LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA
Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,
tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. rastine@tm.lt,
atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955
2017-06- |
Nr. |
Į 2017-06-13 |
Nr. (16-2)-D8-4270 |
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai
Dėl įstatymų projektų
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija pagal kompetenciją išnagrinėjo pateiktus derinti Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo Nr. IX-1005 3, 6, 27, 37, 48 straipsnių pakeitimo ir 30 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 6 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos anglies dioksido geologinio saugojimo įstatymo Nr. XI-1550 11 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo Nr. VIII-787 28 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo Nr. IX-216 32 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo Nr. XI-329 14 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos laukinės gyvūnijos įstatymo Nr. VIII-498 5, 8, 9, 20 straipsnių pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX-966 4, 5, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 19 straipsnių pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos netauriųjų metalų laužo ir atliekų supirkimo įstatymo Nr. IX-565 4 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo Nr. VIII-1871 12, 19 straipsnių pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo Nr. VIII-1897 40 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos saugomų gyvūnų, augalų ir grybų rūšių įstatymo Nr. VIII-499 24 straipsnio pakeitimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos žmonių palaikų laidojimo įstatymo Nr. X-1404 30 straipsnio pakeitimo įstatymo projektus (toliau kartu – Įstatymų projektai).
Įvertinusi Įstatymų projektų tikslą, Teisingumo ministerija pastabų ir pasiūlymų neturi.
Įvertinę Įstatymų projektais numatomo teisinio reguliavimo priemones, galimas pasekmes ir teisės techniką, teikiame šias pastabas ir pasiūlymus.
1. Atsižvelgiant į tai, kad priėmus Įstatymų projektus, 8 regionų aplinkos apsaugos departamentai bus sujungti į vieną įstaigą, manytina, jog turėtų mažėti žmogiškųjų ir kitų išteklių poreikis bendrosioms administravimo funkcijoms (finansų apskaita, dokumentų tvarkymas, personalo, ūkio valdymas ir kt.) vykdyti. Tačiau aiškinamajame rašte nenurodyta, ar Įstatymų projektais numatoma vykdyti reorganizacija padėtų sutaupyti valstybės biudžeto lėšų, ar visi bendrosioms administravimo funkcijoms atlikti numatyti ištekliai, kurių po reorganizacijos nebereiks šioms funkcijoms atlikti, bus nukreipti aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės funkcijų vykdymui efektyvinti. Siūlytina įvertinti šiuos aspektus ir atitinkamai papildyti aiškinamąjį raštą.
2. Abejotinas Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo Nr. IX-1005 3, 6, 27, 37, 48 straipsnių pakeitimo ir 30 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projekto (toliau – Kontrolės įstatymo projektas) 1 straipsniu siūlomas Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo 3 straipsnio 9 punkto pakeitimo poreikis. Aptariamoje nuostatoje reglamentuojamas įvairių poveikio priemonių taikymas. Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų, taršos leidimų galiojimo panaikinimas galėtų būti laikomas poveikio priemone tais atvejais, kai minėti leidimai panaikinami dėl aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų (Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio dvyliktosios dalies 1, 3, 6 punktuose, 192 straipsnio devintosios dalies 1, 3, 6 punktuose nurodytais atvejais).
3. Kontrolės įstatymo projekto 6 straipsnio 2 dalimi keičiamo Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo 48 straipsnio 4 dalyje po žodžio „jos“ įrašytinas žodis „dalyje“, t. y. analogiškai kaip lyginamajame variante.
4. Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX-966 4, 5, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 19 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto 11 straipsniu keičiamame Medžioklės įstatymo 19 straipsnyje, vietoj žodžių „šio leidimo“ įrašytini žodžiai „leidimo naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius medžioklės plotų vienete“. Aiškinamajame rašte nėra atskleidžiamos priežastys, dėl kurių šio įstatymo projekto 8 straipsnyje dėstomoje Medžioklės įstatymo 14 straipsnio 3 dalyje siūloma atsisakyti reglamentuoti teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijų sudėtį. Toks siūlymas nėra susijęs su Įstatymų projektų tikslu. Šio įstatymo projekto 5 straipsnyje vietoj „Pakeisti 10 straipsnio 2 dalies pirmąją pastraipą“ įrašytina „Pakeisti 10 straipsnio 2 dalį“, atitinkamai tikslinant turinį, kadangi įstatymo struktūroje straipsnio pastraipos nėra išskirtos (žr. Teisėkūros pagrindų įstatymo 13 straipsnio 2 dalį).
5. Lietuvos Respublikos žmonių palaikų laidojimo įstatymo Nr. X-1404 30 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto lyginamajame variante dėstant Žmonių palaikų laidojimo įstatymo 30 straipsnio pakeitimus, atsisakytina perbrauktų žodžių „licencijų turėtojų“, nes galiojančioje įstatymo redakcijoje jų nėra.
6. Aiškinamajame rašte turėtų būti motyvuoti Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo Nr. VIII-1871 12, 19 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu siūlomi teisinio reglamentavimo pakeitimai. Atkreiptinas dėmesys, kad jie nėra tiesiogiai susiję su Įstatymų projektų tikslu – regionų aplinkos apsaugos departamentų sujungimu: siūloma detalizuoti saugomas teritorijas, pavadinimą „regiono aplinkos apsaugos departamentas“ siūloma ne keisti į „Aplinkos apsaugos departamentas“, o apskritai atsisakyti. Be to, atsižvelgiant į Saugomų teritorijų įstatymo 7 straipsnio 3 dalies nuostatas, svarstytina, ar šiame įstatymo projekte neturėtų būti vartojama tikslesnė formuluotė „kultūriniai rezervatai (rezervatai – muziejai)“. Neaišku, dėl kokių priežasčių šiame įstatymo projekte nėra minimi ir gamtiniai rezervatai bei biosferos poligonai.
Taip pat manome kad turėtų būti peržiūrėtas iš esmės šių įstatymo projekto nuostatų santykis su Reklamos įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostatomis, pagal kurias draudžiama įrengti išorinę reklamą gamtiniuose ir kompleksiniuose draustiniuose, valstybiniuose parkuose, jeigu reklama nesusijusi su draustiniuose ar valstybiniuose parkuose saugomais kompleksais ir objektais (vertybėmis), o šis draudimas netaikomas įrengiant išorinę reklamą draustiniuose ir valstybiniuose parkuose esančių miestų ir miestelių teritorijose, įvertinant taip pat ir Reklamos įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 3 punkto keitimo poreikį. Be to, minėtos Reklamos įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostatos iš dalies konkuruoja su Saugomų teritorijų įstatymo 9 straipsnio 2 dalies 12 punkto, nuostatomis, pagal kurias gamtiniuose ir kompleksiniuose draustiniuose draudžiama įrengti išorinę reklamą, kuri nesuderinta su priskirta saugomų teritorijų direkcija (t. y. šiuose įstatymuose išorinės reklamos įrengimo sąlygos skiriasi).
7. Lietuvos Respublikos saugomų gyvūnų, augalų ir grybų rūšių įstatymo Nr. VIII-499 24 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu keičiamame Saugomų gyvūnų, augalų ir grybų rūšių įstatymo 24 straipsnyje rašytinas pilnas oficialus Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo pavadinimas.
8. Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos netauriųjų metalų laužo ir atliekų supirkimo įstatymo Nr. IX-565 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu keičiamas ne tik Netauriųjų metalų laužo ir atliekų supirkimo įstatymo 4, bet ir 3 straipsnis, tikslintinas aptariamo projekto pavadinimas ir atitinkamai lydimieji dokumentai.
9. Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projekte vietoj „5 dalies“ įrašytina „penktosios dalies“.
Teisingumo viceministras Donatas Matuiza
Egidija Konopliova-Budrikienė, (8 5) 266 2957, el. p. egidija.konopliova@tm.lt Originalas nebus siunčiamas