Suvestinė redakcija nuo 2016-09-03 iki 2017-12-27

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-02-19, i. k. 2015-02477

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PAGALBOS MAISTU IR (ARBA) PAGRINDINĖS MATERIALINĖS PAGALBOS VEIKSMŲ PROGRAMOS DĖL PARAMOS IŠ EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO LIETUVOJE ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. vasario 17 d. Nr. A1-77

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. A1-426 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo veiksmų programą, taisyklių patvirtinimo“, 3.4 papunkčiu:

1. T v i r t i n u Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos veiksmų programos dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje administravimo taisykles (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                             Algimanta Pabedinskienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro 2015 m. vasario 17 d.

įsakymu Nr. A1-77

 

 

PAGALBOS MAISTU IR (ARBA) PAGRINDINĖS MATERIALINĖS PAGALBOS VEIKSMŲ PROGRAMOS DĖL PARAMOS IŠ EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO LIETUVOJE ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos veiksmų programos dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje administravimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) reglamentuojama Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos veiksmų programos dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. spalio 30 d. įgyvendinimo sprendimu Nr. C(2014)8213 (toliau – veiksmų programa), administravimo tvarka.

2. Atlikdami Taisyklėse nustatytus veiksmus, vadovaujanti, tvirtinanti, tarpinė ir audito institucijos, pareiškėjai ir iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (toliau – Fondas) lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) vykdytojai naudoja formas ir vadovaujasi instrukcijomis, patvirtintomis Europos Sąjungos (toliau – ES) ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, Europos Komisijos patvirtintais dokumentais. Veiksmams Fondo paramos kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje (toliau – IS) atlikti naudoja formas (toliau – IS formos) ir instrukcijas, kurios skelbiamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainėje http://www.socmin.lt/lt/es-parama.html, skiltyje „Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondas 2014–2020“ (toliau – vadovaujančios institucijos interneto svetainė).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Ataskaitiniai metai – ataskaitinis laikotarpis nuo kiekvienų kalendorinių metų liepos 1 d. iki kitų kalendorinių metų birželio 30 d. imtinai, už kurį teikiamos mokėjimo paraiškos ir sąskaitos Europos Komisijai. Pirmieji ataskaitiniai metai prasideda 2013 m. gruodžio 1 d., baigiasi 2015 m. birželio 30 d. imtinai, paskutiniai ataskaitiniai metai prasideda 2023 m. liepos 1 d., baigiasi 2024 m. birželio 30 d. imtinai.

3.2. Išlaidų deklaracija – tarpinės ir vadovaujančios institucijų rengiamų ataskaitų, susijusių su išlaidomis, patirtomis įgyvendinant veiksmų programą, rinkinys, reikalingas mokėjimo paraiškai Europos Komisijai parengti.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-441, 2015-08-03, paskelbta TAR 2015-08-04, i. k. 2015-11973

 

3.3. Metinės sąskaitos – tarpinės ir vadovaujančios institucijų rengiamų atsiskaitomųjų dokumentų už ataskaitinius metus rinkinys, reikalingas sąskaitoms Europos Komisijai parengti.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-441, 2015-08-03, paskelbta TAR 2015-08-04, i. k. 2015-11973

 

3.4. Mokėjimo paraiška Europos Komisijai – tvirtinančios institucijos rengiama ir Europos Komisijai teikiama paraiška, kaip nustatyta 2014 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 223/2014 dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (toliau – Fondo reglamentas) 33 straipsnio a punkte.

3.5. Paraiška asignavimų valdytojui – paraiška vadovaujančiai institucijai dėl lėšų pervedimo projektų vykdytojams, kaip nurodyta Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. A1-426 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos pagalbos labiausiais skurstantiems asmenims fondo veiksmų programą, taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklės).

3.6. Pažeidimo tyrimas – tarpinės institucijos atliekamas informacijos, duomenų ir dokumentų, pateiktų projekto vykdytojo ar kitų institucijų ir (ar) įstaigų, tikrinimas, prašymas paaiškinti įtariamo pažeidimo aplinkybes ir (ar) kiti veiksmai, kuriais siekiama ištirti įtariamą pažeidimą.

3.7. Pažeidimų kontrolierius – tarpinės institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens paskirtas darbuotojas, atliekantis jam pavestas funkcijas, apimančias pažeidimų tyrimą, ištaisymą ir prevenciją, sukčiavimo prevenciją, pažeidimų (taip pat ir sukčiavimo) rizikos vertinimą ir jos mažinimo priemonių įgyvendinimo priežiūrą, bendradarbiavimą su kitomis institucijomis, informacijos apie atliktą pažeidimo tyrimą teikimą suinteresuotoms ir (ar) atsakingoms institucijoms, įtariamo pažeidimo, informacijos apie pažeidimo tyrimą ir sprendimą dėl pažeidimo bei jo vykdymą registravimą IS, su pažeidimo tyrimu susijusių dokumentų saugojimą ar šių veiksmų koordinavimą ir kitų institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens pavestų funkcijų, susijusių su pažeidimų tyrimu, ištaisymu ir prevencija, atlikimą.

3.8. Projektinis pasiūlymas dėl valstybės projekto įgyvendinimo – pareiškėjo rengiamas ir vadovaujančiai institucijai teikiamas dokumentas, kuriame nurodoma informacija apie siūlomą įgyvendinti projektą ir į kurį atsižvelgiant projektas įtraukiamas į iš Fondo lėšų siūlomų bendrai finansuoti valstybės projektų (toliau – valstybės projektas) sąrašą. Projektinis pasiūlymas dėl valstybės projekto įgyvendinimo rengiamas pagal vadovaujančios institucijos patvirtintą formą.

3.9. Projektų atrankos kriterijai – bendrieji ir specialieji projektų atrankos kriterijai, Europos Komisijos patvirtinti veiksmų programoje, bei papildomi kriterijai, nustatomi vadovaujančios institucijos Projektų finansavimo sąlygų aprašuose.

3.10. Sąskaitos Europos Komisijai – tvirtinančios institucijos rengiamas ir Europos Komisijai teikiamas atsiskaitomųjų dokumentų rinkinys, kaip nustatyta 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) Nr. 966/2012 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių ir kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB, Euratomas) Nr. 1605/2002 (OL 2012 L 298, p. 1) 59 straipsnio 5 dalies a punkte ir Fondo reglamento 33 straipsnio b punkte.

3.11. Stebėsenos rodiklis – Fondo lėšų panaudojimo stebėsenai naudojamas kiekybiškai išreiškiamas duomuo, kuriuo nurodomi naudojant veiksmų programos lėšas pasiekti rezultatai.

3.12. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Fondo reglamente ir Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklėse.

 

II SKYRIUS

VALDYMO IR KONTROLĖS SISTEMOS KŪRIMAS, PRIEŽIŪRA IR TOBULINIMAS. VEIKSMŲ PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TOBULINIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

VALDYMO IR KONTROLĖS SISTEMOS APRAŠYMO RENGIMAS IR ATNAUJINIMAS

 

4. Vadovaujanti institucija valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą rengia ir (ar) atnaujina vadovaudamasi Fondo reglamento 28 straipsniu.

5. Vadovaujanti institucija, rengdama ir (ar) atnaujindama valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą, tvirtinančiai ir tarpinei institucijoms raštu teikia užpildyti savo parengtą klausimyną. Kartu su klausimynu vadovaujanti institucija teikia jo pildymo instrukcijas.

6. Tvirtinanti ir tarpinės institucijos iki vadovaujančios institucijos rašte nustatyto termino, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų, teikia vadovaujančiai institucijai užpildytą klausimyną ir teisės aktų ar kitų dokumentų, kuriais reglamentuojama institucijos vidaus sistema, kopijas.

7. Tvirtinanti institucija, teikdama vadovaujančiai institucijai užpildytą klausimyną, gali pagal kompetenciją pateikti papildomą informaciją, reikalingą valdymo ir kontrolės sistemos aprašymui parengti ir (ar) atnaujinti.

8. Vadovaujančios institucijos prašymu jos nurodytais terminais ir forma pagal kompetenciją teikia:

8.1. tvirtinanti ir tarpinė institucijos – valdymo ir kontrolės sistemos aprašymui parengti reikalingą informaciją apie institucijų vidaus sistemos pokyčius;

8.2. kitos institucijos, kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklėse, − valdymo ir kontrolės sistemos aprašymui parengti ir (ar) atnaujinti reikalingą informaciją.

9. Vadovaujanti institucija, gavusi Taisyklių 6–8 punktuose nurodytą informaciją, apibendrina gautus tvirtinančios ir tarpinės institucijų užpildytus klausimynus ir parengia ir (ar) atnaujina valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą.

10. Paprašius audito institucijai ir (ar) Europos Komisijai, vadovaujanti institucija teikia valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą. Vadovaujanti, tvirtinanti ir tarpinė institucijos teikia audito institucijai jos nurodytais terminais ir forma informaciją, susijusią su valdymo ir kontrolės sistemos aprašymu.

11. Vadovaujanti institucija, vadovaudamasi Fondo reglamento 35 straipsnio 1 dalimi, per Europos Komisijos elektroninio keitimosi duomenimis sistemą (toliau – SFC2014) informuoja Europos Komisiją apie Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskirtas vadovaujančią, tvirtinančią, tarpinę ir audito institucijas iki pirmos tarpinio mokėjimo paraiškos Europos Komisijai pateikimo dienos.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

VALDYMO IR KONTROLĖS SISTEMOS PRIEŽIŪRA IR TOBULINIMAS.

VEIKSMŲ PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TOBULINIMAS

 

12. Vadovaujanti, tvirtinanti ir tarpinė institucijos pagal kompetenciją atsako už valdymo ir kontrolės sistemos veikimo trūkumų pašalinimą ir jos tobulinimą.

13. Vadovaujanti institucija, atlikdama valdymo ir kontrolės sistemos veikimo priežiūrą, siekdama pašalinti jos trūkumus ir ją tobulinti:

13.1. pagal kompetenciją analizuoja audito institucijos, Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos ir kitų institucijų atliktų valdymo ir kontrolės sistemos auditų ataskaitas, teikia pasiūlymus audito institucijai, Europos Audito Rūmams, Europos Komisijai ir kitoms institucijoms dėl šiose ataskaitose pateiktų pastebėjimų ir rekomendacijų įgyvendinimo priemonių ir prižiūri, kaip šios priemonės įgyvendinamos;

13.2. pagal kompetenciją imasi teisės aktuose nustatytų veiksmų dėl audito institucijos, Europos Audito Rūmų ir Europos Komisijos atliktų valdymo ir kontrolės sistemos ir Europos Komisijai deklaruotų išlaidų auditų metu pateiktų pastebėjimų, rekomendacijų įgyvendinimo;

13.3. teikia tarpinei institucijai valdymo ir kontrolės sistemos tobulinimo rekomendacijas.

14. Vadovaujanti, tvirtinanti ir tarpinė institucijos pagal kompetenciją imasi teisės aktuose nustatytų veiksmų dėl audito institucijos, Europos Audito Rūmų ir Europos Komisijos atliktų valdymo ir kontrolės sistemos ir Europos Komisijai deklaruotų išlaidų audito metu pateiktų rekomendacijų įgyvendinimo.

15. Vadovaujanti, tvirtinanti ir tarpinė institucijos pagal kompetenciją teikia Europos Komisijai ir audito institucijai jų prašomą informaciją, reikalingą audito funkcijoms atlikti, jų nurodytais terminais ir forma.

16. Vadovaujanti, tvirtinanti, tarpinė ir (ar) audito institucijos pagal kompetenciją registruoja IS informaciją apie atliktų valdymo ir kontrolės sistemos ir Europos Komisijai deklaruotų išlaidų auditų ir patikrinimų metu institucijai pateiktus pastebėjimus, rekomendacijas ir jų įgyvendinimo priemones, jeigu IS yra įdiegtos tokios funkcinės galimybės. Informacija registruojama Fondo informacinės sistemos naudojimo taisyklėse, kurias tvirtina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras (toliau – IS taisyklės), nustatyta tvarka per 5 darbo dienas nuo pastebėjimų ir rekomendacijų gavimo dienos institucijoje.

17. Vadovaujanti institucija, siekdama ugdyti ir išsaugoti valdymo ir kontrolės sistemos institucijų, kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklėse, administracinius gebėjimus, renka ir vertina informaciją apie savo ir šių institucijų administracinius gebėjimus ir jų stiprinimo poreikius, pagal šią informaciją kuria ir tobulina visų minėtų institucijų administracinių gebėjimų ugdymo ir motyvavimo skatinimo sistemą, organizuoja administraciniams gebėjimams stiprinti reikalingus mokymus. Taip pat, siekdama ugdyti kompetentingų organizacijų partnerių, kurių veikla prisideda prie veiksmų programos įgyvendinimo per projektų vykdymą, kompetencijas, vadovaujanti institucija renka ir vertina informaciją apie minėtų organizacijų partnerių kompetencijas ir jų stiprinimo poreikius, organizuoja mokymus apie Fondą.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

VADOVAUJANČIOS IR TARPINĖS INSTITUCIJŲ FUNKCIJŲ ATSKYRIMAS

 

18. Vadovaujančios ir tarpinės institucijų funkcijų atskyrimas užtikrinamas:

18.1. vadovaujančiai institucijai patvirtinant Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisykles bei tinkamą valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą;

18.2. tarpinei institucijai nustatant institucijos vidaus sistemą. Tarpinė institucija turi pasirinkti efektyvias vidaus valdymo ir kontrolės priemones galimoms rizikoms dėl netinkamo funkcijų atskyrimo valdyti ir užtikrinti tinkamą funkcijų atskyrimą institucijos viduje.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

TARPINEI INSTITUCIJAI PAVESTŲ VYKDYTI UŽDUOČIŲ

PRIEŽIŪRA IR KONTROLĖ

 

19. Vadovaujanti institucija užtikrina savo atsakomybe vykdomų užduočių, pagal Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisykles pavestų tarpinei institucijai, vykdymo priežiūrą ir kontrolę – nustato ir planuoja rizikos valdymo priemones, jas įgyvendina, atlieka rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo kontrolę ir kitus veiksmus, būtinus tinkamam rizikos valdymui užtikrinti.

20. Vadovaujanti institucija, atsižvelgdama į praėjusių metų rizikos valdymo priemonių įgyvendinimo rezultatus (jeigu tokių buvo nustatyta), tarpinės institucijų veiksmus šalinant anksčiau nustatytus neatitikimus, kompleksinį rizikos reikšmingumą, tvirtinančios institucijos atliktus patikrinimus, audito institucijos, Europos Audito Rūmų ir Europos Komisijos atliktų valdymo ir kontrolės sistemos ir Europos Komisijai deklaruotų išlaidų auditų metu pateiktus pastebėjimus, nustato rizikas ir jų valdymo priemones.

21. Vadovaujanti institucija, atsižvelgdama į nustatytas rizikas ir jų valdymo priemones, atlieka tarpinei institucijai pavestų vykdyti užduočių vykdymo patikrinimus (jeigu būtina).

22. Apie atliktų patikrinimų rezultatus tarpinei institucijai pranešama raštu ir (ar) IS taisyklėse nustatyta tvarka per IS ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo patikrinimo pabaigos.

23. Tarpinė institucija pagal vadovaujančios institucijos pateiktas rekomendacijas per vadovaujančios institucijos nurodytą terminą turi imtis teisės aktuose numatytų veiksmų nustatytiems neatitikimams ištaisyti ir apie tai pranešti vadovaujančiai institucijai raštu ar IS taisyklėse nustatyta tvarka per IS.

 

III SKYRIUS

IS SUKŪRIMAS IR PLĖTRA

 

24. Dokumentai ir duomenys apie kiekvieną projektą, kurių reikia veiksmų programai ir projektams administruoti, tikrinti, audituoti, stebėti ir vertinti, turi būti registruojami, kaupiami ir apdorojami IS, kaip numatyta Fondo reglamento 32 straipsnio 2 dalies d punkte. Kol bus įdiegta ir pradės funkcionuoti IS, kompetentingos institucijos būtinus dokumentus ir duomenis saugo kompiuterine forma, kaip numatyta 2014 m. kovo 13 d. Komisijos deleguotajame reglamente (ES) Nr. 532/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 223/2014 dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (OL 2014 L 148, p. 54).

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-441, 2015-08-03, paskelbta TAR 2015-08-04, i. k. 2015-11973

 

25. Už Taisyklių 24 punkte nurodytų dokumentų ir duomenų, kurie turi būti registruojami, kaupiami ir apdorojami IS, tikslumą atsako duomenis IS registravusi institucija.

26. IS įdiegus funkcines galimybes, visas informacijos ir duomenų perdavimas turi būti atliekamas per IS. Jeigu dar nėra įdiegtos tam tikros IS funkcinės galimybės, informacija ir duomenys teikiami raštu.

