kitos organizacijos padalinys, vykdantis teisės aktų reglamentuojamą ūkinę veiklą arba fizinis asmuo, vykdantis individualią veiklą.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. V-43, 2021-02-02, paskelbta TAR 2021-02-02, i. k. 2021-01996

 

5.4. Prekių, paslaugų ar darbų tiekėjo pasiūlymas (toliau – pasiūlymas) – tiekėjo raštu teikiamas dokumentas, kuriuo siūloma tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal subsidijos gavėjo nustatytas pirkimo sąlygas.

5.5. Prekių, paslaugų ar darbų pirkimo-pardavimo sutartis (toliau – pirkimo sutartis) – subsidijos gavėjo ir pirkimą laimėjusio tiekėjo sutartis dėl prekių, paslaugų ar darbų perdavimo, apmokėjimo ir kitų sąlygų.

5.6. Preliminari numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė – numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė, skaičiuojama imant visą mokėtiną sumą eurais be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), įskaitant visas pirkimo sutarties pasirinkimo pratęsimo galimybes.

5.7. Techninė specifikacija – dokumentas, kuriame nurodyti techniniai reikalavimai, kuriuos turi atitikti perkama prekė, paslauga ar darbas.

 

II SKYRIUS

PIRKIMO PRADŽIA IR PABAIGA

 

6. Pirkimas prasideda, kai subsidijos gavėjas:

6.1. paskelbia apie pirkimą regioniniame ar nacionaliniame laikraštyje arba regioniniame ar nacionaliniame internetiniame naujienų portale, jeigu pirkimas atliekamas konkurso būdu. Pirkimo skelbimai papildomai gali būti skelbiami subsidijos gavėjo socialinių tinklų profilyje, kitur internete ir (arba) leidiniuose;

6.2. kreipiasi į tiekėją (tiekėjus) prašydamas pateikti pasiūlymą (pasiūlymus), kai pirkimas atliekamas apklausos būdu ir apie pirkimą viešai neskelbiama.

7. Pirkimas pasibaigia, kai:

7.1. sudaroma pirkimo sutartis;

7.2. atmetami visi pasiūlymai;

7.3. per nustatytą terminą nepateikiamas nė vienas pasiūlymas;

7.4. pasibaigia pasiūlymų galiojimo laikas ir pirkimo sutartis nesudaroma dėl priežasčių, kurios priklauso nuo tiekėjų valios;

7.5. visi tiekėjai atšaukia pasiūlymus ar atsisako sudaryti pirkimo sutartį;

7.6. kai nutraukiamos pirkimo procedūros.

 

III SKYRIUS

NUMATOMO PIRKIMO VERTĖS NUSTATYMAS

 

8. Numatomo pirkimo vertė skaičiuojama eurais be PVM.

9. Jeigu prekės ar paslaugos per einamuosius finansinius metus arba per 12 mėnesių nuo pirkimo pradžios perkamos vieną kartą ir sudarytos pirkimo sutarties nenumatoma atnaujinti, numatomo pirkimo vertė yra preliminari numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė.

10. Jeigu prekių ar paslaugų pirkimai atliekami reguliariai arba jei sudarytas pirkimo sutartis numatyta per tam tikrą laikotarpį atnaujinti, numatomo pirkimo vertė yra bendra visų perkamų prekių ar paslaugų to paties tipo pirkimo sutarčių, sudarytų per 12 mėnesių nuo pirmojo prekių pristatymo ar per pirkimo sutarties galiojimo laikotarpį, jeigu jis yra ilgesnis kaip 12 mėnesių, numatoma vertė.

11. Darbų pirkimo vertė yra visų dėl to paties objekto sudaromų darbų pirkimo sutarčių, nesvarbu per kokį laikotarpį jos bus sudaromos, verčių suma.

12. Panašiomis pirkimo sutartimis laikytinos pirkimo sutartys, kurios sudarytos dėl tos pačios rūšies (paskirties) prekių, arba dėl tos pačios rūšies paslaugų, arba darbų pagal Bendrojo viešųjų pirkimų žodyno, patvirtinto 2002 m. lapkričio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2195/2002 „Dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno“ (OL 2002 L 340, p. 1) (2007 m. lapkričio 28 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 213/2008, iš dalies keičiančio Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 2195/2002 dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno (CPV) ir Europos Parlamento ir Tarybos direktyvas 2004/17/EB ir 2004/18/EB dėl viešųjų pirkimų tvarkos, kad CPV būtų atnaujintas, redakcija[1] (OL 2008 L 74, p. 1), skaitmeninio kodo (toliau – BVPŽ) pirmus tris skaitmenis, išskyrus atvejus, kai tenkinama bent viena iš šių sąlygų:

12.1. paslaugų teikimo sritis nėra identiška ar panaši[2] ;

12.2. tokių paslaugų įprastai neteikia vienas tiekėjas (atsižvelgiama į tiekėjo specializaciją ir suinteresuotumą atitinkamoje veikloje)[3] .

13. Subsidijos gavėjas neturi teisės skaidyti pirkimo, siekdamas išvengti šiose Taisyklėse nustatytos tvarkos.

14. Subsidijos gavėjas, vykdydamas konkretų pirkimą, turi teisę skaidyti pirkimo vertę į dalis, jei visoms išskaidytoms pirkimo dalims bus taikomas pirkimo būdas, pasirinktas pagal Taisyklių reikalavimus visai numatomo pirkimo vertei.

 

IV SKYRIUS

PIRKIMO BŪDAI

 

15. Pirkimas gali būti vykdomas tik pagal subsidijos gavėjo parengtą sąmatą, nurodytą paraiškoje, kuri pateikiama Užimtumo tarnybai (toliau – sąmata).

16. Prekės, paslaugos ar darbai gali būti perkami šiais būdais:

16.1. konkurso;

16.2. apklausos.

17. Konkurso būdu pirkimas turi būti atliekamas, kai perkant prekes, paslaugas ar darbus, preliminari numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė yra lygi ar viršija 58 000 (penkiasdešimt aštuonis tūkstančius) eurų be PVM.

