Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

 
 
 
 
LR Seimo kanceliarijai                                                                                      2023-07-10 Nr. R- 118
                                                                                           
 
 
DĖL LR MIŠKŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO
 
        Lietuvos miško ir miško pramonės darbuotojų profesinių sąjungų federacija (toliau- LMPF) teikė
pasiūlymus LR Miškų įstatymo naujos redakcijos projektui (toliau – Projektas) papildyti, tačiau į juos
nepagrįstai nebuvo atsižvelgta. Teikiame pasiūlymus su papildomais motyvais.
        Kadangi Projekto 7 str. 2 d. 9 p. minima sąvoka „Miško sektoriaus darbuotojai“, tikslinga, kad ji
būtų įtraukta į Projekto 2 str.:
        2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos
 Miško sektoriaus darbuotojai – fiziniai asmenys, dirbantys miško sektoriaus įmonėse,
įstaigose ir institucijose.
        Miškų urėdija  –  didžiausia šalies miškų valdytoja, tačiau Projekte visiškai nėra apibrėžta jos
struktūra, neminima pagrindinė jos funkcija – valstybės turto apsauga bei nekalbama apie pajamų
šaltinių diversifikavimą, apsisaugant nuo priklausomybės tik nuo medienos kainos, todėl siūlome
papildyti Projekto 4 str. 1 d. bei įtraukti papildomus šios dalies punktus:
        4 straipsnis. Miškų urėdija
1. Valstybės valdoma įmonė miškų urėdija yra valstybinės reikšmės įmonė, turi teritorinę
struktūrą (teritorinius padalinius ir girininkijas) ir  vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą jai
patikėjimo teise perduotuose valstybiniuose miškuose ir atlieka kitas valstybines funkcijas:
        vykdo jai patikėjimo teise perduoto valstybės turto (valstybinių miškų, jų infrastruktūros
ir kito turto) apsaugą nuo neteisėtų veiksmų, žvėrių daromos žalos, medžių ligų bei kenkėjų ir
gamtinių bei stichinių nelaimių padarinių;
        diversifikuojant pajamų šaltinius vykdo kitas miškų urėdijos įstatuose numatytas
pelningas veiklas.
        Atsižvelgiant į išplėstą bendrųjų lėšų panaudojimo priemonių skaičių bei  siekiant išlaikyti 
ilgametes tradicijas turinčio miškininkų žurnalo „Mūsų girios“ leidybą, siūlome sukonkretinti 7 str. 2 d.
9 punktą  ir papildyti 14 punktą:
        7 straipsnis. Privalomieji atskaitymai iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir
nenukirstą mišką
2. Bendrosioms miško reikmėms skirtos lėšos naudojamos:
9)  miško sektoriaus darbuotojams šviesti  ir mokyti  darbo teisės, socialinio dialogo,
motyvacijos stiprinimo, sveikatingumo ir kitais socialiniais klausimais;
            14) informacijai apie miškus viešinti, šviesti visuomenę miškų tematika, specializuotiems
miškininkystės periodiniams leidiniams remti;
         Vienas iš deklaruojamų Projekto tikslų – sudaryti prielaidas valstybės įmonę Valstybinių miškų
urėdiją pertvarkyti į akcinę bendrovę, be to nuolat vykdomos struktūrinės ir kitokios pertvarkos tiek
miškų urėdijoje, tiek kitose miškų sektoriaus įmonėse ir įstaigose. Tai labai siejasi su Miškų sektoriaus
darbuotojų socialiniais interesais. Primename, kad visos Nacionalinio susitarimo dėl miškų rengimo
procese dalyvavusios suinteresuotos grupės vieningai pritarė pasiektiems sutarimams dėl darbuotojų
socialinių garantijų ir apsaugos, tačiau rengiant Projektą į šiuos sutarimus visiškai neatsižvelgta.
Kadangi nėra jokio kito vieningo dokumento, į kurį būtų galima įtraukti pasiektus susitarimus dėl miško

 
 
 
 
sektoriaus darbuotojų interesų ir socialinių garantijų apsaugos, primygtinai reikalaujame įtraukti į
Lietuvos Respublikos  Miškų įstatymo pakeitimo įstatymą papildomą 26 straipsnį, parengtą
Nacionalinio susitarimo dėl miškų pagrindu: 
26 straipsnis. Miško sektoriaus darbuotojų socialinės garantijos
1.  Miško sektoriaus darbuotojų kolektyvinis socialinių reikalų atstovavimas
organizuojamas per profesines sąjungas;
2.  Miško sektoriaus įmonių, įstaigų ir institucijų valdymo formos keitimas, 
reorganizavimas ir struktūros ar veiklos optimizavimas vykdomas dalyvaujant
profesinėms sąjungoms visose proceso stadijose;
3.  Valstybės valdomose miško sektoriaus įmonėse, įstaigose ir institucijose nustatomos
subalansuotos atlygio sistemos, kuriose atlyginimų skirtumai ne didesni kaip 3 -4 kartai,
vidutinis darbo užmokestis ne mažiau 110 proc. vidutinio šalies darbo užmokesčio,
kasmet indeksuojamas ne mažiau kaip infliacijos lygiu;
4.  Valstybės valdomose miško sektoriaus įmonėse, įstaigose ir institucijose profesinių
sąjungų nariams suteikiama pirmumo teisė pasilikti dalies darbuotojų atleidimo atveju,
jų nuobaudai ar atleidimui reikalingas profesinės sąjungos valdymo organo sutikimas; 
5.  Miško sektoriaus darbuotojams vakcinavimas nuo erkinio encefalito ir kraujo tyrimai
dėl Laimo ligos atliekami įmonių, įstaigų ir institucijų lėšomis;
6.  Miško sektoriaus darbuotojams Laimo liga pripažįstama profesine liga.
 
        Taip pat atkreipiame dėmesį, kad įstatymo projekto autoriams numatant detalius ir
išsamius reikalavimus   Miškotvarkos projektų rengėjams  (14 str.), Miško dauginamosios
medžiagos tiekėjams (16 str.) ir Nepriklausomiems medienos matuotojams (21 str.), turi būti
detaliai  aptartos ir patikėjimo teise perduotuose valstybiniuose miškuose kompleksinę miškų
ūkio veiklą bei kitas valstybines funkcijas atliekančių miškų urėdijos pagrindinių (turėtų būti
įstatyme įvardinti) struktūrinių padalinių  funkcijos. 
Valstybinių miškų urėdijai įstatymo projekte pavedama vykdyti nemažai valstybinių bei
socialinių funkcijų. Nacionalinio susitarimo dėl miškų proceso metu  pasiektas sutarimas,
kad  valstybė neturėtų siekti iš Valstybinių miškų urėdijos maksimalios finansinės
grąžos, todėl  šiame  įstatyme  būtų tikslinga jai  numatyti  ne tik privalomųjų atskaitymų iš
pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką dydį, bet ir, atsižvelgiant į
atliekamas valstybines ir socialines funkcijas, specifinę dividendų nustatymo tvarką. 
        Prašome atsižvelgti į mūsų  pasiūlymus bei pastabas.
 
LMPF pirmininkė                                                                        Diana Raitelaitienė