2018-05-30
PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO ĮSTATYMO NR. XIII-198 2, 3, 4, 7, 8, 14, 17 STRAIPSNIŲ IR 5 PRIEDO PAKEITIMO įstatymo PROJEKTo nR. xIIIP-2112
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
str. |
str. d. |
p. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 (4) |
3 (3) |
|
Argumentai: Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija sistemiškai siekia išbraukti trenerius iš pedagoginių darbuotojų sąrašo ir prilyginti juos paprastiems biudžetinių įstaigų darbuotojams, sumažinti šiuo metu treneriams taikomas socialines garantijas (pailgintas atostogas, sutrumpintą darbo laiką). Visiškai neatsižvelgiama į trenerio darbo specifiką, tokiam darbui atlikti keliamus išsilavinimo reikalavimus. Šiuo metu treneriu gali dirbti tik specialų išsilavinimą turintis asmuo, tuo tarpu, išėmus trenerius iš pedagoginių darbuotojų sąrašo, treneriu galės dirbti bet kas, kas turės bent kiek žinių apie kuruojamą sporto šaką. Tokiu atveju, iškyla pavojus, kad treneriu dirbs reikiamų žinių apie sveikatą neturintis asmuo ir taip gali būti sužalojami jo treniruojami vaikai. Kyla pagrįstas klausimas ir dėl atsakomybės, jei treneriui nebebus keliami išsilavinimo reikalavimai, tikėtina, kad nebus ir atsakomybės dėl treniruojamiems vaikams sukeltų sveikatos sutrikdymų. Labai svarbus aspektas – socialinių partnerių nuomonė dėl šio pakeitimo. Vadovaujantis Lietuvos švietimo ir mokslo šakos kolektyvinės sutarties 17 punktu, visi įstatymų pakeitimai, kurie susiję su pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimu, turi būti derinami su švietimo šakos profesinėmis sąjungomis. Atsižvelgiant į tai, kad mažinant trenerių socialines garantijas, mažėja ir jų darbo užmokestis, šis pakeitimas turėjo būti suderintas su profesinėmis sąjungomis, tačiau tai nebuvo padaryta.
Pasiūlymas: Pataisyti Projekto 3 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3.
Biudžetinės įstaigos vadovas tvirtina biudžetinės įstaigos darbuotojų
pareigybių aprašymus, o biudžetinės įstaigos vadovo pareigybės aprašymą
tvirtina į pareigas priimanti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti
institucija ar jos įgaliotas asmuo. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos
įgaliota institucija patvirtina Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų,
išskyrus mokytojų
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 (7) |
3 (4) |
|
Argumentai: pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 3 str. 3 d. pakeitimui. Pasiūlymas: Pataisyti Projekto 4 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4.
Biudžetinių įstaigų darbuotojų, išskyrus biudžetinių įstaigų vadovus, jų
pavaduotojus, struktūrinių padalinių vadovus ir jų pavaduotojus, mokytojus
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 (14) |
5 (9) |
|
Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo 14 str. 9 d. bendroji nuostata numato vadovo vertinimą kartu su įstaigos darbuotojų atstovavimą įgyvendinančiais asmenimis, siūloma laikytis nuoseklumo ir atitinkamai papildyti siūlomas nuostatas dėl švietimo įstaigos ir švietimo pagalbos įstaigos vadovo vertinimo, numatant, kad ir jų vertinime dalyvauja įstaigos darbuotojų atstovavimą įgyvendinantys asmenys. Argumentai dėl 4 punkto pakeitimo pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 4 str. 6 d. pakeitimui.
Pasiūlymas: Pataisyti Projekto 6 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„9.
Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, kartu su biudžetinės
įstaigos darbuotojų atstovavimą įgyvendinančiais asmenimis, o mokyklos vadovo
– su mokyklos bendruomene, 1) labai gerai, – biudžetinės įstaigos vadovui vieniems metams nustato pareiginės algos kintamosios dalies dydį, ne mažesnį kaip 10 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies, ir gali skirti premiją; 2) gerai, – biudžetinės įstaigos vadovui vieniems metams nustato pareiginės algos kintamosios dalies dydį; 3) patenkinamai, – biudžetinės įstaigos vadovui vienus metus nenustato pareiginės algos kintamosios dalies dydžio; 4)
nepatenkinamai, – biudžetinės įstaigos vadovui, išskyrus mokyklos vadovą,
vieniems metams nustato mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies
koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu šio įstatymo 1 priede tai pareigybei
pagal vadovaujamo darbo patirtį numatytas minimalus koeficientas. Mokyklos vadovui
vieniems metams nustato mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies
koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu šio įstatymo 5 priede tai pareigybei
pagal
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 priedas |
1 |
Argumentai: Įstatymo projekto 5 priedo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų lentelėse pasitaiko koeficientų „persidengimo“ tarp skirtingą darbo stažą turinčių mokytojų. Vadovaujantis siūlomų koeficientų ribomis, didesnį darbo stažą įgijęs mokytojas gali gauti mažesnį darbo užmokestį Siūloma panaikinti koeficientų „persidengimus“. Atsižvelgiant į bendrą logiką, didesnę patirtį turintis darbuotojas, turi teisę gauti didesnį atlyginimą, o ne jausti grėsmę, kad jo darbo užmokestis gali būti teisėtai sumažintas.
1. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
“. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 priedas |
5 |
Argumentai: Siūloma koreguoti priedo 5 punktą ir numatyti, kad 15 procentų kontaktinių valandų etate turi būti skirtos pamokoms, skirtoms mokinio ugdymo poreikiams tenkinti, pamokoms mokymosi pagalbai teikti, neformaliojo vaikų švietimo valandoms, vadovavimui mokinių brandos darbams, kadangi kiekvienas mokytojas turi pareigą individualizuoti ugdomąją veiklą, didesnį dėmesį skirti skirtingiems mokinių poreikiams ir tos 15 procentų kontaktinių valandų leis realiai jam tai padaryti.
Pasiūlymas: Pataisyti Projekto 5 priedo 5 punktą ir jį išdėstyti taip: 5. Kontaktinės valandos skiriamos bendrojo ugdymo srities (dalyko), profesinio mokymo, formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms įgyvendinti pagal ugdymo (mokymo) planuose numatytas valandas, neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas) švietimo programoms – pagal programoje numatytas valandas. Ne mažiau kaip 15 procentų kontaktinių valandų etate turi būti skirtos pamokoms, skirtoms mokinio ugdymo poreikiams tenkinti, pamokoms mokymosi pagalbai teikti, neformaliojo vaikų švietimo valandoms, vadovavimui mokinių brandos darbams.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 priedas |
11 |
Argumentai: pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 5 priedo 1 punkto pakeitimui.
11. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 priedas |
17 |
Argumentai: pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 5 priedo 1 punkto pakeitimui.
17. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 priedas |
22 |
Argumentai: pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 5 priedo 1 punkto pakeitimui.
22. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 priedas |
27 |
Argumentai: pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 5 priedo 1 punkto pakeitimui.
27. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 priedas |
31 |
Argumentai: pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 5 priedo 1 punkto pakeitimui.
31. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 priedas |
37 |
Argumentai: pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 5 priedo 1 punkto pakeitimui.
37. Šiame skyriuje nurodytų pagalbos mokiniui specialistų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
|
Teikia:
Seimo nariai Aušra Papirtienė
Kęstutis Smirnovas (pasirašė 2018-05-31)