LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PROFESIONALIESIEMS INVESTUOTOJAMS SKIRTŲ KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ VALDYMO ĮMONIŲ ĮSTATYMO NR. XII-1467 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-2793
2018-12-05 Nr.109-P-48
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Stasys Jakeliūnas, Kęstutis Glaveckas, Rasa Budbergytė, Vytautas Kamblevičius, Andrius Palionis, Mykolas Majauskas, Vida Ačienė, Valius Ąžuolas, Andrius Kubilius, Rita Tamašunienė, Juozas Varžgalys. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Janina Alasevičienė, Dalia Mudėnienė, Jolanta Dzikaitė, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-31 |
3 |
4 |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo Alternatyviųjų kolektyvinio investavimo subjektų valdytojų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 3 straipsnio 4 dalyje, atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 2 straipsnio 5 dalies nuostatas, siūlytina įrašyti ir Ūkinių bendrijų įstatymą. |
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 3 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Finansinių priemonių rinkų įstatyme, Finansų įstaigų įstatyme, Įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatyme, Akcinių bendrovių įstatyme, Ūkinių bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos darbo kodekse, Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme, Informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir Vertybinių popierių įstatyme.“ |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-31 |
13 |
9 |
|
2. Tikslintina keičiamo įstatymo 13 straipsnio 9 dalis, paskutiniame sakinyje vietoje žodžio „instituciją“ įrašant žodį „institucijai“. |
Pritarti |
Keičiamo įstatymo 13 straipsnio 9 dalis patikslinta redakciniu požiūriu. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-31 |
13 |
13 |
|
3. Keičiamo įstatymo 13 straipsnio 13 dalis tikslintina gramatiniu aspektu, vietoje žodžio „jie“ naudojant vienaskaitos formą.
|
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 13 straipsnio 13 dalį ir ją išdėstyti taip: „13. Kai alternatyviojo kolektyvinio investavimo subjekto valdymo
įmonė prisiima riziką, susijusią su pakeitimu vertybiniais popieriais, kuris
nebeatitinka 2017 m. gruodžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente
(ES) 2017/2402, kuriuo nustatoma bendroji pakeitimo vertybiniais popieriais
sistema ir sukuriama specialioji paprasto, skaidraus ir standartizuoto
pakeitimo vertybiniais popieriais sistema, ir iš dalies keičiamos direktyvos
2009/65/EB, 2009/138/EB ir 2011/61/ES bei reglamentai (EB) Nr. 1060/2009 ir
(ES) Nr. 648/2012 (OL 2017 L 347, p. 35), numatytų reikalavimų, ji |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-31 |
14 3 13 14 23
|
1 5 1 1 2 |
8 |
4. Keičiamo įstatymo 14 straipsnio 1 dalyje nurodomas baigtinis esminių valdymo funkcijų sąrašas (investicinių priemonių portfelio valdymas, rizikos valdymas, investicinių vienetų arba akcijų platinimas). Pastebėtina, kad siūlomu teisiniu reguliavimu nėra nurodoma, kelias esmines valdymo funkcijas galima pavesti atlikti kitai įmonei, tačiau keičiamo įstatymo 14 straipsnio 9 dalyje nurodyta, kad valdymo įmonė neturi teisės kitam fiziniam asmeniui ar įmonei pavesti tiek savo funkcijų (tiek esminių, tiek neesminių), kad iš esmės jų nebeturėtų. Taigi iš projektu siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku, kokiais kriterijais remiantis būtų sprendžiama, kad valdymo funkcijų netenkama „iš esmės“, ar turėtų būti vertinama atskirai, kiek esminių ir neesminių funkcijų perduota, ar vertinama perduodamų esminių ir neesminių funkcijų visuma. Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad tos pačios keičiamo įstatymo 14 straipsnio 1 dalyje nurodytos „esminės valdymo funkcijos“ keičiamo įstatymo 3 straipsnio 5 dalyje apibrėžiamos kaip „investicijų valdymo funkcijos“, o 13 straipsnio 1 dalies 8 punkte – nurodomos kaip „esminės funkcijos“. Atsižvelgiant į tai, kad pagal teisės technikos taisykles teisės akto terminija turi būti nuosekli, vienodoms sąvokoms reikšti turi būti vartojami tie patys terminai, reikėtų vienodinti keičiamame įstatyme naudojamas sąvokas. |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Manytina, kad pasiūlymas perteklinis, nes dėl atitikties reikalavimui, kad valdymo įmonė neturi teisės pavesti tiek savo funkcijų, kad iš esmės jų nebeturėtų, sprendžiama vadovaujantis tiesiogiai taikomo Reglamento (ES) Nr. 231/2013 82 straipsnyje nustatytais kriterijais. Pasiūlymas: 1. Pakeisti keičiamo įstatymo 3 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5.
Alternatyviojo kolektyvinio investavimo subjekto valdymas – esminių
alternatyviojo kolektyvinio investavimo subjekto
Iš esmės atsakomybė už kolektyvinio investavimo subjekto valdymą tenka valdymo įmonei, todėl ji privalo kontroliuoti, kaip vykdomos ne tik tam tikros, bet visos kolektyvinio investavimo subjekto valdymo funkcijos. Atsižvelgiant į tai: 2. Pakeisti keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip: „8)
nuolat 3. Pakeisti keičiamo įstatymo 14 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip: „14
straipsnis. Valdymo įmonės teisė pavesti dalį 4. Pakeisti keičiamo įstatymo 14 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1.
Valdymo įmonė turi teisę dalį 5. Pakeisti keičiamo įstatymo 23 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Kolektyvinio investavimo subjekto metinių finansinių ataskaitų rinkinys turi būti audituotas. Audito įmonė, atlikusi kolektyvinio investavimo subjekto metinių finansinių ataskaitų rinkinio auditą, turi pateikti auditoriaus išvadą dėl šių ataskaitų ir finansinių ataskaitų audito ataskaitą. Finansinių ataskaitų audito ataskaitoje auditorius turi pateikti informaciją, ar teisingai skaičiuojama grynųjų aktyvų vertė, ar turtas investuotas pagal steigimo dokumentus, ar įvertintas su kolektyvinio investavimo subjektu susijusių valdymo įmonės ar investicinės bendrovės, kurios valdymas neperduotas valdymo įmonei, patvirtintų esminių valdymo funkcijų atlikimo kontrolės ir investavimo rizikos išskaidymo priemonių veiksmingumas, taip pat nurodyti visus nustatytus šio įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių atitinkamos rūšies ir tipo kolektyvinio investavimo subjektų ir valdymo įmonių veiklą, pažeidimus.“ |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-31 |
25 |
12 |
|
5. Keičiamo įstatymo 25 straipsnio 12 dalyje vietoje skaičiaus „9“ įrašytinas skaičius „10“.
|
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 25 straipsnio 12 dalį ir ją išdėstyti taip: „12. Asmuo, priežiūros institucijos sprendimu
išbrauktas iš Sąrašo šio straipsnio |
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-31 |
26 |
1 |
|
6. Keičiamo įstatymo 26 straipsnio 1 dalyje po žodžių „priežiūros organo nariu“ įrašytinas jungtukas „arba“.
|
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 26 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Kolektyvinio investavimo subjektų, kurie investuoja į kitą turtą nei finansinės priemonės, depozitoriumo valdymo organo nariu, priežiūros organo nariu arba dalyviu – fiziniu arba juridiniu asmeniu – ar kartu veikiančiu asmeniu, kuriam tiesiogiai ar netiesiogiai priklausančių balsavimo teisių arba įstatinio kapitalo dalis yra lygi arba viršija 20 procentų arba kuris gali daryti tiesioginį ir (arba) netiesioginį lemiamą poveikį, kaip tai apibrėžta Įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatyme, kolektyvinio investavimo subjektų, kurie investuoja į kitą turtą nei finansinės priemonės, depozitoriumui, negali būti asmuo, atitinkantis bent vieną iš šių sąlygų:<...>“ |
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-31 |
26 |
1 |
1 |
7. Keičiamo įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 1 punkte po žodžių „nėra išnykęs“ įrašytini žodžiai „ar panaikintas“. |
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1) jis yra pripažintas kaltu padaręs nusikaltimą ar baudžiamąjį nusižengimą, susijusį su pinigų plovimu ar teroristų finansavimu, sunkų, labai sunkų nusikaltimą arba nusikaltimą ar baudžiamąjį nusižengimą nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai ar juos atitinkančias nusikalstamas veikas pagal kitų valstybių baudžiamuosius įstatymus, jeigu jo teistumas nėra išnykęs ar panaikintas arba nėra praėję 3 metai nuo teismo nuosprendžio, kuriuo juridinis asmuo yra pripažintas kaltu dėl nurodytų nusikalstamų veikų, įsiteisėjimo;“. Komitetas pateikė pasiūlymą dėl visos 26 straipsnio 1 dalies pakeitimo. Pasiūlyme atsižvelgiama ir į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą (žr. šių išvadų 7.2 lentelę). |
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-31 |
35 38 |
4 |
|
8. Keičiamo įstatymo 35 straipsnio 4 dalyje nustatoma bendrovės vadovų pareiga informuoti darbuotojų atstovus ar darbuotojus. Atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 3 straipsnio 44 dalies nuostatas dėl įstatyme vartojamų sąvokų aiškinimo ir į tai, kad kartu su analizuojamu projektu teikiamo Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo Nr. IX-1709 pakeitimo įstatymo (reg. Nr. XIIIP-2791) 2 straipsnio 61 dalyje vadovai apibrėžiami kaip valdymo įmonės, investicinės bendrovės ir depozitoriumo vadovas (administracijos vadovas), valdybos nariai ir stebėtojų tarybos nariai, taip pat į Civilinio kodekso 2.82 straipsnio 3 dalį, manytume, jog analizuojamoje straipsnio dalyje turėtų būti nustatyta bendrovės valdymo organų, o ne bendrovės vadovų, pareiga informuoti darbuotojų atstovus ar darbuotojus. Pritarus šiai pastabai, atitinkamai tobulintinas keičiamo įstatymo 38 straipsnis. |
Pritarti |
1. Pakeisti keičiamo įstatymo 35 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4.
Valdymo įmonė praneša (jeigu valdymo įmonė veikia kolektyvinio investavimo
subjekto vardu) arba užtikrina, kad kolektyvinio investavimo subjektas
praneštų apie savo ketinimus dėl į biržos prekybos sąrašus neįtrauktos
bendrovės verslo ateityje ir galimus padarinius įdarbinimui, įskaitant visus
esminius įdarbinimo sąlygų pakeitimus, į biržos
prekybos sąrašus neįtrauktai bendrovei ir (arba) į biržos prekybos sąrašus
neįtrauktos bendrovės akcininkams, kurių tapatybė ir adresai yra žinomi
valdymo įmonei arba kuriuos gali pateikti į biržos prekybos sąrašus
neįtraukta bendrovė arba registras, kuriuo valdymo įmonė naudojasi arba gali
gauti teisę naudotis. Valdymo įmonė privalo užtikrinti, kad bendrovės 2. Pakeisti keičiamo įstatymo 38 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „38 straipsnis. Į biržos prekybos sąrašus neįtrauktų kontroliuojamų bendrovių darbuotojų informavimas apie kontrolės perėmimą 1. Valdymo įmonė privalo užtikrinti, kad į biržos
prekybos sąrašus neįtrauktos kontroliuojamos bendrovės 2. Valdymo įmonė privalo užtikrinti, kad į biržos
prekybos sąrašus neįtrauktos kontroliuojamos bendrovės 3. Valdymo įmonė privalo užtikrinti, kad į biržos
prekybos sąrašus neįtrauktos kontroliuojamos bendrovės |
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-31 |
43 42 |
11 2,3 |
|
9. Keičiamo įstatymo 43 straipsnio 11 dalies nuostatos tobulintinos, nustatant kam (kokiais atvejais) šios dalies nuostatos taikomos mutatis mutandis. |
Pritarti |
1. Pakeisti keičiamo įstatymo 43 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip: „11. Šio įstatymo 42 straipsnio 2 ir 3 dalių nuostatos, išskyrus nuostatas dėl Europos vertybinių popierių ir rinkų priežiūros institucijos, priežiūros institucijai taikomos mutatis mutandis.“ 2. Pakeisti keičiamo įstatymo 42 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Jeigu priežiūros institucija turi akivaizdžių ir pagrįstų
priežasčių įtarti, kad kitoje valstybėje narėje licenciją gavusi valdymo
įmonė vykdo ar įvykdė šio įstatymo nuostatoms prieštaraujančius veiksmus,
priežiūros institucija praneša apie tai Europos vertybinių popierių ir rinkų
institucijai ir šios valdymo įmonės buveinės valstybės narės 3. Pakeisti keičiamo įstatymo 42 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Priežiūros
institucija, negavusi atsakymo iš Europos vertybinių popierių ir rinkų
institucijos, valdymo įmonės buveinės valstybės narės priežiūros
institucijos |
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-31 |
45 |
1 |
2 |
10. Keičiamo įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 2 punkte nuoroda į 4 straipsnio 23 dalies 1-4 punktus taisytina, nes keičiamo įstatymo 4 straipsnis turi tik 9 dalis. |
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2)
teikti šio įstatymo 4 straipsnio |
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-31 |
59 |
8 |
|
11. Keičiamo įstatymo 59 straipsnio 8 dalyje vietoje skaičiaus „9“ įrašytinas skaičius „X“. |
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 59 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: „8. Be kita ko, priežiūros institucijos bendradarbiavimui su kitomis
priežiūros institucijomis mutatis mutandis taikomos Kolektyvinio
investavimo subjektų įstatymo |
12. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-31 |
2P |
3 |
|
12. Projekto 2 straipsnio 3 dalies antrajame sakinyje neaišku, koks „šis įstatymas“ turimas omenyje: „gavusių licencijas pagal šį įstatymą“, „nuorodos į šį įstatymą“. Siūlytume nuostatą tikslinti. |
Pritarti |
Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Iki šio įstatymo įsigaliojimo investicinėms
bendrovėms, kurių valdymas nėra perduotas profesionaliesiems investuotojams
skirtų kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonei, išduotos licencijos
pagal Lietuvos Respublikos profesionaliesiems investuotojams skirtų
kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonių įstatymą prilyginamos šio
įstatymo nustatyta tvarka išduotoms investicinių bendrovių-valdytojų
licencijoms. Keičiant alternatyviojo investavimo subjektų valdymo įmonių,
gavusių licenciją pagal |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas:
Pritarti įstatymo projektui Nr. XIIIP-2793 Komiteto patobulintam, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, ir Komiteto išvadoms bei pasiūlymams.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2018-12-04 |
6 |
4 |
|
|
Argumentai: Priežiūros institucija licenciją turi išduoti tik įsitikinusi, kad valdymo įmonė sugebės užtikrinti teisės aktų nuostatų laikymąsi, tinkamą jų įgyvendinimą ir nėra įstatyme nustatytų aplinkybių, kai licencija negali būti išduodama. Siekiant užtikrinti šio priežiūros institucijos įpareigojimo tinkamą įgyvendinimą, tikslinga priežiūros institucijai suteikti teisę nustatyti teiktinų dokumentų sąrašą licencijavimo proceso metu. Atitinkamai, siūloma papildyti keičiamo įstatymo 6 straipsnio 4 dalį nuostata, kad priežiūros institucija licencijavimo taisyklėse nustato duomenis, dokumentus ir kitą informaciją, kurią valdymo įmonės licenciją siekiantis gauti juridinis asmuo turi pateikti priežiūros institucijai, siekiant, kad priežiūros institucija galėtų konstatuoti, kad bendrovė atitinka šiame įstatyme nustatytus licencijuojamos veiklos reikalavimus. Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 6 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Priežiūros institucija licencijavimo taisyklėse nustato duomenis, dokumentus ir kitą informaciją, kurią valdymo įmonės licenciją siekiantis gauti juridinis asmuo turi pateikti priežiūros institucijai, siekiant, kad priežiūros institucija galėtų konstatuoti, kad bendrovė atitinka šiame įstatyme nustatytus licencijuojamos veiklos reikalavimus. Priežiūros institucija, siekdama įsitikinti, kad juridinis asmuo atitinka visus šiame įstatyme, Reglamente (ES) Nr. 231/2013 nustatytus valdymo įmonei keliamus reikalavimus, turi teisę reikalauti papildomų su valdymo įmonės planuojama vykdyti veikla susijusių dokumentų ir (ar) informacijos.“ |
Pritarti |
|
2. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2018-12-04 |
6 60 |
7N 4 |
|
|
Argumentai: Siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo – derinant keičiamo įstatymo nuostatas su kartu su šiuo projektu keičiamo Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo nuostatomis – siūloma keičiamo įstatymo 60 straipsnio 4 dalies nuostatą dėl pranešimo apie valdymo įmonės licencijos išdavimą, jos galiojimo sustabdymą ar panaikinimą Juridinių asmenų registro tvarkytojui, kituose teisės aktuose nurodytoms institucijoms ir paskelbimo apie tai dėstyti keičiamo įstatymo 6 straipsnyje, reglamentuojančiame licencijų išdavimą. Pasiūlymas: 1. Keičiamo įstatymo 6 straipsnį papildyti nauja 7 dalimi ir ją išdėstyti taip: „7. Apie valdymo įmonės licencijos išdavimą, jos galiojimo sustabdymą ar panaikinimą priežiūros institucija praneša Juridinių asmenų registro tvarkytojui, kituose teisės aktuose nurodytoms institucijoms ir paskelbia savo interneto svetainėje. Apie valdymo įmonės licencijos išdavimą, jos galiojimo sustabdymą ar panaikinimą priežiūros institucija praneša Europos vertybinių popierių ir rinkų institucijai.“ 2. Išbraukti keičiamo įstatymo 60 straipsnio 4 dalį: „ |
Pritarti |
|
3. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2018-12-04 |
11 |
5N |
|
|
Argumentai: Vertinant keičiamu įstatymu siūlomą reguliavimą kyla klausimų, kokia tvarka turėtų būti vertinamas akcijų paketų savininkų tinkamumas. Atsižvelgus į tai, kad šiuo tikslu taikomi esminiai reikalavimai turi būti įtvirtinti įstatymo lygiu, siūloma šiuo požiūriu patikslinti projektą. Pasiūlymas: Papildyti keičiamo įstatymo 11 straipsnį 5 dalimi ir ją išdėstyti taip: „5. Valdymo įmonės kvalifikuotosios įstatinio kapitalo ir (arba) balsavimo teisių dalies įsigijimui ir perleidimui mutatis mutandis taikomi Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo reikalavimai, laikantis šiame straipsnyje nustatytų terminų.“ |
Pritarti |
|
4. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2018-12-04 |
18 24 |
1 2 |
2 |
|
Argumentai: Siekiant tinkamai perkelti Direktyvos 2011/61/ES dėl alternatyvaus investavimo fondų valdytojų 23 straipsnio 1 dalies nuostatas, siūloma patikslinti keičiamo įstatymo 18 straipsnio 1 dalį nurodant, kad informacija pagal minėtą straipsnį investuotojams turėtų būti pateikiama ne tik prieš pradedant investuoti, bet ir vėliau, esant esminiams pakeitimams. Siekiant tinkamai perkelti Direktyvos 2011/61/ES dėl alternatyvaus investavimo fondų valdytojų 21 str. 3 dalies b punkto nuostatas, siūloma patikslinti finansų maklerio įmonėms, kurios turi teisę veikti kaip alternatyviojo kolektyvinio investavimo subjekto depozitoriumas, taikomus reikalavimus (keičiamo įstatymo 35 straipsnio 2 dalies 2 punktas). Pasiūlymas: 1. Pakeisti keičiamo įstatymo 18 straipsnio 1 dalies pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip: „1. Prieš pradedant investuoti ir vėliau, esant esminiams pasikeitimams, valdymo įmonė kolektyvinio investavimo subjekto investuotojams turi pateikti:“ 2. Pakeisti keičiamo įstatymo 24 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) licencijuota finansų maklerio įmonė, turinti teisę Lietuvos
Respublikoje ar kitoje valstybėje narėje teikti papildomas paslaugas –
finansinių priemonių saugojimą ir administravimą klientų sąskaita – ir |
Pritarti |
|
5. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2018-12-04 |
23 60 |
2 1 |
5 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad keičiamame įstatyme atsisakoma sąvokos „investicinė bendrovė, kurios valdymas neperduotas valdymo įmonei“, turi būti patikslinta keičiamo įstatymo 23 straipsnio 2 dalis ir 60 straipsnio 1 dalies 5 punktas vietoje minėtos sąvokos įrašant sąvoką „investicinė bendrovė-valdytoja“. Pasiūlymas: 1. Pakeisti keičiamo įstatymo 23 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Kolektyvinio
investavimo subjekto metinių finansinių ataskaitų rinkinys turi būti
audituotas. Audito įmonė, atlikusi kolektyvinio investavimo subjekto metinių
finansinių ataskaitų rinkinio auditą, turi pateikti auditoriaus išvadą dėl
šių ataskaitų ir finansinių ataskaitų audito ataskaitą. Finansinių ataskaitų
audito ataskaitoje auditorius turi pateikti informaciją, ar teisingai
skaičiuojama grynųjų aktyvų vertė, ar turtas investuotas pagal steigimo
dokumentus, ar įvertintas su kolektyvinio investavimo subjektu susijusių
valdymo įmonės ar investicinės bendrovės 2. Pakeisti keičiamo įstatymo 60 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip: „5) laikinai, kol
yra pagrindas, sustabdo (apriboja) valdymo įmonės ar investicinės bendrovės, |
Pritarti |
|
6. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2018-12-04 |
26 |
1 |
|
|
Argumentai: Siekiant teisinio reguliavimo, susijusio su finansų rinkos dalyvių ir kitų įmonių, veikiančių finansų sektoriuje, dalyviams ir vadovams keliamais reputacijos reikalavimais, vientisumo, taigi ir šių asmenų vertinimo proceso ir apimties nuoseklumo, tikslintinas keičiamo įstatymo 26 straipsnis, nustatantis reputacijos reikalavimus kolektyvinio investavimo subjektų, kurie investuoja į kitą turtą nei finansines priemones, depozitoriumo dalyviams ir vadovams. Šiuo tikslu siūloma suvienodinti minėtame straipsnyje siūlomus įtvirtinti reikalavimus su reputacijos reikalavimais, nustatytais kitų finansų rinkos dalyvių (kurių vykdomos veiklos rizikingumo lygis panašus į kolektyvinio investavimo subjektų, kurie investuoja į kitą turtą nei finansines priemones, depozitoriumų veiklos rizikingumo lygį) – vartojimo kredito davėjų, kredito davėjų ir kredito tarpininkų, tarpusavio skolinimo platformos operatorių, sutelktinio finansavimo platformų operatorių, valiutos keityklos operatorių – dalyviams ir vadovams (Lietuvos Respublikos su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatymo 31 straipsnis, Lietuvos Respublikos vartojimo kredito įstatymo 22 straipsnis, 251 straipsnis, Lietuvos Respublikos sutelktinio finansavimo įstatymo 8 straipsnis, Lietuvos Respublikos valiutos keityklos operatorių įstatymo 5 straipsnis). Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 26 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Kolektyvinio investavimo subjektų, kurie investuoja į kitą turtą nei finansinės priemonės, depozitoriumo valdymo organo nariu, priežiūros organo nariu dalyviu – fiziniu arba juridiniu asmeniu – ar kartu veikiančiu asmeniu, kuriam tiesiogiai ar netiesiogiai priklausančių balsavimo teisių arba įstatinio kapitalo dalis yra lygi arba viršija 20 procentų arba kuris gali daryti tiesioginį ir (arba) netiesioginį lemiamą poveikį, kaip tai apibrėžta Įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatyme, kolektyvinio investavimo subjektų, kurie investuoja į kitą turtą nei finansinės priemonės, depozitoriumui, negali būti asmuo, atitinkantis bent vieną iš šių sąlygų: 1) fizinis asmuo yra pripažintas kaltu padaręs sunkų, labai sunkų
nusikaltimą arba nusikaltimą ar baudžiamąjį nusižengimą nuosavybei, turtinėms
teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų
sistemai, visuomenės saugumui, valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams
ar juos atitinkančias nusikalstamas veikas pagal kitų valstybių
baudžiamuosius įstatymus, jeigu jo teistumas už pirmiau nurodytus
nusikaltimus nėra išnykęs ar panaikintas arba nepraėjo 3 metai nuo teismo
nuosprendžio, kuriuo fizinis asmuo yra pripažintas kaltu dėl šiame punkte
nurodytų baudžiamųjų nusižengimų padarymo, įsiteisėjimo 2) juridiniam asmeniui yra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už šios dalies 1 punkte nurodytas nusikalstamas veikas ir nepraėjo 3 metai nuo teismo nuosprendžio įsiteisėjimo; 3) jam už šiurkštų įstatymo ar kito teisės akto, reglamentuojančio
finansinių paslaugų teikimą arba finansų įstaigų veiklą, reikalavimo
pažeidimą, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo
prevencijos įstatymo pažeidimą pritaikyta administracinė nuobauda arba kita įstatymuose
nustatyta poveikio riemonė, jeigu nuo sprendimo taikyti administracinę
nuobaudą arba kitą įstatymuose nustatytą poveikio priemonę įsigaliojimo
dienos nepraėjo 3 metai
|
Pritarti |
|
7. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2018-12-04 |
27 |
2,3 |
|
|
Argumentai: Siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo ir taikymo praktikoje aiškumo, atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 28 straipsnyje vartojamą terminiją (depozitoriume saugomas turtas), siūloma atitinkamai patikslinti keičiamo įstatymo 27 straipsnyje vartojamą sąvoką „perduotas saugoti turtas“. Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 27 straipsnio 2 ir 3 dalis ir jas išdėstyti taip: „2. Tuo atveju, kai pasirenkama apdrausti
savo civilinę atsakomybę profesinės civilinės atsakomybės draudimu, draudimo
suma turi būti ne mažesnė kaip 0,7 procento 3. Tuo atveju, kai pasirenkama turėti papildomų
nuosavų lėšų, jų suma turi būti ne mažesnė kaip 0,01 procento depozitoriume
saugomo |
Pritarti |
|
8. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2018-12-04 |
40 |
2 |
5 |
|
Argumentai: Keičiamo įstatymo 40 straipsnio 2 dalies 5 punkte nuoroda į 4 punktą keistina nuoroda į 3 punktą. Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 40 straipsnio 2 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip: „5) šio įstatymo 18 straipsnyje nurodyta informacija apie kiekvieną kolektyvinio investavimo subjektą, kurio
investicinius vienetus ar akcijas ketinama platinti, jei ši informacija nebuvo
pateikta vadovaujantis šios dalies |
Pritarti |
|
9. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2018-12-04 |
40 41 42 43 43 |
5,9 1 1 3 12 |
1 2 2 2 |
|
Argumentai: Keičiamo įstatymo 40 straipsnio 5 ir 9 dalyje, 41 straipsnio 1 dalies 1 punkte, 42 straipsnio 1 dalies 2 punkte nuoroda į 40 straipsnio 2 ir 3 dalis keistina nuoroda į 40 straipsnio 2, 3 ir (arba) 4 dalis. Keičiamo įstatymo 43 straipsnio 3 dalies 2 punkte nuoroda į 40 straipsnio 2 dalies 1-6 punktus keistina nuoroda į 40 straipsnio 2 dalies 1-5 punktus ir 3 dalį. Keičiamo įstatymo 43 straipsnio 12 dalies 2 punkte nuoroda į 40 straipsnio 2 dalies 1-6 punktus keistina nuoroda į 40 straipsnio 2 dalies 1-5 punktus ir 3 dalį. Atsižvelgiant į tai, kad 40 straipsnio 2 dalies 1–5 punktuose ir 3 dalyje nėra minimi patvirtinimo dokumentai, siūloma atitinkamai patikslinti 43 straipsnio 12 dalies 2 dalį. Pasiūlymas: 1. Pakeisti keičiamo įstatymo 40 straipsnio 5 ir 9 dalis ir jas išdėstyti taip: „5. Priežiūros institucija per 20 darbo dienų nuo visų šio straipsnio
2, 3 ir (ar) „9. Apie visus pagal šio straipsnio 2, 3
ir (ar) 2. Pakeisti keičiamo įstatymo 41 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1) prieš
pradėdama platinti valstybėje narėje įsteigto kolektyvinio investavimo
subjekto investicinius vienetus ar akcijas, valdymo įmonė pateikia pranešimą
priežiūros institucijai apie kiekvieną valstybėje narėje įsteigtą
kolektyvinio investavimo subjektą, kuriame turi būti pateikta šio įstatymo 40
straipsnio 2, 3 ir (ar) 3. Pakeisti keičiamo įstatymo 42 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) šio įstatymo
40 straipsnio 2, 3 ir (ar) 4. Pakeisti keičiamo įstatymo 43 straipsnio 3 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) šio
straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodytu atveju – šio įstatymo 40 straipsnio 2
dalies 1– 5. Pakeisti keičiamo įstatymo 43 straipsnio 12 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) valdymo įmonė,
kitoje valstybėje narėje licenciją gavusi valdymo įmonė pateikia to
pagrindimo dokumentus ir informaciją: šio straipsnio 3 dalyje nurodytą pažymą
ir patvirtinimo dokumentą bei šio įstatymo 40 straipsnio 2 dalies 1– |
Pritarti |
|
10. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2018-12-04 |
40 |
10 |
|
|
Argumentai: Keičiamo įstatymo 40 straipsnio 10 dalyje nuoroda į 57 straipsnį keistina nuoroda į 58 straipsnį. Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 40 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip: „10. Apie neplanuoto pagal šį
straipsnį pateiktos informacijos esminio pakeitimo faktą valdymo įmonė
privalo nedelsdama, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, pranešti priežiūros
institucijai, kai tik šis pakeitimas įvyksta. Jeigu po
atlikto pakeitimo valdymo įmonės atliekamas kolektyvinio investavimo
subjekto valdymas nebeatitinka šio įstatymo ar
jo įgyvendinamųjų teisės aktų reikalavimų, priežiūros
institucija reikalauja nutraukti bet kokią veiklą, kuri pažeidžia šio
įstatymo ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatas ir, esant poreikiui,
imasi ir kitų šio įstatymo |
Pritarti |
|
11. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2018-12-04 |
44 |
7 |
|
|
Argumentai: Keičiamo įstatymo 44 straipsnio 7 dalyje nuoroda į 41 straipsnio 8-9 dalis keistina nuoroda į 41 straipsnio 7-9 dalis. Pasiūlymas: Pakeisti keičiamo įstatymo 44 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7. Reikšmingos informacijos, nurodytos šio
straipsnio 2 dalyje ir, jeigu aktualu, šio straipsnio 3 dalyje, pasikeitimui mutatis
mutandis taikomos šio įstatymo 41 straipsnio |
Pritarti |
|
12. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2018-12-04 |
2P |
2 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Lietuvos bankas turės priimti šio įstatymo įgyvenamuosius teisės aktus ir likusius itin trumpus terminus nuo numatomo (galimo) įstatymo priėmimo iki jo įsigaliojimo, tikslinga koreguoti (numatyti vėlesnę) įstatymo įsigaliojimo datą. Pasiūlymas: Pakeisti projekto 2 straipsnio 1 ir 2 dalis ir jas išdėstyti taip: „1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį,
įsigalioja 2019 m. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Lietuvos bankas iki
|
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: už –10, prieš –0, susilaikė –1.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Valius Ąžuolas, Kęstutis Glaveckas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas (nauja redakcija).
Komiteto pirmininkas Stasys Jakeliūnas
Komiteto biuro patarėja Jolanta Žaltkauskienė