Projekto Nr.XIIIP-2199
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
ELEKTRONINIŲ PINIGŲ IR ELEKTRONINIŲ PINIGŲ ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. XI-1868 PAKEITIMO ĮSTATYMO Nr. XIII-1094 1 IR 2 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2018 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 11 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 11 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Elektroninių pinigų įstaigai, kuri teikia mokėjimo
paslaugas, mutatis mutandis taikomi Mokėjimo įstaigų įstatymo 9
straipsnio 1 2 dalies 4 punkto, 11, 17, 18, 19, 20, 21, 23 ir 40
straipsnių reikalavimai, o priežiūros institucija mutatis mutandis turi
Mokėjimo įstaigų įstatymo 11, 18, 19, 20, 23 ir 40 straipsniuose priežiūros
institucijai nustatytas teises ir pareigas.“
2 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 13 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 15 punktą ir jį išdėstyti taip:
„15) vadovų tapatybės duomenis (asmens vardą, pavardę, asmens kodą
(jeigu asmens kodo neturi, – gimimo datą ir vietą) ir dokumentus, kuriais
patvirtinama, kad jie atitinka šio įstatymo 16 straipsnio 2 ir 3 dalyse
dalyje nustatytus nepriekaištingos reputacijos, kvalifikacijos ir
patirties reikalavimus;“.
2. Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 13 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Priežiūros institucija privalo išnagrinėti pateiktus dokumentus,
duomenis ir (arba) informaciją, priimti sprendimą dėl elektroninių pinigų
įstaigos licencijos išdavimo ir apie tai raštu pranešti prašymą pateikusiam
juridiniam asmeniui ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo prašymo gavimo dienos,
atsižvelgdama į Lietuvos banko įstatymo 431 šio įstatymo
31 straipsnio 1 dalies straipsnio nuostatas.“
3 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 14 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 14 straipsnio 3 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7) vadovų tapatybės duomenis (asmens vardą, pavardę, asmens kodą
(jeigu asmens kodo neturi, – gimimo datą ir vietą) ir dokumentus, kuriais
patvirtinama, kad jie atitinka šio įstatymo 16 straipsnio 4 ir 5 dalyse dalyje
nustatytus reikalavimus;“.
2. Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 14 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:
„8. Priežiūros institucija privalo išnagrinėti pateiktus dokumentus,
duomenis ir (arba) informaciją, priimti sprendimą dėl elektroninių pinigų
įstaigos ribotos veiklos licencijos išdavimo ir apie tai raštu pranešti prašymą
pateikusiam juridiniam asmeniui ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo
gavimo dienos, atsižvelgdama į šio įstatymo 31 straipsnio 1 dalį
Lietuvos banko įstatymo 431 straipsnio nuostatas.“
4 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 16 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 16 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„16 straipsnis. Elektroninių pinigų įstaigos ir jos
organai ir vadovai bei jos tarpininkų vadovai
1. Elektroninių pinigų įstaigoje, turinčioje elektroninių pinigų įstaigos licenciją, turi būti šie organai: visuotinis akcininkų susirinkimas, valdyba ir vadovas. Elektroninių pinigų įstaigoje, turinčioje elektroninių pinigų įstaigos ribotos veiklos licenciją, turi būti šie organai: visuotinis akcininkų susirinkimas ir vadovas, o jeigu elektroninių pinigų įstaiga, turinti elektroninių pinigų įstaigos ribotos veiklos licenciją, yra akcinė bendrovė, – ir stebėtojų taryba arba valdyba.
1.2. Elektroninių pinigų įstaigos
vadovai yra:
1) administracijos vadovas; vadovai (vadovas ir jo
pavaduotojas);
2) valdybos nariai (jeigu valdyba sudaryta);
3) stebėtojų tarybos nariai (jeigu stebėtojų taryba sudaryta);
4) asmenys, atsakingi už elektroninių pinigų leidimo veiklos valdymą (struktūrinių padalinių vadovai), jeigu elektroninių pinigų įstaiga leidžia elektroninius pinigus ir tuo pačiu metu vykdo kitą šio įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytą veiklą (jeigu tokie asmenys paskirti);
5) asmenys, atsakingi už mokėjimo paslaugų teikimą, jeigu elektroninių pinigų įstaiga teikia mokėjimo paslaugas, nesusijusias su elektroninių pinigų leidimu.
2.3.
Elektroninių pinigų įstaigos, turinčios elektroninių pinigų įstaigos licenciją,
vadovai turi būti nepriekaištingos reputacijos, kurią
vertinant ir turėti
kvalifikaciją ir patirtį, leidžiančią tinkamai eiti pareigas. Vertinant šių
vadovų nepriekaištingą reputaciją,
mutatis mutandis taikomos Bankų įstatymo 34 straipsnio 12 ir 13 dalių
nuostatos. Elektroninių pinigų
įstaigos, turinčios elektroninių pinigų įstaigos
licenciją, vadovų kvalifikacija
ir patirtis vertinamos atsižvelgiant į asmens išsilavinimo lygį ir pobūdį,
kvalifikacijos tobulinimą, profesinės veiklos ar darbo patirties pobūdį ir
trukmę bei į kitus veiksnius, kurie gali turėti įtakos asmens kvalifikacijai ir
patirčiai. Elektroninių pinigų
įstaigos, turinčios elektroninių pinigų įstaigos licenciją, vadovų reputacijos, kvalifikacijos ir patirties
reikalavimai vertinami priežiūros institucijos teisės aktų nustatyta tvarka.
3. Elektroninių pinigų įstaigos, turinčios elektroninių pinigų įstaigos
licenciją, administracijos vadovas, asmuo, atsakingas už elektroninių pinigų
leidimo veiklos valdymą, jeigu elektroninių pinigų įstaiga leidžia
elektroninius pinigus ir tuo pačiu metu vykdo kitą šio įstatymo 12 straipsnio 1
dalies 4 punkte nurodytą veiklą, asmuo, atsakingas už mokėjimo paslaugų
teikimą, jeigu elektroninių pinigų įstaiga teikia mokėjimo paslaugas,
nesusijusias su elektroninių pinigų leidimu, turi būti įgiję aukštąjį
universitetinį ar jam prilygintą socialinių mokslų studijų srities teisės
studijų krypčių grupės arba verslo ir vadybos studijų krypčių grupės ar
ekonomikos krypties išsilavinimą (bakalauro ir magistro kvalifikacinius
laipsnius) ar teisininko kvalifikacinį laipsnį (vienpakopį teisinį
universitetinį išsilavinimą) ir būti ne mažiau kaip vienus metus per
paskutinius 5 metus finansines paslaugas teikiančioje įmonėje dirbę darbą,
tiesiogiai susijusį su finansinių paslaugų teikimu, arba tokiam darbui
lygiavertį darbą kitose įmonėse, įstaigose ar organizacijose arba dirbę
revizoriumi, auditoriumi, auditoriaus padėjėju, teisininku, finansininku
(buhalteriu), juridinio asmens ar jo struktūrinio padalinio vadovu. Jeigu
elektroninių pinigų įstaigoje, turinčioje elektroninių pinigų įstaigos
licenciją, yra sudaryti kolegialūs organai, šiuos reikalavimus taip pat turi
atitikti bent vienas kolegialaus organo narys.
