![]() |
LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBA
|
|||
|
|||
Lietuvos Respublikos energetikos ministerijai El. p. info@enmin.lt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
ANTIKORUPCINIO VERTINIMO IŠVADA DĖL INFORMACIJOS PATEIKIMO SĄSKAITOSE UŽ SUVARTOTĄ ŠILUMĄ IR KARŠTĄ VANDENĮ |
2017 m. kovo 15 d. Nr. 4-01-2140
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos korupcijos
prevencijos įstatymo Nr. IX-904
8 straipsnio 2 dalies nuostatomis, atlikome Lietuvos
Respublikos šilumos ūkio įstatymo Nr. IX-1565 12 straipsnio 3 dalies (toliau –
Įstatymas) bei Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklių patvirtintų Lietuvos
Respublikos energetikos ministro 2010 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. 1-297
nuostatas, reglamentuojančias informacijos pateikimą sąskaitose už suvartotą
šilumą ir karštą vandenį antikorupcinius vertinimus.
Išanalizavus Specialiųjų tyrimų tarnyboje gautą informaciją, nustatyta, kad gyventojams šilumos ir karšto vandens tiekėjai nuskaitydami skaitiklių rodmenis nuotoliniu būdu ir teikdami sąskaitas už suvartotą šilumą ir karštą vandenį nepateikia pakankamai informacijos leidžiančios gyventojams pasitikrinti ar teisingai jam apskaičiuoti mokesčiai už šilumą ir karštą vandenį.
1. Įstatymo 12 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad sąskaitoje pateiktos informacijos privalo pakakti, kad vartotojas galėtų pasitikrinti, ar teisingai apskaičiuoti mokesčiai. Sąskaitos forma yra nustatyta Taisyklių 6 priede. Šiuose teisės aktuose nereglamentuojama, kaip turi būti sąskaitose pateikiama informacija, kai skaitiklių rodmenis tiekėjas nuskaito nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu nuskaitant skaitiklių rodmenis gyventojai nežino kokiu tiksliu laiku buvo nuskaityti duomenys ir kokia duomenų reikšmė buvo tuo laiku užfiksuota ir neturi galimybės sutikrinti duomenų pateiktoje sąskaitoje su nuskaitytais faktiniais skaitiklių rodmenimis, todėl tiekėjai gali piktnaudžiauti vartotojų kontrolės nebuvimu ir nurašyti hidraulinių bandymų, sistemos plovimo ar remonto metu atsiradusias sąnaudas vartotojams. Vis labiau populiarėjant nuotoliniam skaitiklių duomenų nuskaitymui teisinis reglamentavimas nėra pakeistas ir nepritaikytas prie besikeičiančių aplinkybių, todėl yra nepakankamai skaidrus.
2. Analizuojant šilumos ir karšto vandens tiekimą reglamentuojančius teisės aktus nustatyta, kad šiuo metu sukurta tokia šilumos ir karšto vandens apskaitos ir atsiskaitymo už ją sistema, kad šilumos ir karšto vandens tiekėjas niekada nepatirs nuostolių, nes visos nepriemokos įtraukiamos į bendroms reikmėms suvartotą šilumos kiekį bei išdalinant visiems vartotojams perkeliamos jiems. Sąskaitose nepateikiama išsami informacija apie bendroms reikmėms sunaudotos šilumos kiekių pasikeitimus dėl perskaičiavimų, nepriemokų ar permokų, todėl vartotojams neaišku dėl kokių priežasčių atliekami bendroms reikmėms sunaudotos šilumos kiekio perskaičiavimai.
Remdamiesi tuo, kas išdėstyta, ir siekdami skaidraus mokesčių už suvartotą šilumą ir karštą vandenį apskaičiavimo proceso ir galimybės vartotojams patikrinti mokesčių apskaičiavimo teisingumą sudarymo, siūlome tobulinti nuotoliniu būdu nuskaitomų skaitiklių rodmenų procedūros teisinį reglamentavimą ir nustatyti, kad:
1. Sąskaitose būtų nurodomas nuotoliniu būdu nuskaitytų skaitiklių rodmenų fiksavimo laikas sekundžių tikslumu.
2. Sąskaitose nurodyti bendrų patalpų šilumos apskaitos prietaisų rodmenų fiksavimo laiką ir reikšmes.
3. Perskaičiuojant bendroms reikmėms sunaudotus šilumos kiekius sąskaitoje nurodyti perskaičiavimo priežastis.
Prašome per 2 mėnesius nuo antikorupcinio vertinimo išvados gavimo dienos informuoti Specialiųjų tyrimų tarnybą, kaip atsižvelgta ar planuojama atsižvelgti į šioje antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktus pasiūlymus. Atsakymą prašome paskelbti per Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinę sistemą ir susieti su šia antikorupcinio vertinimo išvada.
Direktoriaus pavaduotojas Egidijus Radzevičius
Aivaras Raišys, tel. (8 706) 63 331, el. p. aivaras.raisys@stt.lt