Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt
LIETUVOS SAVIVALDYBIŲ ASOCIACIJA
Kodas 124111348, T. Vrublevskio g. 6, LT-01143
Vilnius, tel. (8 5) 261 6063, faksas (8 5) 261 5366,
el. p. bendras@lsa.lt, atsisk. sąsk.
LT287044060001377867 AB SEB bankas, banko kodas 70440
Aplinkos ministerijai
2017-04-25 Nr. (6)-SD-
Į 2017-04-06 Nr. (17-1)-D8-2687
DĖL Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo
nr. viii-787 2, 32, 4, 3419 ir 3420 straipsnių
pakeitimo įstatymo PROJEKTo
Lietuvos savivaldybių asociacija išnagrinėjo
pateiktą derinti Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo Nr. VIII-787 2, 32, 4, 3419 ir 3420 straipsnių pakeitimo
įstatymo projektą (toliau – Projektas) ir teikia šias pastabas:
- Savivaldybės prašo detalizuoti Projekto 1 straipsnio 1 dalyje
įvardintą sąvoką „vienos transporto priemonės įvežimas“, siekiant
nustatyti ar ši sąvoka neprieštarauja Mokesčio už aplinkos teršimą
įstatymo 3 straipsniui.
- Savivaldybės siūlo tobulinti Projekto 3 straipsnyje išdėstytą naują
pasiūlymą „Perdavus atliekas atliekų tvarkytojams, atliekų turėtojo
atsakomybė už atliekų sutvarkymą nėra panaikinama“, kadangi tampa
nebeaišku, kas tampa atliekų turėtoju – atliekas priėmęs tvarkytojas ar
atliekas perdavęs sutvarkyti tas pats atliekų turėtojas. Susidaro įspūdis,
jog atliekų turėtojui ta prievolė išlieka amžinai. Taip pat neaišku kokiu
būdu atliekų turėtojas, nebūdamas kontroliuojanti institucija ir
neturėdamas tam jokių teisinių įgaliojimų, galėtų kontroliuoti atliekų
tvarkytoją, užtikrindamas „teisėtą ir tinkamą atliekų sutvarkymą“?
- Skirtinguose Lietuvos regionuose yra susiklosčiusi skirtinga
komunalinių atliekų tvarkymo sistemų administravimo sistema, todėl
siekiant įgyvendinti Projekto 4 straipsnio 2 dalį kai kuriose
savivaldybėse reiktų trišalių sutarčių tarp Organizacijos, savivaldybės ir
Regioninio atliekų tvarkymo centro (RATC), kadangi daugeliu atveju didelių
gabaritų atliekų surinkimo aikšteles (DGASA) eksploatuoja RATC, bet ne
visada turi jam pavestas administravimo funkcijas.
- Savivaldybėms kyla klausimas dėl bešeimininkių padangų atliekų
migracijos bei finansavimo problemų. Savivaldybės siūlo papildyti Projektą
ir jame numatyti galimybę Organizacijoms finansuoti bešeimininkių padangų
atliekų tvarkymą (pvz. paliktų prie komunalinių atliekų konteinerių) bei
apvažiavimo būdu surenkamų padangų atliekų tvarkymą, nes daugiau negu 50
proc. šių atliekų yra surenkama iš pamiškių, griovių, kapinių, būtent
apvažiavimo būdu. Savivaldybės atkreipia dėmesį, jog 4 vnt./metus padangų atliekų
1 atliekų turėtojui priduoti jas nemokamai DGASA yra per mažas kiekis.
- Savivaldybės atkreipia dėmesį, jog DGASA turi Taršos leidimus su
ribotais numatytais surenkamų atliekų kiekiais ir ribotomis
infrastruktūros plėtros galimybėmis, todėl turi būti numatytas finansavimo
mechanizmas, kaip apmokestinamų gaminių mokesčio lėšomis padengti padangų
atliekų galutinį sutvarkymą.
Direktorė
Roma Žakaitienė
A.Kazlauskienė, tel. 212 36 14, el. p.
agne.kazlauskiene@lsa.lt