Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

 

 

 

2014-10-14

 

PASIŪLYMAS

DĖL PROFESIONALIESIEMS INVESTUOTOJAMS SKIRTŲ KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ VALDYMO ĮMONIŲ

ĮSTATYMO PROJEKTO

Nr. XIIP-2179

 

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

2

9

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonių įstatymo (toliau – PISKISĮ) projektą (toliau – Projektas) siūloma pakeisti taip, kad profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų (toliau – PISKIS) valdymo įmonės turėtų teisę platinti jų valdomų kolektyvinio investavimo subjektų (toliau – KIS) vienetus/ akcijas ne vien tik profesionaliesiems, bet taip pat ir informuotiesiems bei kitiems neprofesionaliesiems investuotojams.

Projektas yra skirtas įgyvendinti Alternatyvaus investavimo fondų valdytojų direktyvą[1] (toliau – Direktyva), kuri reglamentuoja specialiųjų KIS valdymo įmonių, kurių valdomų KIS turtas viršija tam tikrą ribą, veiklą.

Direktyvos 43 str. leidžia ES valstybėms narėms pačioms nuspręsti, ar leisti Direktyvoje (kurią Lietuvoje įgyvendins PISKISĮ) nustatytą licenciją gavusioms specialiųjų KIS valdymo įmonėms platinti KIS vienetus/ akcijas ne tik profesionaliesiems, bet ir neprofesionaliesiems investuotojams. Direktyvos 43 str. suteikiama galimybe pasinaudojo dauguma ES valstybių narių, įskaitant tokius ES finansų centrus kaip Liuksemburgas ir Jungtinė Karalystė, o taip pat ir, pvz., Danija, Vokietija, Austrija, Čekija, Rumunija. Todėl tokiose ES valstybėse narėse įsteigtos ir veikiančios valdymo įmonės turės teisę platinti šių įmonių valdomų KIS investicinius vienetus/akcijas taip pat ir neprofesionaliesiems investuotojams. Atitinkamai, siekiant nepadaryti Lietuvos finansų rinkos ir Lietuvos Respublikoje įsteigtų ir veikiančių valdymo įmonių ir specialiesiems KIS mažiau konkurencingais palyginus su kitų ES valstybių narių rinkomis bei jose įsteigtomis ir veikiančiomis valdymo įmonėmis bei specialiųjų KIS, Lietuvai taip pat reikalinga pasinaudoti Direktyvos 43 str. suteikiama galimybe.

Tačiau dabartinėje Projekto redakcijoje Direktyvos 43 str. suteikiama galimybe nėra pasinaudoja. Priešingai, dabartinė Projekto redakcija numato draudimo PISKIS vienetus/akcijas platinti taip pat ir informuotiesiems ir (arba) kitiems neprofesionaliesiems investuotojams. Toks ribojimas vertintinas kaip:

(a)             suvaržymas, kuris neatitinka Lietuvos Respublikos finansų rinkų poreikių ir realijų;

(b)            nekuriantis jokios pridėtinės vertės, kadangi sukuria situaciją, kuomet neprofesionaliesiems investuotojams skirti KIS, valdomų didžiausią patirtį turinčių valdymo įmonių, galės būti platinami tiktai profesionaliesiems investuotojams, kurie į tokius KIS paprastai investuoja retai;

(c)             galintis lemti absurdišką situaciją, kuomet iki PISKISĮ įsigaliojimo veikę specialieji KIS galėtų būti priversti pasibaigti ir/arba jų investiciniai vienetai/akcijos nebegalėtų būti platinami informuotiesiems ir/arba kitiems neprofesionaliesiems investuotojams (kurie iki PISKISĮ įsigaliojimo bus investavę į tokius KIS), kas galėtų turėti neigiamą įtaką ne vien tik tokių valdymo įmonių veiklai, bet ir į tokius specialiuosius KIS iki PISKISĮ įsigaliojimo investavusių investuotojų teisėms ir interesams;

(d)            nustatantis bereikalingus ribojimus, kurie stabdo Lietuvos finansų rinkų vystymąsi ir daro KIS reguliavimą Lietuvos Respublikoje nenuoseklų ir netgi prieštaringą.

Iki šiol Lietuvoje KIS reguliavimas buvo vykdomas kryptingai siekiant pritraukti kuo daugiau investicijų ir šalies ūkio finansavimo prasme sukurti alternatyvą kredito įstaigų (daugiausiai – bankų) teikiamam finansavimui.  2013 m. liepos 1 d. įsigaliojo Lietuvos Respublikos informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymas (toliau – IISKISĮ) ir Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo (toliau – KISĮ) pakeitimai, kuriais buvo siekiama sukurti kuo palankesnę teisinę aplinką neprofesionaliesiems investuotojams skirtų specialiųjų KIS vystymui Lietuvoje bei investicijų iš platesnio nei profesionalieji investuotojai rato pritraukimui. Svarstymui pateiktoje Projekto redakcijoje siūlomas nustatyti informuotųjų ir kitų neprofesionalių asmenų investicijų į specialiuosius KIS draudimas būtų žingsnis atgal nuo pažangos, kuri buvo pasiekta KIS reguliavime paskutiniais minėtais KIS veiklos reguliavimo pakeitimais.

Be to, Lietuvoje profesionaliojo investuotojo statusą turinčių asmenų yra santykinai nedaug, todėl kyla grėsmė, kad atėmus galimybę platinti specialiųjų KIS vienetus/akcijas informuotiesiems ir/ar kitiems neprofesionaliesiems investuotojams, kolektyvinio investavimo galimybės Lietuvoje taptų stipriai apribotos.

Todėl siūlomi Projekto pakeitimai yra būtini siekiant užtikrinti, kad Lietuvos kapitalo rinkos neprarastų esamų į šias rinkas investuojančių neprofesionaliųjų investuotojų, kad būtų skatinama Lietuvos finansų rinkos plėtra bei užtikrintas KIS veiklos reguliavimo Lietuvos Respublikoje nuoseklumas.

Pasiūlymas:

Pagal šį įstatymą veikianti profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonė turi teisę platinti profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų investicinius vienetus ar akcijas profesionaliesiems investuotojams, informuotiesiems investuotojams ir kitiems neprofesionaliesiems investuotojams. Pagal šį įstatymą veikianti profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonė gali platinti profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų investicinius vienetus ar akcijas taip pat ir informuotiesiems investuotojams, jeigu kolektyvinis investavimo subjektas, kurio vienetai ar akcijos platinami taip pat ir informuotiesiems investuotojams, atitinka Informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo keliamus reikalavimus informuotiesiems investuotojams skirtiems kolektyvinio investavimo subjektams. Pagal šį įstatymą veikianti profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonė gali platinti profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų investicinius vienetus ar akcijas taip pat ir neprofesionaliesiems investuotojams, jeigu kolektyvinis investavimo subjektas, kurio vienetai ar akcijos platinami taip pat ir neprofesionaliesiems investuotojams, atitinka Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo reikalavimus, nustatytus neprofesionaliesiems investuotojams skirtiems specialiesiems kolektyvinio investavimo subjektams. Pagal šį įstatymą veikianti profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonė kitoje valstybėje narėje įsteigtų profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjekto ir (ar) trečiojoje valstybėje įsteigto profesionaliesiems investuotojams skirto kolektyvinio investavimo subjekto investicinius vienetus ir akcijas gali platinti Lietuvos Respublikoje taip pat ir informuotiesiems investuotojams ir (ar) kitiems neprofesionaliesiems investuotojams, jeigu profesionaliesiems investuotojams skirtas kolektyvinio investavimo subjektas, kurio investiciniai vienetai ir (ar) akcijos Lietuvos Respublikoje platinami taip pat ir informuotiesiems ir (ar) kitiems neprofesionaliesiems investuotojams, yra prižiūrimas tokio subjekto buveinės valstybės priežiūros institucijos ir jo veiklai yra taikomi buveinės valstybės teisės aktai reglamentuojantys atitinkamų prižiūrimų kolektyvinio investavimo subjektų veiklą siekiant užtikrinti investuotojų interesų apsaugą; tokia buveinės valstybės priežiūra ir tokių subjektų veiklą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta investuotojų interesų apsauga turi būti ne mažesnė nei ta, kurią užtikrina Lietuvos Respublikos teisės aktai reglamentuojantys atitinkamai informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinių investavimo subjektų veiklą ar viešai neprofesionaliesiems investuotojams platinamų specialiųjų kolektyvinio investavimo subjektų veiklą. Sprendimą dėl to, ar kitos valstybės narės ar trečiosios valstybės profesionaliesiems investuotojams skirto kolektyvinio investavimo subjekto, kurio investicinius vienetus ar akcijas ketinama platinti Lietuvos Respublikoje informuotiesiems ir (ar) neprofesionaliesiems investuotojams, valstybės narės ar trečiosios valstybės priežiūros institucijos vykdoma tokio kolektyvinio investavimo subjekto priežiūra yra ne mažesnė nei ta, kurią užtikrina Lietuvos Respublikos teisės aktai, priima Priežiūros institucija.

3

12

 

Argumentai:

Siūlomi Projekto pakeitimai numato galimybę PISKIS investicinius vienetus/ akcijas siūlyti taip pat ir informuotiesiems investuotojams, taip kaip jie yra apibrėžti Lietuvos Respublikos informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme. Todėl į Projektą reikalinga įtraukti informuotojo investuotojo sąvoką. 

 

Pasiūlymas:

Informuotasis investuotojas – informuotasis investuotojas, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme.

3

18

 

Argumentai:

Siūlomi Projekto pakeitimai numato galimybę PISKIS investicinius vienetus/ akcijas siūlyti taip ir neprofesionaliesiems investuotojams, taip kaip jie yra apibrėžti Lietuvos Respublikos finansinių priemonių rinkų įstatyme. Todėl į Projektą reikalinga įtraukti neprofesionaliojo investuotojo sąvoką. 

 

Pasiūlymas:

Neprofesionalus investuotojas – neprofesionalusis klientas, kaip jis apibrėžtas Finansinių priemonių rinkų įstatyme, išskyrus informuotuosius investuotojus.

3

24

 

Argumentai:

Punktas papildytas remiantis 2 str. 9 d. pakeitimo argumentų skiltyje išdėstytais motyvais bei siekiant užtikrinti Įstatymo projekto teksto vientisumą.

 

Pasiūlymas:

Profesionaliesiems investuotojams skirtas kolektyvinio investavimo subjektas –  kolektyvinio investavimo subjektas – investicinis fondas ar investicinė bendrovė, įskaitant subfondus, informuotiesiems investuotojams skirtus kolektyvinio investavimo subjektus – kuris:

3

24

1

Argumentai:

Punktas papildytas remiantis 2 str. 9 d. pakeitimo argumentų skiltyje išdėstytais motyvais bei siekiant užtikrinti Įstatymo projekto teksto vientisumą.

 

Pasiūlymas:

Pritraukia kapitalą iš keleto profesionaliųjų ir (ar) informuotųjų ir (ar) neprofesionaliųjų investuotojų, siekdamas jį investuoti tų investuotojų naudai pagal nustatytą investavimo politiką, ir

3

27

 

Argumentai:

Punktas papildytas remiantis 2 str. 9 d. pakeitimo argumentų skiltyje išdėstytais motyvais bei siekiant užtikrinti Įstatymo projekto teksto vientisumą.

 

Pasiūlymas:

Profesionaliesiems investuotojams skirto kolektyvinio investavimo subjekto investicinių vienetų ar akcijų platinimas – tiesioginis ar netiesioginis valdymo įmonės valdomo profesionaliesiems investuotojams skirto kolektyvinio investavimo subjekto investicinių vienetų ar akcijų siūlymas valdymo įmonės iniciatyva arba jos vardu Europos Sąjungoje gyvenantiems ar registruotas buveines turintiems profesionaliesiems ir (ar) informuotiesiems ir (ar) neprofesionaliesiems investuotojams.

3

45

 

Argumentai:

Punktas papildytas nuoroda į IISKISĮ, kadangi, atsižvelgiant į siūlomus pakeitimus, PISKIS valdymo įmonės turės teisę platinti jų valdomų KIS investicinius vienetus/ akcijas ir informuotiesiems investuotojams. 

 

Pasiūlymas:

Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme, Informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme, Finansinių priemonių rinkų įstatyme, Įmonių grupių konsoliduotos finansinės atskaitomybės įstatyme, Vertybinių popierių įstatyme ir Finansų įstaigų įstatyme.

7

4

 

Argumentai:

Projekto 7 str. 4 d. numato, kad subjektas, turintis licenciją, išduotą pagal KISĮ, kreipdamasis dėl licencijos pagal PISKISĮ, neturi antrą kartą pateikti tų pačių dokumentų priežiūros institucijai. Atsižvelgiant į 2 str. 9 d. pakeitimą ir jį pagrindžiančius argumentus, tokia pati galimybė turi būti numatyta ir toms valdymo įmonėms, kurios turi veiklos leidimą, išduotą pagal IISKISĮ. 

 

Pasiūlymas:

Kai juridinis asmuo, gavęs valdymo įmonės licenciją pagal Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą, arba gavęs valdymo įmonės veiklos leidimą pagal Informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą, kreipiasi dėl valdymo įmonės licencijos išdavimo pagal šį įstatymą, jis neturi antrąkart priežiūros institucijai pateikti dokumentų ir (ar) informacijos, kurie jau buvo pateikti kreipiantis dėl licencijos pagal Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą arba dėl veiklos leidimo pagal Informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą, jeigu juridinis asmuo informuoja priežiūros instituciją, kad pateiktų dokumentų ir (ar) informacijos turinys yra aktualus.

13

1

3

Argumentai:

Atsižvelgiant į siūlomus pakeitimus, PISKIS investiciniai vienetai/ akcijos galės būti siūlomi ne tik profesionaliesiems investuotojams, tačiau ir informuotiesiems investuotojams ir (arba) kitiems neprofesionaliesiems investuotojams. Todėl 13 str. 1 d. 3 p. numatyta nuostata netenka prasmės ir turi būti naikinama.

 

Pasiūlymas:

Panaikinti dalį 13 str. 1 d. 3 p. teksto pirmąją dalį t. y. panaikinti šį tekstą -  „užtikrinti, kad visi kolektyvinio investavimo subjekto dalyviai atitiktų šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus profesionaliojo investuotojo reikalavimus“;

35

1

 

Argumentai:

Punktas papildytas remiantis 2 str. 9 d. pakeitimo argumentų skiltyje išdėstytais motyvais bei siekiant užtikrinti Įstatymo projekto teksto vientisumą.

 

Pasiūlymas:

Lietuvos Respublikoje licenciją gavusi valdymo įmonė turi teisę platinti bet kurio jos valdomo Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje narėje įsteigto kolektyvinio investavimo subjekto investicinius vienetus ar akcijas profesionaliesiems, informuotiesiems ir (arba) kitiems neprofesionaliesiems investuotojams Lietuvos Respublikoje, kai priežiūros institucijai šiame įstatyme nustatyta tvarka yra pranešta apie ketinimą platinti investicinius vienetus ar akcijas ir gautas priežiūros institucijos pranešimas apie sutikimą bei įvykdytos kitos šiame straipsnyje nustatytos sąlygos.

35

2

7

Argumentai:

Atsižvelgiant į siūlymą leisti PISKIS investicinius vienetus/ akcijas siūlyti informuotiesiems investuotojams ir neprofesionaliesiems investuotojams, Projekto 35 str. 2 d. 7 p. nebetenka prasmės, todėl siūloma nuostatą kaip išdėstyta žemiau.

 

Pasiūlymas:

Informacija apie tai, kokiems investuotojams (t. y. profesionaliesiems ir (ar) informuotiesiems ir (ar) kitiems neprofesionaliesiems) ketinama platinti kolektyvinio investavimo subjekto investicinius vienetus ar akcijas;

37

1

 

Argumentai:

Punktas papildytas remiantis 2 str. 9 d. pakeitimo argumentų skiltyje išdėstytais motyvais bei siekiant užtikrinti Įstatymo projekto teksto vientisumą.

 

Pasiūlymas:

Kitoje valstybėje narėje licenciją gavusi valdymo įmonė turi teisę Lietuvos Respublikoje platinti profesionaliesiems ir (ar) informuotiesiems ir (ar) kitiems neprofesionaliesiems investuotojams savo valdomų kolektyvinio investavimo subjektų investicinius vienetus ar akcijas, jeigu priežiūros institucija iš valdymo įmonės valstybės narės priežiūros institucijos yra gavusi pažymą, kad kitoje valstybėje narėje licenciją gavusiai valdymo įmonei yra leista valdyti Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje narėje įsteigtą kolektyvinio investavimo subjektą vadovaujantis konkrečia investavimo strategija.

 

40

2

 

Argumentai:

Punktas papildytas remiantis 2 str. 9 d. pakeitimo argumentų skiltyje išdėstytais motyvais bei siekiant užtikrinti Įstatymo projekto teksto vientisumą.

 

Pasiūlymas:

Lietuvos Respublikoje licenciją gavusi valdymo įmonė turi teisę platinti trečiojoje valstybėje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų investicinius vienetus ar akcijas profesionaliesiems ir (ar) informuotiesiems ir (ar) kitiems neprofesionaliesiems investuotojams Lietuvos Respublikoje ir (ar) kitose valstybėse narėse, jeigu:

41

1

 

Argumentai:

Punktas papildytas remiantis 2 str. 9 d. pakeitimo argumentų skiltyje išdėstytais motyvais bei siekiant užtikrinti Įstatymo projekto teksto vientisumą.

 

Pasiūlymas:

Priežiūros institucija gali leisti Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje narėje licenciją gavusiai valdymo įmonei Lietuvos Respublikos teritorijoje platinti profesionaliesiems ir (ar) informuotiesiems ir (ar) kitiems neprofesionaliesiems investuotojams jos valdomų trečiojoje valstybėje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų ar Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje narėje įsteigtų finansuojančiųjų kolektyvinio investavimo subjektų, kurių finansuojamieji kolektyvinio investavimo subjektai nėra įsteigti Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje narėje, investicinius vienetus ar akcijas, jeigu:

Trečiojo skirsnio pavadinimo keitimas

Argumentai:

Projekto trečiojo skirsnio pavadinimas turėtų būti pakeičiamas siekiant užtikrinti teksto vientisumą.

 

Pasiūlymas:

Trečioje valstybėje įsteigtų valdymo įmonių teisė vykdyti Lietuvos Respublikoje įsteigtus kolektyvinio investavimo subjektus ir platinti savo valdomų kolektyvinio investavimo subjektų investicinius vienetus ar akcijas investuotojams Lietuvos Respublikoje

45 str. pavadinimas

Argumentai:

Projekto 45 str. pavadinimas turėtų būti pakeičiamas siekiant užtikrinti teksto vientisumą.

 

Pasiūlymas:

Trečiojoje valstybėje įsteigtų valdymo įmonių, valdančių Lietuvos Respublikoje įsteigtus kolektyvinio investavimo subjektus ir (arba) platinančių kolektyvinio investavimo subjektų investicinius vienetus ar akcijas investuotojams Lietuvos Respublikoje, veiklos sąlygos.

48 str. pavadinimas

Argumentai:

Projekto 48 str. pavadinimas turėtų būti pakeičiamas siekiant užtikrinti teksto vientisumą.

 

Pasiūlymas:

Trečiojoje valstybėje įsteigtos valdymo įmonės valdomų kolektyvinio investavimo subjektų investicinių vienetų ar akcijų platinimo investuotojams sąlygos Lietuvos Respublikoje

48

1

 

Argumentai:

 

Punktas papildytas remiantis 2 str. 9 d. pakeitimo argumentų skiltyje išdėstytais motyvais bei siekiant užtikrinti Įstatymo projekto teksto vientisumą.

 

Pasiūlymas:

Trečiojoje valstybėje įsteigta valdymo įmonė turi teisę platinti savo valdomo kolektyvinio investavimo subjekto investicinius vienetus ar akcijas profesionaliesiems ir (ar) informuotiesiems ir (ar) kitiems neprofesionaliesiems investuotojams Lietuvos Respublikos teritorijoje, jeigu valdymo įmonė laikosi šiame įstatyme numatytų skaidrumo, informacijos atskleidimo investuotojams reikalavimų, priežiūros institucijai teikia šio įstatymo 21 str. numatytas metų ataskaitas bei atitinka kitus šiame straipsnyje nustatytus reikalavimus.

57

1

3

Argumentai:

Atsižvelgiant į siūlomais pakeitimais sudaromą galimybę PISKIS investicinius vienetus/akcijas platinti informuotiesiems investuotojams ir kitiems neprofesionaliesiems investuotojams, nebelieka prasmės Projekte palikti nuostatas, numatančias atsakomybę už tokių KIS investicinių vienetų/akcijų platinimą informuotiesiems ir kitiems neprofesionaliesiems investuotojams.

 

Pasiūlymas:

Pašalinti projekto 57 str. 1 d. 3 p.;

57

5

3

Argumentai:

Atsižvelgiant į siūlomais pakeitimais sudaromą galimybę PISKIS investicinius vienetus/akcijas platinti informuotiesiems investuotojams ir kitiems neprofesionaliesiems investuotojams, nebelieka prasmės Projekte palikti nuostatas, numatančias atsakomybę už tokių KIS investicinių vienetų/akcijų platinimą informuotiesiems ir kitiems neprofesionaliesiems investuotojams.

 

Pasiūlymas:

Pašalinti projekto 57 str. 5 d. 3 p.

59

5

 

Argumentai:

Siekiant užtikrinti realią galimybę valdymo įmonėms, kurioms bus taikomas PISKISĮ, tinkamai pasirengti PISKISĮ įgyvendinimui valdymo įmonių veikloje bei užtikrinti teisėtų lūkesčių principo laikymąsi, turi būti nustatytas pereinamasis laikotarpis, kurio metu iki PISKISĮ įsigaliojimo įsteigti ir veikę informuotiesiems investuotojams skirti KIS bei kiti specialieji KIS iki PISKISĮ įsigaliojimo veikę pagal KISĮ, kurių steigimo dokumentuose įtvirtintas ribotas veiklos terminas, turėtų galimybę pasirinkti iki nustatyto veiklos termino pabaigos veikti pagal atitinkamai Lietuvos Respublikos informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą arba Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą.

 

Pasiūlymas:

Iki šio įstatymo įsigaliojimo įsteigti informuotiesiems investuotojams skirti kolektyvinio investavimo subjektai ir kiti specialieji kolektyvinio investavimo subjektai veikiantys pagal Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą, kurių steigimo dokumentuose įtvirtintas ribotas veiklos terminas, iki kolektyvinio investavimo subjekto veiklos laikotarpio arba pratęsto veiklos laikotarpio pabaigos (jeigu galimybė pratęsti yra numatyta informuotiesiems investuotojams skirto kolektyvinio investavimo subjekto steigimo dokumentuose) turi teisę veikti pagal atitinkamai Lietuvos Respublikos informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą arba Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą.

60

2

 

Argumentai:

Projekto tekste keitėsi numeracija, todėl atitinkamai buvo pakeisto nuorodos į straipsnius.

 

Pasiūlymas:

Šio įstatymo 3 straipsnio 31 dalis, 38 straipsnio 1 ir 2 dalys ir 39 straipsnio 1 dalis galioja iki 2015 m. liepos 2 d.

60

3

 

Argumentai:

Projekto tekste keitėsi numeracija, todėl atitinkamai buvo pakeisto nuorodos į straipsnius.

 

Pasiūlymas:

Šio įstatymo 57 straipsnio 4 dalis įsigalioja 2015 m. sausio 1 d.

60

4

 

Argumentai:

Įstatymo projekto tekste keitėsi numeracija, todėl atitinkamai buvo pakeisto nuorodos į straipsnius.

 

Pasiūlymas:

Šio įstatymo 3 straipsnio 32 dalis, 38 straipsnio 8 ir 9 dalys ir 39 straipsnio 3 dalis įsigalioja 2015 m. liepos 3 d.

60

5

 

Argumentai:

Įstatymo projekto tekste keitėsi numeracija, todėl atitinkamai buvo pakeisto nuorodos į straipsnius.

 

Pasiūlymas:

Šio įstatymo 57 straipsnio 4 dalis nuo 2015 m. sausio 1 d. laikoma 57 straipsnio 1 dalimi.

 

 

 

Teikia

Seimo narys                                                                                         Remigijus Šimašius

 



[1] 2011 m. birželio 8 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2011/61/ES dėl alternatyvaus investavimo fondų valdytojų, kuria iš dalies keičiami direktyvos 2003/41/EB ir 2009/65/EB bei reglamentai (EB) Nr. 1060/2009 ir (ES) Nr. 1095/2010 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/65/ES dėl finansinių priemonių rinkų, kuria iš dalies keičiamos Direktyva 2002/92/EB ir Direktyva 2011/61/ES.