18. Apklausos būdu pirkimas gali būti atliekamas:

18.1. jeigu perkant prekes, paslaugas ar darbus, preliminari numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė yra mažesnė nei 58 000 (penkiasdešimt aštuoni tūkstančiai) eurų be PVM;

18.2. šių Taisyklių 47 punkte nurodytais atvejais.

 

V SKYRIUS

KONKURSAS

 

19. Pirkimas konkurso būdu gali būti organizuojamas visais atvejais, neatsižvelgiant į preliminarią numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertę.

20. Pirkimą konkurso būdu organizuoja ir atlieka pirkimo komisija, sudaryta subsidijos gavėjo vadovo sprendimu (potvarkiu, nutarimu, įsakymu). Už pirkimo komisijos veiksmus atsako subsidijos gavėjas. Subsidijos gavėjo vadovas sprendimu (potvarkiu, nutarimu, įsakymu) turi teisę pirkimą konkurso būdu pavesti organizuoti ir atlikti pirkimo organizatoriui.

21. Pirkimo komisijos sprendimai įforminami protokolais, jei pirkimą atlikti pavesta pirkimo organizatoriui – sprendimais.

22. Pirkimo komisija turi būti sudaroma ne mažiau kaip iš 3 asmenų. Pirkimo komisijos pirmininku skiriamas subsidijos gavėjo vadovas arba jo įgaliotas subsidijos gavėjo darbuotojas. Visiems subsidijos gavėjo planuojamiems pirkimams atlikti gali būti sudaroma viena pirkimo komisija. Subsidijos gavėjo vadovo sprendime turi būti nurodoma pirkimo komisijos personalinė sudėtis ir funkcijos.

23. Apie numatomą vykdyti konkursą privaloma skelbti regioniniame ar nacionaliniame šalies dienraštyje arba regioniniame ar nacionaliniame internetiniame naujienų portale.

24. Skelbime turi būti ši informacija:

24.1. subsidijos gavėjo pavadinimas, buveinė (adresas), telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas (jei turi);

24.2. bendras pirkimo objekto apibūdinimas;

24.3. pasiūlymų pateikimo vieta, terminas (data, valanda ir minutė), kuris negali būti trumpesnis kaip 14 kalendorinių dienų nuo konkurso paskelbimo regioniniame ar nacionaliniame šalies dienraštyje arba regioniniame ar nacionaliniame internetiniame naujienų portale dienos, vokų su pasiūlymais atplėšimo vieta, data, valanda ir minutė. Vokų su pasiūlymais atplėšimo data, valanda bei minutė turi sutapti su pasiūlymų pateikimo termino pabaiga.

25. Subsidijos gavėjas turi saugoti leidinio, kuriame paskelbtas skelbimas, originalą arba atspausdintą išrašą iš internetinio naujienų portalo, kuriame paskelbtas skelbimas.

26. Subsidijos gavėjas tą patį skelbimą apie pirkimą gali papildomai paskelbti ir kituose leidiniuose, skelbti savo socialinių tinklų profiliuose, kitur internete ir kitaip publikuoti.

27. Kvietime, kuris siunčiamas visiems į skelbimą atsiliepusiems tiekėjams, turi būti informacija, nurodyta Kvietimo pateikti pasiūlymą prekių, paslaugų ar darbų pirkimui formos pavyzdyje (toliau – kvietimas) (1 priedas). Tiekėjams turi būti suteiktos galimybės kreiptis dėl pirkimo sąlygų paaiškinimų.

28. Skelbimas apie pirkimą yra pirkimo dokumentų sudėtinė dalis. Skelbimuose esanti informacija vėliau papildomai gali būti neteikiama, jeigu kvietime pateikiama nuoroda į atitinkamą informaciją skelbime.

29. Kvietime nurodyta informacija negali skirtis nuo informacijos, nurodytos skelbime.

30. Siekiant išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, kvietime gali būti nustatyti kvalifikaciniai reikalavimai. Keliami kvalifikaciniai reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti pagrįsti ir proporcingi pirkimo objektui, tikslūs ir aiškūs. Užimtumo tarnybos reikalavimu, subsidijos gavėjas turi pateikti kvietime nustatytų kvalifikacijos reikalavimų pagrindimą. Jeigu nustatoma, kad tiekėjo pateikti kvalifikaciniai duomenys yra neišsamūs arba netikslūs, privaloma prašyti tiekėjo juos patikslinti per subsidijos gavėjo nurodytą terminą.

31. Tiekėjų pasiūlymai vertinami pagal pasirinktą ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų:

31.1. kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį;

31.2. sąnaudas;

31.3. kainą.

32. Subsidijos gavėjas sprendimą, pagal kokį kriterijų vertinti ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, turi priimti prieš rengiant pirkimo dokumentus. Pirkimo dokumentuose nurodoma ekonomiškai naudingiausiam pasiūlymui nustatyti pasirinkto kiekvieno kriterijaus lyginamasis svoris, išskyrus atvejus, kai ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas nustatomas tik pagal kainą, tokiu atveju pasiūlymų eilė nustatoma ekonominio naudingumo mažėjimo tvarka.

33. Tais atvejais, kai kelių tiekėjų pasiūlymų ekonominis naudingumas yra vienodas, sudarant pasiūlymų eilę, pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio pasiūlymas pateiktas anksčiausiai.

34. Vertinant ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį, pirkimo sutartis sudaroma su tiekėju, pateikusiu ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, išrinktą pagal kvietime nustatytus vertinimo kriterijus, susijusius su pirkimo objektu, įskaitant kokybinius, aplinkosaugos ir (arba) socialinius kriterijus, pavyzdžiui:

34.1. techninius pranašumus, estetines ir funkcines charakteristikas, prieinamumą, tinkamumą visiems vartotojams, socialines, aplinkosaugines ir inovatyvias charakteristikas bei sąžiningos prekybos sąlygas;

34.2. pirkimo sutarčiai įvykdyti paskirtų darbuotojų organizavimą, kvalifikaciją ir patirtį, kai tai daro reikšmingą įtaką pirkimo sutarties įvykdymo kokybei;

34.3. garantinę priežiūrą ir techninę pagalbą, pristatymo sąlygas (pavyzdžiui, pristatymo datą, procesą, trukmę arba įvykdymo laikotarpį).