27. IS valdytoja yra vadovaujanti institucija, kuri, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais vadovaujančios, tarpinės, tvirtinančios ir (ar) audito institucijų funkcijų atlikimo ir informacijos apie veiksmų programos įgyvendinimą rinkimo, kaupimo ir teikimo reikalavimais, organizuoja bendrų IS funkcinių galimybių ir saugomiems duomenims taikomų reikalavimų nustatymą, IS plėtrą. Tuo tikslu vadovaujanti institucija:

27.1. rengia ir tvirtina IS taisykles, organizuoja IS vartotojų mokymą ir konsultavimą;

27.2. administruoja IS ir atlieka IS techninę priežiūrą;

27.3. įvertina institucijų teikiamus pasiūlymus dėl IS funkcinių galimybių išplėtimo, pasiūlymų pagrįstumą, jų įgyvendinimo naudą ir išlaidas;

27.4. pagal kompetenciją imasi priemonių užtikrinti, kad IS duomenys būtų patikimi ir registruojami laiku.

28. Vadovaujanti institucija sukuria prieigą prie IS institucijoms, kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklėse, jų funkcijoms atlikti.

 

IV SKYRIUS

DUOMENŲ TEIKIMAS EUROPOS KOMISIJAI PER KOMPIUTERINĘ DUOMENŲ MAINŲ SISTEMĄ

 

29. Duomenų apie Fondo lėšų panaudojimą mainai tarp Lietuvos Respublikos ir Europos Komisijos atliekami per SFC2014.

30. Vadovaujanti, tvirtinanti ir audito institucijos pagal Fondo reglamento 31 straipsnį Europos Komisijai informaciją teikia per SFC2014 teisės aktuose nustatyta tvarka ir terminais.

 

V SKYRIUS

VEIKSMŲ PROGRAMOS KEITIMAS

 

31. Veiksmų programa keičiama vadovaujantis Fondo reglamento 9 straipsnio nuostatomis. Prašymą pakeisti veiksmų programą kartu su veiksmų programos pakeitimo projektu ir pakeitimo pagrindimu Europos Komisijai teikia tik vadovaujanti institucija.

32. Vadovaujančiai institucijai teikti siūlymus dėl veiksmų programos pakeitimo pagal kompetenciją gali Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklėse nurodytos institucijos, Stebėsenos komiteto nariai, socialiniai partneriai ir kt.

33. Vadovaujanti institucija, gavusi pasiūlymą dėl veiksmų programos keitimo ir įvertinusi jo pagrįstumą, paskelbia jį vadovaujančios institucijos interneto svetainėje socialiniams partneriams ir visuomenei susipažinti, pastaboms ir pasiūlymams pateikti. 

34. Vadovaujanti institucija, gavusi Europos Komisijos pritarimą ar nepritarimą veiksmų programos keitimui, per 10 darbo dienų praneša apie tai tarpinei ir tvirtinančiai institucijoms ir paskelbia atnaujintą veiksmų programą vadovaujančios institucijos interneto svetainėje.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJŲ NUSTATYMAS IR KEITIMAS

 

35. Projektų atrankos kriterijai yra bendrieji, specialieji ir papildomi.

36. Bendrieji ir specialieji projektų atrankos kriterijai yra numatyti veiksmų programoje ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, kurias tvirtina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras (toliau – PAFT). Prireikus, papildomus kriterijus, vadovaudamasi Fondo reglamento nuostatomis, nustato vadovaujanti institucija Projektų finansavimo sąlygų aprašuose (toliau – PFSA), į kuriuos taip pat įtraukiami bendrieji ir specialieji projektų atrankos kriterijai.

37. Projektų atrankos kriterijai gali būti keičiami siekiant efektyvesnio veiksmų programos įgyvendinimo:

37.1. keičiant bendruosius ir specialiuosius projektų atrankos kriterijus yra būtinas veiksmų programos keitimas;

37.2. keičiant papildomus kriterijus yra būtinas PFSA keitimas.

38. Keičiant projektų atrankos kriterijus, turi būti užtikrintas lygiateisiškumo principas – pagal valstybės projektų sąrašą visoms paraiškoms turi būti taikomi vienodi projektų atrankos kriterijai, vienodi projektų vertinimo principai.

 

VII SKYRIUS

KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS DOKUMENTŲ RENGIMO, KEITIMO IR DERINIMO TVARKA

 

39. Prieš skelbiant kvietimą teikti paraiškas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtinamas PFSA.

40. Vadovaujanti institucija rengia PFSA vadovaudamasi veiksmų programa, Taisyklėmis, kitais ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktais bei savo vidaus procedūrų aprašais.

41. PFSA ir (ar) jo keitimus vadovaujanti institucija derina pagal kompetenciją su:

41.1. tarpine institucija;

41.2. vadovaujančios institucijos vidaus padaliniais turinio klausimais (jeigu būtina);

41.3. organizacijomis partnerėmis tikslinės grupės tinkamumo klausimais (jeigu būtina);

41.4. socialiniais partneriais (jeigu būtina).

42. PFSA turi būti pateikta visa informacija, reikalinga paraiškai parengti ir projektui įgyvendinti, tačiau tik ta, kuri nėra pateikta PAFT. Jeigu konkrečius institucijų veiksmus ir kitas nuostatas reglamentuoja PAFT, PFSA pateikiama nuoroda į PAFT. PFSA turi būti nurodyta:

42.1. numatomos finansuoti veiklos;

42.2. reikalavimai pareiškėjams;

42.3. organizacijų partnerių, kurias galima įtraukti į paraišką ir kurios atrinktos vadovaujančios institucijos pagal Fondo organizacijų partnerių atrankos tvarkos aprašą, tvirtinamą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, sąrašas;

42.4. reikalavimai projektams:

42.4.1. jeigu taikomi, projektų parengtumo reikalavimai (pavyzdžiui, reikalavimai įvykdyti ar pradėti vykdyti projekto veiklų viešuosius pirkimus iki paraiškos pateikimo arba iki projekto sutarties pasirašymo dienos);

42.4.2. produktų saugos, subalansuotos mitybos, nediskriminavimo, dvigubo finansavimo nebuvimo ir kiti Fondo reglamento 5 straipsnyje nurodytų principų laikymosi reikalavimai;

42.5. reikalavimai, taikomi projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms;

42.6. paraiškų priėmimo, vertinimo, atrankos, taip pat sprendimų finansuoti projektą priėmimo ir (ar) projekto sutarčių sudarymo tvarka;

42.7. projektų įgyvendinimo reikalavimai;

42.8. ar pagal PFSA teikiama valstybės arba de minimis pagalba.

43. Kartu su PFSA kaip jo priedus vadovaujanti institucija tvirtina:

43.1. prašymo gauti paramą formą;

43.2. patikros lapą dėl valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos buvimo ar nebuvimo;

43.3. projekto sutarties formą;

43.4. taip pat gali būti parengti ir kiti PFSA priedai, detalizuojantys PFSA nustatytus reikalavimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-441, 2015-08-03, paskelbta TAR 2015-08-04, i. k. 2015-11973

 

44. PFSA turi būti nurodyta, kokie priedai turi būti pateikti kartu su projektiniu pasiūlymu dėl valstybės projekto įgyvendinimo ir (ar) su paraiška.

45. Vadovaujanti institucija PFSA paskelbia Teisės aktų registre ir per 5 darbo dienas nuo jo patvirtinimo dienos paskelbia vadovaujančios institucijos interneto svetainėje.

46. Jeigu patvirtinus valstybės projektų sąrašą yra keičiami kvietimo teikti paraiškas dokumentai, t. y. PFSA, kvietimo teikti paraiškas skelbimas, paraiškos forma, tokiais atvejais minėtų dokumentų keitimas, derinimas ir tvirtinimas vykdomi PAFT nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

VEIKSMŲ PROGRAMOS FINANSINIS VALDYMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

IŠANKSTINIO FINANSAVIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO IR MOKĖJIMŲ PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS TVARKA

 

47. Europos Komisijos pradinė išankstinio finansavimo suma, pervesta į nurodytą valstybės iždo sąskaitą, turi būti naudojama laikantis Fondo reglamento 44 straipsnio 2 dalies nuostatų.

48. Mokėjimų projektų vykdytojams tvarka nustatoma PAFT.

49. Vadovaujanti institucija, projektų vykdytojui pateikus mokėjimo prašymą, užtikrina, kad tinkamų finansuoti viešųjų išlaidų suma jam bus pervesta laikantis Fondo reglamento 42 straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatytų terminų.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

FONDO LĖŠŲ, SKIRIAMŲ PROJEKTAMS FINANSUOTI, PLANAVIMAS

 

50. Vadovaujanti institucija Fondo lėšas projektų vykdytojams planuoja vadovaudamasi:

50.1. finansiniu planu, patvirtintu pačioje veiksmų programoje;

50.2. tarpinės institucijos laisva forma teikiamomis išlaidų prognozėmis. Tarpinė institucija per 5 darbo dienas nuo tarpinio ir (ar) galutinio mokėjimo prašymo užregistravimo dienos laisva forma informuoja vadovaujančią instituciją nurodydama planuojamą išmokėti paramos lėšų sumą ir paraiškos asignavimų valdytojui pateikimo datą;

50.3. vadovaujančios institucijos rengiamais Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos veiksmų programos dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje įgyvendinimo ketvirtiniais planais (Taisyklių 1 priedas) (toliau –veiksmų programos įgyvendinimo ketvirtinis planas) atsižvelgiant į terminus, nurodytus Taisyklių 54 punkte;

50.4. vadovaujančios institucijos iki kiekvienų kalendorinių metų sausio 31 d. rengiamu Projektų sąrašų ir finansavimo sutarčių sudarymo planu (Taisyklių 2 priedas).

51. Vadovaujanti ir tarpinė institucijos Fondo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimą pagal kompetenciją planuoja užtikrindamos, kad:

51.1. Fondo lėšos nebūtų prarastos pagal Fondo reglamento 59 straipsnį;

51.2. sudarant valstybės biudžetą būtų numatyta reali ir kuo tikslesnė Fondo ir valstybės biudžeto lėšų, skiriamų projektams finansuoti, suma.

52. Vadovaudamasi Taisyklių 51 punkto, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo ir kitų valstybės biudžeto sudarymą ir vykdymą reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis, parengtą informaciją apie Fondo ir valstybės biudžeto lėšų pagal veiksmų programos poreikį 3 ateinantiems metams rengia vadovaujanti institucija ir teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.

53. Vadovaujanti institucija Fondo ir valstybės biudžeto lėšų poreikį 3 ateinantiems metams planuoja vadovaudamasi jo vykdymą reglamentuojančiais teisės aktais, atsižvelgdama į:

53.1. tarpinės institucijos nuo 2016 m. kasmet iki vasario 20 d. teikiamą Lėšų, planuojamų išmokėti projektų vykdytojams per 3 ateinančius kalendorinius metus, planą (Taisyklių 3 priedas);

53.2. kai projektų sutartys dar nėra sudarytos, − turimą informaciją apie lėšas, planuojamas išmokėti projektų vykdytojams pagal projektus, rengiamus pagal patvirtintus valstybės projektų sąrašus.

54. Vadovaujanti institucija kasmet iki kovo 25 d., birželio 25 d., rugsėjo 25 d. ir gruodžio 23 d. rengia veiksmų programos įgyvendinimo ketvirtinius planus, kuriuose nurodoma informacija apie numatomas per 3 ateinančius metus pasirašyti projektų sutartis ir išmokėti bei pripažinti tinkamomis deklaruoti Europos Komisijai lėšas. Informacija pradedama teikti pagal IS formą, kai yra įdiegta IS ir užtikrintas toks jos funkcionalumas.

55. Veiksmų programos įgyvendinimo ketvirtinis planas rengiamas atsižvelgiant į tarpinės institucijos kasmet iki kovo 20 d., birželio 20 d., rugsėjo 20 d. ir gruodžio 19 d. pagal turimus duomenis apie sudarytas projektų sutartis vadovaujančiai institucijai pateiktą informaciją apie planuojamas pagal įgyvendinamus projektus išmokėti lėšas projektų vykdytojams ir planuojamas pripažinti deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidas. Ataskaitos už 2015 m. pradedamos teikti nuo 2015 m. birželio 20 d. Informacija pradedama teikti pagal IS formą, kai yra įdiegta IS ir užtikrintas toks jos funkcionalumas.

56. Vadovaujanti institucija ne vėliau kaip iki kiekvienų kalendorinių metų sausio 31 d. rengia Projektų sąrašų ir finansavimo sutarčių sudarymo planą, kuriame nurodoma informacija apie planuojamą per 3 ateinančius metus valstybės projektų sąrašų ir finansavimo sutarčių sudarymą, planuojamus finansavimo šaltinius, ir teikia jį el. paštu derinti su tarpine institucija.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

FONDO LĖŠŲ, SKIRIAMŲ PROJEKTAMS FINANSUOTI, NAUDOJIMO PRIEŽIŪRA

 

57. Vadovaujanti institucija pagal priskirtą atsakomybę ir kompetenciją spartesniam Fondo lėšų panaudojimui užtikrinti privalo laiku peržiūrėti projektų sąrašų sudarymo ir (ar) projektų sutarčių sudarymo datas ir pagal poreikį imtis kitų priemonių.

58. Tarpinė institucija pagal priskirtą atsakomybę ir kompetenciją privalo laiku imtis priemonių spartesniam Fondo lėšų panaudojimui užtikrinti:

58.1. aktyviai bendradarbiauti su projektų vykdytojais, sprendžiant su projektų įgyvendinimu susijusias problemas;

58.2. informuoti vadovaujančią instituciją apie Fondo lėšų naudojimo problemas ir teikti pasiūlymus, kaip jas spręsti;

58.3. pagal poreikį imtis kitų priemonių.

59. Esant nukrypimams nuo veiksmų programos įgyvendinimo ketvirtinių planų ir (ar) Projektų sąrašų ir finansavimo sutarčių planų, kyla rizika nepanaudoti Fondo ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, numatytų išmokėti skirstant metinius valstybės biudžeto asignavimus, vadovaujanti institucija gali imtis adekvačių veiksmų susidariusiai situacijai spręsti:

59.1. laikinai nepasirašyti naujų projektų sutarčių;

59.2. svarstyti keisti veiksmų programos finansinį planą perskirstant lėšas;

59.3. imtis kitų veiksmų.

60. Jeigu nuo 2017 m. iki 2022 m. pasibaigus finansiniams metams, vadovaujantis Fondo reglamento 60 straipsniu, veiksmų programai gali būti pritaikytas automatinis įsipareigojimų panaikinimas, vadovaujanti institucija nuo 2018 m. iki 2023 m. iki kiekvienų metų sausio 31 d. teikia Europos Komisijai Fondo reglamento 60 straipsnio 1 dalies a ir b punktuose nurodytą informaciją apie išimtis dėl sumų, kurios galėjo būti deklaruotos, tačiau dėl šiame straipsnyje nurodytų priežasčių nebuvo deklaruotos iki praėjusių finansinių metų pabaigos, jeigu tokių išimčių buvo.

61. Vadovaujanti institucija, gavusi iš Europos Komisijos informaciją apie automatinį Fondo įsipareigojimų panaikinimą ir apie tai, kokia Fondo įsipareigojimų suma bus panaikinta, kaip nurodyta Fondo reglamento 61 straipsnio 2 dalyje:

61.1. vadovaudamasi Fondo reglamento 61 straipsnio 3 dalimi, per 2 mėnesius nuo Europos Komisijos pranešimo gavimo dienos pritaria sprendimui dėl panaikintų įsipareigojimų sumos arba pateikia savo pastabas Europos Komisijai;

61.2. vadovaudamasi Fondo reglamento 61 straipsnio 4 dalimi, iki birželio 30 d. pateikia Europos Komisijai patikslintą su automatiniu Fondo įsipareigojimų panaikinimu susijusį veiksmų programos finansavimo plano pakeitimą, kuriuo sumažinama atitinkamų finansinių metų veiksmų programos Fondo paramos suma.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

IŠLAIDŲ PRIPAŽINIMAS DEKLARUOTINOMIS EUROPOS KOMISIJAI

 

Projektų išlaidų pripažinimas deklaruotinomis Europos Komisijai

 

62. Visos projektų tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d.

63. Projekto vykdytojui avansu išmokėtos lėšos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai, kai avansu išmokėtų lėšų suma ar jų dalimi sumažinta pagal patvirtintą mokėjimo prašymą mokėtina suma išmokama projekto vykdytojui. Jeigu avansu projekto vykdytojui išmokėtų lėšų suma ar jų dalimi tarpinė institucija sumažina visą mokėtiną sumą pagal pateiktą mokėjimo prašymą, tinkamos finansuoti išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kurią tarpinė institucija patvirtina projekto vykdytojo pateiktame mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti.

64. Išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai pagal jų apmokėjimo būdą:

64.1. apmokėtos išlaidų kompensavimo būdu, pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas perveda projekto vykdytojui lėšas. Jeigu pagal vieną paraišką asignavimų valdytojui lėšos pervedamos ne vienu metu, taikoma vėliausio mokėjimo data;

64.2. apmokėtos sąskaitų apmokėjimo būdu, pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai, kai tarpinė institucija, patikrinusi išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus, patvirtina, kad pateikti visi išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai ir jie yra tinkami, tą dieną, kurią projekto vykdytojas perveda lėšas paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui. Jeigu pagal tą pačią paraišką asignavimų valdytojui lėšos paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui pervedamos ne vienu metu, taikoma vėliausio mokėjimo data.

65. Pripažintas deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidas tarpinė institucija pagal išlaidų pripažinimo deklaruotinomis Europos Komisijai datą registruoja IS kaip deklaruotinas Europos Komisijai ir įtraukia į atitinkamo ataskaitinio laikotarpio išlaidų deklaracijas ir metines sąskaitas, vadovaudamasi Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo išlaidų deklaravimo ir sąskaitų Europos Komisijai rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-424 „Dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo išlaidų deklaravimo ir sąskaitų Europos Komisijai rengimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Išlaidų deklaravimo ir sąskaitų rengimo taisyklės). Avansu išmokėtos lėšos nėra Europos Komisijai deklaruotinos išlaidos, todėl tarpinė institucija avansu pervestos lėšų sumos netraukia į atitinkamo laikotarpio išlaidų deklaraciją ir metines sąskaitas. Informacija pradedama registruoti pagal IS formą, kai yra įdiegta IS ir užtikrintas toks jos funkcionalumas.

 

Fondo techninės pagalbos išlaidų pripažinimas deklaruotinomis Europos Komisijai

 

651. Visos Fondo techninės pagalbos išlaidos turi būti pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. Techninės pagalbos išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai vadovaujantis Taisyklėmis, Išlaidų deklaravimo ir sąskaitų rengimo taisyklėmis bei Institucijų, atsakingų už Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo 2014−2020 metų veiksmų programos administravimą, techninės pagalbos lėšų naudojimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-590 „Dėl Institucijų, atsakingų už Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo 2014–2020 metų veiksmų programos administravimą, techninės pagalbos lėšų naudojimo taisyklių patvirtinimo“;

652. Tarpinės institucijos patirtos Fondo techninės pagalbos išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tuomet, kai jas patikrina vadovaujanti institucija.

653. Vadovaujančios institucijos patirtos Fondo techninės pagalbos išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai nuo jų patyrimo ir apmokėjimo momento.

654. Prieš tvirtinančiai institucijai teikiant sąskaitas Europos Komisijai, sąskaitų Europos Komisijai projektas suderinamas su audito institucija Išlaidų deklaravimo ir sąskaitų rengimo taisyklių nustatyta tvarka.

Skirsnio pakeitimai:

Nr. A1-441, 2015-08-03, paskelbta TAR 2015-08-04, i. k. 2015-11973

 

PENKTASIS SKIRSNIS

IŠLAIDŲ DEKLARAVIMAS EUROPOS KOMISIJAI

 

66. Rengdama mokėjimo paraiškas ir sąskaitas Europos Komisijai, tvirtinanti institucija vadovaujasi ES teisės aktais, Išlaidų deklaravimo ir sąskaitų rengimo taisyklėmis, kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis ir savo vidaus procedūrų aprašuose nustatyta tvarka.

67. Tvirtinanti institucija, siekdama patikrinti ir įvertinti, ar vadovaujančios institucijos Išlaidų deklaravimo ir sąskaitų rengimo taisyklių nustatyta tvarka pateiktos išlaidų deklaracijos ir metinės sąskaitos yra tikslios, grindžiamos patikimomis apskaitos sistemomis ir parengtos remiantis patikrinamais projektų ir Fondo techninės pagalbos tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentais, ar deklaruotos išlaidos atitinka taikomas ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytas taisykles, ar buvo patirtos vykdant projektus, atrinktus finansuoti pagal veiksmų programai taikytinus kriterijus ir institucijų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 55 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo administravimą ir projektų įgyvendinimą Lietuvoje, paskyrimo“ paskirtų administruoti Fondą bei laikantis ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytų taisyklių, prieš deklaruodama išlaidas Europos Komisijai, prireikus atlieka patikrinimus vadovaujančioje ir (ar) tarpinėje institucijose. Vadovaujanti ir (ar) tarpinė institucijos pagal kompetenciją imasi veiksmų dėl tvirtinančios institucijos patikrinimų metu pateiktų pastebėjimų ir rekomendacijų įgyvendinimo.

68. Tvirtinanti institucija, siekdama įsitikinti, kad iš vadovaujančios institucijos gavo tinkamą informaciją apie atliktas procedūras ir patikrinimus, susijusius su išlaidų deklaracijose nurodytomis išlaidomis, gali atlikti su pažymos apie valdymo ir kontrolės sistemos veikimą, deklaruojamų išlaidų atitiktį Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimams, vadovaujančios institucijos atliktas procedūras ir išlaidų deklaracijose nurodytų išlaidų patikrinimus rengimu susijusius patikrinimus vadovaujančioje institucijoje.

69. Tvirtinanti institucija, vadovaudamasi Taisyklių 70 ir 72 punktuose nurodyta informacija ir atsižvelgdama į savo, audito institucijos, Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos ir (ar) kitų institucijų atliktų patikrinimų ir (ar) auditų rezultatus, Europos Komisijos deleguotaisiais aktais nustatytomis formomis rengia ir per SFC2014 teikia Europos Komisijai tarpines ir galutines tarpines mokėjimo paraiškas bei sąskaitas Europos Komisijai. Jeigu SFC2014 funkcinės galimybės nėra pakankamos ar laikinai neužtikrinamos, mokėjimo paraiškos bei sąskaitos Europos Komisijai teikiamos raštu.

70. Rengdama mokėjimo paraiškas Europos Komisijai, tvirtinanti institucija už ataskaitinį laikotarpį, tai yra už laikotarpį nuo n metų liepos 1 d. iki n metų gruodžio 31 d. ir n + 1 metų birželio 30 d. imtinai (pirmieji ataskaitiniai metai prasideda 2013 m. gruodžio 1 d. ir baigiasi 2015 m. birželio 30 d.), iš vadovaujančios institucijos per IS arba raštu iki kiekvienų kalendorinių metų sausio 15 d. ir liepos 15 d. (už pirmąjį ataskaitinį laikotarpį dokumentai teikiami nuo 2015 m. liepos 15 d.) gauna šiuos dokumentus:

70.1. tarpinę išlaidų deklaraciją už ataskaitinį laikotarpį nuo n metų liepos 1 d. iki n metų gruodžio 31 d., teikiamą iki n + 1 metų sausio 15 d., parengtą vadovaujantis Išlaidų deklaravimo ir sąskaitų rengimo taisyklėmis ir patvirtintą vadovaujančios institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens. Šiuo atveju tvirtinanti institucija tarpinę mokėjimo paraišką už ataskaitinį laikotarpį nuo n metų liepos 1 d. (pirmasis ataskaitinis laikotarpis prasideda 2013 m. gruodžio 1 d. ir baigiasi 2015 m. birželio 30 d.) iki n metų gruodžio 31 d. teikia Europos Komisijai iki n + 1 metų sausio 31 d., išskyrus Taisyklių 701 punkte nustatytus atvejus;

70.2. galutinę tarpinę išlaidų deklaraciją už ataskaitinį laikotarpį nuo n metų liepos 1 d. iki n + 1 metų birželio 30 d. (pirmieji ataskaitiniai metai prasideda 2013 m. gruodžio 1 d. ir baigiasi 2015 m. birželio 30 d.), teikiamą iki n + 1 metų liepos 15 d., parengtą vadovaujantis Išlaidų deklaravimo ir sąskaitų rengimo taisyklėmis ir patvirtintą vadovaujančios institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens. Šiuo atveju tvirtinanti institucija galutinę tarpinę mokėjimo paraišką už ataskaitinius metus nuo n metų liepos 1 d. (pirmieji ataskaitiniai metai prasideda 2013 m. gruodžio 1 d. ir baigiasi 2015 m. birželio 30 d.) iki n + 1 metų birželio 30 d. teikia Europos Komisijai ne vėliau kaip iki n + 1 metų liepos 31 d.;

70.3. pažymą apie valdymo ir kontrolės sistemos veikimą, deklaruojamų išlaidų atitiktį Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimams, vadovaujančios institucijos atliktas procedūras ir išlaidų deklaracijose nurodytų išlaidų patikrinimus;

70.4. grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitą, parengtą vadovaujantis Grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklėmis, tvirtinamomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau – Grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklės).

