Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJA

 

ADMINISTRACINĖS NAŠTOS ŪKIO SUBJEKTAMS APSKAIČIAVIMO ATASKAITA

2017-10-11

       (data)

 

Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo Nr. XI-1868 pakeitimo įstatymo projektas

Laikas (valandomis)

Vidinis tarifas

Pridėtinės išlaidos

Išorinis tarifas

Vykdymo veiksmo atlikimo dažnis

Ūkio subjektų skaičius*

Kiekio kintamasis

Administracinė našta ūkio subjektams

eil. Nr.

tiriamas straipsnis (-iai), punktas (-ai)

vykdymo veiksmas

tikslinė grupė

kilmė

Tv

Ti

Cv

P

Ci

F

L

Q (F x L)

ANvv = (Cv x P x Tv + Ci x Ti) x Q

1. Numatomų keisti ir (ar) naikinti galiojančių informacinių įpareigojimų sukeliama administracinė našta (skaičiuojant galiojančių teisės aktų, nustatančių informacinius įpareigojimus, sukeliamą administracinę naštą ūkio subjektams, kai teisės aktai nekeičiami, pildomas tik 1 punktas)

1.1.

Įstatymo 16 straipsnyje nustatytas informacinis įpareigojimas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1.

2. Elektroninių pinigų įstaiga, prieš kitoje valstybėje narėje steigdama filialą ar planuodama platinti ir išpirkti elektroninius pinigus kitoje valstybėje narėje per įsteigtą juridinį ar fizinį asmenį, turi apie tai pranešti priežiūros institucijai, nurodydama savo pavadinimą, adresą, kontaktinį asmenį ir valstybę narę, kurioje planuoja steigti filialą ar platinti bei išpirkti elektroninius pinigus per įsteigtą fizinį ar juridinį asmenį, ir kartu pateikti informaciją apie filialo organizacinę struktūrą, vadovus, o jei platinti ir išpirkti elektroninius pinigus planuojama per įsteigtą fizinį ar juridinį asmenį, turi būti nurodomas šio asmens pavadinimas (vardas, pavardė), buveinė (adresas), organizacinė struktūra, kontaktiniai duomenys.

Informacijos parengimas ir pateikimas

Elektroninių pinigų įstaiga (toliau vadinama – Įstaiga)

Nacionaliniai teisės aktai

8

 

6,71

1,25

 

1

4

4

ANtaG = Σ ANiį = 268,4

1.1.2.

5. Elektroninių pinigų įstaiga, norėdama leisti elektroninius pinigus kitoje valstybėje narėje neįsteigusi filialo ar platinti ir išpirkti elektroninius pinigus per fizinį ar juridinį asmenį, veikiantį kitoje valstybėje narėje, turi apie tai pranešti priežiūros institucijai. Pranešime turi būti nurodomas pranešimą pateikiančios elektroninių pinigų įstaigos pavadinimas, adresas, kontaktinis asmuo.

Informacijos rengimas ir pateikimas

Įstaiga

Nacionaliniai teisės aktai

1

 

6,71

1,25

 

1

4

4

33,55

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANiį = Σ ANvv=301,95

1.2.

Įstatymo 25 straipsnyje nustatytas informacinis įpareigojimas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.1.

5. Elektroninių pinigų įstaigos, kurioms yra privalomas finansinių ataskaitų auditas, kartu su audituotomis finansinėmis ataskaitomis priežiūros institucijai turi pateikti ir auditoriaus ataskaitą, kurioje turi būti atskleista informacija apie elektroninių pinigų leidimo, mokėjimo paslaugų teikimo ir kitos vykdomos veiklos atskyrimo teisingumą.

Informacijos rengimas ir pateikimas

Įstaiga

Nacionaliniai teisės aktai

5

80

10,4

1,25

32

1

13

 

34 125

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANiį = Σ ANvv=34 125

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANtaG = Σ ANiį = 34 426,95

2. Teisės akto projekto galima sukelti administracinė našta

2.1

Projekto 13 straipsnyje nustatytas informacinis įpareigojimas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.1.

2. Steigiamas ar veikiantis juridinis asmuo (toliau šiame straipsnyje – juridinis asmuo) norėdamas gauti elektroninių pinigų įstaigos licenciją priežiūros institucijai turi pateikti prašymą ir šiuos dokumentus bei duomenis: <...>

8)procedūros, pagal kurią stebimi operaciniai ir saugumo incidentai ir su saugumu susiję klientų skundai, į juos reaguojama ir imamasi tolesnių veiksmų, aprašymą, įskaitant pranešimo apie didelius operacinius ir saugumo incidentus mechanizmą, nustatytą pagal Mokėjimų įstatymo 57 straipsnio reikalavimus;

9) neskelbtinų mokėjimo duomenų registravimo, stebėjimo, fiksavimo ir prieigos prie jų ribojimo procedūros aprašymą;

10) veiklos tęstinumo procesų aprašymą, jame aiškiai nurodantydamas ypatingos svarbos operacijas, veiksmingus veiklos tęstinumo planus ir reguliaraus tokių planų adekvatumo ir efektyvumo testavimo ir peržiūros procedūrą

11) principų ir sąvokų, taikomų renkant veiklos rezultatų, operacijų ir sukčiavimų statistinius duomenis, aprašymą;

12) saugumo  politikos, įskaitant išsamų su vykdoma elektroninių pinigų leidimo veikla susijusios rizikos vertinimo, o jeigu ketinamos teikti mokėjimo paslaugos, nesusijusios su elektroninių pinigų leidimu, su teikiamomis mokėjimo paslaugomis susijusios rizikos vertinimo, ir saugumo kontrolės bei rizikos mažinimo priemonių, kurių imtasi siekiant tinkamai apsaugoti elektroninių pinigų turėtojus ir (ar) mokėjimo paslaugų vartotojus  nuo nustatytos rizikos, įskaitant sukčiavimą ir neteisėtą neskelbtinų ir asmens duomenų naudojimą, aprašymą. Šiame punkte nurodytos informacijos turinio reikalavimus nustato priežiūros institucija;

13) organizacinės struktūros , įskaitant numatomus filialus, tarpininkus, fizinius ar juridinius asmenis, per kuriuos elektroninių pinigų įstaiga platins ir išpirks elektroninius pinigus, ar kitus asmenis, kuriems bus perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, aprašymą, taip pat įsipareigojimo vykdyti filialų, tarpininkų patikrinimus ne rečiau kaip kartą per metus aprašymą ir dalyvavimo mokėjimo sistemose aprašymą;

17) dokumentusir duomenis, patvirtinančius atitiktį Mokėjimo įstaigų įstatymo 20 straipsnio reikalavimams ir pagrindžiančius draudimo, garantijos arba laidavimo sumos dydį, jeigu ketinama teikti mokėjimo inicijavimo ir (arba) sąskaitos informacijos paslaugą;

Informacijos rengimas ir pateikimas

Įstaiga

ES teisės akte nustatyta pareiga

80

 

6,71

1,25

 

1

5

5

3 355

2.1.2.

3. Pateikiant šio straipsnio 2 dalies 5, 6, 8 ir 13 punktuose nurodytą informaciją, turi būti pateikiamas vidaus kontrolės procedūrų ir organizacinės tvarkos aprašas, kuriame nustatyti veiksmai elektroninių pinigų turėtojų interesams apsaugoti ir elektroninių pinigų leidimo tęstinumui ir patikimumui užtikrinti.

Informacijs rengimas ir pateikimas

Įstaiga

ES teisės akte nustatyta pareiga

16

 

6,71

1,25

 

1

5

5

671

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANiį = Σ ANvv=4 026

2.2.

Projekto 14 straipsnyje nustatytas informacinis įpareigojimas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.1.

3. Steigiamas ar veikiantis juridinis asmuo (toliau šiame straipsnyje – juridinis asmuo) norėdamas gauti elektroninių pinigų įstaigos ribotos veiklos licenciją  turi priežiūros institucijai pateikti prašymą ir šiuos dokumentus bei duomenis:<...>

6) organizacinės struktūros, įskaitant numatomus filialus, tarpininkus, fizinius ar juridinius asmenis, per kuriuos elektroninių pinigų įstaiga platins ir išpirks elektroninius pinigus, ar kitus asmenis, kuriems bus perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, aprašymą, taip pat įsipareigojimo vykdyti filialų, tarpininkų patikrinimus ne rečiau kaip kartą per metus aprašymąn ir dalyvavimo mokėjimo sistemose aprašymą;

Informacijos rengimas ir pateikimas

Įstaiga

Nacionaliniai teisės aktai

10

 

6,71

1,25

 

1

5

5

419,38

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANiį = Σ ANvv=419,38

 

Projekto 16 straipsnyje nustatyti informaciniai įpareigojimai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.1.

9. Kai tarpininkas nėra elektroninių pinigų įstaiga privalo užtikrinti, o priežiūros institucijos reikalavimu – įrodyti, kad jos vardu veikiančių tarpininkų vadovai atitinka šio straipsnio 7 dalyje nustatytus reikalavimus.

Informacijos rengimas ir pateikimas

Įstaiga

Nacionaliniai teisės aktai

3

 

6,71

1,25

 

1

5

5

125,81

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANiį = Σ ANvv=125,81

2.4.

Projekto 18 straipsnyje nustatyti informaciniai įpareigojimai

 

 

 

 

-

 

 

-

 

 

 

 

2.4.1.

2. Elektroninių pinigų įstaiga, siekdama kitoje valstybėje narėje leisti elektroninius pinigus neįsteigusi filialo, turi apie tai pranešti priežiūros institucijai, nurodydama savo pavadinimą, adresą, licencijos numerį, valstybę narę, kurioje planuoja leisti elektroninius pinigus, o jeigu ketina leisti elektroninius pinigus kitoje valstybėje narėje įsteigusi filialą, priežiūros institucijai turi pranešti ir šio įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 3 ir 6 punktuose nurodytą informaciją apie veiklą kitoje valstybėje narėje, filialo organizacinės struktūros aprašymą, filialo vadovo (vadovų) tapatybės duomenis bei įsipareigojimo vykdyti filialo patikrinimus ne rečiau kaip kartą per metus aprašymą. Jeigu elektroninių pinigų įstaiga kitoje valstybėje narėje planuoja platinti ir išpirkti elektroninius pinigus per fizinį ar juridinį asmenį, priežiūros institucijai taip pat turi būti nurodomas šio asmens pavadinimas (vardas, pavardė), buveinė (veiklos adresas), organizacinė struktūra, kontaktiniai duomenys. Kai elektroninių pinigų įstaiga ketina veiklos funkcijų vykdymą perduoti kitam asmeniui kitoje valstybėje narėje, ji apie tai šioje dalyje nustatyta tvarka informuoja priežiūros instituciją.

Informacijos rengimas ir pateikimas

Įstaiga

ES teisės akte nustatyta pareiga

10

 

6,71

1,25

 

1

4

4

335,5

2.4.2.

9. Elektroninių pinigų įstaiga priežiūros institucijai jos nustatyta tvarka privalo pranešti datą, kurią ji pradeda leisti elektroninius pinigus kitoje valstybėje narėje įsteigusi filialą, o priežiūros institucija šią informaciją privalo persiųsti kitos valstybės narės priežiūros institucijai.

Informacijos pateikimas

Įstaiga

ES teisės akte nustatyta pareiga

0,2

 

6,71

1,25

 

1

4

4

6,71

2.4.3

10. Elektroninių pinigų įstaiga apie šio straipsnio 2 dalyje nurodytų duomenų pasikeitimus, taip pat apie naujus filialus, fizinius ar juridinius asmenis, per kuriuos elektroninių pinigų įstaiga ketina platinti ir išpirkti elektroninius pinigus kitoje valstybėje narėje, privalo nedelsdama informuoti priežiūros instituciją. Tokiu atveju taikoma šiame straipsnyje nustatyta tvarka.

Informacijos rengimas ir pateikimas

Įstaiga

ES teisės akte nustatyta pareiga

1

 

6,71

1,25

 

1

4

4

33,55

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANiį = Σ ANvv=375,76

2.5.

Projekto 28 straipsnyje nustatyti informaciniai įpareigojimai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.5.1.

4. Elektroninių pinigų įstaiga, kuriai yra privalomas finansinių ataskaitų auditas, kartu su audituotomis finansinėmis ataskaitomis priežiūros institucijai turi pateikti ir auditoriaus ataskaitą, kurioje turi būti atskleista atskira apskaitos informacija apie elektroninių pinigų leidimo, mokėjimo paslaugų teikimo ir kitos vykdomos veiklos atskyrimo teisingumą ir pastebėjimai dėl elektroninių pinigų įstaigos taikomų vidaus kontrolės procedūrų, užtikrinančių šio įstatymo 25 straipsnyje nustatytų elektroninių pinigų turėtojų ir mokėjimo paslaugų vartotojų, jeigu elektroninių pinigų įstaiga teikia mokėjimo paslaugas, nesusijusias su elektroninių pinigų leidimu, lėšų apsaugos reikalavimų vykdymą.

Informacijos rengimas ir pateikimas, susitikimų rengimas

Įstaiga

ES teisės akte nustatyta pareiga

10

80

10,26

1,25

30

1

13

13

32 867,25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANiį = Σ ANvv=32 867,25

2.6.

Projekto 36 straipsnyje nustatyti informaciniai įpareigojimai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.6.1.

8. Siekdama stebėti, kaip laikomasi Mokėjimų įstatymo ir jo įgyvendinamųjų priežiūros institucijos teisės aktų nuostatų, taip pat i informavimo ir (ar) statistikos tikslais, priežiūros institucija turi teisę reikalauti, kad kitos valstybės narės elektroninių pinigų įstaigos, įsteigusios filialą ar  teikiančios mokėjimo paslaugas per tarpininką Lietuvos Respublikoje, periodiškai teiktų priežiūros institucijai ataskaitas apie Lietuvos Respublikoje filialo ir tarpininko vykdomą mokėjimo paslaugų teikimo veiklą. Tokios informacijos apsaugai mutatis mutandis taikomos Bankų įstatymo 65 straipsnio nuostatos. Priežiūros institucija, atsižvelgdama į Europos Komisijos priimtą deleguotąjį teisės aktą, kaip nurodyta Direktyvos (ES) Nr. 2015/2366 29 straipsnio 6 dalyje, nustato ataskaitų sudėtį, formas, ataskaitų sudarymo ir pateikimo tvarką.

Informacijos rengimas ir pateikimas, formų ir lentelių pildymas

Kitos valstybės narės įstaiga

ES teisės akte nustatyta pareiga

60

 

10,4

1,25

-

1

2

2

1 560

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANiį = Σ ANvv=1 560

2.7.

Pakeitimo įstatymo projekto 2 straipsnyje nustatyti informaciniai įpareigojimai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.7.1.

13. Elektroninių pinigų įstaigos, turinčios iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos Lietuvos banko išduotą elektroninių pinigų įstaigos ribotos veiklos licenciją, vadovai, paskirti iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, atitinkantys Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo, galiojusio iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, 14 straipsnio 3 dalyje nurodytus tinkamumo reikalavimus, įsigaliojus įstatymui, laikomi atitinkančiais šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 16 straipsnio 4 dalyje nurodytus reikalavimus, jeigu įsigaliojus šiam įstatymui neatsiranda aplinkybių, nustatytų šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 16 straipsnio 4 dalyje.

Informacijos rengimas ir pateikimas

Elektroninių pinigų įstaiga, turinti ribotos veiklos licenciją

ES teisės akte nustatyta pareiga

3

 

6,71

1,25

 

0,01

5

0,05

1,26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANiį = Σ ANvv=

1,26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANtaN = Σ AN=

39 375,46

Teisės akto projekto sukeliamas numatomas administracinės naštos pokytis (Lietuvos Respublikos piniginiais vienetais)

ANP = ANtaN - ANtaG

4 948,51

* Preliminariai numatomas finansų rinkos dalyvių, vykdysiančių informacinius įpareigojimus, skaičius.

 

 

 

Ataskaitą užpildė

 

Finansų ministerijos Finansų rinkų politikos departamento

Kredito ir mokėjimų rinkų skyriaus  vyr. specialistė                                                                               Joana Daukševič

                (pareigų pavadinimas)                                                          (parašas)                                 (vardas ir pavardė)