35. Jeigu numatoma pasiūlymus vertinti pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį ir pasirinktos vertinti pasiūlymo techninės charakteristikos nėra kiekybiškai vertinamos, pirkimo dokumentuose privaloma nurodyti, kad tiekėjai pasiūlymą pateiktų dviem dalimis, kurių vienoje būtų pateikta kaina arba sąnaudos, kitoje – likęs pasiūlymas (techniniai pasiūlymo duomenys, kita informacija ir dokumentai), reikalaujant pasiūlymus pateikti atskiruose užklijuotuose vokuose, kurie būtų įdėti į bendrą užklijuotą voką.

36. Jeigu pasiūlymai vertinami pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį ir pasirinktos vertinti pasiūlymo techninės charakteristikos nėra kiekybiškai įvertinamos, su pasiūlymais turi būti susipažįstama dviejuose posėdžiuose. Pirmajame posėdyje susipažįstama tik su ta pasiūlymo dalimi, kurioje pateikti techniniai pasiūlymo duomenys ir kita informacija bei dokumentai, antrajame posėdyje – su pasiūlymo dalimi, kurioje nurodytos kainos ar sąnaudos. Antrasis posėdis gali įvykti tik tada, kai patikrinama, ar pateiktų pasiūlymų techniniai duomenys ir tiekėjai atitinka pirkimo dokumentuose keliamus reikalavimus, ir pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus įvertina pasiūlymų techninius duomenis. Apie šio patikrinimo ir vertinimo rezultatus subsidijos gavėjas privalo raštu pranešti visiems tiekėjams. Pranešime kartu nurodomas antrojo posėdžio laikas ir vieta. Jeigu patikrinus ir įvertinus pirmojo posėdžio metu tiekėjo pateiktus duomenis, atmetamas jo pasiūlymą, su likusia pasiūlymo dalimi nėra susipažįstama ir ji saugoma kartu su kitais tiekėjo pateiktais dokumentais.

37. Pasiūlymus vertinant pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį, pirkimo dokumentuose galima iš anksto nustatyti fiksuotą kainą arba sąnaudas. Tokiu atveju tiekėjai konkuruoja ir ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas išrenkamas tik kokybės kriterijų pagrindu.

38. Vertinant ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pagal sąnaudas, jos apskaičiuojamos pagal gyvavimo ciklo sąnaudų metodą, kuris apima prekių, paslaugų ar darbų gyvavimo laikotarpiu patiriamas visas šias išlaidas ar jų dalį:

38.1. subsidijos gavėjo ar kitų naudotojų patiriamas išlaidas:

38.1.1. su įsigijimu susijusias išlaidas, įskaitant kainą;

38.1.2. naudojimo išlaidas, pavyzdžiui, energijos ar kitų išteklių suvartojimo išlaidas;

38.1.3. eksploatavimo išlaidas;

38.1.4. gyvavimo ciklo pabaigos išlaidas, pavyzdžiui, atliekų surinkimo, perdirbimo išlaidas;

38.2. išlaidas, susijusias su prekių, paslaugų ar darbų gyvavimo laikotarpiu sukeliamais išoriniais aplinkos veiksniais, jeigu įmanoma nustatyti ir patikrinti tokių išlaidų piniginę vertę. Tokios išlaidos gali būti susijusios su šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų ar kitų išmetamųjų teršalų kiekio mažinimu, klimato kaitos mažinimu.

39. Kai ketinama vertinti sąnaudas pagal gyvavimo ciklo sąnaudų metodą, pirkimo dokumentuose nurodoma, kokius duomenis savo pasiūlyme turi pateikti tiekėjas ir kokį metodą taikys pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija, vertinant gyvavimo ciklo sąnaudas pagal tiekėjo pateiktus duomenis.

40. Pasirinktas metodas, pagal kurį vertinamos su išoriniais aplinkos veiksniais susijusios sąnaudos, turi atitikti visas šias sąlygas:

40.1. jis turi būti pagrįstas objektyviai patikrinamais ir nediskriminaciniais kriterijais. Šis metodas negali tam tikriems tiekėjams sudaryti nepagrįstai palankesnių ar nepalankesnių sąlygų, ypač jeigu jis nebuvo sukurtas taikyti nuolat ir pakartotinai;

40.2. informaciją apie jį gali gauti visi suinteresuoti subjektai;

40.3. prašomus duomenis turi gebėti pateikti pareigingas tiekėjas įprastomis pastangomis.

41. Vertinant gyvavimo ciklo sąnaudas, turi būti taikomi Europos Sąjungos teisės aktu patvirtinti privalomi bendrieji gyvavimo ciklo sąnaudų vertinimo metodai, įskaitant metodus, patvirtintus Direktyvą 2009/33/EB (2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/33/EB dėl skatinimo naudoti netaršias ir efektyviai energiją vartojančias kelių transporto priemones (OL 2009 L 120, p. 5))[4] įgyvendinančiais nacionaliniais teisės aktais.

42. Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų lyginamieji svoriai nustatomi taip, kad kainos lyginamojo svorio (X), ir kitų kriterijų lyginamųjų svorių (Yi) balų intervalų viršutinių ribų suma būtų lygi 100:

X + ΣYi = 100

42.1. pasiūlymo ekonominis naudingumas (S) apskaičiuojamas sudedant tiekėjo pasiūlymo kainos (C) ir kitų kriterijų (T) balus:

 

.

42.2. pasiūlymo kainos (C) balai apskaičiuojami mažiausios pasiūlytos kainos (Cmin) ir vertinamo pasiūlymo kainos (Cp) santykį padauginant iš kainos vertinimui skirto balų intervalo viršutinės ribos (Xmax):

.

42.3. kriterijų (T) balai apskaičiuojami sudedant atskirų kriterijų (Ti) balus:

 

.

 

42.4. kriterijaus (Ti) balai apskaičiuojami sudedant šio kriterijaus parametrų (Ps) balus:

.

42.5. kriterijams (Ti) balai skiriami pagal detalizuotą balų skyrimo sistemą. Ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų bei jų balų skyrimo sistema turi būti tiksli, aiški (detalizuota), neturi būti dviprasmybių, kad pasiūlymai būtų vertinami skaidriai ir tiekėjai galėtų suprasti balų skyrimo ir vertinimo tvarką;

42.6. jeigu kriterijus neturi parametrų, balai jam skiriami tiesiogiai.

43. Vykdant pirkimą konkurso būdu, derybos tarp subsidijos gavėjo ir tiekėjų, pateikusių pasiūlymus, draudžiamos, išskyrus Taisyklių 48 punkte numatytą atvejį.

44. Pasiūlymai turi būti atmesti, jeigu:

44.1. pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų kvalifikacinių reikalavimų arba, jei tiekėjas nepatikslino pateiktų neišsamių ar netikslių duomenų apie savo kvalifikaciją (jeigu buvo nustatyti kvalifikaciniai reikalavimai);

44.2. pasiūlymas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;

44.3. tiekėjas pasiūlė per didelę, subsidijos gavėjui nepriimtiną, kainą.

45. Tiekėjai gali dalyvauti vokų atplėšimo procedūroje. Posėdyje, kuriame atplėšiami vokai, dalyvaujantiems tiekėjams ar jų įgaliotiems atstovams turi būti skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas ir pasiūlyme nurodyta kaina (tuo atveju, kai pasiūlymo kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais). Jeigu ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas yra išrenkamas pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį, tai skelbiamos ir pagrindinės techninės pasiūlymo charakteristikos.

46. Vokų atplėšimo posėdžio metu pasiūlymų kainos turi būti fiksuojamos pirkimo komisijos posėdžio protokole arba sprendime, jei pirkimą vykdo pirkimo organizatorius.

47. Pirkimas gali būti atliekamas apklausos būdu Taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka, jeigu pirkimas konkurso būdu neįvyko:

47.1. nes nebuvo gauta pasiūlymų arba visi pasiūlymai buvo atmesti, nes neatitiko pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų, o pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos;

47.2. nes visų pasiūlymų kainos yra per didelės, nepriimtinos subsidijos gavėjui, o pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos, kviečiami pasiūlymus pateikę tiekėjai, kurie atitinka subsidijos gavėjo nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus (jei jie buvo keliami) ir kurių pasiūlymai atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus.

48. Jeigu pirkimas konkurso būdu neįvyko, nes visų pasiūlymų kainos yra per didelės, nepriimtinos subsidijos gavėjui, o pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos, pasiūlymus pateikę tiekėjai, kurių pasiūlymai atitiko kvietime nustatytus reikalavimus, gali būti kviečiami derėtis.

49. Derybų metu subsidijos gavėjas su kiekvienu tiekėju atskirai derasi dėl pasiūlymo kainos, sąlygų. Derybos, laikantis Taisyklių 3 punkte nustatytų principų, vykdomos šių Taisyklių 74 punkte nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

PASIŪLYMO KONKURSUI RENGIMAS IR PATEIKIMAS

 

50. Tiekėjas gali pateikti tik vieną pasiūlymą popierine ar elektronine forma.

51. Jei tiekėjas yra fizinių ar juridinių asmenų grupė, jis gali pateikti pasiūlymą jungtinės veiklos sutarties pagrindu.

52. Pasiūlyme turi būti pateikta informacija, nurodyta Tiekėjo pasiūlymo prekių, paslaugų ar darbų pirkimui formos pavyzdyje (2 priedas).

53. Kartu su pasiūlymu turi būti pateikiami tiekėjo kvalifikacijos atitikimą kvietime nustatytiems reikalavimams patvirtinantys dokumentai (jei kvalifikaciniai reikalavimai buvo nustatyti).

54. Pasiūlymas pateikiamas užklijuotame ir užantspauduotame, jei tiekėjas turi antspaudą, voke. Ant voko turi būti užrašytas pirkimo pavadinimas, tiekėjo pavadinimas ir adresas. Ant voko taip pat turi būti užrašas „Neatplėšti iki (nurodoma vokų su pasiūlymais atplėšimo data)“.

55. Pasiūlymas turi būti pasirašytas tiekėjo vadovo ar jo įgalioto asmens ir pateiktas subsidijos gavėjui tiesiogiai, paštu arba per kurjerį. Jeigu pasiūlymas teikiamas elektronine forma, jis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, įrašytas skaitmeninėje laikmenoje ir atitikti kitus šių Taisyklių 52 – 59 punktuose nurodytus reikalavimus.

56. Prekių, paslaugų ar darbų kainos pateikiamos eurais. Jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos užsienio valiuta, jos turi būti perskaičiuojamos eurais pagal Europos Centrinio Banko skelbiamą orientacinį euro ir užsienio valiutų santykį, o tais atvejais, kai orientacinio euro ir užsienio valiutų santykio Europos Centrinis Bankas neskelbia, – pagal Lietuvos banko nustatomą ir skelbiamą orientacinį euro ir užsienio valiutų santykį paskutinę pasiūlymų pateikimo termino dieną. Į siūlomų prekių, paslaugų ar darbų kainą turi būti įskaičiuoti visi mokesčiai ir visos tiekėjo išlaidos (sandėliavimo, transportavimo, pakavimo, įrengimo ir kt.) bei nuolaidos.

57. Pasiūlymas turi būti pateiktas iki skelbime ir kvietime nurodyto pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Pasiūlymai konkursui, pateikti pavėluotai, neatplėšiami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams.

