Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

 

Projektas – 2 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMO NR. I-172 PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XII-2202 1 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIiP-221, LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS FONDŲ ĮSTATYMO NR. I-1232 12, 18 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-222, LIETUVOS RESPUBLIKOS ASOCIACIJŲ ĮSTATYMO NR. IX-1969 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-223, LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. I-1428 12 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-224, LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINIO KODEKSO 2.72 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-225

 

2017 m.                              d. Nr.

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2017 m. sausio 20 d. sprendimo Nr. SV-S-78 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 8, 9, 10, 11 ir 12 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo Nr. I-172 pakeitimo įstatymo Nr. XII-2202 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-221 (toliau – Projektas
Nr. XIIIP-221), Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymo Nr. I-1232 12, 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-222 (toliau – Projektas Nr. XIIIP-222), Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo Nr. IX-1969 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-223 (toliau – Projektas Nr. XIIIP-223), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo Nr. I-1428 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-224 (toliau – Projektas Nr. XIIIP-224), Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.72 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-225 (toliau – Projektas Nr. XIIIP-225) (toliau visi kartu – įstatymų projektai) ir siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tobulinti įstatymų projektus atsižvelgiant į šias pastabas ir pasiūlymus:

 

1. Galiojančio Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.66 straipsnio 4 dalyje nustatytas bendras 30 dienų terminas visiems juridiniams asmenims, per kurį Juridinių asmenų registrui turi būti pateikiamas juridinio asmens metinis pranešimas ar veiklos ataskaita. Projekto Nr. XIIIP-221 2 straipsnyje siūlomi pakeitimai, pagal kuriuos paramos gavėjams būtų suteiktas papildomas 60 kalendorinių dienų terminas metiniam pranešimui ar veiklos ataskaitai pateikti. Šis terminas būtų skaičiuojamas nuo Civilinio kodekso 2.66 straipsnio 4 dalyje nustatyto bendro termino minėtiems dokumentams pateikti pabaigos. Taigi, pagal Projektu Nr. XIIIP-221 siūlomą teisinį reguliavimą, paramos gavėjo statusą turintys juridiniai asmenys, vadovaudamiesi galiojančiomis bendromis Civilinio kodekso 2.66 straipsnio 4 dalies nuostatomis, savo metinį pranešimą ar veiklos ataskaitą Juridinių asmenų registrui turės pateikti per 30 dienų terminą nuo šių dokumentų patvirtinimo momento, tačiau teisines pasekmes, susijusias su paramos gavėjo statuso netekimu, sukels tik minėtų dokumentų nepateikimas per Projekte Nr. XIIIP-221 nustatytą papildomą terminą. Manytina, kad toks teisinis reguliavimas, pagal kurį tai pačiai pareigai įgyvendinti nustatyti  skirtingi terminai, siekiant teisėkūros aiškumo ir sistemiškumo, turėtų būti tobulinamas. Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys į Civilinio kodekso 2.66 straipsnio 4 dalies nuostatą, įstatymuose leidžiančią nustatyti kitokius terminus metiniams pranešimams ar veiklos ataskaitoms pateikti. Atsižvelgiant į tai ir įvertinus objektyvų poreikį, Projektas Nr. XIIIP-221 galėtų būti patikslintas numatant ilgesnio termino minėtiems dokumentams pateikti skaičiavimą nuo Civilinio kodekso 2.66 straipsnio 4 dalyje nurodyto momento – metinio pranešimo ar veiklos ataskaitos patvirtinimo dienos. Kita vertus, vertinant Projekto Nr. XIIIP-221 2 straipsnyje pateiktą siūlymą nustatyti 60 kalendorinių dienų terminą paramos gavėjo metiniam pranešimui ar veiklos ataskaitai pateikti, manytina, kad jis galėtų būti tikslingas, jeigu būtų taikomas įspėjimo instituto apie galimą paramos gavėjo statuso panaikinimą kontekste: sistemiškai įvertinus galiojančio Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo 13 straipsnio 5 dalies nuostatas dėl paramos gavėjo statuso panaikinimo, taip pat, atsižvelgiant į konstitucinį proporcingumo principą, galimą žalą, kuri atsirastų paramos gavėjui nustatytu laiku nepateikus savo metinio pranešimo ar veiklos ataskaitos, ir paramos gavėjo teisinio statuso panaikinimo pasekmes, įspėjimo instituto taikymas prieš panaikinant paramos gavėjo statusą Projekto Nr. XIIP-221 2 straipsnyje nurodytu pagrindu būtų  tikslingas. Tokiu atveju Projekto Nr. XIIIP-221 straipsnio 2 dalies nuostatos turėtų būti atitinkamai tikslinamos, numatant, kad 60 kalendorinių dienų terminas, kuriam suėjus panaikinamas paramos gavėjo statusas, taikomas nuo įspėjimo apie per Civilinio kodekso 2.66 straipsnyje 4 dalyje nurodytą terminą nepateiktą paramos gavėjo metinį pranešimą ar veiklos ataskaitą dienos (pagal analogiją su galiojančiomis Labdaros ir paramos įstatymo 13 straipsnio 5 dalies 3 punkto nuostatomis).  

 

2. Vadovaujantis Pelno nesiekiančių ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų buhalterinės apskaitos ir finansinių ataskaitų sudarymo ir pateikimo ir politinių kampanijų dalyvių neatlygintinai gauto turto ir paslaugų įvertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. 1K-372 „Dėl Pelno nesiekiančių ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų buhalterinės apskaitos ir finansinių ataskaitų sudarymo ir pateikimo ir politinių kampanijų dalyvių neatlygintinai gauto turto ir paslaugų įvertinimo taisyklių patvirtinimo“, gauta parama taip pat atsispindi viešųjų įstaigų, labdaros ir paramos fondų, asociacijų ir kitų pelno nesiekiančių juridinių asmenų kartu su metinėmis ataskaitomis (metiniais pranešimais) teikiamose finansinėse ataskaitose. Atsižvelgiant į tai ir  siekiant visapusiškai užtikrinti paramą gaunančių juridinių asmenų veiklos skaidrumą, atvirumą ir efektyvią paramos teikimo bei jos panaudojimo kontrolę, siūlytina papildyti Projekto Nr. XIIIP-221 2 straipsniu keičiamo Labdaros ir paramos įstatymo 13 straipsnio 6 dalies 1 punktą nuostata, pagal kurią paramos gavėjo statuso subjektas netenka ir tuo atveju, kai teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registro tvarkytojui nepateikia finansinių ataskaitų rinkinio.

 

3. Vertinant Projektu Nr. XIIP-225 siūlomą Civilinio kodekso 2.72 straipsnio 2 dalies nuostatų papildymą, pažymėtina, kad Civilinis kodeksas, kaip kodifikuotas teisės aktas, nustato visiems juridiniams asmenims ar pagrindinėms jų grupėms bendras steigimo, veiklos ir pabaigos, taip pat informacijos apie juridinius asmenis viešinimo nuostatas. Pastebėtina, kad Civiliniame kodekse apskritai nėra reguliuojami su paramos gavėjo statusu susiję klausimai – tai nustatyta specialiuose įstatymuose. Atsižvelgiant į tai, siūlytina Projekte Nr. XIIIP-225 numatytus Civilinio kodekso 2.72 straipsnio 2 dalies nuostatų pakeitimus dėl juridinio asmens, kuriam suteiktas paramos gavėjo statusas, metinio pranešimo ar veiklos ataskaitos neatlygintino viešo paskelbimo registro tvarkytojo interneto svetainėje keisti bendresnio pobūdžio nuostatomis dėl Juridinių asmenų registro tvarkytojo pareigos užtikrinti neatlygintiną viešą prieigą prie minėtų dokumentų (įstatymų projektuose nenurodant konkretaus paviešinimo būdo, o jį detalizuojant įstatymų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose) ir perkelti jas į kartu teikiamus Projektą Nr. XIIIP-222, Projektą Nr. XIIIP-223 ir Projektą Nr. XIIIP-224, kartu atsisakant Projekto Nr. XIIIP-225.  

 

4. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo 2 straipsnio 5 dalimi, pelno nesiekiantys ribotos civilinės atsakomybės juridiniai asmenys neteikia konsoliduotojo metinio pranešimo, todėl Projekto Nr. XIIIP-221 2 straipsniu keičiamo Labdaros ir paramos įstatymo 13 straipsnio 6 dalies 1 punktas tikslintinas atsisakant nuostatos dėl konsoliduoto metinio pranešimo pateikimo.

 

5. Siekiant viešųjų įstaigų, asociacijų, labdaros ir paramos fondų veiklą reguliuojančių įstatymų suderinamumo, įstatymų projektuose siūlytina vienodai reglamentuoti prievolę atitinkamų subjektų interneto svetainėse skelbti finansinių ataskaitų rinkinius.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Atsižvelgiant į tai, kad ekonominė klasifikacija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“, taikoma tik biudžetinėms įstaigoms, siūlytina atsisakyti Projektu Nr. XIIIP-224 keičiamo Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 12 straipsnio 2 dalies 3 punkte nustatyto reikalavimo viešosios įstaigos veiklos ataskaitoje nurodyti viešosios įstaigos gautų lėšų panaudojimą pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius.

 

 

 

 

Ministras Pirmininkas

 

 

Teisingumo ministras