Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

 

EUROPOS TEISĖS DEPARTAMENTAS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS

 

Biudžetinė įstaiga, Vilniaus g. 23-7A, LT-01402 Vilnius, tel. 8 706 63 687, faks. 8 706 63 679,

 el. p. etd@etd.lt. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188600362

 

 


2016-01-

Nr.

 

Į 2015-11-13

Nr. S-2015-7064

Lietuvos Respublikos Seimui

 

 

 

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS CENTRINĖS KREDITO UNIJOS ĮSTATYMO NR. VIII‑1682 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-3771 ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS TEISEI

 

 

 

Europos teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos išnagrinėjo Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Seimo posėdžių sekretoriato raštu pateiktą Lietuvos Respublikos Centrinės kredito unijos įstatymo Nr. VIII-1682 pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP‑3771 (toliau – įstatymo projektas), teikiame savo pastabas ir pasiūlymus:

1. Pritariame Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento nuomonei, kad įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 4 ir 5 punkto nuostatose nustatytus centrinių kredito unijų įgaliojimus reikia suderinti su Kredito unijų įstatymo Nr. I-796 pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIIP-3772 siūlomais (57 straipsnyje) priežiūros institucijos – Lietuvos banko – įgaliojimais, taikytinais kredito unijų atžvilgiu. Būtinas aiškumas, kurios institucijos nurodymų panašiose situacijose kredito unijos privalės laikytis (ar centrinės kredito unijos, ar Lietuvos banko).

2. Atsižvelgiant į tai, kad pagal 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/49/ES dėl indėlių garantijų sistemų (toliau – Direktyva 2014/49/ES) 21 straipsnio pirmąją pastraipą „Direktyva 94/19/EB su pakeitimais, padarytais II priede išvardytomis direktyvomis, panaikinama nuo 2019 m. liepos 4 d. nedarant poveikio valstybių narių įsipareigojimams, susijusiems su II priede nurodytų direktyvų perkėlimo į nacionalinę teisę terminais ir taikymo pradžios datomis“, manytume, kad įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo priedo „Įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai“ 2 punkte nurodyta Direktyva 2009/14/EB turėtų išlikti įstatymu įgyvendinamų Europos Sąjungos teisės aktų sąraše (priešingai nei siūlo Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas).

3. Pritariame Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento nuomonei, kad įstatymo projekto 14 straipsnio 2 dalyje numatyta valstybei, centrinės kredito unijos narei, turinčiai vieną pagrindinį pajų, suteikiama išimtinė padėtis – 10 procentų balsų visuotiniame centrinės kredito unijos narių susirinkime. Todėl svarstytina, kodėl yra tokiu būdu siūloma pažeisti asmenų lygiateisiškumo principą suteikiant išimtines privilegijas valstybei.

4. Nors įstatymo projekto 15 straipsnio 1 - 3 dalyse nustatytas išankstinis (ne trumpesnis kaip 2 metų) informavimo apie išstojimą, pašalinimą iš centrinės kredito unijos terminas siūlomas siekiant suvaldyti piktnaudžiavimą teisėmis, svarstytina, ar toks ribojimas pateisina kredito unijų ūkinės veiklos laisvės principo įgyvendinimo apribojimą ir yra proporcingas.

5. Taip pat pritariame Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento nuomonei, kad įstatymo projekto 48 straipsnio 2 dalies nuostata taisytina, nes kriterijai ir reikalavimai licencijai gauti ar kiti reikalavimai, susiję su asmenų teisių ir pareigų reguliavimu, turi būti išdėstyti tik įstatymuose.

6. Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos Seime 2015 m. lapkričio 24 d. yra priimtas Centrinės kredito unijos įstatymo Nr. VIII-1682 2, 10, 47, 48, 53, 56, 57, 58, 60, 67, 68, 71 straipsnių, priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 601, 602 straipsniais įstatymas Nr. XII-2056, siūlytume įstatymo projekto nuostatas derinti su priimtu įstatymu, kuriuo yra perkeliami Direktyvos 2014/49/ES ir 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/59/ES, kuria nustatoma kredito įstaigų ir investicinių įmonių gaivinimo ir pertvarkymo sistema ir iš dalies keičiamos Tarybos direktyva 82/891/EEB, direktyvos 2001/24/EB, 2002/47/EB, 2004/25/EB, 2005/56/EB, 2007/36/EB, 2011/35/ES, 2012/30/ES bei 2013/36/ES ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai (ES) Nr. 1093/2010 bei (ES) Nr. 648/2012 (OL 2014 L 173, p. 190), reikalavimai. Todėl įstatymo projekto priedas, kuriame pateikiami įstatymu perkeliami Europos Sąjungos teisės aktai, turi būti atitinkamai papildytas pateikiant nuorodą ir į šiuos Europos Sąjungos teisės aktus (Direktyvą 2014/49/ES ir Direktyvą 2014/59/ES).

7. Primename Jums, kad pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 135 straipsnio 4 dalies 2 punktą, pateikiant įstatymo projektą derinimui, taip pat turi būti paruoštos ir atitikties lentelės, kuriose pateikiami įgyvendinamų Europos Sąjungos teisės aktų ir įstatymo projekto atitikimas pagal straipsnius, kai įstatymo projektu įgyvendinamos Europos Sąjungos teisės normos.

 

 

 

 

Generalinio direktoriaus pavaduotojas                                                                     Karolis Dieninis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daiva Stepanienė, tel.: 8 706 68 083, el. p. daiva.stepaniene@etd.lt