Suvestinė redakcija nuo 2022-04-26 iki 2023-09-05
Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-12-28, i. k. 2021-27273
Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. gruodžio 23 d. Nr. T-224
Joniškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5 dalimi ir 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimo Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ 1.1 papunkčiu, Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Strateginio planavimo Joniškio rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 18 d. sprendimą Nr. T-99 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės strateginio planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. T-224
STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Strateginio planavimo organizavimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną ir keitimą, viešinimą, Savivaldybės gyventojų įtraukimą.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
Strateginis planavimas Savivaldybėje – visuma procesų, skirtų ilgalaikei ir darniai Savivaldybės pažangai užtikrinti, apimančių aplinkos analizę, sprendimų dėl planavimo dokumentų rengimo priėmimą, planavimo dokumentų rengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą, atsiskaitymą už pasiektus rezultatus.
Joniškio rajono savivaldybės strateginis plėtros planas (SPP) – strateginio planavimo dokumentas, rengiamas ne trumpesniam kaip 7 metų laikotarpiui ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu. SPP skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiamas atsižvelgiant į kitus strateginio ir programavimo lygmens planavimo dokumentus.
Joniškio rajono savivaldybės strateginis veiklos planas (SVP) – Savivaldybės 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į SPP ir kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus, detalizuojamas Savivaldybės strateginio plėtros plano tikslų ir uždavinių įgyvendinimas ir sudaromas, atsižvelgiant į planuojamus savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.
Joniškio rajono savivaldybės strateginio veiklos plano programa – esminė Savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiams tikslams pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės, veiklos (pagal poreikį), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.
Savivaldybės administracijos, seniūnijų, biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai (MVP) – Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies, už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, seniūnija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus jai skirti asignavimus.
Strateginės plėtros komisija – Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta komisija, kuri svarsto, rengia ir teikia išvadas, siūlymus dėl Savivaldybės strateginių tikslų įgyvendinimo, Savivaldybės raidos problemų sprendimo.
Pažangos priemonė – kryptingas strateginio valdymo sistemos dalyvių veiksmų rinkinys, nustatantis tam tikro pažangos uždavinio įgyvendinimo būdą.
Tęstinės veiklos priemonė – veiksmai, skirti strateginio valdymo sistemos dalyvio tęstinei veiklai vykdyti.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintoje Strateginio valdymo metodikoje.
II SKYRIUS
STRATEGINIO PLANAVIMO SAVIVALDYBĖJE SISTEMA
3. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai, jų tarpusavio ryšys ir institucijos bei įstaigos, atsakingos už planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą, keitimą ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus, jų viešinimą.
4. Savivaldybės planavimo dokumentų sistemą sudaro:
4.3. metiniai veiklos planai (MVP) – Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinius veiklos planus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės biudžetinių įstaigų, suderinę su jų veiklą kuruojančiais Savivaldybės administracijos padalinių vadovais, – įstaigų vadovai;
5. Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ilgos trukmės strateginio planavimo dokumentus, regiono strateginio planavimo dokumentus, Savivaldybės teritorijų planavimo dokumentus, užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą. Strateginio planavimo dokumentai tarpusavyje susiejami aiškiais loginiais ryšiais – ilgesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus įgyvendinti planuojama per trumpesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus. Vienų strateginio planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų strateginio planavimo dokumentų nuostatoms.
6. Savivaldybės strateginių planų rengimą ir įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius.
7. Savivaldybė gali pasitelkti išorės ekspertus strateginio planavimo dokumentams rengti, viešinti, visuomenės įtraukimo renginiams organizuoti.
8. Siekiant įtraukti įvairias interesų grupes į strateginio planavimo Savivaldybėje procesus, Savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt viešinami strateginio planavimo dokumentų projektai ar jų dalys, organizuojami vieši svarstymai, sudaromos galimybės per nustatytą terminą teikti pastabas ir pasiūlymus, dalyvauti strateginio planavimo dokumentų rengimo darbo grupių veikloje.
III SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLĖTROS PLANO RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
9. Savivaldybės strateginis plėtros planas (SPP) yra Savivaldybės ir socialinių partnerių susitarimas dėl rajono ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių. Kiti Savivaldybėje rengiami strateginio planavimo dokumentai turi būti suderinti su SPP nuostatomis.
10. SPP struktūra:
10.1. bendroji informacija – nurodomas SPP rengimo tikslas, laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant SPP, taip pat pateikiama kita rengėjo nuožiūra svarbi informacija;
10.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė – pateikiama Savivaldybės socialinės ir ekonominės situacijos ir teritorinio potencialo analizė, parengta pagal valstybės, regioninio ir savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus;
10.3. Savivaldybės socialinės ir ekonominės, erdvinės plėtros vizija – nurodoma savivaldybės teritorijos, socialinės ir ekonominės situacijos būklė, kurios bus siekiama įgyvendinant SPP. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti Savivaldybės išskirtinumą;
10.4. Savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai, neprieštaraujantys regiono plėtros tikslams ir uždaviniams, bei jų svarbiausios įgyvendinimo priemonės;
10.6. Šiaulių regiono plėtros plane numatytoms pažangos priemonėms įgyvendinti suplanuoti projektai, kuriuos įgyvendina arba įgyvendinant dalyvauja Savivaldybė, preliminarios projektams įgyvendinti skiriamos pažangos lėšos, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas projektams įgyvendinti;
12. SPP projektui parengti Savivaldybės mero potvarkiu sudaroma viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės, į kurių sudėtį įeina Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų ir kitų Joniškio rajone veikiančių organizacijų atstovai, Savivaldybės bendruomenės nariai.
13. Parengtas SPP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje sudarant galimybę Savivaldybės bendruomenei susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą teikti pastabas bei siūlymus.
14. Pasibaigus viešam SPP svarstymui, esant poreikiui, projektas tikslinamas ir teikiamas svarstyti Strateginės plėtros komisijai. Gavus šios komisijos pritarimą, SPP projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai. Patvirtintas SPP skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.
15. SPP tikslai, uždaviniai, priemonės ir projektai esant poreikiui gali būti tikslinami, papildyti naujais arba keičiami, bet ne dažniau kaip vieną kartą per kalendorinius metus. Pasiūlymai dėl šio plano pakeitimo raštu ar elektroniniu būdu pateikiami Savivaldybės merui.
16. Pasiūlymus dėl SPP plano ir jo keitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos ir jos struktūrinių padalinių vadovai, darbuotojai, socialiniai ekonominiai partneriai, kiti suinteresuoti fiziniai ar juridiniai asmenys.
17. Pasiūlymai dėl SPP keitimo, patikslinimo, papildymo teikiami svarstyti Savivaldybės Strateginės plėtros komisijai. Pritarus siūlomoms korekcijoms, SPP pakeitimus ir papildymus tvirtina Savivaldybės taryba. SPP pakeitimai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.
18. SPP įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-73, 2022-04-21, paskelbta TAR 2022-04-25, i. k. 2022-08357
19. SPP įgyvendinimo ataskaitos rengiamos ne rečiau kaip 1 kartą per SPP galiojimo laikotarpį arba taip kaip numatyta SPP įgyvendinimo ir stebėsenos dalyje.
IV SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTAUS
22. Savivaldybės strateginis veiklos planas (SVP) rengiamas kasmet, siekiant suplanuoti Savivaldybės asignavimus, skirtus Šiaulių regiono plėtros plane ir Savivaldybės strateginiame plėtros plane nustatytoms pažangos priemonėms ir projektams įgyvendinti, taip pat asignavimus Savivaldybės tęstinei veiklai vykdyti.
23. SVP rengimo ir įgyvendinimo priežiūros procesą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius.
24. Savivaldybės administracijos direktorius paskiria asmenis – programų koordinatorius, atsakingus už Savivaldybės SVP programos parengimą, įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus.
26. SVP rengimo formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
27. SVP rengiamas vadovaujantis Savivaldybės SPP, atsižvelgiant į kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus, Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozę trejiems metams.
28. SVP struktūra:
28.3. planuojami 3 metų asignavimai, skirti Nacionalinio pažangos plano ir (ar) SPP numatytoms pažangos priemonėms ir (ar) projektams įgyvendinti;
28.7. Savivaldybės įgyvendinami projektai, kurie neįtraukti į Šiaulių regiono plėtros plano pažangos priemonių sąrašą;
28.9. Savivaldybės valdomų įmonių, viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė arba kai Savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai;
29. Savivaldybės veiklos prioritetai gali būti planuojami metams arba Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui, susiejant juos su Savivaldybės tarybos veiklos programa. Kiekvienais metais rengiant SVP veiklos prioritetai ir siekiami rezultatai peržiūrimi, patikslinami ir suplanuojami svarbiausi darbai.
30. Programų koordinatoriai parengia programų projektus, kuriuos pateikia padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą.
32. Parengtas SVP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje sudarant galimybes Savivaldybės bendruomenei susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą teikti pastabas bei pasiūlymus.
35. SVP ir Savivaldybės biudžeto projektas teikiami Savivaldybės tarybai tvirtinti tuo pat metu. Savivaldybės tarybos patvirtintas SVP yra Savivaldybės biudžeto sudarymo pagrindas.
36. Pradėjus įgyvendinti SVP, prasideda nuolatinė įgyvendinimo rezultatų stebėsena (toliau – stebėsena). Stebėsenos tikslas – nuolat stebėti įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti Savivaldybės veiklą ir rezultatus.
37. Už SVP įgyvendinimo stebėseną bei informacijos pateikimą už strateginį planavimą atsakingam padaliniui, atsakingi SVP programų koordinatoriai, kurie:
37.1. renka informaciją iš priemonių vykdytojų apie priemonių įgyvendinimo eigą ir suplanuotų vertinimo rodiklių pasiekimą;
39. SVP gali būti tikslinamas keičiant esmines SVP nuostatas (programų pavadinimus, tikslus, uždavinius, išbraukiant arba įrašant naujas priemones, priemonių finansavimo apimtis didinant daugiau kaip 50 proc.), tai daroma Savivaldybės tarybos sprendimu.
40. Pasiūlymus, prašymus dėl esminių SVP nuostatų tikslinimo, keitimo, papildymo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos ir struktūrinių padalinių vadovai, asignavimų valdytojai, kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.
43. Atitinkamų metų SVP įgyvendinimo ataskaita rengiama kasmet, vadovaujantis SVP įgyvendinimo stebėsenos duomenimis, gautais iš SVP nurodytų vykdytojų. Programų koordinatoriai parengia ir padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą, pateikia SVP programų įgyvendinimo ataskaitas.
44. Padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, išanalizavęs programų koordinatorių pateiktas programų įgyvendinimo ataskaitas, jas apibendrina ir parengia SVP įgyvendinimo metinę ataskaitą.
V SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS METINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
47. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP ir Savivaldybės biudžetą, yra rengiami metiniai veiklos planai (MVP).
48. MVP rengia Savivaldybės administracija, seniūnijos, Savivaldybės biudžetinės įstaigos. Metiniame veiklos plane detalizuojami SVP planuojamų programų pažangos ir tęstinės veiklos uždaviniai ir priemonės. MVP nustatomais rodikliais turi būti siekiama SVP nustatytų veiklos tikslų ir pažangos ir tęstinės veiklos uždavinių įgyvendinimo.
49. MVP turi užtikrinti SVP pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą. MVP yra detalizuojamos SVP priemonės pagal patvirtintus priemonėms įgyvendinti Savivaldybės biudžeto asignavimus.
50. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinius veiklos planus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės biudžetinių įstaigų, suderinę su jų veiklą kuruojančiais Savivaldybės administracijos padalinių vadovais, – įstaigų vadovai.
51. MVP forma ir jos pildymo rekomendacijos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
52. Iki Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytų terminų padaliniai parengia savo MVP ir pateikia juos Savivaldybės padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą.
53. Padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, apibendrina gautą informaciją, parengia Savivaldybės administracijos MVP projektą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.
54. Į seniūnijų metinių veiklos planų rengimą turi būti įtrauktos gyvenamųjų vietovių bendruomenės – seniūnaičiai, bendruomeninių organizacijų atstovai. Seniūnai rengia seniūnijų MVP ir teikia juos svarstyti seniūnaičių sueigose.
55. Patvirtinti MVP skelbiami interneto svetainėse. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje, biudžetinių įstaigų MVP – šių įstaigų interneto svetainėse.
56. Informacija apie MVP įgyvendinimą teikiama padalinių, seniūnijų, savivaldybės biudžetinių įstaigų veiklos ataskaitose.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
58. Aprašas, kiti Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų ataskaitos yra vieši ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.
59. Teritorijų planavimas Savivaldybėje atliekamas ir teritorijų planavimo dokumentai rengiami ir įgyvendinami Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis.
60. Šiame Apraše neaptarti klausimai dėl strateginio planavimo tvarkos sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinta Strateginio valdymo metodika ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais strateginį planavimą.
Pakeitimai:
1.
Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-73, 2022-04-21, paskelbta TAR 2022-04-25, i. k. 2022-08357
Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 23 d. sprendimo Nr. T-224 „Dėl Strateginio planavimo organizavimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo