Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

 

Projektas

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2008 M. VASARIO 13 D. NUTARIMO NR. 136 „DĖL PROJEKTŲ PRIPAŽINIMO VALSTYBEI SVARBIAIS EKONOMINIAIS AR KULTŪRINIAIS PROJEKTAIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m.                               d. Nr.

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. vasario 13 d. nutarimą Nr. 136 „Dėl Projektų pripažinimo valstybei svarbiais ekonominiais ar kultūriniais projektais tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:

 

 

„Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL PROJEKTŲ PRIPAŽINIMO VALSTYBEI SVARBIAIS PROJEKTAIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Projektų pripažinimo valstybei svarbiais projektais tvarkos aprašą (pridedama).“

2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas projektų pripažinimui valstybei svarbiais projektais, pradėtam po šio nutarimo įsigaliojimo.

 

 

 

Ministras Pirmininkas

 

 

Ūkio ministras

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2008 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 136

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2017 m.                        d. nutarimo Nr.     

redakcija)

 

 

PROJEKTŲ PRIPAŽINIMO VALSTYBEI SVARBIAIS PROJEKTAIS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų pripažinimo valstybei svarbiais projektais tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato numatomų įgyvendinti valstybei svarbių projektų arba jų grupių (keleto tos pačios srities projektų, turinčių bendrą tikslą) (toliau – projektai) pripažinimo valstybei svarbiais projektais kriterijus, tvarką, įgyvendinimo stebėseną ir valstybei svarbaus projekto statuso sustabdymą ir panaikinimą.

2. Aprašas netaikomas ypatingos valstybinės svarbos projektams, kuriuos Lietuvos Respublikos Seimas pripažįsta valstybei ypač svarbiais ekonominiais ir (ar) kultūriniais ir (ar) kitą ar strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčiais projektais, Lietuvos Respublikos žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo nustatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ PRIPAŽINIMO VALSTYBEI SVARBIAIS PROJEKTAIS KRITERIJAI

 

3. Projektai gali būti pripažinti valstybei svarbiais projektais, jeigu jais numatomi įgyvendinti valstybės strateginiai interesai, valstybės vykdomos sektorinės ir (ar) regioninės politikos tikslai ir jie atitinka ne mažiau kaip 4 iš šiame Aprašo punkte numatytų kriterijų, iš kurių Aprašo 3.1, 3.2 ir 3.3 papunkčiuose nustatyti kriterijai yra privalomi:

3.1. projekto rezultatai turės valstybei, visuomenei tiesioginį poveikį didesnėje kaip vieno regiono, kaip jis yra apibrėžtas Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje, teritorijoje ir netiesioginį poveikį – didesnėje kaip pusė Lietuvos Respublikos teritorijos;

3.2. projekto socialinis, kultūrinis, ekonominis poveikis (projektai, kurie prisideda prie socialinės, kultūrinės, ekonominės plėtros arba sudaro tokios plėtros sąlygas), t. y. naudos ir sąnaudų santykis, yra ne mažesnis kaip 1;

3.3. projekto investicijų vertė ne mažesnė kaip 20 000 000 (dvidešimt milijonų) eurų;

3.4. numatoma pritraukti į projektą ar su juo susijusią veiklą tiesioginių vidaus ir (ar) užsienio investicijų, sudarančių ne mažiau kaip 25 procentus projekto vertės;

3.5. projekto kompleksinis poveikis (projektai kompleksiškai prisideda prie valstybės ir (arba) istorijos, kultūros paveldo, socialinės, kultūrinės, meno, aplinkos, turizmo, sveikatos, švietimo ir mokslo, inovacijų plėtros arba sudaro tokios plėtros sąlygas) prisidedant prie darnios (tvarios) plėtros rezultatų, t. y., projektas atitinka aukšto kompleksiškumo kriterijus (uždaviniai, rezultatai, suinteresuotųjų šalių integracija, socialinis-kultūrinis kontekstas, inovacinės aplinkos gerinimas).

4. Prieš teikiant Lietuvos Respublikos Vyriausybei projektą pripažinti valstybei svarbiu projektu, turi būti gauta Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos teigiama išvada, dėl projekto atitikties Europos Sąjungos valstybės pagalbos taisyklėms ir poveikio konkurencijai.

 

 

III SKYRIUS

PROJEKTŲ PRIPAŽINIMO VALSTYBEI SVARBIAIS PROJEKTAIS TVARKA

 

5. Projektai valstybei svarbiais projektais pripažįstami Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais.

6. Projektų pripažinimą valstybei svarbiais projektais inicijuoja ministerijos, pagal ministrams pavestas valdymo sritis (toliau – ministerija).

7. Ministerija, inicijuodama projekto, kuriuo siekia ministerijos strateginiuose veiklos planuose numatytų tikslų, pripažinimą valstybei svarbiu projektu, turi:

7.1. atlikti alternatyvų analizę ir atrinkti tikslą pasiekti padėsiantį, didžiausią naudą valstybei sukuriantį, projektą (jų grupę). Kai yra keletas tokių projektų (jų grupių), jie turi būti atrenkami taikant projektų (jų grupių) atranką ir nustatant atrankos kriterijus ir jų reikšmes. Projektams (jų grupėms) įvertinti turi būti taikoma balų sistema, kuri leistų palyginti planuojamus įgyvendinti projektus (jų grupes) ir nustatyti vienų projektų (jų grupių) pirmenybę prieš kitus projektus (jų grupes). Projektų (jų grupių) galimybėms padėti pasiekti ministerijos strateginį tikslą nustatyti, ministerija parengia galimybių studiją, kurioje išanalizuojamos kiekvieno projekto (jų grupių) galimybių alternatyvos įgyvendinti valstybės strateginius interesus, pasiekti valstybės vykdomos sektorinės ir (ar) regioninės politikos tikslus, pateikiama išsami projektų (jų grupių) analizė techniniu, finansiniu, ekonominiu ir instituciniu požiūriais, ir išvada, kuris projektas (jų grupė) tinkamiausias nustatytiems tikslams įgyvendinti;

7.2. parengti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektą, jo lydimuosius dokumentus ir juos Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka paskelbti Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje, o projektą, jo tikslus ir numatomas jo įgyvendinimo priemones pristatyti ir viešai aptarti su visuomene (paskelbus regiono ar šalies visuomenės informavimo priemonėse). Projekto, jo tikslų ir numatomų jo įgyvendinimo priemonių pristatymo visuomenei, viešo aptarimo su visuomene ir rezultatų įforminimo būdus pasirenka projektą inicijuojanti ministerija.

8. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų dėl projektų pripažinimo valstybei svarbiais projektais projektus Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikia ministrai pagal jiems pavestas valdymo sritis. Kartu pateikiamos projektų galimybių studijų struktūrinės dalys – išvados ir pasiūlymai, informacija apie projektų pristatymo ir viešo aptarimo su visuomene rezultatus, projektų įgyvendinimo priemonių aprašymas, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos teigiama išvada dėl projekto atitikties Europos Sąjungos valstybės pagalbos taisyklėms ir poveikio konkurencijai, kitų suinteresuotų institucijų nuomonės (išvados).

9. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime dėl projekto pripažinimo valstybei svarbiu projektu nurodomas projekto pavadinimas, tikslas, įgyvendinimo terminai (galutinis ar (ir) etapų), rezultatai ir jų rodikliai (galutiniai ar (ir) etapų), projekto įgyvendinimo priemonės, kuriuos projekto vykdytojas sutartimi su Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota ministerija įsipareigotų nustatytu laiku ir apimtimi įvykdyti įgyvendindamas projektą, ir projekto įgyvendinimo metu numatomos taikyti įstatymais ir kitais teisės aktais nustatytos lengvatos. Sutartį su projekto vykdytoju pavedama sudaryti Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai ministerijai valstybės vardu (toliau – sutartis).

10. Projektą įgyvendinus sutartyje nustatytu terminu ir apimtimi, ir tai patvirtinus sutartyje numatytais dokumentais, projektui suteiktas valstybei svarbaus projekto statusas pasibaigia.

11. Projektą neįgyvendinus sutartyje nustatytu terminu, projektui suteiktas valstybei svarbaus projekto statusas panaikinamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, o prireikus pratęsti tokį statusą, projekto pripažinimas valstybei svarbiu projektu atliekamas iš naujo Apraše nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA

 

12. Projekto įgyvendinimo stebėseną (toliau – projekto stebėsena) atlieka ministerija. Projekto stebėsena atliekama visą projekto įgyvendinimo laikotarpį – iki kai projektas bus įgyvendintas sutartyje nustatytais terminais ir apimtimi.

13. Informaciją, kurios reikia projekto stebėsenai atlikti ir kuri nurodyta sutartyje, projekto vykdytojas kasmet iki einamųjų metų kovo 1 dienos pateikia ministerijai.

14. Ministerijos, atlikdamos projektų stebėseną, apibendrina informaciją apie joms pagal ministrams pavestas valdymo sritis priskirtų projektų įgyvendinimo rezultatus ir iki einamųjų metų balandžio 1 dienos pateikia Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai;

15. Lietuvos Respublikos ūkio ministerija apibendrina iš ministerijų gautą informaciją apie projektų įgyvendinimo rezultatus ir iki einamųjų metų gegužės 1 dienos pateikia ją Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai bei skelbia Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos interneto svetainėje.

16. Projektą įgyvendinus ir tai patvirtinus sutartyje numatytais dokumentais, sutartį pasirašiusi ir atliekanti projekto stebėseną ministerija kartu su projekto vykdytoju parengia laisvos formos projekto įgyvendinimo ataskaitą ir perduoda šią ataskaitą Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai.

 

V SKYRIUS

VALSTYBEI SVARBAUS PROJEKTO STATUSO GALIOJIMO SUSTABDYMAS IR PANAIKINIMAS

 

17. Kai ministerija, atlikdama projekto stebėseną, nustato, kad projekto vykdytojas nevykdo sutartyje nustatytų projekto įgyvendinimo priemonių, nesilaiko terminų, yra rezultatų ir jų rodiklių nukrypimai ir dėl to gali būti nepasiekti projekto tikslai, ji apie tai per 5 darbo dienas informuoja projekto vykdytoją, kartu jam pasiūlydama nustatytų projekto vykdymo trūkumų ištaisymui terminą, kuris negali būti vėlesnis kaip kasmet atliekamos kitos stebėsenos terminas . Jeigu projekto vykdytojas su nustatytais trūkumais ir (ar) terminu jiems ištaisyti nesutinka, t. y. į ministerijos pasiūlymą atsižvelgia iš dalies ar neatsižvelgia, jis ministerijai pateikia motyvuotą paaiškinimą ir pasiūlymus dėl priemonių ir (ar) terminų nustatytiems trūkumams pašalinti, kuriuos ministerija išnagrinėja per 20 darbo dienų ir parengia išvadą, apie ją informuodama projekto vykdytoją. Jeigu ministerija išvadoje nepritaria projekto vykdytojo paaiškinimui ir pasiūlymams, ji teisės aktų nustatyta tvarka parengia Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektą dėl valstybei svarbaus projekto statuso galiojimo laikino sustabdymo, kol bus ištaisyti projekto vykdymo trūkumai, ar statuso panaikinimo.

18. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime dėl valstybei svarbaus projekto statuso galiojimo laikino sustabdymo nurodomi projekto stebėsenos metu nustatyti trūkumai, jų ištaisymo terminai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota ministerija, atsakinga už projekto vykdymo trūkumų ištaisymo stebėseną. Valstybei svarbaus projekto statuso galiojimo laikinas sustabdymas netenka galios, kai iki nustatyto termino pašalinami nustatyti trūkumai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybė priima sprendimą dėl valstybei svarbaus projekto statuso galiojimo laikino sustabdymo panaikinimo.

19. Valstybei svarbaus projekto statusas panaikinamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, kai projekto vykdytojas nesilaiko sutartinių įsipareigojimų ir neįvykdo projekto stebėseną atliekančios ministerijos nurodymų Aprašo 17 punkte nurodytiems trūkumams ištaisyti.

20. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų dėl valstybei svarbaus projekto statuso panaikinimo projektus Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikia ministrai pagal jiems pavestas valdymo sritis.

 

_______________