Pradžia
Paieška
Paprasta paieška
Dokumentų paieška
Detali teisės aktų paieška
Detali teisės aktų projektų paieška
Vedlys
Mano vykdytos paieškos
Peržiūrėti dokumentai
Vertinimų vidurkis:
0
LT
LT
?
Seimo NUTARIMO „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo laikinosios tyrimo komisijos dėl Prezidento Rolando Pakso pilietinių ir politinių teisių atkūrimo išvados“ PROJEKTAS + išvada
Rūšis:
Nutarimo projektas
Reg. Nr.:
XIIP-2300(2)
Reg. data:
2014-10-23
Priimanti institucija:
Lietuvos Respublikos Seimas
Būsena:
Priimtas teisės aktas
Chronologija
2015-12-23
Priimtas teisės aktas
(XII-2250)
Eurovoc terminai:
Nėra
Parengė:
Lietuvos Respublikos Seimas, Seimo laikinoji tyrimo komisija dėl Prezidento Rolando Pakso pilietinių ir politinių teisių atkūrimo
Derinimas:
Ryšys su ES teisės aktais:
Nėra
Su projektu dirba:
Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija
Varianto apibūdinimas:
Kalba:
Lietuvių
Dokumento struktūra
Padaryti matomą:
Rodyti tik:
Pagrindinė dalis
1 Straipsnis (1 str.)
1 Straipsnio dalis (1 str. 1 d.)
2 Straipsnis (2 str.)
1 Straipsnio dalis (2 str. 1 d.)
Parašo vieta
Priedas LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO LAIKINOSIOS TYRIMO KOMISIJOS DĖL PREZIDENTO ROLANDO PAKSO PILIETINIŲ IR POLITINIŲ TEISIŲ ATKŪRIMO (pr.)
Skirsnis IŠVADA
1 Papunktis (pr. 1 pp.)
2 Papunktis (pr. 2 pp.)
3 Papunktis (pr. 3 pp.)
4 Papunktis (pr. 4 pp.)
Skirsnis Preambulė
1 Punktas (pr. 1 p.)
1.1 Punktas (pr. 1.1 p.)
1.2 Punktas (pr. 1.2 p.)
1.3 Punktas (pr. 1.3 p.)
Skirsnis Komisija, atlikusi tyrimą, dėl kokių priežasčių iki šiol nėra įgyvendintas Europos Žmogaus Teisių Teismo 2011 m. sausio 6 d. priimtas sprendimas byloje Paksas prieš Lietuvą pagal pareiškėjo Rolando Pakso skundą dėl Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos garantuojamų teisių pažeidimo, konstatuoja, kad minėtas sprendimas nėra įgyvendintas dėl valstybėje suformuotos ydingos Konstitucinio Teismo praktikos, kai šio Teismo instituciniais aktais yra ribojamos parlamentinės įstatymų leidėjo iniciatyvos teisės ir savinamasi galios bei prerogatyvos, kurios nėra apibrėžtos Konstitucinio Teismo veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose. Esama požymių, kad kai kurie Konstitucinio Teismo sprendimai galbūt yra veikiami politinių grupių interesų ar asmenų įtakos. Konstitucinis Teismas turi pareigą persvarstyti savo priimtus nutarimus, kurių nuostatos neatitinka Tarptautinio pilietinių ir politinių teisių pakto Fakultatyviojo protokolo 25 straipsnio b ir c dalių nuostatų. Pagal Pakto 2 straipsnio 3 dalies a punktą valstybė [Pakto] šalis įpareigojama suteikti Rolandui Paksui veiksmingas teisių gynimo priemones, įskaitant draudimo iki gyvos galvos jam kandidatuoti Prezidento rinkimuose ar užimti Ministro Pirmininko arba ministro pareigas persvarstymą pagal valstybės [Pakto] šalies prisiimtus įsipareigojimus. Be to, valstybė [Pakto] šalis privalo imtis veiksmų, kad ateityje panašių pažeidimų būtų išvengta. Seimas, kaip įstatymų leidėjas, turi persvarstyti Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo įstatymo nuostatas ir teisės aktuose iš naujo apibrėžti šios institucijos vietą valstybės valdžios sistemoje.
2 Punktas (pr. 2 p.)
2.1 Punktas (pr. 2.1 p.)
2.2 Punktas (pr. 2.2 p.)
2.3 Punktas (pr. 2.3 p.)
Skirsnis Atsižvelgiant į tai, kad per 180 dienų Lietuva turi įvykdyti Jungtinių Tautų Žmogaus teisių komiteto 110 sesijos pareiškimo (Nr. 2155/2012) dėl Rolando Pakso politinių teisių atstatymo, nuo 2004 m. nuostatas, Komisija konstatuoja, kad nė viena valstybės institucija negali ignoruoti tarptautinės teisės institucijų sprendimų ir Pakto esminių nuostatų. Valstybė turi pareigą pašalinti žmogaus teisių pažeidimus, kurie kyla iš valstybės prisiimtų tarptautinių įsipareigojimų nevykdymo praktikos. Seimas įsipareigoja iki 2015 m. sausio 31 d. pašalinti iš teisės aktų – Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų įstatymo ir Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimų įstatymo nuostatas, prieštaraujančias Paktui ir Konvencijai. Individualių priemonių srityje visų pirma reikėtų persvarstyti apkaltos proceso teisinį reglamentavimą ir įtvirtinti apkaltos peržiūros institutą. Natūralu, kad, pripažįstant apkaltos peržiūros Prezidento Rolando Pakso byloje poreikio teisinį pagrįstumą, pirmiausia reikėtų atlikti atitinkamus Seimo statuto pakeitimus ir papildymus, kurie nustatytų apkaltos peržiūros procesines sąlygas, t. y. apkaltos procese numatyti tam tikras bendrąsias priemones. Seimas yra Konstitucijos įgaliotas pagrindinis apkaltos vykdymo subjektas (Konstitucijos 74 straipsnis), todėl turi kompetenciją ne tik pradėti apkaltą, bet ir peržiūrėti jau įvykusią apkaltą. Siekiant teisiškai korektiškai įgyvendinti įvykusios apkaltos peržiūrą (quasi apeliaciją), būtų tikslinga papildyti Lietuvos Respublikos Seimo statutą 230¹ straipsniu, kuriame būtų įtvirtinta nuostata, suteikianti Seimui kompetenciją spręsti, ar yra teisinis pagrindas pradėti, nutraukti ir peržiūrėti įvykdytą apkaltą:
Citata
230-1 Straipsnis Teikimo peržiūrėti įvykusį apkaltos procesą forma (230-1 str.)
1 Straipsnio dalis (230-1 str. 1 d.)
2 Straipsnio dalis (230-1 str. 2 d.)
3 Straipsnio dalis (230-1 str. 3 d.)
4 Straipsnio dalis (230-1 str. 4 d.)
Skirsnis Komisijos teikiamas Lietuvos Respublikos Seimo statuto papildymo 230¹ straipsniu projektas nustato Seimo kompetenciją paaiškėjus naujoms esminėms aplinkybėms Seimo specialiosios komisijos siūlymu ar paties Seimo sprendimu atšaukti apkaltą asmeniui, kuriam ji buvo įvykdyta, t. y. įvykdyti visišką asmens reabilitaciją (lot. rehabilitatio –atgavimas, teisių, kurias asmuo anksčiau turėjo, grąžinimas). Dėl tokio sprendimo priėmimo net nebūtina kreiptis į Konstitucinį Teismą, jeigu Seimo nariai nusprendžia, kad teisiniai pagrindai, dėl kurių buvo pradėta apkalta, yra išnykę.
3 Straipsnio dalis (pr. 3 d.)
3.1 Straipsnio dalis (pr. 3.1 d.)
3.2 Straipsnio dalis (pr. 3.2 d.)
a Straipsnio punktas (pr. 3.2 d. a p.)
b Straipsnio punktas (pr. 3.2 d. b p.)
c Straipsnio punktas (pr. 3.2 d. c p.)
3.3 Straipsnio dalis (pr. 3.3 d.)
Skirsnis Seimas, remdamasis savo diskrecija ir nauja priesaikos turinio (Konstitucijos 74 straipsnio) interpretacija, yra kompetentingas atkurti Prezidento Rolando Pakso pilietines ir politines teises savo nutarimu, 3/5 Seimo narių balsų dauguma. Seimas gali nuspręsti, iki kokio termino galioja pritaikyta sankcija – draudimas Rolandui Paksui vėl siekti tapti Seimo nariu. Taikant tokią procedūrą būtų logiška, kad Rolando Pakso pilietinės ir politinės teisės būtų atstatytos nuo Seimo nutarimo priėmimo dienos.
4 Straipsnio dalis (pr. 4 d.)
4.1 Straipsnio dalis (pr. 4.1 d.)
4.2 Straipsnio dalis (pr. 4.2 d.)
4.3 Straipsnio dalis (pr. 4.3 d.)
Skirsnis Komisija konstatuoja, kad Konstitucijos pataisos taip pat yra vienas iš valstybės tarptautinių įsipareigojimų įvykdymo užtikrinimo būdų. Konstitucijos keitimo konstitucinį teisinį reguliavimą lemia pačios Konstitucijos samprata, jos prigimtis ir paskirtis. Pagal Europos Sąjungos sutarties 6 straipsnio 1 ir 2 dalių nuostatas ir Europos Sąjungos sutarties preambulę dėl pagarbos žmogaus teisėms ir pagrindinėms laisvėms bei teisinės valstybės principams, Europos Žmogaus Teisių Teismo sprendimas jau yra sudedamoji Lietuvos teisinės sistemos dalis ir galioja tiesiogiai. Valstybės pareiga laikytis tarptautinių sutarčių ir visuotinai priimtų demokratijos vertybių tiesiogiai išplaukia iš Konstitucijos 1 straipsnio nuostatų, Konstitucijos ir įstatymų normos privalo Lietuvos institucijų būti interpretuojamos taip, kad Europos Žmogaus Teisių Teismo sprendimai būtų įgyvendinami. Atsižvelgiant į atsakingo valdymo doktriną ir į tai, kad Lietuva pažeidžia Tarptautinį pilietinių ir politinių teisių paktą ir turi imtis veiksmų, kad ateityje pažeidimų būtų išvengta, Seime turi būti pasiektas politinis susitarimas ir dėl atitinkamų Konstitucijos bei kitų teisės aktų pataisų priėmimo.
Susijusi informacija
Pakeistas dokumentas (
)
Negalioja de jure (
)
Netaikoma (sustabdoma) teismo nutarimu (
)
Laikinai sustabdyto galiojimo TA (
)
Atstatyto laikinai sustabdyto galiojimo TA (
)
Susiję dokumentai (
)
Teisės akto projekto tekstas
Spausdinti
Pasiūlymas teisės akto projektui
Antraštė
*
???upload.NONE.UNSPECIFIED.header???
Pridėti
???upload.NONE.UNSPECIFIED.emptyMessage???
???upload.NONE.UNSPECIFIED.header???
Siuntėjas
Vardas
*
Pavardė
*
Organizacija
Siuntėjo adresas
Adresas
El. pašto adresas
*
Kontrolinis laukas
Siųsti
Dokumento pateikimas Seimui
???submitted.???
Uždaryti
Siunčiama