Suvestinė redakcija nuo 2023-08-29

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-09-14, i. k. 2022-18820

 

A close-up of a robot  Description automatically generated with low confidence

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL PAPILDOMO FINANSAVIMO SKYRIMO IŠ KLIMATO KAITOS PROGRAMOS  LĖŠŲ CENTRINĖS VALDŽIOS VIEŠIESIEMS PASTATAMS ATNAUJINTI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugsėjo 14 d. Nr. 1-270

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis  2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d.  nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, II skyriaus 4.6 papunkčiu ir atsižvelgdamas į 2022 m. rugsėjo 9 d. / 2022 m. rugsėjo 12 d. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo skiriant papildomą finansavimą centrinės valdžios viešųjų pastatų atnaujinimo, įgyvendinant Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programą, projektams iš Klimato kaitos programos sutartį Nr. 8-76 / UFS-27, sudarytą tarp Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos,

t v i r t i n u Papildomo finansavimo skyrimo iš Klimato kaitos programos lėšų  centrinės valdžios  viešiesiems pastatams atnaujinti tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Energetikos ministras                                                                                                  Dainius Kreivys


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos energetikos ministro

2022 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. 1-270

 

 

PAPILDOMO FINANSAVIMO SKYRIMO IŠ KLIMATO KAITOS PROGRAMOS LĖŠŲ CENTRINĖS VALDŽIOS VIEŠIESIEMS PASTATAMS ATNAUJINTI TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.         Papildomo finansavimo skyrimo iš Klimato kaitos programos lėšų  centrinės valdžios viešiesiems pastatams atnaujinti tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato paraiškų teikimo siekiant gauti papildomą finansavimą, skirtą padengti trūkstamą dalį projekto vykdytojo išlaidų, susidariusių atlikus rangos darbų viešuosius pirkimus atnaujinant centrinės valdžios viešąjį pastatą, kai kitai daliai išlaidų padengti gautas finansavimas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ priemonę Nr.  04.3.1-VIPA-T-113 „Valstybei nuosavybės teise priklausančių pastatų atnaujinimas (II)“ ir (arba) 13 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas ir pasirengimas aplinką tausojančiam, skaitmeniniam ir tvariam ekonomikos atgaivinimui“ priemonę Nr. 13.1.2-VIPA-T-113 „Valstybei nuosavybės teise priklausančių pastatų atnaujinimas (II)“  (toliau – Priemonės), jų vertinimo ir papildomo finansavimo skyrimo sąlygas ir tvarką.

2.         Papildomas finansavimas teikiamas iš Klimato kaitos programos (toliau – KKP) lėšų, siekiant pagal Priemones įgyvendinti valstybei nuosavybės teise priklausančių pastatų atnaujinimo projektus, taip didinant jų energinį efektyvumą bei mažinant išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

3.         Uždaroji akcinė bendrovė Viešųjų investicijų plėtros agentūra (toliau – Agentūra), vadovaudamasi Bendradarbiavimo skiriant papildomą finansavimą  centrinės valdžios viešųjų pastatų atnaujinimo, įgyvendinant viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programą, projektams iš Klimato kaitos programos sutartimi, sudaryta tarp Energetikos ministerijos ir Agentūros,  skelbia kvietimą teikti paraiškas papildomam finansavimui gauti (toliau – Paraiška), vykdo Paraiškų vertinimą, nustato projektui galimų skirti papildomų lėšų dydį, vykdo įsipareigojimų pagal papildomo finansavimo skyrimo sutartis priežiūrą vadovaudamasi Aprašu. Paraiškos yra teikiamos Agentūrai kaip numatyta Aprašo 15 punkte, o mokėjimo prašymai finansavimo  išmokoms iš KKP gauti yra teikiami Agentūrai naudojantis Duomenų mainų svetaine (toliau – DMS) iš Priemonių projekto vykdytojo paskyros.

4. Pareiškėjai, teikdami Paraiškas viešųjų pastatų atnaujinimo projektų įgyvendinimui,  ir Agentūra, registruodama, vertindama Paraiškas, nustatydama projektui galimų skirti iš KKP papildomų lėšų dydį bei vykdydama įsipareigojimų pagal papildomo finansavimo skyrimo sutartis priežiūrą, vadovaujasi šiuo Aprašu. Elektroniniai dokumentai rengiami pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro patvirtintas ar su juo suderintas el. dokumento specifikacijas ir pasirašomi kvalifikuotu elektroniniu parašu.

5. Agentūra savo interneto svetainėje skelbia informaciją, susijusią su papildomo finansavimo iš KKP lėšų skyrimu, įgyvendintų projektų pasiektais rezultatais bei apie pareiškėjus, kurie gavo finansavimą, kiekvieno pareiškėjo prašyto finansavimo ir skirto finansavimo dydžius, pareiškėjus, kuriems neskirtas finansavimas ir neskyrimo priežastis.

6.         Projektų vykdytojai, gavę papildomą finansavimą iš KKP lėšų, apie įgyvendintus projektus ir pasiektus rezultatus turi paskelbti savo interneto svetainėse, įgyvendinti kitus privalomus informavimo apie projektą veiksmus, numatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo, 450 punkte.

7.         Jeigu projekto veiklos finansavimas atitinka visus Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje nustatytus valstybės pagalbos požymius, pagal Aprašą teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba (toliau – de minimis pagalba), vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2020/972, kuriuo iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 pratęsiamas jo galiojimas ir iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, pratęsiamas jo galiojimas ir įtraukiami patikslinimai (toliau – De minimis reglamentas).

8.         Agentūra, vykdydama Paraiškų vertinimą, nustatydama projektui galimų skirti iš KKP papildomų lėšų dydį ir vykdydama projektų vykdytojų įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą, projektų administravimo ir priežiūros tikslais tvarko ir saugo su projektų veiklomis susijusius duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi 10 metų pasibaigus projektui, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai, įskaitant tuos, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Dokumentų ir archyvų įstatymą.

9.         Apraše vartojamos sąvokos:

9.1.      Papildomas finansavimas – projekto  vykdytojui pagal sudarytą papildomo finansavimo lėšų skyrimo sutartį mokamos lėšos iš Klimato kaitos programos, skirtos  padengti trūkstamą dalį išlaidų atnaujinant valstybei nuosavybės teise priklausantį viešąjį pastatą, kai atlikus rangos darbų viešąjį pirkimą, jo atnaujinimui skirto finansavimo iš Priemonių lėšų neužtenka.

9.2. Papildomo finansavimo lėšų skyrimo sutartis – sutartis tarp Agentūros ir pareiškėjo, kurioje nustatytos sąlygos padengti dalį projekto vykdytojo išlaidų iš Klimato kaitos programos lėšų atnaujinant valstybei nuosavybės teise priklausantį viešąjį pastatą, kai kitai daliai išlaidų padengti skirta grąžinamoji subsidija iš Priemonių lėšų.

9.3. Pareiškėjas – biudžetinė įstaiga ir (ar) viešoji įstaiga, kuriai teisės aktų nustatyta tvarka nėra suteikta teisė skolintis,  pagal su Agentūra pasirašytą sutartį įgyvendinanti viešojo pastato atnaujinimo projektą pagal  Priemones.

9.4.      Projekto vykdytojas – biudžetinė įstaiga ir (ar) viešoji įstaiga, kuriai teisės aktų nustatyta tvarka nėra suteikta teisė skolintis, ir su kuria pasirašyta papildomo finansavimo lėšų skyrimo sutartis.

9.5. ProgramaViešųjų  pastatų energinio efektyvumo didinimo programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1328 „Dėl Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos patvirtinimo“.

9.6.      Projektas – valstybei nuosavybes teise (bent 51 proc. pastato ploto) priklausančio viešojo pastato atnaujinimo projektas, kuriuo, pagal Priemones įgyvendinant Programos 2 priede nurodytas veiklas (priemones), pasiekiama ne žemesnė kaip C pastato energinio naudingumo klasė.

9.7.      Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos Investicijų įstatyme ir Programoje.

