1999 m. lapkričio 22 d. Nr.______
Vilnius
dėl Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo pakeitimo
įstatymo projekto (P-2097)
1. Komiteto posėdyje dalyvavo:
Komiteto pirmininkė G.Imbrasienė, komiteto nariai: P.Katilius. J.Razma, V.Pakalniškis, V.Aleknaitė-Abramikienė, Č.Juršėnas, A.Sakalas, V.Martišauskas, R.Smetona, A.H.Stasiulevičius; komiteto patarėjai: L.Zdanavičienė, A.Kabišaitis, padėjėja B.Kovalenkienė. Kviestieji asmenys – Prezidento referentės patarėjas teisės klausimais A.Abramavičius.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:
2.1. Seimo Teisės departamento išvada: pridedama
2.2. Teisės ir teisėtvarkos komiteto patarėjos L.Zdanavičienės išvada:
1. Iš esmės pritartina Seimo Teisės departamento pastaboms. Tik departamento pateiktoje 7 pastaboje vietoj nurodyto 3 str. turėtų būti 4 str., o 26 pastaboje vietoje nurodytos 10 straipsnio 1 dalies turėtų būti įrašyta 2 dalis.
2. Be Teisės departamento nurodytų pastabų galima būtų pateikti keletą papildomų pastabų:
1) Derintinos projekto 4 straipsnio 1 dalies 2 ir 4 punktų nuostatose vartojamos sąvokos “viešieji reikalai” ir “viešieji vietos reikalai” ir atitinkamai projekto 40 straipsnio 7 dalyje vartojamas terminas “viešuosius bendruomenės reikalus”.
2) Pagal Sveikatos sistemos įstatymo 12 straipsnio nuostatas – yra “vykdoma pirminė asmens ir visuomenės sveikatos priežiūra”. Todėl šiuo požiūriu yra derintinos projekto 6 straipsnio 6 dalies, 8 straipsnio 1 dalies 5 punkto bei 29 straipsnio 3 dalies 5 punkto nuostatos, kur vartojama sąvoka “pirminė sveikatos apsauga”;
3) Projekto 6 straipsnio 1 dalies 15 punkte tarp žodžių “būklės užtikrinimas” įterpti žodį “jose”;
4) Projekto 29 straipsnio 4 dalies 10 punkte nėra aišku kieno (įstaigų ar jų vadovų) darbą organizuoja ir kontroliuoja savivaldybės administratorius;
5) Projekto 29 straipsnio 6 punkte minimas “Vyriausybės įgaliotinis”. Ši sąvoka turėtų būti derinama su LR Konstitucijos 123 str., Valstybės tarnybos įstatymu, Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymu bei kt., kuriuose vartojamas “Vyriausybės atstovo” terminas;
6) Pagal Savivaldybių atributikos įstatymo 4 straipsnį Vietos savivaldos institucijos, savivaldybės administracija bei jos padaliniai ir pareigūnai patvirtintus savivaldybės atributus (tame tarpe ir herbą) gali naudoti tik įstatymų nustatyta tvarka. Todėl tikslintina yra projekto 42 straipsnio 3 dalis., kur sakoma, jog “Savivaldybės herbas yra savivaldybės nuosavybė ir atvejais, nenumatytais Savivaldybių atributikos įstatyme, gali būti naudojamas tik tarybai leidus”.
7) Vargu ar įstatymu reikėtų įtvirtinti pasiūlymus LR Vyriausybei, kaip tai padaryta projekto 46 straipsnyje.
Siūlytina grąžinti projektą iniciatoriams tobulinti.
3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos: nėra.
4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: nėra.
5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
1. |
TTK narys J.Razma |
Siūloma: 1) projekto Penkto skirsnio “Tarybos nariai” nuostatas perkelti po 17 straipsnio, t.y. ten, kur kalbama apie savivaldybės tarybą, jos veiklos principus, jos komitetų, komisijų įgaliojimus; 2) pasvarstyti, ar nevertėtų atsisakyti “seniūnaičio” sąvokos. |
Pritarti
Pritarti |
|
2. |
TTK narys A.H.Stasiulevičius |
Atkreipia dėmesį į principines nuostatas: 1) Projekto 15 straipsnyje nurodyta, jog “Kiekvienoje savivaldybėje privalomai sudaromi Finansų ir biudžeto bei Audito komitetai”. Galbūt didžiųjų miestų savivaldybėse ir gali būti privalomai sudaromas Audito komitetas, tačiau mažesniuose miesteliuose bei rajonuose toks komitetas neturėtų būti sudaromas privaloma tvarka; 2) Projekto 22 str. savivaldybės kontrolieriui keliami reikalavimai yra per dideli. Pakeliama reikalavimų kartelė aukščiau nei Valstybės kontrolieriui; 3) Savivaldybės kontrolieriaus pavaduotojas negali būti vienas iš savivaldybės kontrolieriaus tarnybos tarnautojų. Juo turėtų būti pareigūnas. Be to, jo skyrimas, veikla turi būti iš anksto aptarta šiame įstatyme. |
Pritarti
Pritarti
Pritarti |
|
3. |
TTK narys R.Smetona |
1) Abejotina ir netiksli projekte vartojama sąvoka “bendruomenė”; 2) Seniūnaičio institucijos įvedimas iš principo yra ydingas. |
Pritarti |
|
6. Komiteto pasiūlymai, pataisos, pastabos:
1. Grąžinti įstatymo projektą iniciatoriams tobulinti, atsižvelgiant į Teisės departamento bei Teisės ir teisėtvarkos komiteto narių ir komiteto patarėjos pastabas.
7. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu – “už”.
8. Komiteto paskirtas pranešėjas: J.Razma, R.Smetona
9. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
Komiteto pirmininkė Gražina Imbrasienė