Suvestinė redakcija nuo 2022-12-02 iki 2024-02-08

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-04-04, i. k. 2017-05525

 

Nauja redakcija nuo 2022-12-02:

Nr. 3D-748, 2022-12-01, paskelbta TAR 2022-12-01, i. k. 2022-24389

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Žemės ūkio, ŽUVININKYSTĖS ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklŲ Organizavimo FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. balandžio 3 d. Nr. 3D-228

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 8 straipsniu ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 14.2 papunkčiu,

t v i r t i n u Žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimo finansavimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                          Bronius Markauskas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2017 m. balandžio 3 d.

įsakymu Nr. 3D-228

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2022 m. gruodžio 1 d.

įsakymo Nr. 3D-748

redakcija)

 

 

Žemės ūkio, ŽUVININKYSTĖS ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklŲ organizavimo FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimo finansavimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja nereikšmingos (de minimis) pagalbos organizuoti dalyvavimą žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų parodose, specializuotose parodose ir verslo misijose užsienio valstybėse (toliau – renginiai užsienio valstybėse) bei organizuoti konsultavimo paslaugas tikslinėse rinkose (toliau – konsultavimo paslaugos) (toliau – pagalba) skyrimo tvarką.

2. Šios taisyklės parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, su visais pakeitimais,  2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje, su visais pakeitimais, 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, su visais pakeitimais, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymu, atsižvelgiant į Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios administravimo taisyklės), ir į Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio, kaimo plėtros ir žuvininkystės srityse aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 3D-652 „Dėl Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio, kaimo plėtros ir žuvininkystės srityse aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Galutinis pagalbos gavėjaspirmine gamyba ir (arba) perdirbimu ir šios veiklos metu pagamintų žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų realizavimu užsiimantis ūkio subjektas, kuriam pagalba dalyvauti užsienio valstybėse vykstančiuose renginiuose ir (ar) konsultavimo paslaugos teikiamos kaip subsidijuojamos paslaugos.

3.2. Konsultavimo paslaugos – galutiniam pagalbos gavėjui teikiamos žinios ir paslaugos, siekiant jam padėti atverti naują tikslinę rinką ir (arba) įsitvirtinti tikslinėje rinkoje.

3.3. Pareiškėjasdalyvavimo žemės ūkio, žuvininkystės ir (ar) maisto produktų parodose ir (ar) specializuotose parodose, ir (ar) verslo misijose užsienio valstybėse ir (arba) konsultavimo paslaugų tikslinėje rinkoje organizavimu užsiimantis ūkio subjektas, teikiantis Žemės ūkio ministerijai paraišką dėl galutinių pagalbos gavėjų dalyvavimo žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų parodoje, specializuotoje parodoje, verslo misijoje užsienio valstybėje ar dėl konsultavimo paslaugų tikslinėje rinkoje finansavimo.

3.4. Specializuota žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų paroda (toliau – specializuota paroda) – tam tikrą laiką trunkantis ir periodiškai pasikartojantis viešasis renginys, kuriame ūkio subjektai specialiose patalpose ir (arba) virtualioje erdvėje lankytojams pristato specializuoto maisto pramonės sektoriaus, segmento ar tam tikros kategorijos žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktus.

3.5. Tarptautinis verslo atstovų susitikimas tai verslo (galutinių pagalbos gavėjų atstovų) susitikimai, kai konkrečiame susitikime vienu metu dalyvauja ne mažiau kaip trijų Lietuvos žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto pramonės įmonių atstovai ir bent vienos įmonės iš kitos valstybės atstovas, siekiant aptarti bendradarbiavimo galimybes.

3.6. Tikslinė rinka – užsienio valstybės rinka, į kurią patekti arba kurioje įsitvirtinti siekiančiam galutiniam pagalbos gavėjui teikiamos konsultavimo paslaugos.

3.7. Verslo misija – dažniausiai su valstybinėmis delegacijomis susietas trijų ar daugiau ūkio subjektų dalykinis verslo renginys, kuriame susitinkama su tos šalies, į kurią vykstama, ūkio subjektais, siekiant pristatyti bendradarbiavimo ir veiklos galimybes, užmegzti naujų ryšių, pristatyti ūkio subjektus ir (ar) jų produkciją.

3.8. Žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų paroda (toliau – paroda) – tam tikrą laiką trunkantis ir periodiškai pasikartojantis viešasis renginys, kuriame ūkio subjektai specialiose patalpose ir (arba) virtualioje erdvėje  pristato savo gaminamus žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktus.

4. Sąvokos „maisto ūkis“, „žemės ūkis“ suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos reglamente (ES) Nr. 717/2014, reglamente (ES) Nr. 1407/2013, reglamente (ES) Nr. 1408/2013, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatai), Bendrosiose administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

Pagrindiniai finansavimo principai

 

5. Pagalba pagal šias taisykles teikiama iš valstybės biudžeto lėšų šioms veiklos sritims remti:

5.1. dalyvavimui renginiuose užsienio valstybėse organizuoti;

5.2. konsultavimo paslaugoms organizuoti.

6. Dalyvavimo renginiuose užsienio valstybėse ir konsultavimo paslaugų organizavimo finansavimo tikslai:

6.1. skatinti Lietuvoje pagamintų žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų naujų pardavimo rinkų paiešką ir esamų rinkų plėtrą;

6.2. didinti Lietuvoje pagamintų žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų žinomumą ir konkurencingumą pasaulyje;

6.3. sustiprinti esamus ir užmegzti naujus verslo ryšius;

6.4. supažindinti vartotojus su įvairių rūšių Lietuvoje pagamintais žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktais.

7. Dalyvavimo renginiuose užsienio valstybėse vertinimo kriterijai galutiniams pagalbos gavėjams:

7.1. bent 5 užmegzti nauji verslo kontaktai;

7.2. bent 2 susitikimai su potencialiais verslo partneriais.

8. Žemės ūkio ir maisto produktų prioritetinių rinkų nustatymo, renginių užsienio valstybėse organizavimo bei dalyvavimo juose koordinavimo darbo grupė, sudaryta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2017 m. sausio 17 d. įsakymu Nr. 3D-43 „Dėl žemės ūkio ir maisto produktų prioritetinių rinkų nustatymo, renginių užsienio valstybėse organizavimo bei dalyvavimo juose koordinavimo darbo grupės sudarymo ir jos darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Darbo grupė), atrenka, nustato ir protokolu patvirtina:

8.1. užsienio valstybėse vyksiančių parodų ir specializuotų parodų, kurios vyksta Lietuvos Respublikos Vyriausybės Komisijos Ekonominės diplomatijos tarybos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 629 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės Komisijos-Ekonominės diplomatijos tarybos sudarymo“, patvirtintose prioritetinėse ir svarbiose rinkose ir kuriose dalyvavimas bus remiamas pagal šias taisykles, sąrašą. Parodos ir specializuotos parodos atrenkamos vadovaujantis atlikta žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto pramonės verslo subjektų apklausa bei ankstesnių metų dalyvavimo parodose ir specializuotose parodose rezultatais (verslo misijos vyksta nereguliariai, todėl atskirai netvirtinamos);

8.2. kvietimo teikti paraiškas biudžetą ir paramos intensyvumą dalyvauti konkrečiame renginyje užsienio valstybėje, remiantis šių taisyklių 15 punkte nurodytomis dalyvavimo renginiuose užsienio valstybėse tinkamomis finansuoti išlaidomis pagal rinkos ar renginio užsienio valstybėje organizatorių pateiktas kainas bei atsižvelgiant į žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimo finansavimo priemonei skirtas  lėšas;

8.3. tikslines rinkas, kvietimo biudžetą ir paramos intensyvumą organizuoti  konsultavimo paslaugų teikimą, remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės Komisijos Ekonominės diplomatijos tarybos, patvirtintomis prioritetinėmis ir svarbiomis rinkomis bei šių taisyklių 15 punkte nurodytomis konsultavimo paslaugoms tinkamomis finansuoti išlaidomis pagal rinkos kainas ir atsižvelgiant į žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimo finansavimo priemonei skirtas  lėšas.

9. Pagalba, kuri skiriama taisyklių 5 punkte nurodytoms veiklos sritims finansuoti, turi atitikti pagalbos dydžio ir kaupimo reikalavimus:

9.1. teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba turi atitikti reglamento (ES) Nr. 717/2014 1 straipsnio, 2 straipsnio 2 dalies, 3 straipsnio 8 ir 9 dalies bei 5 straipsnio reikalavimus ir (ar) reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio, 2 straipsnio 2 dalies, 3 straipsnio 8 ir 9 dalies bei 5 straipsnio reikalavimus ir (ar) reglamento (ES) Nr. 1408/2013 1 straipsnio, 2 straipsnio 2 dalies, 3 straipsnio 8 ir 9 dalies bei 5 straipsnio reikalavimus;

9.2. bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 717/2014 nuostatomis, suma vienam galutiniam pagalbos gavėjui (įskaitant ir su šiuo galutiniu pagalbos gavėju (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali viršyti 30 000 eurų;

9.3. bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatomis, suma vienam galutiniam pagalbos gavėjui (įskaitant ir su šiuo galutiniu pagalbos gavėju (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali viršyti 200 000 Eur;

9.4. bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 1408/2013 nuostatomis, suma vienam galutiniam pagalbos gavėjui (įskaitant ir su šiuo galutiniu pagalbos gavėju (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali viršyti 25 000 Eur ir reglamento (ES) Nr. 1408/2013 II priede nurodytos nacionalinės ribos. Pagal nereikšmingos (de minimis) pagalbos priemones, naudingas tik vieno atskiro produkto sektoriui, kaip jis apibrėžtas reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 3 dalyje, bendra teikiama nereikšminga (de minimis) pagalbos suma per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali viršyti 50 proc. reglamento (ES) Nr. 1408/2013 II priede nurodytos nacionalinės ribos.

10. Galutiniams pagalbos gavėjams pagalba teikiama vadovaujantis:

10.1. reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, kai jo dalyvavimas renginiuose užsienio valstybėse arba jam skirtos konsultavimo paslaugos yra susijusios su jo vykdoma maisto ūkio (išskyrus žemės ūkio pirminės gamybos ir žuvininkystės) veikla;

10.2. reglamentu (ES) Nr. 717/2014, kai jo dalyvavimas renginiuose užsienio valstybėse arba jam skirtos konsultavimo paslaugos yra susijusios su jo vykdoma žuvininkystės veikla;

10.3. reglamentu (ES) Nr. 1408/2013, kai jo dalyvavimas renginiuose užsienio valstybėse arba jam skirtos konsultavimo paslaugos yra susijusios su jo vykdoma pirminės žemės ūkio produktų gamybos veikla.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR GALUTINIAMS PAGALBOS GAVĖJAMS

 

11. Galutinis pagalbos gavėjas laikomas tinkamu gauti pagalbą, jei:

11.1. nėra gavęs pagalbos, kuri buvo suteikta pagalbos teikėjo Lietuvoje ir Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su bendrąja rinka, arba yra sugrąžinęs visą neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka;

11.2. nėra gavęs ir nesiekia pagalbos iš kitų nacionalinių ir (ar) Europos Sąjungos (toliau – ES) programų ir (ar) priemonių išlaidoms, numatytoms paraiškoje, finansuoti;

11.3. neturi skolų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui, mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas);

11.4. neturi iškeltos bylos dėl bankroto, nėra likviduojamas.

12. Galutinis pagalbos gavėjas, siekiantis pagalbos dalyvauti taisyklių 5.2 papunktyje numatytoje veikloje, turi papildomai atitikti šiuos kriterijus:

12.1. vykdyti 10 punkte nurodytą veiklą ne mažiau kaip paskutinius 3 metus iki paraiškos teikimo dienos;

12.2. turėti ne mažesnę kaip 2 metų savo gaminamų produktų pardavimo patirtį užsienio valstybėje iki paraiškos teikimo dienos;

12.3. produktai, kuriuos gamina galutinis pagalbos gavėjas, turi būti pagaminti Lietuvoje ir būti lietuviško prekės ženklo, tinkami parduoti prekybos tinkluose ir skirti galutiniam vartotojui (tiesiogiai žmonėms vartoti skirti produktai);

12.4. paraiškos teikimo metu savo gaminamus produktus eksportuoti į ne mažiau kaip 5 užsienio valstybes.

13. Pareiškėjas įsipareigoja:

13.1. gautas pagalbos lėšas panaudoti galutiniams pagalbos gavėjams subsidijuojamoms paslaugoms teikti;

13.2. nesiekti pagalbos iš kitų nacionalinių ir (ar) ES programų ir (ar) priemonių išlaidoms, numatytoms paraiškoje, finansuoti;

13.3. užtikrinti, kad galutinis pagalbos gavėjas atitinka taisyklių 11 ir 12 punkte numatytus reikalavimus.

14. Pareiškėjas turi atitikti šiuos kriterijus:

14.1. turėti ne mažesnę kaip 10-ies metų patirtį organizuojant ir įgyvendinant  rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklas vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse (renginiai užsienio valstybėse,  tarptautiniai verslo atstovų susitikimai) iki paraiškos pateikimo dienos;

14.2. per paskutinius dvejus metus  iki paraiškos pateikimo dienos turi būti suorganizavęs ir įgyvendinęs ne mažiau kaip 10 rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse (renginiai užsienio valstybėse, tarptautiniai verslo atstovų susitikimai);

14.3. nebūti gavęs pagalbos iš kitų nacionalinių ir (ar) ES programų ir (ar) priemonių išlaidoms, numatytoms paraiškoje, finansuoti;

14.4. neturėti skolų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui, mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas);

14.5. neturėti iškeltos bylos dėl bankroto, nebūti likviduojamas.

 

IV SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

15.  Finansuojama iki 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų taisyklių 5.1 papunktyje numatytai veiklos sričiai vykdyti ir ne daugiau kaip 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų taisyklių  5.2 papunktyje numatytai veiklos sričiai vykdyti. Tinkamos finansuoti yra šios su žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimu susijusios išlaidos:

15.1. vykdant šių taisyklių 5.1 papunktyje nurodytą veiklos sritį:

15.1.1. kai organizuojama paroda ir (ar) specializuota paroda:

15.1.1.1. privalomi dalyvavimo parodoje ir (ar) specializuotoje parodoje mokesčiai;

15.1.1.2. parodos ir (ar) specializuotos parodos ploto (stendo, ekspozicijos) nuomos  – ne daugiau kaip 20 kv. m. tuščio ploto arba ne daugiau kaip 20 kv. m. su standartinės įrangos paketu vienam galutiniam pagalbos gavėjui) – išlaidos;

15.1.1.3. tuščio parodos ir (ar) specializuotos parodos ploto ne didesnio kaip 20 kv. m. (stendo, ekspozicijos) įrengimo, išlaikymo ir aptarnavimo (sumontavimo, išmontavimo, būtinos įrangos bei baldų nuomos, apipavidalinimo, eksploatavimo, pervežimo ir pan.) išlaidos vienam galutiniam pagalbos gavėjui. Šio papunkčio nuostatos netaikomos, jei parodos ir (ar) specializuotos parodos plotas su standartinės įrangos paketu;

15.1.1.4. registracijos ir reklamos užsakymo mokesčiai. Šio papunkčio nuostatos taikomos, kai paroda vyksta virtualioje erdvėje (e. paroda);

15.1.2. kai organizuojama verslo misija:

15.1.2.1. patalpų, kuriose vyks verslo susitikimai, nuomos išlaidos;

15.1.2.2. galutinio pagalbos gavėjo transporto, valstybėje, kurioje vyksta verslo misija, išlaidos;

15.1.2.3. galutinio pagalbos gavėjo maitinimo (ne didesnės kaip 20 proc. tinkamų finansuoti išlaidų sumos) išlaidos;

15.1.2.4. galutinio pagalbos gavėjo vieno darbuotojo kelionės į užsienio valstybę ir (ar) atgal išlaidos;

15.1.2.5. galutinio pagalbos gavėjo apgyvendinimo (vadovaujantis ribomis, nustatytomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarime Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo“) išlaidos;

15.2. vykdant šių taisyklių 5.2 papunktyje nurodytą veiklos sritį:

15.2.1. darbo užmokestis konsultantui už galutinio pagalbos gavėjo atstovavimą ieškant partnerių užsienyje, dalyvaujant renginiuose, vedant derybas su partneriais ir kt.;

15.2.2. išlaidos už paslaugas, susijusias  su galutinio pagalbos gavėjo produkto įvedimu į tikslinę rinką (etikečių ir pakuočių atitikties peržiūros ir pritaikymo tikslinei rinkai, prieigos prie statistinių duomenų bazių, pardavimo dokumentų, naudojantis specialiomis programomis,  siuntimo,  pranešimų spaudai, žiniasklaidos kampanijos ir kt. išlaidos).

16. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos taisyklių 15 punkte nurodytos išlaidos:

16.1. susijusios su parodomis ir specializuotomis parodomis, kurios įtrauktos į taisyklių 8 punkto nustatyta tvarka patvirtintą sąrašą, tuo atveju, kai organizuojama paroda ir (ar) specializuota paroda;

16.2. patirtos po sprendimo dėl pagalbos teikimo priėmimo, išskyrus taisyklių 15.1.1.1, 15.1.1.2., 15.1.1.3, 15.2.1 ir 15.2.2 papunkčiuose nurodytas išlaidas. Taisyklių 15.1.1.1, 15.1.1.2, 15.1.1.3, 15.2.1 ir 15.2.2 papunkčiuose nurodytos išlaidos kompensuojamos, jei jos patirtos ne anksčiau kaip prieš pusę metų iki sprendimo dėl pagalbos suteikimo dienos. Taisyklių 15.1.1.1, 15.1.1.2, 15.1.1.3, 15.2.1 ir 15.2.2 papunkčiuose nurodytos išlaidos, patirtos iki sprendimo dėl pagalbos teikimo nekompensuojamos, jei pagal šias taisykles pagalba organizuoti dalyvavimą parodoje ir (ar) specializuotoje parodoje, ar organizuoti konsultavimo paslaugų teikimą neskiriama;

16.3. neviršijančios Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų skyrimo pareiškėjui skirtos sumos;

16.4. pagrįstos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintomis kopijomis.

17. Konsultavimo paslaugų, kurių organizavimui pagal šias Taisykles teikiama pagalba, trukmė – iki dvejų metų nuo sprendimo skirti pagalbą priėmimo dienos, bet ne trumpesnė nei vieneri metai.

18. Pareiškėjai užtikrina, kad prekių, paslaugų ar darbų pirkimai būtų organizuojami ir atliekami vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu ir kitais teisės aktais. Jei vadovaujantis teisės aktais pareiškėjai viešųjų pirkimų atlikti neprivalo, turi būti apklausiami ne mažiau kaip trys skirtingi tiekėjai. Šio punkto nuostatos netaikomos išlaidoms, nurodytoms taisyklių 15.1.1.1, 15.1.1.2 papunkčiuose.

19. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) už numatomas įsigyti (įsigytas) prekes ir paslaugas nėra tinkamos finansuoti išlaidos, išskyrus atvejus, kai:

19.1. jį faktiškai ir galutinai sumoka pareiškėjas, nesantis PVM mokėtojas;

19.2. pareiškėjo – PVM mokėtojo veikla, kuriai organizuoti teikiama pagalba pagal šias taisykles, nėra laikoma ekonomine veikla ir už įsigytas šiai veiklai reikalingas prekes ar paslaugas pareiškėjas negalės susigrąžinti PVM.

20. Jeigu PVM pripažįstamos tinkamomis finansuoti išlaidomis, pareiškėjas įsipareigoja nesiekti susigrąžinti PVM iš valstybės biudžeto.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

21. Paraiškas organizuoti dalyvavimą renginiuose užsienio valstybėse ir organizuoti konsultavimo paslaugų teikimą priima Ministerija.

22. Paraiškos pagal šių taisyklių 1–2 prieduose nurodytas formas priimamos, nagrinėjamos ir lėšos skiriamos vadovaujantis Bendrosiomis administravimo taisyklėmis ir šiomis taisyklėmis.

23. Paraiškos Ministerijai gali būti atnešamos į Ministerijos Dokumentų valdymo skyrių, atsiunčiamos registruotu paštu arba pateiktos elektronine forma. Elektroniniu būdu teikiami dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu. 

24. Ministerija savo interneto svetainės http://zum.lrv.lt/ skelbimų skiltyje paskelbia apie paraiškų priėmimą organizuoti dalyvavimą renginiuose užsienio valstybėse ir organizuoti konsultavimo  paslaugų teikimą. Kvietimo teikti paraiškas turinys turi atitikti Aprašo 3.1 papunkčio reikalavimus. Atitinkamai turi būti nurodyta informacija pagal taisyklių 8.1–8.3 papunkčius.

25. Pagal  kvietimą teikti paraiškas finansavimui gauti pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką. Tuo atveju, jei parodos ir (ar) specializuotos parodos metu organizuojama verslo misija, pareiškėjas turi teisę teikti paraišką dalyvauti tik viename renginyje – arba parodoje, ar specializuotoje parodoje, arba verslo misijoje.

26. Pareiškėjai, siekiantys pagalbos:

26.1. dėl galutinių pagalbos gavėjų dalyvavimo renginiuose užsienio valstybėse arba dėl galutiniams pagalbos gavėjams konsultavimo paslaugų teikimo organizavimo Ministerijai pateikia 1 priede nurodytos formos paraišką. Kartu su paraiška turi būti pateikta:

26.1.1. pareiškėjo veiklos nuostatų (įstatų) arba kitų veiklą reglamentuojančių dokumentų patvirtintos kopijos bei dokumentai, įrodantys atitiktį 14 punkte nustatytiems kriterijams;

26.1.2. ne mažiau kaip 5 galutinių pagalbos gavėjų paraiškų (2 priedas) vienoje parodoje, kopijos arba ne mažiau kaip 3 galutinių pagalbos gavėjų paraiškų (2 priedas) specializuotoje parodoje kopijos (jeigu pareiškėjas papildomai organizuoja kitų ūkio subjektų, kurių dalyvavimas toje pačioje parodoje finansuojamas iš kitų lėšų šaltinių, tokiu atveju pareiškėjas Ministerijai gali pateikti mažiau kaip 5 galutinių pagalbos gavėjų, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis šiomis taisyklėmis,  paraiškas vienoje parodoje, tačiau finansuojant iš kelių skirtingų lėšų šaltinių, bendras dalyvaujančių ūkio subjektų skaičius vienoje parodoje vis tiek negali būti mažesnis kaip 5). Šio papunkčio nuostatos taikomos, kai paraiška teikiama organizuoti dalyvavimą parodoje arba specializuotoje parodoje;

26.1.3. ne mažiau kaip 3 galutinių pagalbos gavėjų paraiškų (2 priedas) vienoje verslo misijoje kopijos. Šio papunkčio nuostatos taikomos, kai paraiška teikiama organizuoti dalyvavimą verslo misijoje;

26.1.4. ne daugiau kaip 3 galutinių pagalbos gavėjų paraiškų (2 priedas) konsultavimo paslaugoms kopijos ir papildomi dokumentai, įrodantys atitikimą 12 punkto kriterijams. Šio papunkčio nuostatos taikomos, kai paraiška teikiama organizuoti konsultavimo paslaugoms;

26.1.5. informacija, kuri reikalinga siekiant įvertinti galutinio pagalbos gavėjo atitiktį atitinkamai reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalyje pateiktai „vienos įmonės“ apibrėžčiai;

26.1.6. jei galutinis pagalbos gavėjas per pastaruosius trejus finansinius metus buvo reorganizuotas – informacija, reikalinga siekiant užtikrinti, kad nebūtų pažeistos pagalbos teikimo sąlygos, kaip nurodyta atitinkamai reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalyse, reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalyse arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 3 straipsnio 8 ir 9 dalyse.

27. Pareiškėjas po paraiškos užregistravimo turi teisę raštu pranešti Ministerijai apie pateiktos paraiškos atšaukimą ir pateikti naują paraišką kvietimo teikti paraiškas metu, bet tik vieną kartą ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pirmosios paraiškos atšaukimo datos.

28. Pirminį gautų paraiškų vertinimą atlieka atsakingas Ministerijos padalinys (toliau – sekretoriatas), kuris, gavęs paraiškas, patikrina, ar:

28.1. paraiška ir pridedami dokumentai gauti iki paraiškų pateikimo termino pabaigos;

28.2. paraiška atitinka nustatytą formą ir pridedami visi reikiami dokumentai;

28.3. numatomas organizuoti renginys užsienio valstybėje arba konsultavimo paslauga (toliau – priemonė) atitinka šių taisyklių II ir III skyriuose nustatytus žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo jose veiklų organizavimo finansavimo tikslus, veiklos sritis, konsultavimo paslaugų teikimo trukmę, pareiškėjų ir galutinių pagalbos gavėjų atitiktį kriterijams;

28.4. priemonei numatytos išlaidos tinkamos (kaip nurodyta šių taisyklių 15–20 punktuose);

28.5. vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatais, patikrina informaciją apie kiekvieno galutinio pagalbos gavėjo (įskaitant ir su konkrečiu galutiniu pagalbos gavėju atitinkamai reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) gautą nereikšmingą (de minimis) pagalbą, taip pat, ar pridėjus pagal šias taisykles apskaičiuotą pagalbos dydį, nebus viršytos  leistinos nereikšmingos (de minimis) pagalbos ribos. Jei galutiniam pagalbos gavėjui suteikus apskaičiuotą pagalbos dydį būtų viršijamos leistinos nereikšmingos (de minimis) pagalbos ribos, priimant sprendimą dėl pagalbos suteikimo, apskaičiuota pagalbos suma sumažinama tiek, kad Taisyklių 9.2, 9.3 ir 9.4 papunkčiuose nurodytos ribos nebūtų viršytos;

28.6. vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatais Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minis) pagalbos registre (toliau – Registras) rezervuoja kiekvienam tinkamam galutiniam pagalbos gavėjui planuojamą suteikti pagalbos sumą.

29. Jeigu įvertinus paraiškas dalyvavimui renginiuose užsienio valstybėse organizuoti lėšų poreikis visoms tinkamoms paraiškoms finansuoti viršija kvietime nurodytą lėšų sumą, pareiškėjams išmokama pagalbos suma mažinama proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui, išskyrus pirmą kartą pagalbos žemės ūkio, žuvininkystės ir maisto produktų pardavimo rinkų atvėrimo ir įsitvirtinimo veiklose dalyvauti besikreipusius galutinius pagalbos gavėjus. Tuo atveju, jei lėšų nepakanka visiems pirmą kartą pagalbos besikreipusiems galutiniams pagalbos gavėjams, pagalbos sumos jiems proporcingai mažinamos.  

30. Jeigu įvertinus paraiškas konsultavimo paslaugų teikimui organizuoti lėšų poreikis visoms tinkamoms paraiškoms finansuoti viršija kvietime nurodytą lėšų sumą, pareiškėjams skiriama pagalbos suma mažinama proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui, išskyrus pagalbą pareiškėjams dėl galutinių pagalbos gavėjų, kurie atitinka visus šiuos kriterijus: gamina inovatyvius (galutinio produkto pagaminimui naudojamos pažangios, modernios technologijos), aukštos pridėtinės vertės produktus (galutinio produkto pagaminimui naudojamos tik lietuviškos kilmės žaliavos), taiko tvarios gamybos aspektus, kurių produktai yra gavę valstybinius ar tarptautinius apdovanojimus. Tuo atveju, jei lėšų nepakanka pagalbai pareiškėjams dėl visus kriterijus atitikusių galutinių pagalbos gavėjų teikti, pareiškėjams dėl šių galutinių pagalbos gavėjų skiriama pagalbos suma mažinama proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui.

31. Sekretoriatas, atlikęs pirminį gautų paraiškų vertinimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškų vertinimo pabaigos, parengia paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę, kurią pateikia svarstyti Darbo grupei.

32.  Darbo grupė, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paraiškų vertinimo rezultatų suvestinės pateikimo įvertina sekretoriato pateiktus paraiškų vertinimo rezultatus.

33. Sekretoriatas ir (arba) Darbo grupė paraiškų tikrinimo ir (arba) svarstymo metu turi teisę prašyti pareiškėjų papildomų dokumentų ir (arba) informacijos, reikalingos priemonių vertinimui. Sekretoriatas ir (arba) Darbo grupė nustato papildomų dokumentų ir (arba) informacijos pateikimo terminą, bet ne trumpesnį nei 3 darbo dienos. Pareiškėjui per nustatytą terminą raštu nepateikus papildomų dokumentų ir (arba) informacijos, paraiška baigiama vertinti pagal turimus duomenis.

34. Darbo grupė, įvertinusi paraiškų rezultatus, vadovaudamasi Darbo grupės darbo reglamentu, priima rekomendacinio pobūdžio siūlymus dėl pagalbos skyrimo ar neskyrimo ir (arba) kitus sprendimus (siūlymus dėl avanso mokėjimo, dėl pagalbos nutraukimo, sumažinimo). Tais atvejais, kai lėšų sumą priemonei įgyvendinti siūloma sumažinti, pareiškėjas per 3 darbo dienas privalo atitinkamai patikslinti ar papildyti paraišką. Jei pareiškėjas nesutinka tikslinti ar papildyti paraiškoje pateiktų duomenų, jo paraiška yra atmetama.

35. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo ar neskyrimo priemonei įgyvendinti, remdamasis Darbo grupės posėdžio protokolu, priima Žemės ūkio ministerijos kancleris. Priėmus sprendimą skirti lėšų 5 punkte įvardytoms veiklos sritims įgyvendinti, pareiškėjas tampa priemonės vykdytoju.

36. Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkio, kuriuo patvirtinamas sprendimas dėl lėšų skyrimo priemonėms įgyvendinti, Darbo grupės posėdžių protokolų, priemonės vykdytojų paraiškų kopijos yra pateikiamos Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) raštu ir el. paštu [email protected] ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

37. Vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 717/2014 3 straipsnio 6 dalies, reglamento (ES) Nr. 1408/2013 3 straipsnio 6 dalies ir  reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalies nuostatomis, keliomis dalinėmis išmokomis teikiama pagalba diskontuojama pagalbos skyrimo dieną. Diskontuota pagalbos vertė apskaičiuojama pagal Valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos per visą pagalbos mokėjimo laikotarpį apskaičiavimo tvarką, nurodytą Bendrųjų administravimo taisyklių 3 priede.

38. Sekretoriatas, vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatais, per 5 darbo dienas nuo taisyklių 35 punkte nurodyto sprendimo priėmimo dienos pateikia Registrui duomenis apie kiekvienam galutiniam pagalbos gavėjui suteiktą pagalbą arba, tuo atveju, kai pagalba išmokama dalimis, diskontuotą pagalbos vertę. Registrui pateikti duomenys apie suteiktą pagalbą tikslinami Registro nuostatuose nustatyta tvarka ir terminais.

 

VI SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

39. Gavusi taisyklių 36 punkte nurodytus dokumentus, Agentūra:

39.1. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo informuoja priemonės vykdytoją apie skirtą lėšų sumą;

39.2. priemonės vykdytojui Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka perveda 50 proc. skirtos sumos avansą, jei Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų skyrimo nenumatyta kitaip.

40. Jeigu Agentūra negali atlikti taisyklių 39 punkte nustatytų veiksmų dėl paraiškose ir (arba) Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų skyrimo priemonei įgyvendinti pastebėtų klaidų ar kitų neatitikimų ir šiems netikslumams ištaisyti reikia laiko, ji nedelsiant apie tai informuoja Ministeriją, o taisyklių 39 punkte nustatytus veiksmus ji atlieka iš Ministerijos gavusi patikslintus duomenis dėl pastebėtų klaidų ar kitų neatitikimų ištaisymo.

41. Priemonės vykdytojams lėšos išmokamos taikant išlaidų kompensavimo su avansu mokėjimo būdą.

42. Priemonės vykdytojams atsiskaitant už patirtas išlaidas, galimas 20 proc. išlaidų nukrypimas pagal paraiškoje nurodytas atskiras išlaidų rūšis, neviršijant Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų skyrimo priemonei įgyvendinti numatytos bendros sumos.

43. Išlaidų viršijimas pagal atskiras išlaidų rūšis daugiau kaip 20 proc. negalimas ir išlaidos, nenumatytos taisyklėse, nefinansuojamos.

44. Mokėjimo prašymo forma tvirtinama Agentūros direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka ir skelbiama interneto tinklalapyje adresu www.nma.lt. Mokėjimo prašymai teikiami ir tikrinami vadovaujantis Bendrosiose administravimo taisyklėse, šiose taisyklėse nustatyta tvarka ir Agentūros nustatyta tvarka. 

45. Jei priemonė trunka vienerius metus ar trumpiau, priemonės vykdytojai, įgyvendinę priemonę, už patirtas išlaidas Agentūrai atsiskaito ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo priemonės įgyvendinimo pabaigos, išskyrus lapkričio mėnesį įgyvendintas priemones, už kurių išlaidas priemonės vykdytojai atsiskaito ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, ir už gruodžio mėnesį įgyvendintas priemones, už kurių išlaidas atsiskaito ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo priemonės įgyvendinimo pabaigos, pateikdami mokėjimo prašymą. Pateikdamas mokėjimo prašymą priemonės vykdytojas turi visiškai atsiskaityti už įgyvendintą priemonę ir gautą avansą.

46. Jei priemonė trunka ilgiau kaip vienerius metus, priemonės vykdytojas Agentūrai turi pateikti tarpinį mokėjimo prašymą  ne vėliau kaip iki kiekvienų metų spalio 31 d. ir atsiskaityti už praėjusį projekto įgyvendinimo laikotarpį (iki rugsėjo 30 d.). Galutinis mokėjimo prašymas teikiamas ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo priemonės įgyvendinimo pabaigos. Pateikdamas tarpinį mokėjimo prašymą, priemonės vykdytojas turi atsiskaityti už praėjusį projekto įgyvendinimo laikotarpį ir (ar) gautą avansą, o pateikdamas galutinį mokėjimo prašymą, turi visiškai atsiskaityti už įgyvendintą priemonę.

47. Priemonės vykdytojai mokėjimo prašymus Agentūrai pateikia asmeniškai, per įgaliotą asmenį, per kurjerį, registruota pašto siunta adresu Blindžių g. 17, 08111 Vilnius, arba elektronine forma siunčiant el. paštu [email protected]iuo būdu teikiami dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu). Kartu su tarpiniu mokėjimo prašymu ir galutiniu mokėjimo prašymu priemonės vykdytojas pateikia:

47.1. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas;

47.2. ataskaitą apie priemonės įgyvendinimo rezultatus, t. y., kokios nuveiktos veiklos, pasiekti rezultatai.  Prie šios ataskaitos turi būti pridėti dalyvavimo renginyje faktiniai įrodymai: dalyvavimo parodose ir specializuotose parodose atveju – 3 kiekvieno stendo nuotraukos, dalyvavimo verslo misijose atveju – renginio programa, informacija internete apie organizuojamą dalyvavimą renginyje ir (arba) pristatant dalyvavimo renginyje rezultatus, dalyvių iš Lietuvos ir užsienio valstybės sąrašą;

47.3. galutinių pagalbos gavėjų ataskaitas apie dalyvavimo renginiuose užsienio valstybėse rezultatus (3 priedas). Šią ataskaitą galutiniai pagalbos gavėjai pareiškėjui pateikia per 15 darbo dienų po renginio užsienio valstybėje pabaigos, išskyrus už gruodžio mėnesį įgyvendintas priemones, už kurias ataskaitą pateikia per 5 darbo dienas;

47.4. galutinių pagalbos gavėjų ataskaitas apie konsultavimo paslaugų rezultatus (4 priedas). Šią ataskaitą galutiniai pagalbos gavėjai pareiškėjui pateikia ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų prieš pareiškėjui pateikiant tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymus.

47.5. vykdant šių taisyklių 5.2 papunktyje nurodytą veiklos sritį, priemonės darbuotojų darbo užmokesčiui pagrįsti kartu pateikti konsultantų darbo valandų grafikus ir jų darbo užmokesčio žiniaraščius;

47.6. priemonės, organizuotos nuotoliniu būdu, nuotolinio priemonės organizavimo sistemos sugeneruotą ataskaitą.

48. Mokėjimo prašymo pateikimo terminą dėl objektyvių, nuo priemonės vykdytojo nepriklausančių aplinkybių, Agentūra gali pratęsti. Šiuo atveju priemonės vykdytojas iki taisyklių 45 ir 46 punktuose nustatyto termino turi raštu pateikti prašymą Agentūrai dėl mokėjimo prašymo ir pridedamų dokumentų pateikimo termino pratęsimo, jį pagrindžiant atitinkamais dokumentais, liudijančiais nuo priemonės vykdytojo nepriklausančių aplinkybių buvimą. Agentūra ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų raštu informuoja priemonės vykdytoją apie priimtą sprendimą ir jei nepritaria, nurodo nepritarimo priežastis.

49. Jei priemonės vykdytojas pavėluotai pateikia mokėjimo prašymą, pagalba už kiekvieną pavėluotą darbo dieną sumažinama  1 proc. nuo apskaičiuotos pagalbos sumos už mokėjimo prašyme deklaruotas patirtas tinkamas finansuoti išlaidas, išskyrus atvejus, kai priemonės įgyvendinimo metu priemonės vykdytojas mokėjimo prašymą pateikia pavėluotai dėl pateisinamų priežasčių (pateisinamomis priežastimis laikomos nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės, priemonės vykdytojo vadovo ar kito, atsakingo už mokėjimo prašymo pateikimą, asmens liga). Pavėluotai teikiami mokėjimo prašymai priimami 20 darbo dienų nuo taisyklių 45 ir 46 punktuose nurodyto termino pabaigos, o Agentūrai priėmus sprendimą pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą taisyklių 48 punkte nustatyta tvarka, – nuo šio termino pabaigos. Vėliau pateikti mokėjimo prašymai neadministruojami ir pareiškėjas turi grąžinti gautą avansą Agentūrai.

50. Agentūra, gavusi priemonės vykdytojo mokėjimo prašymą, jį įvertina per 30 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo Agentūroje dienos, išskyrus, kai dėl mokėjimo prašymo reikia atlikti patikrą vietoje arba priemonės vykdytojo yra prašoma papildomos informacijos ir (arba) dokumentų (tokiu atveju mokėjimo prašymo vertinimas pratęsiamas šių veiksmų atlikimo terminu), ir nustato prašomų kompensuoti išlaidų tinkamumą finansuoti.

51. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą ir kartu su mokėjimo prašymu pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, ar mokėjimo prašymui ir kartu su mokėjimo prašymu pateiktiems dokumentams tinkamai įvertinti trūksta informacijos, Agentūra siunčia priemonės vykdytojui paklausimą dėl papildomos informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo. Jei per Agentūros nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 3 darbo dienos, priemonės vykdytojas raštu nepateikia prašomų dokumentų ir (arba) informacijos, mokėjimo prašymas vertinamas pagal turimus duomenis.

52. Jeigu, įvertinus galutinį mokėjimo prašymą, nustatoma, kad avansu išmokėta suma didesnė negu priemonės vykdytojas patyrė tinkamų finansuoti išlaidų, šį skirtumą priemonės vykdytojas privalo grąžinti.

53. Priemonės įgyvendinimo pažeidimai nustatomi ir grąžintinos lėšos administruojamos vadovaujantis Bendrosiomis administravimo taisyklėmis.

54. Lėšos užsakomos ir išmokamos Bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Jei yra anuliuotų mokėjimų dėl netikslių banko sąskaitų duomenų, lėšos pervedamos į paskutinę Agentūrai žinomą priemonės vykdytojo banko sąskaitą, kuri buvo naudota išmokant lėšas.

55. Agentūra, įvertinusi mokėjimo prašymą, informaciją, nurodytą taisyklių 47.2, 47.3 ir 47.4 papunkčiuose, per 3 darbo dienas pateikia Ministerijai el. paštu [email protected].

 

VII SKYRIUS

LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

56. Už skirtų lėšų panaudojimą ir už tinkamo konsultanto konsultavimo paslaugoms vykdyti atrinkimą atsako priemonės vykdytojas.

57. Už paraiškose ir kituose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą atsako juos pateikę  pareiškėjai ir galutiniai pagalbos gavėjai. Pareiškėjai ir galutiniai pagalbos gavėjai privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagalbos sumos išmokėjimo dienos saugoti visą su paraiška ir vykdoma priemone susijusią medžiagą ir dokumentus.

58. Agentūra privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagalbos sumos pagal šias taisykles skyrimo dienos saugoti visą su paraiška ir vykdoma priemone susijusią medžiagą ir dokumentus.

59. Agentūra, siekdama nustatyti, ar priemonė vykdoma teisingai, ar pateikta informacija ir dokumentai yra tikslūs, prireikus, savo nustatyta tvarka, atlieka dokumentų patikrą vietoje. Priemonės vykdytojai privalo leisti Agentūros darbuotojams atlikti patikras. Patikros vietoje aktas surašomas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas lieka priemonės vykdytojui, o kitas – patikrą atlikusiam Agentūros darbuotojui (-ams).

60. Priemonių vykdymo patikrą renginių užsienio valstybėse vietoje gali atlikti Ministerijos atsakingi darbuotojai.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

61. Už informavimą pagalbos teikimo klausimais, paraiškų priėmimą, vertinimą, Darbo grupės posėdžių organizavimą, sprendimų dėl pagalbos skyrimo priemonei įgyvendinti priėmimą, potvarkių dėl lėšų skyrimo priemonėms įgyvendinti rengimą, informacijos apie priemones kaupimą yra atsakinga Ministerija.

62. Už lėšų užsakymą ir išmokėjimą priemonių vykdytojams, lėšų apskaitą, jų panaudojimo kontrolę pagal taisykles atsako Agentūra.

63. Kiti šiose taisyklėse nereglamentuoti klausimai sprendžiami vadovaujantis Bendrosiomis administravimo taisyklėmis ir kitais teisės aktais.

64. Pasikeitus šiose taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.

65. Pasikeitus šioms taisyklėms, nauji reikalavimai taikomi vienodai visiems pareiškėjams, galutiniams pagalbos gavėjams, išskyrus atvejus, kai žemės ūkio ministro įsakyme  numatyta kitaip.

_____________________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

1 priedas

Priedo pakeitimai:

Nr. 3D-504, 2017-07-31, paskelbta TAR 2017-07-31, i. k. 2017-12874

Nr. 3D-36, 2018-01-18, paskelbta TAR 2018-01-19, i. k. 2018-00891

Nr. 3D-326, 2019-05-24, paskelbta TAR 2019-05-24, i. k. 2019-08299

Nr. 3D-748, 2022-12-01, paskelbta TAR 2022-12-01, i. k. 2022-24389

 

2 priedas

Priedo pakeitimai:

Nr. 3D-504, 2017-07-31, paskelbta TAR 2017-07-31, i. k. 2017-12874

Nr. 3D-36, 2018-01-18, paskelbta TAR 2018-01-19, i. k. 2018-00891

Nr. 3D-326, 2019-05-24, paskelbta TAR 2019-05-24, i. k. 2019-08299

Nr. 3D-145, 2021-03-03, paskelbta TAR 2021-03-03, i. k. 2021-04379

Nr. 3D-748, 2022-12-01, paskelbta TAR 2022-12-01, i. k. 2022-24389

 

3 priedas

Priedo pakeitimai:

Nr. 3D-504, 2017-07-31, paskelbta TAR 2017-07-31, i. k. 2017-12874

Nr. 3D-36, 2018-01-18, paskelbta TAR 2018-01-19, i. k. 2018-00891

Nr. 3D-326, 2019-05-24, paskelbta TAR 2019-05-24, i. k. 2019-08299

Nr. 3D-145, 2021-03-03, paskelbta TAR 2021-03-03, i. k. 2021-04379

Nr. 3D-748, 2022-12-01, paskelbta TAR 2022-12-01, i. k. 2022-24389

 

4 priedas

Priedo pakeitimai:

Nr. 3D-504, 2017-07-31, paskelbta TAR 2017-07-31, i. k. 2017-12874

Nr. 3D-22, 2019-01-16, paskelbta TAR 2019-01-16, i. k. 2019-00620

Nr. 3D-237, 2020-03-27, paskelbta TAR 2020-03-27, i. k. 2020-06219

Nr. 3D-748, 2022-12-01, paskelbta TAR 2022-12-01, i. k. 2022-24389

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-504, 2017-07-31, paskelbta TAR 2017-07-31, i. k. 2017-12874

Dėl žemės ūkio ministro 2017 m. balandžio 3 d. įsakymo Nr. 3D-228 „Dėl Dalyvavimo žemės ūkio ir maisto produktų parodose, verslo misijose, mugėse ir šių produktų pristatymuose užsienio valstybėse finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-36, 2018-01-18, paskelbta TAR 2018-01-19, i. k. 2018-00891

Dėl žemės ūkio ministro 2017 m. balandžio 3 d. įsakymo Nr. 3D-228 „Dėl Dalyvavimo žemės ūkio ir maisto produktų parodose, mugėse, pristatymuose ir verslo misijose užsienio valstybėse finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-22, 2019-01-16, paskelbta TAR 2019-01-16, i. k. 2019-00620

Dėl žemės ūkio ministro 2017 m. balandžio 3 d. įsakymo Nr. 3D-228 „Dėl Dalyvavimo žemės ūkio ir maisto produktų parodose, mugėse, pristatymuose ir verslo misijose užsienio valstybėse finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-326, 2019-05-24, paskelbta TAR 2019-05-24, i. k. 2019-08299

Dėl žemės ūkio ministro 2017 m. balandžio 3 d. įsakymo Nr. 3D-228 „Dėl Dalyvavimo žemės ūkio ir maisto produktų parodose, mugėse, pristatymuose ir verslo misijose užsienio valstybėse finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-237, 2020-03-27, paskelbta TAR 2020-03-27, i. k. 2020-06219

Dėl žemės ūkio ministro 2017 m. balandžio 3 d. įsakymo Nr. 3D-228 „Dėl Dalyvavimo žemės ūkio ir maisto produktų parodose, mugėse, pristatymuose ir verslo misijose užsienio valstybėse finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-145, 2021-03-03, paskelbta TAR 2021-03-03, i. k. 2021-04379

Dėl žemės ūkio ministro 2017 m. balandžio 3 d. įsakymo Nr. 3D-228 „Dėl Dalyvavimo žemės ūkio ir maisto produktų parodose, mugėse, pristatymuose ir verslo misijose užsienio valstybėse finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-748, 2022-12-01, paskelbta TAR 2022-12-01, i. k. 2022-24389

Dėl žemės ūkio ministro 2017 m. balandžio 3 d. įsakymo Nr. 3D-228 „Dėl Dalyvavimo žemės ūkio ir maisto produktų parodose, mugėse, pristatymuose ir verslo misijose užsienio valstybėse finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo