Išrašas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biuedžeto ir finansų komitetas
2014 m. gruodžio 17 d. Nr. 109-P-63
(Vilnius
SVARSTYTA: Pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai) DĖL Lietuvos Respublikos profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonių
ĮSTATYMO PROJEKTO
(XIIP-2179(2))
1. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
2. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1. |
Seimo narys Remigijus Šimašius, 2014-12-12 |
2 |
7 |
|
|
Argumentai: Lietuvos Respublikos Biudžeto ir finansų komiteto parengtose Pagrindinio komiteto 2014 m. gruodžio 3 d. išvadose Nr. 109-P-58 (toliau – Išvados) dėl Lietuvos Respublikos profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonių įstatymo projekto (toliau – Įstatymo projektas) nuspręsta leisti valdymo įmonėms ir toliau steigti ir valdyti kolektyvinio investavimo subjektus, steigiamus pagal Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą (toliau – KISĮ), ir informuotiesiems investuotojams skirtus kolektyvinio investavimo subjektus, steigiamus pagal Lietuvos Respublikos informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą (toliau – IISKISĮ), bei platinti tokių jų valdomų kolektyvinio investavimo subjektų investicinius vienetus atitinkamai neprofesionaliesiems arba informuotiesiems investuotojams, laikantis atitinkamai KISĮ arba IISKISĮ nustatytų reikalavimų, net jei tokių valdymo įmonių valdomų kolektyvinio investavimo subjektų turtas peržengia Įstatymo projekto 2 straipsnio 2 dalyje nustatytas ribas.
Tačiau Biudžeto ir finansų komiteto Išvadose pateikta Įstatymo projekto 2 straipsnio 7 dalies formuluotė ir pagal Išvadas patobulinto įstatymo projekto šios nuostatos formuluotė šiek tiek skiriasi. Taip pat, pasiūlytos formuluotės nėra visai tikslios ir pilnai neatspindi komiteto suformuluotose išvadose nurodytų tikslų. Todėl siekiant teisinio aiškumo ir Įstatymo projekto nuoseklumo, tikslinga būtų patikslinti Įstatymo projekto 2 str. 7 d. formuluotę taip, kad ji tiksliai atspindėtų Išvadose nurodytus šia nuostata siekiamo nustatyti reguliavimo tikslus.
Pasiūlymas: patikslinti Lietuvos Respublikos profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonių įstatymo projekto 2 straipsnio 7 dalį, išdėstant ją taip:
7. Valdymo įmonės, veikiančios pagal Kolektyvinio
investavimo subjektų įstatymą arba pagal Informuotiesiems investuotojams
skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą ir valdančios
specialiuosius kolektyvinio investavimo subjektus ir (arba) informuotiesiems
investuotojams skirtus kolektyvinio investavimo subjektus, turi teisę ir
toliau steigti ir (arba) valdyti |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Pažymėtina, kad teikiamas įstatymo projektas Nr. XIIP-2179(2) neriboja valdymo įmonių galimybių veikti ir pagal kitus kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonių veikla reglamentuojančius įstatymus. Iš esmės pritardamas Seimo nario Remigijaus Šimašiaus pasiūlymui patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIP-2179(2) nuostatą, kurioje kalbama apie Valdymo įmonės galimybę veikti pagal kelis skirtingus valdymo įmonių veiklą reglamentuojančius įstatymus, Biudžeto ir finansų komitetas, siekdamas šiuo klausimu kuo didesnio teisinio aiškumo, siūlo įstatymo projekto Nr. XIIP-2179(2) 2 straipsnio 7 dalį išdėstyti taip:
Pasiūlymas: "7.
Valdymo įmonės, veikiančios pagal Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą
arba pagal Informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo
subjektų įstatymą ir valdančios specialiuosius kolektyvinio investavimo
subjektus ir (arba) informuotiesiems investuotojams skirtus kolektyvinio
investavimo subjektus, turi teisę ir toliau steigti
ir (arba) valdyti |
Komiteto pirmininkas Bronius Bradauskas