Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533

3, 14, 15, 16, 31, 34 IR 35 STRAIPSNIų PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTO NR. XIIIP-786

 

2017-09-13 Nr. 113-P-37

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Povilas Urbšys, komiteto pirmininko pavaduotojas Algis Strelčiūnas, komiteto nariai: Valentinas Bukauskas, Guoda Burokienė, Ričardas Juška, Gintautas Kindurys, Vanda Kravčionok, Kęstutis Masiulis, Zenonas Streikus, Irena Šiaulienė;

Komiteto biuro darbuotojai: biuro vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Algirdas Astrauskas, Rasa Mačiulytė, Jurgita Marcinkutė, Kristina Šimkutė, konsultantas Bronius Kleponis, padėjėja Genovaitė Jasaitienė.

Kviestieji asmenys: Vidaus reikalų ministerijos Viešojo valdymo politikos departamento direktorius Paulius Skardžius, Vidaus reikalų ministerijos Viešojo valdymo politikos departamento Vietos savivaldos politikos skyriaus vedėja Dalia Masaitienė, Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja Vida Ablingienė, Lietuvos savivaldybių seniūnų asociacijos prezidentas Kęstutis Vilkauskas.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas,

2017-06-12

7

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projektu iš esmės institucionalizuojama išplėstinė seniūnaičių sueiga – jos sąvoka apibrėžiama atskirai (projekto 1 straipsnis), nustatomos konkrečios atskiros jos funkcijos (projekto 2-5 straipsniai), savivaldybės tarybos tvirtinamas šios sueigos reglamentas (projekto 7 straipsnis) ir pan. Kadangi keičiamo įstatymo 35 straipsnis reglamentuoja seniūnaičių sueigos, apibrėžtos keičiamo įstatymo 3 straipsnio 15 dalyje, statusą, sudarymą, veiklą bei sprendimų priėmimą, svarstytina išplėstinės seniūnaičių sueigos statuso bei veiklos klausimus reglamentuoti ne vienoje šio straipsnio dalyje, į ją surašant pakankamai skirtingas nuostatas, o išdėstyti atskiru keičiamo įstatymo straipsniu.

 

 

 

 

Pritarti

Tikslinga įstatymo projektą papildyti nauju 8 straipsniu, kuriuo siūloma keičiamą įstatymą papildyti 351 straipsniu, reglamentuojančiu išplėstinės seniūnaičių sueigos statusą ir veiklą

2.

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas,

2017-06-12

7

 

 

 

2. Keičiamo įstatymo 35 straipsnio 7 dalyje (projekto 7 straipsnis) siūloma nustatyti, kad viena iš išplėstinės seniūnaičių sueigos viena iš funkcijų – spręsti klausimus, susijusius su atstovų delegavimu į tarybos sudaromų komitetų ir komisijų narius. Pažymime, kad pagal keičiamo įstatymo 14 straipsnio 2 dalį komitetai sudaromi tik iš savivaldybės tarybos narių, todėl iš seniūnaičių ir bendruomeninių organizacijų atstovų sudaryta institucija – išplėstinė seniūnaičių sueiga – negalėtų spręsti dėl komiteto narių delegavimo. Atsižvelgiant į projekto 2 straipsniu teikiamą keičiamo įstatymo 14 straipsnio 6 dalies pakeitimą, išplėstinė seniūnaičių sueiga galėtų spręsti ne dėl delegavimo į komitetų narius, o dėl atstovų dalyvauti komitetų darbe delegavimo.

Pritarti

Tikslinga įstatymo projekto nuostatas patikslinti, vietoje žodžių „į tarybos sudaromų komitetų narius“ įrašant žodžius „dalyvauti tarybos sudaromų komitetų darbe“

3.

Europos teisės departamentas prie Teisingumo ministerijos

2017-06-13

 

 

 

 

Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo pateiktą derinti Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 14, 15, 16, 31, 34 ir 35 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-786, pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų dėl projekto atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.

Atsižvelgti

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nepateikta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.

            7. Komiteto išvados rengėjų siūlomas sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti komiteto išvadai ir patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIIP-786(2).

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2017-09-13

 

 

 

I

Argumentai:

Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 1, tikslinga pakeisti įstatymo projekto pavadinimą.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„LIETUVOS RESPUBLIKOS VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 3, 14, 15, 16, 31, 34, IR 35 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 35 1 STRAIPSNIU ĮSTATYMAS“.

 

Pritarti

 

2.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2017-09-13

7

 

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr. 1, tikslinga išplėstinės seniūnaičių sueigos statusą ir veiklą reglamentuoti atskiru keičiamo įstatymo straipsniu. 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

7 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 35 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip Pripažinti netekusia galios 35 straipsnio 7 dalį:.“

„7. Sprendžiant klausimus, susijusius su seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyvenamųjų vietovių ar jų dalių (seniūnaitijų) bendruomenių viešųjų poreikių ir iniciatyvų finansavimo tikslingumu, atstovų delegavimu į pretendentų į seniūno pareigas konkurso komisijos narius, atstovų delegavimu į tarybos sudaromų komitetų ir komisijų narius, bendruomeninės veiklos ir partnerystės su savivaldybių institucijomis stiprinimu, viešųjų paslaugų, už kurių teikimą yra atsakinga savivaldybė, teikimo perdavimu bendruomeninėms ir kitoms nevyriausybinėmis organizacijoms, vietos verslumo skatinimu ir su kitais visiems tos teritorijos gyventojams svarbiais reikalais, organizuojama išplėstinė seniūnaičių sueiga. Išplėstinėje seniūnaičių sueigoje su sprendimo priėmimo teise dalyvauja tos seniūnijos seniūnaičiai ir tos seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje veikiantys bendruomeninių organizacijų deleguoti atstovai. Bendruomeninių organizacijų deleguotų atstovų skaičius, jų delegavimo į išplėstines seniūnaičių sueigas ir prireikus jų rotavimo ar atšaukimo tvarka, taip pat išplėstinės seniūnaičių sueigos organizavimo, sprendimų rengimo, svarstymo ir priėmimo tvarka nustatoma savivaldybės tarybos sprendimu tvirtinamuose išplėstinės seniūnaičių sueigos nuostatuose. Atsižvelgiant į vietos sąlygas ir aplinkybes, išplėstinėje seniūnaičių sueigoje patariamojo balso teise gali dalyvauti tos seniūnijos teritorijoje veikiančių nevyriausybinių organizacijų, tradicinių religinių bendruomenių atstovai. Savivaldybė neatlygintinai suteikia patalpas išplėstinei seniūnaičių sueigai organizuoti. Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimai yra rekomendaciniai, tačiau atitinkama savivaldybės institucija privalo reglamento nustatyta tvarka juos įvertinti. Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimai, kurių vertinimas priklauso savivaldybės tarybos kompetencijai, vertinami ir sprendimas priimamas artimiausiame tarybos posėdyje, o  sprendimą dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų, kurių vertinimas priklauso savivaldybės administracijos direktoriaus kompetencijai, savivaldybės administracijos direktorius priima ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo. Savivaldybės institucijos privalo nurodyti savo sprendimų dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų priėmimo motyvus. Atitinkamų savivaldybės institucijų sprendimai dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų turi būti paskelbti savivaldybės interneto svetainėje ir atitinkamų seniūnijų skelbimų lentose. Išplėstinė seniūnaičių sueiga renkasi savo iniciatyva arba seniūno kvietimu.“

 

Pritarti

 

3.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2017-09-13

8

 

 

N

 

 

 

 

 

 

 

Argumentai: atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas Nr. 1 ir Nr. 2, tikslinga įstatymo projektą papildyti nauju 8 straipsniu, kuriuo siūloma keičiamą įstatymą papildyti 351 straipsniu, reglamentuojančiu išplėstinės seniūnaičių sueigos statusą ir veiklą, bei pakeisti buvusio 8 straipsnio numeraciją. Be to, tikslinga šio straipsnio 5 dalyje įpareigoti savivaldybių institucijas, vertinant išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimus, nurodyti vertinimo motyvus ir numatomus veiksmus, jeigu tokie veiksmai bus įgyvendinti.

Pasiūlymas:

1. Įstatymo projektą papildyti nauju 8 straipsniu:

8 straipsnis. Įstatymo papildymas 351 straipsniu

Papildyti Įstatymą 351 straipsniu:

„351 straipsnis. Išplėstinė seniūnaičių sueiga

1. Sprendžiant klausimus, susijusius su seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyvenamųjų vietovių ar jų dalių (seniūnaitijų) bendruomenių viešųjų poreikių ir iniciatyvų finansavimo tikslingumu, atstovų delegavimu į pretendentų į seniūno pareigas konkurso komisijos narius, atstovų delegavimu dalyvauti tarybos sudaromų komitetų darbe, atstovų delegavimu į tarybos sudaromų komisijų narius, bendruomeninės veiklos ir partnerystės su savivaldybių institucijomis stiprinimu, viešųjų paslaugų, už kurių teikimą yra atsakinga savivaldybė, teikimo perdavimu bendruomeninėms ir kitoms nevyriausybinėmis organizacijoms, vietos verslumo skatinimu ir su kitais visiems tos teritorijos gyventojams svarbiais reikalais, organizuojama išplėstinė seniūnaičių sueiga.

2. Išplėstinėje seniūnaičių sueigoje su sprendimo priėmimo teise dalyvauja tos seniūnijos seniūnaičiai ir tos seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje veikiantys bendruomeninių organizacijų deleguoti atstovai. Bendruomeninių organizacijų deleguotų atstovų skaičius, jų delegavimo į išplėstines seniūnaičių sueigas ir prireikus jų rotavimo ar atšaukimo tvarka, taip pat išplėstinės seniūnaičių sueigos organizavimo, sprendimų rengimo, svarstymo ir priėmimo tvarka nustatoma savivaldybės tarybos sprendimu tvirtinamuose išplėstinės seniūnaičių sueigos nuostatuose.

3. Atsižvelgiant į vietos sąlygas ir aplinkybes, išplėstinėje seniūnaičių sueigoje patariamojo balso teise gali dalyvauti tos seniūnijos teritorijoje veikiančių nevyriausybinių organizacijų, tradicinių religinių bendruomenių atstovai.

4. Savivaldybė neatlygintinai suteikia patalpas išplėstinei seniūnaičių sueigai organizuoti.

5. Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimai yra rekomendaciniai, tačiau kompetentinga savivaldybės institucija privalo reglamento nustatyta tvarka juos įvertinti. Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimai vertinami ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos. Savivaldybės institucijos privalo savivaldybės interneto svetainėje ir atitinkamų seniūnijų skelbimų lentose paskelbti savo vertinimus dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų, nurodant vertinimo motyvus ir numatomus veiksmus, jeigu tokių veiksmų bus imtasi.

6. Išplėstinė seniūnaičių sueiga renkasi savo iniciatyva arba seniūno kvietimu.

2. Įstatymo projekto buvusį 8 straipsnį laikyti 9 straipsniu.

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu už.

9. Komiteto paskirti pranešėjas: Gintautas Kindurys.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas ir įstatymo projekto lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                             Povilas Urbšys

                                                                                                                                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėja Jurgita Marcinkutė