LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS NEFORMALIOJO ŠVIETIMO AGENTŪROS DALYVAVIMO TARPTAUTINĖS ASOCIACIJOS SCIENCE ON STAGE EUROPE VEIKLOJE TVARKOS APRAŠO patvirtinimo
2025 m. kovo 28 d. Nr. V-352
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 66 straipsnio 1 dalimi ir 71 straipsnio 1 dalimi, Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 136, 138 ir 1984 punktais ir atsižvelgdama į 2023–2030 metų gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos mokslų ugdymo taikant kūrybiškumą (STEAM) stiprinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. V-1185 „Dėl 2023–2030 metų gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos mokslų ugdymo taikant kūrybiškumą (STEAM) stiprinimo plano patvirtinimo“, 11.2 ir 11.3 papunkčius, taip pat Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. V-871 „Dėl Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros nuostatų patvirtinimo“, 11.4.1 ir 12.9 papunkčius ir Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros 2025 m. sausio 23 d. raštą Nr. R2-34 „Confirmation membership Science on Stage Lithuania“ ir Science on Stage Europe asociacijos informaciją:
1. T v i r t i n u Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros dalyvavimo tarptautinės Science on Stage Europe asociacijos veikloje tvarkos aprašą (pridedama).
2. P a v e d u Lietuvos neformaliojo švietimo agentūrai:
2.1. atlikti tarptautinės Science on Stage Europe asociacijos veiklos Lietuvoje koordinatoriaus funkcijas, nustatytas šiuo įsakymo 1 punktu patvirtintame Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros dalyvavimo tarptautinės Science on Stage Europe asociacijos veikloje tvarkos apraše;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo,
mokslo ir sporto ministro
2025 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-352
LIETUVOS NEFORMALIOJO ŠVIETIMO AGENTŪROS DALYVAVIMO TARPTAUTINĖS ASOCIACIJOS SCIENCE ON STAGE EUROPE VEIKLOJE TVARKOS APRAŠAS
I. SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros dalyvavimo tarptautinės asociacijos Science on Stage Europe veikloje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros (toliau – LINEŠA) veiklos tarptautinėje asociacijoje Science on Stage Europe (toliau – SonSEU) tikslus bei uždavinius, nacionalinio Science on Stage komiteto veiklą, nacionalinius ir tarptautinius renginius, veiklas, dalyvavimą nacionaliniuose renginiuose, veiklose, pasirengimą tarptautiniams renginiams, veikloms ir dalyvavimo juose organizavimą bei finansavimą.
2. SonSEU yra Vokietijoje įregistruotas juridinis asmuo, nepelno siekianti asociacija, vienijanti gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos mokytojus iš įvairių Europos valstybių. Organizacija siekia skatinti geriausių pedagoginių praktikų mainus, įkvėpti mokytojus naujovėms ir stiprinti bei populiarinti gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos mokslų (toliau – STEAM), taikant kūrybiškumą, ugdymą.
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ ir kituose šiuos teisės aktus įgyvendinančiuose teisės aktuose.
II SKYRIUS
LINEŠA VEIKLOS SONSEU TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
4. LINEŠA veiklos SonSEU tikslas – užtikrinti Lietuvos atstovavimą tarptautinės SonSEU asociacijos veikloje bei prisidėti prie jos tikslų įgyvendinimo, skatinti profesinį mokytojų tobulėjimą ir inovatyvių STEAM ugdymo praktikų sklaidą.
5. LINEŠA veiklos SonSEU uždaviniai:
III SKYRIUS
LINEŠA IR NACIONALINIO SCIENCE ON STAGE KOMITETO FUNKCIJOS
7. LINEŠA funkcijos:
7.1. sudaryti ir patvirtinti Nacionalinį Science on Stage komitetą, atsakingą už veiklų planavimą, koordinavimą ir įgyvendinimą;
7.3. bendradarbiauti su STEAM centrais, universitetais ir mokslo institucijomis, kuriant naujus mokymo metodus ir užtikrinant mokytojų kvalifikacijos tobulinimą;
7.4. skatinti tarptautinius mokytojų mainus ir bendrus projektus su kitų šalių Science on Stage komitetais;
7.5. organizuoti bendras veiklas su tarptautiniais partneriais, siekiant keistis gerosiomis praktikomis ir plėtoti naujas STEAM ugdymo iniciatyvas;
7.6. plėtoti virtualius mokymus ir skaitmenines priemones, kad daugiau mokytojų galėtų įsitraukti į Science on Stage veiklas;
7.7. skatinti ekologiškus ir tvarius sprendimus STEAM ugdymo procese, integruojant juos į mokymo metodikas;
7.8. aktyviai bendradarbiauti su atstovais spaudai, siekiant didinti STEAM ugdymo žinomumą ir patrauklumą;
7.9. viešinti Science on Stage veiklas, projektus ir mokytojų pasiekimus, įtraukiant plačiąją visuomenę ir mokyklų bendruomenes;
8. LINEŠA įgyvendina Aprašo 5 punkte nustatytus uždavinius kartu su nacionaliniu Science on Stage komitetu (toliau – Komitetas).
9. Komitetas sudaromas iš septynių narių, iš kurių vienas yra LINEŠA darbuotojas, kiti 6 (šeši) asmenys (po vieną iš kiekvienos institucijos) deleguojami iš STEAM srityje veikiančių valstybės ir (ar) savivaldybių švietimo įstaigų, institucijų, asociacijų. Komitetas sudaromas 4 (ketverių) metų kadencijai ir tvirtinamas LINEŠA direktoriaus įsakymu. Patvirtintas komitetas pirmo susitikimo metu išsirenka pirmininką ir patvirtina Komiteto darbo reglamentą.
10. Komiteto funkcijos:
10.3. skleisti informaciją ir inovatyvias idėjas, pateiktas SonSEU svetainėje ir tarptautiniuose festivaliuose;
10.5. atrinkti dalyvius įvertinant projektų paraiškas į tarptautinius SonSEU festivalius ir kitus tarptautinius SonSEU valstybių narių organizuojamus renginius ar veiklas, parengti atrinktų projektų pareiškėjus sėkmingai atstovauti Lietuvai. Vykdant projektų paraiškų atranką Komiteto nariai privalo nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir balsavimo, jei svarstomas klausimas gali sukelti viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktą. Prieš pirmąjį posėdį visi Komiteto nariai pasirašo nešališkumo deklaraciją, pateiktą Aprašo 1 priede;
10.6. įvertinti atrinktų tarptautiniams konkursams projektinių darbų kokybę ir atitiktį SonSEU kriterijams;
10.7. bendrauti ir bendradarbiauti su Lietuvos ir užsienio švietimo įstaigomis, švietimo politikos formuotojais, kitais suinteresuotais SonSEU veikla fiziniais ir juridiniais asmenimis, siekiant plėtoti STEAM ugdymo galimybes;
10.9. teikti informaciją apie nacionalinę veiklą SonSEU veiklos srityje einamaisiais metais SonSEU Generalinei asamblėjai SonSEU nustatytu laiku ir tvarka;
10.12. platinti informaciją apie nacionalinius renginius ir veiklas Lietuvos ir užsienio STEAM mokytojams ir kitoms suinteresuotoms šalims;
IV SKYRIUS
NACIONALINIAI IR TARPTAUTINIAI SONSEU RENGINIAI IR VEIKLOS
12. SonSEU nacionaliniai renginiai ir veiklos:
12.1. metinės konferencijos. Konferencijose aptariami metų pasiekimai, iššūkiai ir ateities planai, pristatomos STEAM iniciatyvos, galimybės ir perspektyvos, SonSEU veiklos planai, dalijimasis patirtimi ir idėjomis;
12.2. mokytojų mokymai, kuriuose mokytojai supažindinami su STEAM ugdymo strategijomis, naujais ir inovatyviais STEAM ugdymo metodais, SonSEU mokymo(si) medžiaga, įrankiais ir ištekliais;
12.3. „Science on Stage. Lithuania“ nacionaliniai konkursai (toliau – Nacionaliniai konkursai) mokytojams. Konkurse mokytojai pristato geriausius savo STEAM projektus ir STEAM ugdymo inovacijas. Geriausių projektų autoriams – konkurso nugalėtojams – sudaroma galimybė atstovauti Lietuvai tarptautiniame Science on Stage festivalyje. Dalyvių skaičių nustato SonSEU;
12.4. tęstiniai renginiai po festivalių, t. y. po tarptautinių festivalių, organizuojami nacionaliniai ar regioniniai renginiai, kuriuose dalijamasi SonSEU festivaliuose pristatytomis idėjomis ir gerąja patirtimi;
13. SonSEU tarptautiniai renginiai ir veiklos:
13.3. konkursai, fetsivaliai ir renginiai STEAM ugdymo inovacijų tematika mokytojams ir mokiniams (toliau – Tarptautiniai konkursai);
14. LINEŠA rengia ir LINEŠA direktorius tvirtina konkrečių Apraše numatytų nacionalinių renginių ir (arba) veiklų sąlygas, suderintas su duomenų apsaugos pareigūnu ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Patvirtintos numatyto renginio ir (arba) veiklų veiklos sąlygos skelbiamos LINEŠA interneto svetainėje https://www.linesa.lt. Renginio ir (arba) veiklos sąlygos nustato konkretaus numatyto renginio ir (arba) veiklos tikslus, organizavimo, dalyvavimo renginyje ar veikloje, laimėtojų apdovanojimo tvarką.
V SKYRIUS
DALYVIMAS NACIONALINIUOSE SONSEU RENGINIUOSE IR VEIKLOSE
15. Nacionaliniuose SonSEU renginiuose gali dalyvauti Lietuvos Respublikos ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo mokyklų, švietimo pagalbos įstaigų darbuotojai, STEAM atviros prieigos centrų specialistai, būsimieji STEAM mokytojai (toliau – mokytojai), kiti švietimo teikėjai.
16. SonSEU nacionaliniuose renginiuose gali dalyvauti Lietuvos Respublikos piliečiai ir užsieniečiai, turintys teisę nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, bei užsienio šalyse veikiančių lituanistinio švietimo įstaigų mokytojai, atitinkantys konkretaus renginio sąlygose numatytus reikalavimus.
17. Atsižvelgiant į renginių ir (arba) veiklų sąlygas, renginiuose ir (arba) veiklose mokytojai gali dalyvauti kartu su mokiniais.
VI SKYRIUS
NACIONALINIŲ KONKURSŲ ORGANIZAVIMAS IR PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAI
19. Nacionalinius konkursus (toliau – Konkursas) organizuoja LINEŠA. Projekto paraiškos nacionaliniam konkursui pagal Projekto paraiškos nacionaliniam konkursui formą (Aprašo 2 priedas) Konkursui teikiamos LINEŠA elektroniniu būdu interneto svetainėje https://www.linesa.lt, vadovaujantis LINEŠA paskelbtomis renginio ir (arba) veiklos sąlygomis.
20. Nacionaliniam konkursui pateiktų projektų paraiškų atranką vykdo Komitetas. Projektų paraiškų atranką sudaro du etapai:
20.1. pirmajame etape Komitetas vertina projektų paraiškų atitiktį bendriesiems projektų atrankos kriterijams, nustatytiems Strateginio valdymo metodikos 136.2–136.6 punktuose ir 1984 punktuose, užpildydamas Projekto bendrųjų atrankos kriterijų vertinimo ataskaitą pagal Projekto atrankos kriterijų sąrašo ir jų vertinimo ataskaitos formą (Aprašo 3 priedas);
20.2. antrajame etape Komitetas vertina pateiktų projektų paraiškų naudą ir kokybę pagal Aprašo 21 ir 22 punktuose nustatytus prioritetinius kriterijus, kurių tikslas objektyviai palyginti projektų kokybę ir naudą ir atrinkti geriausius projektus. Šį etapą sudaro dvi dalys:
20.2.1. pirma – Komitetas įvertina projektų naudą ir kokybę pagal Aprašo 21 punkte nustatytus kriterijus, užpildydamas Projektų naudos ir kokybės formą (Aprašo 4 priedas);
21. Naudos ir kokybės vertinimo etapo pirmos dalies, numatytos Aprašo 20.2.1 papunktyje, Projektų paraiškų prioritetiniai kriterijai:
22. Naudos ir kokybės vertinimo etapo antros dalies, numatytos Aprašo 20.2.2 papunktyje, Projektų paraiškų prioritetiniai kriterijai:
22.1. pranešimo struktūra ir nuoseklumas (vertinama, ar aiškiai išdėstyta problema, metodas, rezultatai ir išvados; informacija pateikta logiškai ir nuosekliai, nesukelianti neaiškumų auditorijai; pateikti kokybiški veiklos įrodymai) – vertinama nuo 0 iki 3 balų;
22.2. mokinių įtraukimas į projektą (vertinama, ar įgyvendinant projektą dalyvavo įvairių gebėjimų ir / ar amžiaus mokiniai; projektu skatinamas komandinis darbas, bendradarbiavimas ir tarpusavio mokymasis; skatinama mokinių refleksija: mokiniai patys pristato rezultatus, įrodo savo įsitraukimą ir supratimą) – vertinama nuo 0 iki 3 balų;
22.3. tarpdalykinis ryšys (vertinama, ar projektas jungia kelis ugdomuosius dalykus (pvz., fizika + menas, biologija + informatika ir kt.); parodomas STEM ryšys su kitomis sritimis, skatinant platesnį požiūrį į mokymąsi) – vertinama nuo 0 iki 3 balų;
22.4. projekto socialinis poveikis ir aktualumas (vertinama, ar projektas sprendžia svarbias socialines, aplinkosaugines ar visuomenines problemas; parodomas STEM mokslų indėlis į realaus pasaulio iššūkių sprendimą; projekto idėja gali būti pritaikoma įvairaus amžiaus mokiniams – vertinama nuo 0 iki 3 balų;
22.5. interaktyvumas ir auditorijos įtraukimas (vertinama, ar pristatymo metu naudojamos netradicinės priemonės (pavyzdžiui, interaktyvios demonstracijos, praktiniai eksperimentai, žaidybiniai elementai, vaizdo įrašai, meninės instaliacijos); skatinama auditorijos diskusija, originalūs būdai pritraukti ir išlaikyti auditorijos dėmesį) – vertinama nuo 0 iki 3 balų;
23. Pagal Aprašo 21 ir 22 punktuose nustatytus prioritetinius kriterijus atrinkti 4 (keturi) projektai, surinkę maksimalų balų skaičių, teikiami Tarptautiniams konkursams, festivaliams ir kitiems renginiams ir (arba) veikloms.
24. Sprendimas dėl projektų teikimo Tarptautiniam SonSEU konkursui tvirtinamas LINEŠA direktoriaus įsakymu, kuriame nurodoma:
24.2. sąrašas projektų, kurie teikiami Tarptautiniam SonSEU konkursui (nurodomas projekto pavadinimas, projekto autorius (pareiškėjas), atstovaujama švietimo įstaiga;
24.3. sąrašas projektų, kurie neteikiami Tarptautiniam SonSEU konkursui (nurodomas projekto pavadinimas, projekto autorius (pareiškėjas), atstovaujama švietimo įstaiga ir objektyvios sprendimo priėmimo priežastys);
VII SKYRIUS
PASIRENGIMO TARPTAUTINIAMS RENGINIAMS, VEIKLOMS IR DALYVAVIMO JUOSE ORGANIZAVIMAS
25. Lietuvos komandos dalyvavimą SonSEU tarptautiniuose renginiuose ir veiklose organizuoja LINEŠA pagal LINEŠA direktoriaus nustatytą tvarką.
26. LINEŠA organizuoja pasirengimo tarptautiniams SonSEU festivaliams konsultacijas, į kurias kviečiami nacionaliniame „Science on Stage. Lithuania“ konkurse atstovauti Lietuvai atrinkti projektų autoriai.
27. Lietuvos komandą, atstovaujančią Lietuvai tarptautiniame Science on Stage konkurse sudaro nacionaliniame „Science on Stage. Lithuania“ konkurse atrinktų projektų, dėl kurių priimtas Aprašo 24 punkte numatytas sprendimas, autoriai ir nacionalinio Science on Stage komiteto nariai. Komandos sudėtį tvirtina LINEŠA direktorius.
VIII SKYRIUS
FINANSAVIMAS
29. LINEŠA organizuojamos veiklos, tiesiogiai susijusios su SonSEU, finansuojamos iš Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos tęstinės veiklos priemonės lėšų.
30. LINEŠA veiklų SonSEU tinkamos finansuoti išlaidos:
30.1. administravimo, neviršijant 5 proc. skirtų lėšų sumos, kuri gali būti naudojama ir darbo užmokesčiui;
30.2. organizavimo (nacionalinių ir tarptautinių konkursų, seminarų, konferencijų) išlaidos, t. y. reikalingos priemonės, prekės ir paslaugos (konsultantų, ekspertų, lektorių paslaugos, spaudos, viešinimo paslaugos, dalyvių paketai, patalpų ir stendinių sienelių nuoma renginiams, moderavimas, dalyvių maitinimas, prizai, svetainės sukūrimas ir palaikymas ir pan.);
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, duomenų valdytojų patvirtintais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą. Asmens duomenų tvarkymo tikslai: renginių ir / ar veiklų organizavimas ir dalyvių registravimas; dalyvių bei Komiteto narių į tarptautinius renginius, konkursus, festivalius ir Generalinę SonSEU asamblėją atranka bei delegavimas, kelionių ir apgyvendinimo organizavimas. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Bendrojo duomenų apsaugos reglamento ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.
Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros dalyvavimo tarptautinės Science on Stage Europe asociacijos veikoje tvarkos aprašo
1 priedas
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA
20__ m. _____________d.
Vilnius
Aš, (vardas ir pavardė), atlikdamas (-a) 20__ m. Nacionalinio Science on Stage komiteto nario funkcijas ir nacionalinio konkurso projektų atitikties bendriesiems projektų atrankos bei naudos ir kokybės vertinimo kriterijams vertinimo vertintojo funkcijas,
p a s i ž a d u:
1. Laikytis lygiateisiškumo, skaidrumo, nešališkumo ir aiškios atsakomybės, profesionalumo, proporcingumo, konfidencialumo principų ir objektyviai atlikti man, kaip projektų vertinimo vertintojui, pavestas funkcijas.
2. Nusišalinti visose nacionalinio konkurso projektų atitikties bendriesiems projektų atrankos bei naudos ir kokybės vertinimo siūlymų rengimo, svarstymo ir priėmimo stadijose, kai yra tikimybė, kad gali kilti viešųjų ir privačių interesų konfliktas, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme.
3. Nepažeisti asmens duomenų apsaugos, konfidencialumo, valstybės, tarnybos, profesinės, komercinės, kitos įstatymų saugomą paslaptį sudarančios ar kitos įstatymų saugomos informacijos apsaugos reikalavimų.
___________________________ __________ __________________
(nurodomos pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros dalyvavimo tarptautinės Science on Stage Europe asociacijos veikoje tvarkos aprašo
2 priedas
(Projekto paraiškos nacionaliniam konkursui forma)
PROJEKTO PARAIŠKA NACIONALINIAM KONKURSUI
___________________________
(data)
__________________________
(vieta)
1. DUOMENYS APIE PAREIŠKĖJĄ
Vardas ir pavardė |
(Nurodomas pareiškėjo vardas ir pavardė) |
Elektroninio pašto adresas |
(Nurodomas pareiškėjo elektroninio pašto adresas) |
Telefono numeris |
(Nurodomas pareiškėjo telefono numeris) |
Atstovaujama švietimo įstaiga |
(Nurodoma švietimo įstaiga, kuriai pareiškėjas atstovauja. Jei pareiškėjas yra laisvasis mokytojas, tai nurodoma čia. Jei pareiškėjas neatstovauja jokiai švietimo įstaigai, tačiau yra su ja susijęs, nurodoma švietimo įstaiga, su kuria susijęs ir koks ryšys sieja. Jei pareiškėjas yra studentas, tai nurodoma šioje skiltyje.) |
Miestas |
(Nurodomas miestas, kur pareiškėjas gyvena) |
Šalis |
(Nurodoma šalis, kur pareiškėjas gyvena) |
Mokomasis dalykas |
(Nurodomas mokomasis dalykas, kurį pareiškėjas, jei yra mokytojas, moko švietimo įstaigoje) |
Išsami informacija (vardas, pavardė, el. paštas, tel. Nr., miestas, atstovaujama švietimo įstaiga) apie kitą asmenį, kuris norėtų su jumis pristatyti projektą konkurse |
(Nurodomas kartu su pareiškėju norinčio dalyvauti asmens vardas ir pavardė, el. paštas, tel. Nr., miestas, atstovaujama švietimo įstaiga) |
Anglų kalbos žinios |
(Pažymėti) o patvirtinu, kad mano anglų kalbos žinių lygis yra ne žemesnis nei A2 ir pretenduoju dalyvauti tarptautiniame festivalyje o noriu dalyvauti tik nacionaliniame konkurse, nes anglų kalbos žinių lygis nesiekia A2 |
Informacija apie patirtį panašiuose konkursuose |
(Pažymėti) o esu dalyvavęs / dalyvavusi Science on Stage konkursuose, festivaliuose o dalyvauju pirmą kartą
(Jei pareiškėjas pažymėjo, kad yra dalyvavęs Science on Stage konkursuose, festivaliuose, konkrečiai nurodo, kada, kokiame konkurse, festivalyje) |
Informacijos gavimo apie Science on Stage pobūdis |
(Pažymėti) o Tiesiogiai iš Nacionalinio valdymo komiteto o Iš kitų Science on Stage renginių o Iš socialinės žiniasklaidos o Iš kolegų o Iš interneto šaltinių o Iš reklamos žurnale o Kita (nurodyti)
|
2. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ
Projekto pavadinimas (maksimaliai 80 ženklų) |
(Nurodomas projekto pavadinimas) |
Pagrindinė tema |
(Pažymėti vieną) o STEM mažiausiems o STEM ugdymas tvariai plėtrai o Dirbtinis intelektas STEM ugdymo procese o Karjeros orientavimas STEM ugdymo procese o Lygybė ir įtrauktis STEM ugdymo procese o Savivaldus mokymasis STEM ugdymo procese o Mažų kaštų eksperimentai STEM ugdymo procese |
Tarpdalykinė integracija |
(Nurodomi mokomieji dalykai, kurie integruojami) |
Dalyvių amžiaus grupė |
(Nurodoma projekte dalyvaujančių mokinių amžiaus grupė) |
Projekte naudojama mokymo(si) medžiaga ir įranga |
(Nurodoma, kokia mokymo(si) medžiaga ir įranga planuojama naudoti / naudota įgyvendinant projektą) |
Projekto inovatyvumas |
(Nurodoma, kuo pareiškėjo projektas inovatyvus) |
Projekto nauda |
(Nurodoma, kuo projektas naudingas ir kaip juo gali pasinaudoti / kaip jį gali įgyvendinti kiti dalykų mokytojai) |
Projekto išsamus aprašymas |
(Pateikiamas išsamus projekto aprašymas, maksimaliai panaudojant 12 000 spaudos ženklų įskaitant tarpus) |
Nuorodos / šaltiniai |
(Nurodomos nuorodos į naudotą / sukurtą projekto metu metodinę medžiagą / aktualius šaltinius / projekto įvykdymo įrodymus / vaizdo medžiagą). |
SUTIKIMAS:
(Pažymėti)
o Sutinku, kad pateiktus duomenis Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra rinks, naudos ir saugos Nacionalinio konkurso organizavimo ir sklaidos tikslais, taip pat išduodama dalyvavimo pažymėjimą, dalyvių sąrašuose ir kitiems su konkursu susijusiems darbams.
o Sutinku, kad prireikus su manimi bus susisiekiama ilgalaikio bendradarbiavimo ir patirties sklaidos tikslais, kad pasibaigus konkursui duomenys statistikos tikslais bus archyvuojami anonimiškai ir individualūs duomenys bus ištrinti, asmeninė kontaktinė informacija nebus perduota tretiesiems asmenims.
o Sutinku, kad atrankos atveju būtų paskelbtas mano projekto aprašymas (konferencijos dokumentai, pagrindinis puslapis ir pan.).
o Sutinku, kad prie paraiškos pateiktos nuotraukos, praėjus atranką, gali būti naudojamos Science on Stage sklaidos tikslais, brošiūroje (spausdintoje ir internete), paliekant mano teises į nuotraukas.
o Suprantu ir žinau, kad mano sutikimas gali būti panaikintas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas).
_____________________________________________
|
(Projekto vadovo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė, parašas) |
Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros dalyvavimo tarptautinės Science on Stage Europe asociacijos veikoje tvarkos aprašo
3 priedas
(Projekto atrankos kriterijų sąrašo ir jų vertinimo ataskaitos forma)
PROJEKTO ATRANKOS KRITERIJŲ SĄRAŠO IR JŲ VERTINIMO ATASKAITOS FORMA
Bendrasis atrankos kriterijus, jo vertinimo aspektas (-ai) |
Bendrojo atrankos kriterijaus vertinimo aspekto vertinimas |
||
Taip / Ne / Netaikoma / Taip su išlyga |
Komentarai (Šiame stulpelyje pagrindžiamas kiekvieno bendrojo atrankos kriterijaus vertinimo aspekto įvertinimas) |
||
1. |
Pareiškėjas organizaciniu ir finansiniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą bei užtikrinti projekto rezultatų tęstinumą. |
|
|
1.1. |
Pareiškėjas atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą pagal Aprašo 14 p. |
|
|
1.2. |
Pareiškėjui nėra apribojimų gauti finansavimą, jei bus atrinktas vykti į tarptautinį konkursą, festivalį (pvz. nėra iškelta asmens bankroto byla ar pan.). |
|
|
1.3. |
Projektui įgyvendinti sudaryta komanda (jei yra poreikis) ir tinkamai paskirstytos jos funkcijos ir atsakomybės. |
|
|
1.4. |
Užtikrintas projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas (jei taikoma). |
|
|
2. |
Projekto veiklos yra aiškios, realios, pamatuojamos ir jas įgyvendinus bus / yra pasiekti projekto rezultatai. |
|
|
2.1. |
Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto tikslą. |
|
|
2.2. |
Projekto tikslas, veiklos (poveiklės) yra įvykdomos ir jų rezultatai pamatuojami ir pasiekiami per projekto įgyvendinimo laikotarpį. |
|
|
3. |
Projektas atitinka horizontaliuosius principus (toliau – HP) ir atitinkamas Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) nuostatas. |
|
|
3.1. |
Projekto įgyvendinimo metu nepažeidžiami HP ir atitinkamos Chartijos nuostatos: |
|
|
3.1.1. |
Nenumatyta projekto veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darniam vystymuisi, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (toliau – SESV) 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, kaip jis suprantamas pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088. |
|
|
3.1.2. |
Projektas neturi neigiamo poveikio lygių galimybių ir nediskriminavimo HP, įskaitant prieinamumo visiems reikalavimą, atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją. |
|
|
3.2. |
Projektu tiesiogiai (projekto tikslas, tikslinė grupė, projekto veiklos, projekto vykdytojai, rodikliai, siekiami rezultatai ir pan.) prisidedama prie HP įgyvendinimo: |
|
|
3.2.1. |
Projektu, atsižvelgiant į SESV 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, tiesiogiai prisidedama prie darnaus vystymosi HP įgyvendinimo. |
|
|
3.2.2. |
Projektu tiesiogiai prisidedama prie lygių galimybių ir nediskriminavimo HP įgyvendinimo bent vienu iš šių aspektų: dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės ar kt. bei užtikrinamas prieinamumo visiems (ypač negalią turintiems asmenims) reikalavimas (naudotis gaminiais, paslaugomis, transportu, fizinės ar e. aplinkos sprendimais, infrastruktūra, kuriais gali naudotis visi žmonės kuo platesniu mastu, neatsižvelgiant į jų funkcines galimybes). |
|
|
3.2.3. |
Projektu tiesiogiai prisidedama prie inovatyvumo (kūrybingumo) HP įgyvendinimo (įgyvendinant projekto veiklas vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). |
|
|
Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros dalyvavimo tarptautinės Science on Stage Europe asociacijos veikoje tvarkos aprašo
4 priedas
(Projektų naudos ir kokybės forma)
PROJEKTŲ NAUDOS IR KOKYBĖS FORMA
20__ m. ________________ ____ d.
(mėnuo)
Aš, toliau pasirašęs vertintojas, patvirtinu, kad:
šio projekto įvertinimo kaip atitinkančio visus Aprašo 21 punkte nustatytus kriterijus atveju ar neatitinkančio Aprašo 21 punkte nustatytų kriterijų atveju neturėsiu tiesioginės ar netiesioginės, materialios ar asmeninės naudos;
šio projekto atitikties negaliu vertinti dėl tiesioginio ar netiesioginio interesų konflikto.
Projekto pareiškėjas |
|
Projekto pavadinimas |
|
Vertinimo kriterijai ir jų aprašymas |
Galimas įvertis (balais)1 |
Įvertis (balais) |
Komentarai (šiame stulpelyje pagrindžiamas kiekvieno kriterijaus vertinimo aspektas) |
1 kriterijus – projektas skatina mokinių susidomėjimą STEAM dalykais. Aprašymas: Kriterijaus vertinimas: 0 balų – projektas neskatina mokinių susidomėjimo STEAM dalykais. Nėra jokių veiklų ar metodų, susijusių su STEAM temomis; 1 balas – projektas minimaliai skatina susidomėjimą STEAM dalykais. Yra pavienių STEAM elementų, tačiau jie nėra integruoti į sisteminį ugdymo procesą, veiklos nėra patrauklios ar įtraukiančios mokinius; 2 balai – projektas skatina mokinių susidomėjimą STEAM dalykais, taikant įvairius metodus (pvz., eksperimentai, kūrybinės dirbtuvės, praktinės užduotys). Dalyviai aktyviai įtraukiami, tačiau trūksta aiškaus ilgalaikio poveikio arba novatoriškumo; 3 balai – projektas itin stipriai skatina mokinių susidomėjimą STEAM dalykais. Naudojami inovatyvūs ir kūrybiški metodai, projektas įtraukia įvairaus amžiaus mokinius, turi aiškų ilgalaikį poveikį ir motyvuoja toliau domėtis STEAM sritimis. |
(0–3) |
|
|
2 kriterijus – projektas turi sąsajas su kasdieniu gyvenimu. Aprašymas: Kriterijaus vertinimas: 0 balų – projektas neturi jokių sąsajų su kasdieniu gyvenimu. Veiklos yra abstrakčios, teorinės arba nepritaikomos realiose situacijose; 1 balas – projektas turi pavienes sąsajas su kasdieniu gyvenimu, tačiau jos yra silpnos arba neaiškios. Mokiniai gali sunkiai suprasti, kaip įgytos žinios ar įgūdžiai pritaikomi realybėje; 2 balai – projektas aiškiai siejasi su kasdieniu gyvenimu. Veiklose pateikiami praktiniai pavyzdžiai, sprendžiamos realios problemos, tačiau galėtų būti daugiau gilesnio ryšio su mokinių patirtimi; 3 balai – projektas stipriai susijęs su kasdieniu gyvenimu. Veiklos sprendžia aktualias problemas, skatina mokinius taikyti įgytas žinias praktikoje, kuria ilgalaikį poveikį jų supratimui ir įgūdžiams. |
(0–3) |
|
|
3 kriterijus – projekto poveikis yra tvarus. Aprašymas: Kriterijaus vertinimas: 0 balų – projektas neturi ilgalaikio poveikio. Veiklos yra trumpalaikės, neskatina tolesnio domėjimosi ar tęstinumo; 1 balas – projektas turi minimalų poveikį. Nors veiklos yra vertingos, jos neturi aiškaus tęstinumo plano arba jų poveikis greitai išnyksta pasibaigus projektui; 2 balai – projektas turi vidutinį tvarumą. Sukurtos priemonės ar veiklos gali būti naudojamos ateityje, tačiau trūksta ilgalaikės strategijos arba platesnio poveikio įstaigos bendruomenei; 3 balai – projektas užtikrina ilgalaikį poveikį. Jis turi aiškų tęstinumo planą, skatina nuolatinį tobulėjimą, įtraukia įstaigos bendruomenę ar kitas institucijas ir palieka ilgalaikį pėdsaką mokinių ugdyme. |
(0–3) |
|
|
4 kriterijus – projektas įgyvendinamas kasdienėje mokyklos veikloje. Aprašymas: Kriterijaus vertinimas: 0 balų – projektas nėra integruotas į mokyklos veiklą. Jis įgyvendinamas kaip vienkartinė iniciatyva, neturinti sąsajų su ugdymo procesu; 1 balas – projektas iš dalies įgyvendinamas mokyklos veikloje, tačiau jis vyksta tik tam tikromis progomis ar atskirose pamokose, neturėdamas sisteminio poveikio; 2 balai – projektas yra integruotas į mokyklos veiklą. Jis vykdomas reguliariai, įtraukiamas į mokymo programas ar neformalųjį ugdymą, tačiau dar nėra iki galo įsitvirtinęs kaip ilgalaikė praktika; 3 balai – projektas yra tvirtai įgyvendinamas kasdienėje mokyklos veikloje. Jis yra nuosekli ugdymo proceso dalis, integruotas į įvairius mokomuosius dalykus ar mokyklos strategiją, turi aiškų tęstinumą ir poveikį bendruomenei. |
(0–3) |
|
|
5 kriterijus – projekte tinkamai pagrįstos išlaidos. Aprašymas: 0 balų – projekto išlaidos nėra pagrįstos. Biudžete trūksta aiškumo, nėra argumentuoto paaiškinimo, kaip lėšos bus naudojamos. Gali būti nereikalingų ar neadekvačių išlaidų; 1 balas – projekto išlaidos iš dalies pagrįstos. Nors biudžetas yra sudarytas, kai kurios išlaidos gali būti perteklinės arba nepakankamai argumentuotos. Trūksta aiškios sąsajos tarp išlaidų ir projekto tikslų; 2 balai – projekto išlaidos yra pagrįstos ir proporcingos veikloms. Biudžetas sudarytas aiškiai, didžioji dalis išlaidų yra logiškos ir susijusios su projekto įgyvendinimu, tačiau galima būtų patikslinti kai kuriuos kaštus; 3 balai – projekto išlaidos yra visiškai pagrįstos, skaidrios ir optimaliai suplanuotos. Biudžetas aiškiai atspindi projekto tikslus, visos išlaidos yra būtinos ir ekonomiškai pagrįstos, užtikrinamas efektyvus lėšų panaudojimas. |
(0–3) |
|
|
6 kriterijus – projektas skatina tyrimais grįstą mokymąsi. Aprašymas: Kriterijaus vertinimas: 0 balų – projektas neskatina tyrimais grįsto mokymosi. Veiklose nėra tyrimų elementų, mokiniai neįtraukiami į tyrinėjimo ar eksperimentavimo procesą. 1 balas – projektas iš dalies skatina tyrimais grįstą mokymąsi. Yra pavienių tyrimų ar eksperimentavimo veiklų, tačiau jos nėra sistemingos arba mokinių dalyvavimas ribotas; 2 balai – projektas reikšmingai skatina tyrimais grįstą mokymąsi. Mokiniai aktyviai dalyvauja tyrimuose, eksperimentuose ar problemų sprendimo veiklose, tačiau trūksta nuoseklaus metodo arba ilgalaikės strategijos; 3 balai – projektas stipriai skatina tyrimais grįstą mokymąsi. Veiklos grindžiamos moksliniu tyrinėjimu, eksperimentavimu, kritiniu mąstymu ir duomenų analize. Mokiniai ugdosi tyrėjo kompetencijas, skatinamas savarankiškas problemų sprendimas ir refleksija. |
(0–3) |
|
|
Įverčių suma pagal kriterijus: |
(0–18) |
|
Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros dalyvavimo tarptautinės Science on Stage Europe asociacijos veikoje tvarkos aprašo
5 priedas
(Projektų pristatymo naudos ir kokybės forma)
PROJEKTŲ PRISTATYMO NAUDOS IR KOKYBĖS FORMA
20__ m. ________________ ____ d.
(mėnuo)
Aš, toliau pasirašęs vertintojas, patvirtinu, kad:
šio projekto įvertinimo kaip atitinkančio visus Aprašo 22 punkte nustatytus kriterijus atveju ar neatitinkančio Aprašo 22 punkte nustatytų kriterijų atveju neturėsiu tiesioginės ar netiesioginės, materialios ar asmeninės naudos;
šio projekto atitikties negaliu vertinti dėl tiesioginio ar netiesioginio interesų konflikto.
Projekto pareiškėjas |
|
Projekto pavadinimas |
|
Vertinimo kriterijai ir jų aprašymas |
Galimas įvertis (balais)1 |
Įvertis (balais) |
Komentarai (šiame stulpelyje pagrindžiamas kiekvieno kriterijaus vertinimo aspektas) |
1 kriterijus – pranešimo struktūra ir nuoseklumas. Aprašymas: Kriterijaus vertinimas: 0 balų – pranešimas neturi aiškios struktūros. Problema, metodas, rezultatai ir išvados nėra išdėstyti arba nesuvokiami auditorijai. Pateikta informacija nesudaroma į logišką visumą, sukelianti sumaištį. Veiklos įrodymai nėra pateikiami arba jų kokybė labai žema; 1 balas – pranešimas turi pagrindines struktūros dalis, tačiau yra neaiškumų arba trūksta nuoseklumo. Problema, metodas, rezultatai ir išvados pateikiamos, tačiau logika nėra visiškai aiški. Veiklos įrodymai pateikiami, tačiau jų kokybė gali būti nepakankama; 2 balai – pranešimas struktūruotas ir aiškiai išdėstyti visi svarbūs elementai (problema, metodas, rezultatai, išvados), tačiau galima būtų patikslinti kai kurias detales. Pateikta informacija yra logiška ir nuosekli, tačiau kai kurios dalys gali kelti menkus klausimus auditorijai; 3 balai – pranešimas yra labai aiškiai struktūruotas. Problema, metodas, rezultatai ir išvados pateikiamos aiškiai ir nuosekliai. Informacija logiškai seka viena kitą ir nesukelia jokių klausimų auditorijai. Veiklos įrodymai pateikti aukštos kokybės. |
(0–3) |
|
|
2 kriterijus – mokinių įtraukimas į projektą. Aprašymas: Kriterijaus vertinimas: 0 balų – projekte nesidalijama atsakomybe, mokiniai neįtraukiami į veiklas. Komandinio darbo ir bendradarbiavimo nėra, mokinių refleksija ir įsitraukimas nebuvo skatinami; 1 balas – mokiniai įtraukiami į kai kurias veiklas, tačiau tik dalis jų dalyvauja aktyviai. Komandinio darbo elementai yra, tačiau jie nėra plačiai naudojami. Refleksija ir pristatymas yra riboti; 2 balai – projektas skatina mokinių įtraukimą į veiklas, mokiniai dirba komandose ir bendradarbiauja. Refleksija ir savarankiškas darbų pristatymas yra dalinai skatinami, tačiau galėtų būti daugiau erdvės aktyvesniam įsitraukimui; 3 balai – mokiniai aktyviai įtraukiami į visas projekto veiklas, skatinamas komandinio darbo ir bendradarbiavimo procesas. Mokiniai pristato savo rezultatus, atlieka refleksijas ir rodo aiškų įsitraukimą bei supratimą. |
(0–3) |
|
|
3 kriterijus – tarpdalykinis ryšys. Aprašymas: Kriterijaus vertinimas: 0 balų – projektas nesiejamas su kitais ugdymo dalykais. Nėra integracijos tarp įvairių disciplinų, o STEAM ryšys su kitomis sritimis nematomas; 1 balas – projektas jungia kai kurias disciplinas, tačiau ryšys tarp jų yra silpnas arba paviršutiniškas. STEAM integracija su kitomis sritimis yra minimali; 2 balai – projektas sieja kelias disciplinas, tačiau ryšys tarp jų galėtų būti stipresnis. STEAM sritis yra matoma, tačiau integracija į kitas mokymo sritis galėtų būti geriau išplėtota; 3 balai – projektas puikiai jungia kelis ugdymo dalykus ir aiškiai parodo STEAM ryšį su kitomis sritimis. Svarbu skatinti platesnį požiūrį į mokymąsi, o integracija yra natūrali ir efektyvi. |
(0–3) |
|
|
4 kriterijus – projekto socialinis poveikis ir aktualumas. Aprašymas: Kriterijaus vertinimas: 0 balų – projektas neturi socialinio poveikio arba neatsako į svarbias socialines ar aplinkosaugines problemas. Jo idėja nėra aktuali ir neįgalina mokinių kritiškai vertinti realaus pasaulio iššūkių; 1 balas – projektas turi minimalų socialinį poveikį ir tik dalinai sprendžia aktualias problemas. Idėja yra svarbi, tačiau neskatina gilios mokinių refleksijos apie tikrąsias socialines ar aplinkosaugines problemas; 2 balai – projektas sprendžia svarbias problemas ir parodo STEM indėlį į realaus pasaulio iššūkių sprendimą. Jo idėja aktuali, tačiau galėtų būti labiau pritaikyta įvairaus amžiaus mokiniams; 3 balai – projektas sprendžia svarbias socialines, aplinkosaugines ar visuomenines problemas ir aiškiai parodo STEM mokslų indėlį į realaus pasaulio iššūkių sprendimą. Idėja yra plačiai pritaikoma įvairaus amžiaus mokiniams. |
(0–3) |
|
|
5 kriterijus – interaktyvumas ir auditorijos įtraukimas. Aprašymas: 0 balų – pristatyme nenaudojamos interaktyvios priemonės, auditorija nėra įtraukta. Pateikimo forma yra statiška, neoriginali, neskatina diskusijų ar įsitraukimo; 1 balas – pristatyme naudojamos kelios interaktyvios priemonės, tačiau jų poveikis auditorijai yra ribotas. Auditorijos įtraukimas minimalus, ir pateikimas nėra pakankamai dinamiškas; 2 balai – pristatyme naudojamos įvairios interaktyvios priemonės (pvz., eksperimentai, žaidybiniai elementai), tačiau auditorijos įtraukimas galėtų būti aktyvesnis. Pateikimas yra įdomus, tačiau trūksta originalumo; 3 balai – pristatyme naudojamos inovatyvios ir įvairios interaktyvios priemonės (pvz., praktiniai eksperimentai, žaidimai, vaizdo įrašai), auditorija aktyviai įtraukiama į diskusijas. Pristatymas originalus, dinamiškas ir užtikrina didelį dėmesį. |
(0–3) |
|
|
6 kriterijus – aiškus kalbėjimas ir pasitikėjimas savimi. Aprašymas: Kriterijaus vertinimas: 0 balų – pranešėjas nesugeba aiškiai išdėstyti informacijos, trūksta pasitikėjimo savimi. Akių kontaktas su auditorija yra prastas, kūno kalba ir balso intonacija nėra aiški; 1 balas – pranešėjas išdėsto informaciją, tačiau ji nėra visiškai aiški, trūksta pasitikėjimo savimi. Akių kontaktas ir kūno kalba yra minimalūs, balso intonacija dažnai nepakankamai aiški; 2 balai – pranešėjas aiškiai pateikia informaciją, tačiau pasitikėjimas savimi galėtų būti stipresnis. Akių kontaktas ir kūno kalba gera, tačiau balso intonacija galėtų būti labiau įtaigi; 3 balai – pranešėjas užtikrintai ir įtikinamai pateikia informaciją. Akių kontaktas su auditorija išlaikomas viso pristatymo metu, kūno kalba ir balso intonacija yra aiškios ir išraiškingos. |
(0–3) |
|
|
Įverčių suma pagal kriterijus: |
(0–18) |
|