Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

EKONOMIKOS komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS ĮSTATYMO NR. IX-1905 6 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-605

 

2017 m. birželio 28 d. 108-P-32

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Virginijus Sinkevičius, Komiteto nariai: Mindaugas Bastys, Antanas Baura, Eugenijus Gentvilas, Zbignev Jedinskij, Gabrielius Landsbergis, Tadas Langaitis, Raimundas Martinėlis, Bronislovas Matelis, Virgilijus Poderys, Jurgis Razma, Artūras Skardžius.

Komiteto biuro vedėja  Regina Zabarauskienė, patarėjai: Raimonda Danė,  Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė,  Irina Jurkšuvienė, Rima Petkūnienė, padėjėjos: Zita Jodkonienė ir Giedrė Mickienė.

Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos Prezidentės patarėjas Arūnas Molis, Lietuvos Respublikos susisiekimo viceministras Paulius Martinkus, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Vandens ir geležinkelių transporto politikos departamento direktorius Andrius Šniuolis ir vyresn. patarėja Gintarė Vizbaraitė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-05-08

 

 

 

1. Įstatymų projektais Nr. XIIIP-604–XIIIP-607 siekiama reorganizuoti Valstybinę geležinkelio inspekciją prie Susisiekimo ministerijos, ją prijungiant prie Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos. Atsižvelgiant į tai,  kad vadovaujantis Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 5 straipsnio nuostatomis, vienas iš eismo saugą užtikrinančių subjektų yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė, kuri be kita ko atsakinga ir už bendrųjų eismo saugos tikslų įgyvendinimo priemonių nustatymą, ir į tai, jog pagal Biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 4 dalį „<...>iš valstybės biudžeto arba iš Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetų ir kitų valstybės pinigų fondų išlaikomos biudžetinės įstaigos reorganizavimo procedūros gali būti pradėtos vykdyti tik turint Vyriausybės sutikimą reorganizuoti biudžetinę įstaigą<...>“, manytume, jog dėl projekte siūlomo teisinio reguliavimo turėtų būti gauta Vyriausybės išvada.

Pritarti

Vyriausybės išvados paprašyta ir ji 2016 m. birželio 14 d. gauta.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-05-08

2

2

 

2. Projektų Nr. XIIIP-604–XIIIP-607 paketo aiškinamajame rašte teigiama, jog  įstatymų projektams  kai kurie įgyvendinamieji teisės aktai bus keičiami pagal Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 12 dalies, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 22 straipsnio 8 punkto nuostatas Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus sprendimą dėl reorganizavimo ir patvirtinus reorganizavimo sąlygų aprašą.  Pažymėtina, jog Teisėkūros pagrindų  įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 7 punkte nurodytas teisėkūros sistemiškumo principas numato, kad įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai turi būti rengiami ir priimami taip, kad įsigaliotų kartu su įstatymu ar atskiromis jo nuostatomis, kurias šie teisės aktai įgyvendina.  Atsižvelgiant į tai, manytina, kad teikiamame įstatymo pakeitimo projekte atskira nuostata reikėtų pasiūlyti Vyriausybei ar jos įgaliotoms institucijoms parengti  įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

Pritarti

Papildyti 2 straipsnį 2 dalimi:

„2             straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras, Lietuvos Respublikos teisingumo ministras ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininkas iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-05-08

1

 

 

3. Atkreiptinas dėmesys, jog keičiamame įstatyme numatyta pareigybė „Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras“ (4, 5, 8 ir kt. straipsniai), todėl įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio  2 dalies nuostatas siūlytume papildyti ir prieš žodžius „susisiekimo ministras“ įrašyti žodžius „Lietuvos Respublikos“.  Taip pat siekiant teisinio aiškumo po žodžių „įgaliota įstaiga“ skliausteliuose reikėtų įrašyti žodžius „(eismo saugos institucija)“.

Pritarti

Įvertinus tai, kad sąvoka „geležinkelių transporto eismo saugos institucija“, patikslinus pagal pastabas, aptarta Geležinkelių transporto kodekso (GTK) pakeitimo projekte, šiame įstatyme netikslinga apibrėžti iš esmės tos pačios nuostatos, kai Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 2 str. 40 d. nurodyta, kad šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos ir GTK.  Todėl reikalinga 1 straipsnį patikslinti ir jį išdėstyti taip:

„1 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 6 straipsnio 2 dalį Pripažinti netekusia galios 6 straipsnio 2 dalį.

2. Eismo saugos institucijos funkcijas atlieka Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota ministerija.

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Europos teisės departamentas prie teisingumo ministerijos,

2017-05-05

 

 

 

Europos teisės departamentas išnagrinėjo Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Seimo posėdžių sekretoriato raštu pateiktus Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 7, 10, 11, 16 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑604, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo Nr. IX-1905 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑605, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑606, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 27 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑607.

Pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų dėl pateiktų teisės aktų projektų atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.

Atsižvelgti

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

LR Vyriausybė,

2017-06-14

 

 

 

2. Pritarti Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo
Nr. IX-1905 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-605, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui
Nr. XIIIP-606 ir Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 27 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-607.

Pritarti

 

2.

LR Vyriausybė,

2017-06-14

 

 

 

3. Siekiant užtikrinti, kad Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos reorganizavimo procesas vyktų operatyviai, prašyti Lietuvos Respublikos Seimą svarstyti šio nutarimo 1 ir 2 punktuose nurodytus įstatymų projektus skubos tvarka.

Atsižvelgti

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymas: nėra.

7. Komiteto / Komisijos išvados rengėjų komitetui / komisijai siūlomas sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui ir Komiteto išvadai.

7.2. Pasiūlymai: nėra.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirtas pranešėjas: Raimundas Martinėlis.

10. Komiteto atskiroji nuomonė: nėra.

            PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                   Virginijus Sinkevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                     

Komiteto biuro patarėjai: Darius Šaltmeris, Raimonda Danė