Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

image001

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. rastine@tm.lt, https://tm.lrv.lt.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

    2021-12-     Nr.

Į 2021-11-15 Nr. (17)-D8(E)-7227

 

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai

 

 

 

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymo „Dėl pakuočių atliekų, susidarančių komunaliniame atliekų sraute, rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos teikimo būtinųjų reikalavimų ir būtinųjų pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutarties sąlygų patvirtinimo“ projekto derinimo

 

 Įvertinę derinti pateikto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymo „Dėl pakuočių atliekų, susidarančių komunaliniame atliekų sraute, rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos teikimo būtinųjų reikalavimų ir būtinųjų pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutarties sąlygų patvirtinimo“ projekto (toliau - Įsakymo projektas) atitiktį Europos Sąjungos teisei, teikiame pastabų ir pasiūlymų.

1. Atkreipiame dėmesį, kad Įsakymo projektu tvirtinamų Pakuočių atliekų, susidarančių komunaliniame atliekų sraute, rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos teikimo būtinųjų reikalavimų ir būtinųjų pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutarties sąlygų (toliau – Įsakymo projektu tvirtinami reikalavimai ir sąlygos) antrame skyriuje nustatomi reikalavimai pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūrai, jos įrengimui ir plėtrai. Minėti pakeitimai, kiek jie yra susiję su reikalavimais prekėms, pavyzdžiui, šiukšlių konteineriams, laikytini techniniu reglamentu, kaip tai suprantama pagal 2015 m. rugsėjo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2015/1535, kuria nustatoma informacijos apie techninius reglamentus ir informacinės visuomenės paslaugų taisykles teikimo tvarka (toliau – Direktyva (ES) 2015/1535). Pažymime, kad vadovaujantis Direktyvos (ES) 2015/1535 5 straipsniu ir Keitimosi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. rugsėjo 28 d. nutarimu Nr. 957 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimo Nr. 617 „Dėl Keitimosi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ Įsakymo projektas turėtų būti notifikuojamas Europos Komisijai, atidedant jo priėmimą trims mėnesiams, kad Europos Komisija ir kitos valstybės narės galėtų tinkamai susipažinti su siūlomu reglamentavimu bei, esant poreikiui, pateikti nuomonę dėl jo poveikio vidaus rinkoje.

2. Įsakymo projektu tvirtinamų reikalavimų ir sąlygų 22 ir 23 punktuose nustatomi surinkimo paslaugų teikimo ir pasiruošimo teikti paslaugas terminai. Atkreipiame dėmesį, kad   pagal nusistovėjusią Teisingumo Teismo praktiką įsisteigimo laisvės ir (ar) laisvės teikti paslaugas apribojimu laikomos visos priemonės, kurios draudžia, daro mažiau patrauklų Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (toliau – SESV) 49 ir 56 straipsniuose nustatytų laisvių įgyvendinimą arba trukdo jas įgyvendinti.[1] Pažymėtina, kad  siūlomi paslaugų teikimo ir pasirengimo joms teikti minimalūs terminai yra pakankamai ilgi ir jais nepaliekama galimybės pačioms savivaldybėms nuspręsti dėl sudaromų sutarčių terminų pagrįstumo, įvertinti paslaugos teikimo laikotarpio ekonominio pagrįstumo. Atkreipiame dėmesį, kad, pavyzdžiui, pagal 2014 m. vasario 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/23/ES dėl koncesijos sutarčių suteikimo 18 straipsnio 1 dalį „Koncesijos trukmė turi būti ribota. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas nustato jos trukmę atsižvelgdami į reikalaujamus darbus arba paslaugas.“ 2014 m. vasario 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2014/24/ES dėl viešųjų pirkimų, kuria panaikinama Direktyva 2004/18/EB, taip pat yra nuostatų, kuriomis perkančiosios organizacijos įpareigojamos pagrįsti sudaromų sutarčių trukmę, pavyzdžiui, vykdant derybas be išankstinio skelbimo apie pirkimą (Direktyvos 2014/24/EB 32 str.). Siūlytume, įvertinti minimų Įsakymo projekto nuostatų pagrįstumą atsižvelgiant į numatomų sudaryti pirkimo sutarčių pobūdį ir pagrįsti įtvirtintų terminų poreikį arba atsisakyti šių reikalavimų paliekant perkančiosioms organizacijoms ir subjektams spręsti dėl numatomų sudaryti sutarčių trukmės pagrįstumo.

 

 

 

 

Teisingumo ministrė                                                                                              Evelina Dobrovolska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mykolas Šavelskis, tel. 5 2 191 886, el. p. mykolas.savelskis@tm.lt



[1] 2012 m. gegužės 10 d. sprendimo Duomo Gpa ir kt., C‑357/10–C‑359/10, EU:C:2012:283, 35 ir 36 p.