1.
|
Seimo
nariai:
Gabrielius
Landsbergis, Mykolas Majauskas, Ingrida Šimonytė, Andrius Kubilius, Vytautas
Juozapaitis
(2016-12-05)
|
|
|
|
|
Argumentai: Siūlomame Projekte numatyta PVM mokėtojams taikytina 60 tūkstančių
eurų riba yra pernelyg žema ir smulkiam bei vidutiniam verslui neduos tokio
pozityvaus efekto, kokio tikimasi Projektu. Praktikoje siūlomas pakeitimas
paliestų tik nedidelę dalį PVM mokėtojų, kadangi pati privalomojo
registravimosi PVM mokėtoju riba šiuo metu yra vos žemesnė už Projekte
siūlomą 60 tūkstančių eurų ribą. Be to, šiandien galiojanti tvarka jau
leidžia PVM mokėtojams, kurių metinės pajamos yra mažesnės nei 60 tūkstančių
eurų, PVM mokėjimus atlikti kas pusmetį, todėl jiems ši problema yra mažiau
aktuali nei kiek didesnę apyvartą turintiems ir didesnes pajamas gaunantiems
(virš 60 tūkstančių eurų per mokestinį laikotarpį), tačiau vis dar smulkiems
PVM mokėtojams. Turint omenyje tai, kad vienetams, kurių mokestinio
laikotarpio pajamos neviršija 300 tūkstančių eurų, Lietuvoje taikomas
lengvatinis 5% pelno mokesčio tarifas, siūlome Projekte numatytą PVM mokėtojo
gaunamų pajamų ribą padidinti iki analogiško dydžio – 300 tūkstančių eurų,
taip realiai pagerinant verslo sąlygas smulkiam ir vidutiniam verslui.
Pasiūlymas: pakeisti Projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„Pakeisti 14 straipsnio 9
dalį ir ją išdėstyti taip:
9. PVM mokėtojas, tiekiantis
žemės ūkio produkciją, kurios tiekimas įforminamas žemės ūkio produkcijos
pirkėjo išrašoma PVM sąskaita faktūra, taip pat PVM mokėtojas, kurio pajamos
iš šalies teritorijoje vykdomos ekonominės veiklos per metus (paskutinius
12 mėnesių) neviršija 60 300 tūkstančių eurų, taip pat
naujai įsteigtas asmuo, kurio pajamos iš šalies teritorijoje vykdomos
ekonominės veiklos per metus (paskutinius 12 mėnesių) nuo įsteigimo neviršijo
ir (ar), kuris nenumato, kad jo pajamos viršys 60 300
tūkstančių eurų, turi teisę pasirinkti taikyti tokią specialią
apmokestinamojo momento nustatymo tvarką: prievolė apskaičiuoti PVM
atsiranda, kai sumokamas atlygis už tiekiamą žemės ūkio produkciją ją
tiekiančiam PVM mokėtojui, o tais atvejais, kai prekes tiekia ar paslaugas
teikia šioje dalyje nurodytos pajamų ribos neviršijantis PVM mokėtojas, – kai
sumokamas atlygis už jas; jeigu atlygis mokamas dalimis, PVM apskaičiuojamas
dalimis kiekvienos atlygio dalies sumokėjimo momentu; kai už patiektą žemės
ūkio produkciją turi būti mokamos subsidijos ar dotacijos, kurios įtraukiamos
į apmokestinamąją žemės ūkio produkcijos vertę, PVM nuo šios
apmokestinamosios vertės dalies apskaičiuojamas, kai pirkėjas sumoka
atitinkamą sumą. Prašymas taikyti specialią apmokestinamojo momento nustatymo
tvarką teikiamas mokesčių administratoriui centrinio mokesčių
administratoriaus nustatyta tvarka. Apskaičiuojant PVM, speciali
apmokestinamojo momento nustatymo tvarka taikoma pradedant kitu mokestiniu
laikotarpiu nuo prašymo ją taikyti pateikimo dienos. PVM mokėtojas,
nebeatitinkantis šioje dalyje nurodytos pajamų ribos kriterijaus, netenka
teisės taikyti specialios apmokestinamojo momento nustatymo tvarkos nuo kito
mokestinio laikotarpio pradžios. PVM mokėtojas turi teisę atsisakyti
taikyti specialią apmokestinamojo momento nustatymo tvarką, tačiau ne
anksčiau kaip praėjus 24 mėnesiams nuo to mokestinio laikotarpio, kurį ši
tvarka buvo pradėta taikyti, pradžios. PVM mokėtojui, netekusiam teisės
taikyti specialią apmokestinamojo momento nustatymo tvarką arba jos
atsisakius, PVM už žemės ūkio produkciją ir PVM už šioje dalyje nurodytos
pajamų ribos neviršijančių PVM mokėtojų prekes ar paslaugas, kurios buvo
patiektos (suteiktos), bet mokestis nebuvo apskaičiuotas, apskaičiuojamas
pirmąjį mokestinį laikotarpį, nuo kurio vėl pradėta taikyti bendra
apmokestinamojo momento nustatymo tvarka.“
|
Pritarti
iš dalies
|
Atsižvelgiant į Lietuvos
Respublikos Vyriausybės 2017-06-28 nutarime nurodytus nepritarimo tokiam
siūlymui argumentus, atsižvelgiant į Projekto XIIP-1850(4) tikslą – spręsti
finansines problemas, kylančias dėl nesavalaikio atsiskaitymo su smulkiomis
įmonėmis ir fiziniais asmenimis bei sudaryti palankesnes sąlygas smulkiajam
verslui, taip pat siekiant paprastesnio PVM administravimo ir įvertinus
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2017-09-20 raštu išdėstytą
poziciją dėl ketvirtinio mokestinio laikotarpio nustatymo galimybių smulkiam
ir vidutiniam verslui, Biudžeto ir finansų komitetas siūlo patobulinti
Įstatymo projektą Nr. XIIP-1850(4) ir numatyti, kad PVM mokėtojai, kurių
pajamos iš ekonominės veiklos per kalendorinius metus neviršija 300 tūkst.
eurų, turėtų teisę pasirinkti taikyti kalendorinio ketvirčio mokestinį
laikotarpį, neplečiant specialaus apmokestinamojo momento taikymo tvarkos,
pagal kurią PVM į biudžetą būtų sumokamas ne patiekus prekes ar paslaugas, o
gavus apmokėjimą už jas.
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos finansų
ministerijos pateiktą poziciją šiuo klausimu, Biudžeto ir finansų komitetas
siūlo tokią Projekto Nr. XIIP-1850(4) redakciją:
Projektas
LIETUVOS
RESPUBLIKOS
PRIDĖTINĖS VERTĖS MOKESČIO ĮSTATYMO NR.
IX-751 84 IR 85
STRAIPSNIŲ
PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2017
m. d. Nr.
Vilnius
1
straipsnis. 84 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 84 straipsnio 2 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„2. Jeigu visos
PVM mokėtojo, išskyrus fizinį
asmenį, pajamos
iš ekonominės veiklos per praėjusius kalendorinius
metus neviršijo 300 000 eurų, toks PVM mokėtojas turi teisę
pateikti mokesčio administratoriui prašymą mokestiniu laikotarpiu laikyti
kalendorinį ketvirtį. Kreiptis į mokesčio administratorių su prašymu
mokestiniu laikotarpiu laikyti kalendorinį ketvirtį turi teisę ir
naujai įsteigti PVM mokėtojai, kurie numato, kad einamaisiais kalendoriniais
metais jų pajamos iš ekonominės veiklos neviršys šioje dalyje nurodyto
dydžio.“
2. Pakeisti 84 straipsnio 3 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„3. Jeigu
mokestiniu laikotarpiu pasirenkamas kalendorinis ketvirtis, mokestinis
laikotarpis PVM mokėtojo prašymu gali būti pakeistas ne anksčiau kaip
kalendoriniam ketvirčiui pasibaigus.“
2
straipsnis. 85 straipsnio pakeitimas
Papildyti 85
straipsnį 11 dalimi:
„11.
Jeigu mokestinis laikotarpis yra kalendorinis ketvirtis, PVM deklaracija
pateikiama ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 25 dienos.“
3
straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas
1. Šis
įstatymas įsigalioja 2019 m. sausio 1 d.
2. PVM
mokėtojui, kurio mokestinis laikotarpis iki šio įstatymo įsigaliojimo pagal
Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 84 straipsnio 2 dalį
buvo kalendorinis pusmetis, po šio įstatymo įsigaliojimo dienos taikomas
kalendorinio ketvirčio mokestinis laikotarpis. Jeigu nuo šio įstatymo
įsigaliojimo toks PVM mokėtojas pageidauja taikyti kalendorinio mėnesio
mokestinį laikotarpį, jis iki 2019 m. sausio 31 d. turi kreiptis į mokesčio
administratorių su atitinkamu prašymu.
3. PVM
mokėtojas, išskyrus fizinį asmenį, kurio mokestinis laikotarpis iki šio
įstatymo įsigaliojimo buvo kalendorinis mėnuo, pradedant 2019 m. sausio 1 d.
gali kreiptis į mokesčio administratorių su prašymu mokestiniu laikotarpiu
laikyti kalendorinį ketvirtį.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos
Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
|
2.
|
Lietuvos
Respublikos Vyriausybė, 2017-06-28 nutarimas Nr. 530
|
|
|
|
|
Vadovaudamasi
Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į
Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2016 m. gruodžio 12 d. sprendimo
Nr. SV-S-43 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 3 punktą, Lietuvos
Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Iš esmės
pritarti Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo
Nr. IX-751 14, 64 ir 81 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 591
straipsniu įstatymo projektui Nr. XIIP-1850(4) (toliau – Įstatymo projektas),
tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui jį tobulinti atsižvelgiant į
šias pastabas ir pasiūlymus:
1.1. Siekiant
supaprastinti specialios apmokestinamojo momento nustatymo tvarkos
administravimą, taip pat dėl pridėtinės
vertės mokesčio (toliau – PVM) apskaičiavimo, deklaravimo ir PVM atskaitos
ypatumų netaikyti šios tvarkos Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės
mokesčio įstatymo (toliau – PVM įstatymas) 4 straipsnio 2
dalyje, VI, XI ir XII skyriuose nurodytais prekių tiekimo ir paslaugų teikimo
atvejais, siūloma Įstatymo projekto 1 straipsnį
išdėstyti taip:
„1 straipsnis.
14 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 14
straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:
„9. PVM mokėtojas,
tiekiantis žemės ūkio produkciją, kurios tiekimas įforminamas žemės ūkio
produkcijos pirkėjo išrašoma PVM sąskaita faktūra, taip pat PVM mokėtojas,
kurio pajamos iš šalies teritorijoje vykdomos ekonominės veiklos praėjusiais
kalendoriniais metais neviršijo 60 000 eurų ir kuris einamaisiais
kalendoriniais metais nenumato šios ribos viršyti, taip pat naujai įsteigtas
asmuo, kurio pajamos iš šalies teritorijoje vykdomos ekonominės veiklos per
einamuosius kalendorinius metus nuo įsteigimo neviršija ir (ar) kuris nenumato,
kad jo pajamos viršys 60 000 eurų (skaičiuojant 60 000 eurų ribą
neatsižvelgiama į sumas, nurodytas šio Įstatymo 71 straipsnio 2 dalies 1–4
punktuose), turi teisę pasirinkti taikyti tokią specialią apmokestinamojo
momento nustatymo tvarką: prievolė apskaičiuoti PVM atsiranda, kai sumokamas
atlygis už tiekiamą žemės ūkio produkciją ją tiekiančiam PVM mokėtojui, o
tais atvejais, kai prekes tiekia ar paslaugas teikia šioje dalyje nurodytos
pajamų ribos neviršijantis PVM mokėtojas, – kai sumokamas atlygis už jas;
jeigu atlygis mokamas dalimis, PVM apskaičiuojamas dalimis kiekvienos atlygio
dalies sumokėjimo momentu; kai už patiektą žemės ūkio produkciją arba kitas
patiektas prekes ar suteiktas paslaugas turi būti mokamos subsidijos ar
dotacijos, kurios įtraukiamos į apmokestinamąją žemės ūkio produkcijos arba
kitų prekių ar paslaugų vertę, PVM nuo šios apmokestinamosios vertės dalies
apskaičiuojamas, kai pirkėjas sumoka atitinkamą sumą. Speciali
apmokestinamojo momento nustatymo tvarka netaikoma šio Įstatymo 4 straipsnio
2 dalyje, VI, XI ir XII skyriuose nurodytais prekių tiekimo ir paslaugų
teikimo atvejais.
Apskaičiuojant
PVM, speciali apmokestinamojo momento nustatymo tvarka taikoma pradedant kitu
mokestiniu laikotarpiu nuo prašymo ją taikyti pateikimo dienos. PVM
mokėtojas, einamaisiais kalendoriniais metais viršijęs šioje dalyje nurodytą
pajamų ribą, netenka teisės taikyti specialios apmokestinamojo momento
nustatymo tvarkos nuo antro mokestinio laikotarpio, einančio po to mokestinio
laikotarpio, kada ši riba buvo viršyta, pradžios. PVM mokėtojas turi teisę
atsisakyti taikyti specialią apmokestinamojo momento nustatymo tvarką, tačiau
ne anksčiau kaip praėjus 24 mėnesiams nuo to mokestinio laikotarpio, kurį ši
tvarka buvo pradėta taikyti, pradžios. PVM mokėtojui, netekusiam teisės
taikyti specialią apmokestinamojo momento nustatymo tvarką arba atsisakiusiam
jos, PVM už žemės ūkio produkciją ir PVM už šioje dalyje nurodytos pajamų
ribos neviršijančių PVM mokėtojų prekes ar paslaugas, kurios buvo patiektos (suteiktos),
bet mokestis nebuvo apskaičiuotas ir sumokėtas, sumokamas tą mokestinį
laikotarpį, nuo kurio vėl pradėta taikyti bendra apmokestinamojo momento
nustatymo tvarka. Specialios apmokestinamojo momento nustatymo tvarkos
taikymo pasirinkimo ir nutraukimo tvarką nustato centrinis mokesčių
administratorius.“
1.2. Kadangi,
įvedus specialią apmokestinamojo momento nustatymo tvarką, nebus aišku, kaip turėtų būti tikslinama ilgalaikio
materialiojo turto PVM atskaita dėl jo naudojimo pasikeitimo tais atvejais, kai šis turtas buvo įsigytas iš specialią
apmokestinamojo momento nustatymo tvarką
taikančio asmens, taip pat kai tokį turtą įsigijo pats specialią
apmokestinamojo momento nustatymo tvarką
taikantis asmuo, siūloma patikslinti PVM atskaitos tikslinimo dėl ilgalaikio
materialiojo turto naudojimo pasikeitimo tvarką – nustatyti, nuo kada
minėtais atvejais turėtų būti pradedamas skaičiuoti PVM atskaitos tikslinimo
laikotarpis. Atsižvelgiant į tai, siūloma papildyti Įstatymo projektą
straipsniu, keičiančiu PVM įstatymo 67 straipsnį, – pakeisti šio straipsnio 2
dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. PVM atskaita
šiame straipsnyje nustatyta tvarka turi būti tikslinama: nekilnojamojo pagal
prigimtį daikto – 10 metų, o šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodyto turto
– 5 metus, skaičiuojant nuo to mokestinio laikotarpio, kurį atskaityta to
turto pirkimo arba importo PVM ar jo dalis (pastato (statinio) esminio
pagerinimo atveju – taip pasigaminto ilgalaikio materialiojo turto pirkimo
PVM atskaita tikslinama 10 metų nuo to mokestinio laikotarpio, kurį buvo
užbaigti pagerinimo darbai). Tais atvejais, kai ilgalaikis materialusis
turtas buvo įsigytas iš PVM mokėtojo, pasirinkusio PVM skaičiuoti pagal šio
Įstatymo 14 straipsnio 9 dalyje nustatytą specialią apmokestinamojo momento
nustatymo tvarką, arba šį turtą įsigijo pats PVM mokėtojas, pasirinkęs PVM
skaičiuoti pagal šią tvarką, šioje dalyje nurodyti PVM atskaitos tikslinimo
laikotarpiai pradedami skaičiuoti nuo mokestinio laikotarpio, kurį buvo
išrašyta PVM sąskaita faktūra, įforminanti tokio turto tiekimą. Jeigu turtas
buvo įsigytas arba importuotas iki įregistravimo PVM mokėtoju, PVM atskaita
tikslinama tokį metų skaičių, kiek metų atitinkanti pirkimo arba importo PVM
dalis buvo įtraukta į PVM atskaitą.“
1.3. Siekiant
suderinti šio nutarimo 1.2 papunktyje siūlomo PVM įstatymo 67 straipsnio
2 dalies redakcijos nuostatas su Įstatymo projekto 2 straipsniu siūlomo PVM
įstatymo 591 straipsnio redakcija, kartu siekiant, kad ilgalaikio
materialiojo turto įtraukimas į PVM atskaitą būtų aiškus dėl jam nustatytos
atskiros šio ilgalaikio materialiojo turto tikslinimo tvarkos, siūloma
Įstatymo projekto 2 straipsnį išdėstyti taip:
„2 straipsnis.
Įstatymo papildymas 591 straipsniu
„591
straipsnis. Specialią apmokestinamojo momento
nustatymo tvarką pasirinkusio PVM mokėtojo PVM atskaita
PVM mokėtojo,
pasirinkusio šio Įstatymo 14 straipsnio 9 dalyje nustatytą specialią
apmokestinamojo momento nustatymo tvarką, teisė į PVM atskaitą atidedama iki
tol, kol PVM už jam patiektas prekes ar suteiktas paslaugas sumokamas šių
prekių tiekėjui ir (arba) paslaugų teikėjui, išskyrus ilgalaikio materialiojo
turto įsigijimo atvejus. PVM mokėtojas, netekęs teisės taikyti specialią
apmokestinamojo momento nustatymo tvarką ar jos atsisakęs, turi teisę,
laikydamasis šio skyriaus nuostatų, pirmąjį mokestinį laikotarpį, nuo kurio
vėl pradėta taikyti bendra apmokestinamojo momento nustatymo tvarka, įtraukti
į PVM atskaitą įsigytų prekių ir (arba) paslaugų pirkimo PVM (išskyrus
ilgalaikį materialųjį turtą), jeigu prekės bus naudojamos ar jau faktiškai
panaudotos (paslaugomis bus naudojamasi ar jomis jau faktiškai pasinaudota)
to PVM mokėtojo šio Įstatymo 58 straipsnio 1 dalyje nurodytai veiklai.“
1.4. Siekiant
sudaryti vienodas ilgalaikio materialiojo turto tikslinimo sąlygas PVM
mokėtojams, kurie pasirinkę taikyti specialią apmokestinamojo momento
nustatymo tvarką, ir tiems PVM mokėtojams, kurie tos tvarkos netaiko, kartu
siekiant suderinti šio nutarimo 1.3 papunktyje siūlomo PVM įstatymo 591
straipsnio naujos redakcijos nuostatas su Įstatymo projekto 3 straipsniu
siūlomo PVM įstatymo 64 straipsnio 10 dalies redakcija, siūloma Įstatymo
projekto 3 straipsnį išdėstyti taip:
„3 straipsnis.
64 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 64
straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:
„10. Kai PVM už
prekes ir (arba) paslaugas apskaičiuojamas pagal šio Įstatymo
14 straipsnio 9 dalyje nustatytą specialią apmokestinamojo momento
nustatymo tvarką, pirkimo PVM už jas, išskyrus ilgalaikio materialiojo turto
įsigijimo atvejus, gali būti atskaitomas, jeigu PVM mokėtojas turi šio
Įstatymo reikalavimus atitinkančią PVM sąskaitą faktūrą, kuria įformintas šių
prekių tiekimas ir (arba) paslaugų teikimas, ir atlygio mokėjimą įforminantį
dokumentą, atitinkantį šio Įstatymo 81 straipsnio reikalavimus.“
1.5. Atsižvelgiant
į tai, kad pagal Įstatymo projekto 2 straipsnį, kuriuo siūloma papildyti PVM
įstatymą 591 straipsniu, PVM mokėtojas, pasirinkęs taikyti specialią apmokestinimo momento nustatymo
tvarką, teisę į PVM atskaitą įgyja tik tada, kai pats sumoka PVM už jam
patiektas prekes ar suteiktas paslaugas, ir siekiant palengvinti šios
nuostatos administravimą ir atlikti tinkamą minėto PVM mokėtojo prievolių
kontrolę, nustatyti, kad PVM mokėtojas, taikantis specialią apmokestinimo
momento nustatymo tvarką, mokėdamas atlygį, šį mokėjimą turi įforminti
apskaitos dokumentu, ir PVM įstatymo 81 straipsnį išdėstyti taip:
„81 straipsnis.
Mokėjimo įforminimas
Kai įsigyta prekių
ir (arba) paslaugų, už kurias prekių tiekėjas (paslaugų teikėjas) yra
pasirinkęs PVM skaičiuoti pagal šio Įstatymo 14 straipsnio 9 dalyje nustatytą
specialią apmokestinamojo momento nustatymo tvarką, pirkėjas, mokėdamas
atlygį, šį mokėjimą, išskyrus atvejus, kai prekių tiekimas (paslaugų
teikimas) įforminamas PVM sąskaita faktūra, kurioje įrašytas išduoto kasos
aparato kvito unikalus kasos aparato numeris, kasos kvito eilės numeris,
kvito išdavimo data, turi įforminti apskaitos dokumentu, kurio antrasis
egzempliorius atiduodamas prekių tiekėjui (paslaugų teikėjui), o pirmasis
lieka pirkėjui. Mokėjimą už jam patiektas prekes ir (ar) suteiktas paslaugas
įforminti apskaitos dokumentu, liekančiu pirkėjui, turi ir PVM mokėtojas,
pasirinkęs PVM skaičiuoti pagal šio Įstatymo 14 straipsnio 9 dalyje
nustatytą specialią apmokestinamojo momento nustatymo tvarką. Be visų
privalomų apskaitos dokumento rekvizitų, šiame straipsnyje nurodytame
apskaitos dokumente privalo būti nurodyta:
1) prekių tiekėjo
(paslaugų teikėjo) PVM mokėtojo kodas, pavadinimas ir kodas, o jeigu tai
fizinis asmuo, – vardas, pavardė;
2) pirkėjo PVM
mokėtojo kodas (jeigu turi), pavadinimas ir kodas, o jeigu tai fizinis asmuo,
– vardas, pavardė;
3) PVM sąskaitos
faktūros, kuria įformintas prekių ir (arba) paslaugų, už kurias apmokama,
tiekimas (teikimas), išrašymo data, serija ir numeris;
4) mokamo atlygio
suma (išskyrus patį PVM) ir PVM suma. Jeigu yra mokama PVM suma, apskaičiuota
nuo įtrauktų į apmokestinamąją vertę subsidijų ar dotacijų, ši suma turi būti
nurodyta atskirai;
5) mokėjimo data.“
1.6.
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 20
straipsnio 3 dalį ir Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo
įstatymo 3 straipsnio 3 dalį, nustatančias, jog Lietuvos Respublikos Seimas
turi užtikrinti, kad Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymai, nustatantys
naują mokestį, naują mokesčio tarifą, mokesčio lengvatą, sankcijas už
mokesčių įstatymų pažeidimus arba iš esmės pakeičiantys apmokestinimo tam
tikru mokesčiu tvarką ar apmokestinimo teisinio reglamentavimo bei taikymo
principus, įsigaliotų ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo jų oficialaus
paskelbimo dienos, taip pat į tai, kad centrinis mokesčių administratorius
turės priimti Įstatymo projekto įgyvendinamuosius teisės aktus, siūloma
nustatyti vėlesnę Įstatymo projekto įsigaliojimo datą – 2018 m. sausio
1 dieną.
1.7. Siekiant
teisinio aiškumo, siūloma papildyti Įstatymo projektą nuostatomis dėl jo
taikymo ir nustatyti, kad Įstatymo projekto nuostatos taikomos prekėms ir
paslaugoms, faktiškai patiektoms (suteiktoms) nuo 2018 m. sausio 1 dienos.
Kartu, atsižvelgiant į tai, kad siūlomos įtvirtinti naujos nuostatos paliestų
ir galiojančio PVM įstatymo 14 straipsnio 9 dalyje nurodytus PVM
mokėtojus, tiekiančius žemės ūkio produkciją, siūloma Įstatymo projektą
papildyti ir nustatyti, kad tie PVM mokėtojai, kurie pasirinkę taikyti specialią
apmokestinamojo momento nustatymo tvarką žemės ūkio produkcijai, gali šią
schemą taikyti ir kitoms faktiškai patiektoms prekėms ir suteiktoms
paslaugoms nuo 2018 m. sausio 1 d., jeigu šio PVM mokėtojo pajamos iš
šalies teritorijoje tiekiamų prekių ir teikiamų paslaugų praėjusiais
kalendoriniais metais neviršijo 60 000 eurų ir einamaisiais kalendoriniais
metais nenumatoma, kad viršys šią ribą.
|
Pritarti iš dalies
|
Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus
argumentus, Komitetas siūlo tokią įstatymo projekto redakciją:
LIETUVOS
RESPUBLIKOS
PRIDĖTINĖS VERTĖS MOKESČIO ĮSTATYMO NR.
IX-751 84 IR 85
STRAIPSNIŲ
PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2017
m. d. Nr.
Vilnius
1
straipsnis. 84 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 84 straipsnio 2 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„2. Jeigu visos PVM mokėtojo, išskyrus fizinį asmenį,
pajamos iš
ekonominės veiklos per praėjusius kalendorinius metus neviršijo 300 000
eurų, toks PVM mokėtojas turi teisę pateikti mokesčio administratoriui
prašymą mokestiniu laikotarpiu laikyti kalendorinį ketvirtį. Kreiptis į
mokesčio administratorių su prašymu mokestiniu laikotarpiu laikyti
kalendorinį ketvirtį turi teisę ir naujai įsteigti PVM mokėtojai,
kurie numato, kad einamaisiais kalendoriniais metais jų pajamos iš
ekonominės veiklos neviršys šioje dalyje nurodyto dydžio.“
2. Pakeisti 84 straipsnio 3 dalį
ir ją išdėstyti taip:
„3. Jeigu
mokestiniu laikotarpiu pasirenkamas kalendorinis ketvirtis, mokestinis
laikotarpis PVM mokėtojo prašymu gali būti pakeistas ne anksčiau kaip
kalendoriniam ketvirčiui pasibaigus.“
2
straipsnis. 85 straipsnio pakeitimas
Papildyti 85
straipsnį 11 dalimi:
„11.
Jeigu mokestinis laikotarpis yra kalendorinis ketvirtis, PVM deklaracija
pateikiama ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 25 dienos.“
3
straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas
1. Šis
įstatymas įsigalioja 2019 m. sausio 1 d.
2. PVM
mokėtojui, kurio mokestinis laikotarpis iki šio įstatymo įsigaliojimo pagal
Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 84 straipsnio 2 dalį
buvo kalendorinis pusmetis, po šio įstatymo įsigaliojimo dienos taikomas
kalendorinio ketvirčio mokestinis laikotarpis. Jeigu nuo šio įstatymo
įsigaliojimo toks PVM mokėtojas pageidauja taikyti kalendorinio mėnesio
mokestinį laikotarpį, jis iki 2019 m. sausio 31 d. turi kreiptis į mokesčio
administratorių su atitinkamu prašymu.
3. PVM
mokėtojas, išskyrus fizinį asmenį, kurio mokestinis laikotarpis iki šio
įstatymo įsigaliojimo buvo kalendorinis mėnuo, pradedant 2019 m. sausio 1 d.
gali kreiptis į mokesčio administratorių su prašymu mokestiniu laikotarpiu
laikyti kalendorinį ketvirtį.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos
Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
|