Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS KANCELIARIJA

TEISĖS grupė

 

IŠVADA

DĖL lietuvos respublikos vyriausybės nutarimo „DĖL NEKILNOJAMOJO TURTO PERĖMIMO IR PERDAVIMO“ Projekto (TOLIAU – PROJEKTAS) IR DĖL lietuvos respublikos vyriausybės nutarimo „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS vyriausybĖS 1999 M. BIRŽELIO 9 D. NUTARIMO NR. 757 „DĖL VALSTYBINĖS REIKŠMĖS AUTOMOBILIŲ KELIŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ projekto (TOLIAU – PROJEKTAS NR. 2) (toliau kartu – Projektai)

(TAP NR. 18-162, 18-161) (TAIS NR. 18-119(2), 18-120(2))

 

 Nr. 

Vilnius

 

 

              Įvertinę Projektų atitiktį įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams bei teisės technikos reikalavimams, teikiame šias pastabas:

1.              Pažymėtina, kad pagal Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 4 straipsnio 4 dalį, savivaldybės tarybos sutikimu vietinės reikšmės kelias ar (ir) kelio ruožas išbraukiamas iš vietinės reikšmės kelių sąrašo, kai pasikeičia to kelio socialinė ekonominė reikšmė ir kelyje padidėja transporto priemonių eismo intensyvumas ir (ar) jis rekonstruojamas į valstybinės reikšmės kelią ir suderinus su Susisiekimo ministerija perduodamas su visais jam priklausančiais statiniais ir techninėmis eismo reguliavimo priemonėmis valstybės nuosavybėn bei turto patikėjimo teise valdyti, naudotis ir juo disponuoti Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos ir įrašomas į valstybinės reikšmės kelių sąrašą. Projektų teikime nurodyta, kad perėmus valstybės nuosavybėn Elektrėnų savivaldybėje esantį autoviaduką kartu su šalia jo esančiais vietinės reikšmės keliais, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos organizuotų ir vykdytų jų rekonstravimo darbus.

Atsižvelgiant į tai, taip pat į Projekto 2.2-2.5 papunkčius, siūlytume Projektų teikime pateikti aiškią informaciją, ar pasikeitė minėtų kelių socialinė ekonominė reikšmė ir keliuose padidėjo transporto priemonių eismo intensyvumas ir (ar) jie rekonstruojami į valstybinės reikšmės kelius.

2.              Atsižvelgdami į Valstybės turto perdavimo valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. sausio 5 d. nutarimu Nr. 16 (toliau – Aprašas), 11.1 papunkčio reikalavimus, atkreipiame dėmesį, kad kartu su Projektu turėtų būti pateiktas turto patikėjimo teisės subjekto prašymas perduoti jam valstybės turtą, kuriame būtų nurodytas prašomo perduoti valstybės turto naudojimo tikslas.

3.              Atkreipiame dėmesį, kad atsižvelgiant į Vyriausybės 2001 m. sausio 5 d. nutarimo Nr. 16 2 punktą bei į Aprašo 12 punktą, kartu su Projektu turėtų būti pateikta atitinkamo Projekte nurodyto turto Valstybės turto informacinės paieškos sistemos ataskaita.

4.              Atsižvelgdami į Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.49 straipsnio 1 dalį, pagal kurią daikto (turto) įgijėjas nuosavybės teisę į daiktus (turtą) įgyja nuo jų perdavimo įgijėjui momento, jeigu įstatymai ar sutartis nenustato ko kita ir įvertindami tai, kad turto perdavimo ir priėmimo aktai turės būti pasirašyti Projekto Nr. 2 įsigaliojimo dieną, siūlytume Projektų rengėjams nustatyti kitą Projekto Nr. 2 įsigaliojimo datą.

 

Teisės grupės patarėja                                                                                                 Inga Baršienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inga Baršienė, tel. 8 706 61 817, el. p. inga.barsiene@lrv.lt