Suvestinė redakcija nuo 2023-12-29
Sprendimas paskelbtas: TAR 2020-08-03, i. k. 2020-16820
KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ Klaipėdos miesto savivaldybės švietimo įstaigose APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. liepos 30 d. Nr. T2-197
Klaipėda
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 5 ir 8 punktais, 18 straipsnio 1 dalimi, Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių Klaipėdos miesto savivaldybės švietimo įstaigose aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2016 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. T2-298 „Dėl Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių Klaipėdos miesto savivaldybės švietimo įstaigose aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Klaipėdos miesto savivaldybės
tarybos 2020 m. liepos 30 d.
sprendimu Nr. T2-197
IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO organizavimo MODELIŲ Klaipėdos miesto savivaldybės švietimo įstaigose APRAŠas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių Klaipėdos miesto savivaldybės švietimo įstaigose aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – nustatyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo modelius (toliau – Modelis) ir jų įgyvendinimo ypatumus Klaipėdos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) švietimo įstaigose, vykdančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas (toliau – Švietimo įstaiga).
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir kitais ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą reglamentuojančiais teisės aktais.
3. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma yra ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo grupė (toliau – Grupė).
II SKYRIUS
UGDYMO ORGANIZAVIMAS
5. Nepriklausomai nuo Modelio, ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą pagal Modelį nustatytą laiką.
6. Grupės pagal Modelius formuojamos iš to paties arba skirtingo amžiaus vaikų, užtikrinant vaiko dienos ir ugdymo režimo fiziologinius ir amžiaus ypatumus bei pagal higienos normą nustatytas vaiko ugdymo sąlygas.
7. Grupės pagal paskirtį gali būti skirstomos į bendrosios, specializuotos ar specialiosios paskirties Grupes:
7.1. bendrosios paskirties Grupės yra tokios, kuriose ugdomi vaikai, neturintys specialiųjų ugdymosi poreikių, arba Grupėje integruotai ugdomi specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai;
7.2. specializuotos paskirties Grupės yra tokios, kuriose ugdomi vaikai, turintys įgimtų ar įgytų sveikatos problemų, kuriems reikalinga specialistų pagalba pagal susirgimo pobūdį;
8. Grupių komplektavimas:
8.1. Grupėje negali būti viršijamas higienos normoje pagal amžiaus grupes nurodytas vaikų skaičius. Vaikų skaičius bendrosiose ir specializuotose Grupėse priklauso nuo į jas integruotų didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų skaičiaus. Tokiose Grupėse vaikų skaičius mažinamas pagal principus, nurodytus higienos normoje: vienas sutrikusio intelekto, kurčias, neprigirdintis, aklas, silpnaregis, turintis judesio ir padėties, elgesio, žymių kalbos ir komunikacijos, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią vaikas ugdomas integruotai, prilyginamas dviem tos grupės, kurioje ugdomas, vaikams, todėl atitinkamai mažinamas nustatytas grupės vaikų maksimalus ir minimalus skaičius;
8.2. komplektuojant Grupes pagal vaikų amžių vertinama, kiek vaikui sueina metų tais kalendoriniais metais;
8.3. pagal Grupės paskirtį nustatomas maksimalus (pagal higienos normą) ir minimalus vaikų skaičius Grupėje (1 ir 2 lentelės):
8.3.1. bendrosios ir specializuotos paskirties:
8.3.2. specialiosios paskirties:
2 lentelė
Raidos sutrikimas ar negalia |
Maksimalus vaikų skaičius |
Minimalus vaikų skaičius |
Vidutiniai, žymūs ir labai žymūs intelekto sutrikimai |
6 |
4 |
Silpnaregystė |
10 |
8 |
Klausos sutrikimai |
6 |
4 |
Žymūs kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimai |
10 |
8 |
Judesio ir padėties sutrikimai |
8 |
6 |
Įvairiapusiai raidos sutrikimai ar kompleksinė negalia |
6 |
4 |
Kompleksinė negalia (ir judesio bei padėties sutrikimai) |
3 |
2 |
Mišri specialioji grupė* |
10 |
8 |
*Mišrioje specialiojoje grupėje vienas vaikas, turintis įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, aklasis prilyginamas dviem tos Grupės vaikams, o turintis kompleksinę negalią (ir judesio bei padėties sutrikimų) – trims Grupės vaikams, todėl atitinkamai mažinamas Grupės vaikų maksimalus skaičius.
8.4. priklausomai nuo Švietimo įstaigos galimybių, gali būti steigiamos jungtinės Grupės, kai nesusidaro nustatytas priešmokyklinio amžiaus vaikų skaičius. Jeigu daugiau nei pusė Grupės vaikų yra ikimokyklinio amžiaus, Grupėje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas, o jeigu priešmokyklinio amžiaus – priešmokyklinio ugdymo mokytojas (-ai);
8.5. jeigu Grupėje yra mažiau vaikų, nei nustatytas minimalus vaikų skaičius, dėl tokios priešmokyklinio ugdymo Grupės iškomplektavimo ar jungtinės priešmokyklinio ugdymo Grupės steigimo sprendimą priima Savivaldybės taryba, dėl ikimokyklinės Grupės iškomplektavimo ar jungtinės ikimokyklinės ugdymo Grupės steigimo sprendimą priima Savivaldybės meras.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
9. Ikimokyklinis ugdymas teikiamas vaikui nuo gimimo, kol pradedamas teikti privalomas priešmokyklinis ugdymas. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau –švietimo, mokslo ir sporto ministras) ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka privalomas gali būti ir ikimokyklinis ugdymas.
10. Ikimokyklinis ugdymas vykdomas pagal Švietimo įstaigos vadovo patvirtintą ir suderintą su Savivaldybės administracijos Švietimo skyriumi (toliau – Švietimo skyrius) Ikimokyklinio ugdymo programą, kuri yra rengiama vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu patvirtintais Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašo reikalavimais.
11. Privalomas priešmokyklinis ugdymas teikiamas vienus metus vaikui, kuriam yra 6 arba 5 metai pagal Švietimo įstatymo nuostatas. Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytais atvejais ir tvarka, įvertinus vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, priešmokyklinis ugdymas gali trukti dvejus metus.
Punkto pakeitimai:
Nr. T2-191, 2022-07-21, paskelbta TAR 2022-07-25, i. k. 2022-16136
12. Priešmokyklinis ugdymas vykdomas pagal Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka ir terminais. Rekomenduojama vaikų, ugdomų priešmokyklinio ugdymo Grupėse, atostogas organizuoti, atsižvelgiant į mokinių atostogas bendrojo ugdymo procese.
Punkto pakeitimai:
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
13. Įvertinus ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų švietimo poreikius bei Švietimo įstaigų galimybes, kasmet iki gegužės 31 d. Savivaldybės ikimokyklinio ugdymo Grupių skaičių ir ugdymo jose Modelį nustato Savivaldybės meras, priešmokyklinio ugdymo Grupių skaičių ir ugdymo jose Modelį – Savivaldybės taryba. Grupių skaičius ir ugdymo jose Modelis gali būti tikslinamas kasmet.
Punkto pakeitimai:
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
III SKYRIUS
GRUPĖS VEIKLOS MODELIAI
14. Modeliai sąlygiškai vadinami atsižvelgiant į pagrindinę Modelio sudedamąją dalį – Grupės veiklos trukmę. Jie gali būti 4,5 val., 10,5 val., 12 val., 24 val. (savaitinis).
15. Pagrindiniai Grupės veiklos Modeliai pagal Grupės veiklos trukmę, Grupės ugdomosios veiklos trukmę, ugdomąją kalbą, darbuotojų etatų skaičių ir ugdymo vietą pateikti 3 lentelėje:
3 lentelė
Grupės veiklos trukmė (val. per parą) |
Grupės ugdomosios veiklos trukmė (val. per parą) |
Ugdomoji kalba |
Darbuotojų etatų skaičius* |
Ugdymo vieta |
|
ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo mokytojas |
auklėtojo padėjėjas / naktinė auklė |
||||
Bendrosios ir specializuotos paskirties Grupėje |
|||||
10,5 |
9 |
Švietimo įstaigos nuostatuose įteisinta ugdomoji kalba |
2,00 |
1,00 |
Švietimo įstaigos nuostatuose įteisinta ugdymo vieta |
4,5 |
4 |
0,8 |
0,5 |
||
12 |
9 |
2,2 |
1,00 |
||
24 |
9 |
2,2 |
1,5 / 1,3 |
||
Specialiosios paskirties Grupėje |
|||||
10,5 |
9 |
Švietimo įstaigos nuostatuose įteisinta ugdomoji kalba |
2,5 |
1,00 |
Švietimo įstaigos nuostatuose įteisinta ugdymo vieta |
4,5 |
4 |
1,0 |
0,5 |
||
12 |
9 |
2,85 |
1,00 |
||
24 |
9 |
2,85 |
1,5 / 1,3 |
*Pasikeitus teisės aktams dėl ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo mokytojų darbo krūvio sandaros (kontaktinių ir nekontaktinių valandų skaičiaus), konkretus ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo mokytojų etatų skaičius pagal Grupės veiklos trukmę nustatomas teisės aktų nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. T2-191, 2022-07-21, paskelbta TAR 2022-07-25, i. k. 2022-16136
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
16. Grupės veiklos trukmė skirstoma į: ugdomosios veiklos trukmę; laiką, skirtą vaikams atvesti į Grupę ir pasiimti iš jos į namus; vaikų priežiūrą:
16.1. ugdomosios veiklos laikas – tai laikas, skirtas patvirtintoms Ikimokyklinio ir Priešmokyklinio ugdymo programoms įgyvendinti, taip pat vaikų dienos režimui užtikrinti numatytas laikas (maitinimas, poilsis ir panašiai);
Papunkčio pakeitimai:
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
16.2. vaikų atvedimo į Grupę ir pasiėmimo iš jos į namus laikas – tai laikas, kai vaikai būna Grupėje iki ugdomosios veiklos pradžios ir po jos, priklausomai nuo nustatyto Grupės veiklos Modelio. Vaikų atvedimo ir jų pasiėmimo metu dirba ikimokyklinio ugdymo ar priešmokyklinio ugdymo mokytojas, kuris bendrauja su vaikais ir jų tėvais, aptardamas vaiko daromą pažangą, savijautą ir problemas;
16.3. vaikų priežiūros laikas – tai laikas, kai, tėvų (globėjų, rūpintojų) (toliau – tėvų) pageidavimu, vaikai atvedami į Grupę anksčiau ir (ar) pasiimami iš jos vėliau. Priežiūros laikas numatytas 12 val. ir 24 val. Grupės veiklos Modeliuose.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
17. 4,5 val. Modelio įgyvendinimas:
17.1. Grupės veikla vykdoma pagal šiam Modeliui paruoštas 4 val. Ikimokyklinio ugdymo ar Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programas, kurios rengiamos, tvirtinamos ir derinamos pagal 10 ir 12 punktų nuostatas;
17.2. vaikams taikomas dienos režimas be pietų miego, nustatant 8.00–12.00, 8.30–12.30 arba 9.00–13.00 val. grupės darbo laiką. Vaikams atvesti iki ugdomosios veiklos pradžios ir pasiimti po ugdomosios veiklos pabaigos skiriama po 15 min.;
17.3. šio Modelio Grupės gali būti steigiamos ir Švietimo įstaigoms priskirtose kitų įstaigų patalpose, kuriose netikslinga arba nėra sąlygų steigti ilgesnės trukmės veiklos Grupes;
17.4. išimties tvarka šis Modelis gali būti taikomas atskiriems vaikams Grupėse, dirbančiose ilgiau nei 4,5 val., pasirašius su tėvais atitinkamą sutartį, šiais atvejais:
17.4.1. ankstyvojo amžiaus vaikų Grupėse – ne ilgiau kaip vieną mėnesį vaikų adaptacijos Grupėje metu;
18. 10,5 val. Modelio Grupės veiklos laikas yra nuo 7.30 val. iki 18.00 val. 10,5 val. Šis veiklos Modelis yra pagrindinis (bazinis).
19. 12 val. Modelio įgyvendinimas:
19.1. Grupės komplektuojamos, sudarant dirbantiems tėvams galimybę atvesti vaikus į Švietimo įstaigą anksčiau ir (ar) pasiimti vėliau;
19.2. Grupės veiklos laikas yra nuo 7.00 val. iki 19.00 val. Tėvai gali pasirinkti vaikų priežiūros laiką nuo 0,5 val. iki 1,5 val. (4 lentelė). Už vaikų priežiūros papildomai teikiamą paslaugą tėvai moka atlyginimą, kurio dydį nustato Savivaldybės taryba.
4 lentelė
Priežiūros laikas |
Priežiūros laiko trukmė |
7.00 val.–7.30 val.; 18.00 val.–19.00 val. |
1,5 val. |
7.00 val.–7.30 val.; 18.00 val.–18.30 val. |
1 val. |
7.00 val.–7.30 val. |
0,5 val. |
18.00 val.–18.30 val. |
0,5 val. |
18.00 val.–19.00 val. |
1 val. |
Papunkčio pakeitimai:
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
19.3. tėvams pasirinkus skirtingą vaikų priežiūros laiką, Grupės sudaromos pagal pasirinkto laiko trukmę (1,5 val., 1 val., 0,5 val.). Grupėje negali būti mažiau kaip 12 vaikų.
Papildyta papunkčiu:
Nr. T2-191, 2022-07-21, paskelbta TAR 2022-07-25, i. k. 2022-16136
20. 24 val. (savaitinės) Grupės veiklos Modelio įgyvendinimas:
20.1. veiklos trukmė yra 24 val. per parą. Grupės veiklos laikas yra nuo 7.00 val. pirmadienį iki 19.00 val. penktadienį:
20.2. 24 val. Modelis taikomas:
20.2.1. kai dėl objektyvių priežasčių tėvai negali rūpintis vaiko ugdymu (jei vaiką auginančių tėvų darbas yra pamaininis, vakarinis arba naktinis);
20.2.2. jeigu vaikui nustatyti įvairiapusiai raidos sutrikimai, kompleksinė negalia, judesio bei padėties sutrikimai ir šeimai yra sunku užtikrinti vaiko priežiūrą visą parą;
20.2.3. jeigu Savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisijos nutarimu yra paskirta kompleksinė pagalba vaikui ir šeimai;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
20.2.4. kitais nenumatytais atvejais vaiko priskyrimo į šio Modelio Grupę klausimas svarstomas Savivaldybės vaikų priėmimo į Grupes komisijoje.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
22. Atsižvelgiant į 19.1 ir 20.2 papunkčiuose nurodytas priežastis, gali būti komplektuojamos budinčios 12 val. ir 24 val. Modelio Grupės iš tos pačios Švietimo įstaigos vaikų, kurie ugdomi 10,5 val. Modelio grupėse, jeigu nesusidaro atskiros 12 val. ir 24 val. Modelio to paties amžiaus vaikų Grupės. Budinčios grupės vaikus ir jų lankomumą Švietimo įstaiga registruoja ir apskaito atskirame dienyne, nurodant dienas ir valandas. Tėvai, pasirinkę budinčias 12 val. ir 24 val. Modelio Grupes, privalo užtikrinti vaikų lankomumą.
23. Ugdomosios veiklos laikas, skirtas ugdymo programoms įgyvendinti ir vaikų dienos režimui užtikrinti, 10,5 val., 12 val. ir 24 val. Modelio Grupėse yra 9 val., 4,5 val. Modelio Grupėse – 4 val. Vaikų ugdomosios veiklos laiką pagal valandas nustato Švietimo įstaigos vadovas, atsižvelgdamas į vaikų amžiaus ypatumus, dienos – Grupėje dirbantys mokytojai. Užtikrinant vaikų dienos režimą, sudaroma galimybė vaikų poilsiui ir maitinimui tam skirtose patalpose ir (ar) pritaikytose erdvėse.
24. Siekiant gerinti vaikų sveikatą, tenkinti individualius jų saviraiškos poreikius bei užtikrinti Švietimo įstaigos veiklos savitumą, į Ikimokyklinio ugdymo programą ir Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą integruojamos neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programos, vykdomos ugdymo proceso metu. Rekomenduojama, kad viena iš NVŠ programų būtų skirta vaikų sveikatos saugojimo ir judėjimo kompetencijai ugdyti, kitos – meninei (muzikos, vaidybos, dailės, šokio) ir kitoms kompetencijoms (komunikavimo, socialinės, pažinimo) ugdyti. NVŠ programos rengiamos pagal NVŠ programos formą, patvirtintą Švietimo skyriaus vedėjo, tvirtinamos ir derinamos vadovaujantis 10 punkto nuostatomis.
Punkto pakeitimai:
Nr. T2-191, 2022-07-21, paskelbta TAR 2022-07-25, i. k. 2022-16136
25. Vykdomų programų sąrašas skelbiamas Švietimo įstaigos interneto svetainėse. Pagal NVŠ programas užsiėmimus pogrupiais veda neformaliojo švietimo mokytojas. NVŠ programų skaičius Švietimo įstaigoje priklauso nuo joje veikiančių Grupių skaičiaus (5 lentelė):
5 lentelė
Grupių skaičius Švietimo įstaigoje |
Maksimalus NVŠ programų skaičius |
Maksimalus NVŠ mokytojo (mokytojo) etatų skaičius |
Iki 6 |
2 |
1,0 |
7–9 |
3 |
1,5 |
10–12 |
4 |
2,0 |
13–15 |
5 |
2,5 |
16–18 |
6 |
3,0 |
19 ir daugiau |
8 |
4,0 |
Punkto pakeitimai:
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
26. Pasibaigus ugdymo procesui, tėvams pageidaujant, mokama NVŠ paslauga gali būti teikiama ir kitų neformaliojo vaikų švietimo paslaugų teikėjų, tačiau ne anksčiau kaip nuo 17.00 val.
27. Atsižvelgus į sukomplektuotos Grupės vaikų gimtąją kalbą, nustatoma Grupės ugdomoji kalba:
27.1. ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams, ugdomiems lietuvių ar kita kalba, taikomi tie patys Grupės veiklos principai;
27.2. Grupėje, kurioje ugdymo procesas vykdomas ne lietuvių kalba, ne mažiau kaip 5 valandos per savaitę skiriamos ugdymui lietuvių kalba pagal Lietuvių kalbos ugdymo(si) organizavimo modelius tautinių mažumų mokyklose, vykdančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, metodines rekomendacijas, patvirtintas švietimo, mokslo ir sporto ministro.
Punkto pakeitimai:
Nr. T2-191, 2022-07-21, paskelbta TAR 2022-07-25, i. k. 2022-16136
28. Skiriant Grupės pedagoginių ir nepedagoginių darbuotojų etatus, atsižvelgiama į tai, kad vienu metu Grupėje su vaikais būtų ne mažiau kaip du suaugę asmenys, iš jų – ne mažiau kaip vienas pedagogas (ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo mokytojas). Priešmokyklinio ugdymo Grupėse, veikiančiose pagal patvirtintus 10,5 val., 12 val. veiklos Modelius, negali dirbti ikimokyklinio ugdymo mokytojai.
29. Grupėje, kurioje ugdymas grindžiamas švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Montesori pedagogikos Lietuvoje sampratos elementais, individualiam vaikų konsultavimui gali būti skirta iki 0,4 ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo mokytojo etato, atsižvelgus į darbo grupės dėl papildomų etatų (pareigybių) švietimo įstaigose steigimo siūlymus.
Punkto pakeitimai:
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
30. Vaiko ugdymo vieta visų Modelių grupėse gali būti nuolatinė arba laikinai priskirta:
30.1. nuolatinė vaiko ugdymo vieta – tai Švietimo įstaigoje vaikui priskiriama konkreti Grupė, kurioje jis ugdomas. Grupės ugdomoji veikla gali būti vykdoma Grupės patalpose, Švietimo įstaigos vadovo nustatytu laiku priskirtose aktų, sporto salėse, dailės, muzikinei, teatrinei, sveikatinimo ir kitai veiklai pritaikytose patalpose, taip pat lauke, edukacinėse išvykose ir kitose erdvėse;
30.2. laikinai priskirta vaiko ugdymo vieta gali būti šiais atvejais:
30.2.1. vaikui laikinai priskiriama kita Grupė toje pačioje ar kitoje Švietimo įstaigoje, kurioje jis laikinai ugdomas. Šis atvejis gali būti taikomas vasaros mėnesiais arba kai Švietimo įstaiga laikinai nevykdo veiklos arba ją vykdo kitose patalpose (pastato renovacijos, rekonstrukcijos, kapitalinio remonto metu, dėl susidariusių avarinių situacijų, karantino ar kitų atvejų, kai Švietimo įstaiga ar Grupė negali vykdyti veiklos nuolatinėje vaiko ugdymo vietoje);
31. Švietimo įstaigoje kitos teikiamos paslaugos:
31.1. pagal Ikimokyklinio ugdymo programoje ir Priešmokyklinio ugdymo bendrojoje programoje nustatytus reikalavimus su visais Grupės vaikais užsiėmimus veda meninio ugdymo mokytojas;
31.2. pagal poreikį teikiama psichologinė ir specialioji pagalba. Logopedo, specialiojo pedagogo, tiflopedagogo, surdopedagogo, kineziterapeuto, judesio korekcijos mokytojo ir psichologo pagalba gali būti teikiama Švietimo įstaigoje arba Klaipėdos pedagoginėje psichologinėje tarnyboje;
31.3. vaikams, turintiems vidutinių, didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, gali būti skiriama mokytojo padėjėjo pagalba darbo grupės dėl papildomų etatų (pareigybių) švietimo įstaigose steigimo siūlymu;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. T2-191, 2022-07-21, paskelbta TAR 2022-07-25, i. k. 2022-16136
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
32. Neteko galios nuo 2023-12-29
Punkto naikinimas:
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
33. Padidinus priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo mokytojų etatų skaičių Grupėje pagal 15 punktą, Švietimo įstaigos vadovas sudaro Grupėje dirbančių pedagoginių ir nepedagoginių darbuotojų darbo grafikus.
Punkto pakeitimai:
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
34. Grupių veiklos Modelių įgyvendinimas finansuojamas iš valstybės tikslinės dotacijos (mokymo lėšos), Savivaldybės biudžeto, tėvų, rėmėjų ir kitomis lėšomis.
Punkto pakeitimai:
Nr. T2-191, 2022-07-21, paskelbta TAR 2022-07-25, i. k. 2022-16136
Pakeitimai:
1.
Klaipėdos miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T2-191, 2022-07-21, paskelbta TAR 2022-07-25, i. k. 2022-16136
Dėl Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2020 m. liepos 30 d. sprendimo Nr. T2-197 „Dėl Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių Klaipėdos miesto savivaldybės švietimo įstaigose aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Klaipėdos miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T2-352, 2023-12-21, paskelbta TAR 2023-12-28, i. k. 2023-25716
Dėl Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2020 m. liepos 30 d. sprendimo Nr. T2-197 „Dėl Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių Klaipėdos miesto savivaldybės švietimo įstaigose aprašo patvirtinimo“ pakeitimo