Atspausdinta iš e-seimas.lrs.lt

ŠIAULIŲ APYGARDOS TEISMO

PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ APTARNAVIMO, JŲ PRAŠYMŲ, PAREIŠKIMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO ŠIAULIŲ APYGARDOS TEISME TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO PAKEITIMO

 

2025 m. vasario 21 d. Nr. V-17-2025

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsnio 1 dalimi, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (visais pakeitimais ir papildymais):

1.   T v i r t i n u Asmenų aptarnavimo, jų prašymų, pareiškimų ir skundų nagrinėjimo Šiaulių apygardos teisme taisykles (pridedama).

2.   P r i p a ž į s t u netekusiomis galios Asmenų aptarnavimo, jų prašymų, pareiškimų ir skundų nagrinėjimo Šiaulių apygardos teisme taisykles, patvirtintas teismo pirmininko 2018 m. birželio 7 d. Nr. V-71 (su vėlesniais pakeitimais).

3.   N u r o d a u teismo informatikui Asmenų aptarnavimo, jų prašymų, pareiškimų ir skundų nagrinėjimo Šiaulių apygardos teisme taisykles paskelbti teismo intranete, internetinėje svetainėje.

4.   P a v e d u kanclerio tarnybos vyriausiajai specialistei su įsakymu supažindinti visus teismo darbuotojus.

5.   N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja nuo paskelbimo Teisės aktų registre (TAR).

 

 

 

Pirmininkas                                                                                         Gražvydas Poškus

 

 

PATVIRTINTA

 

Šiaulių apygardos teismo pirmininko

2025 m. vasario 21 d. įsakymo

Nr. V-17-2025

 

ASMENŲ APTARNAVIMO BEI JŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ
NAGRINĖJIMO ŠIAULIŲ APYGARDOS TEISME

TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų aptarnavimo bei jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Šiaulių apygardos teisme taisyklėse (toliau – Taisyklės) reglamentuojamas asmenų aptarnavimas, jų neprocesinių prašymų ir skundų (toliau kartu – prašymai) priėmimas ir nagrinėjimas Šiaulių apygardos teisme (toliau – Teismas), asmenų priėmimas pas Teismo pirmininką, Baudžiamųjų bylų ar Civilinių bylų skyrių pirmininkus, viešosios informacijos apie Teismo, kaip valstybės institucijos, veiklą teikimas.

2.    Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (toliau – Viešojo administravimo įstatymas), Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Informacijos teikimo asmenims su negalia jų pasirinktais prieinamais bendravimo būdais rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. A1-784 „Dėl Informacijos teikimo asmenims su negalia jų pasirinktais prieinamais bendravimo būdais rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau –Rekomendacijos), ir Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (2021 m. gruodžio 1 d. nutarimo Nr. 1014 redakcija) (toliau – Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklės), apibrėžtas sąvokas.

3. Aptarnaujant asmenis, nagrinėjant jų prašymus, Taisyklės taikomos tiek, kiek šie klausimai nereglamentuojami Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose.

4. Taisyklėse nustatytų terminų pradžia ir pabaiga skaičiuojama laikantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso pirmosios knygos IV dalies ir Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies nuostatų.

5. Teisme nagrinėjami rašytiniai, žodiniai ir teisės aktuose nustatyta tvarka elektroniniu būdu pateikti prašymai, kuriuose keliami klausimai priskirti Teismo kompetencijai.

6Teismo valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau kartu – darbuotojai), šiose Taisyklėse nustatyta tvarka aptarnaudami asmenis, nagrinėdami jų prašymus turi laikytis Viešojo administravimo įstatymo, Rekomendacijų, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, Asmenų aptarnavimo teismuose standarto reikalavimų ir vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinės pagalbos, efektyvumo, subsidiarumo ir „vieno langelio“ principais, o teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme (toliau – Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymas) nustatytais dokumentų išsamumo ir tikslumo, teisėtumo, objektyvumo ir pagalbos principais.

7.   Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti jų prašymus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas atliekančio Teismo darbuotojo.

8.   Prašymą nagrinėjantis Teismo darbuotojas privalo nusišalinti arba turi būti nušalintas Teismo pirmininko ar Teismo kanclerio sprendimu nuo prašymo nagrinėjimo, jeigu atsiranda Viešojo administravimo įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Atsiradus minėtoms aplinkybėms, Teismo darbuotojas, gavęs pavedimą nagrinėti prašymą, turi raštu pranešti Teismo pirmininkui arba Teismo kancleriui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl Teismo darbuotojo nusišalinimo nuo prašymo nagrinėjimo priima Teismo pirmininkas.

9.   Asmeniui neteikiama informacija, sudaranti valstybės, tarnybos, profesinę, komercinę ar banko paslaptį, ir kita informacija, kurią teikti draudžiama pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, taip pat privati informacija apie kitus asmenis, išskyrus viešąją informaciją, kuria disponuoja Teismas ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymą.

10Taisyklėse nustatytais atvejais tvarkant asmens duomenis asmens duomenų apsauga užtikrinama vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas).

 

II SKYRIUS

Į TEISMĄ ATVYKUSIŲ ASMENŲ APTARNAVIMAS TAIKANT
„VIENO LANGELIO“ PRINCIPĄ

 

11Teismui adresuotų prašymų priėmimą ir nagrinėjimą bei asmenų aptarnavimą „vieno langelio“ principu organizuoja ir vykdo Teismo raštinės skyrius (toliau – Raštinė). Raštinės darbuotojai, aptarnaujantys asmenis, privalo segėti identifikavimo kortelę.

12. Asmenys Raštinėje aptarnaujami ir jų dokumentai priimami Teismo darbo laiku: pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 8 val. iki 17 val., penktadieniais – nuo 8 val. iki 15.45 val. (be pietų pertraukos). Papildomai dokumentai priimami pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 7:30 val. iki 8:00 val. prie „Dokumentų priėmimo-išdavimo“ langelio, 2 aukšte. Švenčių dienų išvakarėse darbo dienos trukmė sutrumpinama 1 valanda.

13Raštinė:

13.1priima rašytinius asmenų prašymus, patikslina prašymo esmę, patikrina, ar yra visi reikiami dokumentai, būtini sprendimui priimti, prireikus paprašo asmenį pateikti papildomus dokumentus arba pasiūlo prašymą papildyti ir pristatyti vėliau;

13.2registruoja gautus prašymus ir perduoda nagrinėti Teismo pirmininko nustatyta tvarka, informuoja asmenį, kada ir kokiu būdu (telefonu, paštu ar kita elektroninių ryšių priemone) jam bus pranešta apie rūpimo klausimo išsprendimą;

13.3pagal savo kompetenciją konsultuoja asmenis, kaip išdėstyti ar užpildyti reikalingus dokumentus;

13.4.   suteikia informaciją apie prašymo nagrinėjimo eigą;

13.5.   įteikia ar išsiunčia asmenims atsakymus;

13.6teikia bendro pobūdžio informaciją apie Teismo veiklą, išskyrus atvejus, kai dėl keliamų klausimų sudėtingumo (specifiškumo) ar kompleksiškumo asmeniui informaciją turi suteikti kiti Teismo darbuotojai, turintys reikiamą kompetenciją;

13.7.   teikia pagalbą ar organizuoja jos teikimą į Teismą atvykusiems asmenims su

negalia;

13.8užtikrina, kad elektroninėje erdvėje (Teismo interneto svetainėje) ir informaciniuose stenduose valstybine ir anglų kalbomis būtų skelbiama:

13.8.1.   asmenų aptarnavimo ir dokumentų priėmimo Raštinėje darbo laikas ir kontaktinė informacija;

13.8.2.   papildomas laikas per savaitę prieš Teismo darbo dienos laiką, kada priimami asmenų prašymai;

13.8.3.   elektroninių ryšių priemonės, kurias naudodami asmenys gali teikti prašymus;

13.8.4.   informacija, kaip asmenys gali užsiregistruoti į priėmimą Teisme iš anksto;

13.8.5.   informacija apie asmenų su negalia aptarnavimą.

14Jeigu asmuo kreipiasi žodžiu į Teismą su prašymu, nepriskiriamu Teismo kompetencijai, asmenį aptarnaujantis Raštinės darbuotojas turi nurodyti, į kurią instituciją pareiškėjas turi kreiptis, ir pasakyti tos institucijos adresą bei telefono numerį.

15Asmeniui pageidaujant ar jei asmuo turi negalią, jo aptarnavimo laikas iš anksto suderinamas telefonu ar kita elektroninių ryšių priemone. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam asmens aptarnavimo laikui, atsakingi Raštinės darbuotojai apie tai įspėja asmenį, jei jis buvo nurodęs savo kontaktinius duomenis.

16Jeigu prašymą teikiančio asmens elgesys yra neadekvatus ar turi akivaizdžių nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio nusižengimo požymių arba asmens prašymas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais, arba bendraujant su asmeniu nepavyksta išsiaiškinti prašymo turinio, asmenį aptarnaujantis Raštinės ar kitas Teismo darbuotojas turi teisę jo neaptarnauti ir privalo nedelsdamas pranešti apie šio asmens elgesį Raštinės vedėjui. Teismo pirmininko sprendimu apie asmenų elgesį, turintį nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio nusižengimo požymių, gali būti pranešama kompetentingoms institucijoms.

17Raštinėje visiems matomoje vietoje padėtos Asmenų apklausos anketos, kuriose  asmenys gali pareikšti savo nuomonę apie asmenų aptarnavimo Teisme kokybę, išdėstyti pageidavimus ir pasiūlymus.

 

III SKYRIUS

 

PRAŠYMŲ PATEIKIMAS, REGISTRAVIMAS IR PERDAVIMAS NAGRINĖTI

 

18Prašymų registravimą ir perdavimą nagrinėti pagal kompetenciją Teisme organizuoja Raštinės darbuotojai, vadovaudamiesi šiuos klausimus reglamentuojančiais vidaus teisės aktais.

19Asmenys prašymus gali pateikti raštu, tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į Teismą, atsiuntus prašymą paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis: per E. pristatymo sistemą (elektroninio pristatymo dėžutės duomenys: pavadinimas – Šiaulių apygardos teismas; dėžutės adresas – 191831183) arba Teismo elektroniniu paštu siauliu.apygardos@teismas.lt. Prašymai gali būti pateikiami žodžiu tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į Teismą arba telefonu. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išspręsti nedelsiant arba ne vėliau kaip artimiausią Teismo darbo dieną ir nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijų ir Teismo interesų. Į žodinius prašymus neteikiamas rašytinis atsakymas. Jeigu į žodžiu pateiktą prašymą negalima atsakyti iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią Teismo darbo dieną, asmeniui turi būti suteikiama galimybė išdėstyti prašymą raštu.

20.   Prašymas žodžiu pateikiamas valstybine kalba. Nemokančiam valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negalinčiam suprantamai reikšti minčių asmeniui kreipiantis žodžiu į Teismą, turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į valstybinę kalbą, arba vertėjas. Vertėją arba asmenį, gebantį išversti prašymą į valstybinę kalbą, pakviečia asmuo, kuris kreipiasi į Teismą, savo iniciatyva. Esant galimybei, vertimu pasirūpina Teismo darbuotojas, aptarnaujantis asmenį. Asmuo su negalia, pageidaujantis gauti informaciją lietuvių gestų kalba, apie tai turi raštu (paštu, elektroninių ryšių priemonėmis) arba žodžiu per atstovą informuoti Teismą apie gestų kalbos vertėjo poreikį kuo anksčiau, bet ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki atvykimo į Teismą.

21.   Asmeniui, raštu pateikusiam prašymą, įteikiama spaudu (gavimo data, registracijos numeris, prašymą priėmusio asmens vardas, pavardė, parašas) pažymėta jo prašymo kopija. Priėmus prašymą, asmens pageidavimu įteikiama, o jeigu prašymas gautas paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis, asmens pageidavimu per 2 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo dienos Teisme asmens nurodytu adresu ar elektroninio pašto adresu išsiunčiama Taisyklių priede nustatytos formos pažyma apie priimtus dokumentus arba prašymo kopija su registracijos žyma.

22.   Raštu teikiamame prašyme turi būti nurodoma:

22.1.   fizinio asmens vardas, pavardė ir (ar) kita įstatymuose ar jų pagrindu priimtuose teisės aktuose nustatyta informacija, būtina siekiant identifikuoti asmenį arba patikrinti prašymo autentiškumą;

22.2.   jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu – juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė, juridinio asmens elektroninio pristatymo dėžutės adresas, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie šį juridinį asmenį;

22.3.   kontaktinė informacija – telefono numeris, elektroninio pašto adresas, adresas arba prireikus kitų elektroninių ryšių priemonių nuorodos ir (ar) numeriai;

22.4.   informacija apie poreikį asmeniui su negalia gauti atsakymą jo pasirinktu prieinamu bendravimo būdu.

23.   Raštu teikiamas prašymas turi būti:

23.1.   parašytas valstybine kalba arba išverstas į valstybinę kalbą, vertimo tikrumas turi būti patvirtintas Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka;

23.2.   parašytas įskaitomai;

23.3.   konkretus ir suprantamas;

23.4.   parašytas taip, kad jo turinys ar forma nepažeistų etiketo ir geros moralės normų;

23.5pasirašytas prašymą pateikusio asmens arba jo atstovo. Elektroniniu būdu teikiant prašymą turi būti pateikta pasirašyto prašymo skaitmeninė kopija arba prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, reikalavimus.

24Asmens prašymas, pateiktas elektroniniu būdu ir pasirašytas elektroniniu parašu, prilyginamas prašymui raštu ir nagrinėjamas Taisyklėse nustatyta tvarka. Atsakymai į tokius prašymus siunčiami siuntėjo nurodytu elektroninio pašto ar elektroninio pristatymo dėžutės adresu.

25Prašymai, pateikti elektroniniu būdu, nesilaikant Taisyklių 23.5 papunktyje nustatytų reikalavimų, į kuriuos galima atsakyti tą pačią ar kitą dieną, paprastai neregistruojami, o atsakymai į juos pateikiami elektroniniu būdu.

26Teismo darbuotojas, jam Teismo suteiktu elektroninio pašto adresu gavęs asmens prašymą, turi nedelsdamas persiųsti jį Teismo elektroniniu paštu siauliu.apygardos@teismas.lt.  

27Paštu gautą nevalstybine kalba parašytą prašymą, visą tekstą į lietuvių kalbą išsiverčia teismas.      

28Asmuo su negalia, pageidaujantis gauti informaciją jam prieinamu bendravimo būdu, gali pateikti laisvos formos prašymą. Jį gali pateikti pats asmuo arba jo atstovas: vienas iš tėvų (įtėvių), pilnamečių vaikų ar globėjas (rūpintojas), sutuoktinis, aprūpintojas, asmens įgaliotas kitas asmuo arba asmeniui atstovaujantis jo nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės mero nustatyta tvarka paskirtas socialinis darbuotojas arba socialinės globos įstaigos, kurioje asmuo gyvena nuolat, socialinis darbuotojas.

29Kai asmens prašymą Teismui pateikia asmens atstovas, jis Teismui kart pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens prašymą, atitinkantį šių Taisyklių 23 punkte nustatytus reikalavimus. Atstovo teisė atstovauti turi būti įrodoma rašytiniu prašymą parašiusio asmens sutikimu. Kai atstovaujamo asmens vardu į Teismą kreipiasi asmens atstovas, jis savo prašyme turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją.

30Kai prašymą Teismui pateikia asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“.

31Asmuo, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs asmens tapatybę, turi teisę gauti informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Kai asmuo prašymą pateikti informaciją apie save siunčia paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Kai dėl informacijos apie asmenį kreipiasi jo atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka kitaip patvirtina asmens tapatybę.

32Asmenų prašymai, pateikti tiesiogiai ar gauti Raštinėje, taikant „vieno langelio“ principą, atsiųsti paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, išskyrus Taisyklių 25 punkte nurodytus prašymus, turi būti užregistruojami LITEKO II neprocesinių dokumentų valdymo modulyje gautų dokumentų registre, laikantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro priimtų teisės aktų, kuriais reglamentuojamas dokumentų valdymas, reikalavimų.

 

IV SKYRIUS

PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS, ATSAKYMŲ Į PRAŠYMUS RENGIMAS, IŠSIUNTIMAS

(ĮTEIKIMAS) IR JŲ APSKUNDIMAS

 

33Asmenų prašymai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo Teisme dienos. Jeigu prašymas gautas po darbo valandų, poilsio ar šventės dieną, jo gavimo diena laikoma po jos einanti darbo diena.

34Tais atvejais, kai asmens kreipimasis neturi prašymo požymių ir jame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Teismo veiklos pagerėjimą ar trūkumus, pateikiami pasiūlymai, kaip pagerinti Teismo veiklą, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą situaciją ar padėtį, toks kreipimasis turi būti priimtas, užregistruotas ir įvertintas jo turinys, su juo turi būti supažindintas Teismo pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo, tačiau į jį nėra atsakoma, jei Teismo pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.

35Asmenų prašymai nagrinėjami pagal Teismo kompetenciją. Jeigu prašyme keliamas klausimas nėra susijęs su Lietuvos Respublikos Konstitucijoje ir kituose įstatymuose nustatytais Teismo pirmininko įgaliojimais ar nepriskirtas Teismo kompetencijai, prašymas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas persiunčiamas viešojo administravimo subjektui, turinčiam reikiamus įgaliojimus, ir apie tai raštu pranešama asmeniui, paaiškinant jo prašymo persiuntimo priežastis.

36Teisme užregistruoti prašymai paliekami nenagrinėti ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo Teisme dienos pareiškėjui išsiunčiamas pranešimas, jame nurodant nenagrinėjimo priežastis, kai prašymai:

36.1.   pateikti nesilaikant Taisyklių 22–23 punktuose nustatytų reikalavimų, nebent Teismo pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo nusprendžia kitaip;

36.2.   yra nesuprantamo turinio ir juose nėra išdėstyta konkreti problema ar prašymas;

36.3.   grindžiami akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais;

36.4.   yra įžeidaus turinio ar neatitinka moralės normų;

36.5.   kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę nesantaiką, prievartą ir diskriminaciją;

36.6.   teikiami dėl klausimų, kai Teismas jau yra priėmęs sprendimą; kartotiniai prašymai tuo pačiu klausimu, kai asmeniui jau buvo išaiškinti piktnaudžiavimo teise pateikti prašymą padariniai. Kartotiniais laikomi prašymai, kuriuose nenurodoma naujų aplinkybių, sudarančių prašymo pagrindą, ar nepateikiama papildomų argumentų, leidžiančių abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu nepriklausomai nuo to, ar prašymas pateikiamas tokiu pačiu būdu kaip ankstesni prašymai tuo pačiu klausimu, ar kitu būdu.

37Teismas gali atsisakyti teikti informaciją asmeniui su negalia jo pasirinktu prieinamu bendravimo būdu, jeigu, naudojantis Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainėje skelbiama skaičiuokle, atlikus neproporcingos naštos vertinimą pagal neproporcingos naštos vertinimo kriterijus, nustatoma, kad organizacinė ir (ar) finansinė našta Teismui būtų didesnė už tikėtiną gauti naudą asmeniui su negalia ir galėtų sukelti neproporcingą naštą Teismo funkcijų vykdymui. Sprendimą atsisakyti teikti informaciją asmeniui su negalia jo pasirinktu prieinamu bendravimo būdu priima Teismo pirmininkas arba jo įgaliotas asmuo. Asmuo su negalia arba jo atstovas apie tai informuojamas prašyme nurodytu prieinamu bendravimo būdu.

38Draudžiama perduoti prašymą nagrinėti Teismo administracijos padaliniui arba darbuotojui, kurių veiksmai skundžiami.

39Jeigu asmens prašymui išnagrinėti būtina papildoma informacija ir dokumentai, kuriuos privalo pateikti prašymą pateikęs asmuo, ir Teismas tokios informacijos ir dokumentų pats gauti negali, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Teisme dienos Teismas kreipiasi į asmenį raštu, prašydamas pateikti papildomą informaciją ir (ar) dokumentus, ir praneša, kad prašymo nagrinėjimas stabdomas iki tol, kol bus pateikta prašymui išnagrinėti būtina papildoma informacija ir (ar) dokumentai. Kai per Teismo nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, prašymui išnagrinėti būtina papildoma informacija ir dokumentai negaunami, prašymas nenagrinėjamas, per 3 darbo dienas nuo Teismo nustatyto termino suėjimo dienos dokumentų originalai grąžinami asmeniui ir nurodoma jų grąžinimo priežastis. Tokiu atveju Teismas pasilieka prašymo ir gautų dokumentų kopijas.

40Jeigu asmens prašymas nebuvo nagrinėjamas dėl to, kad trūko papildomos informacijos, būtinos prašymui išnagrinėti, asmeniui dar kartą pateikus prašymą su būtina papildoma informacija, toks prašymas nelaikomas teikiamu pakartotinai.

41Jeigu nėra galimybės Viešojo administravimo įstatyme nustatytais terminais (dėl didelės apimties ir pan.) asmeniui su negalia pateikti informacijos jam prieinamu bendravimo būdu, Teismas pateikia informaciją raštu įprastu būdu, kartu informuodamas šį asmenį, kada informacija jam bus pateikta prieinamu bendravimo būdu.

42Jeigu asmuo prašyme kreipiasi dėl informacijos, kuria disponuoja kitas viešojo administravimo subjektas, pateikimo, prašymas persiunčiamas kompetentingam viešojo administravimo subjektui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo Teisme dienos ir apie tai informuojamas prašymą pateikęs asmuo.

43Nustačius, kad Teismui adresuotame prašyme nurodyti klausimai priskiriami ir kitų institucijų kompetencijai, jo kopija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Teisme dienos persiunčiama kitoms institucijoms, su kurių kompetencija susijęs prašymo nagrinėjimas. Kitos institucijos, su kurių kompetencija susijęs prašymo nagrinėjimas, nagrinėja šį prašymą pagal savo kompetenciją ir atsako asmeniui, pridėdamos atsakymo kopiją Teismui.

44Asmens prašymą, adresuotą kelioms Lietuvos Respublikos institucijoms ir priklausantį kelių institucijų kompetencijai, nagrinėja kiekviena jį gavusi institucija pagal savo kompetenciją ir asmeniui į jį atsako, pridėdama atsakymo kopijas kitoms tą patį prašymą nagrinėjančioms institucijoms.

45Jeigu Teismui yra adresuota prašymo kopija ir tai prašyme aiškiai nurodyta, Teismas ją užregistruoja, įvertina prašymo turinį, supažindina Teismo pirmininką ar jo įgaliotą asmenį, tačiau prašymo nenagrinėja ir į jį neatsako, jeigu Teismo pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.

46Jeigu asmens prašymo ir (ar) prie jo pridedamų dokumentų turinyje yra nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio nusižengimo požymių, Teismas per 5 darbo dienas nuo šio prašymo užregistravimo dienos persiunčia tokio prašymo kopiją ir prie jo pridedamų dokumentų kopijas institucijoms, kompetentingoms tirti šiuos teisės pažeidimus (toliau – kompetentinga institucija). Teismas tokį prašymą nagrinėja pagal kompetenciją, laikydamasis Taisyklių 34 punkte nustatyto termino. Tais atvejais, kai tolesniam prašymo nagrinėjimui būtinas kompetentingos institucijos atsakymas, prašymo nagrinėjimas Teismo pirmininko sprendimu gali būti sustabdytas iki atsisakymo pradėti ikiteisminį tyrimą ar administracinio nusižengimo bylos teiseną arba iki tol, kol bus baigta baudžiamoji byla ar administracinio nusižengimo bylos teisena. Apie tokio prašymo nagrinėjimo sustabdymą Teismas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu praneša prašymą pateikusiam asmeniui ar jo atstovui.

47Atsakymai į prašymus rengiami ir tvarkomi laikantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro priimtų teisės aktų, kuriais reglamentuojamas dokumentų valdymas, reikalavimų. Popierinės formos atsakymas į prašymą paprastai parengiamas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, o kitas lieka Teisme. Dėl išnagrinėtų prašymų priimti sprendimai įforminami Teismo pirmininko ar pagal kompetenciją Teismo darbuotojo raštu ar kitokiu sprendimą patvirtinančiu dokumentu, atitinkančiu prašymo esmę. Atsakymai dėl išnagrinėtų prašymų įforminami laisvos formos raštu, kuriame motyvuotai atsakoma į asmens keliamus klausimus, nurodoma, kokių priemonių buvo (ar bus) imtasi ir kas atsakingas už jų įgyvendinimą.

48Atsakymas asmeniui su negalia, atsižvelgus į jo prašyme pateiktą informaciją apie poreikį gauti atsakymą jo pasirinktu prieinamu bendravimo būdu, rengiamas vadovaujantis Rekomendacijų 4 ir 6 priedais.

49Sprendimai dėl išnagrinėtų prašymų, kiti administraciniai veiksmai įforminami atsižvelgiant į administracinio veiksmo turinį:

49.1.   į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, – atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

49.2.   į prašymą pateikti institucijos turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

49.3.   į prašymą priimti sprendimą atsakoma pateikiant atitinkamo priimto dokumento kopiją arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

49.4.   į prašymą, nenurodytą Taisyklių 49.1–49.3 papunkčiuose, atsakoma laisva forma.

50Apie prašymo išnagrinėjimą ir priimtą sprendimą asmeniui pranešama tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu.

51Atsakyme, kuriame nurodomos atsisakymo suteikti prašomą administracinę paslaugą, informaciją, priimti administracinį sprendimą priežastys, arba Teismo pranešime apie asmens prašymo nenagrinėjimo priežastis nurodoma tiksli atsakymo apskundimo tvarka, institucijos, kuriai gali būti paduotas skundas, pavadinimas ir adresas, taip pat terminas, per kurį gali būti pateiktas skundas. Persiunčiant prašymą nagrinėti kitai kompetentingai institucijai ir informuojant apie tai asmenį ar jo atstovą, pranešime asmeniui nurodyti minėtos apskundimo tvarkos nereikia.

52Atsakymų į asmenų prašymus registravimą LITEKO II neprocesinių dokumentų valdymo modulyje, jų siuntimą organizuoja ir vykdo Raštinė.

 

V SKYRIUS

ASMENŲ PRIĖMIMAS

 

53Teismo pirmininkas asmenis priima antradieniais ir trečiadieniais nuo 8 val. iki 9 val. ir nuo 16 val. iki 17 val. iš anksto suderintu laiku, pranešus vyriausiajai specialistei telefonu Nr. 0 606 67673.

54Baudžiamųjų bylų skyriaus pirmininkas asmenis priima pirmadieniais ir ketvirtadieniais nuo 8 val. iki 9 val. ir nuo 16 val. iki 17 val. iš anksto suderintu laiku, pranešus  vyriausiajai specialistei telefonu Nr. 0 606 67673.

55.     Civilinių bylų skyriaus pirmininkas priima pirmadieniais ir ketvirtadieniais nuo 9 val. iki 10 val. iš anksto suderintu laiku, pranešus vyriausiajai specialistei telefonu Nr. 0 606 67673.

56Asmuo, pageidaujantis, kad jį priimtų Teismo pirmininkas, Baudžiamųjų bylų ar Civilinių bylų skyrių pirmininkai, turi užsiregistruoti vizitui žodžiu (atvykus į Teismą arba telefonu) arba raštu (atsiųsti raštą paštu arba elektroninio ryšio priemonėmis).

57Kai asmuo registruojasi žodžiu, vyriausioji specialistė privalo išsiaiškinti, kokiu klausimu norima kreiptis, ir registracijos žurnale įrašyti šiuos duomenis:

57.1.   klausimo, dėl kurio kreipiamasi, esmė;

57.2.   asmens vardas, pavardė (juridinio asmens pavadinimas);

57.3.   telefono numeris ar kiti asmens kontaktiniai duomenys;

57.4.   ar informuota apie poreikį asmeniui su negalia suteikti pagalbą patenkant į Teismą ir (ar) bendrauti jo pasirinktu prieinamu bendravimo būdu (nurodyti, kokiu).

58Tam tikrais atvejais vyriausioji specialistė gali pasiūlyti asmeniui klausimus pateikti raštu. Toks raštas registruojamas ir į jį atsakoma bendra tvarka.

59Raštinės vyriausioji specialistė kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, informuoja asmenį apie priėmimo pas Teismo pirmininką, Baudžiamųjų bylų ar Civilinių bylų skyrių pirmininkus datą ir laiką, jeigu asmuo pageidauja į priėmimą atvykti ne Taisyklių 54 punkte nurodytu laiku ir tokia galimybė jį priimti yra. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam priėmimo laikui, Raštinės vyriausioji specialistė apie tai informuoja asmenį.

60Teismo pirmininko ir Baudžiamųjų bylų ar Civilinių bylų skyrių pirmininkų atsakymų į interesantų klausimus ribos nustatytos Lietuvos Respublikos teismų įstatyme ir Teisėjų etikos kodekse.

61Teismo kancleris ar Raštinės vedėjas pagal savo kompetenciją asmenis priima Teismo darbo laiku.

 

VI SKYRIUS

ASMENŲ APTARNAVIMAS TELEFONU

 

62.   Už pirminį asmenų aptarnavimą telefonu Teisme atsakingi Raštinės darbuotojai.

63Teismo darbuotojų, atsakingų už asmenų aptarnavimą telefonu, uždavinys – orientuoti asmenį, kuris kreipiasi į Teismą, kad operatyviai ir kvalifikuotai būtų išspręstas jo keliamas klausimas. Už asmenų aptarnavimą telefonu atsakingi Teismo darbuotojai:

63.1prisistato skambinančiam asmeniui: pasako Teismo pavadinimą, savo pareigas, vardą ir pavardę;

63.2.   atidžiai išklauso asmenį, prireikus paprašo išsamiau paaiškinti prašymą;

63.3.   aiškiai ir tiksliai atsako į klausimus;

63.4asmens pageidavimu pateikia informaciją apie jo prašymo nagrinėjimo Teisme eigą bei asmens pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja Teismas ir kurią asmuo turi teisę gauti Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme nustatyta tvarka, jeigu darbuotojui ši informacija prieinama;

63.5jeigu išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, tiksliai nurodo kito pokalbio telefonu laiką arba pasiūlo perduoti atsakymą kita komunikacijos priemone;

63.6paaiškina asmeniui, į kokį viešojo administravimo subjektą jis gali kreiptis, jei keliamo klausimo sprendimas nepriskirtas Teismo kompetencijai, asmens pageidavimu nurodo tokio viešojo administravimo subjekto adresą bei kontaktinius duomenis;

63.7informuoja asmenį apie prašymo, adresuoto Teismui, pateikimo raštu tvarką, jeigu asmens keliamas klausimas priskirtas Teismo kompetencijai;

63.8išsiaiškinęs keliamą klausimą, prireikus peradresuoja skambutį Teismo darbuotojui pagal kompetenciją;

63.9kalba ramiai, skambinančiajam išsakius poreikį gauti informaciją lengvai suprantama kalba – bendrauja vadovaudamasis Rekomendacijų 6 priede nurodytais principais, mandagiai atsisveikina.

64Jeigu telefonu aptarnaujamas asmuo įžeidinėja jį aptarnaujantį Teismo darbuotoją, jam grasina arba asmens elgesys kelia pagrįstų įtarimų, kad asmuo yra apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų svaigiųjų medžiagų ir dėl to asmens neįmanoma tinkamai aptarnauti, Teismo darbuotojas įspėja tokį asmenį, kad pokalbis gali būti nutrauktas, ir prireikus nutraukia pokalbį.

65Taisyklių 64 punkte nustatytų reikalavimų bendraujant telefonu privalo laikytis visi Teismo darbuotojai.

 

VII SKYRIUS

 

ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

66Asmenų prašymų nagrinėjimo kokybės vertinimas gali būti integruojamas į asmenų aptarnavimo kokybės vertinimą, atliekamą vadovaujantis Asmenų aptarnavimo kokybės teismuose kontrolės ir stebėsenos (monitoringo) vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Teisėjų tarybos 2019 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 13P-91-(7.1.2) „Dėl Asmenų aptarnavimo kokybės teismuose kontrolės ir stebėsenos (monitoringo) vertinimo tvarkos aprašo pavirtinimo“. Teismo pirmininko ar jo įgalioto asmens sprendimu asmenų prašymų nagrinėjimo ir (ar) asmenų aptarnavimo kokybė gali būti vertinama ir kitomis priemonėmis.

67Raštinės vedėjas kiekvienais metais susistemina Piliečių ir kitų asmenų užpildytas anketas.

68Remiantis asmenų prašymų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo kokybės vertinimo rezultatais, numatomi asmenų aptarnavimo Teisme kokybės gerinimo veiksmai.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

69. Taisyklės ir kita su asmenų aptarnavimu bei jų prašymų priėmimu susijusi informacija skelbiama Teismo patalpose asmenims prieinamose vietose ir interneto svetainėje https://sat.teismas.lt/