Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS KANCELIARIJA

TEISĖS GRUPĖ

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMo Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 26 d. nutarimo nr. 667 „Dėl Gazolių, skirtų naudoti žemės ūkio veiklos subjektams žemės ūkio produktų gamybai, įsigijimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto (toliau – nutarimo projektas) (TAP NR. 20-1428) (TAIS NR. 20-9356(2)

 

 Nr. 

Vilnius

 

Įvertinus Nutarimo projekto atitiktį įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams bei teisės technikos reikalavimams, teikiame šias pastabas ir pasiūlymus:

1. Teikime Lietuvos Respublikos Vyriausybei nurodoma, kad Nutarimo projektas parengtas įgyvendinant „2019 m. spalio 16 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės <...> posėdžio protokolinį pavedimą Nr. 41“. Atkreiptinas dėmesys, jog minėto Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžio metu Žemės ūkio ministerijai buvo pavesta patikslinti lengvatiniu akcizo tarifu apmokestinamų gazolių normas atsižvelgiant į atnaujintas technologines korteles bei užtikrinti 15 proc. valstybės biudžeto netekčių, susidarančių taikant šias normas, mažėjimą. Finansų ministerijos 2020 m. birželio 19 d. rašte Nr. 2D-1897 (5.44 E) pažymima, jog Nutarimo projektu siūlomų gazolių normų dydžių pakeitimų valstybės biudžeto netekimai per metus galėtų sumažėti tik apie 5,1 proc. Siūlytina pateikti aiškius ir objektyvius argumentus, kodėl negali būti pateiktas sprendimo projektas, užtikrinantis valstybės biudžeto netekčių mažėjimą tiek, kiek buvo nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės protokoliniame pavedime. 

2. Teikime Lietuvos Respublikos Vyriausybei, kaip vienas iš teigiamų Nutarimo projektu siūlomo teisinio reguliavimo dalykų nurodoma tai, jog: „Patvirtinus naujas lengvatiniu akcizo tarifu apmokestinamų gazolių normas tikimasi pasiekti ir teigiamą poveikį aplinkai, kai sumažėjusios normos paskatins efektyviau naudoti žemės ūkio priemones, naudojančias gazolius. Sumažės į aplinką išmetamų kenksmingų medžiagų, kurios prisideda prie įvairių klimatui ir aplinkai nenaudingų procesų“. Tačiau atkreiptinas dėmesys, jog absoliučioje daugumoje pozicijų gazolių norma žemės ūkio produkcijos rūšims yra didinama (atskirais atvejais šis didinimas yra gan ženklus, pvz., bulvėms – nuo 240 iki 294 l/ha; daržovėms – nuo 240 iki 306 l/ha; cukriniams runkeliams, pašariniams šakniavaisiams – nuo 150 iki 199 l/ha; versliniams uogynams – nuo 150 iki 229 l/ha; broilerių auginimui – nuo 30 iki 86 l/SG ir pan.) (mažinama tik 2 pozicijoms: grūdiniams, ankštiniams ir kitiems augalams, už kuriuos mokamos tiesioginės išmokos (nuo 115 iki 102 l/ha), ir bitininkystės sektoriuj (nuo 10 iki 7 l/ha). Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūlytina pagrįsti, ar gazolių normų tik 2 žemės ūkio produkcijos rūšims sumažinimas sugebės atsverti ženklų normų padidinimą kitose srityse tiek, kad būtų užtikrintas teigiamas poveikis aplinkai ir klimato kaitai.

3. Kyla abejonių, ar pagrįstai Nutarimo projekto 1.1 papunkčiu keičiamo Gazolių, skirtų naudoti žemės ūkio veiklos subjektams žemės ūkio produktų gamybai, įsigijimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. 667 (toliau – Taisyklės), 1 priedo 18 ir 19 punktuose nurodytos gyvūnų rūšys – paukščiai, priskiriamos sutartinių gyvulių kategorijai. Atkreiptinas dėmesys, jog dabartiniame lietuvių kalbos žodyne (http://lkiis.lki.lt/dabartinis) žodis „gyvulys“ apibūdinamas kaip: 1) naminis žinduolis – darbinis, pieninis, mėsinis, vilninis, taip pat šuo ir katė; 2) laukinis žinduolis.

4. Atkreiptinas dėmesys, jog Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 13 straipsnio 4 dalyje ir Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298, 24 punkte, įstatymo įgyvendinamajame teisės akte (jo prieduose) nėra numatyta tokios struktūrinės dalies, kaip išnaša. Atsižvelgiant į tai, manytina, jog  Taisyklių 1 priede pateikiamų išnašų turėtų būti atsisakyta, o jose nurodytas tekstas dėstomas, kaip atitinkamų Taisyklių punktų tekstas.

Taip pat pažymėtina, kad Taisyklių 1 priedo išnašose pateikiami paaiškinimai apie tai, kaip turėtų būti apskaičiuojamas vidutinis metinis praėjusiais ūkiniais metais Ūkinių gyvūnų registre registruotas gyvūnų ar bičių šeimų skaičius, yra perteklinis, nes tai jau aptarta pačių Taisyklių 4.3 ir 4.4 papunkčiuose.

5. Siūlytina atsisakyti Taisyklių priedo numeracijos, nes Nutarimo projekto 1.2 papunkčiu pripažinus netekusiu galios Taisyklių 2 priedą, Taisyklės turėtų tik vieną priedą.

 

Teisės grupės vyresnysis patarėjas                                                                           Ramutis Prišmantas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ramutis Prišmantas, tel. +370 706 63792, mob. +370 698 42314, el. p. ramutis.prismantas@lrv.lt