1.
Numatomų keisti ir (ar) naikinti galiojančių informacinių įpareigojimų
sukeliama administracinė našta (skaičiuojant galiojančių teisės aktų,
nustatančių informacinius įpareigojimus, sukeliamą administracinę naštą ūkio
subjektams, kai teisės aktai nekeičiami, pildomas tik 1 punktas)
|
1.1.
|
Įstatymo 16
straipsnyje nustatytas informacinis įpareigojimas:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1.1.
|
2. Elektroninių pinigų įstaiga, prieš kitoje valstybėje narėje
steigdama filialą ar planuodama platinti ir išpirkti elektroninius pinigus
kitoje valstybėje narėje per įsteigtą juridinį ar fizinį asmenį, turi apie
tai pranešti priežiūros institucijai, nurodydama savo pavadinimą, adresą,
kontaktinį asmenį ir valstybę narę, kurioje planuoja steigti filialą ar
platinti bei išpirkti elektroninius pinigus per įsteigtą fizinį ar juridinį
asmenį, ir kartu pateikti informaciją apie filialo organizacinę struktūrą, vadovus,
o jei platinti ir išpirkti elektroninius pinigus planuojama per įsteigtą
fizinį ar juridinį asmenį, turi būti nurodomas šio asmens pavadinimas
(vardas, pavardė), buveinė (adresas), organizacinė struktūra, kontaktiniai
duomenys.
|
Informacijos
parengimas ir pateikimas
|
Elektroninių
pinigų įstaiga (toliau vadinama – Įstaiga)
|
Nacionaliniai
teisės aktai
|
8
|
|
6,71
|
1,25
|
|
1
|
4
|
4
|
ANtaG = Σ ANiį =
268,4
|
1.1.2.
|
5. Elektroninių pinigų įstaiga, norėdama leisti elektroninius pinigus
kitoje valstybėje narėje neįsteigusi filialo ar platinti ir išpirkti
elektroninius pinigus per fizinį ar juridinį asmenį, veikiantį kitoje
valstybėje narėje, turi apie tai pranešti priežiūros institucijai. Pranešime
turi būti nurodomas pranešimą pateikiančios elektroninių pinigų įstaigos
pavadinimas, adresas, kontaktinis asmuo.
|
Informacijos
rengimas ir pateikimas
|
Įstaiga
|
Nacionaliniai
teisės aktai
|
1
|
|
6,71
|
1,25
|
|
1
|
4
|
4
|
33,55
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANiį = Σ ANvv=301,95
|
1.2.
|
Įstatymo 25
straipsnyje nustatytas informacinis įpareigojimas:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.1.
|
5. Elektroninių pinigų įstaigos, kurioms yra privalomas finansinių
ataskaitų auditas, kartu su audituotomis finansinėmis ataskaitomis priežiūros
institucijai turi pateikti ir auditoriaus ataskaitą, kurioje turi būti
atskleista informacija apie elektroninių pinigų leidimo, mokėjimo paslaugų
teikimo ir kitos vykdomos veiklos atskyrimo teisingumą.
|
Informacijos
rengimas ir pateikimas
|
Įstaiga
|
Nacionaliniai
teisės aktai
|
5
|
80
|
10,4
|
1,25
|
32
|
1
|
13
|
|
34 125
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANiį = Σ ANvv=34 125
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANtaG = Σ ANiį =
34 426,95
|
2. Teisės akto projekto galima sukelti
administracinė našta
|
2.1
|
Projekto 13
straipsnyje nustatytas informacinis įpareigojimas:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1.1.