701. Už pirmuosius ataskaitinius metus tarpinė mokėjimo paraiška Europos Komisijai neteikiama. Jeigu atitinkamais kalendoriniais metais nėra būtinybės iki nustatytos datos pateikti tarpinę mokėjimo paraišką Europos Komisijai, ji gali būti ir neteikiama. Vadovaujanti institucija apie tai raštu ne vėliau kaip iki prieš tai buvusių kalendorinių metų gruodžio 1 d. turi informuoti tvirtinančią instituciją. Vadovaujanti institucija informuodama tvirtinančią instituciją kopiją siunčia tarpinei institucijai.

71. Vadovaujanti institucija, kai reikia Fondo lėšų ar siekiama išvengti jų praradimo, gali informuoti tvirtinančią instituciją dėl papildomos mokėjimo paraiškos Europos Komisijai pateikimo būtinybės kitais terminais, nei numatyta Taisyklėse. Tokiu atveju vadovaujanti institucija per IS arba raštu informuoja tarpinę ir tvirtinančią institucijas apie mokėjimo paraiškos teikimo Europos Komisijai būtinybę ne vėliau kaip likus 30 darbo dienų iki numatytos papildomos mokėjimo paraiškos Europos Komisijai pateikimo dienos. Tvirtinanti institucija turi imtis visų veiksmų, siekdama užtikrinti, kad papildoma tarpinė mokėjimo paraiška būtų pateikta Europos Komisijai, kaip prašo vadovaujanti institucija.

711. Vadovaujanti institucija informaciją dėl projektų išlaidų įtraukimo į vadovaujančios institucijos išlaidų deklaracijas gauna iš tarpinės institucijos:

711.1. tarpinę išlaidų deklaraciją už ataskaitinį laikotarpį nuo n metų liepos 1 d. iki n metų gruodžio 31 d., teikiamą iki n + 1 metų sausio 10 d., parengtą vadovaujantis Išlaidų deklaravimo ir sąskaitų rengimo taisyklėmis ir patvirtintą tarpinės institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens. Už pirmuosius ataskaitinius metus (pirmieji ataskaitiniai metai prasideda 2013 m. gruodžio 1 d. ir baigiasi 2015 m. birželio 30 d.) tarpinės išlaidų deklaracijos teikti nereikia;

711.2. galutinę tarpinę išlaidų deklaraciją už ataskaitinį laikotarpį nuo n metų liepos 1 d. iki n + 1 metų birželio 30 d. (pirmieji ataskaitiniai metai prasideda 2013 m. gruodžio 1 d. ir baigiasi 2015 m. birželio 30 d.), teikiamą iki n + 1 metų liepos 10 d., parengtą vadovaujantis Išlaidų deklaravimo ir sąskaitų rengimo taisyklėmis ir patvirtintą tarpinės institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens.

72. Tvirtinanti institucija nuo 2016 m. kasmet iki vasario 15 d. rengdama sąskaitas Europos Komisijai už praėjusius ataskaitinius metus, iš vadovaujančios institucijos iki kiekvienų kalendorinių metų lapkričio 1 d. gauna šiuos dokumentus:

72.1. metines sąskaitas, parengtas vadovaujantis Išlaidų deklaravimo ir sąskaitų rengimo taisyklėmis ir patvirtintas institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens;

72.2. per ataskaitinius metus baigtų projektų, finansuojamų Fondo lėšomis, sąrašą;

72.3. valdymo deklaracijos projektą, parengtą pagal Europos Komisijos deleguotąjį aktą;

72.4. grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitą, parengtą vadovaujantis Grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklėmis;

72.5. pažymą apie valdymo ir kontrolės sistemos veikimą, į metines sąskaitas įtrauktų išlaidų atitiktį Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimams, parengtą vadovaujantis Išlaidų deklaravimo ir sąskaitų rengimo taisyklėmis.

721. Vadovaujanti institucija informaciją dėl projektų išlaidų įtraukimo į vadovaujančios institucijos metines sąskaitas iš tarpinės institucijos gauna nuo 2015 m. kasmet iki spalio 20 d.

73. Tvirtinanti institucija iki kiekvienų kalendorinių metų gruodžio 1 d. už praėjusius ataskaitinius metus teikia audito institucijai derinti sąskaitų Europos Komisijai projektą.

74. Audito institucija iki kiekvienų kalendorinių metų sausio 15 d. teikia savo išvadą dėl tvirtinančios institucijos pateikto sąskaitų Europos Komisijai projekto, nurodyto Taisyklių 73 punkte, kartu pateikdama:

74.1. audito institucijos nuomonę pagal 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) Nr. 966/2012 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių ir kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB, Euratomas) Nr. 1605/2002 (OL 2012 L 298, p. 1) 59 straipsnio 5 dalies b punktą;

74.2. kontrolės ataskaitą, kurioje pateikiamos pagrindinės atlikto audito išvados, įskaitant išvadas, susijusias su nustatytais valdymo ir kontrolės sistemos trūkumais, ir siūlomi bei įgyvendinti taisomieji veiksmai.

75. Jeigu audito institucija pateikia pastabų sąskaitų Europos Komisijai projektui, tvirtinanti institucija turi atitinkamai jį pakoreguoti ir iki kiekvienų kalendorinių metų sausio 31 d. pateikti derinti galutinį sąskaitų Europos Komisijai projektą. Tvirtinanti institucija, gavusi audito institucijos galutinę išvadą dėl sąskaitų Europos Komisijai projekto, teikia sąskaitas Europos Komisijai per SFC2014.

76. Tarpinė ir vadovaujanti institucijos rengdamos metines sąskaitas, atsižvelgdamos į audito institucijos, Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos ir (ar) kitų institucijų atliktų auditų ir (ar) patikrinimų metu pateiktus pastebėjimus dėl galimai netinkamų finansuoti ir (ar) deklaruoti Europos Komisijai išlaidų, taip pat į savo patikrinimų rezultatus ir (ar) kitą turimą informaciją, gali mažinti projektų ir (ar) Fondo techninės pagalbos galimai netinkamų finansuoti išlaidų, deklaruotų tvirtinančios institucijos mokėjimo paraiškose Europos Komisijai, sumas.

77. Paaiškėjus, kad į ataskaitinių metų tarpinės ir (ar) vadovaujančios institucijos metines sąskaitas ir į tvirtinančios institucijos sąskaitas Europos Komisijai neįtrauktos atitinkamų ataskaitinių metų išlaidos yra tinkamos finansuoti ir deklaruoti Europos Komisijai, jos įtraukiamos į kitų ataskaitinių metų tvirtinančios institucijos teikiamas mokėjimo paraiškas ir sąskaitas Europos Komisijai.

78. Tvirtinanti institucija į sąskaitas Europos Komisijai įtraukia šias ataskaitinių metų sumas:

78.1. projektų ir Fondo techninės pagalbos tinkamas finansuoti ir deklaruoti Europos Komisijai išlaidų sumas, įtrauktas į mokėjimo paraiškas Europos Komisijai, išskirdama viešųjų išlaidų dalį;

78.2. panaikintas, grąžintas, numatomas susigrąžinti ir nesusigrąžintinas sumas, jeigu tos sumos susijusios su Europos Komisijai deklaruotomis išlaidomis.

79. Tvirtinanti institucija sąskaitose Europos Komisijai pateikia informaciją apie sumų, įtrauktų į nurodytas ataskaitinių metų mokėjimo paraiškas Europos Komisijai, ir sumų, įtrauktų į tų pačių ataskaitinių metų sąskaitas Europos Komisijai, skirtumus ir kitą reikalingą informaciją.

80. Tvirtinanti institucija, rengdama sąskaitas Europos Komisijai, atsižvelgdama į audito institucijos, Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos ir (ar) kitų institucijų atliktų auditų ir (ar) patikrinimų metu pateiktus pastebėjimus dėl projektų galimai netinkamų finansuoti ir (ar) deklaruoti Europos Komisijai išlaidų, į savo patikrinimų rezultatus ir (ar) kitą turimą informaciją, gali mažinti projektų ir (ar) Fondo techninės pagalbos galimai netinkamų finansuoti išlaidų, deklaruotų mokėjimo paraiškose Europos Komisijai ir įtrauktų į vadovaujančios institucijos tvirtinančiai institucijai teikiamas metines sąskaitas, sumas.

Skirsnio pakeitimai:

Nr. A1-441, 2015-08-03, paskelbta TAR 2015-08-04, i. k. 2015-11973

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

FONDO IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ GRĄŽINIMAS IR APSKAITA

 

81. Fondo ir valstybės biudžeto lėšų, išmokėtų ir (ar) panaudotų pažeidžiant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktus, taip pat išmokėtų ir (ar) panaudotų nepažeidžiant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, ir kitų reikalaujamų pagal teisės aktus grąžinti lėšų grąžinimas vykdomas Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“ ir Grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

82. Visos nustatytos grąžintinos ir grąžintos lėšos grąžinamos į ES biudžetą tokia tvarka:

82.1. iki veiksmų programos vykdymo pabaigos – tvirtinanti institucija atima jas iš išlaidų ataskaitose, parengtose pagal Išlaidų deklaravimo ir sąskaitų rengimo taisyklių priedus, mokėjimo paraiškose ir (arba) sąskaitose Europos Komisijai nurodytų lėšų sumų;

82.2. užbaigus veiksmų programą – vadovaujanti institucija grąžina jas Europos Komisijai, jeigu jos turi būti grąžintos, pagal Europos Komisijos vykdomąjį raštą. Lėšos pervedamos į Europos Komisijos nurodytą sąskaitą ne vėliau kaip iki vykdomajame rašte nurodytos datos.

83. Tvirtinanti institucija kasmet, ne vėliau kaip iki vasario 15 d. (išskyrus 2015 m.) teikdama informaciją kartu su sąskaitomis Europos Komisijai, informuoja Europos Komisiją apie grąžintinas, grąžintas, panaikintas ir nesusigrąžintinas projektų Fondo ir nacionalines lėšas, pagal vadovaujančios institucijos pateiktą informaciją nurodydama, ar nesusigrąžintinų Fondo lėšų dalis turi būti padengta iš ES biudžeto.

 

IX SKYRIUS

STEBĖSENOS RODIKLIAI

 

84. Už veiksmų programos stebėsenos rodiklių pasiekimą vadovaujanti institucija atsiskaito Europos Komisijai teikdama metines veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitas.

85. Nustatant stebėsenos rodiklius, skaičiuojant pasiektas jų reikšmes ir atsiskaitant už jų pasiekimus vadovaujamasi PFSA nustatytais reikalavimais.

86. Projektiniuose pasiūlymuose dėl valstybės projekto įgyvendinimo, vadovaujantis PFSA reikalavimais, projekto vykdytojas nurodo planuojamą rodiklių pasiekimą įgyvendinant konkretų projektą.

87. Už projekto lygmeniu nustatytų stebėsenos rodiklių pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas mokėjimo prašymus tarpinei institucijai.

88. PAFT nustatytu laiku nepasiekus projekto lygmeniu nustatytų stebėsenos rodiklių, PAFT nustatyta tvarka gali būti mažinamas projektui įgyvendinti skirtas finansavimas.

 

X SKYRIUS

SUKČIAVIMO PREVENCIJA

 

89. Vadovaujanti ir tarpinė institucijos, atlikdamos Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklių joms pavestas funkcijas dėl sukčiavimo prevencijos priemonių planavimo ir įgyvendinimo, pagal kompetenciją vadovaujasi ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių korupcijos ir sukčiavimo prevenciją, viešųjų ir privačiųjų interesų derinimą, nuostatomis, Taisyklėmis, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, vadovaujančios ir tarpinės institucijų vidaus procedūrų vadovais.

 

90. Institucijos, kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklėse, vadovaujančios institucijos prašymu raštu arba elektroniniu paštu teikia jai informaciją, reikalingą sukčiavimo rizikos vertinimui atlikti ir sukčiavimo prevencijos priemonėms numatyti.

91. Vadovaujanti ir tarpinė institucijos pagal kompetenciją atsako už sukčiavimo prevencijos priemonių planavimą ir įgyvendinimą.

 

XI SKYRIUS

PAŽEIDIMŲ ADMINISTRAVIMAS

 

92. Pažeidimo, įskaitant sukčiavimą, tyrimo atlikimo, pažeidimo ištaisymo ir sprendimo dėl pažeidimo priėmimo bei atitinkamų institucijų (Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba), Viešųjų pirkimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos ir kt.) informavimo apie įtariamą pažeidimą arba priimtą sprendimą dėl pažeidimo procedūros nustatytos PAFT.

93. Informaciją apie įtariamus pažeidimus vertina, pažeidimų tyrimus atlieka, pažeidimus ištaiso ir sprendimus dėl pažeidimo priima tarpinė institucija PAFT nustatyta tvarka.

94. Vadovaujanti, tvirtinanti ar audito institucijos, įtarusios pažeidimą ir (ar) gavusios informaciją apie įtariamus pažeidimus iš Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos, Viešųjų pirkimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos, Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos ir (ar) kitų asmenų šią informaciją persiunčia tarpinei institucijai.

95. Vadovaujanti institucija įtarusi nusikalstamą veiką, apie tai nedelsdama raštu praneša tarpinei institucijai ir šio rašto kopiją pateikia Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai.

96. Vadovaujanti institucija ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo ataskaitinio ketvirčio pabaigos peržiūri informaciją apie nustatytus pažeidimus ir informaciją apie tuos pažeidimus, apie kuriuos turi būti informuota Europos Komisija, perduoda Europos Komisijai naudodama Europos Komisijos įsteigtą Pažeidimų valdymo sistemą ir apie tai raštu praneša audito institucijai.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-458, 2016-08-31, paskelbta TAR 2016-09-02, i. k. 2016-23113

 

XII SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMO IR INFORMACIJOS TEIKIMO EUROPOS KOMISIJAI PROCEDŪRA

 

97. Vadovaujanti institucija PAFT nustatyta tvarka nagrinėja pareiškėjų skundus, kuriuose skundžiami tarpinės institucijos sprendimai dėl paraiškų atmetimo bei kompetentingų asmenų sprendimų ir (ar) veiksmų (neveikimo).

98. Vadovaujanti institucija informaciją apie gautus skundus ir priimtus sprendimus registruoja IS. Jeigu IS tokios funkcinės galimybės nėra įdiegtos, ši informacija registruojama gautų skundų ir priimtų sprendimų registravimo žurnale, kurio forma ir pildymo tvarka nustatoma vadovaujančios institucijos vidaus procedūrų vadove.

99. Tarpinė institucija vadovaujančiai institucijai teikia informaciją apie dalyvavimą Vyriausiosios administracinių ginčų komisijos ir teismuose nagrinėjamose bylose dėl tarpinės institucijos sprendimų, susijusių su paraiškų atmetimu ir nustatytais pažeidimais.

100. Vadovaujanti institucija, gavusi Europos Komisijos prašymą išnagrinėti Europos Komisijai pateiktą skundą, pagal kompetenciją organizuoja šio skundo nagrinėjimą ir teikia informaciją apie nagrinėjimo rezultatus Europos Komisijai.

 

XIII SKYRIUS

INFORMAVIMAS IR KOMUNIKACIJA

 

101. Informavimas apie veiksmų programą ir komunikacija vykdomi vadovaujantis Fondo reglamento 19 straipsnio nuostatomis.

102. Vykdant viešinimo ir informavimo veiklą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis, privalo būti užtikrinama tikslinės grupės asmenų duomenų apsauga.

 

XIV SKYRIUS

VEIKSMŲ PROGRAMOS METINĖS IR GALUTINĖS ĮGYVENDINIMO ATASKAITOS

 

103. Vadovaujanti institucija metinę veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitą (toliau – metinė ataskaita) 2015–2023 m. laikotarpiu rengia ir teikia Europos Komisijai iki kiekvienų metų birželio 30 d. vadovaudamasi Fondo reglamento 13 straipsnio nuostatomis.

104. Dėl metinių ataskaitų vadovaujanti institucija konsultuojasi su atitinkamais suinteresuotais subjektais (pvz., tarpine institucija, organizacijomis partnerėmis ir kt.), vengiant interesų konflikto. Suinteresuotųjų subjektų pastabų santrauka pridedama prie metinės ataskaitos.

105. Galutinę veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitą (toliau – galutinė ataskaita) vadovaujanti institucija teikia Europos Komisijai iki 2024 m. rugsėjo 30 d.

106. Vadovaujanti institucija paskelbia kiekvienos metinės ir galutinės ataskaitų santrauką vadovaujančios institucijos interneto svetainėje.

107. Europos Komisijai pateikus pastabas dėl metinių ar galutinės ataskaitų, vadovaujanti institucija, bendradarbiaudama su kompetentingomis institucijomis, prireikus organizuoja papildomos informacijos parengimą, tikslina ataskaitas atsižvelgdama į Europos Komisijos pastabas ir pakartotinai pateikia Europos Komisijai.

108. Europos Komisijai pateikus itin svarbių pastabų dėl veiksmų programos įgyvendinimo, vadovaujanti institucija pateikia visą reikalingą su gautomis pastabomis susijusią informaciją ir prireikus praneša Europos Komisijai, kokių priemonių imtasi.

 

XV SKYRIUS

VEIKSMŲ PROGRAMOS UŽBAIGIMAS

 

109. Už veiksmų programos užbaigimo koordinavimą yra atsakinga vadovaujanti institucija. Užbaigiant veiksmų programą, pagal kompetenciją dalyvauja visos institucijos, kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklėse.

 

XVI SKYRIUS

DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS

 

110. Institucijos, kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklėse, visų su veiksmų programos įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamosi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“.

111. Visais atvejais projektų įgyvendinimo metu ir 3 metus nuo tų metų, kuriais priimtas sprendimas dėl sąskaitų Europos Komisijai patvirtinimo, gruodžio 31 d., turi būti sudaryta galimybė Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, audito institucijos ir kitų kompetentingų institucijų atsakingiems pareigūnams susipažinti su visais saugomais dokumentais, kaip numatyta Fondo reglamento 51 straipsnio 1 dalyje.

112. Dokumentų originalai arba patvirtintos dokumentų originalų kopijos saugomi bendrai priimtinose duomenų laikmenose, įskaitant elektronines dokumentų originalų kopijas arba tik elektronine forma saugomus dokumentus, kaip numatyta Fondo reglamento 51 straipsnio 3–6 dalyse.

113. Dokumentai saugomi tokia forma, kad būtų galima nustatyti duomenų objektus, bet ne ilgiau, nei būtina tiems tikslams, kuriems tie duomenys buvo renkami, kaip numatyta Fondo reglamento 51 straipsnio 4 dalyje.

114. Institucijos, kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklėse, privalo užtikrinti su veiksmų programos įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą vadovaujančios, tvirtinančios, audito, tarpinės institucijų, Viešųjų pirkimų tarnybos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos, Europos Komisijos ir Europos Audito Rūmų institucijų atstovams.

 

XVII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

115. Institucijos, kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklėse, vadovaudamosi Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklėmis, Taisyklėmis, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, kitais teisės aktais ir dokumentais, pagal kompetenciją rengia ir tvirtina vidaus procedūrų vadovus, užtikrina jų atitiktį minėtiems teisės aktams ir vadovavimąsi jais.

116. Institucijos, nustatytos Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklėse, atlikdamos Taisyklėse joms pavestas funkcijas, turi užtikrinti nešališkumo, skaidrumo, viešųjų ir privačiųjų interesų derinimo, objektyvumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir proporcingumo principų laikymąsi.

 

––––––––––––––––––––


Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos

veiksmų programos dėl paramos iš Europos pagalbos

labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje

administravimo taisyklių

1 priedas

 

(Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos veiksmų programos dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje įgyvendinimo ketvirtinio plano pavyzdinė forma ir pildymo instrukcija)

 

_____________________

(institucijos pavadinimas)

 

PAGALBOS MAISTU IR (ARBA) PAGRINDINĖS MATERIALINĖS PAGALBOS VEIKSMŲ PROGRAMOS

DĖL PARAMOS IŠ EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO LIETUVOJE ĮGYVENDINIMO KETVIRTINIS PLANAS

 

_______________ Nr. __________

(data)

 

_________________________________________

(sudarymo vieta)

(eurais)

Veiksmų programos

Iki ................ metų ...... ketvirčio pabaigos

Planuojama prisiimti įsipareigojimų

Planuojama išmokėti lėšų

Planuojama pripažinti deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų

Iš viso

Fondo lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Iš viso

Fondo lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Iš viso

Fondo lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos veiksmų programa dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje

 

 

(vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

 

(ataskaitą pildžiusio asmens pareigų pavadinimas)

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

 

PAGALBOS MAISTU IR (ARBA) PAGRINDINĖS MATERIALINĖS PAGALBOS VEIKSMŲ PROGRAMOS

DĖL PARAMOS IŠ EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO LIETUVOJE ĮGYVENDINIMO KETVIRTINIO PLANO PILDYMO INSTRUKCIJA

 

1. Skiltyje „Planuojama prisiimti įsipareigojimų“ nurodomi planuojami prisiimti įsipareigojimai pagal iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (toliau – Fondas) lėšų bendrai finansuojamų projektų sutartyse nurodytas projektų tinkamų finansuoti išlaidų sumas. 2–4 stulpeliams informaciją pateikia vadovaujanti institucija.

2. Skiltyje „Planuojama išmokėti lėšų“ nurodomos pagal mokėjimo prašymus projektų vykdytojams iš valstybės biudžeto planuojamos išmokėti lėšos (įskaitant avanso mokėjimus) iš projektams skiriamo finansavimo.

3. Skiltyje „Planuojama pripažinti deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų“ nurodomos planuojamos pripažinti deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidos.

4. Stulpeliuose „Fondo lėšos“ ir „Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos“ nurodomos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų, kuriose numatytos Fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos veiksmų programos dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje (toliau − veiksmų programa) projektams finansuoti.

5. Pildant Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos veiksmų programos dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje įgyvendinimo ketvirtinį planą (toliau – Planas), tarpinė institucija vadovaujančiai institucijai duomenis pateikia tokia tvarka:

5.1. pildant Planą, kuris teikiamas iki kovo 20 d., nurodomi einamųjų metų II, III ir IV ketvirčių, ateinančių metų IV ketvirčio ir antrų ateinančių metų IV ketvirčio duomenys (iš viso pateikiamos 5 lentelės);

5.2. pildant Planą, kuris teikiamas iki birželio 20 d., nurodomi einamųjų metų III ir IV ketvirčių, ateinančių metų IV ketvirčio ir antrų ateinančių metų IV ketvirčio duomenys (iš viso pateikiamos 4 lentelės);

5.3. pildant Planą, kuris teikiamas iki rugsėjo 20 d., nurodomi einamųjų metų IV ketvirčio, ateinančių metų I, II, III ir IV ketvirčių ir antrų ateinančių metų IV ketvirčio duomenys (iš viso pateikiamos 6 lentelės);

5.4. pildant Planą, kuris teikiamas iki gruodžio 19 d., nurodomi ateinančių metų I, II, III ir IV ketvirčių, antrų ateinančių metų IV ketvirčio ir trečių ateinančių metų IV ketvirčio duomenys (iš viso pateikiamos 6 lentelės).

Kiekvienos lentelės viršuje turi būti nurodyti konkretūs metai ir jų ketvirtis, iki kurio pateikiami nurodomi duomenys.

 

part_9820ff94952e4028bdb8860b18b9b9a1_end


 

Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos

veiksmų programos dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje

administravimo taisyklių

2 priedas

 

 

(Projektų sąrašų ir finansavimo sutarčių sudarymo plano pavyzdinė forma)

 

________________________________

(sudarytojo pavadinimas)

 

 

PROJEKTŲ SĄRAŠŲ IR FINANSAVIMO SUTARČIŲ SUDARYMO PLANAS

 

_____________

(data)

 

 

Eil. Nr.

Kvietimo kodas

Atrankos būdas

Planuojama valstybės projektų sąrašo sudarymo data

Planuojama paraiškos finansuoti projektą pateikimo tarpinei institucijai data

Planuojama projekto finansavimo sutarties sudarymo data

Planuojamas projektui skirti finansavimas (eurais)

Iš viso

Fondo lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

1

2

3

4

5

6

7 = 8 + 9

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

 

(ataskaitą pildžiusio asmens pareigų pavadinimas)

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-441, 2015-08-03, paskelbta TAR 2015-08-04, i. k. 2015-11973

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. vasario 17 d. įsakymo Nr. A1-77 „Dėl pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos veiksmų programos dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje administravimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-458, 2016-08-31, paskelbta TAR 2016-09-02, i. k. 2016-23113

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. vasario 17 d. įsakymo Nr. A1-77 „Dėl Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos veiksmų programos dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje administravimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo