Suvestinė redakcija nuo 2022-03-01
Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-03-01, i. k. 2021-03963
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2022–2026 METŲ BENDROJO PLANO PATVIRTINIMO
2021 m. vasario 26 d. Nr. T-26
Naujoji Akmenė
Pakeistas teisės akto pavadinimas:
Nr. T-14, 2022-02-21, paskelbta TAR 2022-02-21, i. k. 2022-03098
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 4, 5 punktais, 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 28 straipsnio 8 dalimi, 44 straipsnio 4 dalimi, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, atsižvelgdama į darbo grupės Akmenės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2022–2026 metų bendrajam planui parengti posėdžio 2021 m. vasario 9 d. protokolą Nr. K-3, Akmenės rajono savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a patvirtinti Akmenės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2022–2026 metų bendrąjį planą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijai Šiaulių apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės tarybos
2021 m. vasario 26 d. sprendimu Nr. T-26
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2022–2026 METŲ BENDRASIS PLANAS
Pakeistas priedo pavadinimas:
Nr. T-14, 2022-02-21, paskelbta TAR 2022-02-21, i. k. 2022-03098
I SKYRIUS
ĮVADAS
2022–2026 metų bendrasis planas – tai Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mokyklų, teikiančių bendrąjį pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą, pertvarkos trumpalaikė strategija, kuria siekiama sukurti efektyvumo, prieinamumo ir kokybės reikalavimus atitinkantį mokyklų tinklą Savivaldybėje, turėti pakankamai pradinio, pagrindinio, vidurinio ir neformaliojo švietimo programų teikėjų, sudaryti kokybiškas sąlygas visiems vietos bendruomenės nariams ugdytis ir užtikrinti pedagoginę, psichologinę, specialiąją ir socialinę pedagoginę pagalbą. Gerai sutvarkytas bendrojo ugdymo mokyklų tinklas – tai patogiai ir greitai pasiekiama, moderni ir šiuolaikiška, tinkamai aprūpinta mokymo priemonėmis mokykla, gebanti sukurti jaukią mokymosi aplinką, suburti stiprius mokytojus ir kitus darbuotojus, galinčius mokiniams padėti įgyti kokybišką išsilavinimą.
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2022–2026 metų bendrasis planas (toliau – Planas) yra skirtas mokymo ir mokymosi kokybei mokyklose gerinti, švietimo prieinamumui užtikrinti skirtingo amžiaus ir socialinių grupių asmenims pagal bendrojo ugdymo mokyklų ir neformaliojo švietimo programas, didinti mokyklų ekonomiškumą, laiduoti sveiką mokymosi aplinką ir saugų kelią į mokyklą.
Pertvarkant mokyklų tinklą vadovaujamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768, ir įstatymų lydimųjų teisės aktų reikalavimais.
Akmenės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrasis planas įgyvendintas: Naujosios Akmenės mokykla-darželis „Buratinas“ tapo ikimokyklinio ugdymo įstaiga.
Besikeičianti demografinė padėtis rajone, šalies vidaus ir išorės migracija, ikimokyklinio amžiaus vaikų ir mokinių skaičiaus kaita, kintantys gyventojų švietimo poreikiai ir kiti veiksniai, susiję su šalies kultūrine, socialine ir ekonomine situacija, įpareigoja parengti Planą.
Mokyklų tinklo pokyčiai yra sudėtingas procesas, todėl svarbu ne tik parengti Planą, bet būtina įvertinti jo įgyvendinimo problemas, pasekmes ir rezultatą.
Savivaldybės formaliojo švietimo įstaigų tinklo struktūriniai pokyčiai 2022–2026 metais bus įgyvendinami pagal Mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, vidaus struktūros pertvarkos 2022–2026 metų planą (1 priedas).
Skyriaus pakeitimai:
Nr. T-14, 2022-02-21, paskelbta TAR 2022-02-21, i. k. 2022-03098
II SKYRIUS
PLANO PASKIRTIS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS PRIORITETAS
Plano paskirtis yra siekti, kad Savivaldybės mokyklų tinklas būtų darniai veikianti, nuolat atsinaujinanti, švietimo programų įvairovę, jų prieinamumą užtikrinančių ir atsakomybę už švietimo kokybę besidalinančių mokyklų sistema.
Plano tikslas – siekti visapusiško mokymo proceso dalyvių poreikių tenkinimo, optimizuojant švietimo sistemą.
Plano prioritetas – užtikrinti kokybišką ugdymą, siekiant racionaliai naudoti iš biudžeto skiriamas mokymo lėšas.
Plano uždaviniai:
1. Užtikrinti saugias, šiuolaikiškas ugdymosi sąlygas ir racionalų švietimo infrastruktūros panaudojimą.
III SKYRIUS
RAJONO ŠVIETIMO ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ IR PROGNOZĖS
Mokyklų tinklo pertvarka vykdoma siekiant sukurti optimalų Savivaldybės mokyklų, vykdančių įvairias ugdymo programas, tinklą, racionaliai naudoti švietimui skirtas lėšas.
Savivaldybės tarybos 2020 m. rugpjūčio 31 d. sprendimu Nr. T-150 sudaryta darbo grupė, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, rengdama Planą, atliko Savivaldybės ugdymo įstaigų esamos būklės analizę – įvertino demografinius, ekonominius, socialinius ir kultūrinius aspektus, ugdymosi poreikių tenkinimą, ugdymo kokybę, mokyklų tinklo efektyvumą.
Švietimo kontekstas
Švietimo raidos perspektyvoms Savivaldybėje įtakos turi gyventojų teritorinis pasiskirstymas ir tankumas, gyventojų struktūra pagal amžių, darbo rinkoje vykstantys procesai, socialinės rizikos šeimų statistika, mokyklų skaičius, jų dydis, bendrojo ugdymo mokyklų teikiamų programų įvairovė. Šie veiksniai yra svarbūs planuojant Savivaldybės mokyklų tinklą, siekiant užtikrinti švietimo prieinamumą, socialinį teisingumą ir lygias galimybes, veiksmingumą ir kokybę bei sukurti prielaidas mokymuisi visą gyvenimą.
Demografinis kontekstas
Pertvarka – sudėtingas ir ilgalaikis procesas, todėl sunku tiksliai numatyti būsimus ekonominius, demografinius ir kitus pokyčius, kurie tiesiogiai veikia švietimo kaitą.
2020 m. Savivaldybės plotas – 844 km2, rajone gyvena 21212 gyventojų.
Mažėjantis gyventojų skaičius lėmė ir gyventojų tankio rodiklio mažėjimą. 2016 m. pradžioje gyventojų tankis Akmenės rajone sudarė 27,9 gyv./km2, o 2020 m. pradžioje šis rodiklis nukrito iki 25,13 gyv./km2. Akmenės rajono gyventojų tankio vidurkis mažesnis nei šalies (44,7 gyv./km2).
Remiantis Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės duomenimis, (naudoti 2016–2020 metų pradžios duomenys) sudarytos diagramos.
Rajono ugdymo įstaigų tinklo pertvarką lemia ir demografinės tendencijos.
Diagramoje parodytas gyventojų skaičiaus pokytis per penkerius metus nuo 2016 m. pradžios iki 2020 m. pradžios:
Pastebima, kad mažėja tiek šalies, tiek Savivaldybės gyventojų skaičius.
2016–2020 m. laikotarpiu rajone sumažėjo 2340 gyventojų, arba 9,93 proc. Gyventojų skaičius mažėja tiek Akmenės rajono miestuose, tiek kaimuose. Per 2016–2020 metus kaimo gyventojų skaičius sumažėjo 1334 gyventojais, arba 17,1 proc.
Rajone yra penki miestai ir miesteliai – Naujoji Akmenė, Akmenė, Venta, Papilė ir Kruopiai. Per penkerius metus Naujojoje Akmenėje sumažėjo 602 gyventojais, arba 6,62 proc. Gyventojų pokytis mieste parodytas diagramoje:
Gyventojų mažėja ir kituose Akmenės rajono miestuose ir miesteliuose. Akmenėje per penkerius metus sumažėjo 109 gyventojais, arba 4,19 proc.; Ventoje – 149 gyventojais, arba 5,73 proc.; Papilėje – 83 gyventojais, arba 8,78 proc.; Kruopiuose – 63 gyventojais, arba 12,04 proc. Per penkerius metus miestų ir miestelių gyventojų skaičius sumažėjo 1006 gyventojų, arba 6,38 proc.
Mokyklų skaičiaus kaitai įtaką turi mažėjantis vaikų gimstamumas. Gimstamumas Akmenės rajone 2016–2020 metais parodytas diagramoje (naudoti Akmenės rajono savivaldybės Civilinės metrikacijos skyriaus duomenys):
Atsižvelgiant į gimstamumo rodiklius galima konstatuoti, kad Akmenės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose 2024 m. pirmokų skaičius bus dar mažesnis nei 2020 m. Šie skaičiai gali keistis ir dėl šalies bei užsienio migracijos (duomenis teikia Savivaldybės seniūnijos). Per pirmuosius aštuonis 2020 metų mėnesius į Akmenės rajoną atvyko 228 asmenys iš užsienio, 106 asmenys iš kitų savivaldybių (viso 334 asmenys). Per tą patį laikotarpį išvykimą į užsienį deklaravo 114 asmenų (dažniausiai, tai jauni žmonės).
Akmenės rajono švietimo įstaigoms turėtų atsiverti galimybė mokyti užsieniečius, atvykusius iš Ukrainos, Baltarusijos, Rusijos. Per aukščiau minėtą laikotarpį į Akmenės rajoną atvyko 53 asmenys iš Ukrainos, 12 – iš Baltarusijos, 2 – iš Kirgizijos, 1 – iš Rusijos (viso 68 asmenys). Dažnai asmenys atvyksta su šeimomis, kuriose yra vaikų.
Ekonominės ir socialinės būklės kontekstas
Savivaldybės darbo rinkoje vykstantys procesai daro įtaką gyventojų užimtumui, o šis savo ruožtu – gyventojų švietimo poreikiams.
2019 metų Lietuvos statistikos departamento pateiktais duomenimis, Akmenės rajono gyventojų amžiaus struktūra pagal amžiaus grupes: vaikų (0–6 m. amžiaus) buvo 993, tai sudarė 5 proc. rajono gyventojų, 7–18 metų gyventojų buvo 2239, arba 11proc., darbingo amžiaus gyventojų (19–65 metai) buvo 12999, tai sudarė 61 proc. rajono gyventojų, 66 metų ir vyresnių gyventojų buvo 4981, tai sudarė 23 proc. rajono gyventojų.
Galima teigti, kad demografinė situacija rajone dėl vykstančių socialinių procesų ir pokyčių visuomenės vertybių sistemoje blogėjo: mažėjo santuokų, mažėjo gimimų, mažėjo natūralus gyventojų prieaugis.
Nors rajone veikia stambios įmonės (AB „Akmenės cementas“, UAB „Eternit Baltic“, UAB „Bigso“, UAB „Viking Industrial“, UAB „Vakarų medienos grupė“ ir kitos), bet nedarbo lygis rajone yra aukštesnis nei Šiaulių regione bei Lietuvoje. Remiantis Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės duomenimis 2019 m. sausio 1 d. nedarbo lygis siekė 13,9 proc., Šiaulių regione – 8,9 proc., šalyje – 9,8 proc.; o 2020 m. sausio 1 d. Akmenės rajone bedarbių buvo 13,2 proc. regione – 9,2 proc., šalyje – 9,6 proc. Bet reikia pastebėti, kad 2016–2019 metų laikotarpiu nedarbo lygis Akmenės rajone mažėjo. Nedarbo lygio padidėjimas 2020 metų pradžioje siejamas su darbų sezoniškumu Akmenės rajono įmonėse, taip pat nedarbo lygio augimą lėmė ir COVID-19 pandemija bei paskelbtas karantinas. Nedarbo lygis Akmenės rajone parodytas diagramoje.
Užimtumo tarnybos duomenimis, Akmenės rajone nuolat 2016–2019 metais mažėjo darbingo amžiaus gyventojų. Pokyčio dinamika parodyta diagramoje.
Naujausiais Užimtumo tarnybos duomenimis, 2020 m. rugpjūčio mėn. registruotas nedarbas augo tiek šalyje, tiek savivaldybėse. Lietuvoje registruotas nedarbas siekė 13,7 proc., Šiaulių klientų aptarnavimo departamento (KAD) teritorijoje – 14,1 proc., Akmenės rajone – 16,7 proc. reikia paminėti, kad nedarbas Akmenės rajone yra antras didžiausias Šiaulių KAD teritorijoje. Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų 2020 m. rugsėjo 1 d. parodytas žemėlapyje, o diagramoje parodyta bedarbių skaičiaus dinamika.
Į Užimtumo tarnybos Akmenės klientų aptarnavimo skyrių rugpjūčio mėnesį kreipėsi 202 asmenys, tai yra beveik 17 proc. mažiau nei liepą. Lyginant situaciją su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu matome, kad pernai per rugpjūčio mėnesį Akmenės skyriuje registravosi 206 darbo neturintys asmenys, todėl galime teigti, kad pamažu situacija dėl darbo jėgos pasiūlos grįžta į praėjusių metų lygį. Šiemet Akmenės skyriuje per mėnesį buvo registruojami 199 darbo neturintys asmenys, o 2019 m. aštuonių mėnesių vidurkis – 180.
Rugsėjo 1 d. duomenimis Akmenės rajone buvo registruoti 342 jaunesni nei 30 m. bedarbiai. Jaunimo iki 29 m. nedarbo rodiklis siekė 10,9 proc. ir buvo 0,4 proc. punkto mažesnis nei šalyje. Darbo neturinčių asmenų statistika pateikiama Užimtumo tarnybos diagramoje. Galima pasidžiaugti, kad tarpininkaujant Užimtumo tarnybos specialistams per aštuonis šių metų mėnesius Akmenės rajone padėta įsidarbinti 901 darbo ieškančiam asmeniui. Lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu – tai 20 proc. mažiau. Didžioji dalis – 78 proc. įsidarbino pagal neterminuotas darbo sutartis.
Nemokamas maitinimas
Mažas pajamas turinčių šeimų mokiniams skiriamas nemokamas maitinimas ir parama mokinio reikmenims įsigyti.
Vadovaujantis Socialinės paramos mokiniams įstatymu nuo 2020 m. sausio 1 d. teisė į nemokamus pietus nevertinant šeimos gaunamų pajamų suteikta mokiniams, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo programą bendrojo ugdymo mokyklose, o nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. nemokami pietūs skiriami visiems priešmokyklinukams ir pirmų klasių mokiniams, todėl 2020 m. nemokamą maitinimą gaunančių mokinių skaičius išaugo. Paramą mokinio reikmenims įsigyti 2020 m. gavo 611 mokinių.
Ugdymosi poreikių tenkinimo būklės kontekstas
2020–2021 mokslo metais Savivaldybės gyventojų švietimo poreikiams tenkinti veikia 8 bendrojo ugdymo mokyklos (3 gimnazijos, turinčios ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo skyrius, 1 išgryninta gimnazija, 1 progimnazija, 1 pagrindinė mokykla su ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo skyriumi, 1 specialioji mokykla, kurioje organizuojamas ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas, 1 jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centras), 1 ikimokyklinio ugdymo mokykla, 2 formalųjį švietimą papildančios ugdymo įstaigos (meno mokykla ir sporto centras) ir 1 pedagoginė psichologinė tarnyba. Savivaldybėje NVŠ veiklas vykdo 14 teikėjų (8 laisvieji mokytojai, 2 asociacijos, 1 VŠĮ ir 2 mažosios bendrijos).
2020 m. rugsėjo 1 d. duomenimis, bendrojo ugdymo mokyklose mokėsi 2451 mokinys. Ikimokyklinio amžiaus vaikų skaičius yra 583, o priešmokyklinio ugdymo programą mokosi 185 vaikai. Formalųjį švietimą papildančiose mokyklose ugdomi 679 mokiniai. Iš jų: Sporto centre – 224, Meno mokykloje – 455.
Mokymosi sėkmingumas
Metai |
1–4 kl. |
||||
Bendras skaičius |
Skirti papildomi darbai |
Procentas |
Palikti kartoti kurso |
Procentas |
|
2017 m. |
661 |
20 |
3,03% |
7 |
1,06% |
2018 m. |
686 |
11 |
1,60% |
4 |
0,58% |
2019 m. |
674 |
20 |
2,97% |
5 |
0,74% |
2020 m. |
665 |
7 |
1,05% |
4 |
0,60% |
Metai |
5–10 kl. |
|
||||
|
Bendras skaičius |
Skirti papildomi darbai |
Procentas |
Palikti kartoti kurso |
Procentas |
|
2017 m. |
1088 |
35 |
3,22% |
9 |
0,83% |
|
2018 m. |
1003 |
35 |
3,49% |
7 |
0,70% |
|
2019 m. |
995 |
40 |
4,02% |
9 |
0,90% |
|
2020 m. |
966 |
25 |
2,59% |
6 |
0,62% |
|
Metai |
11–12 kl. |
|||||
|
Bendras skaičius |
Skirti papildomi darbai |
Procentas |
Palikti kartoti kurso |
Procentas |
|
2017 m. |
322 |
10 |
3,11% |
2 |
0,62% |
|
2018 m. |
252 |
10 |
3,97% |
0 |
0,00% |
|
2019 m. |
243 |
6 |
2,47% |
1 |
0,41% |
|
2020 m. |
207 |
6 |
2,90% |
1 |
0,48% |
Metai |
Bendras visų mokinių skaičius |
Procentinė dalis |
|
|
Skirti papildomi darbai |
Palikti kurso kartoti |
|
2017 m. |
2071 |
9,35% |
2,51% |
2018 m. |
1941 |
9,06% |
1,28% |
2019 m. |
1912 |
9,46% |
2,06% |
2020 m. |
1838 |
6,54% |
1,71% |
Analizuojant mokinių mokymosi sėkmingumą didžiausias mokinių skaičius, kuriems skiriami papildomi darbai yra 5–10 klasėse (vidutiniškai – 3,33%), o didžiausias mokinių, paliekamų kartoti kurso, skaičius yra 1–4 klasėse (0,75%). Papildomi darbai per ketverius metus skiriami vidutiniškai 8,6% mokinių, o paliekami kartoti kurso vidutiniškai 1,89% mokinių.
Mokykla |
Metai |
Abiturientų skaičius |
Aukštosios universitetinės mokyklos |
Kolegijos |
Profesinės mokyklos |
Dirba |
Tarnyba Lietuvos Kariuomenėje |
Nesimoko ir nedirba |
|
Lietu-voje |
Užsie-nyje |
||||||||
Akmenės gimnazija |
2020 |
30 |
6,67% |
16,67% |
13,33% |
26,67% |
13,33% |
23,33% |
0,00 |
2019 |
29 |
17,24% |
37,93% |
13,79% |
3,45% |
24,14% |
3,45% |
0,00 |
|
2018 |
32 |
25,00% |
43,75% |
6,25% |
15,63% |
3,13% |
6,25% |
0,00 |
|
2017 |
34 |
29,41% |
20,59% |
14,71% |
8,82% |
20,59% |
5,88% |
0,00 |
|
Papilės Simono Daukanto gimnazija |
2020 |
16 |
6,25% |
12,50% |
18,75% |
0,00% |
18,75% |
37,50% |
0,06 |
2019 |
14 |
14,29% |
28,57% |
28,57% |
0,00% |
0,00% |
0,00% |
0,29 |
|
2018 |
14 |
14,29% |
14,29% |
21,43% |
14,29% |
14,29% |
14,29% |
0,07 |
|
2017 |
20 |
5,00% |
55,00% |
15,00% |
0,00% |
10,00% |
0,00% |
0,15 |
|
Ramučių gimnazija |
2020 |
46 |
39,13% |
21,74% |
6,52% |
15,22% |
4,35% |
13,04% |
0,00 |
2019 |
74 |
31,08% |
32,43% |
12,16% |
9,46% |
5,41% |
4,05% |
0,05 |
|
2018 |
94 |
25,53% |
25,53% |
9,57% |
8,51% |
21,28% |
4,26% |
0,05 |
|
2017 |
84 |
27,38% |
27,38% |
11,90% |
14,29% |
10,71% |
4,76% |
0,04 |
|
Ventos gimnazija |
2020 |
22 |
40,91% |
40,91% |
0,00% |
0,00% |
0,00% |
18,18% |
0,00 |
2019 |
18 |
27,78% |
44,44% |
0,00% |
16,67% |
11,11% |
0,00% |
0,00 |
|
2018 |
24 |
29,17% |
25,00% |
8,33% |
16,67% |
8,33% |
12,50% |
0,00 |
|
2017 |
24 |
62,50% |
12,50% |
8,33% |
16,67% |
0,00% |
0,00% |
0,00 |
|
Akmens rajono savivaldybė |
2020 |
114 |
26,32% |
22,81% |
8,77% |
13,16% |
7,89% |
20,18% |
0,01 |
2019 |
135 |
25,93% |
34,81% |
12,59% |
8,15% |
9,63% |
2,96% |
0,06 |
|
2018 |
164 |
25,00% |
28,05% |
9,76% |
11,59% |
15,24% |
6,71% |
0,04 |
|
2017 |
162 |
30,25% |
27,16% |
12,35% |
11,73% |
11,11% |
3,70% |
0,04 |
Tolesnė abiturientų veikla
Analizuojant tolesnę Savivaldybės abiturientų veiklą, galima daryti išvadą, kad mažėja abiturientų, kurie mokosi aukštosiose universitetinėse mokyklose ir kolegijose, išaugo dirbančių abiturientų skaičius ir net 20,18% vaikinų pasirinko tarnybą Lietuvos kariuomenėje.
Mokinių skaičiaus kaita ir prognozės
Mokyklų skaičiaus kaitai, jų įgyvendinamoms programoms tiesioginės įtakos turi mokinių skaičius. Mokyklose mokinių kasmet mažėja. 2017 m. rugsėjo 1 d. rajono mokyklose mokėsi 2710 mokinių, o 2020 m. rugsėjo 1 d. – 2451 mokinys. Per ketverius metus sumažėjo 259 mokiniais (9,46 proc.).
Prognozuojant tolesnę mokinių skaičiaus kaitą, kiekvienais mokslo metais ir toliau numatomas mokinių skaičiaus mažėjimas. Beveik visose mokyklose mokinių kasmet mažėja:
Nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. iki 2020 m. rugsėjo 1 d. (per vienerius metus) rajone sumažėjo 151 mokiniu (16,23 proc.).
Ne visi vaikai, gimę Akmenės rajone, po 7 metų ateina į pirmą klasę. Vaikų, gimusių 2010–2013 m. ir atėjusių į pirmą klasę 2017–2020 metais, santykis parodytas lentelėje:
2010 m. gimę vaikai |
2017-2018m. m. atėję į pirmą klasę |
Procentas atėjusių į pirmą klasę |
2011 m. gimę vaikai |
2018-2019m. m. atėję į pirmą klasę |
Procentas atėjusių į pirmą klasę |
2012 m. gimę vaikai |
2019-2020m. m. atėję į pirmą klasę |
Procentas atėjusių į pirmą klasę |
2013 m. gimę vaikai |
2020-2021m. m. atėję į pirmą klasę |
Procentas atėjusių į pirmą klasę |
Iš viso 2010-2013 m. gimė vaikų |
2017-2021 m. iš viso atėjo į pirmą klasę |
Procentas nuo gimusių vaikų |
Neatėjo į pirmą klasę mokinių |
Neatėjusių mokinių procentas |
224 |
192 |
85,71% |
258 |
207 |
80.23% |
210 |
175 |
83,33% |
209 |
152 |
72,73% |
901 |
726 |
80,58% |
175 |
19,42 |
Visų 2010–2013 m. laikotarpiu Akmenės rajone gimusių vaikų ir po septynerių metų atėjusių į pirmą klasę mokinių (duomenys rugsėjo 1 d.) skaičiaus santykis išreikštas procentais diagramoje:
2010–2013 m. laikotarpiu gimusių vaikų ir į pirmą klasę neatėjusių mokinių buvo 175. Tai sudaro 19,42 proc. Jei tokiomis pačiomis tendencijomis ir vėliau mokiniai neateis į pirmą klasę, tai 2024 m. iš 322 vaikų, gimusių 2017 metais, į pirmą klasę ateitų apie 234 mokinius:
Atsižvelgiant į mokinių skaičiaus mažėjimą, nustatant mokinių skaičiaus prognozes 2022–2026 m., skaičiuota, kad į pirmas klases ateis 72,73 proc. vaikų, gimusių prieš 7 metus.
Mokinių kaita ugdymo įstaigose 2017–2020 metais ir prognozės 2024 m. rugsėjo 1 d.:
Papilės Simono Daukanto gimnazija |
2020–-2021 m. m. |
2021–2022 m. m. |
2022–2023 m. m. |
2023–2024 m. m. |
1kl. |
18 |
17 |
26 |
17 |
2 kl. |
28 |
18 |
17 |
26 |
3 kl. |
28 |
28 |
18 |
17 |
4 kl. |
28 |
28 |
28 |
18 |
5 kl. |
19 |
28 |
28 |
28 |
6 kl. |
24 |
19 |
28 |
28 |
7 kl. |
17 |
24 |
19 |
28 |
8 kl. |
15 |
17 |
24 |
19 |
9 kl. |
29 |
15 |
17 |
24 |
10 kl. |
33 |
29 |
15 |
17 |
11 kl. |
12 |
22 |
17 |
4 |
12 kl. |
14 |
12 |
22 |
17 |
Iš viso: |
265 |
257 |
259 |
243 |
Nuo 2016–2017 m. m. mokinių, kurie baigę pagrindinio ugdymo programą (10 klasę) renkasi tęsti mokymąsi vidurinio ugdymo programoje, skaičius vidutiniškai sumažėjo 11,5 mokinių. Remiantis prognozės duomenimis 2023–2024 m. m. į 11 klasę ateis tik 4 mokiniai, 2024–2025 m. m. 11 klasėje mokytųsi 5 mokiniai, o 12 klasėje – 4 (iš viso vidurinio ugdymo programoje mokytųsi tik 9 mokiniai).
Ventos gimnazija |
2020-2021 m. m. |
2021-2022 m. m. |
2022-2023 m. m. |
2023-2024 m. m. |
1kl. |
28 |
21 |
25 |
23 |
2kl. |
23 |
28 |
21 |
25 |
3 kl. |
28 |
23 |
28 |
21 |
4 kl. |
26 |
28 |
23 |
28 |
5 kl. |
21 |
26 |
28 |
23 |
6 kl. |
22 |
21 |
26 |
28 |
7 kl. |
26 |
22 |
21 |
26 |
8 kl. |
26 |
26 |
22 |
21 |
9 kl. |
23 |
26 |
26 |
22 |
10 kl. |
26 |
23 |
26 |
26 |
11 kl. |
14 |
16 |
13 |
16 |
12 kl. |
16 |
14 |
16 |
13 |
Iš viso: |
279 |
274 |
275 |
272 |
Nuo 2017–2018 m.m. mokinių, kurie baigę pagrindinio ugdymo programą (10 klasę) renkasi tęsti mokymąsi vidurinio ugdymo programoje, skaičius vidutiniškai sumažėjo 10 mokinių. 2023–2024 m.m. į 11 klasę ateis 16 mokinių. Daroma prielaida, kad ateinančius 4 metus Ventos gimnazijoje besimokančių vidurinio ugdymo programoje mokinių skaičius nekis arba kis nežymiai.
Kruopių pagrindinė mokykla |
2020–2021 m.m. |
2021–2022 m.m. |
2022–2023 m.m. |
2023–2024 m.m. |
1 kl. |
6 |
11 |
4 |
7 |
2 kl. |
5 |
6 |
11 |
4 |
3 kl. |
7 |
5 |
6 |
11 |
4 kl. |
8 |
7 |
5 |
6 |
5 kl. |
11 |
8 |
7 |
5 |
6 kl. |
12 |
11 |
8 |
7 |
7 kl. |
7 |
12 |
11 |
8 |
8 kl. |
6 |
7 |
12 |
11 |
9 kl. |
7 |
6 |
7 |
12 |
10 kl. |
7 |
7 |
6 |
7 |
Iš viso: |
76 |
80 |
77 |
78 |
Ramučių gimnazija |
2020–2021 m.m. |
2021–2022 m.m. |
2022–2023 m.m. |
2023–2024 m.m. |
9 kl. |
77 |
56 |
96 |
84 |
10 kl. |
72 |
77 |
56 |
96 |
11 kl. |
66 |
56 |
61 |
40 |
12 kl. |
75 |
66 |
56 |
61 |
Iš viso: |
290 |
255 |
269 |
281 |
Nuo 2017–2018 m.m. mokinių, kurie baigę pagrindinio ugdymo programą (10 klasę) renkasi tęsti mokymąsi vidurinio ugdymo programoje, skaičius vidutiniškai sumažėjo 16 mokinių.
„Saulėtekio“ progimnazija |
2020–2021 m.m. |
2021–2022 m.m. |
2022–2023 m.m. |
2023–2024 m.m. |
1 kl. |
72 |
77 |
76 |
89 |
2 kl. |
91 |
72 |
77 |
76 |
3 kl. |
76 |
91 |
72 |
77 |
4 kl. |
82 |
76 |
91 |
72 |
5 kl. |
77 |
82 |
76 |
91 |
6 kl. |
84 |
77 |
82 |
76 |
7 kl. |
96 |
84 |
77 |
82 |
8 kl. |
56 |
96 |
84 |
77 |
Iš viso: |
634 |
655 |
635 |
640 |
Akmenės gimnazija |
2020–2021 m.m. |
2021–2022 m.m. |
2022–2023 m.m. |
2023–2024 m.m. |
1kl. |
30 |
30 |
27 |
31 |
2kl. |
20 |
30 |
30 |
27 |
3 kl. |
36 |
20 |
30 |
30 |
4 kl. |
32 |
36 |
20 |
30 |
5 kl. |
33 |
32 |
36 |
20 |
6 kl. |
31 |
33 |
32 |
36 |
7 kl. |
34 |
31 |
33 |
32 |
8 kl. |
38 |
34 |
31 |
33 |
9 kl. |
25 |
38 |
34 |
31 |
10 kl. |
26 |
25 |
38 |
34 |
11 kl. |
29 |
17 |
16 |
29 |
12 kl. |
19 |
29 |
17 |
16 |
Iš viso: |
353 |
355 |
344 |
349 |
Nuo 2017–2018 m.m. mokinių, kurie baigę pagrindinio ugdymo programą (10 klasę) renkasi tęsti mokymąsi vidurinio ugdymo programoje, skaičius vidutiniškai sumažėjo 9 mokiniais.
Lentelėse pateikta mokinių skaičiaus analizė atsižvelgiant į esminį mokinių skaičiaus mažėjimo pokytį renkantis vidurinio ugdymo programą (pereinant iš 10 į 11 klasę). Tačiau mokinių skaičius mažėja (arba didėja) ir kitose programose (pradinio ir pagrindinio ugdymo). Tai lemia tėvų apsisprendimas emigruoti, migruoti šalies viduje ir pan. Žemiau pateiktoje lentelėje apskaičiuotas visuminis mokinių skaičiaus pokytis, kuris nulemia bendrą mokinių skaičiaus mažėjimą visose ugdymo programose (pradinio, pagrindinio ir vidurinio).
Ugdymo įstaiga |
Mokinių skaičiaus kaita mokyklose |
Suma-žėjo |
Procentas |
Prognozė 2024 m. rugsėjo 1 d. |
|||
2017–2018 m.m. |
2018–2019 m.m. |
2019–2020 m.m. |
2020–2021 m.m. |
||||
Papilės Simono Daukanto gimnazija |
281 |
278 |
277 |
263 |
18 |
-6,4 |
246 |
Ventos gimnazija |
308 |
296 |
290 |
278 |
30 |
-9,8 |
251 |
Akmenės gimnazija |
453 |
442 |
374 |
354 |
99 |
-21,9 |
276 |
Kruopių pagrindinė mokykla |
74 |
71 |
72 |
72 |
2 |
-2,7 |
70 |
Dabikinės V. Zubovo mokykla |
100 |
104 |
101 |
85 |
15 |
-15 |
72 |
„Saulėtekio“ progimnazija |
630 |
654 |
644 |
626 |
4 |
-0,6 |
622 |
Ramučių gimnazija |
343 |
285 |
272 |
277 |
66 |
-19,3 |
224 |
Jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centras |
535 |
535 |
572 |
496 |
39 |
-7,3 |
460 |
Iš viso mokinių: |
2724 |
2665 |
2602 |
2451 |
273 |
-10,0 |
2221 |
Prognozuojama, kad rajono mokyklose 2024 m. rugsėjo 1 d. mokysis 2221 mokinys (10% mažiau nei 2020 m. rugsėjo 1 d. ).
Prognozuojant tolesnę mokinių skaičiaus kaitą, kiekvienais mokslo metais ir toliau numatomas mokinių skaičiaus mažėjimas.
Mokymosi pasiekimai
VBE įvertinimų vidurkis |
Lietuvių k. ir lit. |
Matematika |
Anglų k. |
Rusų k. |
Biologija |
Chemija |
Fizika |
Istorija |
Geografija |
Informacinės technologijos |
Bendras visų VBE vidurkis |
Bendras egzaminų išlaikymo procentas |
|
Bendras laikiusių vidurkis |
Bendras išlaikiusių vidurkis |
||||||||||||
Lietuva 2019 m. |
46,1 |
34,9 |
Nėra duomenų |
65,9 |
- |
51,6 |
57,1 |
48,1 |
47,8 |
43,7 |
54,7 |
49,99 |
95,62 |
Lietuva 2020 m. |
44,27 |
26,72 |
Nėra duomenų |
70,4 |
79,67 |
54,96 |
54,06 |
46,39 |
53,81 |
47,17 |
46,85 |
52,43 |
94,22 |
Akmenės r. 2019 m. |
34,7 |
30,6 |
Nėra duomenų |
59,1 |
- |
49,7 |
59,4 |
41,6 |
43,7 |
39,3 |
71,5 |
47,73 |
93,74 |
Akmenės r. 2020 m. |
37,09 |
17,27 |
28,8 |
66,42 |
85 |
44,09 |
50,2 |
25,38 |
50,46 |
35 |
57,08 |
46,80 |
82,21 |
Akmenės gimnazija 2020 m. |
26,23 |
11,42 |
27,4 |
71,56 |
- |
45,18 |
- |
- |
48,75 |
79 |
67,67 |
49,97 |
87,14 |
Akmenės rajono JSŠC 2020 m. |
25,15 |
4,2 |
21 |
54 |
85 |
13,37 |
- |
- |
31,42 |
22,22 |
- |
33,62 |
70,14 |
Papilės Simono Daukanto gimnazija 2020 m. |
26 |
3,83 |
23 |
52,38 |
- |
47 |
44 |
19 |
45,4 |
46 |
45 |
36,51 |
74 |
Ventos gimnazija 2020 m. |
41,53 |
38,93 |
41,92 |
70,68 |
- |
53,71 |
45,5 |
30 |
57 |
46 |
67,66 |
50,11 |
98,79 |
Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija 2020 m. |
46,67 |
18,71 |
30,68 |
71,29 |
- |
59,08 |
58 |
24,8 |
57 |
34 |
48,2 |
46,42 |
89,38 |
Neformalusis vaikų švietimas
Neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) organizavimas bendrojo ugdymo mokyklose rodo, kiek dėmesio yra skiriama mokinių užimtumui ir socializacijai. NVŠ suteikia ugdymosi alternatyvų, nukreiptų į socialinių, bendrųjų kompetencijų, gebėjimų ugdymą, saviraiškos poreikių tenkinimą bei asmenybės tobulėjimą. Neformalusis ugdymas taip pat padeda spręsti jaunų žmonių socialinės integracijos ir nusikalstamumo prevencijos klausimus. Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose įgyvendinamos įvairių sričių NVŠ programos. Daugiausia vykdoma meninių, sportinių, etnokultūros, technologijų, sveikos gyvensenos įgūdžių ugdymo programų.
Ugdymo įstaiga |
2019–2020 m. m. |
2020–2021 m. m. |
||||
Programų skaičius |
Mokinių skaičius |
Ugd. val. skaičius |
Programų skaičius |
Mokinių skaičius |
Ugd. val. skaičius |
|
Akmenės gimnazija |
16 |
345 |
41 |
16 |
326 |
36 |
Papilės Simono Daukanto gimnazija |
27 |
370 |
34 |
22 |
293 |
34 |
Ramučių gimnazija |
12 |
194 |
30 |
12 |
178 |
33 |
Ventos gimnazija |
15 |
307 |
27 |
14 |
248 |
24 |
„Saulėtekio“ progimnazija |
27 |
512 |
49 |
27 |
555 |
47 |
Kruopių pagrindinė mokykla |
13 |
139 |
16 |
14 |
104 |
16 |
Akmenės rajono jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centras |
7 |
44 |
19 |
8 |
79 |
21 |
Dabikinės Vladimiro Zubovo mokykla |
17 |
114 |
36 |
15 |
103 |
32 |
Iš viso rajono įstaigose: |
134 |
2025 |
254 |
128 |
1886 |
243 |
Pastaba - suminis mokinių skaičius yra didesnis, nes vienas mokinys pasirenka ir lanko ne vieną, o dvi ar net tris programas.
Švietimo pagalba
Savivaldybės pedagoginė psichologinė tarnyba teikia psichologinę, švietimo informacinę pagalbą mokiniams, specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems asmenims iki 21 metų; psichologinę pagalbą mokytojams; informacinę, konsultacinę pagalbą tėvams (globėjams, rūpintojams) bei švietimo įstaigoms, jų pedagoginiams darbuotojams.
Bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbą teikia specialieji pedagogai, logopedai, mokytojo padėjėjai, psichologai, socialiniai pedagogai. Dėl specialistų ir lėšų švietimo pagalbai trūkumo netenkinamas pagalbos poreikis. Mokyklose labiausiai trūksta psichologų ir mokytojo padėjėjų. Švietimo pagalbos negauna 27,43% mokinių.
BENDROJO UGDYMO MOKYKLOSE ĮSTEIGTŲ ŠVIETIMO PAGALBOS SPECIALISTŲ ETATŲ SKAIČIUS IR ETATŲ POREIKIS 2020–2021 M. M.
Pastaba. Neužimti psichologų etatai: Papilės Simono Daukanto (1 et.), Naujosios Akmenės Ramučių (1 et.) gimnazijose, Naujosios Akmenės „Saulėtekio“ progimnazijoje (0,2 et.), JSŠC (1 et.), Dabikinės Vladimiro Zubovo mokykloje (0,865 et.). Neužimtas mokytojo padėjėjo 0,5 et. – Papilės Simono Daukanto gimnazijoje.
Teisės aktuose nustatyta, kad vienu etatu dirbantys specialistai teikia pagalbą: Specialusis pedagogas – ne daugiau kaip 27 SUP mokiniams, ugdomiems pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir / ar vidurinio ugdymo programas. Logopedas – ne daugiau kaip 50 SUP mokinių, ugdomų pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir / ar vidurinio ugdymo programas. Mokytojo padėjėjas – skaičius nenurodomas (padeda mokiniui ar grupei mokinių, turinčiai vidutinių, didelių ar labai didelių ugdymosi poreikių). Psichologas ir socialinis pedagogas – kai mokykloje mokosi ne daugiau kaip 400 mokinių (esant galimybei ir mažesniam mokinių skaičiui). |
Mokyklų infrastruktūra
Tinkama mokyklų pastatų ir patalpų būklė yra svarbus ugdymo sąlygų ir kokybės veiksnys. 2015–2020 m. iš investicijų programos ugdymo įstaigų pastatų ir patalpų renovacijai skirta 2 979 818,85 Eur lėšų. Iš jų 933 570,74 Eur skirta neformalaus ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigoms ar skyriams.
Papildomai infrastruktūros renovacijai ir priežiūrai iš pirmos programos 2016–2020 m. Akmenės rajono bendrojo ugdymo švietimo įstaigoms skirta 847 907,02 Eurų savivaldybės biudžeto lėšų (įskaičiuojant ir lėšas skirtas Naujosios Akmenės „Saulėtekio“ progimnazijos korpusui, kuris perduotas Naujosios Akmenės meno mokyklai, bei valstybės skiriamas lėšas Dabikinės V. Zubovo mokyklai).
Savivaldybėje vienam mokiniui tenka 15,42 m2 bendro mokyklos ploto (nevertinant Suaugusių ir jaunimo švietimo centro dėl įstaigos specifikos, mokyklos plotas 1692,11 m2, joje mokosi 85 Akmenės rajono moksleiviai, likę – mokosi nuotoliniu būdu).
Pastaba: mokinių skaičius 2020 m. rugsėjo 1 d. duomenimis.
Mokyklų tinklo efektyvumas
Mokyklos finansuojamos iš dviejų pagrindinių šaltinių – Švietimo ir mokslo ministerijos skiriamų ugdymo reikmėms mokymo lėšų (ML) ir Savivaldybės skiriamų lėšų mokyklų aplinkai išlaikyti.
Mokymo lėšas lemia mokinių ir klasių komplektų skaičius mokykloje bei klasės komplekte esančių mokinių skaičius.
Akmenės r. Dabikinės Vladimiro Zubovo mokykla ir Akmenės r. jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centras gauna valstybės dotaciją įstaigų aplinkos išlaikymui. Taip pat visos mokyklos gauna valstybės biudžeto lėšas nemokamam maitinimui. Diagramoje pavaizduotas rajono mokyklų finansavimas pagal lėšų šaltinius.
Diagramoje pavaizduotas bendras mokyklų finansavimas
Daugiausia lėšų gavo Naujosios Akmenės „Saulėtekio“ progimnazija (1340,0 tūkst. Eur.), mažiausiai – Akmenės rajono Kruopių pagrindinė mokykla (356,2 tūkst. Eur).
Pastaba: mokinių skaičius 2019 m. rugsėjo 1 d. duomenimis.
Daugiausia lėšų vienam mokiniui išlaikyti skirta: Akmenės r. Dabikinės Vladimiro Zubovo mokyklai ir Akmenės rajono Kruopių pagrindinei mokyklai.
Pastaba: mokinių skaičius 2019 m. rugsėjo 1 d. duomenimis.
Vadovai
2019–2020 mokslo metais švietimo įstaigoms vadovavo 14 direktorių (iš jų bendrojo ugdymo įstaigų 8 vadovai, 1 ugdymo įstaigos direktoriaus pareigas laikinai atlieka pavaduotojas ugdymui). Reorganizavus Naujosios Akmenės muzikos mokyklą ir Ventos muzikos mokyklą sujungimo būdu į Akmenės rajono meno mokyklą nuo 2020 m. rugpjūčio 14 d. naujos įstaigos vadove laikinai (iki kol įvyks konkursas direktoriaus pareigoms) paskirta buvusi Naujosios Akmenės muzikos mokyklos direktorė. Reorganizavus sujungimo būdu Naujosios Akmenės ikimokyklinio ugdymo darželius „Atžalynas“ (su skyriumi „Žvaigždutė“) ir „Buratinas“ į Naujosios Akmenės ikimokyklinio ugdymo mokyklą naujos įstaigos vadove laikinai paskirta buvusi „Buratino“ direktorė (iki kol įvyks konkursas direktoriaus pareigoms). Vadovaujantis dabar galiojančiais teisės aktais nuo 2020 m. iki 2023 m. visose rajono švietimo įstaigose turėtų bent kartą būti organizuoti konkursai vadovo pareigoms eiti.
Pedagogų amžius
Mokykla |
21–30 |
31–40 |
41–50 |
51–60 |
61–65 |
65 ir daugiau |
Iš viso |
Akmenės gimnazija |
1 |
7 |
13 |
22 |
8 |
1 |
52 |
JSŠC |
1 |
3 |
6 |
6 |
5 |
0 |
21 |
Dabikinės specialioji mokykla |
0 |
2 |
5 |
11 |
2 |
1 |
21 |
Kruopių pagrindinė mokykla |
0 |
5 |
4 |
3 |
4 |
0 |
16 |
Papilės Simono Daukanto gimnazija |
0 |
3 |
13 |
21 |
3 |
0 |
40 |
Ramučių gimnazija |
0 |
0 |
10 |
17 |
5 |
32 |
|
„Saulėtekio“ progimnazija |
1 |
1 |
14 |
27 |
9 |
0 |
52 |
Ventos gimnazija |
0 |
5 |
5 |
24 |
9 |
3 |
46 |
Akmenės rajono bendrojo ugdymo mokyklos |
3 |
26 |
70 |
131 |
42 |
8 |
280 |
Šiuo metu Savivaldybėje dirba 280 pedagogų, kurių vidutinis amžius yra 52,44 m. Jauniausio mokytojo amžius – 28,94, vyriausiojo – 71,51. Daugiausia rajone dirba pedagogai, kurių amžius yra nuo 51 iki 60 metų (131). Pedagogų nuo 20 iki 30 metų yra 3, nuo 31 iki 40 metų – 26, nuo 41 iki 50 metų – 70, nuo 61 iki 65 metų – 42, pedagogų, kuriems yra daugiau kaip 65 metai – 8.
Analizuojant pedagogų amžių ir jų specialybes matome, kad po 4 metų rajone gali trūkti šių specialybių mokytojų:
lietuvių kalbos ir literatūros – 4;
anglų kalbos – 5;
antros užsienio kalbos mokytojų –5;
biologijos – 3;
fizikos – 1;
pradinio ugdymo – 6;
ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo – 4;
kūno kultūros – 2;
istorijos – 2;
technologijos – 4;
specialiųjų pedagogų – 3;
logopedų – 1;
dailės – 1;
neformaliojo ugdymo – 1.
Mokinių vežiojimas
Savivaldybėje tenkinama Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nuostata, kad į mokyklą ir atgal privalo būti vežami kaimuose, miesteliuose toliau kaip 3 kilometrai nuo mokyklos gyvenantys mokiniai, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas. Mokiniai į mokyklas vežami mokykliniais (geltonaisiais) autobusais, maršrutiniu transportu ir kitais būdais (atveža tėvai, mokiniai atvažiuoja patys).Visiems mokiniams sudaromos sąlygos laiku ir saugiai pasiekti mokyklą. Per 4 metus (2017–2020 m.) vežamų į mokyklą mokinių skaičius sumažėjo 10,8 proc.
Daugiausia mokinių pavežama mokykliniais (geltonaisiais) autobusais – 55,13 proc.
Maršrutiniu transportu vežama 32,97 proc., kitais vežiojimo būdais atvežama apie 11,90 proc. mokinių.
Mokiniams sudaryta galimybė po pamokų dalyvauti neformaliajame ugdyme. Pasibaigus užsiėmimams mokiniai parvežami namo. Mokinių pavėžėjimas organizuojamas ne tik į mokyklą ir atgal į namus, bet ir į renginius, varžybas, ekskursijas.
Pavėžėjimui 2018 m. panaudota daugiau kaip 226,2 tūkst. eurų, 2019 m. – apie 230,8 tūkst. eurų. Visos Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklos aprūpintos mokykliniais autobusais. Eksploatuojama 13 mokyklinių autobusų, iš jų keturi autobusai eksploatuojami 10 ir daugiau metų, tokių autobusų priežiūrai reikia daugiau Savivaldybės biudžeto lėšų.
Vežamų mokinių dalis nuo bendro mokinių skaičiaus 2020 m. spalio 1 d. duomenimis:
Klasės |
Bendras mokinių skaičius |
Vežamų mokinių skaičius |
Vežamų mokinių dalis nuo bendro mokinių skaičiaus, procentais |
Priešmokyklinio ugdymo grupės |
168 |
13 |
7,74 |
1–4 klasės |
686 |
177 |
25,80 |
5–8 klasės |
730 |
174 |
23,84 |
9–10 klasės |
449 |
93 |
20,71 |
11–12 klasės |
561 |
67 |
11,94 |
Socialinių įgūdžių kl. |
24 |
22 |
91,67 |
Iš viso |
2618 |
546 |
20,86 |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių pavėžėjimo 2022–2026 metais užtikrinimo planas pateikiamas 3 priede.
IV SKYRIUS
ESAMOS ŠVIETIMO BŪKLĖS PRIVALUMAI IR TRŪKUMAI
Privalumai:
3. Dalyvavimas „Lyderių laiko 3“ projektuose sudarė galimybes stiprinti mokytojų dalykines kompetencijas, kurti naujas edukacines aplinkas ir programas, orientuotas į patyriminį mokymą.
4. Savivaldybėje veikiančiose neformaliojo vaikų švietimo ir sporto įstaigose tenkinami mokinių muzikinės, meninės, sportinės saviraiškos poreikiai, mokyklose veikia būreliai, nuo 2016 m. sudarytos sąlygos rinktis NVŠ finansuojamas programas.
5. Savivaldybėje daug dėmesio skiriama vaikų saviraiškai ugdyti (organizuojamos olimpiados, parodos, varžybos, vykdomi įvairių sričių konkursai ir projektai).
7. Sudarytos sąlygos motyvaciją praradusių mokinių mokymui ir suaugusiųjų švietimui (JSŠC) kontaktiniu ir nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdais.
10. Visi bendrojo ugdymo mokyklų mokiniai, gyvenantys toliau kaip 3 km nuo mokyklos, į mokyklą ir iš jos pavežami 100%.
11. 4 mokyklos dalyvauja Nacionalinės švietimo agentūros vykdomuose projektuose:
13. Savivaldybė patenka tarp trečdalio savivaldybių, kuriose būklė yra geriausia pagal šiuos rodiklius:
13.1. mokytojo vidutinis pamokinis krūvis yra 729,9 kontaktinės valandos, vidutinis bendrojo ugdymo mokyklų mokytojo darbo užmokestis (netto) yra 779,3 Eur;
13.2. vidutinis mokinių skaičius, tenkantis vienam mokytojui – 12,1, vidutinis mokinių skaičius, tenkantis vienam bendrojo ugdymo mokyklos administracijos nariui – 148;
Trūkumai:
1. Kruopių pagrindinėje mokykloje mažas mokinių skaičius klasėse lemia ugdymo plano įgyvendinimui skiriamų valstybės biudžeto lėšų trūkumą bei neefektyvų mokyklos aplinkai išlaikyti skiriamų lėšų panaudojimą.
2. Mokyklose mažėjant mokinių bei klasių komplektų skaičiui: mažėja mokytojų krūviai, mažėja jų atlyginimai, nesudaromos tinkamos sąlygos dirbti keliose įstaigose (pamokos vyksta tą pačią dieną keliose įstaigose, mokytojas nespėja nuvykti iš vienos įstaigos į kitą, nekompensuojamos kelionės išlaidos), nevyksta bendradarbiavimas tarp ugdymo įstaigų; didėja įstaigos plotas tenkantis vienam mokiniui.
4. NMPP, PUPP, VBE rezultatų vidurkis yra žemesnis nei respublikos NMPP, PUPP, VBE rezultatų vidurkis.
5. Įgyvendinant vidurinio ugdymo programų ugdymo planus:
5.1.Ventos ir Papilės Simono Daukanto gimnazijose sudaromos laikinosios III–IV gimnazijos klasių mokinių grupės fizikos, chemijos, biologijos mokymui;
5.2. Ventos ir Papilės Simono Daukanto gimnazijose mokiniai savarankiškai mokosi rusų kalbos ir dailės, Akmenės gimnazijoje – chemijos, nes nesusidaro minimali mokinių grupė (minimalus laikinosios grupės dydis mokantis privalomųjų dalykų Papilės gimnazijoje yra 5 mokiniai, Ventos gimnazijoje –12 mokinių, Akmenės ir Ramučių gimnazijose – 8 mokiniai).
V SKYRIUS
SIEKIAMŲ REZULTATŲ RODIKLIAI IR JŲ VERTINIMAS
Mokyklų tinklo pertvarkos pagrindinių rezultatų rodikliai yra prognozuojami 2026 m. pagal nustatytus Plano uždavinius, lyginant su 2020 m. situacija.
Plano įgyvendinimo pagrindimų rodikliai
2020 m. |
2026 m. |
7 bendrojo ugdymo mokyklos paskelbė švietimo pažangos ataskaitas |
Visos (8) bendrojo ugdymo mokyklos paskelbia švietimo pažangos ataskaitas |
Renovuotos 6 bendrojo ugdymo mokyklos |
Visos švietimo įstaigos renovuotos |
1,71 % mokinių lieka kartoti kurso |
0,5 % mokinių lieka kartoti kurso |
Abiturientų VBE balų vidurkis 82,21 % (respublikoje – 94,22 % ) |
Abiturientų VBE balų vidurkis 84 % |
Lietuvių kalbos PUPP išlaikiusių bent pagrindiniu lygiu 57,3 % |
Lietuvių kalbos PUPP išlaikiusių bent pagrindiniu lygiu 60 % |
Matematikos PUPP išlaikiusių bent pagrindiniu lygiu 18,9 % |
Matematikos PUPP išlaikiusių bent pagrindiniu lygiu 25 %. |
95 % mokytojų yra dėstomo dalyko specialistai ir turintys teisę dėstyti |
97 % mokytojų dėstomo dalyko specialistai |
2,86 % mokytojų pensinio amžiaus |
Patvirtinta jaunų pedagogų pritraukimo į Akmenės rajoną programa |
Švietimo pagalba teikiama 72,57 % visų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų skaičiaus |
Švietimo pagalba teikiama 75 % visų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų skaičiaus |
Bendrojo ugdymo mokyklos iš dalies pritaikytos neįgalių vaikų poreikiams |
3 bendrojo ugdymo mokyklos pritaikytos neįgalių vaikų poreikiams |
Bendrojo ugdymo mokyklų nelankančių mokinių iki 16 m. skaičius sudaro 0,04 % nuo bendro mokinių skaičiaus |
100 % mokinių iki 16 metų lanko bendrojo ugdymo mokyklas |
Rajono gimnazijų III–IV klasėse savarankiškai mokosi 8,64 % |
Rajono gimnazijų III–IV klasėse savarankiškai mokose 2,05 % |
Trūksta mokymo lėšų (ugdymo procesui organizuoti ir valdyti bei ugdymo planui įgyvendinti) |
Valstybės gaunamų mokymo lėšų pakanka |
Skyriaus pakeitimai:
Nr. T-14, 2022-02-21, paskelbta TAR 2022-02-21, i. k. 2022-03098
VI SKYRIUS
MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS PLANO ĮGYVENDINIMAS
Plano įgyvendinimo priemonių planai pateikiami prieduose: Mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, vidaus struktūros pertvarkos 2022–2026 metų planas (1 priedas), Mokytojų kvalifikacijų atnaujinimo ir įdarbinimo planas (2 priedas) ir Mokinių pavėžėjimo 2022–2026 užtikrinimo planas (3 priedas). Mokyklų reorganizavimo ir struktūrinių pertvarkymų 2022–2026 metais, Mokytojų kvalifikacijų atnaujinimo ir įdarbinimo ir Mokinių vežiojimo užtikrinimo planai yra sudėtinės Mokyklų tinklo pertvarkos 2022–2026 metų bendrojo plano dalys.
Įgyvendinimo stadijoje Savivaldybės taryba priima ir įgyvendina sprendimus dėl konkrečių mokyklų reorganizavimo ir struktūrinių pertvarkymų pagal Mokyklų struktūrinių pertvarkymo planą.
Įtvirtinimo stadijoje reorganizuotoms mokykloms ir mokykloms, kurių struktūra pertvarkoma, teikiama pagalba, skatinanti siekti geros mokinių ugdymo kokybės ir aukštos kultūros organizacijos kūrimo; didinamas švietimo sistemos veiksmingumas – investuojamos Savivaldybės ir valstybės lėšos į mokyklų materialinę bazę, jos aprūpinamos naujomis technologijomis, mokymo priemonėmis.
Vykdoma mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano įgyvendinimo stebėsena, prireikus planas tobulinamas.
Skyriaus pakeitimai:
Nr. T-14, 2022-02-21, paskelbta TAR 2022-02-21, i. k. 2022-03098
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Savivaldybės taryba Planą gali koreguoti kiekvienais metais atsižvelgdama į mokinių skaičiaus pokyčius ir iš valstybės biudžeto finansuojamas mokymo lėšas bei Savivaldybės biudžeto lėšas.
Akmenės rajono savivaldybės
bendrojo ugdymo mokyklų tinklo
pertvarkos 2021– 2024 metų
bendrojo plano
1 priedas
MOKYKLŲ STEIGIMO, REORGANIZAVIMO, LIKVIDAVIMO, VIDAUS STRUKTŪROS PERTVARKOS
2022–2026 Metų PLANAS
Eil. Nr. |
Mokyklos pavadinimas, tipas, vykdomos formaliojo ugdymo programos |
Mokyklos reorganizavimas, steigimas, vidaus struktūros pertvarka |
Planuojama reorganizavimo, vidaus struktūros pertvarkos pabaigos data |
Mokyklos pavadinimas po reorganizavimo ir vidaus struktūros pertvarkos |
Mokyklos tipas, vykdomos formaliojo ugdymo programos po reorganizacijos, vidaus struktūros pertvarkos |
Pastabos |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Akmenės rajono Ventos gimnazija, ikimokyklinio ugdymo skyrius „Berželis“ Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programa. |
|
|
|
|
Atskiru Savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama trūkstant mokymo lėšų ugdymo planui ir kitoms ugdymo reikmėms įgyvendinti pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą. |
2. |
Akmenės rajono Papilės Simono Daukanto gimnazija, ikimokyklinio ugdymo skyrius „Kregždutė“. Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programa. |
|
|
|
|
Iki 2022 m. rugsėjo 1 d. Papilės Simono Daukanto gimnazija pasirašo bendradarbiavimo sutartį su profesinio ugdymo įstaiga dėl gimnazijos I-IV klasių mokinių galimo priėmimo mokytis pagal pirminio profesinio mokymo modulius. Atskiru Savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama trūkstant mokymo lėšų ugdymo planui ir kitoms ugdymo reikmėms įgyvendinti pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą. |
3. |
Akmenės rajono Akmenės gimnazija, Kivylių skyrius, ikimokyklinio ugdymo skyrius „Gintarėlis“. Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programa. |
|
|
|
Atskiru Savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama trūkstant mokymo lėšų ugdymo planui ir kitoms ugdymo reikmėms įgyvendinti pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą. |
|
4. |
Akmenės rajono Kruopių pagrindinė mokykla, Kruopių pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyrius. Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programa. |
|
|
|
|
Kruopių pagrindinė mokykla nuo 2022 m. vasario 1 d. pasirenka netradicinio ugdymo koncepciją ir nuo 2022 m. rugsėjo 1 d. pradeda ją taikyti nuolat didindama pasirinktos koncepcijos metodikos dalį ugdymo procese. Nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. netradicinio ugdymo koncepcija taikoma visose 5–10 klasėse bent 60 proc. apimtimi. Atskiru Savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama trūkstant mokymo lėšų ugdymo planui ir kitoms ugdymo reikmėms įgyvendinti pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą ir skiriamai ūkio lėšų daliai iš Valstybės biudžeto. |
5. |
Naujosios Akmenės „Saulėtekio“ progimnazija, Sablauskių skyrius. Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, I dalies pagrindinio ugdymo programa. |
Likviduojamas Naujosios Akmenės „Saulėtekio“ progimnazijos Sablauskių skyrius.
|
2022 m. rugpjūčio 31 d.
|
|
Atskiru Savivaldybės tarybos sprendimu mokyklos skyriaus uždarymo data gali būti atidėta, įvertinant pakitusį skyriuje ugdomų vaikų skaičių. Naujosios Akmenės „Saulėtekio“ progimnazijoje bendradarbiaujant su Ramučiu gimnazija nuo 2022 m. rugsėjo 1 d. formuojama(os) pagilinto tiksliųjų ir/ar gamtos mokslų ugdymo klasė(s). Atskiru Savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama trūkstant mokymo lėšų ugdymo planui ir kitoms ugdymo reikmėms įgyvendinti pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą. |
|
6. |
Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija. Pagrindinio ir vidurinio ugdymo programa. |
|
|
|
|
Ramučių gimnazija nuo 2022 m. rugsėjo 1 d. bendradarbiaudama su „Saulėtekio“ progimnazija pradeda formuoti pagilinto gamtos mokslų ir/ ar tiksliųjų mokslų ugdymo klasę(es). Nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. pagilinto gamtos mokslų ir /ar tiksliųjų mokslų ugdymo klasės suformuotos I-II g. kl., o III-IV g. kl. formuojamos pagilinto gamtos mokslų ir /ar tiksliųjų mokslų ugdymo grupės. Atskiru Savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama trūkstant mokymo lėšų ugdymo planui ir kitoms ugdymo reikmėms įgyvendinti pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą. |
7. |
Akmenės rajono Dabikinės Vladimiro Zubovo mokykla.
Individualizuotos pradinio, pagrindinio ugdymo programos ir socialinių įgūdžių ugdymo programa. |
|
|
|
|
Atskiru Savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama trūkstant mokymo lėšų ugdymo planui ir kitoms ugdymo reikmėms įgyvendinti pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą ir skiriamai ūkio lėšų daliai iš Valstybės biudžeto. |
8. |
Akmenės rajono jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centras.
Pagrindinio, vidurinio ir socialinių įgūdžių ugdymo programa.
|
|
|
|
|
Atskiru Savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama trūkstant mokymo lėšų ugdymo planui ir kitoms ugdymo reikmėms įgyvendinti pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą ir skiriamai ūkio lėšų daliai iš Valstybės biudžeto. |
______________________
Priedo pakeitimai:
Nr. T-14, 2022-02-21, paskelbta TAR 2022-02-21, i. k. 2022-03098
Akmenės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2022–2026 metų bendrojo plano
2 priedas
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYTOJŲ KVALIFIKACIJos
ATNAUJINIMO IR ĮDARBINIMO PLANAS
I SKYRIUS
Bendrosios nuostatos
1. Mokytojų kvalifikacijos atnaujinimo ir įdarbinimo planas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 48 straipsniu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768, Mokytojų priėmimo ir atleidimo iš darbo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 15 d. įsakymu Nr. V-1680.
2. Mokyklos vadovas mokytojus priima ir atleidžia Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Mokytojas priimamas dirbti atrankos būdu (pokalbis).
II skyrius
Situacijos analizė
4. Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768, yra įtvirtinta nuostata, kad mokyklų tinklo pertvarkos bendrajam planui įgyvendinti rengiamas jo priedas – Mokytojų kvalifikacijos atnaujinimo ir įdarbinimo planas. To paties teisės akto 35.5 papunktyje yra nurodyta, kad savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano ir jo priedų projektus rengia savivaldybės vykdomoji institucija, tvirtina savivaldybės atstovaujamoji institucija, tačiau šios institucijos neturi teisinių galimybių įdarbinti mokytoją, nes, vadovaujantis Mokytojų priėmimo ir atleidimo iš darbo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 15 d. įsakymu Nr. V-1680, į darbą mokytojus priima mokyklos vadovas.
5. Siekiant numatyti mokytojų įdarbinimo galimybes, buvo surinkti duomenys apie Akmenės rajono bendrojo ugdymo mokyklose dirbančius mokytojus ir atlikta išsami jų analizė.
6. Mokytojų kvalifikacija – vienas svarbiausių ugdymo kokybės veiksnių. Pagal turimus duomenis, rajone atestuota 100 proc. pedagogų.
7. Rajono mokyklose atskirų dalykų programas vykdo 280 pedagogų, kurie įgiję pedagogo išsilavinimą ir turi dėstomo dalyko specialybę (93,57 proc. mokytojų yra dėstomo dalyko specialistai, 2,5 proc. pedagogų iki 2014 m. rugpjūčio 31 d. turėjo 15 metų dalyko dėstymo stažą ir todėl įgijo teisę mokyti atitinkamą dalyką, nors jų specialybė neatitinka; 1,07 proc. pedagogų šiuo metu persikvalifikuoja, 2,86 proc. pedagogų dėsto dalyką ne pagal specialybę ir nesimoko).
III skyrius
bendras Įdarbinimo galimybių veiksmų lanas
9. Mokytojų kvalifikacijos atnaujinimo ir įdarbinimo tikslas – siekiant užtikrinti ugdymo(si) kokybę, išlaikyti aukštos kvalifikacijos mokytojus bendrojo ugdymo įstaigose.
10. Jei dėl su mokyklų tinklo pertvarka susijusių sprendimų mažėtų mokytojų krūvis ir dėl to nebūtų užtikrinamas pakankamas atlygis, tikslinga atsisakyti dalies mokytojų, kurie dirba antraeilėse pareigose, optimaliai paskirstyti krūvius ir tartis su socialines garantijas turinčiais mokytojais dėl jų veiklos ne visu darbo krūviu ar tolimesnės veiklos perspektyvų.
11. Rajono mokyklų vadovai:
11.1. kiekvienais metais iki birželio 1 d. pateikia Švietimo, kultūros ir sporto skyriui visų privalomų mokomųjų dalykų mokytojų, netenkančių pedagoginio krūvio dėl mokyklų struktūros pertvarkymo, sąrašą;
11.2. siekdami išvengti ar sušvelninti neigiamas pasekmes ir iki minimumo sumažinti pedagogų atleidimą:
11.2.2. ieško galimybių teikti mokamas švietimo paslaugas mokyklose, esant poreikiui steigti pailgintos darbo dienos grupes ar kt.;
12. Atsiradus mokykloje laisvai darbo vietai, informaciją apie laisvą mokytojo pareigybę mokykla skelbia savo, Užimtumo tarnybos interneto svetainėse ir informuoja Švietimo, kultūros ir sporto skyrių. Informacijoje nurodoma: mokyklos pavadinimas, pareigybės pavadinimas, darbo krūvis, darbo sutarties rūšis, kvalifikaciniai reikalavimai, data, iki kurios pateikiami dokumentai (dokumentams priimti nurodomas 14 dienų terminas, įskaitant paskelbimo dieną), ir adresas, taip pat pateikiami telefono numeriai, elektroninio pašto adresas pasiteirauti ir kita reikalinga informacija.
13. Švietimo, kultūros ir sporto skyrius:
13.1. apie laisvas darbo vietas informaciją skelbia Akmenės rajono savivaldybės interneto svetainėje;
13.2. kaupia ir atnaujina duomenų bankus:
14. Akmenės rajono savivaldybė:
14.1. rekomenduoja mokyklų direktoriams mažinti laikinųjų arba dirbančių antraeilėse pareigose darbuotojų skaičių;
14.2. siūlo mokyklų direktoriams mokyklose apriboti ar visai atsisakyti mokomųjų dalykų ir profesijų sugretinimo, jeigu yra mokytojų, kitų specialistų, neturinčių darbo arba turinčių ne visą darbo krūvį;
Akmenės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2022–2026 metų bendrojo plano
3 priedas
AKMENĖS rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų MOKINIŲ pavėžėjimo 2022–2026 METAIS užtikrinimo PLANAS
I SKYRIUS
Bendrosios nuostatos
1. Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) bendrojo ugdymo mokyklų mokinių pavėžėjimo 2022–2026 metais užtikrinimo plano tikslas – užtikrinti, kad Savivaldybės reorganizuojamų mokyklų mokiniai laiku ir saugiai atvyktų į artimiausias mokyklas, įgyvendinančias atitinkamas bendrojo ugdymo programas.
2. Mokinių pavėžėjimo 2022–2026 metais užtikrinimo planas parengtas Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768, 35.2 papunkčiu.
3. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 36 straipsnio 1 dalyje nurodyta: „Mokiniai į atitinkamą ugdymo programą vykdančią mokyklą vadovaujantis Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymu (toliau – Transporto lengvatų įstatymas) vežami visuomeniniu transportu mokinio pažymėjime nurodytu maršrutu, mokykliniu autobusu arba kitu transportu. Į mokyklą ir atgal privalo būti vežami kaimuose, miesteliuose toliau kaip 3 kilometrai nuo mokyklos gyvenantys mokiniai, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas.“
II SKYRIUS
Situacijos analizė
4. Pagal esamą mokinių pavėžėjimo situacijos analizę vykdoma mokyklų tinklo pertvarka didesnių papildomų problemų dėl mokinių pavėžėjimo nesukeltų, nes visose didžiosiose Savivaldybės seniūnijose sudarytos sąlygos mokytis arčiau gyvenamosios vietos esančioje mokykloje pagal pradinio ugdymo programą, kaip numatyta Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768, 7 punkte.
5. Vadovaujantis klasių komplektavimo nuostata, besimokantieji pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas priimami į mokyklas pagal Savivaldybės tarybos priskirtą teritoriją. Tai užtikrina mokinių mokymąsi arčiau gyvenamosios vietos esančioje mokykloje. Besimokančių mokinių pagal vidurinio ugdymo programą srautai nereguliuojami.
6. Principinės mokinių pavėžėjimo nuostatos:
6.2. Derinant autobusų vykimo laiką, sudaroma galimybė mokiniams lankyti neformaliojo vaikų švietimo užsiėmimus.
6.3. Vežant mokinius mokykliniais autobusais keliais reisais siekiama 1–5 klasių mokinius į mokyklą atvežti vėliau ir į namus parvežti anksčiau.
III SKYRIUS
Mokinių pavėžėjimo planas
7. Siekiant užtikrinti tinkamą mokinių pavėžėjimo organizavimą, numatytos šios konkrečios priemonės, vykdymo terminai ir atsakingi vykdytojai:
Eil. Nr. |
Priemonė |
Vykdymo terminai |
Atsakingi vykdytojai |
7.1. |
Švietimo, kultūros ir sporto skyriui teikiama informacija iš mokyklų apie mokinių pavėžėjimo problemas. |
Nuolat |
Mokyklų vadovai |
7.2. |
Mokyklų interneto svetainėse teikiama informacija apie galimybes saugiai pasiekti mokyklą (mokinių vežimo maršrutai, autobusų išvykimo tvarkaraščiai). |
Kasmet |
Mokyklų vadovai |
7.3. |
Su mokyklos pasirinktu visuomeninio transporto ar kitu vežėju suderinami grafikai, maršrutai, vežamų mokinių skaičius. |
Kasmet iki rugsėjo 15 d. |
Mokyklų vadovai |
7.4. |
Autobusų maršrutai ir vežamų mokinių sąrašai tikslinami kiekvieną mėnesį. |
Nuolat |
Mokyklų vadovai |
7.5. |
Pamokų pradžia koreguojama atsižvelgiant į galimybę atvežti mokinius į mokyklą. |
Kasmet pagal aplinkybes |
Mokyklų vadovai |
7.6. |
Kiekvienais mokslo metais sudaromi mokyklinių autobusų maršrutų sąrašai, suderinami su Savivaldybės administracija ir patvirtinami mokyklos vadovo. |
Kasmet iki rugsėjo 5 d. |
Mokyklų vadovai |
7.7. |
Rengiamos ir teikiamos paraiškos geltoniesiems (mokykliniams) autobusams gauti. |
Kasmet iki Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatyto termino |
Švietimo, kultūros ir sporto skyrius |
7.8. |
Prižiūrima autobusų techninė būklė. |
Nuolat |
Mokyklų vadovai |
7.9. |
Mokinių pavėžėjimas organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir kitų įstatymų bei įstatymų lydimųjų teisės aktų nuostatomis. |
Nuolat |
Švietimo, kultūros ir sporto skyrius |
_______________________
Pakeitimai:
1.
Akmenės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-14, 2022-02-21, paskelbta TAR 2022-02-21, i. k. 2022-03098
Dėl Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 26 d. sprendimo Nr. T-26 „Dėl Akmenės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2024 metų bendrojo plano patvirtinimo“ pakeitimo