TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
Teisės akto projekto pavadinimas: Lietuvos Respublikos mokėjimų įstatymo Nr. VIII-1370 pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas).
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Finansų ministerijos Finansų rinkų politikos departamento Kredito ir mokėjimo rinkų skyriaus vyriausioji specialistė Agnė Grigaitė.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių):
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos atliekant antikorupcinį vertinimą po tarpinstitucinio derinimo (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių):
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
|
|
pildo teisės akto projekto vertintojas |
pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas |
pildo teisės akto projekto vertintojas |
1. |
Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
Įstatymo projektu siūlomas reglamentavimas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams – mokėjimo paslaugų teikėjams, mokėjimo paslaugų vartotojams, su kuriais susijęs įstatymo įgyvendinimas. |
|
□ tenkina □ netenkina |
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
Spragų ar nuostatų leidžiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti įstatymą, nenustatyta. |
|
□ tenkina □ netenkina |
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto |
Sprendimą dėl poveikio priemonių taikymo yra atskirtas nuo šių sprendimų įgyvendinimą prižiūrinčio subjekto. Sprendimą mokėjimo paslaugų teikėjams ir kitiems asmenims dėl poveikio priemonės taikymo priima Lietuvos bankas. Sprendimai dėl poveikio priemonės taikymo gali būti skundžiami teismui. |
|
□ tenkina □ netenkina |
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
Įstatymo projekto 76 straipsnyje nustatytos priežiūros institucijos funkcijos atitinka šio įstatymo projekto 77-79 straipsniuose nustatytas priežiūros institucijos teises ir pareigas.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
Įstatymo projekto 79 straipsnyje nustatytas baigtinis poveikio priemonių sąrašas.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys |
Įstatymo projekte nėra numatyti atvejai, kai priimant sprendimus taikomos išimtys.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas |
Sprendimai dėl poveikio priemonių taikymo priimami motyvuotai remiantis pagrindais, nustatytais įstatymo projekto 80 straipsnyje. Informacija apie pritaikytas poveikio priemones, įskaitant informaciją apie padaryto teisės akto pažeidimo esmę ir jį padariusio juridinio asmens pavadinimą ir kitus duomenis arba fizinio asmens vardą ir pavardę, skelbiama priežiūros institucijos interneto svetainėje (84 straipsnis). |
|
□ tenkina □ netenkina |
8. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka |
Įstatymo projekte numatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka (80 straipsnio 10 dalis). |
|
□ tenkina □ netenkina |
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą; 9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą; 9.3. narių skyrimo mechanizmas; 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė; 9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu; 9.6. individuali narių atsakomybė |
Įstatymo projekte nėra nuostatų, reglamentuojančių kolegialaus subjekto sprendimų priėmimo tvarką. |
|
□ tenkina □ netenkina |
10. |
Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka |
Įstatymo projekte nėra nuostatų, numatančių administracinę procedūrą, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma |
Klausimas nesusijęs su Įstatymo projektu.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus |
Klausimas nesusijęs su Įstatymo projektu.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
Klausimas nesusijęs su Įstatymo projektu.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
14. |
Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką |
Klausimas nesusijęs su Įstatymo projektu.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
15. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai) |
Klausimas nesusijęs su Įstatymo projektu.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
16. |
Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės |
Įstatymo projekte nustatyti reikalavimai, kurių turi laikytis prižiūrimi subjektai ir kurių laikymąsi prižiūri Lietuvos bankas, taip pat poveikio priemonės, kurios yra taikomos, kai šie reikalavimai pažeidžiami. Objektyvumą užtikrina įstatymo projekto 80 straipsnio 6-8dalys nustatytais pagrindais, kuriais turi vadovautis priežiūros institucija, priimdama sprendimus dėl poveikio priemonių taikymo. Informacija apie padaryto teisės akto ir jį padariusio juridinio asmens pavadinimą ir kitus duomenis arba fizinio asmens vardą ir pavardę, skelbiami priežiūros institucijos interneto svetainėje. |
|
□ tenkina □ netenkina |
17. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai) |
Įstatymo projekte nustatyta administracinė atsakomybė už įstatymo reikalavimų pažeidimus.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
18. |
Teisės aktų projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra |
Įstatymo projekte 80 straipsnyje nustatytas baigtinis sąrašas kriterijų pagal kuriuos skiriamos poveikio priemonės už Įstatyme nustatytų reikalavimų nevykdymą bei jų skyrimo procedūra. |
|
□ tenkina □ netenkina |
19. |
Kiti svarbūs kriterijai |
Nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: |
Finansų ministerijos Finansų rinkų politikos departamento Kredito ir mokėjimų rinkų skyriaus vyriausioji specialistė Agnė Grigaitė
|
Teisės akto projekto vertintojas: |
Finansų ministerijos Finansų rinkų politikos departamento Kredito ir mokėjimų rinkų skyriaus vyriausioji specialistė Joana Daukševič |
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(parašas) (data) |
|
(parašas) (data) |