 

II SKYRIUS

SĄLYGOS GAUTI PAPILDOMĄ FINANSAVIMĄ

 

10.       Papildomas finansavimas teikiamas biudžetinėms įstaigoms bei toms viešosioms įstaigoms, kurioms teisės aktų nustatyta tvarka nėra suteikta teisė skolintis, ir kurios vykdo projektus, finansuojamus iš Priemonių lėšų, yra pasirašiusios finansavimo sutartis, pagal kurias buvo skirtos Priemonių lėšos, ir įgyvendinusios projektus pasieks ne žemesnę kaip C pastato energinio naudingumo klasę, jei Paraiškos teikimo momentu jos yra atlikusios rangos darbų viešojo pirkimo procedūras ir perkamų darbų kaina viršija skirtą finansavimą iš Priemonių lėšų.

11. Projekto išlaidos turi būti patirtos iki 2024 m. rugpjūčio 31 d. Agentūrai galutinis mokėjimo prašymas turi būti pateiktas iki 2024 m. rugsėjo 30 d.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-282, 2023-08-28, paskelbta TAR 2023-08-28, i. k. 2023-16911

 

12. Bendra Priemonių lėšų ir papildomo finansavimo iš KKP lėšų  suma negali viršyti 100 proc.  nustatytų (pripažintų) tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS

 

13.       Kvietimas teikti Paraiškas, nurodant Paraiškų teikimo tvarką ir terminus, projektų finansavimo sąlygas, skelbiamas Agentūros interneto svetainėje www.vipa.lt ir siunčiamas Agentūros raštu ir (arba) per DMS Pareiškėjams, kuriems atlikus rangos darbų viešųjų pirkimų procedūras  trūksta lėšų, skirtų pagal Priemones.

14.       Papildomo finansavimo sumą nustato Agentūra. Paraiškos gauti papildomą finansavimą priimamos ne vėliau kaip iki 2022 m. spalio 31 d. arba kol bus paskirstyta visa kvietimui teikti paraiškas skirta 10 mln. eurų suma. Jeigu iki šio termino nebus pateikta paraiškų visai kvietimui skirtai sumai, paraiškų teikimo terminas gali būti pratęstas iki 2022 m. lapkričio 30 d. Skiriama papildomo finansavimo suma gali būti ne didesnė kaip 75 procentai nuo projekto finansavimo sutartyje nustatytos rangos darbų sumos projektui įgyvendinti ir ne didesnė kaip 2 mln. eurų vienam projektui.

15.       Pareiškėjas, norintis gauti projektui papildomą finansavimą, Agentūrai pateikia Aprašo 1 priede nustatytos formos Paraišką vienu iš šių būdų:

15.1. Agentūrai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiamas elektroninis dokumentas, pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu. Kai Paraiška teikiama pastaruoju būdu, kartu teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės pridedamų dokumentų kopijos elektroniniu parašu gali būti netvirtinami;

15.2. pasirašytas popierinis Paraiškos ir jos priedų dokumentas (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytą Paraišką ir priedus. Priedai turi būti pateikiami atskirose bylose elektroniniais dokumentais). Paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad Paraiškos elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi Paraiškos originale nurodyta informacija. Paraiška gali būti pateikta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikta asmeniškai kvietime nurodytu adresu.

16. Paraiškoje nurodoma:

16.1. pagal Priemones įgyvendinamo projekto numeris;

16.2. grąžinamosios subsidijos (toliau – GS) sutarties data ir numeris;

16.3.    atnaujinamo  pastato unikalus numeris;

16.4.    atnaujinamo  pastato plotas;

16.5. skirta grąžinamosios subsidijos suma, eurais;

16.6. iš KKP prašoma papildomo finansavimo suma, eurais;

16.7.    projektu siektini rodikliai (pirminės energijos ir CO2 sumažėjimas pastate, kWh per metus ir t CO2 ekvivalentu), fiksuoti GS sutartyje.