|
2. Steigiamas ar
veikiantis juridinis asmuo (toliau šiame straipsnyje – juridinis asmuo) norėdamas
gauti elektroninių pinigų įstaigos licenciją priežiūros institucijai turi
pateikti prašymą ir šiuos dokumentus bei duomenis:
<...>
8)procedūros,
pagal kurią stebimi operaciniai ir saugumo incidentai ir su saugumu susiję
klientų skundai, į juos reaguojama ir imamasi tolesnių veiksmų, aprašymą,
įskaitant pranešimo apie didelius operacinius ir saugumo incidentus
mechanizmą, nustatytą pagal Mokėjimų įstatymo 57 straipsnio reikalavimus;
9) neskelbtinų
mokėjimo duomenų registravimo, stebėjimo, fiksavimo ir prieigos prie jų
ribojimo procedūros aprašymą;
10) veiklos
tęstinumo procesų aprašymą, jame aiškiai nurodantydamas ypatingos svarbos
operacijas, veiksmingus veiklos tęstinumo planus ir reguliaraus tokių planų
adekvatumo ir efektyvumo testavimo ir peržiūros procedūrą
11) principų ir sąvokų,
taikomų renkant veiklos rezultatų, operacijų ir sukčiavimų statistinius
duomenis, aprašymą;
12) saugumo
politikos, įskaitant išsamų su vykdoma elektroninių pinigų leidimo veikla
susijusios rizikos vertinimo, o jeigu ketinamos teikti mokėjimo paslaugos,
nesusijusios su elektroninių pinigų leidimu, su teikiamomis mokėjimo
paslaugomis susijusios rizikos vertinimo, ir saugumo kontrolės bei rizikos
mažinimo priemonių, kurių imtasi siekiant tinkamai apsaugoti elektroninių pinigų
turėtojus ir (ar) mokėjimo paslaugų vartotojus nuo nustatytos rizikos,
įskaitant sukčiavimą ir neteisėtą neskelbtinų ir asmens duomenų naudojimą,
aprašymą. Šiame punkte nurodytos informacijos turinio reikalavimus nustato
priežiūros institucija;
13) organizacinės
struktūros , įskaitant numatomus filialus, tarpininkus, fizinius ar
juridinius asmenis, per kuriuos elektroninių pinigų įstaiga platins ir
išpirks elektroninius pinigus, ar kitus asmenis, kuriems bus perduodamas
veiklos funkcijų vykdymas, aprašymą, taip pat įsipareigojimo vykdyti filialų,
tarpininkų patikrinimus ne rečiau kaip kartą per metus aprašymą ir dalyvavimo
mokėjimo sistemose aprašymą;
17) dokumentusir duomenis, patvirtinančius atitiktį Mokėjimo įstaigų
įstatymo 20 straipsnio reikalavimams ir pagrindžiančius draudimo, garantijos
arba laidavimo sumos dydį, jeigu ketinama teikti mokėjimo inicijavimo ir
(arba) sąskaitos informacijos paslaugą;
|
Informacijos
rengimas ir pateikimas
|
Įstaiga
|
ES teisės akte
nustatyta pareiga
|
80
|
|
6,71
|
1,25
|
|
1
|
5
|
5
|
3 355
|
2.1.2.
|
3. Pateikiant šio
straipsnio 2 dalies 5, 6, 8 ir 13 punktuose nurodytą informaciją, turi būti
pateikiamas vidaus kontrolės procedūrų ir organizacinės tvarkos aprašas,
kuriame nustatyti veiksmai elektroninių pinigų turėtojų interesams apsaugoti
ir elektroninių pinigų leidimo tęstinumui ir patikimumui užtikrinti.
|
Informacijs
rengimas ir pateikimas
|
Įstaiga
|
ES teisės akte
nustatyta pareiga
|
16
|
|
6,71
|
1,25
|
|
1
|
5
|
5
|
671
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANiį = Σ ANvv=4 026
|
2.2.
|
Projekto 14
straipsnyje nustatytas informacinis įpareigojimas:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2.1.
|
3. Steigiamas ar
veikiantis juridinis asmuo (toliau šiame straipsnyje – juridinis asmuo)
norėdamas gauti elektroninių pinigų įstaigos ribotos veiklos licenciją turi
priežiūros institucijai pateikti prašymą ir šiuos dokumentus bei duomenis:<...>
6) organizacinės
struktūros, įskaitant numatomus filialus, tarpininkus, fizinius ar juridinius
asmenis, per kuriuos elektroninių pinigų įstaiga platins ir išpirks
elektroninius pinigus, ar kitus asmenis, kuriems bus perduodamas veiklos
funkcijų vykdymas, aprašymą, taip pat įsipareigojimo vykdyti filialų,
tarpininkų patikrinimus ne rečiau kaip kartą per metus aprašymąn ir
dalyvavimo mokėjimo sistemose aprašymą;
|
Informacijos
rengimas ir pateikimas
|
Įstaiga
|
Nacionaliniai
teisės aktai
|
10
|
|
6,71
|
1,25
|
|
1
|
5
|
5
|
419,38
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANiį = Σ ANvv=419,38
|
|
Projekto 16
straipsnyje nustatyti informaciniai įpareigojimai
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3.1.
|
9. Kai
tarpininkas nėra elektroninių pinigų įstaiga privalo užtikrinti, o priežiūros
institucijos reikalavimu – įrodyti, kad jos vardu veikiančių tarpininkų
vadovai atitinka šio straipsnio 7 dalyje nustatytus reikalavimus.
|
Informacijos
rengimas ir pateikimas
|
Įstaiga
|
Nacionaliniai teisės
aktai
|
3
|
|
6,71
|
1,25
|
|
1
|
5
|
5
|
125,81
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANiį = Σ ANvv=125,81
|
2.4.
|
Projekto 18
straipsnyje nustatyti informaciniai įpareigojimai
|
|
|
|
|
-
|
|
|
-
|
|
|
|
|
2.4.1.
|
2. Elektroninių
pinigų įstaiga, siekdama kitoje valstybėje narėje leisti elektroninius
pinigus neįsteigusi filialo, turi apie tai pranešti priežiūros institucijai,
nurodydama savo pavadinimą, adresą, licencijos numerį, valstybę narę, kurioje
planuoja leisti elektroninius pinigus, o jeigu ketina leisti elektroninius
pinigus kitoje valstybėje narėje įsteigusi filialą, priežiūros institucijai
turi pranešti ir šio įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 3 ir 6 punktuose
nurodytą informaciją apie veiklą kitoje valstybėje narėje, filialo
organizacinės struktūros aprašymą, filialo vadovo (vadovų) tapatybės duomenis
bei įsipareigojimo vykdyti filialo patikrinimus ne rečiau kaip kartą per
metus aprašymą. Jeigu elektroninių pinigų įstaiga kitoje valstybėje narėje
planuoja platinti ir išpirkti elektroninius pinigus per fizinį ar juridinį
asmenį, priežiūros institucijai taip pat turi būti nurodomas šio asmens
pavadinimas (vardas, pavardė), buveinė (veiklos adresas), organizacinė
struktūra, kontaktiniai duomenys. Kai elektroninių pinigų įstaiga ketina
veiklos funkcijų vykdymą perduoti kitam asmeniui kitoje valstybėje narėje, ji
apie tai šioje dalyje nustatyta tvarka informuoja priežiūros instituciją.
|
Informacijos
rengimas ir pateikimas
|
Įstaiga
|
ES teisės akte
nustatyta pareiga
|
10
|
|
6,71
|
1,25
|
|
1
|
4
|
4
|
335,5
|
2.4.2.
|
9. Elektroninių
pinigų įstaiga priežiūros institucijai jos nustatyta tvarka privalo pranešti
datą, kurią ji pradeda leisti elektroninius pinigus kitoje valstybėje narėje
įsteigusi filialą, o priežiūros institucija šią informaciją privalo persiųsti
kitos valstybės narės priežiūros institucijai.
|
Informacijos
pateikimas
|
Įstaiga
|
ES teisės akte
nustatyta pareiga
|
0,2
|
|
6,71
|
1,25
|
|
1
|
4
|
4
|
6,71
|
2.4.3
|
10. Elektroninių
pinigų įstaiga apie šio straipsnio 2 dalyje nurodytų duomenų pasikeitimus,
taip pat apie naujus filialus, fizinius ar juridinius asmenis, per kuriuos
elektroninių pinigų įstaiga ketina platinti ir išpirkti elektroninius pinigus
kitoje valstybėje narėje, privalo nedelsdama informuoti priežiūros
instituciją. Tokiu atveju taikoma šiame straipsnyje nustatyta tvarka.
|
Informacijos
rengimas ir pateikimas
|
Įstaiga
|
ES teisės akte
nustatyta pareiga
|
1
|
|
6,71
|
1,25
|
|
1
|
4
|
4
|
33,55
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANiį = Σ ANvv=375,76
|
2.5.
|
Projekto 28
straipsnyje nustatyti informaciniai įpareigojimai
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.5.1.
|
4. Elektroninių
pinigų įstaiga, kuriai yra privalomas finansinių ataskaitų auditas, kartu su
audituotomis finansinėmis ataskaitomis priežiūros institucijai turi pateikti
ir auditoriaus ataskaitą, kurioje turi būti atskleista atskira apskaitos
informacija apie elektroninių pinigų leidimo, mokėjimo paslaugų teikimo ir
kitos vykdomos veiklos atskyrimo teisingumą ir pastebėjimai dėl elektroninių
pinigų įstaigos taikomų vidaus kontrolės procedūrų, užtikrinančių šio
įstatymo 25 straipsnyje nustatytų elektroninių pinigų turėtojų ir mokėjimo
paslaugų vartotojų, jeigu elektroninių pinigų įstaiga teikia mokėjimo paslaugas,
nesusijusias su elektroninių pinigų leidimu, lėšų apsaugos reikalavimų
vykdymą.
|
Informacijos
rengimas ir pateikimas, susitikimų rengimas
|
Įstaiga
|
ES teisės akte
nustatyta pareiga
|
10
|
80
|
10,26
|
1,25
|
30
|
1
|
13
|
13
|
32 867,25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANiį = Σ ANvv=32 867,25
|
2.6.
|
Projekto 36
straipsnyje nustatyti informaciniai įpareigojimai
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.6.1.
|
8. Siekdama
stebėti, kaip laikomasi Mokėjimų įstatymo ir jo įgyvendinamųjų priežiūros
institucijos teisės aktų nuostatų, taip pat i informavimo ir (ar) statistikos
tikslais, priežiūros institucija turi teisę reikalauti, kad kitos valstybės
narės elektroninių pinigų įstaigos, įsteigusios filialą ar teikiančios
mokėjimo paslaugas per tarpininką Lietuvos Respublikoje, periodiškai teiktų
priežiūros institucijai ataskaitas apie Lietuvos Respublikoje filialo ir
tarpininko vykdomą mokėjimo paslaugų teikimo veiklą. Tokios informacijos
apsaugai mutatis mutandis taikomos Bankų įstatymo 65 straipsnio
nuostatos. Priežiūros institucija, atsižvelgdama į Europos Komisijos priimtą
deleguotąjį teisės aktą, kaip nurodyta Direktyvos (ES) Nr. 2015/2366 29
straipsnio 6 dalyje, nustato ataskaitų sudėtį, formas, ataskaitų sudarymo ir
pateikimo tvarką.
|
Informacijos
rengimas ir pateikimas, formų ir lentelių pildymas
|
Kitos valstybės
narės įstaiga
|
ES teisės akte
nustatyta pareiga
|
60
|
|
10,4
|
1,25
|
-
|
1
|
2
|
2
|
1 560
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANiį = Σ ANvv=1 560
|
2.7.
|
Pakeitimo
įstatymo projekto 2 straipsnyje nustatyti informaciniai įpareigojimai
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.7.1.
|
13. Elektroninių pinigų įstaigos, turinčios iki šio įstatymo
įsigaliojimo dienos Lietuvos banko išduotą elektroninių pinigų įstaigos
ribotos veiklos licenciją, vadovai, paskirti iki šio įstatymo įsigaliojimo
dienos, atitinkantys Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių
pinigų įstaigų įstatymo, galiojusio iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, 14
straipsnio 3 dalyje nurodytus tinkamumo reikalavimus, įsigaliojus įstatymui,
laikomi atitinkančiais šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos
Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 16
straipsnio 4 dalyje nurodytus reikalavimus, jeigu įsigaliojus šiam įstatymui
neatsiranda aplinkybių, nustatytų šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto
Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų
įstatymo 16 straipsnio 4 dalyje.
|
Informacijos
rengimas ir pateikimas
|
Elektroninių
pinigų įstaiga, turinti ribotos veiklos licenciją
|
ES teisės akte
nustatyta pareiga
|
3
|
|
6,71
|
1,25
|
|
0,01
|
5
|
0,05
|
1,26
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANiį = Σ ANvv=
1,26
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANtaN = Σ ANiį=
39 375,46
|
Teisės akto projekto sukeliamas numatomas
administracinės naštos pokytis (Lietuvos
Respublikos piniginiais vienetais)
|
ANP = ANtaN
- ANtaG
|
4 948,51
|