Suvestinė redakcija nuo 2022-07-09 iki 2023-06-14

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-04-28, i. k. 2021-08847

 

 

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL Šiaulių RAJONO SAVIVALDYBĖS INDIVIDUALIŲ NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ ARBA NUOTEKŲ KAUPIMO REZERVUARŲ ĮSIGIJIMO IR ĮRENGIMO DALINIO KOMPENSAVIMO TVARKOS aprašo PATVIRTINIMO

 

2021 m. balandžio 27 d. Nr. T-138

Šiauliai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 28 ir 30 punktais, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 12 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236 „Dėl nuotekų tvarkymo reglamento patvirtinimo“, Šiaulių rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

Patvirtinti Individualių nuotekų valymo įrenginių arba nuotekų kaupimo rezervuarų įsigijimo ir įrengimo dalinio kompensavimo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Antanas Bezaras

 


 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2021 m. balandžio 27 d.

sprendimu Nr. T-138

 

INDIVIDUALIŲ NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ ARBA NUOTEKŲ KAUPIMO REZERVUARŲ ĮSIGIJIMO IR ĮRENGIMO DALINIO KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Individualių nuotekų valymo įrenginių arba nuotekų kaupimo rezervuarų įsigijimo ir įrengimo dalinio kompensavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Šiaulių rajono savivaldybės gyventojų ir Šiaulių rajono daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų prašymų teikimo, vertinimo ir lėšų skyrimo už individualių buitinių nuotekų valymo įrenginių arba nuotekų kaupimo rezervuarų įsigijimą ir įrengimą tvarką.

2.  Individualių nuotekų valymo įrenginių arba nuotekų kaupimo rezervuarų (toliau – Įrenginiai) įsigijimas ir įrengimas iš dalies kompensuojamas Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto lėšomis šio Aprašo nustatyta tvarka.

3.  Aprašas taikomas tik buityje susidarančių nuotekų tvarkymui.

4.  Kompensacijos Įrenginių įsigijimui ir įrengimui gali būti skiriamos tik tuo atveju, kai nėra techninės galimybės prisijungti prie centralizuotų nuotekų surinkimo.

5.  Prašymus kompensacijai gauti gali teikti vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų namų savininkai, savo gyvenamąją vietą deklaravę Šiaulių rajono savivaldybėje, ir Šiaulių rajono daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo objektų valdytojai (toliau – Pareiškėjai), kurie yra atlikę Įrenginių statybos darbus Šiaulių rajone ir visiškai užbaigę juos Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. Kompensuojamos išlaidos, patirtos per 12 mėnesių iki einamųjų metų kvietimo teikti prašymus paskelbimo savivaldybės interneto svetainėje www.siauliuraj.lt dienos.

6.  Kvietimai teikti prašymus skelbiami einamaisiais metais nuo liepos 1 d. iki rugsėjo 30 d.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI NUOTEKŲ TVARKYMO ĮRENGINIAMS

 

7.  Nuotekų valymo įrenginiai turi atitikti Nuotekų tvarkymo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236, reikalavimus, o nuotekų kaupimo rezervuarai turi būti įrengti vadovaujantis Nuotekų kaupimo rezervuarų ir septikų įrengimo eksploatavimo ir kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. D1-18.

8.  Įrenginiai turi turėti Europos Sąjungos CE ženklinimą.

9.  Statybą leidžiantis dokumentas Įrenginiams išduodamas vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą  leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“.

 

 

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, LĖŠŲ SKYRIMO TVARKA

 

10.  Nustatytos formos prašymai (pagal šio Aprašo 1 ir 2 priedus) priimami ir registruojami Šiaulių rajono savivaldybės administracijos priimamajame kiekvienais metais nuo liepos 1 d. iki rugsėjo 30 d. Kvietimas teikti prašymus skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje www.siauliuraj.lt.

11.  Su prašymu turi būti pateikti šie dokumentai:

11.1.  statybą leidžiantis dokumentas;

11.2.  objekto perdavimo naudoti aktas (įsirengus nuotekų valymo įrenginius), sutartis su nuotekų vežėju (įsirengus nuotekų kaupimo rezervuarus);

11.3.  Pareiškėjo vardu išrašyti medžiagų, įrenginių įsigijimo, statybos darbų atlikimo ir kitas išlaidas pagrindžiantys dokumentai (PVM sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros) ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai (banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos kvitai ir kt.).

12.  Prašymus pagal šiame Apraše nustatytus reikalavimus vertina Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta 5 narių komisija (toliau – komisija). Komisijos veiklai vadovauja pirmininkas. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos posėdžio sekretorius, o jam nedalyvaujant − vienas iš komisijos narių, paskirtas komisijos pirmininko.

13.  Pasibaigus kvietime nurodytam terminui teikti prašymus, komisijos narys, kuriam pavesta koordinuoti prašymų priėmimą, per 20 darbo dienų patikrina gautų dokumentų tinkamumą, ir, nustatęs pateiktų dokumentų trūkumus, informuoja Pareiškėjus. Pareiškėjai per 5 darbo dienas privalo pašalinti pateiktų dokumentų trūkumus.

14.  Prašymų pirmumo vertinimo kriterijai:

14.1.  daugiabučiai gyvenamieji namai:

14.1.1. vartotojų skaičius (daugiabučiame name deklaruotų gyventojų skaičius);

14.1.2. butų skaičius name;

14.2.  daugiavaikės šeimos;

14.3.  vartotojų skaičius (būste deklaruoti gyventojai);

14.4.  prašymo pateikimo data.

15.  Komisijos posėdžiai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų komisijos narių.

16.  Komisija sprendimus priima posėdžiuose paprasta balsų dauguma, atviru vardiniu balsavimu, posėdžio eiga ir sprendimai įforminami protokolu.

17.  Visi nustatytus reikalavimus atitinkantys prašymai yra įtraukiami į prašymų eilę daliniam finansavimui gauti. Prašymai, kuriems einamaisiais metais dėl viršyto Savivaldybės biudžete numatyto paskirstyti lėšų limito nebus skirtas finansavimas, įtraukiami į rezervinę prašymų eilę. Kitų metų biudžete numačius lėšas Įrenginių statybos išlaidoms iš dalies kompensuoti, į eilę prioriteto tvarka įrašomi prašymai iš rezervinės prašymų eilės.

18.  Apie numatytas skirti (neskirti) lėšas Pareiškėjai informuojami per 20 darbo dienų nuo prašymų pateikimo termino pasibaigimo.

19.  Pareiškėjui atsisakius finansavimo, finansavimas siūlomas kitam Pareiškėjui eilės tvarka.

20.  Sudarius Pareiškėjų, kuriems siūloma skirti dalinį finansavimą, prašymų eilę, parengiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl lėšų skyrimo.

21.  Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų dėl biudžeto lėšų panaudojimo kontrolę vykdo Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

22. Kompensuojama (apmokama) 50 proc. patirtų išlaidų, tačiau ne daugiau kaip 2000 (du tūkstančius) eurų, išskyrus daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo valdytojams, kuriems kompensacijos dydis nustatomas atskiru Šiaulių rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-249, 2022-07-05, paskelbta TAR 2022-07-08, i. k. 2022-15018

 

23.  Tinkamos finansuoti išlaidos:

23.1.  projekto parengimo išlaidos;

23.2.  mokestis už statybą leidžiantį dokumentą;

23.3.  įrenginiai ir medžiagos, reikalingos numatytiems darbams atlikti;

23.4.  mechanizmų nuomos, statybos ir įrenginių montavimo darbų išlaidos;

23.5.  požeminių inžinerinių tinklų kontrolinės-geodezinės nuotraukos parengimo išlaidos;

23.6.  kadastrinių matavimų bylos parengimo išlaidos;

23.7.  mokestis už statybos užbaigimo tvirtinamą deklaraciją;

23.8.  Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banke registravimo išlaidos. 

24.  Išlaidos kompensuojamos (apmokamos) per 30 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo įsigaliojimo dienos į Pareiškėjo nurodytą banko sąskaitą.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25.  Kilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

26.  Aprašas gali būti keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

_______________________________

part_771ebfa1d43e47d5a52ead84a2f05bf4_end


 

Individualių nuotekų valymo įrenginių arba

nuotekų kaupimo rezervuarų įsigijimo ir

įrengimo dalinio kompensavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Prašymo forma (fiziniams asmenims))

 

________________________________________________________________________________

 

________________________________________________________________________________

(Pareiškėjo vardas, pavardė, adresas, telefono Nr.)

 

 

PRAŠYMAS

DĖL individualiŲ nuotekų valymo įrenginiŲ arba nuotekų kaupimo rezervuarų įsigijimo ir įrengimo DALINIO kompensavimo

 

_____________

(pateikimo data)

 

 

Aš ,___________________________________________________________________,

(vardas, pavardė)

20___metais adresu _______________________________________________________________

________________________________________________________ įsirengiau (pasirinkti vieną):

buitinių nuotekų valymo įrenginį;

buitinių nuotekų kaupimo rezervuarą.

 

Taip pat informuoju, kad būste gyvena__________ gyventojų ir esame / nesame daugiavaikė šeima*. 

(skaičius)                              (netinkamą išbraukti)   

Informaciją apie numatytas skirti (neskirti) lėšas ir sudarytą eilę pateikti el. pašto adresu:

Prašau nustatyta tvarka dalinai kompensuoti patirtas išlaidas ir pervesti skirtas lėšas į     _______________banko atsiskaitomąją sąskaitą Nr. ______________________________________.

Sutinku, kad mano asmens duomenys būtų naudojami svarstant mano Prašymą dėl individualių nuotekų valymo įrenginių arba nuotekų kaupimo rezervuarų įsigijimo ir įrengimo dalinio kompensavimo.

Informuoju, kad prašyme pateikta informacija ir dokumentai (jų kopijos) yra teisingi ir atitinkantys Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.

 

Pateikiu šiuos dokumentus:

1. statybą leidžiančio dokumento Nr.__________________________________ kopija, ___ l.

2. objekto perdavimo naudoti akto kopiją (įsirengus nuotekų valymo įrenginius), sutarties su nuotekų vežėju (įsirengus nuotekų kaupimo rezervuarus) kopiją ____ l.

3. Išlaidas pagrindžiančios sąskaitos faktūros (medžiagų, įrenginių įsigijimo, statybos darbų atlikimo ir kt.) Nr. _________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Kiti dokumentai ____________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Pareiškėjas                              _____________              ____________________________________

(parašas)                                                               (vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________________________________________________________________________________________________

* šeima, kuri augina ir (ar) globoja 3 ir daugiau vaikų iki 18 metų amžiaus ir vyresnius, jei jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant ir profesinio mokymo besimokančius pagal bendrojo ugdymo programą ir pagal bendrojo ugdymo programą kartu su profesinio mokymo programa), bet ne ilgiau, iki jiems sukaks 21 metai.

 

part_68a03740061d4ad08fd59dfc177ade80_end


 

Individualių nuotekų valymo įrenginių arba

nuotekų kaupimo rezervuarų įsigijimo ir

įrengimo dalinio kompensavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Prašymo forma (Šiaulių rajono daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo objektų valdytojams))

 

________________________________________________________________________________

 

________________________________________________________________________________

(Daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo objektų valdytojas  (vardas, pavardė; juridinio asmens pavadinimas; juridinio asmens kodas; adresas; telefono Nr.))

 

 

PRAŠYMAS

DĖL individualiŲ nuotekų valymo įrenginiŲ arba nuotekų kaupimo rezervuarų įsigijimo ir įrengimo DALINIO kompensavimo

 

_____________

(pateikimo data)

 

 

Mes, _____________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________,

(Daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo objektų valdytojo pavadinimas; atstovo pareigos, vardas, pavardė)

20___metais daugiabučiam gyvenamajam namui, adresu __________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________ įrengėme (pasirinkti vieną):

buitinių nuotekų valymo įrenginį;

buitinių nuotekų kaupimo rezervuarą.

 

Taip pat informuojame, kad daugiabučiame name, kuriame yra ____ butai, gyvena _____ deklaruotų gyventojų.

Informaciją apie numatytas skirti (neskirti) lėšas ir sudarytą eilę pateikti el. pašto adresu:

Prašome nustatyta tvarka dalinai kompensuoti patirtas išlaidas ir pervesti skirtas lėšas į     _______________banko atsiskaitomąją sąskaitą Nr. ______________________________________.

Informuojame, kad prašyme pateikta informacija ir dokumentai (jų kopijos) yra teisingi ir atitinkantys Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.

 

Pateikiu šiuos dokumentus:

1. statybą leidžiančio dokumento Nr.__________________________________ kopija, ___ l.

2. objekto perdavimo naudoti akto kopiją (įsirengus nuotekų valymo įrenginius), sutarties su nuotekų vežėju (įsirengus nuotekų kaupimo rezervuarus) kopiją ____ l.

3. Išlaidas pagrindžiančios sąskaitos faktūros (medžiagų, įrenginių įsigijimo, statybos darbų atlikimo ir kt.) Nr. _________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Kiti dokumentai ____________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Pareiškėjas                              _____________              ____________________________________

(parašas)                                                               (vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-249, 2022-07-05, paskelbta TAR 2022-07-08, i. k. 2022-15018

Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. balandžio 27 d. sprendimo Nr. T-138 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės individualių nuotekų valymo įrenginių arba nuotekų kaupimo rezervuarų įsigijimo ir įrengimo dalinio kompensavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_6037a99609174b7b84ced39d93aa1b8e_end