4. Elektroninių pinigų įstaigos, turinčios
elektroninių pinigų įstaigos ribotos veiklos licenciją, vadovai turi
būti pasirengę ir tinkami eiti pareigas. Elektroninių pinigų įstaigos, turinčios elektroninių
pinigų įstaigos ribotos veiklos licenciją, vadovų pasirengimas ir tinkamumas vertinami priežiūros
institucijos teisės aktų nustatyta tvarka. Elektroninių pinigų įstaigos,
turinčios elektroninių pinigų įstaigos ribotos veiklos licenciją, vadovu vadovų
pasirengimas vertinamas atsižvelgiant į asmens išsilavinimo lygį ir pobūdį,
kvalifikacijos kėlimą, profesinės veiklos ar darbo patirties pobūdį ir trukmę
bei į kitus veiksnius, kurie gali turėti įtakos asmens kvalifikacijai ir
patirčiai. Elektroninių pinigų įstaigos, turinčios elektroninių pinigų įstaigos
ribotos veiklos licenciją, vadovas
negali būti asmuo, kuris laikomas tinkamu, jeigu jis atitinka bent vieną iš šių sąlygų:
1) jis yra pripažintas kaltu padaręs, sunkų, labai sunkų nusikaltimą arba nusikaltimą ar baudžiamąjį nusižengimą nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai, visuomenės saugumui, valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar juos atitinkančias nusikalstamas veikas pagal kitų valstybių baudžiamuosius įstatymus, jeigu jo teistumas už šiame punkte nurodytus nusikaltimus nėra išnykęs ar panaikintas arba nepraėjo 3 metai nuo teismo nuosprendžio, kuriuo fizinis asmuo yra pripažintas kaltu dėl šiame punkte nurodytų baudžiamųjų nusižengimų padarymo, įsiteisėjimo;
2) jam už šiurkštų įstatymo ar kito teisės akto, reglamentuojančio finansinių paslaugų teikimą arba finansų įstaigų veiklą, reikalavimo pažeidimą, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo pažeidimą pritaikyta administracinė nuobauda arba kita įstatymuose nustatyta poveikio priemonė, jeigu nuo sprendimo taikyti administracinę nuobaudą arba kitą įstatymuose nustatytą poveikio priemonę įsigaliojimo dienos nepraėjo 3 metai;
3) jis tiesiogiai ar netiesiogiai valdo arba valdė kvalifikuotąją įstatinio kapitalo ir (arba) balsavimo teisių dalį arba dalį, leidžiančią daryti tiesioginį ir (arba) netiesioginį lemiamą poveikį juridiniam asmeniui, arba yra ar buvo vadovu juridinio asmens, kuriam buvo panaikinta teisė verstis finansinių paslaugų teikimu arba už šiurkštų įstatymo ar kito teisės akto, reglamentuojančio finansinių paslaugų teikimą arba finansų įstaigų veiklą, reikalavimo pažeidimą buvo pritaikyta kita poveikio priemonė, jeigu nepraėjo 3 metai nuo sprendimo taikyti poveikio priemonę įsigaliojimo dienos, arba tam juridiniam asmeniui yra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už šios dalies 1 punkte nurodytas nusikalstamas veikas ir nepraėjo 3 metai nuo teismo nuosprendžio įsiteisėjimo.
5. Elektroninių pinigų įstaigos, turinčios elektroninių pinigų įstaigos
ribotos veiklos licenciją, administracijos vadovas, asmuo, atsakingas už
elektroninių pinigų leidimo veiklos valdymą, jeigu elektroninių pinigų įstaiga
leidžia elektroninius pinigus ir tuo pačiu metu vykdo kitą šio įstatymo 12
straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytą veiklą, ir asmuo, atsakingas už mokėjimo
paslaugų teikimą, jeigu elektroninių pinigų įstaiga teikia mokėjimo paslaugas,
nesusijusias su elektroninių pinigų leidimu, turi būti įgiję aukštąjį
universitetinį ar jam prilygintą socialinių mokslų studijų srities teisės
studijų krypčių grupės arba verslo ir vadybos studijų krypčių grupės ar
ekonomikos krypties išsilavinimą (bakalauro ir magistro kvalifikacinius
laipsnius) ar teisininko kvalifikacinį laipsnį (vienpakopį teisinį
universitetinį išsilavinimą) arba būti ne mažiau kaip vienus metus per
paskutinius 5 metus finansines paslaugas teikiančioje įmonėje dirbę darbą,
tiesiogiai susijusį su finansinių paslaugų teikimu, arba tokiam darbui
lygiavertį darbą kitose įmonėse, įstaigose ar organizacijose arba dirbę
revizoriumi, auditoriumi, auditoriaus padėjėju, teisininku, finansininku
(buhalteriu), juridinio asmens ar jo struktūrinio padalinio vadovu. Jeigu
elektroninių pinigų įstaigoje, turinčioje elektroninių pinigų įstaigos ribotos
veiklos licenciją, yra sudaryti kolegialūs organai, šiuos reikalavimus taip pat
turi atitikti bent vienas kolegialaus organo narys.
6. Šio straipsnio 2–5 dalyse nustatyti
reikalavimai vertinami priežiūros institucijos teisės aktų nustatyta tvarka.
7.5. Tarpininko
administracijos vadovai (vadovas ir jo pavaduotojas) ir asmenys, atsakingi už
mokėjimo paslaugų teikimo veiklos valdymą (struktūrinių padalinių vadovai)
(toliau, kai šiame įstatyme kalbama apie tarpininko administracijos vadovus
(vadovą ir jo pavaduotoją) ir asmenis, atsakingus už mokėjimo paslaugų teikimo
veiklos valdymą (struktūrinių padalinių vadovus), kartu – tarpininko vadovai),
kai tarpininkas nėra mokėjimo paslaugų teikėjas, turi būti pasirengę ir tinkami eiti pareigas. Tarpininko vadovų, kai tarpininkas nėra mokėjimo paslaugų teikėjas, pasirengimas ir tinkamumas vertinami priežiūros
institucijos teisės aktų nustatyta tvarka.
Tarpininko vadovų, kai tarpininkas nėra mokėjimo paslaugų teikėjas, pasirengimas vertinamas atsižvelgiant į asmens
išsilavinimo lygį ir pobūdį, kvalifikacijos kėlimą, profesinės veiklos ar darbo
patirties pobūdį ir trukmę bei į kitus veiksnius, kurie gali turėti įtakos
asmens kvalifikacijai ir patirčiai. Tarpininko vadovams, kai tarpininkas nėra mokėjimo
paslaugų teikėjas, mutatis mutandis taikomi šio straipsnio 4 dalyje
nustatyti tinkamumo reikalavimai.
Tarpininko administracijos vadovas ir asmuo, atsakingas už mokėjimo
paslaugų teikimo veiklos valdymą (struktūrinio padalinio vadovas) (toliau, kai
šiame įstatyme kalbama apie tarpininko administracijos vadovą ir asmenį,
atsakingą už mokėjimo paslaugų teikimo veiklos valdymą (struktūrinio padalinio
vadovą), kartu – tarpininko vadovas), kai tarpininkas nėra mokėjimo paslaugų
teikėjas, turi būti ne mažiau kaip vienus metus finansines paslaugas
teikiančioje įmonėje dirbę darbą, tiesiogiai susijusį su finansinių paslaugų
teikimu, arba ne mažiau kaip vienus metus dirbę juridinio asmens ar jo
struktūrinio padalinio vadovu. Tarpininko vadovui, kai tarpininkas nėra
mokėjimo paslaugų teikėjas, mutatis mutandis taikomi šio straipsnio 4
dalies reikalavimai. Tarpininko vadovo, kai tarpininkas nėra mokėjimo paslaugų
teikėjas, kvalifikacijos ir patirties reikalavimai ir
šio straipsnio 4 dalyje nustatyti reikalavimai vertinami priežiūros
institucijos teisės aktų nustatyta tvarka.
8.6. Elektroninių pinigų įstaiga
priežiūros institucijai jos nustatyta tvarka privalo pranešti apie numatomus
elektroninių pinigų įstaigos vadovų pasikeitimus, išskyrus šio straipsnio 11
9 dalyje nurodytus atvejus, kai pranešimas nėra reikalingas, ir kartu
pateikti priežiūros institucijos nustatytą informaciją, reikalingą įvertinti,
ar vadovai atitinka jiems šio straipsnio 2–5 3 ir 4 dalyse
nustatytus reikalavimus. Iš naujo išrinkti (paskirti) elektroninių pinigų
įstaigos vadovai gali pradėti eiti pareigas tik tuo atveju, jeigu priežiūros
institucija neprieštarauja jų kandidatūroms. Priežiūros institucija turi teisę
prieštarauti elektroninių pinigų įstaigos vadovų kandidatūroms, jeigu jie
neatitinka šio straipsnio 2–5 3 ir 4 dalyse nustatytų reikalavimų.
9.7. Kai
tarpininkas nėra mokėjimo paslaugų teikėjas, elektroninių pinigų įstaiga
privalo užtikrinti, o priežiūros institucijos reikalavimu – įrodyti, kad jos
vardu veikiančių tarpininkų vadovai atitinka šio straipsnio 7 5
dalyje nustatytus reikalavimus.
10. 8. Jeigu priežiūros institucija per
30 darbo dienų nuo pranešimo apie numatomus vadovų pasikeitimus ir visos
reikalaujamos informacijos gavimo dienos nepareiškia prieštaravimo, laikoma,
kad priežiūros institucija neprieštarauja numatomų išrinkti (skirti) vadovų
kandidatūroms.
11.9.
Laikoma, kad priežiūros institucija neprieštarauja numatomo išrinkti (paskirti) elektroninių pinigų įstaigos
vadovo kandidatūrai, jeigu:
1) asmuo renkamas arba skiriamas į naujas pareigas
toje pačioje elektroninių pinigų įstaigoje, kurioje jo kandidatūra jau buvo
įvertinta priežiūros institucijos ir jai neprieštarauta, arba pakartotinai
renkamas arba skiriamas į tas pačias pareigas toje pačioje elektroninių pinigų
įstaigoje ir išrinkimo arba paskyrimo į naujas pareigas metu atitinka šio straipsnio 2–5 3–4
dalyse nustatytus reikalavimus;
2) asmuo renkamas arba skiriamas tuo atveju, kai saugiai ir patikimai elektroninių pinigų įstaigos veiklai užtikrinti būtina nedelsiant išrinkti arba paskirti elektroninių pinigų įstaigos vadovą ir dėl to elektroninių pinigų įstaiga negali iš anksto pranešti priežiūros institucijai apie numatomą elektroninių pinigų vadovo pasikeitimą.
12.10. Elektroninių pinigų įstaiga, šio
straipsnio 11 9 dalyje nurodytais atvejais paskyrusi arba
išrinkusi vadovą, apie tai turi pranešti priežiūros institucijai jos nustatyta
tvarka ir terminais.
13.11. Šio
straipsnio 2, 3, 8 6, 11 9 ir 12 10
dalys mutatis mutandis taikomos ir užsienio valstybės elektroninių
pinigų įstaigos filialo vadovams.“
5 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 18 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 18 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Elektroninių pinigų įstaiga, siekdama kitoje valstybėje narėje
leisti elektroninius pinigus neįsteigusi filialo, turi apie tai pranešti
priežiūros institucijai, nurodydama savo pavadinimą, adresą, licencijos numerį,
valstybę narę, kurioje planuoja leisti elektroninius pinigus, o jeigu ketina
leisti elektroninius pinigus kitoje valstybėje narėje įsteigusi filialą,
priežiūros institucijai turi pranešti ir šio įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 3
ir 6 punktuose nurodytą informaciją apie veiklą kitoje valstybėje narėje,
pateikti filialo organizacinės struktūros aprašymą, filialo vadovo (vadovų)
tapatybės duomenis bei įsipareigojimo vykdyti filialo patikrinimus ne rečiau
kaip kartą per metus aprašymą. Jeigu elektroninių pinigų įstaiga kitoje
valstybėje narėje planuoja platinti ir išpirkti elektroninius pinigus per
fizinį ar juridinį asmenį, priežiūros institucijai taip pat turi būti nurodomas
šio asmens pavadinimas (vardas, pavardė), buveinė (veiklos adresas), organizacinė
struktūra, kontaktiniai duomenys. Kai elektroninių pinigų įstaiga ketina
veiklos funkcijų vykdymą perduoti kitam asmeniui kitoje valstybėje narėje, ji
apie tai šioje dalyje priežiūros institucijos nustatyta tvarka
praneša priežiūros institucijai. Detalią pranešimo apie ketinimą kitoje
valstybėje narėje leisti elektroninius pinigus, platinti ir išpirkti
elektroninius pinigus per fizinį ar juridinį asmenį, veiklos funkcijų
vykdymą perduoti kitam asmeniui pateikimo, nagrinėjimo tvarką ir detalius šioje
dalyje nurodytų pateikiamų dokumentų turinio ir formos reikalavimus nustato
priežiūros institucija.“
6 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 20 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 20 straipsnio 7 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8) filialo vadovo (vadovų) tapatybės duomenis (asmens vardą, pavardę,
asmens kodą (jeigu asmens kodo neturi, – gimimo datą ir vietą) ir dokumentus,
kuriais patvirtinama, kad jie atitinka šio įstatymo 16 straipsnio 2 ir 3
dalyse dalyje nustatytus nepriekaištingos reputacijos,
kvalifikacijos ir patirties reikalavimus;“.
2. Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 20 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:
„10. Priežiūros institucija privalo išnagrinėti pateiktus dokumentus,
duomenis ir (arba) informaciją, priimti sprendimą dėl užsienio valstybės
elektroninių pinigų įstaigos filialo licencijos išdavimo ir apie tai raštu
pranešti prašymą pateikusiam asmeniui ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo prašymo
gavimo dienos, atsižvelgdama į šio įstatymo 31 straipsnio 1 dalies Lietuvos
banko įstatymo 431 straipsnio nuostatas.“
3. Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 20 straipsnio 11 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo vadovai
neatitinka šio įstatymo 16 straipsnio 2 ar 3 dalyje nustatytų
reikalavimų;“.
7 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 28 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 28 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Elektroninių pinigų įstaiga, kuri yra finansų įmonė, privalo užtikrinti, kad būtų vykdomos vidaus audito funkcijos. Elektroninių pinigų įstaiga gali pavesti šias funkcijas atlikti kitam asmeniui. Vidaus audito funkcijų perdavimui netaikomos šio įstatymo 26 straipsnio nuostatos. Detalius vidaus audito funkcijų vykdymo reikalavimus nustato priežiūros institucija.“
8 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 29 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 29 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Elektroninių pinigų įstaigos privalo priežiūros institucijos
nustatyta tvarka nagrinėti elektroninių pinigų turėtojų skundus (prašymus),
susijusius su elektroninių pinigų įstaigų teikiamomis paslaugomis ir (arba)
su elektroninių pinigų turėtojais sudarytomis sutartimis (toliau – skundas). Elektroninių
pinigų įstaiga privalo išnagrinėti rašytinį elektroninių pinigų turėtojo skundą
ir ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos pateikti išsamų,
motyvuotą, dokumentais pagrįstą atsakymą raštu popieriuje ar naudodama kitą
patvariąją laikmeną, jeigu dėl to susitarė elektroninių pinigų turėtojas ir elektroninių
pinigų įstaiga. Išskirtiniais atvejais, kai dėl priežasčių, kurių elektroninių
pinigų įstaiga negali kontroliuoti, atsakymo neįmanoma pateikti per 15 darbo
dienų, ji turi išsiųsti negalutinį atsakymą, aiškiai nurodžiusi atsakymo į
skundą vėlavimo priežastis ir terminą, iki kurio elektroninių pinigų turėtojas
gaus galutinį atsakymą. Bet kuriuo atveju galutinio atsakymo pateikimo terminas
neturi viršyti 35 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos. Elektroninių pinigų įstaiga elektroninių pinigų turėtojų skundus
nagrinėja neatlygintinai.“
9 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 31 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti netekusiu galios 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 31 straipsnį.
31 straipsnis. Prašymų išduoti licencijas ar atlikti kitus veiksmus
nagrinėjimas ir priežiūros institucijos sprendimai
1. Prašymas išduoti šiame įstatyme nustatytas licencijas, leidimus ar
atlikti kitus veiksmus (toliau šiame straipsnyje – prašymas išduoti leidimą)
nagrinėjamas ir sprendimas dėl jo priimamas per šiame įstatyme nustatytus
terminus. Jeigu pateikti dokumentai turi formos ar turinio trūkumų arba
pateikti ne visi dokumentai, duomenys ir (arba) informacija, reikalingi
sprendimui priimti, priežiūros institucija turi teisę pareikalauti pašalinti trūkumus
ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus, duomenis ir (arba) informaciją. Be to,
priežiūros institucija turi teisę pareikalauti papildomų dokumentų, duomenų ir
(arba) informacijos, reikalingų sprendimui priimti. Jeigu priežiūros
institucija pareikalauja papildomų dokumentų, duomenų ir (arba) informacijos
arba papildomus dokumentus, duomenis ir (arba) informaciją pateikia pats
pareiškėjas, prašymo nagrinėjimo ir sprendimo priėmimo terminas skaičiuojamas
nuo papildomai pateiktų dokumentų, duomenų ir (arba) informacijos gavimo
dienos.
2. Priežiūros institucija turi teisę atsisakyti išduoti leidimą, jeigu
yra pakankamas pagrindas manyti, kad išdavus leidimą bus pažeidžiami
elektroninių pinigų turėtojų turtiniai interesai arba kils pavojus elektroninių
pinigų įstaigos, užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo ar
visos elektroninių pinigų įstaigų sistemos stabilumui ir patikimumui, taip pat
jeigu yra kitų įstatymuose nustatytų pagrindų.
3. Apie priimtą sprendimą dėl leidimo išdavimo priežiūros institucija
ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos praneša prašymą
išduoti leidimą pateikusiam asmeniui. Priežiūros institucijos atsisakymas
išduoti leidimą turi būti motyvuotas.
4. Priežiūros institucijos prašymu valstybės ir savivaldybių
institucijos, kiti asmenys privalo nedelsdami priežiūros institucijai pateikti
turimą informaciją apie elektroninių pinigų įstaigos, užsienio valstybės
elektroninių pinigų įstaigos steigėjus, akcininkus, vadovus, jų asmens
duomenis, įskaitant duomenis apie teistumą, finansinę būklę, veiklą, nustatytus
įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimus, atliktų patikrinimų ir revizijų
išvadas ir kitą informaciją, kuri priežiūros institucijai reikalinga priimant
sprendimą dėl leidimo elektroninių pinigų įstaigai ar užsienio valstybės
elektroninių pinigų įstaigos filialui išdavimo.
10 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 32 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 32 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„32 straipsnis. Priežiūros tikslu gautos informacijos apsauga
Elektroninių pinigų įstaigų ir užsienio valstybių elektroninių pinigų
įstaigų filialų priežiūros tikslu gautos informacijos apsaugai mutatis
mutandis taikomos Bankų įstatymo 65 straipsnio Lietuvos banko įstatymo 43 straipsnio nuostatos.“
11 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 33 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 33 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„33 straipsnis. Priežiūros institucijos pareigos ir teisės
1. Be kitų Lietuvos banko įstatyme, šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytų pareigų ir teisių, priežiūros institucija turi teisę:
1) priimti teisės aktus ir rekomendacijas dėl prižiūrimų elektroninių
pinigų įstaigų veiklos ir priežiūros;
2) priežiūros tikslais pareikalauti, kad prižiūrima elektroninių pinigų
įstaiga per priežiūros institucijos nustatytus terminus pateiktų visą
informaciją, įskaitant asmens duomenis, ir dokumentus, susijusius su
elektroninių pinigų įstaigos steigimu, akcininkais, vadovais, valdymu, veikla,
rizikos ribojimu, finansine būkle, elektroninių pinigų įstaigos filialais,
tarpininkais, fiziniais ir juridiniais asmenimis, kurie platina ir išperka
elektroninius pinigus, ir kitais asmenimis, kuriems perduotas veiklos funkcijų
vykdymas, skolininkais, ir juos gauti;
3) atlikti elektroninių pinigų įstaigos, jos filialo, tarpininko ir
kito asmens, kuriam perduotas veiklos funkcijų vykdymas, įskaitant filialą,
tarpininką ir kitą asmenį, kuriam perduotas veiklos funkcijų vykdymas, kitoje
valstybėje narėje, patikrinimą;
4) duoti elektroninių pinigų įstaigai šio straipsnio 2 dalyje
nustatytus nurodymus, kuriuos elektroninių pinigų įstaiga privalo įvykdyti
priežiūros institucijos nustatytais terminais ir nedelsdama raštu apie tai pranešti
priežiūros institucijai;
51) jeigu
elektroninių pinigų įstaigos organų priimti sprendimai kelia pavojų
elektroninių pinigų įstaigos veiklos stabilumui ir patikimumui, įstatymų
nustatyta tvarka kreiptis į teismą, kad tokie sprendimai būtų pripažinti
negaliojančiais;
62) jeigu
elektroninių pinigų įstaigos vykdoma kita negu elektroninių pinigų leidimo
veikla turi ar gali turėti neigiamą įtaką elektroninių pinigų įstaigos
finansiniam patikimumui ar galimybei stebėti, kaip elektroninių pinigų įstaiga
vykdo visus šiame įstatyme nustatytus reikalavimus, reikalauti, kad būtų
įsteigtas atskiras juridinis asmuo elektroninių pinigų leidimo veiklai vykdyti;
73) sudaryti
sutartis su audito įmonėmis ar kitais tinkamą kvalifikaciją turinčiais
asmenimis dėl elektroninių pinigų įstaigos patikrinimo atlikimo, kad būtų
nustatyta elektroninių pinigų įstaigos turto vertė, elektroninių pinigų
įstaigos finansinė būklė, įvertintos prisiimtos rizikos ar patikrinti kiti
elektroninių pinigų įstaigos veiklos klausimai. Jeigu
atlikus patikrinimą nustatoma, kad elektroninių pinigų įstaiga priežiūros institucijai pateikė neteisingą
informaciją, ar nustatoma kitų padarytų teisės aktų pažeidimų, priežiūros
institucijos patirtas patikrinimo organizavimo išlaidas atlygina elektroninių
pinigų įstaiga. Pagal sutartis su priežiūros
institucija veikiantys šiame punkte nurodyti asmenys turi Lietuvos banko įstatyme
įstatymo 421 straipsnio
5 dalies 1, 3, 11 ir 12 punktuose ir
šiame įstatyme priežiūros institucijos tarnautojams nustatytas teises, nustatytas šio
įstatymo 35 straipsnio 3 ir 4 dalyse;
84) reikalauti,
kad būtų pakeista audito įmonė, atliekanti elektroninių pinigų įstaigos
finansinių ataskaitų auditą, jeigu audito įmonė ar auditorius neatitinka
(nevykdo) įstatymų nustatytų reikalavimų.
2. Priežiūros institucija, nustačiusi arba turėdama pagrindą įtarti
esant teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros
institucijai jos kompetencijai, pažeidimų, elektroninių pinigų
įstaigos veiklos trūkumų, taip pat jeigu kyla grėsmė elektroninių pinigų
įstaigos veiklos stabilumui ir patikimumui arba visuomenės ir (arba)
elektroninių pinigų turėtojų interesams, turi teisę Lietuvos banko įstatymo nustatyta tvarka duoda
elektroninių pinigų įstaigai duoti tokius privalomus nurodymus:
1) priežiūros institucijos nustatytais terminais pašalinti teisės aktų,
kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijai, pažeidimus
ar elektroninių pinigų įstaigos veiklos trūkumus;
2) nesudaryti tam tikrų sandorių ar sumažinti jų mastą, įskaitant veiklos funkcijų perdavimo kitiems asmenims sandorius;
3) priežiūros institucijos nustatytu terminu atlikti savo elektroninių pinigų įstaigos tarpinių finansinių ataskaitų
auditą;
4) priežiūros institucijos nustatytais terminais parengti ir įgyvendinti jai priimtiną elektroninių pinigų įstaigos veiklos pertvarkymo ir (ar) nustatytų teisės aktų pažeidimų ir (ar) veiklos trūkumų pašalinimo priemonių planą;
5) sušaukti visuotinį akcininkų susirinkimą, stebėtojų tarybos ar valdybos, jeigu jos sudarytos, posėdį ir juose svarstyti priežiūros institucijos pasiūlytus klausimus;
6) elektroninių pinigų įstaigos vadovams atvykti į priežiūros instituciją ir duoti paaiškinimus. Priežiūros institucija apie tokį nurodymą gali paskelbti viešai;
7) atkurti iki teisės aktų pažeidimo buvusią padėtį;
8) priežiūros institucijai pateikti papildomą informaciją arba teikti dažniau, negu nustatyta
teisės aktuose, dažniau teikti
informaciją, reikalingą priežiūros funkcijoms vykdyti;
9) viešai atskleisti papildomą informaciją;
10) atlikti kitus veiksmus ar neatlikti tam tikrų veiksmų, kad būtų pašalinti teisės aktų pažeidimai ar elektroninių pinigų įstaigos veiklos trūkumai arba kad elektroninių pinigų įstaigos veikla būtų stabili ir patikima.
3. Priežiūros institucija, nustačiusi teisės aktų pažeidimų ar
elektroninių pinigų įstaigos veiklos trūkumų arba kad kyla grėsmė elektroninių
pinigų įstaigos veiklos stabilumui ir patikimumui, turi teisę laikinai
elektroninių pinigų įstaigai nustatyti individualius ar papildomus rizikos
ribojimo reikalavimus. Toks priežiūros institucijos sprendimas turi būti
motyvuotas ir priimamas atsižvelgiant į šio įstatymo 40 straipsnio 2 dalies
nuostatas.
4. Šio straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatyti nurodymai gali būti
duodami kartu su taikomomis poveikio priemonėmis. Elektroninių pinigų
įstaigos priežiūros institucijos nustatytais terminais privalo įvykdyti
šio straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatytus privalomus nurodymus priežiūros institucijos nustatytais terminais ir nedelsdamos, ne vėliau kaip kitą darbo dieną po nurodymo įvykdymo, apie tai raštu pranešti priežiūros institucijai ir nedelsdamos apie tai raštu pranešti priežiūros institucijai.
5. Priežiūros institucijos nustatyta tvarka jos tarnautojai turi teisę dalyvauti elektroninių pinigų įstaigos organų darbe – dalyvauti susirinkimuose ar posėdžiuose stebėtojų teisėmis ar kitaip stebėti elektroninių pinigų įstaigos veiklą.
6. Šiame straipsnyje nustatytas teises priežiūros institucija turi ir dėl šio įstatymo nustatyta tvarka išduotą licenciją turinčio užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo.“
12 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 34 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti netekusiu galios 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 34 straipsnį.
34 straipsnis. Priežiūros institucijos sprendimų, veiksmų (neveikimo)
apskundimas
1. Priežiūros institucijos sprendimus, veiksmus (neveikimą) asmenys,
kurių teisės ar įstatymų saugomi interesai pažeisti, turi teisę skųsti teismui
Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
2. Skundo padavimas teismui iki jo išnagrinėjimo nesustabdo skundžiamo
priežiūros institucijos sprendimo, išskyrus sprendimą skirti šiame įstatyme
nustatytas baudas, ar priežiūros institucijos veiksmo vykdymo.
13 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 35 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 35 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„35 straipsnis. Priežiūros institucijos rengiami patikrinimai
1. Priežiūros institucija organizuoja ir atlieka patikrinimus, kad nustatytų, ar laikomasi šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta jos kompetencijai, reikalavimų.
2. Elektroninių pinigų įstaigų, jų filialų, tarpininkų, fizinių ar
juridinių asmenų, per kuriuos elektroninių pinigų įstaiga platina ir išperka
elektroninius pinigus, ir kitų asmenų, kuriems perduotas veiklos funkcijų
vykdymas, įskaitant filialus, tarpininkus, fizinius ar juridinius asmenis, per
kuriuos elektroninių pinigų įstaiga platina ir išperka elektroninius pinigus,
ir kitus asmenis, kuriems perduotas veiklos funkcijų vykdymas, kitoje
valstybėje narėje, patikrinimą atlieka priežiūros institucijos tarnautojai. Priežiūros
institucija, tikrindama elektroninių pinigų įstaigą, jos filialą, tarpininką,
fizinį ar juridinį asmenį, per kurį elektroninių pinigų įstaiga platina ir
išperka elektroninius pinigus, ar kitą asmenį, kuriam perduotas veiklos
funkcijų vykdymas, įskaitant filialą, tarpininką, fizinį ar juridinį asmenį,
per kurį elektroninių pinigų įstaiga platina ir išperka elektroninius pinigus,
ar kitą asmenį, kuriam perduotas veiklos funkcijų vykdymas, kitoje valstybėje
narėje, gali pasitelkti ir kitų asmenų.
3. Elektroninių pinigų įstaiga, jos filialas, tarpininkas, fizinis ar
juridinis asmuo, per kurį elektroninių pinigų įstaiga platina ir išperka
elektroninius pinigus, ir kitas asmuo, kuriam perduotas veiklos funkcijų
vykdymas, įskaitant filialą, tarpininką, fizinį ar juridinį asmenį, per kurį
elektroninių pinigų įstaiga platina ir išperka elektroninius pinigus, ir kitą
asmenį, kuriam perduotas veiklos funkcijų vykdymas, kitoje valstybėje narėje,
privalo sudaryti šias sąlygas atlikti patikrinimą:
1) pateikti patikrinimą atliekantiems asmenims visą jų prašomą informaciją
ir dokumentus;
2) suteikti galimybę patikrinimą atliekantiems asmenims naudotis
elektroninių pinigų įstaigos informacinių sistemų duomenimis.
4. Patikrinimą atliekantys asmenys turi teisę:
1) tikrinamos elektroninių pinigų įstaigos, jos filialo, tarpininko,
fizinio ar juridinio asmens, per kurį elektroninių pinigų įstaiga platina ir
išperka elektroninius pinigus, ir kito asmens, kuriam perduotas veiklos
funkcijų vykdymas, įskaitant filialus, tarpininkus, fizinius ar juridinius
asmenis, per kuriuos elektroninių pinigų įstaiga platina ir išperka
elektroninius pinigus, ir kitus asmenis, kuriems perduotas veiklos funkcijų
vykdymas, kitoje valstybėje narėje, darbo metu nekliudomai įeiti į elektroninių
pinigų įstaigos, jos padalinių, filialų, tarpininkų, fizinių ar juridinių
asmenų, per kuriuos elektroninių pinigų įstaiga platina ir išperka
elektroninius pinigus, ir kitų asmenų, kuriems perduotas veiklos funkcijų
vykdymas, patalpas;
2) reikalauti ir gauti patikrinimui atlikti reikalingą informaciją,
taip pat asmens duomenis ir dokumentus (originalus arba patvirtintus jų
nuorašus), elektroninių pinigų įstaigos vadovų ir kitų darbuotojų paaiškinimus
žodžiu ar raštu;
3) reikalauti padaryti pateiktų dokumentų kopijas (arba patys juos
kopijuoti elektroninių pinigų įstaigos lėšomis);
4) turėti kitų teisės aktuose nustatytų teisių.
5. Atlikus patikrinimą, jo rezultatai raštu pateikiami elektroninių
pinigų įstaigai. Elektroninių pinigų įstaigos administracijos vadovas ir
valdybos nariai (jeigu valdyba sudaryta) privalo pasirašytinai susipažinti su
patikrinimo rezultatais.
6. Patikrinimų atlikimo ir jų rezultatų
įforminimo tvarką nustato priežiūros institucija.
3. Reikalavimai priežiūros institucijos rengiamiems patikrinimams yra nustatyti Lietuvos banko įstatymo 421 straipsnyje. Atlikdami patikrinimą, priežiūros institucijos tarnautojai turi Lietuvos banko įstatyme ir šiame įstatyme nustatytas teises.
7. 4. Kitos
valstybės narės priežiūros institucijos pavedimu priežiūros institucija, prieš
tai informavusi kitos valstybės narės priežiūros instituciją ir vadovaudamasi
šio straipsnio nuostatomis, turi teisę patikrinti kitos valstybės narės
elektroninių pinigų įstaigos filialą, tarpininką, fizinį ar juridinį asmenį,
per kurį kitos valstybės narės elektroninių pinigų įstaiga platina ir išperka
elektroninius pinigus, ir kitą asmenį, kuriam perduotas veiklos funkcijų
vykdymas, Lietuvos Respublikoje. Kitos valstybės narės priežiūros institucija
turi pranešti priežiūros institucijai apie ketinimą atlikti kitos valstybės
narės elektroninių pinigų įstaigos filialo, tarpininko, fizinio ar juridinio
asmens, per kurį kitos valstybės narės elektroninių pinigų įstaiga platina ir
išperka elektroninius pinigus, ir kito asmens, kuriam perduotas veiklos
funkcijų vykdymas, patikrinimą Lietuvos Respublikoje.
8. 5. Vykdydama
savo funkcijas, susijusias su Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo
prevencijos įstatymo ir Reglamento (ES) Nr. 2015/847 nuostatų taikymu, ir
vadovaudamasi šio straipsnio nuostatomis, priežiūros institucija turi teisę
savo iniciatyva patikrinti kitos valstybės narės elektroninių pinigų įstaigos
filialą, tarpininką, fizinį ar juridinį asmenį, per kurį kitos valstybės narės
elektroninių pinigų įstaiga platina ir išperka elektroninius pinigus, ir
kitą asmenį, kuriam perduotas veiklos funkcijų vykdymas, Lietuvos
Respublikoje.
9. 6. Priežiūros institucija turi
pranešti kitos valstybės narės priežiūros institucijai apie ketinimą atlikti
elektroninių pinigų įstaigos filialo, tarpininko, fizinio ar juridinio
asmens, per kurį elektroninių pinigų įstaiga platina ir išperka elektroninius
pinigus, ir kito asmens, kuriam perduotas veiklos funkcijų vykdymas, tarpininko
patikrinimą kitoje valstybėje narėje. Priežiūros institucija gali pavesti kitos
valstybės narės priežiūros institucijai patikrinti elektroninių pinigų įstaigos
filialą, tarpininką, fizinį ar juridinį asmenį, per kurį elektroninių pinigų
įstaiga platina ir išperka elektroninius pinigus, ir kitą asmenį, kuriam
perduotas veiklos funkcijų vykdymas, kitoje valstybėje narėje.
10. 7. Šiame straipsnyje ir priežiūros
institucijos savo teisės aktuose aktų nustatyta tvarka
priežiūros institucija turi teisę patikrinti ir užsienio valstybių elektroninių
pinigų įstaigų filialus, jų tarpininkus Lietuvos Respublikoje.“
14 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 39 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 39 straipsnio 1 dalį nauju 1 punktu:
„1) viešai paskelbia šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimą ir jį padariusį asmenį;“.
2. Buvusius 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 1–9 punktus laikyti atitinkamai 2–10 punktais.
3. Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„12) įspėja dėl šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių
laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimo
ir nurodo per nustatytą terminą nutraukti teisės akto pažeidimą;“.
3. Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„67) laikinai, kol
yra pagrindas, sustabdo (apriboja) elektroninių pinigų įstaigos
akcininko balsavimo teisę;“.
4. Pripažinti netekusia galios 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 39 straipsnio 4 dalį.
4. Priežiūros institucija turi teisę taikyti vieną ar kelias poveikio
priemones.
15 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 40 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 40 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„40 straipsnis. Poveikio priemonių taikymo pagrindai ir tvarka
1. Priežiūros institucija taiko šiame įstatyme nustatytas poveikio priemones, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:
1) vykdoma elektroninių pinigų leidimo veikla, jeigu neturima tam šio įstatymo nustatyta tvarka suteiktos teisės arba ši teisė apribota pagal šį įstatymą, arba atliekami kiti veiksmai ar veikla, kuriuos draudžia šis įstatymas;
2) elektroninių pinigų įstaiga licenciją ar kitą šiame įstatyme nustatytą leidimą gavo pateikusi klaidingą informaciją arba pasinaudodama kitomis neteisėtomis priemonėmis;
3) nustatytais terminais nepateikiama šiame įstatyme arba kituose teisės aktuose, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, nustatyta ar priežiūros institucijos pareikalauta informacija arba pateikiama neteisinga, neišsami ar netiksli informacija;
4) nustatyta tvarka nevykdomi arba netinkamai vykdomi priežiūros institucijos pagal šio įstatymo 33 straipsnio 2 ir 3 dalis duoti privalomi nurodymai;
5) nebetenkinami elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo licencijai išduoti nustatyti reikalavimai;
6) elektroninių pinigų įstaigos, jos tarpininko ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo vadovu (vadovais) paskiriamas arba elektroninių pinigų įstaigos, jos tarpininko ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo vadovo (vadovų) pareigas eina vienas ar keli asmenys, neatitinkantys šiame įstatyme nustatytų reputacijos, tinkamumo ar kvalifikacijos ir patirties reikalavimų;
7) trukdoma priežiūros institucijos
tarnautojams priežiūros institucijai
arba kitiems jos pasitelktiems asmenims
jos įgaliotiems asmenims atlikti patikrinimus;
8) padaromi kiti šio įstatymo arba kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimai arba yra grėsmė, kad dėl elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo veiklos arba dėl finansinės būklės būtų pažeisti visuomenės, mokėjimo paslaugų vartotojų ir (arba) elektroninių pinigų turėtojų interesai arba sutriktų Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų įstaigų sistemos funkcionavimas.
2. Priežiūros institucija, prieš spręsdama klausimą, ar taikyti
poveikio priemonę (priemones), raštu praneša asmeniui, įtariamam teisės akto pažeidimo padarymu,
pateikdama informaciją apie galimai pažeistas šio įstatymo ir (arba) kito teisės
akto nuostatas, nustatytus faktinius duomenis, kurie sudaro poveikio priemonės
(priemonių) taikymo pagrindus, ir paaiškinimams pateikti nustato ne trumpesnį kaip 14 dienų terminą nuo
pranešimo įteikimo dienos. Priežiūros
institucija turi teisę atsisakyti priimti paaiškinimus, pateiktus pasibaigus
jos nustatytam paaiškinimų pateikimo terminui, kurie galėjo būti pateikti
anksčiau ir dėl kurių vėlesnio pateikimo bus vilkinamas klausimo nagrinėjimas.
Jeigu bet kuriuo proceso metu pateikiama naujų įrodymų, asmeniui, įtariamam
teisės akto pažeidimo padarymu, suteikiama teisė nedelsiant su jais susipažinti
ir ne mažiau kaip per 5 darbo dienas nuo susipažinimo pateikti savo
paaiškinimus dėl pateiktų įrodymų.
Paaiškinimų nepateikimas per nurodytą laiką ar pavėluotas pateikimas netrukdo
spręsti klausimo dėl poveikio priemonės (priemonių) taikymo. Poveikio priemonių taikymo tvarką nustato
Lietuvos banko įstatymas.
3. Apie poveikio priemonės (priemonių) taikymo klausimo svarstymo vietą, datą ir laiką asmeniui, įtariamam
teisės akto pažeidimo padarymu, pranešama ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų
iki poveikio priemonės (priemonių) taikymo klausimo svarstymo dienos. Asmuo, įtariamas teisės akto
pažeidimo padarymu, jo įgaliotas atstovas (įgalioti atstovai) turi teisę
dalyvauti priežiūros institucijai nagrinėjant šį klausimą, tačiau asmens,
įtariamo teisės akto pažeidimo padarymu, ar jo įgalioto atstovo (įgaliotų
atstovų) neatvykimas netrukdo svarstyti poveikio priemonės (priemonių) taikymo klausimo, jeigu
asmeniui, įtariamam teisės akto pažeidimo padarymu, apie svarstymą buvo
tinkamai pranešta ir jis nepateikė įrodymų, kad negali atvykti dėl svarbių
priežasčių. Tinkamu pranešimu
apie poveikio priemonės (priemonių) taikymo klausimo svarstymo vietą, datą ir laiką
laikomas pranešimas, išsiųstas registruotu laišku Juridinių asmenų registre
nurodytu buveinės adresu arba į fizinio asmens oficialiai deklaruotą gyvenamąją
vietą ar jo darbovietę, išskyrus atvejus, kai asmuo nurodo kitą
korespondencijos įteikimo adresą, taip pat pranešimas, išsiųstas Juridinių
asmenų registre arba Gyventojų registre nurodytu asmens elektroninių siuntų
pristatymo adresu.
4. Neatidėliotinais atvejais, kai reikia operatyviai reaguoti dėl
būtinumo apsaugoti finansų sistemos stabilumą ar kitus viešuosius interesus,
priežiūros institucija turi teisę spręsti klausimą dėl poveikio priemonių
taikymo, neatsižvelgdama į šio straipsnio 2 ir 3 dalių nuostatas. Asmuo,
kuriam, neatsižvelgiant į šio straipsnio 2 ir 3 dalių nuostatas, pritaikyta
poveikio priemonė, turi teisę per 14 dienų nuo sprendimo dėl poveikio priemonės
taikymo gavimo dienos raštu pateikti paaiškinimus dėl pagrindo taikyti poveikio
priemonę nebuvimo. Priežiūros institucija per 30 dienų nuo šių paaiškinimų
gavimo dienos juos įvertina ir priima sprendimą dėl paskirtos poveikio
priemonės atšaukimo arba neatšaukimo.
5. Asmuo, įtariamas teisės akto pažeidimo padarymu, turi teisę
susipažinti su priežiūros institucijos turima medžiaga, kuria grindžiamas
poveikio priemonės (priemonių) taikymas (išskyrus informaciją, kuri sudaro valstybės, tarnybos,
komercinę arba kitą įstatymų saugomą paslaptį), duoti paaiškinimus, pateikti
įrodymus, naudotis advokato ar kito įgalioto atstovo paslaugomis. Poveikio
priemonės (priemonių) taikymo proceso metu fiziniams asmenims, nemokantiems
lietuvių kalbos, garantuojama teisė nemokamai naudotis vertėjo paslaugomis.
Jeigu svarstant poveikio priemonės (priemonių) taikymo klausimą apklausiami liudytojai, asmuo, įtariamas teisės akto
pažeidimo padarymu, turi teisę juos apklausti, taip pat siūlyti savo
liudytojus. Jeigu
informacija ir (ar) duomenys, kurie sudaro valstybės, tarnybos, komercinę arba
kitą įstatymų saugomą paslaptį, yra vienintelis įrodymas, kuriuo grindžiamas
poveikio priemonės (priemonių) taikymas, ir jis yra asmeniui, įtariamam teisės
akto pažeidimo padarymu, nežinomas, o įslaptinta informacija ir (ar) duomenys,
negali būti išslaptinti, poveikio priemonės
(priemonių) taikymo klausimo svarstymas turi būti nutrauktas gavus asmens, įtariamo teisės akto
pažeidimo padarymu, prašymą nutraukti klausimo dėl poveikio priemonės
(priemonių) taikymo svarstymą.
6. Priežiūros institucija, priimdama sprendimą dėl poveikio priemonės
(priemonių) taikymo, parinkdama konkrečią poveikio priemonę (priemones) ir jos
(jų)dydį, atsižvelgia į:
1) nustatytų teisės aktų pažeidimų sunkumą ir trukmę;
2) dėl teisės aktų pažeidimų asmens gautų pajamų, kitokios turtinės naudos,
išvengtų nuostolių ar padarytos žalos dydį, jeigu jį įmanoma nustatyti;
3) juridinio asmens, įtariamo teisės akto pažeidimo
padarymu, kaltę; fizinio asmens, įtariamo teisės akto pažeidimo padarymu,
kaltės formą, rūšį;
4) asmens, įtariamo teisės akto pažeidimo padarymu,
finansinį pajėgumą;
5) asmens, įtariamo teisės akto pažeidimo padarymu, padarytus
ankstesnius teisės aktų, reguliuojančių finansų rinką, pažeidimus ir jam
taikytas poveikio priemones, taip pat bendradarbiavimą su priežiūros
institucija atliekant teisės akto pažeidimo tyrimą;
6) atsakomybę lengvinančias aplinkybes, kaip jos apibrėžtos šio
straipsnio 7 dalyje, ir šio straipsnio 8 dalyje nurodytas atsakomybę
sunkinančias aplinkybes;
7) nustatytų teisės aktų pažeidimų ir numatomos taikyti poveikio
priemonės pasekmes finansų rinkos stabilumui ir patikimumui.
7. Atsakomybę lengvinančiomis laikomos tokios aplinkybės: asmuo,
įtariamas teisės akto pažeidimo padarymu, bendradarbiauja su priežiūros
institucija atliekant teisės akto pažeidimo tyrimą, savo noru užkerta kelią
neigiamiems teisės akto pažeidimo padariniams arba atlygina nuostolius ar
ištaiso padarytą žalą. Priežiūros institucija gali nutarti atsakomybę
lengvinančiomis aplinkybėmis laikyti ir kitas šioje dalyje nenurodytas
aplinkybes.
8. Atsakomybę sunkinančiomis laikomos tokios aplinkybės: asmuo,
įtariamas teisės akto pažeidimo padarymu, teisės akto pažeidimą padarė tyčia,
trukdo atlikti teisės akto pažeidimo tyrimą, slepia padarytą teisės akto
pažeidimą arba pakartotinai padaro teisės akto pažeidimą. Laikoma, kad teisės
akto pažeidimas padarytas pakartotinai, jeigu teisės akto pažeidimą padaręs
asmuo per paskutinius 12 mėnesių nuo sprendimo, kuriuo buvo paskirta poveikio
priemonė, įsigaliojimo dienos padarė tokį patį teisės akto pažeidimą.
9. Priežiūros institucijos sprendimas dėl poveikio priemonės
(priemonių) taikymo turi būti motyvuotas. Priežiūros institucijos sprendime
turi būti nurodytas sprendimo priėmimo teisinis pagrindas, teisės akto
pažeidimo faktinės aplinkybės, asmens, kuriam taikoma poveikio priemonė
(priemonės), paaiškinimai (jeigu jie pateikti) ir jų vertinimas.
10. Priežiūros institucija, svarstydama, ar taikyti šiame įstatyme
nustatytas poveikio priemones, atsižvelgdama į šio straipsnio 7 dalyje
nurodytas aplinkybes ir kai nėra šio straipsnio 8 dalyje nurodytų atsakomybę
sunkinančių aplinkybių, vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais,
gali netaikyti nė vienos šio įstatymo 39 straipsnyje nurodytos poveikio
priemonės, jeigu teisės akto pažeidimas yra mažareikšmis, nedarantis esminės
žalos šio įstatymo ir (arba) kitų teisės aktų saugomiems interesams arba jeigu
yra pagrindas manyti, kad priežiūros tikslas gali būti pasiektas ir kitomis
priemonėmis, ne tik taikant poveikio priemones.
11. Priežiūros institucijos sprendimas taikyti
asmeniui poveikio priemonę (priemones) įsigalioja nuo jo priėmimo, jeigu
sprendime nenustatyta kitaip, ir taikomas ne anksčiau, negu nuo sprendimo asmeniui įteikimo. Poveikio
priemonė, kuri taikoma laikinai, taikoma iki priežiūros institucijos sprendime
dėl poveikio priemonės taikymo nurodyto termino, kuris gali būti nurodytas kaip
konkreti data, laiko tarpas ar susietas su tam tikrų sąlygų atsiradimu
(aplinkybių išnykimu), nebent priežiūros institucija priima sprendimą ją
atšaukti prieš nustatytą terminą.
12. Poveikio priemonės pritaikymas neatleidžia asmens nuo pareigos, už
kurios nevykdymą pritaikyta poveikio priemonė, atlikimo.
13. Priežiūros institucijos sprendimas
taikyti poveikio priemones gali būti priimtas,
jeigu praėjo ne daugiau kaip 5 metai nuo teisės akto pažeidimo padarymo (esant
trunkamam pažeidimui, – nuo pažeidimo pabaigos) dienos. Priežiūros institucijai
pradėjus patikrinimą dėl galimo teisės akto pažeidimo ir apie tai raštu
pranešus asmeniui, kuris įtariamas pažeidimo padarymu, nuo tokio pranešimo
įteikimo dienos šioje dalyje nurodytas senaties terminas nutraukiamas, tačiau
ir tokiu atveju priežiūros institucijos sprendimas taikyti poveikio priemones
negali būti priimamas, jeigu praėjo daugiau kaip 10 metų nuo pažeidimo padarymo
(esant trunkamam pažeidimui, – nuo pažeidimo pabaigos) dienos.
14. Priežiūros institucijos sprendimas dėl poveikio priemonės taikymo
yra vykdomasis dokumentas, vykdomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso
kodekso nustatyta tvarka. Priežiūros institucijos sprendimas gali būti
pateikiamas vykdyti ne vėliau kaip per 3 metus nuo jo įsigaliojimo dienos.“
16 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 41 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 41 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„41 straipsnis. Baudos
1. Priežiūros institucija skiria baudas:
1) juridiniams asmenims – iki 10 procentų bendrųjų metinių pajamų baudą;
2) juridinio asmens vadovams ir kitiems fiziniams asmenims – iki 50 000
eurų dydžio baudą.
2. Juridinio asmens bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos dydis, nustatomos pagal paskutinių sudarytų (pasirašytų) metinių finansinių ataskaitų duomenis. Jeigu juridinis asmuo priklauso patronuojančiajai įmonei, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos įmonių, priklausančių finansų konglomeratui, papildomos priežiūros įstatymo 2 straipsnio 22 dalyje, bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos dydis, yra pajamos, nurodytos pagrindinės patronuojančiosios įmonės paskutinėse sudarytose (pasirašytose) metinėse konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose.
3. Jeigu dėl šio įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje išvardytų pažeidimų buvo neteisėtai gauta pajamų arba kitokios turtinės naudos, išvengta nuostolių arba padaryta žalos ir šių pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių arba padarytos žalos dydis, jeigu jį įmanoma nustatyti, viršijo šio straipsnio 1 arba 4 dalyje nurodytus baudų dydžius, priežiūros institucija skiria baudą iki dvigubo neteisėtai gautų pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių arba padarytos žalos dydžio.
4. Tais atvejais, kai sunku ar neįmanoma nustatyti juridinio asmens bendrųjų metinių pajamų arba kai juridinio asmens bendrosios metinės pajamos yra mažesnės negu vienas milijonas eurų, priežiūros institucija vietoj šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytos baudos juridiniam asmeniui skiria iki 100 000 eurų baudą.
5. Šio įstatymo 40 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytais atvejais priežiūros institucija už kiekvieną privalomo nurodymo nevykdymo arba netinkamo vykdymo dieną skiria baudą iki vieno procento bendrųjų metinių pajamų, o tais atvejais, kai sunku ar neįmanoma nustatyti bendrųjų metinių pajamų, – iki 1 500 eurų.
6. Konkretus skiriamos baudos dydis nustatomas trimis etapais,
atsižvelgiant į bazinį baudos dydį ir šio įstatymo 40 straipsnio 6–8 dalyse
nustatytas aplinkybes. Pirmuoju etapu, atsižvelgiant į nustatyto pažeidimo
sunkumą ir trukmę, nustatomas bazinis baudos dydis, kuris negali viršyti 50
procentų maksimalaus už tokį pažeidimą galimos skirti baudos dydžio. Antruoju
etapu, jeigu yra pagrindas, bazinis baudos dydis mažinamas arba didinamas atsižvelgiant
į lengvinančias ir sunkinančias bei kitas asmens padėtį gerinančias arba
bloginančias aplinkybes. Jeigu nustatomos vien lengvinančios ar kitos asmens
padėtį gerinančios aplinkybės, bazinis baudos dydis yra mažinamas, o jeigu
nustatomos vien tik sunkinančios ar kitos asmens padėtį bloginančios
aplinkybės, bazinis baudos dydis yra didinamas. Kai yra ir atsakomybę
lengvinančių ar kitų asmens padėtį gerinančių, ir atsakomybę sunkinančių ar
kitų asmens padėtį bloginančių aplinkybių, bazinis baudos dydis mažinamas arba
didinamas atsižvelgiant į aplinkybių skaičių ir reikšmingumą. Trečiuoju etapu
per ankstesnius etapus nustatytas baudos dydis, jeigu yra pagrindas, mažinamas
arba didinamas atsižvelgiant į būtinumą užtikrinti poveikio priemonės proporcingumą,
atgrasomąjį poveikį ir kitas reikšmingas, tačiau pirmuoju ir antruoju etapuose nevertintas, aplinkybes. Baudos apskaičiuojamos vadovaujantis
Lietuvos banko įstatymo 433 straipsnyje nustatyta tvarka.