17.       Su Paraiška teikiami dokumentai:

17.1.    įgaliojimas, jei Paraišką teikia ne įstaigos vadovas;

17.2.    rangos darbų viešojo pirkimo dokumentai (įskaitant sprendimą dėl pirkimą laimėjusio pasiūlymo nustatymo) ir rangos darbų sutartys (jeigu jos pasirašytos), kuriuose matoma detalizuota darbų kaina (pavyzdžiui, objektinės ir (arba) lokalinės sąmatos, arba darbų kiekių su kainomis žiniaraščiai);

17.3.    pareiškėjo užpildyta nustatytos formos vienos įmonės deklaracija (jeigu taikoma, rekomenduojama naudotis ES struktūrinių fondų interneto svetainėje paskelbta „Vienos įmonės“ deklaracijos forma).

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI IŠLAIDOMS

 

18.       Išlaidos yra tinkamos finansuoti, kai:

18.1.    Projektui suteiktas finansavimas pagal GS sutartį įgyvendinti Programos 2 priedo 1–14 punktuose nurodytus viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmus (priemones);

18.2.    įgyvendinus projektą, padidėja viešojo pastato energijos vartojimo efektyvumas – planuojama pasiekti ne mažesnė kaip C pastato energinio naudingumo klasė;

18.3.    planuojama sumažinti metinį pirminės energijos suvartojimo kiekį (matuojama kWh per metus);

18.4.    planuojama sumažinti bendrą metinį šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį (matuojama tonos  CO2 ekvivalentu);

18.5.    Paraiškoje nurodytas planuojamo atnaujinti valstybei  priklausančio pastato plotas.

18.6. yra įvykdyti  rangos darbų viešieji pirkimai ir jų dokumentai patikrinti Agentūros (jeigu Paraiškos pateikimo metu viešasis pirkimas dar nėra patikrintas Agentūros, tinkamų finansuoti išlaidų suma nustatoma po viešojo pirkimo patikros).

19.       Tinkamomis finansuoti papildomo finansavimo iš KKP išlaidomis laikoma Agentūros Paraiškos vertinimo metu nustatytų ir atlikto viešojo pirkimo dokumentuose  patikrintų tinkamų finansuoti išlaidų dalis įgyvendinant projektą, kuriam skirtas finansavimas pagal GS sutartį. Tinkamos išlaidos nustatomos pagal projekto vykdytojo pasirinktas energijos vartojimo audito Energijos taupymo priemonių grupėje nustatytas veiklas.

20.       Visos projekto įgyvendinimo išlaidos turi būti pagrįstos projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentais, užtikrintas jų atsekamumas.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMAS DĖL PAPILDOMO FINANSAVIMO SKYRIMO

 

21.       Paraiškų vertinimą, projektų įgyvendinimo administravimą ir papildomo finansavimo mokėjimo prašymų vertinimą vykdo Agentūra, vadovaudamasi Aprašu.

22.       Paraiškų atrankos būdas – tęstinė atranka. Paraiškos registruojamos Agentūroje eilės tvarka pagal gavimo datą ir laiką. Apie gautą Paraišką Agentūra informuoja pareiškėją pranešimu elektroniniu paštu ir (arba)  per DMS sistemą.

23.       Paraiškų atitiktį Aprašo reikalavimams Agentūra patikrina naudodamasi prieinamomis duomenų bazėmis ir registrais.

24.       Vertinant Paraišką, atliekamas administracinės atitikties vertinimas ir tinkamumo finansuoti vertinimas.

25.       Paraiškas Agentūra vertina eilės tvarka pagal jų gavimo ir registracijos datą. Vienos Paraiškos administracinės atitikties vertinimo terminas – ne ilgesnis kaip 10 darbo dienų užregistravus Paraišką.

26.       Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar Paraiška tinkamai užpildyta, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar Pareiškėjas atitinka jam keliamus reikalavimus gauti papildomą finansavimą.

27.       Agentūra, nustačiusi, kad Paraiškoje pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (ar) Paraiška užpildyta netinkamai, pateikta klaidinga informacija arba trūksta informacijos, leidžiančios įvertinti Paraiškos ir Pareiškėjo atitiktį Aprašo reikalavimams, Pareiškėjui nustato ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti ir apie tai informuojamas Pareiškėjas. Jeigu per Agentūros nustatytą terminą trūkstamų dokumentų ar patikslintos Paraiškos arba informacijos Pareiškėjas nepateikia, Agentūros sprendimu Paraiška atmetama. Gavusi Pareiškėjo pagrįstą prašymą, Agentūra gali nustatyti ilgesnį terminą trūkstamų dokumentų pateikimui. Agentūra, priėmusi sprendimą atmesti Paraišką, per 5 darbo dienas apie tai raštu informuoja Pareiškėją nurodydama atmetimo priežastis.

28.       Paraiškos, neatitinkančios Pareiškėjui ar Paraiškoms keliamų reikalavimų, atmetamos, per 5 darbo dienas apie tai informuojant Pareiškėjus Agentūros raštu.

29.       Paraiškos, atitinkančios administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, teikiamos tinkamumo finansuoti vertinimui. Šio vertinimo metu patikrinama, ar  rangos darbų sutartyse (jeigu jos pasirašytos), arba viešojo pirkimo laimėtojo pasiūlyme projekto įgyvendinimas numatytas ne vėliau kaip iki 2023 m. rugpjūčio 31 d., įvertinamas išlaidų tinkamumas bei apskaičiuojama papildomo finansavimo suma. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimas vykdomas ne ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo atlikto Paraiškos administracinės atitikties teigiamo įvertinimo.

30.       Agentūra, įvertinusi Paraišką, raštu teikia Energetikos ministerijai vertinimo išvadą, kurioje nurodo projekto įgyvendinimo pabaigos datą ir projektui nustatyto papildomo finansavimo sumą. Sprendimą dėl papildomo finansavimo skyrimo arba neskyrimo priima energetikos ministras, atsižvelgdamas į Agentūros paraiškų vertinimo rezultatus. Sprendimas dėl finansavimo skyrimo įforminamas energetikos ministro įsakymu. Sprendimas neskirti papildomo finansavimo įforminamas raštu, kuriame Pareiškėjui pateikiama sprendimą pagrindžianti informacija, motyvai ir sprendimo apskundimo tvarka.

31.       Per 10 darbo dienų po sprendimo skirti papildomą finansavimą priėmimo Agentūra su Pareiškėju sudaro papildomo finansavimo lėšų skyrimo sutartį. Papildomo finansavimo lėšų skyrimo sutartyje nurodomi pareiškėjo įsipareigojimai, maksimali papildomo finansavimo skyrimo suma, lėšų mokėjimo tvarka.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR APMOKĖJIMAS

 

32.       Papildomas finansavimas mokamas DMS sistemoje pareiškėjui Agentūrai pateikus tarpinį (-ius) ir (arba) galutinį mokėjimo prašymus iš Klimato kaitos programos lėšų pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą:

32.1. kai tinkamas išlaidas prašoma apmokėti iš dviejų šaltinių, teikiant mokėjimo prašymą GS daliai per DMS, likusiai išlaidų daliai yra kartu teikiamas mokėjimo prašymas iš Klimato kaitos programos lėšų;

32.2. kai išlaidoms apmokėti prašoma lėšų tik iš Klimato kaitos programos, per DMS pasirašytu pranešimu teikiamas mokėjimo prašymas iš Klimato kaitos programos lėšų;

32.3. kai išlaidoms apmokėti prašoma lėšų tik iš GS, mokėjimo prašymas iš Klimato kaitos programos lėšų neteikiamas.

33.       Papildomas finansavimas mokamas į pareiškėjo nurodytą atskirą sąskaita, skirtą KKP lėšoms apskaityti, ir naudojamas tik projekto tinkamoms išlaidoms apmokėti.

34.       Teikiant tarpinį (-ius) mokėjimo prašymą (-us) arba galutinį mokėjimo prašymą, pateikiami:

34.1.    teisingai užpildytas mokėjimo prašymas;

34.2.    atliktų darbų priėmimo–perdavimo aktas ir PVM sąskaita faktūra, tai pat apmokėjimo dokumentai (jei deklaruojamos išlaidos yra apmokėtos).

34.3.    banko sąskaitos, skirtos KPP lėšoms apskaityti, išrašas, kuriame atsispindi išlaidos ir pajamos už laikotarpį nuo ankstesnio tarpinio mokėjimo prašymo pateikimo dienos. l

35.       Galutiniame mokėjimo prašyme nurodomi pasiekti rodikliai pagal atnaujintam viešajam pastatui išduotą energinio naudingumo sertifikatą:

35.1.    metinis pirminės energijos suvartojimo sumažėjimas (kWh per metus);

35.2.    bendras metinis šiltnamio efektą sukeliančių dujų sumažėjimas (tonos CO2 ekvivalentu);

35.3.    atnaujinto valstybei  priklausančio pastato bendras plotas (kv. m).

36.       Agentūra turi teisę prašyti papildomų dokumentų, kad būtų galima įvertinti  išlaidų tinkamumą.

37.       Agentūra, gavusi tinkamai įformintą tarpinį mokėjimo prašymą ir išlaidas pagrindžiančius  dokumentus, patvirtina tinkamą finansuoti lėšų sumą, nustato KKP lėšų sumą neviršijant papildomo finansavimo  sutartyje nurodytos projektui skirti maksimalios papildomo finansavimo sumos  ir informuoja Energetikos ministeriją apie patvirtintą tinkamą KKP lėšų sumą,  kuri turi būti išmokama pareiškėjui, teikdama paraišką asignavimų valdytojui pagal Bendradarbiavimo skiriant papildomą finansavimą  centrinės valdžios viešųjų pastatų atnaujinimo, įgyvendinant viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programą, projektams iš Klimato kaitos programos sutarties, sudarytos tarp Energetikos ministerijos ir Agentūros, 1 priede nustatytą formą. Energetikos ministerija, gavusi informaciją apie nustatytą tinkamų lėšų dalį, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų  ją išmoka projekto vykdytojui.

38.       Gavusi galutinį mokėjimo prašymą, Agentūra įvertina iš GS ir KKP apmokėtas lėšų dalis. Bendra GS ir KKP išmokėta  suma negali viršyti 100 proc.  nustatytų (pripažintų) tinkamų finansuoti projekto išlaidų, o KKP dalis – papildomo finansavimo  sutartyje nurodytos projektui skirti maksimalios papildomo finansavimo sumos.

39.       Galutinis mokėjimo prašymas apmokamas, kai įgyvendinus projektą pasiektas viešojo pastato energijos vartojimo efektyvumas – ne mažesnė kaip C pastato energinio naudingumo klasė ir pasiekiami papildomo finansavimo lėšų skyrimo sutartyje numatyti rodikliai.

40.       Ne vėliau kaip per 30 dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo  dienos Agentūra galutinį mokėjimo prašymą patvirtina ir apie tai informuoja Energetikos ministeriją. Energetikos ministerija, gavusi informaciją apie nustatytą KKP tinkamų lėšų dalį, ją išmoka ne vėliau kaip per 10 darbo dienų  projekto vykdytojui.

41. Jeigu taikomas išlaidų apmokėjimo būdas yra sąskaitų apmokėjimas, projekto vykdytojas, gavęs KKP lėšas į savo sąskaitą, privalo per 5 darbo dienas jas pervesti rangovui.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42.       Pareiškėjas turi teisę skųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su Paraiškos vertinimu, Energetikos ministerijos veiksmus ar neveikimą, susijusius su sprendimo dėl papildomo finansavimo skyrimo ar neskyrimo priėmimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

43.       Jeigu Pareiškėjas, įgyvendindamas projektą nesilaiko finansavimo sutartyje nustatytų sąlygų, Agentūra atlieka pažeidimo tyrimą pagal Agentūros patvirtintą tvarką ir priima sprendimą dėl finansavimo mokėjimo sustabdymo, nutraukimo, sumažinimo ir (ar) išmokėtų lėšų ar jų dalies susigrąžinimo arba netaikyti finansinių korekcijų.

44.       Agentūra prireikus gali prašyti Pareiškėjo  papildomos informacijos, duomenų ar dokumentų, susijusių su projekto įgyvendinimu.

______________________

part_a58775bbb89843209203d8a9a45ce053_end


 

Papildomo finansavimo skyrimo iš

Klimato kaitos programos lėšų centrinės

valdžios viešiesiems pastatams atnaujinti

tvarkos aprašo    

1 priedas

 

PARAIŠKOS PAPILDOMAM FINANSAVIMUI GAUTI FORMA

 

DUOMENYS APIE JURIDINĮ ASMENĮ IR PROJEKTĄ

 

 

Įstaigos pavadinimas

 

 

Įstaigos kodas

 

 

Buveinės adresas

 

 

Atnaujinamo pastato unikalus numeris

 

 

Atnaujinamo pastato plotas

 

 

Preliminarus metinis pirminės energijos suvartojimo sumažėjimas atnaujintuose pastatuose (nurodytas grąžinamosios subsidijos sutartyje) (kWh/metai);

 

 

Preliminarus bendras metinis šiltnamio efektą sukeliančių dujų sumažėjimas (nurodytas grąžinamosios subsidijos sutartyje)  (tonos CO2 ekvivalentu);

 

 

Įgyvendinamo projekto (pagal priemones Nr. 04.3.1-VIPA-T-113 arba Nr. 13.1.2-VIPA-T-113) numeris

 

 

Grąžinamosios subsidijos sutarties data ir numeris

 

 

Už paraišką atsakingo asmens vardas ir pavardė

 

 

Telefono Nr.

 

 

El. pašto adresas

 

 

DUOMENYS DĖL PRAŠOMO PAPILDOMO FINANSAVIMO

 

 

Prašoma papildomo finansavimo suma

 

(Eur)

 

Projektui skirta grąžinamosios subsidijos suma rangos darbams (be papildomo finansavimo)

 

(Eur)

 

Trumpas papildomo finansavimo poreikio aprašymas

 

 

 

PRIEDAI

 

1.

2.

...

 

 

part_e0dda8c17eda410bae522a9981c281e0_end


 

Papildomo finansavimo skyrimo iš

Klimato kaitos programos lėšų centrinės

valdžios viešiesiems pastatams atnaujinti

tvarkos aprašo    

2 priedas

 

 

 

MOKĖJIMO PRAŠYMO IŠ KLIMATO KAITOS PROGRAMOS LĖŠŲ FORMA

 

 

 

 

Projekto vykdytojas

 

 

Atnaujinamo pastato unikalus numeris

 

 

Atnaujinamo pastato adresas

 

 

Įgyvendinamo projekto (pagal priemones Nr. 04.3.1-VIPA-T-113 arba Nr. 13.1.2-VIPA-T-113) sutarties numeris

 

 

Už projektą atsakingo asmens vardas ir pavardė

 

 

Telefono Nr.

 

 

El. pašto adresas

 

 

 

 

FINANSINĖ DALIS

 

Prašoma pripažinti tinkama finansuoti išlaidų suma iš KKP lėšų (EUR su PVM)

 

Sąskaitos-faktūros (-ų) numeris (-iai), pagal kurią (-ias) bus mokamos lėšos

 

 

PRIEDAI

 

1.

2.

...

 

Mokėjimo prašymą teikia:

 

(Papildomo finansavimo gavėjo vadovo arba jo įgalioto asmens pareigos)

 

 

(Parašas)

(Vardas, pavardė)

(Data) __________________

 

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Įsakymas

Nr. 1-282, 2023-08-28, paskelbta TAR 2023-08-28, i. k. 2023-16911

Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2022 m. rugsėjo 14 d. įsakymo Nr. 1-270 „Dėl Papildomo finansavimo skyrimo iš Klimato kaitos programos lėšų centrinės valdžios viešiesiems pastatams atnaujinti tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_d3a96dec06aa4b7d8e4d8d26b22d9ba0_end