LIETUVOS RESPUBLIKOS
BEDARBIŲ RĖMIMO ĮSTATYMO 4, 5, 7, 11, 12, 14, 15, 16, 161, 21 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO BEI PAPILDYMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 202 STRAIPSNIU IR 3 BEI 22 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
ĮSTATYMAS
2003 m. d. Nr.
(Žin., 1991, Nr. 2-25; 1996, Nr. 18-457; 1999, Nr. 65-2086; 2002, Nr. 2-51)
1 straipsnis. 3 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
3 straipsnį pripažinti netekusiu galios.
3 straipsnis. Teisės į darbą įgyvendinimas
Piliečiai teisę į darbą įgyvendina tiesiogiai kreipdamiesi į darbdavius arba darbo biržos tarpininkavimu. Darbo sutartis sudaroma piliečio ir darbdavio susitarimu įstatymų nustatyta tvarka.
Piliečiai savo noru gali nedirbti.
2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
4 straipsnis. Teisė įsidarbinti pagal darbo sutartį (kontraktą)
Piliečiai įstatymų nustatyta tvarka gali sudaryti darbo sutartis (kontraktus) su darbdaviais, esančiais kitose valstybėse arba nenuolatinėje sutartį sudarančiojo gyvenamojoje vietovėje.
Jeigu sudarant tokią sutartį tarpininkauja darbo birža, tai jos sudarymo ir su tuo susijusių papildomų išlaidų kompensavimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
Tarpininkauti dėl piliečių darbo užsienyje – išimtinė valstybės teisė, kurią įgyvendina Lietuvos darbo birža. Kitos organizacijos gali tarpininkauti dėl piliečių įsidarbinimo užsienyje tik turėdamos atitinkamus įgaliojimus (licencijas).
Įgaliojimus (licencijas) išduoda Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.
,,4 straipsnis. Tarpininkavimas įsidarbinant užsienyje
Lietuvos darbo birža dėl Lietuvos Respublikos piliečių ir nuolat gyvenančių Lietuvoje asmenų įdarbinimo užsienyje tarpininkauja pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis arba sutartis, sudarytas su užsienio valstybės įdarbinimo tarpininkavimo agentūra ar darbdaviu.
Kitos įmonės, įstaigos ir organizacijos gali tarpininkauti dėl piliečių įdarbinimo užsienyje tik turėdamos Vyriausybės įgaliotos institucijos išduotas licencijas.
Licencijų tarpininkauti dėl Lietuvos Respublikos piliečių įdarbinimo užsienyje išdavimo tvarką tvirtina Vyriausybė arba jos įgaliota institucija”
3 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas ir papildymas
1. 5 straipsnio 1 dalyje po žodžio ,,įstaigose” įrašyti žodžius ,,neturintys pakankamų pragyvenimo lėšų”, vietoj žodžio ,,valstybinėje” įrašyti žodį ,,teritorinėje”, vietoj žodžių ,,profesiniam mokymuisi” įrašyti žodžius ,,priimti pasiūlymą įsidarbinti arba mokytis profesijos” ir šią dalį išdėstyti taip:
,,Bedarbiais laikomi nedirbantys darbingo amžiaus darbingi asmenys, nesimokantys dieninėse mokymo įstaigose, neturintys pakankamų pragyvenimo lėšų, užsiregistravę gyvenamosios vietos valstybinėje teritorinėje darbo biržoje kaip ieškantys darbo ir pasirengę profesiniam mokymuisi priimti pasiūlymą įsidarbinti arba mokytis profesijos.”
2. Papildyti 5 straipsnį nauja 2 dalimi:
,,Neturinčiais pakankamų pragyvenimo lėšų laikomi asmenys, kurie neturi draudžiamųjų pajamų ir nėra įregistravę įmonės arba ūkininko ūkio.”
3. 5 straipsnio buvusią 2 dalį laikyti 3 dalimi.
4 straipsnis. 7 straipsnio papildymas ir pakeitimas
1. Papildyti 7 straipsnį nauja 1 dalimi:
,,Bedarbiai, turintys arba galintys turėti sunkumų susirasti darbą dėl nepakankamos kvalifikacijos ar darbo patirties, ilgalaikio nedarbo ar darbingumo praradimo, gali būti papildomai remiami priimant juos į darbą.”
2. Buvusias 7 straipsnio 1 ir 2 dalis laikyti atitinkamai 2 ir 3 dalimis.
3. 7 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžio “pirmosios“ įrašyti žodį “antrosios“, išbraukti skaičių ir žodį ,,6 ir” , vietoj žodžio ,,punktuose” įrašyti žodį ,,punkte” ir šią dalį išdėstyti taip:
,,Šio straipsnio pirmosios antrosios dalies 6 ir 7 punktuose punkte nurodyti asmenys laikomi darbo rinkoje papildomai remiamais bedarbiais, kai jie kreipiasi į darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesių laikotarpį, pasibaigus priežastims, dėl kurių nedirbo.”
5 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
11 straipsnis. Laisvų darbo vietų registravimas
Darbdaviai registruoja laisvas darbo vietas darbo biržoje, o ši viešai jas skelbia.
Laisvų darbo vietų darbo biržoje registravimo tvarką nustato socialinės apsaugos ir darbo ministras.
,,11 straipsnis. Laisvų darbo vietų registravimas
Ieškantys darbuotojų darbdaviai turi informuoti teritorines darbo biržas apie laisvas darbo vietas, darbo funkcijas ir darbo pobūdį, darbo apmokėjimo ir kitas sąlygas bei pretendentams įsidarbinti keliamus kvalifikacinius reikalavimus.
Teritorinės darbo biržos registruoja laisvas darbo vietas, viešai jas skelbia ir siūlo ieškantiems darbo asmenims.
Laisvų darbo vietų registravimo teritorinėje darbo biržoje tvarką nustato socialinės apsaugos ir darbo ministras.”
6 straipsnis. 12 straipsnio 3 ir 6 dalių pakeitimas
1. 12 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžių ,,Lietuvos Respublikos Vyriausybė, tvirtindama Valstybinio socialinio draudimo biudžeto fondą” įrašyti žodžius ,,Lietuvos Respublikos Seimas, tvirtindamas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto rodiklius” ir šią dalį išdėstyti taip:
,,Privalomojo draudimo nuo nedarbo įmokos yra privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų pagal tarifus dalis, kurios dydį kiekvienais metais nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė, tvirtindama Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetą Lietuvos Respublikos Seimas, tvirtindamas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto rodiklius.”
2. Pakeisti 12 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
,,Užimtumo fondo sudarymo ir naudojimo tvarką nustato bei Užimtumo fondo sąmatą tvirtina Užimtumo taryba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Jai vadovauja ministras arba jo įgaliotas šios tarybos narys. Užimtumo taryba sudaroma iš 15 lygiateisių narių, kurie po lygiai atstovauja darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kt.), darbdavių (susivienijimų, asociacijų ir kt.) organizacijoms bei valstybės valdymo institucijoms. Darbuotojų ir darbdavių atstovus deleguoja jų atstovaujamos organizacijos, o valstybės valdymo institucijų atstovus skiria Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Užimtumo tarybos nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė”
,,Užimtumo fondo lėšų paskirstymą ir naudojimą šio įstatymo 14 straipsnyje nurodytoms priemonėms finansuoti svarsto Lietuvos Respublikos trišalė taryba. Užimtumo fondo sudarymo ir naudojimo tvarką bei Užimtumo fondo sąmatą tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.”
7 straipsnis. 14 straipsnio 1 dalies
papildymas ir pakeitimas
1. 14 straipsnio 1 dalį papildyti nauju 4 punktu:
,,4) vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimui finansuoti;”
2. Buvusius 14 straipsnio 4, 5, 6, 7, 8, 9 punktus laikyti atitinkamai 5, 6, 7, 8, 9, 10 punktais.
,,4) 5) Užimtumo fondo remiamiems darbams finansuoti;
5) 6) viešiesiems darbams finansuoti;
6) 7) bedarbio pašalpoms mokėti;
7) 8) paskoloms, teikiamoms bedarbiams, norintiems organizuoti savo verslą;
8) 9) Lietuvos darbo biržos ir Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos veiklai finansuoti;
9) 10) rezerviniam fondui, kuris naudojamas centralizuotai vykdomoms priemonėms, finansuoti”.
8 straipsnis. 15 straipsnio 2 dalies pakeitimas
Pakeisti 15 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
Teisę į bedarbio pašalpą taip pat
turi bedarbiai, kurie iki užsiregistravimo neturėjo šio straipsnio pirmojoje
dalyje nurodyto valstybinio socialinio draudimo stažo dėl šio įstatymo 161
straipsnio penktojoje dalyje nurodytų svarbių priežasčių.
,,Teisę į bedarbio pašalpą taip pat turi bedarbiai, kurie iki užsiregistravimo neturėjo šio straipsnio pirmojoje dalyje nustatyto valstybinio socialinio draudimo stažo dėl šių priežasčių:
1) buvo dirbę pagal neterminuotą darbo sutartį ir atleisti iš darbo:
a) darbuotojo pareiškimu pagal Lietuvos Respublikos darbo kodekso (toliau – DK) 127 straipsnio 2 dalį;
b) dėl nepriklausančių nuo darbuotojo aplinkybių pagal DK 128 straipsnio 1 dalį;
c) darbdavio iniciatyva, kai nėra darbuotojo kaltės, pagal DK 129 straipsnį;
d) pagal DK 136 straipsnio 1 dalies 4, 6 punktus ir 2 dalį;
e) darbdavio bankroto atveju pagal DK 137 straipsnį;
2) yra pripažintų neveiksniais asmenų globėjai, I ir II grupių invalidų (šeimos narių ir artimų giminaičių) slaugytojai;
3) atliko privalomąją nuolatinę pradinę karo tarnybą, jei iki pašaukimo į tarnybą jie nedirbo pagal darbo sutartį;,,grįžusieji iš privalomosios nuolatinės pradinės karo tarnybos;”
4) yra profesinių, aukštesniųjų ir aukštųjų mokyklų absolventai. Teisę į bedarbio pašalpą jie turi vienerius metus nuo atitinkamo kvalifikacijos pažymėjimo ar diplomo išdavimo dienos (šiame įstatyme absolventais laikomi asmenys, baigę profesinio mokymo I, II, III ir IV pakopos programas, aukštesniųjų studijų programas, nuosekliųjų universitetinių arba neuniversitetinių studijų bet kurios pakopos programas).
5) atliko laisvės atėmimo bausmę, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai;
6) yra motina arba tėvas, nedirbusi (ęs) dėl to, kad augino vaiką iki 8 metų.”
9 straipsnis. 16 straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktų pakeitimas
1. Pakeisti 16 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
2) nurodytiems šio įstatymo 15
straipsnio pirmojoje dalyje, atleistiems iš darbo pagal darbuotojo
pareiškimą (Darbo sutarties įstatymo 28 straipsnio pirmoji dalis), šalių
susitarimu (Darbo sutarties įstatymo 27 straipsnis), atleistiems iš darbo
darbdavio iniciatyva (Darbo sutarties įstatymo 29 straipsnio 6-12 punktai),
taip pat pasibaigus darbo sutarčiai pagal 26 straipsnio 14-20 punktus - praėjus
3 mėnesiams nuo užsiregistravimo darbo biržoje.
,,2) nurodytiems šio įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje, atleistiems iš darbo šalių susitarimu pagal DK 125 straipsnį, darbuotojo pareiškimu pagal DK 127 straipsnio 1 dalį, pagal DK 136 straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktus ir 3 dalį, pagal DK 139 straipsnio 1 dalį. Pašalpa mokama praėjus 3 mėnesiams nuo užsiregistravimo darbo biržoje;”.
2. 16 straipsnio 1 dalies 3 punkte vietoj žodžių ,,161 straipsnio penktosios dalies 8 punkte” įrašyti žodžius ,,15 straipsnio 2 dalies 4 punkte” ir šį punktą išdėstyti taip:
,,3) nurodytiems šio įstatymo 161
straipsnio penktosios dalies 8 punkte 15 straipsnio 2 dalies 4 punkte
profesinių, aukštesniųjų ir aukštųjų mokyklų absolventams, - praėjus 3
mėnesiams nuo užsiregistravimo darbo biržoje;”
10 straipsnis. 161 straipsnio pakeitimas
161 straipsnyje 4 ir 6 dalis pripažinti netekusiomis galios, pakeisti 5 dalį ir šį straipsnį išdėstyti taip:
,,161 straipsnis. Bedarbio pašalpos dydis
Bedarbio pašalpos dydis priklauso nuo bedarbio valstybinio socialinio draudimo stažo bei darbo netekimo priežasties.
Bedarbiams, turintiems teisę į bedarbio pašalpą pagal šio įstatymo 15 straipsnio pirmąją dalį, bedarbio pašalpa apskaičiuojama pagal formulę:
P = RP + (2 * MGL - RP) * (s/S), kurioje:
P - bedarbio pašalpa;
RP - to mėnesio, už kurį mokama bedarbio pašalpa, Vyriausybės patvirtintos valstybės remiamos pajamos;
MGL - to mėnesio, už kurį mokama bedarbio pašalpa, Vyriausybės patvirtintas minimalus gyvenimo lygis;
s - bedarbio valstybinio socialinio draudimo stažas;
S - stažo vardiklis. S=25 metai. Tai stažas, kurį įgijęs bedarbis gauna maksimalią bedarbio pašalpą.
Bedarbio pašalpa visais atvejais negali būti mažesnė už Vyriausybės patvirtintas valstybės remiamas pajamas ir neturi viršyti dviejų minimalių gyvenimo lygių.
Pagal šią formulę apskaičiuota bedarbio
pašalpa mokama bedarbiams, atleistiems iš darbo :
1) darbdavio iniciatyva ( Darbo sutarties įstatymo 29
straipsnio 1-12 punktai);
2) darbdavio valia ( Darbo sutarties įstatymo 30
straipsnis);
3) pagal Darbo sutarties įstatymo 26 straipsnio 6
punktą, kai teisių atėmimo priežastis dirbti tam tikrą darbą nebuvo darbuotojo
kaltė, ir šio straipsnio 7-11 punktus ir 14-20 punktus;
4) pagal darbuotojo pareiškimą dėl nuo jo
nepriklausančių aplinkybių (Darbo sutarties įstatymo 281
straipsnis);
5) pagal darbuotojo pareiškimą (Darbo sutarties įstatymo
28 straipsnio pirmoji ir antroji dalys);
6) šalių susitarimu (Darbo sutarties įstatymo 27
straipsnis);
7) savarankiškai dirbusiems.
Bedarbiams, nurodytiems šio įstatymo 15 straipsnio antrojoje
dalyje 2, 3 ir 4 dalyse mokama valstybės remiamų pajamų dydžio
bedarbio pašalpa. Tokio dydžio pašalpa mokama bedarbiams, neturintiems
reikiamo valstybinio socialinio draudimo stažo dėl svarbių priežasčių:
1) atleistiems iš darbo darbdavio iniciatyva (Darbo
sutarties įstatymo 29 straipsnio 1-5 punktai );
2) atleistiems iš darbo darbdavio valia
(Darbo sutarties įstatymo 30 straipsnis) ;
3) atleistiems iš darbo
pagal Darbo sutarties įstatymo 26 straipsnio 6 punktą, kai teisių dirbti tam
tikrą darbą atėmimo priežastis nebuvo darbuotojo kaltė, ir šio straipsnio 7 -
11 punktus;
4) atleistiems iš darbo pagal darbuotojo
pareiškimą dėl nuo jo nepriklausančių aplinkybių ( Darbo sutarties įstatymo
281 straipsnis);
5) atleistiems iš darbo pagal darbuotojo
pareiškimą (Darbo sutarties įstatymo 28 straipsnio antroji dalis);
6) pripažintų neveiksniais asmenų globėjams, I
ir II grupių invalidų (šeimos narių ir artimų
giminaičių) slaugytojams;
7) grįžusiems iš tikrosios krašto
apsaugos tarnybos ( būtinosios tarnybos kariams), jei iki pašaukimo į tarnybą
jie nedirbo pagal darbo sutartį;
8) profesinių, aukštesniųjų ir aukštųjų
mokyklų absolventams per vienerių metų laikotarpį nuo atitinkamo kvalifikacijos
pažymėjimo ar diplomo išdavimo dienos (šioje tvarkoje absolventais laikomi
asmenys, baigę profesinio mokymo I, II, III ir IV pakopos programas,
aukštesniųjų studijų programas, nuosekliųjų universitetinių arba
neuniversitetinių studijų bet kurios pakopos programas);
4) grįžusiems iš laisvės atėmimo vietų,
kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai;
5) motinai arba tėvui, nedirbusiai (am) dėl vaiko iki
8 metų auginimo;
Tokio pat dydžio bedarbio pašalpa mokama bedarbiams,
nurodytiems šio įstatymo 15 straipsnio trečiojoje ir ketvirtojoje dalyse.
Bedarbiams, gaunantiems iš valstybės ar socialinio draudimo biudžetų pensiją, mažesnę už priklausančią bedarbio (mokymo) pašalpą, mokamas priklausančios bedarbio pašalpos ir gaunamos pensijos skirtumas.”
11 straipsnis. Įstatymo papildymas 202 straipsniu
Papildyti įstatymą 202 straipsniu:
,,202 straipsnis. Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimas
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektai - tai naujų darbo vietų kūrimo projektai, padedantys sutelkti vietos bendruomenės, įmonių, įstaigų ir trišalių socialinių partnerių pastangas didinti savivaldybės gyventojų užimtumą plėtojant vietos socialinę ekonominę infrastruktūrą.
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektai gali būti įgyvendinami savivaldybių (seniūnijų) teritorijose, kuriose nedarbo lygis viršija vidutinį šalies nedarbo lygį arba dėl grupės darbuotojų atleidimų numatomas toks nedarbo lygis. Šie projektai skirti teritorinėse darbo biržose užsiregistravusiems bedarbiams įdarbinti.
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimą organizuoja Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimas yra iš dalies finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų bei Užimtumo fondo lėšų.
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo ir kontrolės tvarką nustato socialinės apsaugos ir darbo ministras.”
12 straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 21 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
21 straipsnis. Darbo biržos struktūra
Valstybines gyventojų užimtumo garantijas darbo rinkoje
įgyvendina Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
Ją sudaro Respublikinė bei teritorinės darbo biržos.
Gyventojų užimtumo klausimams
nagrinėti prie darbo biržų steigiamos visuomeniniais pagrindais veikiančios
trišalės komisijos. Jos sudaromos iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių:
darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kt.), darbdavių
(susivienijimų, asociacijų ir kt.) bei valstybės valdymo organų atstovų.
Darbuotojų ir darbdavių atstovus deleguoja minėtos organizacijos, o valstybės
valdymo organų atstovus – skiria Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir
savivaldybės.
Darbo biržos ir trišalės komisijos
nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
,,21 straipsnis. Lietuvos darbo biržos valdymo organizavimas
Šiuo įstatymu ir jį įgyvendinančiais teisės aktais nustatytas paslaugas ir paramą bedarbiams bei ieškantiems darbo asmenims, taip pat darbdaviams, ieškantiems reikiamos kvalifikacijos darbuotojų, teikia Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) ir jos teritorinės darbo biržos.
Lietuvos darbo biržą steigia Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
Lietuvos darbo biržos nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.
Lietuvos darbo birža ir jos teritorinės darbo biržos yra valstybės įstaigos. Jos yra juridiniai asmenys, turi savo sąskaitas banke, antspaudus ir bendrą simboliką.
Lietuvos darbo birža koordinuoja, kontroliuoja bei metodiškai vadovauja teritorinių darbo biržų darbui.
Lietuvos darbo biržai vadovauja direktorius. Jį skiria ir atleidžia iš pareigų socialinės apsaugos ir darbo ministras Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Lietuvos darbo biržos direktorius atskaitingas socialinės apsaugos ir darbo ministrui.
Teritorines darbo biržas steigia ir jų nuostatus tvirtina Lietuvos darbo birža.
Lietuvos darbo birža ir jos teritorinės darbo biržos yra išlaikomos iš Užimtumo fondo lėšų ir paslaugas teikia nemokamai.
Darbo rinkos būklės bei darbo rinkos politikos priemonių ir paslaugų įgyvendinimo klausimams nagrinėti prie Lietuvos darbo biržos bei teritorinių darbo biržų steigiamos visuomeniniais pagrindais veikiančios trišalės komisijos. Jos sudaromos iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kt.), darbdavių (asociacijų, konfederacijų ir kt.) ir valstybės bei savivaldybių institucijų atstovų.
Trišalės komisijos prie Lietuvos darbo biržos nuostatus bei pavyzdinius trišalės komisijos prie teritorinės darbo biržos nuostatus tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.”
13 straipsnis. 22 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
22 straipsnį pripažinti netekusiu galios.
,,22 straipsnis. Darbo biržos funkcijos
Darbo birža:
1) analizuoja darbo paklausą ir pasiūlą,
prognozuoja galimus darbo rinkos pakitimus;
2) registruoja laisvas darbo vietas ir
bedarbius;
3) ieško laisvų darbo vietų ir informuoja
norinčius įsidarbinti;
4) tarpininkauja Lietuvos Respublikos
piliečiams ir nuolat gyvenantiems Lietuvoje asmenims įsidarbinant;
5) tarpininkauja bei pati organizuoja bedarbių
ir darbuotojų, įspėtų apie atleidimą iš darbo, profesinį mokymą;
6) ) tarpininkauja Lietuvos
Respublikos piliečiams ir nuolat gyvenantiems Lietuvoje asmenims įsidarbinant
užsienyje;
7) nustatyta tvarka disponuoja iš
Užimtumo fondo gautomis lėšomis ir viešai skelbia, kaip jos naudojamos, teikia
pasiūlymus dėl Užimtumo fondo lėšų panaudojimo;
8) dalyvauja rengiant gyventojų
užimtumo programas;
9) kartu su savivaldybėmis organizuoja
viešuosius darbus, siunčia jų atlikti;
10) organizuoja Užimtumo fondo remiamus
darbus;
11) skiria bedarbio pašalpas.”
14 straipsnis. VI skyriaus pavadinimo pakeitimas
Pakeisti VI skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
VI skyrius. Gyventojų užimtumo įstatymo laikymosi kontrolė
,,VI skyrius. Baigiamosios nuostatos”
15 straipsnis. 24 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 24 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
24 straipsnis. Gyventojų užimtumo įstatymo laikymosi kontrolė
Gyventojų užimtumo įstatymo
laikymąsi kontroliuoja Valstybinė darbo inspekcija.
,,24 straipsnis. Bedarbių rėmimo įstatymo laikymosi kontrolė
Bedarbių rėmimo įstatymo laikymąsi kontroliuoja Valstybinė darbo inspekcija”.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą
RESPUBLIKOS PREZIDENTAS