7. Priežiūros institucijos sprendimas dėl baudos skyrimo turi būti
įvykdytas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo tos dienos, kurią šio įstatymo ir
(arba) kitų teisės aktų reikalavimus pažeidusiam asmeniui jis buvo įteiktas.
Šio įstatymo 40 straipsnio 4 dalyje nurodytu atveju priežiūros institucijos
sprendimas dėl baudos skyrimo turi būti įvykdytas ne vėliau kaip per 30 dienų
nuo dienos, kurią šio įstatymo ir (arba) kitų teisės aktų reikalavimus
pažeidusiam asmeniui buvo įteiktas priežiūros institucijos sprendimas
neatšaukti sprendimo dėl baudos skyrimo. Apskundus priežiūros institucijos
sprendimą dėl baudos skyrimo teismui, bauda turi būti sumokėta ne vėliau kaip
per 30 dienų nuo teismo sprendimo, kuriuo atmestas skundas, įsiteisėjimo dienos.“
17 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 43 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 43 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Atstovu veiklos priežiūrai gali būti paskirtas juridinis ar fizinis
asmuo. Atstovu veiklos priežiūrai skiriamam fiziniam asmeniui ar juridinio
asmens vadovui mutatis mutandis taikomi šio įstatymo 16 straipsnio 2
ir 3 dalyse dalyje nustatyti nepriekaištingos reputacijos,
kvalifikacijos ir patirties reikalavimai. Jeigu atstovu veiklos priežiūrai
skiriamas fizinis asmuo, gali būti paskirtas ir jo padėjėjas. Atlyginimus
atstovui veiklos priežiūrai ir jo padėjėjui, atsižvelgdama į jų veiklos mastą,
kvalifikaciją, veiklos terminus, nustato priežiūros institucija. Atlyginimai
išmokami iš elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio valstybės elektroninių
pinigų įstaigos filialo lėšų. Atstovu veiklos priežiūrai ir jo padėjėju negali
būti paskirtas priežiūros institucijos tarnautojas.“
2. Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 43 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Atstovas veiklos priežiūrai nesutinka su elektroninių pinigų
įstaigos valdybos ir vadovų ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos
filialo vadovų sprendimais, jei jie, jo nuomone, prieštarauja saugią ir
patikimą elektroninių pinigų įstaigų veiklą reglamentuojantiems teisės aktams
ar dėl kitų priežasčių kelia grėsmę elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio
valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo veiklos stabilumui ir
patikimumui. Atstovui veiklos priežiūrai, atliekančiam savo funkcijas, mutatis
mutandis taikomos šio įstatymo 35 straipsnio 3 ir 4 dalių Lietuvos
banko įstatymo 421 straipsnio 5 dalies
1, 3, 11 ir 12 punktų nuostatos. Atstovas veiklos
priežiūrai privalo teikti priežiūros institucijai jos nustatytą informaciją.“
18 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 44 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 44 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Jeigu priežiūros institucija pritaiko šio įstatymo 39 straipsnio 1
dalies 8 9 punkte ir 2 dalies 2 punkte nurodytas poveikio
priemones, asmuo, kuriam pritaikyta poveikio priemonė, neturi teisės disponuoti
lėšomis, esančiomis kredito, mokėjimo ir elektroninių pinigų įstaigose
atidarytose sąskaitose, ir kitu priežiūros institucijos sprendime nurodytu
turtu.“
19 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 45 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti netekusiu galios 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 45 straipsnį.
45 straipsnis. Informavimas apie pritaikytas poveikio priemones
1. Sprendimas dėl poveikio priemonės (priemonių) taikymo, atšaukimo ar neatšaukimo per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo
dienos, išskyrus šio įstatymo nustatytas išimtis, išsiunčiamas asmeniui, dėl
kurio veiksmų buvo svarstomas poveikio priemonės (priemonių) skyrimo klausimas, arba jam įteikiamas pasirašytinai.
2. Informacija apie pritaikytas poveikio priemones, įskaitant
informaciją apie padaryto teisės akto pažeidimo esmę ir jį padariusio juridinio
asmens pavadinimą ir kitus duomenis arba fizinio asmens vardą ir pavardę,
skelbiama priežiūros institucijos interneto svetainėje nedelsiant po to, kai
apie sprendimą taikyti poveikio priemonę (priemones) informuojamas asmuo, kuriam ji (jos) pritaikyta (pritaikytos). Jeigu sprendimas taikyti
poveikio priemonę (priemones) yra apskundžiamas, priežiūros institucijos interneto svetainėje taip
pat pateikiama informacija apie dėl pritaikytų poveikio priemonių pateiktus
skundus ir jų nagrinėjimo rezultatus. Jeigu informacijos apie pritaikytas
poveikio priemones paskelbimas turėtų neigiamą įtaką finansų rinkos stabilumui,
atliekamam ikiteisminiam tyrimui ar padarytų neproporcingos žalos fiziniams ar
juridiniams asmenims, tokios informacijos skelbimas atidedamas tol, kol šios
aplinkybės išnyksta, arba ji skelbiama neatskleidžiant informacijos apie
pažeidimą padariusį asmenį. Priežiūros institucija užtikrina, kad paskelbta
informacija būtų prieinama 5 metus nuo jos paskelbimo dienos.
20 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 46 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 46 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Elektroninių pinigų įstaiga gali būti reorganizuojama ar
likviduojama jos visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimu tik gavus
išankstinį priežiūros institucijos leidimą. Prašymų
išduoti leidimą reorganizuoti ar likviduoti elektroninių pinigų įstaigą
pateikimo ir nagrinėjimo tvarką bei kartu su prašymu pateikiamų dokumentų ir
informacijos sąrašą nustato priežiūros institucija. Sprendimas dėl leidimo
reorganizuoti arba likviduoti elektroninių pinigų įstaigą išdavimo priimamas
per 3 mėnesius nuo prašymo išduoti leidimą pateikimo
priežiūros institucijai dienos, atsižvelgiant į šio
įstatymo 31 straipsnio 1 dalies Lietuvos banko
įstatymo 431 straipsnio
nuostatas.“
21 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 2 straipsnį nauja 13 dalimi:
„13. Elektroninių pinigų įstaigos, turinčios iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos Lietuvos banko išduotą elektroninių pinigų įstaigos licenciją, vadovai, paskirti iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, atitinkantys iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusiuose teisės aktuose jiems nustatytus kvalifikacijos ir patirties reikalavimus, įsigaliojus šiam įstatymui laikomi atitinkančiais šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 16 straipsnio 3 dalyje nustatytus kvalifikacijos ir patirties reikalavimus.“
2. Buvusias 2 straipsnio 13, 14, 15 ir 16 dalis laikyti atitinkamai 14, 15, 16 ir 17 dalimis.
3. Pakeisti 2 straipsnio 14 dalį ir ją išdėstyti taip:
„13.14. Elektroninių pinigų įstaigos,
turinčios iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos Lietuvos banko išduotą
elektroninių pinigų įstaigos ribotos veiklos licenciją, vadovai, paskirti iki
šio įstatymo įsigaliojimo dienos, atitinkantys Elektroninių pinigų ir elektroninių
pinigų įstaigų įstatymo, galiojusio iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, 14
straipsnio 3 dalyje nurodytus pasirengimo ir tinkamumo reikalavimus, įsigaliojus šiam įstatymui laikomi atitinkančiais šio įstatymo 1
straipsnyje išdėstyto Elektroninių pinigų ir elektroninių
pinigų įstaigų įstatymo 16 straipsnio 4 dalyje nurodytus pasirengimo ir tinkamumo
reikalavimus, jeigu įsigaliojus šiam įstatymui neatsiranda aplinkybių,
nustatytų šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Elektroninių pinigų ir
elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 16 straipsnio 4 dalyje.“
4. Pakeisti 2 straipsnio 15 dalį ir ją išdėstyti taip:
„14.15.
Reikalavimai, nustatyti šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Mokėjimo įstaigų
įstatymo 9 straipsnio 75 dalyje, taikomi tik mokėjimo įstaigų
tarpininkų administracijos vadovams (vadovams ir jų pavaduotojams)
ir asmenims, atsakingiems už mokėjimo paslaugų teikimo veiklos valdymą (struktūrinio
padalinio struktūrinių padalinių vadovams), kai tarpininkas nėra mokėjimo
paslaugų teikėjas, renkamiems arba paskiriamiems naujai arba pakartotinei
kadencijai įsigaliojus šiam įstatymui.“
5. Pripažinti netekusia galios 2 straipsnio 17 dalį.
16.17. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos pradėtos, bet
nebaigtos poveikio priemonių taikymo procedūros vykdomos pagal iki šio įstatymo
įsigaliojimo dienos galiojusias Lietuvos Respublikos mokėjimo įstaigų įstatymo
nuostatas.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas