Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

 

 

 

 

 

 

 


LIETUVOS SAVIVALDYBIŲ ASOCIACIJA

 

Kodas 124111348, T. Vrublevskio g. 6, LT-01143 Vilnius,  tel. (8 5) 261 6063,  faksas  (8 5) 261 5366,

el. p. bendras@lsa.lt,  atsisk. sąsk. LT287044060001377867 AB SEB bankas, banko kodas 70440

 

 

 


LR Aplinkos ministerijai                                                      2021-12-07   Nr. (6)-SD-

                                                                                           Į 2021-11-22   Nr. (17)-D8(E)-7227

 

 

DĖL Aplinkos ministro įsakymo PROJEKTo DERINIMO

 

 

Lietuvos savivaldybių asociacija išnagrinėjo derinimui pateiktą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymo „Dėl pakuočių atliekų, susidarančių komunaliniame atliekų sraute, rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos teikimo būtinųjų reikalavimų ir būtinųjų pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutarties sąlygų patvirtinimo“ projektą (toliau – Projektas) ir jam nepritaria dėl žemiau pateiktų pastabų:

1.      Savivaldybės prašo patikslinti Projekto 1 punkto formuluotę, kadangi pagal pateiktą šio punkto išdėstymą savivaldybės turėtų skelbti du konkursus (vieną – pakuočių atliekų surinkimui ir vežimui bei kitą – infrastruktūros priežiūrai ir atnaujinimui). Toks paslaugos išskaidymas tik dar labiau ją išbrangintų ir reikalautų papildomų administracinių bei žmogiškųjų išteklių, be to savivaldybės nesutinka su papildomomis numatytomis funkcijomis.

2.      Savivaldybės prašo suvienodinti Projekto 7.1.2 punkte numatomą atstumą „rūšiavimo konteinerių aikštelė turi būti nutolusi ne didesniu kaip 100 metrų atstumusu LR Aplinkos ministro 2012 m. spalio 23 d. įsakymo Nr. D1-857 „Dėl Minimalių komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės reikalavimų patvirtinimo“ 71.1. punkte nurodytu atstumu: „miestų dalyse, kuriose vyrauja gyvenamieji daugiabučiai namai, komunalinių atliekų konteinerių aikšteles statyti ne didesniu kaip 150 metrų atstumu nuo gyvenamojo daugiabučio namo. Atstumas iki konteinerių aikštelės nustatomas matuojant tiesia linija nuo daugiabučio namo kampo, kuris yra arčiausiai konteinerių aikštelės“.

3.      Projekto 8 punktas turi būti papildytas, jog stiklo ir stiklinių pakuočių atliekos gali būti surenkamos ir individualaus naudojimo maišais, kadangi kai kuriose Lietuvos savivaldybėse naudojamas toks surinkimo būdas.

4.      Savivaldybės nepritaria Projekto 10 ir 11 punktams, kuriuose nurodoma, kad ,,rūšiavimo konteineriai turi būti ženklinami žymekliais, nurodančiais konkretaus konteinerio numerį ir (ar) kodą“, ,,komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorius įdiegia rūšiavimo konteinerių identifikavimo sistemą skirtą kaupti duomenis apie ištuštinamus rūšiavimo konteinerius“. Siūlome apibrėžti išlaidų kaštų dengėjus, perkeliant finansavimo kaštus pakuočių Organizacijoms, kad būtų užtikrinamas gamintojo atsakomybės principas.

5.      Remdamosi ilgamete praktika, savivaldybės prašo Projekto 22.1 punkte nurodytą 4 metų sutarties terminą pakeisti į standartinį 5 metų laikotarpį.

6.      Savivaldybės prašo tiksliai apibrėžti projekto 31 punkte nurodytą sąvoką „nekomunaliniame atliekų sraute susidarančios pakuočių atliekos“, kad nekiltų dviprasmiškų atvejų, aiškinantis kas gali naudotis kolektyviniais pakuočių surinkimo konteineriais.

7.      Savivaldybės siūlo Projekto 32 punkte išdėstytą nuostatą koreguoti, ir siūlo sunkiai privažiuojamose teritorijose taikyti individualią pakuočių surinkimo paslaugą. Nurodyti įsigyti mažesnių gabaritų atliekas surenkančias transporto priemones yra ekonomiškai nepagrįstas teiginys.

8.      Savivaldybės prašo detalizuoti Projekto 36.4.punktą, kadangi yra atvejų, kai savivaldybėse administratorius yra juridinis asmuo, kuris taip pat vykdo ir surinkėjo, vežėjo veiklą. Todėl savivaldybėms kyla klausimas, kas tikrins aktus ir kokia informacija juose turėtų būti pateikta.

9.      Savivaldybės prašo nurodyti už ką konkrečiai bus išrašoma sąskaitą, remiantis Projekto 38 punktu. Šiuo metu sąskaita pateikiama kartu su pakuočių atliekų sutvarkymą įrodančiais dokumentais. Tačiau, kai, atliekų tvarkytojus, kurie vykdys, rūšiavimo ir galutinio sutvarkymo paslaugą,  parenka Organizacijos, ir šių atliekų tvarkytojai pateikia sutvarkymą įrodančius dokumentus, surinkėjai ir vežėjai negali įtakoti išrūšiavimo kokybės, kiekių ir pan., todėl atsiskaitymas su surinkėjais ir vežėjais neturėtų vykti galutinių atliekų tvarkytojų pateiktų sutvarkymą įrodančių dokumentų pagrindu. Atliekų surinkimo ir vežimo paslauga turi būti apmokama vadovaujantis surinktų ir nuvežtų atliekų kiekiu.

10.  Savivaldybės prašo patikslinti Projekto 40 punkte nurodytus 80 procentų. 80 procentų tūrio ar svorio dalies?

11.  Savivaldybės kategoriškai nesutinka su Projekto 41 punkte keliamais reikalavimais finansuoti ne pakuočių atliekas, jeigu jų susidaro daugiau kaip 20 procentų. Savivaldybėms kyla klausimas kokiomis lėšomis reiktų vykdyti finansavimą, jeigu jos negali būti įtrauktos į įmokos ar rinkliavos už komunalinių atliekų tvarkymo paslaugą, kaip tai nurodyta LR Vyriausybės 2016 m. balandžio 20 d. nutarimo Nr. 384 „Dėl Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklių patvirtinimo“ 36 punkte.

12.  Atkreipiame dėmesį, jog Projekto 41 punkte nurodyta 20 procentų ne pakuočių atliekų riba nėra niekuo pagrįsta, kas ją nustatinės ir kaip dažnai? Mąstant apie Projekto 41 punkto praktinį įgyvendinimą, kyla daug skirtingai interpretuojamų klausimų, kokia būtų finansavimo tvarka, jeigu būtų randama pvz. 30 ar 35 proc. ne pakuočių atliekų. Bet kuriuo atveju, savivaldybės nesutinka dengti ne pakuočių atliekų sąnaudų. Jeigu šis punktas liktų, tuomet turi būti apspręsta prievolė Organizacijoms sumokėti už mišrių komunalinių atliekų sraute randamų pakuočių atliekų sutvarkymo kaštus.

 

 

 

 

 

Direktorė                                                                                                               Roma Žakaitienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A.Kazlauskienė, tel. 8 618 58715, el. p. agne.kazlauskiene@lsa.lt