58. Tiekėjas iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos turi teisę pakeisti arba atšaukti savo pasiūlymą. Pakeitimas arba pranešimas, kad pasiūlymas atšaukiamas, pripažįstamas galiojančiu, jei jis gaunamas raštu iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

59. Pasiūlymas turi galioti ne trumpiau kaip 90 kalendorinių dienų nuo pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Pasiūlymų pateikimo terminas gali būti pratęstas. Apie naują pasiūlymų pateikimo terminą pranešama raštu, siunčiant tokį pranešimą paštu, faksu ar elektroniniu paštu, visiems tiekėjams, atsiliepusiems į skelbimą.

 

VII SKYRIUS

APKLAUSA

 

60. Pirkimai apklausos būdu atliekami šių Taisyklių 18 punkte nustatytais atvejais.

61. Pirkimą apklausos būdu organizuoja ir atlieka pirkimo organizatorius. Subsidijos gavėjo vadovas sprendimu (potvarkiu, nutarimu, įsakymu) turi teisę pirkimą apklausos būdu pavesti organizuoti ir atlikti pirkimo komisijai.

62. Pirkimą atliekant apklausos būdu turi būti kreipiamasi ne mažiau kaip į 3 (tris) tiekėjus, prašant pateikti pasiūlymus pagal subsidijos gavėjo nurodytus reikalavimus.

63. Vertinami tik tie pasiūlymai, kurie atitinka kvietime pateiktus reikalavimus perkamoms prekėms, paslaugoms ar darbams. Pasiūlymai vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, kuris iš anksto nustatomas pirkimo dokumentuose apie pirkimą:

63.1. kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį;

63.2. sąnaudas;

63.3. kainą.

64. Apklausa turi būti atliekama raštu, jei preliminari numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė yra lygi ar didesnė nei 3 000 (trys tūkstančiai) eurų be PVM.

65. Prieš vykdant apklausą, Tiekėjų apklausos pažymoje (3 priedas) turi būti nustatyti reikalavimai pirkimo objektui, pasiūlymų vertinimo kriterijai, prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo pagrindinės sąlygos, apie kurias bus informuojami kviečiami tiekėjai. Tiekėjų apklausos pažyma turi būti užpildyta pasibaigus pasiūlymų pateikimo terminui, bet ne vėliau negu bus pasirašyta pirkimo sutartis.

66. Atliekant apklausą raštu, rengiamas laisvos formos kvietimas, kuriame nurodomi reikalavimai pirkimo objektui (techninė specifikacija), pagrindinės pirkimo sąlygos, reikalavimai pasiūlymo pateikimui, kt. pasiūlymui parengti reikalinga informacija. Tiekėjams turi būti suteiktos galimybės kreiptis dėl pirkimo sąlygų paaiškinimų. Kvietimas siunčiamas tiekėjams paštu, faksu arba elektroniniu paštu.

67. Apklausoje raštu dalyvaujantys tiekėjai, atsakydami į konkretų kvietimą, pasiūlymus turi pateikti raštu (2 priedas). Raštu pasiūlymus gali būti prašoma pateikti elektroniniu paštu, faksu arba vokuose. Pasiūlymas turi būti pasirašytas tiekėjo vadovo ar jo įgalioto asmens.

68. Apklausos raštu rezultatai fiksuojami Tiekėjų apklausos pažymoje (3 priedas).

69. Jei preliminari numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė yra mažesnė nei 3 000 (trys tūkstančiai) eurų be PVM, apklausa gali būti atliekama žodžiu, subsidijos gavėjas gali būti apklausti 1 (vieną) tiekėją.

70. Apklausą atliekant žodžiu, kreipiamasi į tiekėjus žodžiu, prašant pateikti pasiūlymus pagal subsidijos gavėjo nurodytus reikalavimus arba prekės ar paslaugos įsigyjamos jų pardavimo vietoje. Galima pasinaudoti ir viešai tiekėjų pateikta informacija (pvz. internete, spaudoje ir pan.) apie siūlomas prekes, paslaugas ar darbus. Toks informacijos gavimas prilyginamas žodinei tiekėjų apklausai.

71. Pirkimo procedūros Tiekėjų apklausos pažymoje gali būti neaprašomos tuo atveju, jeigu buvo atlikta apklausa žodžiu, apklausiant tik vieną tiekėją. Šiuo atveju pirkimas dokumentuojamas tiek, kiek to reikalauja buhalterinės apskaitos tvarkymą reglamentuojantys teisės aktai – PVM sąskaitoje-faktūroje ar sąskaitoje-faktūroje.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-43, 2021-02-02, paskelbta TAR 2021-02-02, i. k. 2021-01996

 

72. Apklausa laikoma įvykusia, jei gautas bent vienas pasiūlymas, atitinkantis kvietime nurodytas sąlygas.

73. Atliekant pirkimą apklausos būdu, gali būti deramasi dėl pasiūlymo kainos, sąlygų.

74. Derybos vykdomos laikantis šių reikalavimų:

74.1. su kiekvienu tiekėju atskirai deramasi dėl pasiūlymo kainos, sąlygų;

74.2. tretiesiems asmenims negali būti atskleista jokia iš tiekėjo gauta informacija be jo sutikimo, taip pat tiekėjas negali būti informuojamas apie susitarimus, pasiektus su kitais tiekėjais;

74.3. visiems tiekėjams turi būti taikomi vienodi reikalavimai, suteikiamos vienodos galimybės ir pateikiama vienoda informacija. Teikiant informaciją vieni tiekėjai negali būti diskriminuojami kitų naudai;

74.4 derybų eiga turi būti protokoluojama;

74.5. derybos laikomos įvykusiomis, jeigu yra bent vienas tiekėjas, kurio pasiūlymas ir derybų su juo rezultatai atitinka subsidijos gavėjo reikalavimus;

74.6. bendravimas ir keitimasis informacija derybų metu vykdomas tokia pačia forma, kokia buvo prašoma pateikti pasiūlymus.

 

VIII SKYRIUS

PIRKIMO SUTARTIS

 

75. Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija pirkimo sutartį siūlo sudaryti tam tiekėjui, kurio pasiūlymas pripažintas tinkamiausiu pagal šių Taisyklių nuostatas ir pirkimo dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus.

76. Pirkimo sutartis gali būti sudaroma žodžiu, kai pirkimo sutarties vertė yra mažesnė nei 3 000 (trys tūkstančiai) eurų be PVM.

77. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba iki pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos nurodyto laiko nepasirašo pirkimo sutarties, arba atsisako pasirašyti pirkimo sutartį kvietime bei pasiūlyme nurodytomis sąlygomis, pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija siūlo pasirašyti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio pasirašyti pirkimo sutartį.

78. Sudarant pirkimo sutartį negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina ir pirkimo dokumentuose, pasiūlyme ar galutiniame derybų protokole nustatytos pirkimo sąlygos. Pirkimo sutarties sąlygos negali prieštarauti skelbime ir/ar kvietime nurodytai informacijai.

 

IX SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE PIRKIMUS TEIKIMAS

 

79. Pirkimo komisija arba pirkimo organizatorius tiekėjams, dalyvavusiems pirkime, išskyrus atvejus kai pirkimo sutarties vertė yra mažesnė nei 3 000 (trys tūkstančiai) eurų be PVM, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu, siunčiant pranešimą paštu, faksu ar el. paštu, praneša apie sprendimą dėl tinkamiausio pasiūlymo arba apie neįvykusį pirkimą. Tiekėjui, kurio pasiūlymas pripažintas tinkamiausiu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu praneša apie sprendimą pasirašyti pirkimo sutartį.

80. Subsidijos gavėjas, atlikęs visus pirkimus, numatytus subsidijos gavėjo Užimtumo tarnybai pateiktoje sąmatoje, teikia Užimtumo tarnybai veiklos ataskaitą apie visus atliktus pirkimus (išskyrus atvejus, kai subsidijos gavėjas yra socialinė ar neįgaliųjų socialinė įmonė). Jeigu atliekant atskirus pirkimus nebuvo panaudotos visos sąmatoje numatytos lėšos, subsidijos gavėjas apie tai informuoja Užimtumo tarnybą, pateikdamas veiklos ataskaitą. Socialinė ar neįgaliųjų socialinė įmonė Užimtumo tarnybai teikia ataskaitas apie veiklų vykdymą, panaudojusi ne mažiau kaip 50 proc. sąmatoje numatytų lėšų, norėdama gauti tarpinį mokėjimą, jei tai numatyta Sutartyje dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos, ar atlikusi visus pirkimus.

81. Atlikus visus pirkimus, numatytus subsidijos gavėjo sąmatoje, įsteigus darbo vietą ir teikiant paraišką (mokėjimo prašymą) subsidijai gauti ar Užimtumo tarnybai pareikalavus, subsidijos gavėjas pateikia toliau nurodytų dokumentų kopijas:

81.1. jei vyko konkursas:

81.1.1. subsidijos gavėjo vadovo sprendimo (potvarkio, nutarimo, įsakymo) dėl pirkimo komisijos sudarymo ar pirkimo organizatoriaus paskyrimo (jei pirkimą atliko pirkimo organizatorius);

81.1.2. skelbimo ir kvietimų;

81.1.3. tinkamiausiu pripažinto pasiūlymo;

81.1.4. pirkimo komisijos protokolų arba pirkimo organizatoriaus sprendimų (jei pirkimą atliko pirkimo organizatorius);

81.1.5. pranešimų tiekėjams apie sprendimą dėl tinkamiausio pasiūlymo nustatymo, pirkimo sutarties pasirašymo arba dėl neįvykusio konkurso;

81.1.6. pasirašytos pirkimo sutarties, PVM sąskaitos-faktūros (sąskaitos-faktūros); 

Papunkčio pakeitimai:

Nr. V-43, 2021-02-02, paskelbta TAR 2021-02-02, i. k. 2021-01996

 

81.2. jei vyko apklausa:

81.2.1. subsidijos gavėjo vadovo sprendimo (potvarkio, nutarimo, įsakymo) dėl pirkimo organizatoriaus paskyrimo ar pirkimo komisijos sudarymo (jei pirkimą vykdė komisija);

81.2.2. kvietimų;

81.2.3. tinkamiausiu pripažinto pasiūlymo;

81.2.4. Tiekėjų apklausos pažymos, PVM sąskaitos-faktūros (sąskaitos-faktūros). Taisyklių 71 punkte nustatytu atveju, tik PVM sąskaitos-faktūros ar sąskaitos-faktūros; 

Papunkčio pakeitimai:

Nr. V-43, 2021-02-02, paskelbta TAR 2021-02-02, i. k. 2021-01996

 

81.2.5. pasirašytos pirkimo sutarties, išskyrus atvejus kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu.

82. Subsidijos gavėjas turi pateikti vadovo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu, jeigu antspaudą privalo turėti, patvirtintas Taisyklių 81 punkte nurodytų dokumentų kopijas su lydraščiu.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

83. Ginčai dėl šių Taisyklių reikalavimų laikymosi sprendžiami derybų būdu. Nepavykus ginčo išspręsti per 20 darbo dienų, ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

_______________________________

 

 

Subsidijų gavėjų, nesančių perkančiosiomis

organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos

viešųjų pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar

darbų pirkimo taisyklių

1 priedas

 

(Kvietimo pateikti pasiūlymą prekių, paslaugų ar darbų pirkimui formos pavyzdys)

____________________________________________________________________________

(Subsidijos gavėjo pavadinimas arba vardas, pavardė, įmonės kodas arba asmens kodas)

____________________________________________________________________________

(buveinė arba adresas)

____________________________________________________________________________

(telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas)

_______________________________________

(tiekėjo pavadinimas arba vardas, pavardė)

 

KVIETIMAS PATEIKTI PASIŪLYMĄ

PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ[5] PIRKIMUI

___________________ Nr. ____________

(data)

Pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija[6] kviečia Jus dalyvauti_____________________

_______________________________________________ konkurse ir pateikti pasiūlymą.

(konkurso pavadinimas)

 

I. PIRKIMO OBJEKTAS

 

1. Pirkimo objekto pavadinimas, trumpas aprašymas.

2. Techninė specifikacija. Perkamų prekių, paslaugų ar darbų savybių, tiekimo sąlygų, terminų ir kitų sąlygų, susijusių su pirkimo objektu, aprašymas. Apibūdinant pirkimo objektą, techninėje specifikacijoje negali būti nurodyta konkreti prekė, gamintojas ar tiekimo šaltinis, standartas, gamybos procesas, prekės ženklas, patentas, kilmės šalis, išskyrus atvejus, kai neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti pirkimo objekto. Šiuo atveju subsidijos gavėjas privalo nurodyti, kad savo savybėmis lygiaverčiai objektai yra priimtini.

3. Informacija, kad draudžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus arba pasiūlyme siūlyti tik dalį prekių, paslaugų ar darbų.

4. Esminės pirkimo sutarties vykdymo sąlygos (prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai, apmokėjimo sąlygos ir kt.).

 

II. TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJA

 

5. Tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, taip pat ir tiekėjų, teikiančių pasiūlymą jungtinės veiklos sutarties pagrindu, ir kvalifikacijos atitikimą patvirtinantys dokumentai bei informacija, kad kvalifikacijos patvirtinimo dokumentai turi būti pateikti kartu su pasiūlymu (jeigu reikalaujama, kad tiekėjai turi atitikti tam tikrus kvalifikacinius reikalavimus). 

 

III. PASIŪLYMŲ VERTINIMAS

 

6. Informacija, koks vertinimo kriterijus yra pasirinktas ir vertinimo metodika, nustatyta Subsidijų gavėjų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėse, tvirtinamose Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus (toliau – Taisyklės).

 

IV. PASIŪLYMŲ RENGIMAS

 

7. Informacija, jog pasiūlymas turi būti pateiktas pagal pridedamą Tiekėjo pasiūlymo prekių, paslaugų ar darbų pirkimui formą (Taisyklių 2 priedas) užklijuotame ir užantspauduotame, jei tiekėjas turi antspaudą, voke. Ant voko turi būti užrašytas pirkimo pavadinimas, tiekėjo pavadinimas ir adresas. Ant voko taip pat turi būti užrašas „Neatplėšti iki (nurodoma vokų su pasiūlymais atplėšimo data)“. Pasiūlymas turi būti pasirašytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens.

8. Informacija, kaip turi būti apskaičiuota pasiūlymo kaina.

9. Informacija, jog pasiūlyme turi būti nurodytas minimalus pasiūlymo galiojimo terminas skaičiuojamas nuo pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. 

10. Pasiūlymo pateikimo vieta, terminas (data, valanda bei minutė) iki kada galima pateikti pasiūlymą (pasiūlymo pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 14 kalendorinių dienų nuo konkurso paskelbimo regioniniame ar nacionaliniame šalies dienraštyje arba regioniniame ar nacionaliniame internetiniame naujienų portale dienos. Vokų su pasiūlymais atplėšimo vieta, data, valanda bei minutė. Vokų su pasiūlymais atplėšimo data, valanda bei minutė turi sutapti su pasiūlymų pateikimo termino pabaiga. Informacija, kad pasiūlymai konkursui, pateikti pavėluotai, neatplėšiami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams.

 

V. KONKURSO SĄLYGŲ PAAIŠKINIMAS

 

11. Būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti pirkimo dokumentų paaiškinimų, taip pat būdai, kuriais subsidijos gavėjas savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus Paaiškinimai (patikslinimai) turi būti pateikti visiems tiekėjams, kuriems yra pateikti pirkimo dokumentai).

12. Subsidijos gavėjo atstovo, įgalioto palaikyti ryšį su tiekėjais, vardas, pavardė, telefono numeris, el. pašto adresas).

 

VI. VOKŲ SU PASIŪLYMAIS ATPLĖŠIMO PROCEDŪROS

 

13. Vokų su pasiūlymais atplėšimo vieta, data, valanda ir minutė. Informacija, kad tiekėjai gali dalyvauti vokų atplėšimo procedūroje. Informacija, kad vokų atplėšimo metu tiekėjams ar jų įgaliotiems atstovams bus skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas (vardas, pavardė) bei pasiūlyme nurodyta kaina, o jeigu ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas yra išrenkamas pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį, tai skelbiamos ir pagrindinės techninės pasiūlymo charakteristikos.

Tiekėjo, gavusio šį kvietimą, pateikta informacija bus saugoma ir naudojama tik pirkimo procedūroms atlikti.

 

Pareigos

(parašas)

Vardas ir pavardė

Pirkimo komisijos pirmininkas[7]

__________

________________

Pareigos

(parašas)

Vardas ir pavardė

Pirkimo organizatorius[8]

__________

________________

 

 

 

 

Subsidijų gavėjų, nesančių perkančiosiomis

organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos

viešųjų pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar

darbų pirkimo taisyklių

2 priedas

 

(Pasiūlymo prekių, paslaugų ar darbų pirkimui formos pavyzdys)

 

__________________________________

(dokumentų sudarytojo pavadinimas)

Subsidijos gavėjui ____________________________________________________________

(subsidijos gavėjo pavadinimas arba vardas, pavardė)

_____________________________________________________________________________

(įmonės kodas arba asmens kodas, buveinė arba adresas)

 

PASIŪLYMAS DĖL __________________________________________PIRKIMO

(pirkimo objekto pavadinimas)

_________________ Nr. ___________

(data)

Pasiūlymas galioja _________ d.

 

Tiekėjo pavadinimas/vardas, pavardė

Tiekėjo įmonės kodas/verslo liudijimo numeris ir galiojimo laikas/asmens kodas, banko sąskaitos Nr.

Juridinio ar fizinio asmens kodas

Tiekėjo buveinė/adresas

Už pasiūlymą atsakingo asmens vardas, pavardė

Telefono, fakso numeris

El. pašto adresas

 

1. Patvirtiname, kad sutinkame su visomis pirkimo sąlygomis, nustatytomis:

1.1. konkurso skelbime, išspausdintame/ paskelbtame ___________________________________;

(leidinio/portalo data ir pavadinimas)

1.2. kvietime pateikti pasiūlymą;

1.3. kituose pirkimo dokumentuose.

2. Mes siūlome šias _____________________________________________________________

(nurodyti siūlomų prekių, paslaugų ar darbų pavadinimus)

 

Eil. Nr.

Prekės/ių, paslaugos/ų ar darbų pavadinimas

Kiekis

Mato

vnt.

Vieneto kaina

Eur be PVM

Iš viso kaina

Eur be PVM

2.1.

 

3. Bendra pasiūlymo kaina, Eur be PVM* ___________________________________________________                                                          

(kaina žodžiais)

 

Bendra pasiūlymo kaina, Eur su PVM*_______________________________________________                                                       

(kaina žodžiais)

 

PVM sudaro _____%___________________________________

(skaičiais ir žodžiais)

 

Pastaba. Bendra pasiūlymo kaina nurodoma suapvalinta (pagal aritmetinio apvalinimo taisykles), paliekant du skaitmenis po kablelio.

 

*(Tais atvejais, kai pagal galiojančius teisės aktus tiekėjui nereikia mokėti PVM, tiekėjas nurodo teisinį pagrindą, dėl kurio PVM nemoka):

__________________________________________________________________________

 

4. Teikdami šį pasiūlymą, mes patvirtiname, kad į mūsų siūlomų ________________________

(prekių, paslaugų, darbų pavadinimas)

kainą įskaičiuotos visos pirkimo pardavimo sutarties vykdymo išlaidos ir, kad mes prisiimame riziką už visas išlaidas, kurias teikdami pasiūlymą ir laikydamiesi pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų, privalėjome įskaičiuoti į pasiūlymo kainą.

 

5. Kartu su pasiūlymu pateikiami šie dokumentai:

 

Eil. Nr.

Pateiktų dokumentų pavadinimas

Dokumento puslapių skaičius

5.1.

 

 

 

 

 

 

(Tiekėjo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

(Parašas) 

(Vardas ir pavardė) 

 

 

Subsidijų gavėjų, nesančių perkančiosiomis

organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos

viešųjų pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar

darbų pirkimo taisyklių

3 priedas

(Tiekėjų apklausos pažymos forma)

______________________________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

TIEKĖJŲ APKLAUSOS PAŽYMA

___________Nr._______

(data)_________________

(vieta)

1. Pirkimo objekto pavadinimas, BVŽP kodas

2. Pirkimo objekto trumpas aprašymas (reikalavimai pirkimo objektui, pasiūlymų vertinimo kriterijus, pagrindinės pirkimo sąlygos ir pan.)

 

3. Pirkimą atlieka

Pirkimo komisija/pirkimo organizatorius (pasirinkti)

4. Tiekėjų apklausos būdas (pasirinkti)

   Raštu

   Žodžiu

5. Pirkimo būdo pasirinkimo pagrindas

(nurodyti Taisyklių punktą)

1 tiekėjas

2 tiekėjas

3 tiekėjas

6. Duomenys apie apklaustą/us tiekėją/us

Pavadinimas arba vardas, pavardė

Adresas, telefonas ir kt.

Pasiūlymą pateikusio asmens vardas, pavardė ir pareigos

7. Pasiūlymo pateikimo data

8. Pasiūlymo pateikimo terminas

9. Pasiūlytų prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas

Kiekis

Pasiūlymo kaina, eurais be PVM

Pasiūlymo kaina, eurais su PVM

________________________________________

Tais atvejais, kai pagal galiojančius teisės aktus tiekėjui nereikia mokėti PVM, tiekėjas nurodo priežastis (teisinį pagrindą), dėl kurių PVM nemoka.

vieneto

suma

vieneto

suma

vieneto

suma

10. Bendra pasiūlymo kaina

11. Tinkamiausiu pripažinto tiekėjo pavadinimas

12. Pastabos:

 

 

 

 

(parašas)

Vardas ir pavardė

Pirkimo komisijos pirmininkas[9]

______________

____________

 

Komisijos nariai

 

_______________

_______________

 

____________

____________

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. V-43, 2021-02-02, paskelbta TAR 2021-02-02, i. k. 2021-01996

Dėl Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2019 m. liepos 31 d. įsakymo Nr. V-353 „Dėl Subsidijų gavėjų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

 



[1] http://vpt.lrv.lt/uploads/vpt/documents/files/LT_versija/Teisine_informacija/Viesieji_pirkimai/Klasifikatoriai/BVPZ%20naujas2008.pdf

[2] Pavyzdžiui, nors mokymo dirbti kompiuteriu paslaugų (80533100-0) ir pirmosios pagalbos mokymo paslaugų (80562000-1) pirmi trys BVPŽ skaitmeninio kodo skaitmenys sutampa, atsižvelgiant į tai, kad šių paslaugų teikimo sritis yra skirtinga, joms suteikti reikalinga skirtinga lektorių kvalifikacija, kurios mažos įmonės ar lektoriai, besiverčiantys individualia veikla, gali neturėti, šios paslaugos gali būti nelaikomos to paties tipo paslaugomis.

[3] Pavyzdžiui, nors medicinos įrangos remonto ir priežiūros paslaugų (50421000-2) ir laikrodžių remonto ir priežiūros paslaugų (50432000-2) pirmi trys BVPŽ skaitmeninio kodo skaitmenys sutampa, akivaizdu, kad įprastai tokių paslaugų neteikia vienas tiekėjas, todėl šios paslaugos gali būti nelaikomos to paties tipo paslaugomis.

[4] https://eur-lex.europa.eu/eli/dir/2009/33/oj?locale=lt

[5] Nurodyti perkamų prekių, paslaugų ar darbų pavadinimą

[6] Pasirinkti, atsižvelgiant į tai kam pavesta atlikti pirkimą

[7] Jeigu pirkimą atlieka pirkimo komisija

[8] Jeigu pirkimą atlieka pirkimo organizatorius

 

[9] Jeigu pirkimą atliko pirkimo komisija