2
2
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TRANSPORTO LENGVATŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1605 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4083(2)
2020-06-25 Nr. 109-P-27
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Valius Ąžuolas, Kęstutis Glaveckas, Algirdas Butkevičius, Rasa Budbergytė, Andrius Palionis, Gintarė Skaistė, Viktoras Rinkevičius, Mykolas Majauskas, Vida Ačienė, Rita Tamašunienė, Juozas Varžgalys. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Dalia Mudėnienė, Jolanta Žaltkauskienė, vyr. specialistė Agnė Gedraitytė, padėjėja Danguolė Zabulėnienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2019 m. lapkričio 19 d. |
2 |
|
|
Įvertinę projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto aiškinamajame rašte yra nurodyta, kad vežėjų negautos pajamos, susijusios su lengvatų taikymu, bus kompensuojamos iš savivaldybių, išdavusių šiems vežėjams atitinkamus leidimus, biudžetų. Projekto 2 straipsnyje numatyta, kad įstatymas įsigalioja 2020 m. sausio 1 d. Atkreipiant dėmesį į tai, kad 2020 m. valstybės biudžeto projektas jau įstatymų nustatyta tvarka yra suplanuotas ir pateiktas Seimui, todėl dėl projekto turi būti gauta Vyriausybės išvada. |
Pritarti. |
LR Vyriausybės 2020 m. kovo 10 d. nutarimas Nr. 227. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2019 m. lapkričio 19 d. |
1 |
2 |
|
2. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 3 dalies nuostatos iš dalies apims keičiamo įstatymo 5 straipsnio 4 dalies nuostatas (tiek, kiek vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais vežami 7-10 metų vaikai bus laikomi mokiniais). Pažymėtina, kad šios nuostatos ne tik dubliuotųsi, tačiau ir nederėtų tarpusavyje, nes skirtųsi keičiamo įstatymo 5 straipsnio 3 ir 4 dalyse nustatytos nuolaidos 7-10 metų mokinių įgyjamiems terminuotiems vardiniams bilietams dydis. Todėl keičiamo įstatymo 5 straipsnio 4 dalis turėtų būti atitinkamai patikslinta. |
Pritarti. |
Žr. Biudžeto ir finansų komiteto siūlymą Nr. 1. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2019 m. lapkričio 19 d. |
1 |
1 |
|
3. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 3 dalies paskutinį sakinį reikėtų patikslinti, nurodant kokia transporto rūšimi keliaujant būtų taikomas 80 procentų nuolaidos dydis terminuotam vardiniam važiavimo bilietui. |
Pritarti. |
Žr. Biudžeto ir finansų komiteto siūlymą Nr. 2. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2019 m. lapkričio 19 d. |
2 |
|
|
4. Projekto 2 straipsnis turi būti papildytas 2 dalimi, nustatančia įpareigojimą atsakingoms institucijoms iki įstatymo įsigaliojimo parengti ir patvirtinti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. Taip pat atitinkamai tikslintinas ir projekto 2 straipsnio pavadinimas. |
Nepritarti. |
Įstatymo nuostatos tiesiogiai paliestų bendrojo ugdymo mokyklų mokinius. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai dėl to nereikėtų papildomai parengti ir patvirtinti jokių įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų. |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2019 m. lapkričio 19 d. |
1 |
|
|
5. Vadovaujantis teisės technikos taisyklėmis, vienintelės projekto 1 straipsnio dalies numeruoti nereikia. |
Atsižvelgti. |
|
6. |
LR teisingumo ministerijos Europos teisės departamentas, 2019 m. lapkričio 21 d. |
|
|
|
Įvertinę Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymo Nr. VIII1605 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-4083(2) atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų neturime.
|
Atsižvelgti. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: Negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: Negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2020 m. gegužės 27 d. Nr. 103-P-25 |
|
|
|
|
Pritarti iniciatorės pateiktam įstatymo projektui ir siūlyti pagrindiniam – Biudžeto ir finansų – komitetui jį tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadą ir LR Vyriausybės išvadą, bei įvertinti Seimo nario Kęstučio Smirnovo pasiūlymą. |
Atsižvelgti. |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: .
7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): Pritarti iniciatorių pateiktam ir komiteto, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir LR Vyriausybės pastabas, patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai:
8. Balsavimo rezultatai: už –10, prieš –0, susilaikė –1.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Viktoras Rinkevičius, Gintarė Skaistė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: Negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIIIP-4083(3), jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Valius Ąžuolas
Biudžeto ir finansų komiteto biuro vyriausioji specialistė Agnė Gedraitytė