Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

 

Projektas 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

PAVOJINGŲ KROVINIŲ VEŽIMO AUTOMOBILIŲ,

GELEŽINKELIŲ IR VIDAUS VANDENŲ

TRANSPORTU

 

ĮSTATYMAS

 

2001 m.          d. Nr.      

 

Vilnius

 

 

 

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1 straipsnis. Įstatymo paskirtis ir taikymo sritis

1.    Šis įstatymas nustato pavojingų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų transportu Lietuvos Respublikoje teisinius ir organizacinius pagrindus, siekiant užtikrinti saugų pavojingų krovinių vežimą.

2. Įstatymas nereglamentuoja civilinės saugos veiklos, branduolinių medžiagų, skirtų branduolinei energetikai, bei karinių pavojingų krovinių vežimo teisinių ir organizacinių pagrindų. Pavojingų krovinių vežimą jūrų ir oro transportu reglamentuoja Saugios laivybos įstatymas, Prekybinės laivybos įstatymas, Aviacijos įstatymas ir kiti teisės aktai.

 

2 straipsnis. Pagrindinės šio Įstatymo sąvokos

1. Pavojingi kroviniai - medžiagos ar gaminiai, kurie dėl savo cheminių ar fizikinių savybių gali sukelti pavojų žmogaus sveikatai, aplinkai ar turtui, ir kuriems suteikti identifikavimo numeriai, įrašyti į Jungtinių Tautų Organizacijos Europos ekonominės komisijos (UNECE) sudarytą pavojingų medžiagų sąrašą, bei išvardyti Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse, reglamentuojančiose pavojingų krovinių vežimą.

2. Pavojingų krovinių gavėjas - fizinis ar juridinis asmuo, gaunantis pavojingus krovinius.

3. Pavojingų krovinių sandėliuotojas – įmonė, įstatymų nustatyta tvarka įregistruota ir sandėliuojanti pavojingus krovinius.

4. Pavojingų krovinių siuntėjas – fizinis ar juridinis asmuo, perduodantis vežti pavojingus krovinius.

5. Pavojingų krovinių vežėjas – įmonė, įstatymų nustatyta tvarka įregistruota ir turinti teisę vežti pavojingus krovinius.

6. Pavojingų krovinių vežimas – pavojingų krovinių parengimas išsiųsti, priėmimas iš siuntėjo, vežimas bei jo išdavimas gavėjui, įskaitant pakrovimą, iškrovimą, perkrovimą bei laikinąjį sandėliavimą.

7. Pavojingų krovinių vežimo dalyviai – pavojingų krovinių siuntėjas, vežėjas, gavėjas ir sandėliuotojas.

8. Transporto priemonė – automobilis, priekaba ar puspriekabė ir prekinis vagonas, kuriais gali būti vežami pavojingi kroviniai.Vykdant pavojingų krovinių gabenimo kontrolę keliuose prie transporto priemonių taip pat priskiriami  traktoriai ir savaeigės mašinos.

 

3 straipsnis. Teisinis pavojingų krovinių vežimo reglamentavimas

1.    Pavojingų krovinių vežimą Lietuvos Respublikoje reglamentuoja šis įstatymas, kiti Lietuvos Respublikos įstatymai, Vyriausybės nutarimai ir kiti teisės aktai.

2.    Lietuvos Respublikos tarptautinį bendradarbiavimą pavojingų krovinių vežimo srityje reglamentuoja Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys, Lietuvos Respublikos įstatymai bei Vyriausybės nutarimai.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PAVOJINGŲ KROVINIŲ VEŽIMO VALSTYBINIS VALDYMAS

 

4 straipsnis. Pavojingų krovinių vežimo valstybinis valdymas

1.              Pavojingų krovinių vežimo valstybinį valdymą vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliotos institucijos, taip pat savivaldybės.

2.              Užtikrindamos saugų pavojingų krovinių vežimą Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliotos institucijos:

1)              rengia, tvirtina ir įgyvendina pavojingų krovinių vežimo veiklą reglamentuojančius teisės aktus;

2)              kontroliuoja pavojingų krovinių vežimą;

3)              nustato pavojingų krovinių vežimo maršrutus;

4)              atlieka avarijų, susijusių su pavojingų krovinių vežimu, sukėlusių sunkias pasekmes, ekspertizę ir apskaitą;

5)              kaupia statistinius duomenis apie pavojingų krovinių vežimą;

6)              teikia konsultacijas pavojingų krovinių vežimo klausimais;

7)              nustato pavojingų krovinių vežimo apribojimus nacionalinio saugumo ir aplinkosaugos tikslais;

8)              vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių pavojingų krovinių vežimą, nustatytas funkcijas.

3. Savivaldybės nustato maršrutus vietinės reikšmės keliais, kuriais draudžiama ar rekomenduojama vežti pavojingus krovinius, bei transporto priemonių, vežančių pavojingus krovinius, sustojimo vietas, vykdo kitas įstatymų bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių pavojingų krovinių vežimą, nustatytas funkcijas.

4. Avarijų, susijusių su pavojingų krovinių vežimu, prevencijos priemonės įgyvendinamos  bei  avarinės situacijos likviduojamos, avarijos pasekmės šalinamos Civilinės saugos įstatymo, kitų įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

Saugaus PAVOJINGŲ KROVINIŲ VEŽIMO užtikrinimas

 

5 straipsnis. Pavojingų krovinių vežimo saugos specialistas

Kiekvienoje įmonėje, kurios veikla susijusi su pavojingų krovinių vežimu keliais, geležinkeliais ar vidaus vandenimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka privalo būti paskirtas pavojingų krovinių vežimo saugos specialistas, atsakingas už saugų pavojingų krovinių vežimą.

 

6 straipsnis. Pavojingų krovinių vežimo statistika

Visos įmonės, kurių veikla susijusi su pavojingų krovinių vežimu, privalo Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka Statistikos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės teikti statistinius duomenis apie pavojingų krovinių vežimą.

 

7 straipsnis. Maršrutų pavojingiems kroviniams vežti nustatymas

Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija nustato maršrutus valstybinės reikšmės automobilių, geležinkelių bei vidaus vandenų keliais, kuriais draudžiama ar rekomenduojama vežti pavojingus krovinius bei organizuoja stovėjimo vietų transporto priemonėms su pavojingais kroviniais įrengimą.

 

8 straipsnis. Pavojingų krovinių vežimo kontrolė

1.    Pavojingų krovinių vežimo kontrolės tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2.    Pavojingų krovinių vežimo kontrolę atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos.

3.    Maršrutai, kuriais draudžiama vežti pavojingus krovinius, skelbiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

 

9 straipsnis. Pavojingų krovinių vežimo ekspertų komisija

Vyriausybė iš Aplinkos ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos, Susisiekimo ministerijos ir Vidaus reikalų ministerijos atstovų sudaro Pavojingų krovinių vežimo ekspertų komisiją avarijų, susijusių su pavojingų krovinių vežimu ir sukėlusių sunkias pasekmes, ekspertizei atlikti. Jos nuostatus ir sudėtį tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

ATSAKOMYBĖ IR DRAUDIMAS

 

10 straipsnis. Atsakomybė už šio Įstatymo pažeidimus

Asmenys, pažeidę šį Įstatymą, traukiami administracinėn ir baudžiamojon atsakomybėn įstatymų nustatyta tvarka.

 

11 straipsnis. Draudimas

Pavojingų krovinių vežimo dalyviai apdraudžia savo civilinę atsakomybę už žalą, kuri vežant pavojingus krovinius gali būti padaryta tretiesiems asmenims ir(ar) jų turtui bei aplinkai įstatymų nustatyta tvarka.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

Baigiamosios nuostatos

 

12 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

Šis Įstatymas įsigalioja nuo 2002 m. kovo 1 d.

 

13 straipsnis. Pasiūlymai Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai

Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai iki 2002 m. kovo 1 d. parengti ir patvirtinti šį Įstatymą įgyvendinančius teisės aktus.

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS