Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

image001

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBA

 

Biudžetinė įstaiga, A. Jakšto g. 6, LT-01105 Vilnius,

tel. 8 706 63 335, el. p. dokumentai@stt.lt

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188659948

 

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai

E. pristatymo informacinė sistema           

 

 

 

 

 

 

ANTIKORUPCINIO VERTINIMO IŠVADA

DĖL PACIENTŲ REGISTRAVIMO ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGOMS GAUTI TVARKOS APRAŠO IR MOKAMŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO IR APMOKĖJIMO TVARKOS

 

2023 m.      d. Nr. 4-01-

 

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 2, 4 ir 5 punktų nuostatomis, atlikome Pacientų registravimo asmens sveikatos priežiūros paslaugoms gauti tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2018 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. V-812,[1] (toliau – Pacientų registravimo tvarkos aprašas) ir Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 357,[2] (toliau – Mokamų paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarka) antikorupcinį vertinimą.

Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba yra atlikusi Viešosios įstaigos Karoliniškių poliklinika (toliau – Karoliniškių poliklinika), Viešosios įstaigos Antakalnio poliklinika (toliau – Antakalnio poliklinika), Viešosios įstaigos Centro poliklinika (toliau – Centro poliklinika) ir Viešosios įstaigos Vilniaus universiteto ligoninė Santaros klinikos (toliau – Santaros klinikos) teisės aktų, reglamentuojančių asmenų, pageidaujančių gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, registraciją, asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eilių sudarymą ir šių eilių valdymą, antikorupcinius vertinimus[3]. Apibendrinus antikorupciniuose vertinimuose nustatytus rizikos veiksnius (kurie tikėtina yra aktualūs ir kitoms asmens sveikatos priežiūros įstaigoms (toliau taip pat ASPĮ)), darytina išvada, kad dalies jų valdymui turi reikšmės ministerijos lygmeniu nustatomas teisinis reglamentavimas. Todėl siekdami mažinti korupcijos rizikos veiksnių atsiradimo tikimybę, taip pat siekdami teisinio reguliavimo išsamumo, nuoseklumo, skaidrumo ir atsparumo korupcijai, teikiame žemiau išdėstytas pastabas ir pasiūlymus.

 

1. Kritinės antikorupcinės pastabos ir pasiūlymai:

1.1. Nepakenkiamai aiškiai nustatomas Išankstinės pacientų registracijos informacinės sistemos (toliau – taip pat IPR informacinė sistema) naudojimo reglamentavimas, sudaro prielaidas registraciją per sistemą organizuoti tik atskiroms asmens sveikatos priežiūros įstaigų nustatytoms paslaugoms

Pacientų registravimo tvarkos aprašo 5 punkte nustatoma, kad asmens sveikatos priežiūros įstaigos apdraustiesiems pacientams ar jų atstovams turi sudaryti galimybę registruotis paslaugoms gauti atvykus į įstaigą ir telefonu. Šiame punkte taip pat nustatyta: „Pacientai taip pat gali registruotis naudodamiesi IPR informacine sistema arba ASPĮ elektronine registracijos sistema, suintegruota su IPR informacine sistema, jei ASPĮ ją turi“. Pastaroji norma suteikia asmeniui, pageidaujančiam gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, diskreciją rinktis registracijos asmens sveikatos priežiūros paslaugoms gauti būdą, t. y.  arba atvykus į asmens sveikatos priežiūros įstaigą, arba telefonu, arba naudojantis Išankstinės pacientų registracijos informacine sistema. Tačiau pažymėtina ir tai, kad teisinis reglamentavimas nenustato imperatyvo asmens sveikatos priežiūros įstaigoms asmenis registruoti visai šiais būdais: nustatyta tik pareiga sudaryti galimybę registruotis paslaugoms gauti atvykus į įstaigą ir telefonu. O tai reiškia, kad asmens sveikatos priežiūros įstaigos gali iš viso nesudaryti galimybės registruotis per Išankstinės pacientų registracijos informacinę sistemą, arba, kaip nustatyta atliekant anksčiau minėtus antikorupcinius vertinimus, registraciją per Išankstinės pacientų registracijos informacinę sistemą organizuoti tik atskiroms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms. Pavyzdžiui:

- Atliekant Centro poliklinikos teisės aktų antikorupcinį vertinimą ir išanalizavus Išankstinės pacientų registracijos informacinėje sistemoje ir šios poliklinikos elektroninėje registracijos sistemoje esamas registracijos, asmens sveikatos priežiūros paslaugoms gauti, galimybes, nustatyta, kad mokamoms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms IPR informacine sistema ir ASPĮ elektronine registracijos sistema registruojama tik tuo atveju, jeigu asmuo, pageidaujantis gauti mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, neturi asmens sveikatos priežiūros įstaigos gydytojo siuntimo. Tai yra, šiais būdais neįmanoma užsiregistruoti, jeigu mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas pageidaujama gauti kitais Mokamų paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkoje nustatytais pagrindais.

- Atliekant Santaros klinikų teisės aktų antikorupcinį vertinimą ir išanalizavus Išankstinės pacientų registracijos informacinės sistemos duomenis, nustatyta, kad 2023 m. gegužės 23 dieną Išankstinės pacientų registracijos informacinėje sistemoje nebuvo galimybės užsiregistruoti šioms iš PSDF biudžeto lėšų apmokamoms paslaugoms (t. y. turint asmens sveikatos priežiūros įstaigos gydytojo siuntimą, buvo galima užsiregistruoti tik mokamoms paslaugoms): burnos, veido ir žandikaulių chirurgija, endokrinologija, hematologija (Krešėjimo sutrikimai, giliųjų venų trombozė), kardiologija (Suaugusiems), ortopedija ir traumatologija (Suaugusiems), otorinolaringologija (LOR (burnos, gerklės, nosies) onkologinės ligos), otorinolaringologija (Suaugusiems), pilvo chirurgija (Tulžies pūslės ir latakų ligos), plastinė ir rekonstrukcinė chirurgija (Suaugusiems), reumatologija.

Antikorupciniu požiūriu, dėl esamos nepakankamai apibrėžtos asmens sveikatos priežiūros įstaigų diskrecijos registraciją per Išankstinės pacientų registracijos informacinę sistemą organizuoti tik atskiroms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms didėja asmens, pageidaujančio gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, poreikis tiesiogiai kreiptis į įstaigų darbuotojus, dėl ko didėja piktnaudžiavimo galimybės.

Pažymėtina ir tai, kad nesudarant galimybės registruotis mokamoms asmens sveikatos priežiūros paslaugas gauti visais Mokamų paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkoje nustatytais pagrindais, gali būti daroma įtaka statistikai, būtinai vertinant pacientų eilių sudarymą ir jas valdant, kadangi visi pacientai, kuriems suteiktos mokamos paslaugos, gali būti traktuojami, kaip neturintys asmens sveikatos priežiūros įstaigos gydytojo siuntimo, ir nefiksuojami tie pacientai, kurie turėdami asmens sveikatos priežiūros įstaigos gydytojo siuntimą, paslaugas pageidavo gauti greičiau nei būtų gavę paslaugas, apmokamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšų.

Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūlome, nustatyti tokį teisinį reglamentavimą, pagal kurį visos asmens sveikatos priežiūros įstaigos privalėtų sudaryti galimybę naudojantis IPR informacine sistema arba ASPĮ elektronine registracijos sistema registruotis visoms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms, įskaitant mokamoms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms visais Mokamų paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkoje nustatytais pagrindais.

 

1.2. Nepakankamai išsamiai reglamentuojamas registracijos IPR informacinėje sistemoje arba ASPĮ elektroninėje registracijos sistemoje patvirtinimo mechanizmas

Pacientų registravimo tvarkos aprašo 5 punkte taip pat nustatyta: „<...> Paslaugas teikianti ASPĮ turi patvirtinti paciento registraciją ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo paciento registracijos IPR informacinėje sistemoje arba ASPĮ elektroninėje registracijos sistemoje bei ryšių ir (ar) informacinių technologijų priemonėmis informuoti pacientą ir (ar) registruojančią ASPĮ apie registracijos patvirtinimą.“ Atkreiptinas dėmesys, kad Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos nustatomu reglamentavimu nėra detalizuojami tokie skaidriai asmenų  registracijai bei sąžiningam asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eilių sudarymui aktualūs klausimai kaip: 1) kada registracija gali būti nepatvirtinta, 2) kaip užtikrinama, kad į tą patį vizito laiką nepretenduotų keli pacientai, o jeigu tai įvyksta, kuris pacientas turi pirmenybę, 3) kaip garantuojama, kad iki registracijos patvirtinimo į vizito laiką, kurį pasirinko IPR informacinėje sistemoje arba ASPĮ elektroninėje registracijos sistemoje registravęsis asmuo, nebūtų užregistruotas kitas į asmens sveikatos priežiūros įstaigą fiziškai atvykęs, ar besikreipiantis telefonu asmuo.

Pažymėtina, kad neretai šie klausimai nėra detalizuojami ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų teisės aktais, ir apsiribojama tik Pacientų registravimo tvarkos aprašo nuostatų perrašymu į vidaus teisės aktus. Manytina, kad minėtų klausimų nepakankamas reglamentavimas sudaro prielaidas pasielgti nesąžiningai vykdant asmenų, pageidaujančių gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, registraciją, bei neskaidriai sudarinėti ir valdyti asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eiles.

Siekdami mažinti galimybes piktnaudžiauti registruojant asmenis, pageidaujančius gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, bei sudarant asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eiles, siūlome, Pacientų registravimo tvarkoje detalizuoti registracijos patvirtinimo mechanizmą, arba nustatyti įpareigojimą Asmens sveikatos priežiūros įstaigoms savo teisės aktuose detalizuoti šį mechanizmą, nustatant:

- baigtinį atvejų, kada registracija gali būti nepatvirtinta, sąrašą;

- priemones užtikrinančias, kad į tą patį vizito laiką nepretenduotų keli pacientai;

- tvarką, kaip nustatoma, kuris pacientas turi pirmenybę, kai į tą patį vizito laiką pretenduoja keli asmenys;

- priemones, garantuojančias, kad iki registracijos patvirtinimo į vizito laiką, kurį pasirinko IPR informacinėje sistemoje arba ASPĮ elektroninėje registracijos sistemoje registravęsis asmuo, nebūtų užregistruotas kitas į Polikliniką fiziškai atvykęs, ar besikreipiantis telefonu asmuo.

 

1.3. Neužtikrinama galimybė į asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukiančiųjų sąrašus registruotis per Išankstinės pacientų registracijos informacinę sistemą

Pacientų registravimo tvarkos 11 punkte nustatyta: „11. ASPĮ privalo ASPĮ vadovo nustatyta tvarka visus pacientus registruoti jų kreipimosi į ASPĮ momentu, neribodama registravimosi terminų, nepriklausomai nuo to, ar IPR informacinėje sistemoje paskelbti paslaugų teikimo grafikai.“ Pagal Pacientų registravimo tvarkos 12.6 papunktį, jei asmens sveikatos priežiūros įstaiga neturi galimybės paskirti paslaugos suteikimo datos ir laiko (nepaskelbti paslaugų teikimo grafikai), siūlo pacientą registruoti į laukiančiųjų sąrašą, t. y. registruojama nenurodant paslaugos teikimo datos ir laiko tam, kad per vieną darbo dieną nuo paslaugos, į kurios laukiančiųjų sąrašą užsiregistravo pacientas, teikimo grafiko paskelbimo užsiregistravusiam į laukiančiųjų sąrašą pacientui būtų automatiškai paskirta paslaugos gavimo data ir laikas pagal paciento kreipimosi į šią įstaigą eilės tvarką. Remiantis Pacientų registravimo tvarkos 14 punktu[4], asmens sveikatos priežiūros įstaigos neprivalo užtikrinti galimybės į laukiančiųjų sąrašą registruotis per IPR informacinę sistemą arba ASPĮ elektroninę registracijos sistemą, o atliekant minėtus antikorupcinius vertinimus, nenustatyta, kad asmens sveikatos priežiūros įstaigos, kurių teisės aktai vertinti, tokią galimybę suteiktų savo iniciatyva. Antikorupciniu požiūriu, toks reglamentavimas ir praktinis jo įgyvendinimas didina rizikas, kad:

- Didėjant asmens, pageidaujančio gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, poreikiui tiesiogiai kreiptis į įstaigų darbuotojus, didėja piktnaudžiavimo galimybės.

- Suinteresuotiems asmenims neturint objektyvių galimybių sekti savo ir kitų asmenų vietą laukiančiųjų sąraše, didėja galimybės sąrašus tvarkyti nesąžiningai, tai yra, neužtikrinti paslaugų teikimo eiliškumo, sąlygojamo registracijos į laukiančiųjų sąrašą laiko.

Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūlome, tobulinant teisinį reglamentavimą ir Išankstinės pacientų registracijos informacinę sistemą, sudaryti galimybę asmenims, pageidaujantiems gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, į laukiančiųjų sąrašą registruotis per Išankstinės pacientų registracijos informacinę sistemą, bei matyti savo ir kitų asmenų (užtikrinant asmens duomenų apsaugą, pavyzdžiui, matant kitų asmenų tik unikalius nesikeičiančius kodus) vietą sąraše.

 

 

1.4. Iš teisinio reguliavimo neaišku, kaip nustatomas iš PSDF biudžeto lėšų apmokamų paslaugų ir mokamų paslaugų santykis

Mokamų paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkoje trijose vietose[5] kartojamos nuostatos, kurių esmė – mokamos paslaugos teikiamos tik tuomet, jeigu užtikrinamas suplanuotų iš PSDF biudžeto lėšų apmokamų paslaugų suteikimas. Darytina išvada, kad minėtų normų paskirtis, išvengti situacijų, kai suplanuotų iš PSDF biudžeto lėšų apmokamų paslaugų sąskaita prioritetas teikiamas mokamoms paslaugoms. Atliekant šį ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų teisės aktų antikorupcinius vertinimus, nustatyta, kad:

1.4.1. Iš minėtų normų nėra aišku, ar nuostata, kad mokamos paslaugos teikiamos tik tuomet, jeigu užtikrinamas suplanuotų iš PSDF biudžeto lėšų apmokamų paslaugų suteikimas, taikoma visoms mokamoms paslaugoms, ar tik toms, už kurias mokama dėl to, kad jos gaunamos ne eilės tvarka. To pasekoje, teisės normos gali būti interpretuojamos ir taikomas skirtingai, bei prioritetai teikiami skirtingai finansuojamoms paslaugoms.

Todėl siūlome tikslinti teisinį reglamentavimą, ir panaikinti dėl Mokamų paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos 6 punkto, 7.3.2 ir 7.4.2 papunkčių kylančią koliziją.

1.4.2. Asmens sveikatos priežiūros įstaigos minėtos nuostatos laikymąsi įgyvendina iš anksto planuojant mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą, ir šiam teikimui išskiriant medikų darbo laiko dalį[6]. Nekvestionuodami mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo planavimo poreikio, pažymėtina, kad neretai asmens sveikatos priežiūros įstaigų teisės aktais nėra reglamentuojama tvarka, kaip nustatomas iš PSDF biudžeto lėšų apmokamų paslaugų ir mokamų paslaugų santykis, o pačios asmens sveikatos priežiūros įstaigos nurodo, kad PSDF biudžeto lėšomis apmokamos paslaugos, atsižvelgiant į tarp įstaigos ir teritorinės ligonių kasos sudarytą sutartį, išdėstomos metų laikotarpyje tolygiai, taip, kad pacientams jas būtų galima teikti visus metus. Tuo tarpu iš IPR informacinėje sistemoje arba ASPĮ elektroninėje registracijos sistemoje pateikiamų registracijos pas gydytojus laikų matyti, kad pas dalį jų galima užsiregistruoti tik mokamoms paslaugoms (anksčiau minėtas Santaros klinikų pavyzdys), arba pasinaudoti mokamomis paslaugomis galima greičiau nei iš PSDF biudžeto lėšų apmokamomis paslaugomis, pavyzdžiui, Antakalnio poliklinikoje 2023 m. sausio 31 d., registruojantis pas gydytoją kardiologą, mokamos konsultacijos artimiausias galimas laikas buvo vasario 2 d., 7 val. 30 min., o pas tą pačią gydytoją iš PSDF biudžeto lėšų apmokamos paslaugos – artimiausias galimas laikas buvo balandžio 24 d., 8 val. 00 min.; analogiška situacija registruojantis pas akušerį-ginekologą: mokamos konsultacijos artimiausias galimas laikas vasario 1 d., 14 val. 32 min., iš PSDF biudžeto lėšų apmokamos paslaugos – kovo 20 d., 19 val. 26 min.

Manytina, kad nesant aiškios tvarkos, kaip nustatomas iš PSDF biudžeto lėšų apmokamų paslaugų ir mokamų paslaugų santykis, atsiranda prielaidos prioritetą teikti mokamoms paslaugoms, joms skiriant didesnę medikų darbo laiko dalį. Ko pasekoje objektyviai mažėja fizinės galimybės suteikti iš PSDF biudžeto lėšų apmokamas paslaugas, o jų laukiančių asmenų skaičius didėja. Antikorupciniu požiūriu, kai randasi padidinta paslaugų paklausa, didėja ir paslaugas pageidaujančių gauti asmenų paskata ieškoti visų įmanomų (ne visada teisėtų) būdų jas gauti.

Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta siūlome, ministerijos lygmens teisės aktais nustatyti, tvarką, kaip asmens sveikatos priežiūros įstaigos turėtų nustatyti jų teikiamų iš PSDF biudžeto lėšų apmokamų paslaugų ir mokamų paslaugų santykį, ir priežiūros mechanizmą.

 

2. Kitos antikorupcinės pastabos ir pasiūlymai:

2.1. Neužtikrinamas pakankamas informacijos prieinamumas

Atliekant minėtus asmens sveikatos priežiūros įstaigų teisės aktų antikorupcinius vertinimus, didžioji dalis šių aktų vertinimui buvo pateikta raštu, o viešai, nei įstaigų internetiniuose puslapiuose, nei Teisės aktų registre  jie neskelbiami.

Manytina, kad teisės aktų, reglamentuojančių asmenų, pageidaujančių gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, registraciją, asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eilių sudarymą ir šių eilių valdymą, viešas nepaskelbimas neužtikrina pakankamos informacijos sklaidos. Tai savo ruoštu apsunkina asmenų galimybes naudotis savo teisėmis ir esamomis galimybėmis, pavyzdžiui, galimybe prašyti, kad Karoliniškių poliklinikos Gyventojų aptarnavimo skyriaus darbuotoja pasinaudotų teise, pakeisti vizitų paskirtį į pirminį vizitą, ir užregistruotų pacientą jam patogesniu laiku. Taip pat kyla teisinis klausimas dėl Teisės aktų registre nepaskelbtų teisės aktų galiojimo.

Mokamų paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos 9.1 papunktyje nustatyta asmens sveikatos priežiūros įstaigų pareiga, užtikrinti, kad pacientai galėtų susipažinti su įstaigos vadovo įsakymu patvirtinta mokamų paslaugų teikimo tvarka, laikytina nepakankamai konkreti ir neužtikrina pakankamą informacijos sklaidą. Todėl siūlome ministerijos lygmens teisės aktais nustatyti asmens sveikatos priežiūros įstaigų pareigą visus teisės aktus, reglamentuojančius asmenų, pageidaujančių gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas (tiek apmokamas iš PSF biudžeto lėšų, tiek mokamas), registraciją, asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eilių sudarymą ir šių eilių valdymą, skelbti įstaigų interneto svetainėje ir Teisės aktu registre.

 

3. Kitos pastabos ir pasiūlymai

Kitų pastabų ir pasiūlymų neteikiame.

 

Atlikus antikorupcinį vertinimą darytina išvada, kad kai kurios ministerijos lygmens ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų teisės aktų, reglamentuojančių asmenų, pageidaujančių gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, registracijos, asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eilių sudarymą ir šių eilių valdymą nuostatos yra mažinančios procedūrų skaidrumą ir galinčios sudaryti sąlygas piktnaudžiauti.

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 8 dalies nuostatomis, prašome per du mėnesius nuo antikorupcinio vertinimo išvados gavimo dienos Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje paskelbti informaciją apie tai, kaip atsižvelgta (planuojama atsižvelgti) į pateiktas pastabas ir pasiūlymus arba, jeigu į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas pastabas ir pasiūlymus neatsižvelgta, nurodyti priežastis ir motyvus, užpildant antikorupcinio vertinimo išvados įgyvendinimo pažymą[7], ir pateikti Specialiųjų tyrimų tarnybai nuorodą į ją.

 

Direktoriaus pavaduotojas                                                                                         Elanas Jablonskas

 

Andrius Andrejus Fominas, tel. 8 706 63 300, mob. tel. 8 634 05 935, el. p. andrius.fominas@stt.lt



[1] Prieiga internete: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/29750e508f6b11e8b93ad15b34c9248c/asr.

[2] Prieiga internete: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.21897F4DD271/asr.

[3] 2023 m.  kovo 6 d. antikorupcinio vertinimo išvada Nr. 4-01-1772 „Dėl Karoliniškių poliklinikos teisės aktų, reglamentuojančių asmenų, pageidaujančių gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, registraciją, asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eilių sudarymą ir šių eilių valdymą“ (prieiga internete: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAK/219dd3c0bc1511ed924fd817f8fa798e?positionInSearchResults=0&searchModelUUID=ef92cdec-be61-4a31-9bc1-8ddb8bb0039f);

2023 m. kovo 9  d. antikorupcinio vertinimo išvada Nr. 4-01-1953 „Dėl Antakalnio poliklinikos teisės aktų, reglamentuojančių asmenų, pageidaujančių gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, registraciją, asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eilių sudarymą ir šių eilių valdymą“ (prieiga internete: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAK/aceecf21be7b11ed924fd817f8fa798e?positionInSearchResults=0&searchModelUUID=3e22932a-0abf-415d-a92d-f79d4c216d1d);

2023 m. kovo 20 d. antikorupcinio vertinimo išvada Nr. 4-01-2227 „Dėl Centro poliklinikos teisės aktų, reglamentuojančių asmenų, pageidaujančių gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, registraciją, asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eilių sudarymą ir šių eilių valdymą“ (prieiga internete: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAK/c371ec91c71411ed9b3c9397e1236c2a?positionInSearchResults=1&searchModelUUID=801a5aad-3449-457f-bf42-c3f1767e0fe5);

2023 m. birželio 20 d. antikorupcinio vertinimo išvada Nr. 4-01-5167 „Dėl Santaros klinikų teisės aktų, reglamentuojančių asmenų, pageidaujančių gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, registraciją, asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eilių sudarymą ir šių eilių valdymą“ (prieiga internete: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAK/84eb88210f5111ee9ac6bb8cb9c06455?positionInSearchResults=0&searchModelUUID=fe10926d-fec3-49ab-81a9-c773fdfa620b).

[4] Pacientų registravimo tvarkos 14 punktas: „14. Pacientui registruojantis IPR informacinėje sistemoje arba ASPĮ elektroninėje registracijos sistemoje Aprašo 12.4–12.6 ir 12.10 papunkčiuose nurodyta informacija turi būti pateikiama ir Aprašo 12.1–12.3 ir 12.8 ir 12.9 papunkčiuose nurodyti veiksmai turi būti atliekami ir minėtose sistemose.“

[5] Mokamų paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos 6 punktas: „6. Mokamas paslaugas, tyrimus ir procedūras LNSS įstaigos gali teikti tik užtikrinusios, kad šias paslaugas, apmokamas iš PSDF biudžeto lėšų, nustatytą dieną gautų visi  jų laukimo eilėje užregistruoti pacientai.

Mokamų paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos 7.3 papunktis: „7.3. pacientas nori gauti paslaugą ne eilės tvarka, o ambulatorines ir dienos chirurgijos asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikianti įstaiga turi galimybes suteikti daugiau paslaugų, nei numatyta sutartyje su teritorine ligonių kasa (toliau – TLK); šiuo atveju mokamos paslaugos gali būti teikiamos tik tada, kai įstaiga atitinka visus toliau nurodytus reikalavimus:

<...>

7.3.2. užtikrina, kad visi į paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, laukimo eilę užregistruoti ir atvykę pacientai gaus numatytas paslaugas numatytą dieną nustatytu laiku;

<...>“.

Mokamų paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos 7.4 papunktis: „7.4. pacientas nori gauti slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugas ne eilės tvarka, o stacionarines slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugas teikianti įstaiga turi galimybę suteikti daugiau paslaugų, nei numatyta sutartyje su TLK; šiuo atveju mokamos paslaugos gali būti teikiamos tik tada, kai įstaiga atitinka visus toliau nurodytus reikalavimus:

<...>

7.4.2. visi į nemokamų slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų laukimo eilę užregistruoti ir atvykę pacientai yra stacionarizuojami nustatytu laiku;

<...>“.

[6] Pavyzdžiui, Antakalnio poliklinikos Mokamų asmens sveikatos priežiūros ir nemedicininių paslaugų teikimo, mokėjimo už jas ir jų apskaitos tvarkoje, patvirtintoje Antakalnio poliklinikos direktoriaus 2021 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 1-1.3-V-100, nustatyta:

8.3 punktas: „Pacientai mokamoms paslaugoms gauti registruojami į tam skirtus langelius pagal iš anksto numatytą šių paslaugų teikimo grafiką - tvarkaraštį;“

8.4. punktas: „Skyrių ir padalinių vadovai, kartą per mėnesį, iki einamojo mėnesio 10 dienos, registratūros vadovui pateikia informaciją apie savo skyrių darbuotojų sekančio mėnesio mokamų paslaugų teikimo grafiką - tvarkaraštį. Pasikeitus galimybei suteikti šias paslaugas pagal iš anksto numatytą grafiką (nesant galimybei arba ruošiantis atnaujinti paslaugų teikimą), skyrių vadovai nedelsiant apie tai informuoja registratūros vadovą;“.

[7] Prieiga: https://e-tar.lt/portal/lt/legalAct/0e8f85904cf811ec862fdcbc8b3e3e05.