LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS KANCELIARIJOS
teisės departamento
IŠVADA
DĖL lietuvos respublikos vyriausybės nutarimo „ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2008 M. VASARIO 13 D. NUTARIMO NR. 136 „DĖL PROJEKTŲ PRIPAŽINIMO VALSTYBEI SVARBIAIS EKONOMINIAIS AR KULTŪRINIAIS PROJEKTAIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ Projekto
(toliau - Nutarimo projektas)
(tap-17-399(2); tais nr. 16-13730(4))
Nr. |
Vilnius
Įvertinę pagal Vyriausybės kanceliarijos Teisės departamento 2017 m. balandžio 19 d. pastabas ir pasiūlymus (išvados Nr. NV-1013) patikslinto Nutarimo projekto atitiktį įstatymas, Vyriausybės nutarimams ir teisės technikos reikalavimams, teikiame šias pastabas ir pasiūlymus:
1. Pažymėtina, kad nebuvo įvertinti šie Vyriausybės kanceliarijos Tesės departamento (toliau – TD) išvados (Nr. NV-1013) pasiūlymai ir pastabos: 4.2 – dėl Projektų pripažinimo valstybei svarbiais projektais tvarkos aprašo (toliau – Tvarkos aprašas) 3.2 p. nuostatos (dėl projektų, kurie valstybei svarbiais pripažinti išimtinai dėl jų socialinio poveikio) santykio su Žemės įstatymo 9 str. 6 d. 3 p. (valstybinė žemė išnuomojama be aukciono, jeigu jos reikia įgyvendinti valstybei svarbiems ekonominiams ar kultūriniams projektams), su Teritorijų planavimo įstatymo 2 str. 43 d. (valstybei svarbiu pripažintas ekonominis ar kultūrinis projektas) bei su Investicijų įstatymo 91 str. 3 d. 3 p. (kad teritorija galėtų tapti pramonės parku tokios teritorijos vystymo projektui Seimo ar Vyriausybės nutarimu turi būti suteiktas valstybei svarbaus ekonominio projekto statusas) įvertinimo; 4.4 – dėl Tvarkos aprašo 3.5 p. sąvokos „aukšto kompleksiškumo kriterijus“ teisinio aiškumo stokos; 14 – dėl Tvarkos aprašo 14 p. nurodytos informacijos pateikimo Lietuvos Respublikos Vyriausybei, o ne Vyriausybės kanceliarijai; 16 – dėl Tvarkos aprašo 16 p. įtvirtintos „kitos stebėsenos termino“ sąvokos nesuderinamumo su 11 p.
2. Remiantis Tvarkos aprašo 5 p. ir TD išvados (Nr. NV-1013) 1 p., Nutarimo projekto 2.1 p. tikslintinas nurodant, kad Nutarimo projektas taikomas projektų pripažinimui valstybei svarbiais projektais, inicijuotam po Nutarimo projekto įsigaliojimo.
3. Siūlytina Tvarkos aprašo 3.5 p. vietoje žodžio „keleto“ nurodyti konkretų skaičių.
4. Atsižvelgiant į Tvarkos aprašo 5 p. (projektų pripažinimą valstybei svarbiais inicijuoja ministerijos, siekdamos ministerijos strateginiuose veiklos planuose nurodytų tikslų) ir 6.1 p. (galimybių studijoje nurodoma išvada, kuris projektas tinkamiausias ministerijos strateginiuose veiklos planuose numatytiems tikslams įgyvendinti), siūlytina papildyti Tvarkos aprašo 3 p. nustatytą projektų pripažinimo valstybei svarbiais projektais sąrašą, papildomai nurodant (patikslinant jau nurodytą) privalomą kriterijų dėl projekto tinkamumo ministerijos strateginiuose veiklos planuose numatytiems tikslams įgyvendinti.
5. Brauktini Tvarkos aprašo 6.3 p. pirmos eilutės žodžiai „ir juos“. Taip pat, atsižvelgiant į šio punkto antrą sakinį, kaip perteklinė brauktina 6.3 p. dalis – „paskelbus regiono ar šalies visuomenės informavimo priemonėse“.
6. Siekiant, kad Vyriausybės nutarime dėl projekto pripažinimo valstybei svarbiu projektu būtų nurodyta informacija apie atskirus projekto etapus, siūlytina keisti Tvarkos aprašo 8 p. antrame ir trečiame sakinyje vartojamą žodžių junginį „galutinis ar (ir) etapų“, formuluojant taip: „galutinis ir, jeigu yra, etapų“. Kartu kaip perteklinė atsižvelgiant į Tvarkos aprašo V skyriaus turinį, brauktina šio punkto dalis dėl nuostatos, kad nutraukus sutartį projektas netenka valstybei svarbaus projekto statuso.
7. Tvarkos aprašo 9 p. turėtų būti perkeltas į V skyrių (jame nustatyta valstybei svarbaus projekto statuso netekimo tvarka), o Tvarkos aprašo 10 p. atsisakytina kaip perteklinio dėl V skyriuje numatyto reguliavimo, ir iš dalies kaip ne šio nutarimo reguliavimo dalyko.
8. Tvarkos aprašo 16 p. turėtų būti aiškiai atskleista, ar nustatytas 20 darbo dienų terminas taikomas tik paaiškinimo ir pasiūlymų išnagrinėjimui bei išvados parengimui, ar ir projekto vykdytojo raštiškam informavimui. Taip pat, kaip ne šio nutarimo reguliavimo dalyko, atsisakytina Tvarkos aprašo 16 p. dėl sutarties nutraukimo sutartyje nustatytomis sąlygomis (paskutinis sakinys).
Atsižvelgiant į tai, kad sprendimą dėl valstybei svarbaus projekto statuso suteikimo priima Vyriausybė, bei visi Vyriausybės priimami sprendimai turi būti įforminami Vyriausybės posėdyje priimant nutarimus, vietoje 16 p. formuluojamo Vyriausybės pritarimo sutarties nutraukimui, Tvarkos apraše turi būti įtvirtinta nuostata, kad ministerija teikia Vyriausybei išvadą (kurioje nepritariama projekto vykdytojo paaiškinimui dėl projekto nevykdymo ir siūloma nutraukti su projekto vykdytoju sudarytą sutartį) kartu su Vyriausybės nutarimo projektu (kuriuo Vyriausybės nutarimas pripažinti projektą svarbiu valstybei būtų pripažįstamas netekusiu galios).
9. Tikslintinas Tvarkos aprašo 17 p., nurodant, kad valstybei svarbaus projekto statuso netenkama nuo atitinkamo Vyriausybės nutarimo įsigaliojimo.
Teisės departamento direktorius Rimvydas Pilibaitis
Domas Galkauskas, tel. 870663949, el. p. domas.galkauskas@lrv.lt |