Suvestinė redakcija nuo 2020-11-24 iki 2021-02-05
Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-07-22, i. k. 2020-16202
LIETUVOS RESPUBLIKOS energetikos MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PRIEMONĖS „SUSKYSTINTŲ NAFTOS DUJŲ BALIONŲ DAUGIABUČIUOSE PAKEITIMAS KITAIS ENERGIJOS ŠALTINIAIS“ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. liepos 22 d. Nr. 1-210
Vilnius
Vadovaudamasis Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano, kuriam pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarime (pasitarimo protokolas Nr. 14), 4 tikslo „Skatinti ekonomiką“ priemonei „Spartinti investicijų programas“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 6 d. nutarimo Nr. 458 „Dėl lėšų skyrimo“ 1.4 papunkčiu ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 131 straipsnio 1 dalies 15 punktą bei viešosios įstaigos Lietuvos energetikos agentūros įstatus:
1. T v i r t i n u Priemonės „Suskystintų naftos dujų balionų daugiabučiuose pakeitimas kitais energijos šaltiniais“ finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad šio įsakymo 1 punkte nurodytą priemonę koordinuoja Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, o administruoja viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos energetikos ministro
2020 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 1-210
PRIEMONĖS „SUSKYSTINTŲ NAFTOS DUJŲ BALIONŲ DAUGIABUČIUOSE PAKEITIMAS KITAIS ENERGIJOS ŠALTINIAIS“ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Priemonės „Suskystintų naftos dujų balionų daugiabučiuose pakeitimas kitais energijos šaltiniais“ finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 6 d. nutarimu Nr. 458 „Dėl lėšų skyrimo“ skirtų iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų finansuojamų projektų atranką, reikalavimus finansavimui, institucijas ir įstaigas, dalyvaujančias Priemonės „Suskystintų naftos dujų balionų daugiabučiuose pakeitimas kitais energijos šaltiniais“ (toliau – Priemonė) koordinavimo ir įgyvendinimo procese, administravimo procedūras bei įgyvendinimo priežiūrą.
2. Aprašas yra parengtas, atsižvelgiant į:
2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 6 d. nutarimo Nr. 458 „Dėl lėšų skyrimo“ 1.4 papunktį;
2.2. Suskystintų naftos dujų balionų, naudojamų daugiabučiuose namuose, pakeitimo 2019–2022 metais veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2019 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 1-181 „Dėl Suskystintų naftos dujų balionų, naudojamų daugiabučiuose namuose, pakeitimo 2019–2022 metais veiksmų plano patvirtinimo“.
3. Aprašo tikslais Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip:
3.1. Daugiabutis namas – aukštesnis kaip dviejų aukštų, neskaitant cokolinių aukštų, kuriuose yra įrengti butai, daugiabutis namas arba dviejų aukštų daugiabutis namas, kurio palėpėje (mansardoje) įrengtos gyvenamosios paskirties patalpos, kuriuose maistui ruošti naudojami suskystintų naftos dujų (toliau – SND) balionai ir kuriems centralizuotai maisto gamybai netiekiamos SND.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
3.2. Daugiabučio namo atstovas – daugiabučio namo butų ar kitų patalpų savininkų įgaliotas asmuo, bendrija ar administratorius, veikdamas jungtinės veiklos ar kitu Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse numatytu atstovavimo pagrindu.
3.3. Daugiabučių namų sąrašas – Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – VERT) interneto svetainėje viešai skelbiamas daugiabučių namų, kuriuose maistui ruošti naudojami SND balionai ir kuriems centralizuotai maisto gamybai netiekiamos SND, sąrašas.
3.4. Projektas – daugiabučių namų, kuriuose maistui ruošti naudojami SND balionai, elektros energijos vartotojų elektros įrenginių leistinosios naudoti galios didinimo ir (ar) suskystintų naftos dujų sistemų pertvarkymo ir (ar) įrengimo į gamtines dujų sistemas projektas.
3.5. Apraše kitos vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatyme, Respublikos elektros energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir kituose energetikos sektoriaus veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose.
7. Pagal Aprašą 2020 metais numatoma skirti 15 000 000 (penkiolika milijonų) eurų projektams įgyvendinti, įskaitant ir lėšas Agentūrai už Priemonės administravimą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
8. Priemonės tikslas – užtikrinti SND balionų pašalinimą iš daugiabučių namų ir saugų bei patikimą elektros energijos ar gamtinių dujų tiekimą šių namų gyventojams (vartotojams).
Lentelė. Remiamos veiklos ir jų rezultato rodikliai
Eil. Nr. |
Remiama veikla |
Rezultato rodiklis |
1. |
Elektros skirstomųjų tinklų plėtros ir (ar) elektros ir (ar) gamtinių dujų rekonstrukcijos projektavimas |
Parengtas (-i) elektros ir (ar) gamtinių dujų skirstomojo tinklo plėtros ir (ar) rekonstrukcijos projektas (-ai) namui, kuris yra įtrauktas į Daugiabučių namų sąrašą (pateiktas projekto priėmimo–perdavimo aktas arba jam nesant – teisės aktų nustatyta tvarka suderintas ir patvirtintas projektas) |
2. |
Darbai, susiję su skirstomųjų elektros tinklų pajėgumų didinimu ir (ar) gamtinių dujų skirstomųjų tinklų rekonstravimu (įskaitant kontrolinį gamtinių dujų sistemos, taip pat bendrojo naudojimo sistemos, sandarumo bandymą, jos prapūtimą dujomis ir kt.) iki nuosavybės ribos su daugiabučio namo vidaus tinklu |
Užtikrintas saugus elektros energijos ar gamtinių dujų tiekimas daugiabučiui (pateiktas atliktų darbų aktas ir (ar) ilgalaikio materialiojo turto įvedimo į eksploataciją aktas) |
3. |
Darbai, susiję su daugiabučių namų vidaus tinklų (elektros ar gamtinių dujų) įrengimu ir (ar) pertvarkymu (nuo nuosavybės ribos (įskaitant ir butų elektros instaliaciją (iki 5 kW) ar gamtinių dujų sistemą) |
Ne mažiau kaip 70 proc. daugiabučio namo butų ar kitų patalpų, kuriuose buvo naudojami SND balionai, užtikrintas saugus elektros energijos ar gamtinių dujų tiekimas (pateikta namo ir butų techninės būklės vidaus elektros tinklų ar gamtinių dujų sistemos vertinimo pažyma (rangovo aktas) ir bute ar kitoje patalpoje įrengta elektrinė arba dujinė viryklė (pateiktas įsigijimą patvirtinantis dokumentas) bei faktiškai nebenaudojamas SND balionas (pateikta projekto vykdytojo deklaracija) |
4. |
Elektrinės arba dujinės viryklės, reikalingos naujam energijos šaltiniui naudoti, įsigijimas ir faktinis SND baliono atsisakymas butuose |
10. Aprašo 9 punkto lentelės 1 ir 2 eilutėse numatytas veiklas pagal Daugiabučių namų, kuriuose maistui ruošti naudojami suskystintų naftos dujų balionai, elektros energijos vartotojų elektros įrenginių leistinosios naudoti galios didinimui ir (ar) suskystintų naftos dujų sistemų pertvarkymo į gamtines dujų sistemas projekto įgyvendinimo tvarkos aprašą, nurodytą Suskystintų naftos dujų balionų, naudojamų daugiabučiuose namuose, pakeitimo 2019–2022 metais veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2019 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. 1-181 „Dėl Suskystintų naftos dujų balionų, naudojamų daugiabučiuose namuose, pakeitimo 2019–2022 metais veiksmų plano patvirtinimo“ 2 priede (toliau – Projekto įgyvendinimo tvarkos aprašas) organizuoja ir įgyvendina skirstomųjų tinklų operatorius, taip kaip jis apibrėžtas Aprašo 15.1 papunktyje, kurio veiklos licencijoje nurodytoje teritorijoje yra daugiabutis (-čiai) namas (-ai).
11. Aprašo 9 punkto lentelės 3 ir 4 eilutėse numatytas veiklas pagal Projekto įgyvendinimo tvarkos aprašą organizuoja ir (ar) įgyvendina atitinkamo daugiabučio namo atstovas.
12. Pagal Aprašo 9 punkto lentelėje nurodytas remiamas veiklas kvietimą teikti registracijos formas numatoma paskelbti 2020 metų III ketvirtį.
13. Galutiniai paramos gavėjai pagal Aprašą yra daugiabučių namų butų ar kitų patalpų, kuriuose maistui ruošti naudojami SND balionai, savininkai.
14. Pagal Aprašą ūkinę veiklą vykdančiam daugiabučio buto ar kitų patalpų savininkui, gaunančiam paramą SND baliono pakeitimui kitais energijos šaltiniais, tenkanti nereikšminga (de minimis) pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. EK reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai nuostatas, apskaičiuojama Aprašo 1 priede numatyta tvarka.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTO VYKDYTOJAMS
15. Pagal Aprašą galimi projekto vykdytojai:
15.1. skirstomųjų tinklų (elektros ar gamtinių dujų) operatoriai , kurių veiklos licencijoje nurodytoje teritorijoje yra daugiabutis (-čiai) namas (-ai) (toliau – skirstomųjų tinklų operatorius);
16. Bendrieji reikalavimai projekto vykdytojui:
16.1. skirstomųjų tinklų operatorius nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais valdantis skirstomuosius tinklus, esančius jo veiklos licencijoje nurodytoje teritorijoje, teisės aktų nustatyta tvarka užtikrinantis skirstomųjų tinklų eksploatavimą, plėtrą ir techninę priežiūrą, atsakingas už tai, kad būtų užtikrintas ilgalaikis sistemos pajėgumas pagrįstiems elektros energijos ar gamtinių dujų skirstymo poreikiams tenkinti;
III SKYRIUS
PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI
18. Daugiabutis namas, kuriame numatoma vykdyti projektą, turi būti įtrauktas į Daugiabučių namų sąrašą. VERT, gavusi informaciją iš savivaldybės apie į Daugiabučių namų sąrašą nepatekusį daugiabutį namą, kuriame maistui ruošti naudojami SND balionai ir kuriam centralizuotai maisto gamybai netiekiamos SND, arba klaidingai į šį sąrašą įrašytą daugiabutį namą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas patikslina Daugiabučių namų sąrašą ir apie tai elektroniniu paštu informuoja skirstomųjų tinklų operatorių ir Agentūrą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
19. Pagal Priemonę remiamas daugiabučio namo vieno buto ar kitų patalpų elektros energijos vartotojų elektros įrenginių leistinosios naudoti galios didinimas iki 5 kW, nekeičiant esamo atvado tipo (netaikoma projektams, vykdomiems daugiabučiuose namuose, kurių butų ar kitų patalpų savininkai priėmė sprendimą dėl daugiabučio namo aprūpinimo gamtinėmis dujomis).
20. Pagal Priemonę remiama elektrinė arba dujinė viryklė, reikalinga naujam energijos šaltiniui naudoti, turi būti nauja (nenaudota).
IV SKYRIUS
REGISTRACIJOS FORMŲ TEIKIMAS
22. Agentūra suderina su Lietuvos Respublikos energetikos ministerija (toliau – Ministerija) kvietimų teikti registracijos formas planą, kuriame nurodo kvietimų trukmę ir kvietimui numatytų lėšų sumą. Agentūra, suderinusi su Ministerija, turi teisę padidinti kvietimui numatytų lėšų sumą. Pirmas kvietimas turi būti paskelbtas per 1 darbo dieną nuo Aprašo įsigaliojimo interneto svetainėje www.ena.lt.
23. Siekiant proceso efektyvumo bei teikiamų duomenų kokybės, registracijos formas ir projekto mokėjimo prašymus Agentūrai tiesiogiai elektroniniu paštu teikia skirstomųjų tinklų operatorius, prieš tai Apraše nustatyta tvarka gavęs reikiamą informaciją iš daugiabučio namo atstovo. Įgyvendinant Aprašo 9 punkto lentelės 1 eilutėje numatytą veiklą, skirstomųjų tinklų operatorius gali teikti registracijos formą ir projekto mokėjimo prašymą be daugiabučio namo atstovo teikiamos informacijos.
24. Aprašo 9 punkto lentelės 1 eilutėje numatytai veiklai gali būti teikiama viena registracijos forma visiems skirstomųjų tinklų operatoriaus skirstymo veiklos licencijos teritorijoje esantiems daugiabučiams namams. Aprašo 9 punkto lentelės 2–4 eilutėse numatytoms veikloms turi būti teikiamos atskiros registracijos formos vienam daugiabučiui namui.
25. Kartu su registracijos forma Agentūrai teikiami šie dokumentai (jeigu teikiamos atskiros registracijos formos skirtingoms remiamoms veiklos viename daugiabutyje name, dokumentai teikiami vieną kartą vienam daugiabučiui):
25.1. daugiabučio namo butų ar kitų patalpų savininkų Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka priimto sprendimo dėl konkretaus daugiabučio namo aprūpinimo energija būdo (elektros energija ar gamtinės dujos) kopija (netaikoma Aprašo 9 punkto lentelės 1 eilutėje numatytai veiklai ir 3 ir 4 eilutėse numatytoms veikloms, jeigu jų įgyvendinimui nereikalinga atlikti darbus, susijusius su daugiabučio namo bendrojo naudojimo vidaus tinklų (elektros ar gamtinių dujų) įrengimu ir ar pertvarkymu);
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
25.2. daugiabučio namo atstovo užpildytos ir skirstomųjų tinklų operatoriui pateiktos paraiškos kopija (netaikoma Aprašo 9 punkto lentelės 1 eilutėje numatytai veiklai);
25.3. skirstomųjų elektros tinklų pajėgumų didinimo ir (ar) dujų skirstomųjų tinklų rekonstrukcijos (įskaitant kontrolinį gamtinių dujų sistemos, taip pat bendrojo naudojimo sistemos, sandarumo bandymą, jos prapūtimą dujomis ir kt.) iki nuosavybės ribos projektavimo sąmata atskirai kiekvienam daugiabučiui namui ar daugiabučių namų grupei, nurodant konkrečius daugiabučius namus;
25.4. skirstomųjų elektros tinklų pajėgumų didinimo ir (ar) dujų skirstomųjų tinklų rekonstrukcijos (įskaitant kontrolinį gamtinių dujų sistemos, taip pat bendrojo naudojimo sistemos, sandarumo bandymą, jos prapūtimą dujomis ir kt.) iki nuosavybės ribos rangos darbų (jeigu buvo reikalinga) sąmata, atskirai kiekvienam daugiabučiui namui ar namų grupei, nurodant konkrečius namus (netaikoma Aprašo 9 punkto lentelės 1 eilutėje numatytai veiklai);
25.5. daugiabučio namo vidaus elektros tinklo ar vidaus gamtinių dujų sistemos rekonstrukcijos ar pertvarkymo (jeigu buvo reikalinga) sąmata (atskirai sąmatoje nurodant butų elektros (iki 5 kW galios) instaliacijos ar gamtinių dujų sistemos rekonstrukciją ar pertvarkymą ir daugiabučio namo atstovo išlaidas už Aprašo 9 punkto lentelės 3 eilutėje nurodytų veiklų administravimą) (netaikoma Aprašo 9 punkto lentelės 1 eilutėje numatytai veiklai);
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1-311, 2020-09-25, paskelbta TAR 2020-09-25, i. k. 2020-19958
25.6. elektrinių arba dujinių viryklių, reikalingų naujam energijos šaltiniui naudoti, įsigijimo sąmata;
25.7. dokumentus, įrodančius projekto sąmatos pagrįstumą (viešųjų pirkimų sutartis, projektinės sąmatos, arba techniniai projektai, arba ne mažiau kaip trys tiekėjų komerciniai pasiūlymai, arba nuorodos į rinkoje galiojančias kainas ir panašiai). Tuo atveju, jeigu darbų atlikimo įkainiai yra reguliuojami ir (ar) patvirtinti teisės aktais, vietoje pagrindžiančių dokumentų galima pateikti nuorodą į viešai prieinamus dokumentus;
25.8. kiekvieno ūkinę veiklą vykdančio daugiabučio namo buto ar kitų patalpų savininko, kuris naudoja SND balioną, užpildyta Agentūros nustatytos formos deklaracija, kurioje nurodoma (netaikoma Aprašo 9 punkto lentelės 1 eilutėje numatytai veiklai):
25.8.1. ūkio subjekto: fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas arba juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, juridinio asmens kodas, buveinės adresas;
25.8.2. su ūkio subjektu susijusių įmonių, kurios su ūkio subjektu sudaro vieną įmonę, pavadinimai, teisinės formos, juridinių asmenų kodai ir (arba) fizinių asmenų vardai, pavardės, asmens kodai;
25.8.3. ūkio subjekto ir su juo susijusių įmonių, kurios su ūkio subjektu sudaro vieną įmonę, ūkinės veiklos rūšies kodai pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 RED.), patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“;
25.8.4. ūkio subjektui suteikti kreditingumo reitingo kategorija ir turto įkeitimo lygis, jeigu tokie suteikti;
26. Daugiabučio namo atstovas iki 2020 m. spalio 5 d. pateikia skirstomųjų tinklų operatoriui Aprašo 25.2 papunktyje numatytą paraišką kartu su Aprašo 25 punkte nurodytais dokumentais, o skirstomųjų tinklų operatorius iki 2020 m. spalio 20 d. teikia registracijos formas Agentūrai.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-311, 2020-09-25, paskelbta TAR 2020-09-25, i. k. 2020-19958
V SKYRIUS
REGISTRACIJOS FORMŲ VERTINIMAS
28. Agentūra, nustačiusi, kad registracijos formoje pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (ar) registracijos forma užpildyta netinkamai ar nepilnai, pateikta klaidinga informacija arba trūksta informacijos, leidžiančios įvertinti projekto vykdytojų, projekto ir paramos gavėjo atitikimą Aprašo reikalavimams, gali prašyti per Agentūros nustatytą terminą pateikti atitinkamus dokumentus. Terminas trūkumams pašalinti neturi būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, jeigu Agentūros ir projekto vykdytojo bendru sutarimu nenusprendžiama kitaip. Jeigu per nustatytą terminą trūkstamų dokumentų ar patikslintos registracijos formos bei informacija nepateikiama, Agentūros sprendimu registracijos forma atmetama. Priėmusi sprendimą atmesti registracijos formą, Agentūra per 5 darbo dienas parengia ir išsiunčia atitinkamo daugiabučio namo projekto vykdytojams raštą, kuriame nurodo priežastį, dėl ko registracijos forma atmesta.
281. Registracijos formos vertinimo metu Agentūra turi teisę kreiptis į VERT dėl Projekto techninių sąlygų patikrinimo atlikimo.
Papildyta punktu:
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
29. Agentūra, patikrinusi projekto vykdytojų, projekto ir paramos gavėjo atitiktį Aprašo reikalavimams, įvertina registracijos formas ir per 10 darbo dienų nuo registracijos formos gavimo Agentūroje dienos sudaro teigiamai įvertintų registracijos formų sąrašą, nurodant galimą skirti projektui finansavimo lėšų dydį ir teikia Ministerijai derinti. Ministerija pateiktą teigiamai įvertintų registracijos formų sąrašą suderina ne vėliau kaip per 3 darbo dienas. Atsižvelgiant į gautų registracijos formų apimtį ir skaičių, registracijos formų vertinimo terminas gali būti pratęstas Agentūros motyvuotu sprendimu, bet ne daugiau kaip 10 darbo dienų. Agentūra apie pratęstą registracijos formų vertinimo terminą paskelbia interneto svetainėje www.ena.lt ir raštu informuoja Ministeriją.
30. Jeigu projektams pagal teigiamai įvertintas registracijos formas finansuoti nepakanka kvietimui skirtos lėšų sumos:
30.1. pirmenybė suteikiama anksčiau pateiktoms registracijos formoms. Jeigu projekto vykdytojas vienu metu pateikia daugiau nei vieną registracijos formą ir daliai jų finansuoti nepakanka kvietimui skirtos lėšų sumos, tuomet registracijos formos vertinamos projekto vykdytojo teikime nurodytu eiliškumu;
30.2. teigiamai įvertintos registracijos formos, kurioms finansuoti nepakanka kvietimui skirtos lėšų sumos, įrašomi į rezervinių registracijos formų sąrašą. Į rezervinių registracijos formų sąrašą registracijos formos įrašomos pagal registracijos formų pateikimo eilę (įskaitant registracijos formas tų daugiabučių namų, kuriuose pagal Aprašą jau įgyvendinamas (-tas) projektas, bet Aprašo nustatyta tvarka dar negautas apmokėjimas). Taip pat į rezervinių registracijos formų sąrašą pirmumo teise (po jau įgyvendintų, bet dar neapmokėtų) įtraukiamos registracijos formos, kuriomis prašoma skirti finansavimą daugiabučiams namams, kuriuose pagal Aprašą jau įgyvendintas projektas, tačiau ne visi name esantys SND balionai pakeisti kitais energijos šaltiniais. Priėmusi sprendimus dėl papildomos lėšų sumos skyrimo kvietimui, Ministerija gali priimti sprendimą finansuoti projektus iš rezervinių registracijos formų sąrašo, laikydamasi nustatytos eilės. Jeigu Ministerija nusprendžia papildomos lėšų sumos neskirti arba skirti jų mažiau, nei reikia į rezervinį rezervinių registracijos formų sąrašą įrašytoms registracijoms formoms finansuoti, ji turi priimti sprendimą nefinansuoti tų registracijos formose nurodytų projektų, kuriems neužteko kvietimui skirtos lėšų sumos ar skiriamos papildomos lėšų sumos.
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
31.Tinkamos finansuoti išlaidos yra reikalingos SND balionų iš daugiabučių namų pašalinimo ir saugaus bei patikimo elektros energijos ar gamtinių dujų tiekimo užtikrinimo šių namų butų ar kitų patalpų savininkams (vartotojams) išlaidos, t. y.:
31.1. statybos, rekonstravimo, remonto, griovimo ir kiti darbai, tiesiogiai susiję su projekto veiklomis;
31.2. projektavimo ir inžinerinės paslaugos, techninės priežiūros ir projekto vykdymo priežiūros, ekspertizių paslaugos, tiesiogiai susijusios su projekto veiklomis;
31.4. išlaidos, reikalingos Aprašo 23 punkte nurodytoms funkcijoms vykdyti – 3 proc. nuo Aprašo 9 punkto lentelės 1 ir 2 eilutėse numatytų darbų vertės;
31.5. daugiabučio namo atstovui kompensuojamos išlaidos už Aprašo 9 punkto lentelės 3 eilutėje nurodytų veiklų administravimą – iki 3 proc. bendrai nuo Aprašo 33.1 ir 33.2 papunkčiuose nurodytų maksimalių finansavimo ribų, jeigu atliktų darbų vertė neviršija nustatytų finansavimo ribų (įskaitant ir lėšas daugiabučio namo atstovui už veiklų administravimą).
Papildyta papunkčiu:
Nr. 1-311, 2020-09-25, paskelbta TAR 2020-09-25, i. k. 2020-19958
32. Projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų tuo atveju, jeigu projekte pasiektas Aprašo 9 punkto lentelėje numatytas atitinkamas remiamos veiklos rezultato rodiklis.
33. Daugiabučio namo atstovo tinkamos finansuoti išlaidos apskaičiuojamos pagal faktiškai patirtas išlaidas neviršijant šiame punkte nustatytų ribų:
33.1. daugiabučių namų vidaus tinklų (elektros ar gamtinių dujų) įrengimas ir (ar) pertvarkymas laiptinėse ir bendros paskirties patalpose – ne daugiau 200 eurų be PVM vienam butui;
33.2. butų elektros instaliacijos ar dujų sistemos pertvarkymas – ne daugiau 200 eurų be PVM vienam butui, iš kurio pašalinamas SND balionas ir, jeigu yra bendro naudojimo virtuvė, kiekvienam joje esančiam įvadui, skirtam prijungti elektrinę arba dujinę viryklę;
33.3. įrangos, reikalingos naujam energijos šaltiniui naudoti (elektrinės arba dujinės viryklės), įsigijimas – ne daugiau 200 eurų be PVM vienam vienetui į vieną butą, iš kurio pašalinamas SND balionas arba bendro naudojimo virtuvėse įrengtam vienam vienetui.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
34. Jeigu projekto vykdytojas yra PVM mokėtojas, jo patirtos tinkamos finansuoti išlaidos apskaičiuojamos be PVM, išskyrus daugiabučio namo butų ar kitų patalpų savininkų patirtas elektrinių arba dujinių viryklių įsigijimo išlaidas, kurios apskaičiuojamos su PVM.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
35. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad visi su projekto įgyvendinimu susiję pirkimai būtų vykdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, šio įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais. Projekto vykdytojas, kuris nėra perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimus, pirkimus vykdo vadovaudamiesi Aprašo 2 priede nustatyta tvarka.
36. Išlaidos turi būti patirtos po registracijos formos pateikimo Agentūrai dienos iki 2020 m. gruodžio 10 d. Skirstomųjų tinklų operatorius turi teisę iš anksto pasirengti elektros skirstomųjų tinklų plėtros ir (ar) rekonstrukcijos projektus tais atvejais, kai prie daugiabučių namų nėra įrengtų skirstomųjų gamtinių dujų tinklų įvadų.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
Nr. 1-379, 2020-11-23, paskelbta TAR 2020-11-23, i. k. 2020-24723
VII SKYRIUS
FINANSAVIMO SKYRIMAS
38. Agentūra pagal Aprašo 28 punkte nustatyta tvarka sudarytą ir su Ministerija suderintą sąrašą nedelsiant (ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) raštu arba elektroninėmis priemonėmis informuoja projekto vykdytoją apie projektui skirtą finansavimą.
39. Neleidžiami jokie su Agentūra nesuderinti nukrypimai nuo planuoto konkretaus daugiabučio namo projekto įgyvendinimo, padidinantys projekto apimtį ir išlaidas, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar Apraše nustatytus projekto vykdytojo įsipareigojimus. Jeigu projekte įgyvendinant Aprašo 9 punkto lentelės 2 eilutėje numatytą veiklą dėl objektyvių iš anksto negalimų nuspėti priežasčių padidėja finansavimo poreikis, lyginant su Aprašo 25.4 papunktyje numatyta sąmata, skirstomųjų tinklų operatorius privalo pateikti Agentūrai raštišką prašymą skirti papildomą finansavimą, nurodydamas priežastis ir pagrindimą bei pridėdamas visus prašymą pagrindžiančius įrodymus. Papildomas finansavimas, suderinus su Ministerija, gali būti skiriamas iš kitose pagal Aprašą įgyvendintuose projektuose sutaupytų lėšų arba Ministerijai priėmus sprendimą dėl papildomos lėšų sumos skyrimo kvietimui.
40. Agentūra registracijos formos vertinimo metu patikrina paramos gavėjo teisę gauti nereikšmingą (de minimis) pagalbą. Priėmusi sprendimą finansuoti projektą, Agentūra per 5 darbo dienas registruoja suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre.
VIII SKYRIUS
MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR APMOKĖJIMAS
41. Projekto išlaidos gali būti apmokamos šiais būdais:
41.1. išlaidų kompensavimo būdu, kai projekto vykdytojas deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas. Tuo atveju, jeigu daugiabučio namo atstovas deklaruoja daugiabučio namo butų ar kitų patalpų savininkų patirtas elektrinių arba dujinių viryklių įsigijimo išlaidas, jis, gavęs lėšas, per 10 darbo dienų išmoka jas daugiabučio namo butų ar kitų patalpų savininkams ir apie tai tiesiogiai informuoja Agentūrą;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
41.2. sąskaitų apmokėjimo būdu, kai projekto vykdytojas deklaruoja patirtas, bet dar neapmokėtas išlaidas. Tokiu atveju projekto vykdytojas, gavęs lėšas, per 5 darbo dienas išmoka jas rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui ir tiesiogiai Agentūrai pateikia pranešimą apie patirtų išlaidų apmokėjimą.
42. Gavęs iš daugiabučio namo atstovo reikiamą informaciją, skirstomojo tinklo operatorius per 5 darbo dienas Agentūros nustatytos formos mokėjimo prašymus teikia Agentūrai, ne vėliau kaip iki 2020 m. gruodžio 11 d. Daugiabučio namo atstovas reikiamą informaciją, įskaitant pasirinktą išlaidų apmokėjimo būdą, ir išlaidas pagrindžiančius dokumentus pateikia skirstomųjų tinklų operatoriui ne vėliau kaip iki 2020 m. gruodžio 10 d.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
Nr. 1-379, 2020-11-23, paskelbta TAR 2020-11-23, i. k. 2020-24723
43. Mokėjimo prašyme projekto vykdytojas deklaruoja (kiekvienas projekto vykdytojas deklaruoja savo vykdytas Aprašo 9 punkto lentelėje numatytas veiklas), kad:
43.1. mokėjimo prašyme pateikta informacija ir dokumentai (ir ar jų kopijos) yra teisingi ir atitinkantys Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus;
43.2. išlaidos, patirtos vykdant projektą, nebuvo ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir Europos Sąjungos fondų;
43.3. projekto vykdytojui yra žinoma, kad, jeigu pateiktas mokėjimo prašymas, išlaidas pagrindžiantys dokumentai yra melagingi, pateiktas mokėjimo prašymas nebus nagrinėjamas ir bus atmestas, o tuo atveju, jeigu buvo priimtas sprendimas teikti finansavimą, finansavimo teikimas bus nutrauktas, sumokėtos lėšos turės būti grąžintos, taip pat kad įstatymų nustatyta tvarka gali būti kreipiamasi į teismą dėl žalos atlyginimo;
43.4. nurodyta atsiskaitomoji sąskaita priklauso projekto vykdytojui ir jis prisiima visą atsakomybę dėl nuostolių, kurie gali atsirasti klaidingai nurodžius atsiskaitomosios sąskaitos numerį;
44. Mokėjimo prašyme projekto vykdytojas atitinkamai įsipareigoja:
44.1. ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pranešti Agentūrai apie bet kurių duomenų, pateiktų registracijos formoje, taip pat apie savo rekvizitų pasikeitimus iki mokėjimo prašymo apmokėjimo dienos laikotarpiu;
44.2. bendradarbiauti su Agentūros, VERT, savivaldybės atstovais, sudaryti sąlygas atlikti patikrą projekto įgyvendinimo vietoje, tikrinti savo veiklą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto vykdymu per visą 5 metų laikotarpį nuo mokėjimo prašymo apmokėjimo dienos;
45. Kartu su mokėjimo prašymu turi pateikti:
45.1. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimą įrodymo dokumentų kopijas, kai išlaidas prašoma apmokėti išlaidų kompensavimo būdu;
45.3. dokumentų, kuriais įrodomas projekto veiklos įgyvendinimas ir (arba) rezultato pasiekimas, kopijas;
46. Jeigu nustatoma, kad pateiktas klaidingai arba nepilnai užpildytas mokėjimo prašymas ir (ar) su mokėjimo prašymu pateikti ne visi Agentūros paprašyti projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentai, Agentūra tiesiogiai paprašo projekto vykdytojo patikslinti mokėjimo prašymą ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus, nustatydama terminą, per kurį mokėjimo prašymas turi būti patikslintas ir (ar) dokumentai turi būti pateikti (projekto vykdytojas negali teikti patikslinto mokėjimo prašymo savo nuožiūra, Agentūrai neprašant). Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų, jeigu Agentūra ir projekto vykdytojas bendru sutarimu nenusprendžia kitaip. Jeigu Agentūra negali įvertinti išlaidų tinkamumo finansuoti dėl pateiktos ne visos informacijos, Agentūra patvirtina tik tinkamą finansuoti išlaidų sumą.
47. Agentūra turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo patikrinimą vietoje, apsilankant projekto įgyvendinimo vietoje ir patikrinant Agentūrai pateiktuose dokumentuose esančios informacijos atitiktį esamai situacijai.
48. Agentūra įvertina pateiktą mokėjimo prašymą ir, jeigu registracijos forma patenka į atrinktų projektų patikrai vietoje sąrašą, atlieka patikrą projekto įgyvendinimo vietoje.
49. Agentūra, siekiant sumažinti projekto įgyvendinimo rizikas, gali prašyti projekto vykdytojo teikti mokėjimo prašymų teikimo grafiką.
50. Projekto vykdytojui apmokamos visos Agentūros suderintos ir nustatytos tinkamomis pagal Aprašą finansuoti pripažintos išlaidos arba jų dalis.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
51. Agentūra išmoka lėšas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
52. Agentūra per 5 metų laikotarpį nuo mokėjimo prašymo apmokėjimo dienos turi teisę bet kada atlikti patikras projekto įgyvendinimo vietoje ir paprašyti pateikti su projekto veikla susijusius dokumentus.
53. Patikros vietoje neprivaloma atlikti, jeigu galima įsitikinti visų projekto veiklų ar jų rezultatų faktiniu įvykdymu nevykstant į vietą.
55. Projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu privalo užtikrinti, kad su projektu susiję buhalterinės apskaitos įrašai būtų lengvai atskiriami nuo kitų projekto vykdytojo operacijų arba kitų projekto vykdytojo vykdomų projektų operacijų. Projekto operacijų apskaitai tvarkyti rekomenduojama naudoti atskiras sąskaitų plano subsąskaitas arba kitaip jas atskirti, pavyzdžiui, nurodant požymius.
56. Už mokėjimo prašymų tikrinimą, projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentų tikrinimą ir tinkamų finansuoti išlaidų nustatymą atsakinga Agentūra.
58. Jeigu rezultato rodiklio reikšmės nepasiekimas yra susijęs su konkrečios projekto veiklos vykdymo apimties sumažėjimu ir projekto vykdytojas nepagrindžia patirtų projekto išlaidų atsižvelgdamas į nepasiektą rezultato rodiklio reikšmę, mažinama projektui skirto finansavimo dalis apskaičiuojama proporcingai pagal neįvykdytų projekto veiklų apimtis ir (arba) yra lygi nepagrįstai patirtoms projekto išlaidoms.
59. Projektui skirtas finansavimas negali būti mažinamas, jeigu yra tenkinama bent viena iš šių sąlygų:
59.1. rezultato rodiklis nepasiektas dėl konkrečios projekto veiklos įgyvendinimo mažesne apimtimi, tačiau projekto vykdytojas pagrindžia siekiant šio rodiklio patirtas projekto išlaidas;
59.2. projekto veiklos įgyvendintos numatyta apimtimi, o rezultato rodiklis nepasiektas dėl veiksnių, kurių įtakos rezultato rodiklio nepasiekimui projekto vykdytojas negalėjo sumažinti (rezultato rodiklio nepasiekimo pagrįstumas gali būti vertinamas atsižvelgiant į projekto specifiką, su Ministerija suderinta tvarka), ir projekto vykdytojas kartu su mokėjimo prašymu pateikia pagrįstus paaiškinimus, kodėl nepasiekė rezultato rodiklio reikšmės.
591. Tuo atveju, jeigu daugiabutis namas išbraukiamas iš Daugiabučių namų sąrašo po registracijos formos, nurodytos Aprašo 24 punkte, pateikimo Agentūrai dienos, projekto vykdytojo išlaidos, patirtos vykdant Aprašo 9 punkte numatytą veiklą, pripažįstamos tinkamomis finansuoti.
Papildyta punktu:
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-379, 2020-11-23, paskelbta TAR 2020-11-23, i. k. 2020-24723
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. VERT savo interneto svetainėje per 1 darbo dieną nuo Aprašo įsigaliojimo paskelbia Daugiabučių namų sąrašą.
61. Per 5 darbo dienas nuo Aprašo 9 punkto lentelės 3–4 eilutėse numatytų veiklų įvykdymo, daugiabučio namo atstovas skirstomųjų tinklų operatoriui pateikia techninės būklės vidaus elektros tinklų ar gamtinių dujų sistemos vertinimo pažymą (-as), kurioje būtų atskirai pateikta informacija apie laiptinių bei atskirai apie butų elektros tinklus ar gamtinių dujų sistemas, nurodo daugiabučio namo adresą, butų numerius, kuriuose įrengta ar pertvarkyta elektros arba gamtinių dujų sistema, bendrą butų skaičių.
62. Skirstomųjų tinklų operatorius kas ketvirtį, per 10 darbo dienų ketvirčiui pasibaigus, elektroninėmis priemonėmis pateikia VERT užbaigtų įrengti ar pertvarkytų daugiabučių namų įvykdytų per ketvirtį apibendrintus Aprašo 61 punkte nurodytus duomenis.
63. VERT įvertina skirstomųjų tinklų operatoriaus pateiktus apibendrintus, Aprašo 61 punkte nurodytus, duomenis ir jeigu VERT kyla pagrįstų įtarimų dėl gautos informacijos, turi teisę prašyti tiesiogiai projekto vykdytojo pagal kompetenciją pateikti reikalingo rangos akto ir (ar) namo (įskaitant buto) techninės būklės vidaus tinklų vertinimo pažymos patvirtintą kopiją.
64. VERT atsitiktine tvarka atlieka daugiabučių namų vidaus elektros arba gamtinių dujų tinklų (taip pat ir butų vidaus tinklų) neplaninius patikrinimus arba įtraukia į VERT metinį patikrinimų planą. Patikrinimo metu taip pat vertinama, ar daugiabučių namų gyventojai konkrečiame bute faktiškai nenaudoja SND balionų.
65. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi nustatyta Aprašo 66‑68 punktuose nustatyta tvarka 5 metus po projekto pabaigos. Pasibaigus šiame punkte nurodytam terminui, su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti sunaikinami arba teisės aktų nustatyta tvarka perduodami valstybės archyvui.
66. Agentūra ir projekto vykdytojas turi užtikrinti su projektų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą Ministerijos ir Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės atsakingiems pareigūnams.
67. Projekto vykdytojas privalo saugoti:
68. Įgyvendinančioji institucija privalo saugoti:
68.2. registracijos formos, įskaitant ir vertinimo metu atmestas registracijos formas, ir jų priedų originalus;
69. Agentūros veiksmai arba neveikimas, susijęs su registracijos formų ir (ar) mokėjimo prašymų vertinimu; sprendimas skirti (neskirti) projektui finansavimą, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Priemonės „Suskystintų naftos dujų balionų
daugiabučiuose pakeitimas kitais energijos
šaltiniais“ finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
VALSTYBĖS PAGALBOS, TENKANČIOS ŪKINĘ VEIKLĄ VYKDANČIAM BUTO AR KITŲ PATALPŲ SAVININKUI, GAUNANČIAM PARAMĄ SUSKYSTINTŲ NAFTOS DUJŲ BALIONO PAKEITIMUI KITAIS ENERGIJOS ŠALTINIAIS, APSKAIČIAVIMO TVARKOS APRAŠAS
1. Valstybės pagalbos, tenkančios ūkinę veiklą vykdančiam buto ar kitų patalpų savininkui, gaunančiam paramą suskystintų naftos dujų baliono pakeitimui kitais energijos šaltiniais, apskaičiavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato nereikšmingos (de minimis) pagalbos, tenkančios ūkinę veiklą vykdančiam daugiabučio namo buto ar kitų patalpų savininkui, gaunančiam paramą suskystintų naftos dujų baliono pakeitimui kitais energijos šaltiniais (toliau – parama), dydžio apskaičiavimo tvarką.
2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013), 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1408/2013), 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 717/2014), Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai).
3. Nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį kiekvienam daugiabučio namo, kuriame maistui ruošti naudojamus suskystintų naftos dujų (toliau – SND) balionus numatoma pakeisti kitu energijos šaltiniu pagal Suskystintų naftos dujų balionų, naudojamų daugiabučiuose namuose, pakeitimo
2019–2022 metais veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2019 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 1-181 „Dėl Suskystintų naftos dujų balionų, naudojamų daugiabučiuose namuose, pakeitimo 2019–2022 metais veiksmų plano patvirtinimo“, buto ar kitų patalpų savininkui, vykdančiam ūkinę veiklą, apskaičiuoja viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra (toliau – Agentūra).
4. Agentūra, gavusi projekto vykdytojo pateiktą registracijos formą, per 5 darbo dienas:
4.1. patikrina Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras), ar projekto vykdytojo nurodytam ūkio subjektui suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba (jeigu buvo suteikta), ir (ar) numatoma suteikti valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013, Reglamento (ES) Nr. 1408/2013, Reglamento (ES) Nr. 717/2014 reikalavimus ir neviršija nustatytų dydžių;
5. Jeigu Agentūra nustato, kad ūkio subjektui suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba ir ūkio subjektui numatoma suteikti valstybės parama viršija Reglamente (ES) Nr. 1407/2013, Reglamente (ES) Nr. 1408/2013, Reglamente (ES) Nr. 717/2014 nustatytą nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, ūkio subjektui teikiama valstybės parama, kurią sudaro minėtuose reglamentuose nustatyto nereikšmingos (de minimis) pagalbos ir jau suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos skirtumas.
6. Apskaičiuojant nereikšmingą (de minimis) pagalbos dydį, vertinamas kiekvienas paramos būdas:
6.2. parama skirstomųjų elektros tinklų pajėgumų didinimui (iki nuosavybės ribos), įskaitant projektavimą ir skirstomųjų tinklų operatoriaus vykdomą administravimą);
6.3. parama daugiabučių namų vidaus tinklų (elektros ar dujų) įrengimui ir (ar) pertvarkymui (nuo nuosavybės ribos (įskaitant ir butų elektros instaliaciją ar dujų sistemą);
6.4. parama daugiabučių namų butų elektros instaliacijos ar dujų sistemos įrengimui ir (ar) pertvarkymui;
7. Nereikšmingos (de minimis) pagalbos, tenkančios ūkinę veiklą vykdančiam daugiabučio namo buto ar kitų patalpų savininkui, dydį sudaro suma:
7.1. Tvarkos aprašo 6.1–6.3 papunkčuose nurodytos paramos suma eurais padalinta iš bendro daugiabučio butų skaičiaus;
7.2. Tvarkos aprašo 6.4 papunktyje nurodyta parama eurais padalinta iš butų, kuriuose atliekami elektros instaliacijos ar dujų sistemos įrengimo ir (ar) pertvarkymo darbai, skaičiaus;
8. Jeigu butas priklauso ne vienam ūkinę veiklą vykdančiam savininkui, Tvarkos aprašo 7 punkte nustatyta tvarka apskaičiuotas nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis dalinamas kiekvienam ūkinę veiklą vykdančiam buto ar kitų patalpų savininkui proporcinga šio savininko daliai buto nuosavybėje.
9. Tuo atveju jeigu ūkinę veiklą vykdantis daugiabučio namo buto ar kitų patalpų savininkas gali pateikti įrodymus, kad ūkinė – komercinė veikla nėra vykdoma Tvarkos aprašo 1 punkte nurodytame bute, nereikšminga (de minimis) pagalba neskaičiuojama.
Priemonės „Suskystintų naftos dujų balionų
daugiabučiuose pakeitimas kitais energijos
šaltiniais“ finansavimo sąlygų aprašo
2 priedas
NE PERKANČIOSIOMS ORGANIZACIJOMS TAIKOMA VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ VYKDYMO TVARKA
Pakeistas priedo pavadinimas:
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
1. Siekiant sudaryti ekonomiškai pagrįstą pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti projektui reikalingų prekių, paslaugų ar darbų, racionaliai naudojant projektui skirtas finansavimo lėšas, projekto vykdytojas, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimus (toliau – ne perkančioji organizacija), pirkimus vykdo vadovaudamiesi šia tvarka.
2. Šiuo tikslu ne perkančioji organizacija turi apklausti ne mažiau, nei tris tiekėjus ir pasirinkti ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, išskyrus atvejus, kai:
2.1. prekes, paslaugas ar darbus dėl meninių ar techninių priežasčių gali tiekti, teikti ar atlikti tik konkretus tiekėjas arba tiekėjas, turintis išimtines teises gaminti (tiekti) šias prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus;
2.2. ne perkančioji organizacija pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių ir nustatė, kad iš jo verta pirkti papildomai, siekiant iš dalies pakeisti turimas ir įprastines prekes ar įrenginius arba padidinti turimų prekių ar įrenginių skaičius (kiekius), kai, pakeitus tiekėją, ne perkančiajai organizacijai reikėtų įsigyti medžiagų, turinčių kitokias technines charakteristikas, ir dėl to atsirastų nesuderinamumų arba per didelių techninių eksploatacijos ir priežiūros sunkumų;
2.3. pirkimo sutarties vertė, finansuojama projekto lėšomis, neviršija 60 000 eurų (šešiasdešimt tūkstančių eurų), įskaitant jau sudarytas arba ketinamas sudaryti tos pačios rūšies prekių ir (arba) paslaugų ar to paties objekto darbų pirkimo sutartis. Ne perkančioji organizacija negali dirbtinai skaidyti pirkimo, jeigu taip galėtų būti išvengta šios tvarkos taikymo, nebent tai yra pateisinama dėl objektyvių priežasčių. Ne perkančiosioms organizacijoms rekomenduojama tos pačios rūšies prekių ir (arba) paslaugų ar to paties objekto darbų pirkimo sutarčių vertės nustatymui taikyti Bendrąjį viešųjų pirkimų žodyną, patvirtintą 2002 m. lapkričio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2195/2002 dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno (BVPŽ) (toliau – BVPŽ). Laikoma, kad prekės ir paslaugos yra tos pačios rūšies, jeigu yra priskirtos tam pačiam BVPŽ kodui. Darbų objektu yra laikomas statinys su inžineriniais tinklais.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Įsakymas
Nr. 1-268, 2020-08-31, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18330
Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2020 m. liepos 22 d. įsakymo Nr. 1-210 „Dėl Priemonės „Suskystintų naftos dujų balionų daugiabučiuose pakeitimas kitais energijos šaltiniais“ finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Įsakymas
Nr. 1-311, 2020-09-25, paskelbta TAR 2020-09-25, i. k. 2020-19958
Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2020 m. liepos 22 d. įsakymo Nr. 1-210 „Dėl Priemonės „Suskystintų naftos dujų balionų daugiabučiuose pakeitimas kitais energijos šaltiniais“ finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Įsakymas
Nr. 1-379, 2020-11-23, paskelbta TAR 2020-11-23, i. k. 2020-24723
Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2020 m. liepos 22 d. įsakymo Nr. 1-210 „Dėl Priemonės „Suskystintų naftos dujų balionų daugiabučiuose pakeitimas kitais energijos šaltiniais“ finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo