Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

 

 

 

 


LIETUVOS SAVIVALDYBIŲ ASOCIACIJA

 

Kodas 124111348, T. Vrublevskio g. 6, LT-01143 Vilnius,  tel. (8 5) 261 6063,  faksas  (8 5) 261 5366,

el. p. bendras@lsa.lt,  atsisk. sąsk. LT287044060001377867 AB SEB bankas, banko kodas 70440

 

 

 


Aplinkos ministerijai                                                                    2017-04-25    Nr. (6)-SD-

                                                                                                   Į 2017-04-06    Nr. (17-1)-D8-2687

 

 

DĖL Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo nr. viii-787 2, 32, 4, 3419 ir 3420 straipsnių pakeitimo įstatymo PROJEKTo

 

 

            Lietuvos savivaldybių asociacija išnagrinėjo pateiktą derinti Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo Nr. VIII-787 2, 32, 4, 3419 ir 3420 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą (toliau – Projektas) ir teikia šias pastabas:

  1. Savivaldybės prašo detalizuoti Projekto 1 straipsnio 1 dalyje įvardintą sąvoką „vienos transporto priemonės įvežimas“, siekiant nustatyti ar ši sąvoka neprieštarauja Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 3 straipsniui.
  2. Savivaldybės siūlo tobulinti Projekto 3 straipsnyje išdėstytą naują pasiūlymą „Perdavus atliekas atliekų tvarkytojams, atliekų turėtojo atsakomybė už atliekų sutvarkymą nėra panaikinama“, kadangi tampa nebeaišku, kas tampa atliekų turėtoju – atliekas priėmęs tvarkytojas ar atliekas perdavęs sutvarkyti tas pats atliekų turėtojas. Susidaro įspūdis, jog atliekų turėtojui ta prievolė išlieka amžinai. Taip pat neaišku kokiu būdu atliekų turėtojas, nebūdamas kontroliuojanti institucija ir neturėdamas tam jokių teisinių įgaliojimų, galėtų kontroliuoti atliekų tvarkytoją, užtikrindamas „teisėtą ir tinkamą atliekų sutvarkymą“?
  3. Skirtinguose Lietuvos regionuose yra susiklosčiusi skirtinga komunalinių atliekų tvarkymo sistemų administravimo sistema, todėl siekiant įgyvendinti Projekto 4 straipsnio 2 dalį kai kuriose savivaldybėse reiktų trišalių sutarčių tarp Organizacijos, savivaldybės ir Regioninio atliekų tvarkymo centro (RATC), kadangi daugeliu atveju didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles (DGASA) eksploatuoja RATC, bet ne visada turi jam pavestas administravimo funkcijas.
  4. Savivaldybėms kyla klausimas dėl bešeimininkių padangų atliekų migracijos bei finansavimo problemų. Savivaldybės siūlo papildyti Projektą ir jame numatyti galimybę Organizacijoms finansuoti bešeimininkių padangų atliekų tvarkymą (pvz. paliktų prie komunalinių atliekų konteinerių) bei apvažiavimo būdu surenkamų padangų atliekų tvarkymą, nes daugiau negu 50 proc. šių atliekų yra surenkama iš pamiškių, griovių, kapinių, būtent apvažiavimo būdu. Savivaldybės atkreipia dėmesį, jog 4 vnt./metus padangų atliekų 1 atliekų turėtojui priduoti jas nemokamai DGASA yra per mažas kiekis.
  5. Savivaldybės atkreipia dėmesį, jog DGASA turi Taršos leidimus su ribotais numatytais surenkamų atliekų kiekiais ir ribotomis infrastruktūros plėtros galimybėmis, todėl turi būti numatytas finansavimo mechanizmas, kaip apmokestinamų gaminių mokesčio lėšomis padengti padangų atliekų galutinį sutvarkymą.

 

 

 

Direktorė                                                                                                               Roma Žakaitienė

 

 

 

 

 

A.Kazlauskienė, tel. 212 36 14, el. p. agne.kazlauskiene@lsa.lt