Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

 

`

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga,  Šventaragio g. 2,  LT-01510  Vilnius,

tel.: (8 5)  271 7154 / 271 7178,  faks. (8 5)  271 8551,  el. p. bendrasisd@vrm.lt

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188601464

 

 

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai

 

Kopija

Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

 

 

 

 

 

  

Nr.

 

 

 

 

 

 

 

 

DĖL MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ TARŠOS MOKESČIO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija (toliau – VRM) susipažinusi su Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos 2021 m. rugpjūčio 17 d. el. paštu pateiktu Lietuvos Respublikos motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo Nr. XIII-2690 pakeitimo įstatymo projektu (toliau – Įstatymo projektas) ir atsižvelgdama į 2021 m. rugpjūčio 17–18 d. vykusius pasitarimus dėl Įstatymo projekto (toliau – pasitarimai),  teikia šias savo pastabas ir pasiūlymus.

1. Įstatymo projektu siūlomo Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo 10 straipsnio 3 dalyje numatyta, kad transporto priemonių taršos mokestis apskaičiuojamas ir konsultacijos teikiamos vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka. Atitinkamai keičiamo įstatymo 10 straipsnio 6 dalyje nustatyta, kad VĮ „Regitra“ iki kalendorinių metų, einančių po mokestinio laikotarpio, vasario 1 d., apskaičiuoja mokėtiną valdytojo mokestį ir pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro ir Valstybinės mokesčių inspekcijos viršininko nustatyta Informacijos apie apskaičiuotą valdytojo mokestį teikimo tvarka. Keičiamo įstatymo 10 straipsnio 8 dalyje nustatyta, kad Valstybinė mokesčių inspekcija ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija ar vidaus reikalų ministro įgaliota institucija keičiasi mokesčiui administruoti reikalinga informacija. Keitimosi mokesčiui administruoti reikalinga informacija tvarką nustato vidaus reikalų ministras ar jo įgaliota institucija, suderinusi su Valstybine mokesčių inspekcija (toliau – VMI).

2. Pažymėtina, kad iš nurodytų Įstatymo projekto nuostatų nėra iki galo aišku, kas yra atsakingas už transporto priemonių taršos mokesčio administravimą. Pavyzdžiui, pagal Mokesčių administravimo įstatymo 15 straipsnį, už įstatymo 13 straipsnyje nurodytų mokesčių, išskyrus muitus, administravimą Lietuvos Respublikoje yra atsakinga VMI, o Mokesčių administravimo įstatymo nustatytais konkrečiais atvejais tam tikrus mokesčių administravimo veiksmus dėl atskirų mokesčių atlieka Aplinkos ministerija (ar jos įgaliota institucija) ir Žemės ūkio ministerija (ar jos įgaliota institucija). Atkreiptinas dėmesys į tai, kad Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 13 straipsnio 29 punkte ir 14 straipsnio 61 dalyje numatytos nuostatos, susijusios su motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio administravimu, tačiau Įstatymo projektu numatoma įvesti motorinių transporto priemonių taršos mokestį, kuris, Mokesčių administravimo įstatyme nereglamentuotas.

3. Šiuo metu taikomas ir renkamas motorinių transporto priemonių registracijos mokestis (Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo 3 straipsnio 1 punktas), VRM nuomone, ir toliau gali būti apskaičiuojamas ir surenkamas VĮ „Regitra“, nes yra tam pritaikyta infrastruktūra ir veiklos procesai. Tuo tarpu transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo 3 straipsnio 2 punkte nurodytas valdytojo mokestis, mūsų nuomone turėtų būti administruojamas VMI arba Aplinkos ministerijos.

             4. Atsižvelgdami į tai, kas išdėstyta, o taip pat ir aptarta ir darbiniuose pasitarimuose, siūlome tikslinti Įstatymo projekte nurodomą motorinių transporto priemonių taršos mokesčio administravimo mechanizmą. Manome, kad tikslinga būtų Įstatymo projekte nustatyti mokesčio modelį, kuriame VĮ „Regitra“ perduoda VMI pagal Įstatymo projekto 2 priede nustatytas formules parengtus transporto priemonių taršos mokesčiui apskaičiuoti būtinus ir VĮ „Regitra“ tvarkomus duomenis. Atitinkamai tikslintinos ir nuostatos dėl transporto priemonių taršos mokesčiui reikalingų tvarkų tvirtinimo – įvertinant tai, kad apimamos kelių ministerijų veiklos sritys, svarstytina galimybė pavesti tai nustatyti Vyriausybei.

             5. Taip pat, atkreipiame dėmesį, kad jau šiuo metu VĮ „Regitra“ patiria motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio administravimo išlaidų (VĮ „Regitra“ pateiktas duomenimis, nuo 2020 m. liepos 1 d., kai įsigaliojo Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo nuostatos, iki 2021 m. sausio 1 d., įmonė patyrė apie 170 000 eurų išlaidų), tačiau jos negali būti kompensuojamos iš biudžeto lėšų, nes tokia galimybė nėra numatyta įstatyme. Jei numatoma, kad įmonė ir toliau administruos šį mokestį, VĮ „Regitra“ patiriamų transporto priemonių registracijos mokesčio administravimo išlaidų kompensavimo prielaidos turėtų būti įteisintos papildant Įstatymo projektą. Siūlytume kartu su Finansų ministerija numatyti mechanizmą (įskaitant reikalingų teisės aktų pakeitimus), kad VĮ „Regitra“ patiriamos transporto priemonių registracijos mokesčio administravimo išlaidos galėtų būti kompensuojamos valstybės biudžeto lėšomis.

 

 

 

Vidaus reikalų viceministras

Vitalij Dmitrijev

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Darius Vasaris, tel. (8 5) 271 7138, el. p. darius.vasaris@vrm.lt 

Jurgita Laskevičiūtė, tel. (8 5) 271 8432, el. p. jurgita.laskeviciute@vrm.lt