LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
EKONOMIKOS komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS ĮSTATYMO NR. IX-1905 6 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-605
2017 m. birželio 28 d. 108-P-32
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Virginijus Sinkevičius, Komiteto nariai: Mindaugas Bastys, Antanas Baura, Eugenijus Gentvilas, Zbignev Jedinskij, Gabrielius Landsbergis, Tadas Langaitis, Raimundas Martinėlis, Bronislovas Matelis, Virgilijus Poderys, Jurgis Razma, Artūras Skardžius.
Komiteto biuro vedėja Regina Zabarauskienė, patarėjai: Raimonda Danė, Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Rima Petkūnienė, padėjėjos: Zita Jodkonienė ir Giedrė Mickienė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos Prezidentės patarėjas Arūnas Molis, Lietuvos Respublikos susisiekimo viceministras Paulius Martinkus, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Vandens ir geležinkelių transporto politikos departamento direktorius Andrius Šniuolis ir vyresn. patarėja Gintarė Vizbaraitė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-05-08 |
|
|
|
1. Įstatymų projektais Nr. XIIIP-604–XIIIP-607 siekiama reorganizuoti Valstybinę geležinkelio inspekciją prie Susisiekimo ministerijos, ją prijungiant prie Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos. Atsižvelgiant į tai, kad vadovaujantis Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 5 straipsnio nuostatomis, vienas iš eismo saugą užtikrinančių subjektų yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė, kuri be kita ko atsakinga ir už bendrųjų eismo saugos tikslų įgyvendinimo priemonių nustatymą, ir į tai, jog pagal Biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 4 dalį „<...>iš valstybės biudžeto arba iš Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetų ir kitų valstybės pinigų fondų išlaikomos biudžetinės įstaigos reorganizavimo procedūros gali būti pradėtos vykdyti tik turint Vyriausybės sutikimą reorganizuoti biudžetinę įstaigą<...>“, manytume, jog dėl projekte siūlomo teisinio reguliavimo turėtų būti gauta Vyriausybės išvada. |
Pritarti |
Vyriausybės išvados paprašyta ir ji 2016 m. birželio 14 d. gauta. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-05-08 |
2 |
2 |
|
2. Projektų Nr. XIIIP-604–XIIIP-607 paketo aiškinamajame rašte teigiama, jog įstatymų projektams kai kurie įgyvendinamieji teisės aktai bus keičiami pagal Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 12 dalies, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 22 straipsnio 8 punkto nuostatas Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus sprendimą dėl reorganizavimo ir patvirtinus reorganizavimo sąlygų aprašą. Pažymėtina, jog Teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 7 punkte nurodytas teisėkūros sistemiškumo principas numato, kad įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai turi būti rengiami ir priimami taip, kad įsigaliotų kartu su įstatymu ar atskiromis jo nuostatomis, kurias šie teisės aktai įgyvendina. Atsižvelgiant į tai, manytina, kad teikiamame įstatymo pakeitimo projekte atskira nuostata reikėtų pasiūlyti Vyriausybei ar jos įgaliotoms institucijoms parengti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. |
Pritarti |
Papildyti 2 straipsnį 2 dalimi: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras, Lietuvos Respublikos teisingumo ministras ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininkas iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“ |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-05-08 |
1 |
|
|
3. Atkreiptinas dėmesys, jog keičiamame įstatyme numatyta pareigybė „Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras“ (4, 5, 8 ir kt. straipsniai), todėl įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 2 dalies nuostatas siūlytume papildyti ir prieš žodžius „susisiekimo ministras“ įrašyti žodžius „Lietuvos Respublikos“. Taip pat siekiant teisinio aiškumo po žodžių „įgaliota įstaiga“ skliausteliuose reikėtų įrašyti žodžius „(eismo saugos institucija)“. |
Pritarti |
Įvertinus tai, kad sąvoka „geležinkelių transporto eismo saugos institucija“, patikslinus pagal pastabas, aptarta Geležinkelių transporto kodekso (GTK) pakeitimo projekte, šiame įstatyme netikslinga apibrėžti iš esmės tos pačios nuostatos, kai Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 2 str. 40 d. nurodyta, kad šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos ir GTK. Todėl reikalinga 1 straipsnį patikslinti ir jį išdėstyti taip: „1 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Europos teisės departamentas prie teisingumo ministerijos, 2017-05-05 |
|
|
|
Europos teisės departamentas išnagrinėjo Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Seimo posėdžių sekretoriato raštu pateiktus Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 7, 10, 11, 16 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑604, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo Nr. IX-1905 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑605, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑606, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 27 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑607. Pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų dėl pateiktų teisės aktų projektų atitikties Europos Sąjungos teisei neturime. |
Atsižvelgti |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
LR Vyriausybė, 2017-06-14 |
|
|
|
2. Pritarti Lietuvos Respublikos
geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo |
Pritarti |
|
2. |
LR Vyriausybė, 2017-06-14 |
|
|
|
3. Siekiant užtikrinti, kad Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos reorganizavimo procesas vyktų operatyviai, prašyti Lietuvos Respublikos Seimą svarstyti šio nutarimo 1 ir 2 punktuose nurodytus įstatymų projektus skubos tvarka. |
Atsižvelgti |
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymas: nėra.
7. Komiteto / Komisijos išvados rengėjų komitetui / komisijai siūlomas sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui ir Komiteto išvadai.
7.2. Pasiūlymai: nėra.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirtas pranešėjas: Raimundas Martinėlis.
10. Komiteto atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Virginijus Sinkevičius
Komiteto biuro patarėjai: Darius Šaltmeris, Raimonda Danė