Suvestinė redakcija nuo 2023-10-03

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-11-03, i. k. 2016-26187

 

Nauja redakcija nuo 2023-10-03:

Nr. V-1276, 2023-10-02, paskelbta TAR 2023-10-02, i. k. 2023-19179

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL SOCIALINĖS PEDAGOGINĖS PAGALBOS TEIKIMO VAIKAMS IR MOKINIAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. lapkričio 2 d. Nr. V-950

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 20 straipsnio 4 dalimi,

t v i r t i n u Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikams ir mokiniams tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                                                Audronė Pitrėnienė

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro

2016 m. lapkričio 2 d. įsakymu Nr. V-950  

 

SOCIALINĖS PEDAGOGINĖS PAGALBOS TEIKIMO VAIKAMS IR MOKINIAMS TVARKOS APRAŠAS

Pakeistas priedo pavadinimas:

Nr. V-1276, 2023-10-02, paskelbta TAR 2023-10-02, i. k. 2023-19179

 

1. Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikams ir mokiniams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikams ir mokiniams (toliau – Pagalba) paskirtį, uždavinius, sritis, organizavimą ir reikalavimus socialinio pedagogo pareigybei.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1276, 2023-10-02, paskelbta TAR 2023-10-02, i. k. 2023-19179

 

2. Pagalbos paskirtis – padėti vaikui įgyvendinti jo teisę mokytis, stiprinti vaiko ir mokinio socialines ir emocines kompetencijas, skatinti saugios vaiko ir mokinio mokymosi galias ir poreikius atliepiančios ugdymo aplinkos kūrimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1276, 2023-10-02, paskelbta TAR 2023-10-02, i. k. 2023-19179

 

3.    Pagalba teikiama švietimo įstaigose, vaikų globos įstaigose, nevyriausybinėse organizacijose ir kitose įstaigose ar organizacijose.

4.    Pagalbos gavėjai – vaikai ir mokiniai, jų tėvai (globėjai, rūpintojai), pedagogai.

5.    Pagalbos teikėjai – švietimo įstaigose, vaikų globos įstaigose, nevyriausybinėse  organizacijose ir kitose įstaigose ar organizacijose dirbantys socialiniai pedagogai, kurių kvalifikacija atitinka nustatytus kvalifikacinius reikalavimus.

6.    Pagalbos teikimo uždaviniai:

6.1. padėti vaikams ir mokiniams adaptuotis mokykloje ir vaikų globos įstaigoje, ugdymosi mokymosi aplinkoje;

6.2.     ugdyti vaikų ir mokinių gyvenimo įgūdžius bendradarbiaujant su vaiko ir mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagoginiais darbuotojais, socialiniais darbuotojais ir socialiniais partneriais, siekiančiais  užtikrinti vaiko ir mokinio saugumą ir teisę į mokslą;

6.3.    tarpininkauti ir padėti šalinti priežastis, dėl kurių vaikai ir mokiniai negali dalyvauti privalomame švietime, lankyti mokyklos ar vengia tai daryti;

6.4. padėti sugrįžti į mokyklą jos nelankančius (ir) arba ugdymo(si) procese nedalyvaujančius vaikus ir mokinius, bendradarbiaujant su tėvais (globėjais, rūpintojais) ir atsakingomis institucijomis.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. V-1134, 2020-08-03, paskelbta TAR 2020-08-03, i. k. 2020-16834

 

7.    Pagalbos teikimo būdai:

7.1. konsultavimas – vykdomas siekiant padėti spręsti vaikams ir mokiniams kylančias socialines pedagogines problemas, taikant įvairias konsultavimo formas ir būdus;

7.2. tiriamoji veikla – vykdoma siekiant išsiaiškinti ir įvertinti aplinkos poveikį vaikui ir mokiniui, ugdymosi ir mokymosi sunkumus, siekiant užtikrinti veiksmingas pagalbos strategijas;

7.3. prevencinė veikla – vykdoma siekiant užtikrinti vaikui ir mokiniui saugią ugdymosi aplinką bei  asmeninių, socialinių ir kitų bendrųjų kompetencijų ugdymąsi, taikant tikslingas priemones ir būdus;

7.4. tarpininkavimas – vykdomas siekiant padėti rasti tinkamiausius problemos sprendimo būdus, įgyvendinant vaiko teises ir teisėtus interesus;

7.5. pagalbos tinklo kūrimas – vykdomas siekiant užtikrinti kompleksiškai teikiamos  pagalbos vaikui ir mokiniui teikimą.

8.    Socialinio pedagogo pareigybė steigiama, atsižvelgiant į vaikų ir mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų), pedagoginių darbuotojų, ir kitų  dalyvaujančiųjų vaiko ir mokinio ugdyme poreikius.

9.    Mokyklos socialiniu pedagogu gali dirbti asmuo:

9.1.     įgijęs aukštąjį išsilavinimą ir socialinio pedagogo kvalifikaciją;

9.2.     įgijęs socialinės pedagogikos  kvalifikacinį laipsnį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) ir pedagogo ar socialinio pedagogo kvalifikaciją;

9.3.     baigęs socialinės pedagogikos studijų programą aukštojoje mokykloje ir įgijęs pedagogo kvalifikaciją;

9.4.     įgijęs socialinės pedagogikos magistro kvalifikacinį laipsnį, išklausęs ir atsiskaitęs už ne mažiau kaip 90 studijų kreditų socialinės pedagogikos studijų modulį aukštojoje mokykloje;

9.5.     kuris buvo priimtas į darbą į socialinio pedagogo pareigas iki šio įsakymo įsigaliojimo ir atitinkantis iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusius Socialinio pedagogo kvalifikacinius reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. 1667 „Dėl Socialinio pedagogo kvalifikacinių reikalavimų ir pareiginių instrukcijų patvirtinimo“.

10Vienas socialinis pedagogas teikia pagalbą ne daugiau kaip 400 vaikų ir mokinių (esant galimybei – ir mažesniam vaikų ar mokinių skaičiui).

11. Socialinis pedagogas turėtų skirti ne daugiau kaip 60 procentų darbo laiko tiesioginiam darbui su švietimo pagalbos gavėjais (vaikų, mokinių švietimo pagalbos ir (arba) specialiesiems ugdymosi poreikiams įvertinti, konsultuoti švietimo pagalbos gavėjus (vaikus, mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), vesti jiems užsiėmimus), o kitą darbo laiko dalį skirti netiesioginiam darbui su švietimo pagalbos gavėjais (veikloms planuoti ir joms pasirengti, dokumentams rengti, bendradarbiauti su mokytojais, vaikų, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais asmenimis ugdymo ir (arba) švietimo pagalbos klausimais ir kita).

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1555, 2021-08-30, paskelbta TAR 2021-08-30, i. k. 2021-18240

 

12Pagalba teikiama socialiniam pedagogui bendradarbiaujant su mokytojais, klasių vadovais, pagalbos mokiniui ir kitais specialistais, tėvais (globėjais, rūpintojais), mokyklos bendruomene, kitais socialiniais partneriais.

121. Vaikams ir mokiniams, kurie mokosi kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, Pagalba teikiama tiesioginiu būdu. Mokiniams, kurie mokosi nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, Pagalba (išskyrus Aprašo 7.3 papunktyje nurodytą veiklą) teikiama nuotoliniu ir (arba) tiesioginiu būdu, o Aprašo 7.3 papunktyje nurodyta veikla teikiama tiesioginiu būdu. Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei (toliau – ypatingos aplinkybės), laikotarpiu Pagalba teikiama nuotoliniu (išskyrus Aprašo 7.3 papunktyje nurodytą veiklą) ir (arba) tiesioginiu būdu, atsižvelgiant į ypatingų aplinkybių pobūdį. Jei Pagalba dėl objektyvių priežasčių neteikiama, pasibaigus ypatingų aplinkybių laikotarpiui Pagalba turi būti kompensuojama nustatant veiklos prioritetines sritis, peržiūrint veiklų atlikimo laiką.

Papildyta punktu:

Nr. V-1134, 2020-08-03, paskelbta TAR 2020-08-03, i. k. 2020-16834

 

13Socialinės pedagoginės pagalbos finansavimas vykdomas iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšų bei kitų šaltinių.

_________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. V-1134, 2020-08-03, paskelbta TAR 2020-08-03, i. k. 2020-16834

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-1134, 2020-08-03, paskelbta TAR 2020-08-03, i. k. 2020-16834

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2016 m. lapkričio 2 d. įsakymo Nr. V-950 „Dėl Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-1555, 2021-08-30, paskelbta TAR 2021-08-30, i. k. 2021-18240

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2016 m. lapkričio 2 d. įsakymo Nr. V-950 „Dėl Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-1276, 2023-10-02, paskelbta TAR 2023-10-02, i. k. 2023-19179

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2016 m. lapkričio 2 d. įsakymo Nr. V-950 „Dėl Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo