LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠo PATVIRTINIMO

 

2022 m. birželio 20 d. Nr. 4-827

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 1 dalies 1 punktu ir 2 dalies 1 punktu ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1367 „Dėl Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo įgyvendinimo“ 1.1.2 papunktį,

t v i r t i n u Valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                           Aušrinė Armonaitė

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro 2022 m. birželio 20 d.

įsakymu Nr. 4-827

 

valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, finansavimo tvarkos aprašAs

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato finansavimo teikimo sąlygas vietinės ir (ar) valstybinės reikšmės kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, projektams įgyvendinti.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Kelių projektas – projektas, kuriuo siekiama tiesti, projektuoti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) vietinės ir (ar) valstybinės reikšmės kelių (ir (ar) gatvių) ar jo dalių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, tinklą ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų, ir kurio metu patiriamos Valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, finansavimo tvarkos apraše numatytos išlaidos.

2.2. Komisija – ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu sudaryta Valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, finansavimo atrankos komisija.

2.3. Paraiška – pareiškėjo ar jo įgalioto asmens pasirašytas ir pagal Valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, finansavimo tvarkos aprašo reikalavimus užpildytas Valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, finansavimo tvarkos aprašo 1 priede pateiktas patvirtintos formos dokumentas, kuriuo teikiamas prašymas ir informacija, reikalinga finansavimui gauti.

2.4. Pareiškėjas – savivaldybės vykdomoji institucija, kaip ji suprantama pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 2 straipsnio 3 dalies 2 punktą.

2.5. Potencialus investuotojas – privatus juridinis asmuo, ketinantis Lietuvos Respublikos teritorijoje įgyvendinti investicijų projektą arba pradėjęs įgyvendinti investicijų projektą tais kalendoriniais metais, kuriais teikiama kelių projekto finansavimo paraiška.

2.6. Teritorijos, kuriose kuriamos darbo vietos – atsižvelgiant į Valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, finansavimo tvarkos aprašo nuostatas, tai vietovės, sudarytos iš investicinių (-io) žemės sklypų (-o), kuriuose (-iame) kuriamos arba planuojamos kurti darbo vietos.

2.7. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu patvirtintame Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje ir su Valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, finansavimo tvarkos aprašo įgyvendinimu susijusiuose kituose teisės aktuose.

3. Pagal Aprašą tinkamomis finansuoti išlaidomis gali būti pripažintos einamaisiais kalendoriniais metais pareiškėjo patirtos išlaidos, kurios yra pagrįstos (pateikti pagrindžiantys dokumentai) ir skirtos valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, eismo juostose esantiems Kelių įstatymo 2 straipsnio 5 dalyje apibrėžtiems kelio elementams, tiesti, projektuoti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti). Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, susijusios su kelių projekto rengimo, ekspertizės, eismo saugumo audito, rangos darbais, kelių projekto vykdymo priežiūra, technine priežiūra, kadastro duomenų bylos parengimu, teisine registracija bei kitomis paslaugomis ir darbais, tiesiogiai susijusiais su kelių projekto įgyvendinimu.

4. Tuo atveju, jeigu įgyvendinant kelių projektą patiriamos išlaidos, kurios neatitinka Aprašo 3 punkto reikalavimų, jos apmokamos savivaldybės lėšomis teisės aktų, reglamentuojančių kelių elementų finansavimą savivaldybės lėšomis, nustatyta tvarka.

5. Aprašo nustatyta tvarka komisijos siūlymu ir ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimu valstybės lėšomis gali būti skiriamas iki 100 procentų tinkamų finansuoti kelių projekto įgyvendinimo išlaidų, nurodytų Aprašo 3 punkte, finansavimas. Ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimu mažiau kaip 100 procentų tinkamų finansuoti kelių projekto įgyvendinimo išlaidų finansavimas gali būti skiriamas Aprašo 6 punkte ir 31.3 papunktyje numatytais atvejais.

6. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo lėšomis gali prisidėti prie kelių projekto įgyvendinimo.

7. Paraiškoje einamaisiais metais numatyta kelių projekto įgyvendinimo išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš pareiškėjo lėšų.

8. Ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu skirta ir kelių projekto finansavimo sutartyje numatyta kelių projekto įgyvendinimo finansuojamų išlaidų dalis, kurios pareiškėjas nepanaudoja einamaisiais kalendoriniais metais, į kitus kalendorinius metus neperkeliama. Pareiškėjas dėl kelių projekto finansavimo kitais kalendoriniais metais turi pakartotinai kreiptis Aprašo nustatyta tvarka, gavęs Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos kvietimą teikti paraiškas.

9. Vietinės reikšmės keliai, kuriems bus skiriamos finansavimo lėšos, turi būti įtraukti į savivaldybių tarybų patvirtintą vietinės reikšmės kelių sąrašą. Valstybinės reikšmės keliai, kuriems bus skiriamos finansavimo lėšos, turi būti įtraukti į Valstybinės reikšmės automobilių kelių sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. birželio 9 d. nutarimu Nr. 757 „Dėl Valstybinės reikšmės automobilių kelių sąrašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybinės reikšmės kelių sąrašas).

 

II SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

10.  Ekonomikos ir inovacijų ministerija 2022 metais iki birželio 21 d., o nuo 2023 metų iki kiekvienų einamųjų metų sausio 30 d. (imtinai) raštu siunčia kvietimą savivaldybių vykdomosioms institucijoms teikti paraiškas. Kvietime nurodomas paraiškos pateikimo terminas, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų nuo kvietimo išsiuntimo dienos. Kvietimas paraiškų teikimo laikotarpiu skelbiamas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos interneto svetainėje www.eimin.lt.

11. Paraiškoje turi būti pateikta ir nurodyta ši informacija:

11.1. paraiškos pagrindimas ir laukiamo poveikio aprašymas ir tikslas;

11.2. kelių projekto įgyvendinimo pradžios data;

11.3. kelių projekto įgyvendinimo pabaigos data;

11.4. kelio ir (ar) gatvės numeris ir pavadinimas, kelio ir (ar) gatvės vieta (miestas, miestelis, seniūnija, kaimas) pagal savivaldybės tarybos patvirtintą vietinės reikšmės kelių sąrašą ir (ar) Valstybinės reikšmės kelių sąrašą;

11.5. esami ir būsimi kelio ir (ar) gatvės fiziniai duomenys (ilgis, plotis);

11.6. atliekamų darbų rūšis (-ys);

11.7. kuriamų darbo vietų, kurios bus išlaikomos ne trumpiau kaip trejus metus (36 mėnesius), skaičius;

11.8. įmonių, esančių teritorijose, į kurias veda į kelių projektą įtrauktas kelias ir (ar) gatvė, kuriam prašoma finansavimo, sąrašas (pavadinimas, juridinio asmens kodas ir esamų darbo vietų skaičius). Esamų darbo vietų skaičius apskaičiuojamas pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos viešai skelbiamą informaciją apie apdraustųjų asmenų skaičių paraiškos pateikimo dieną;

11.9. planuojamų sukurti darbo vietų skaičius pagal pasirašytą investicijų sutartį arba ketinimų protokolą (pateikiama kartu su paraiška);

11.10. kelių projekto vertė, planuojamos kelių projekto išlaidos (įskaitant, bet neapsiribojant, šia informacija: išlaidų kategorija, suma, metai, lėšų pagrindimas ir kiti planuojamas išlaidas pagrindžiantys duomenys);

11.11. prašoma finansuoti kelių projekto išlaidų dalis ateinantiems einamiesiems ir dviem ateinantiems metams (eurais ir procentais pagal bendrą kelių projekto vertę);

11.12. valstybės ar savivaldybės biudžeto lėšų, numatomų skirti kelių projektui įgyvendinti, dalis (eurais ir procentais pagal bendrą kelių projekto vertę);

11.13. informacija, ar kelių projekto finansavimas yra tęstinis (įvertinus, ar praėjusiais biudžetiniais metais kelių projektas buvo finansuojamas pagal Aprašą). Jeigu kelių projektas buvo finansuojamas ankstesniais biudžetiniais metais, turi būti nurodyta, koks yra projekto įgyvendinimo etapas ir kokie darbai atlikti;

11.14.  patvirtinimas, kad kelių projektas, kuriam pagal paraišką yra prašoma finansavimo, nėra finansuojamas arba planuojamas finansuoti iš kitų (išskyrus lėšas, skirtas pareiškėjui iš savivaldybės biudžeto) finansavimo lėšų;

11.15. informacija, ar į kelių projektą įtrauktas kelias ir (ar) gatvė veda į pagal Teritorijų planavimo ir investicijų įstatymą nustatytą valstybei svarbaus projekto ar stambaus projekto statusą turintį objektą ir (arba) teritoriją, kurioje kuriamos darbo vietos (pateiktas valstybei svarbaus projekto ar stambaus projekto aprašymas ir nuoroda į sprendimą, kuriuo atitinkamas statusas buvo suteiktas);

11.16. kelių projekto reikšmė išlaikant ar kuriant darbo vietas (nurodytos galimos alternatyvos šiuo metu pasiekti teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, ir pagrįsta, kodėl prašomas finansuoti kelio projektas yra svarbus siekiant išlaikyti esamas ar planuojamas kurti darbo vietas).

12. Kartu su paraiška pareiškėjas teikia šiuos dokumentus:

12.1. ištrauką iš valstybinės ir (ar) vietinės reikšmės kelių schemos su pažymėta kelio ir (ar) gatvės projekto vieta, numeriu, pavadinimu ir pažymėta teritorijos, kurioje kuriamos darbo vietos, vieta, unikaliu žemės sklypo numeriu, adresu;

12.2. kelių projekto sąmatos kopiją, patvirtintą pareiškėjo ar jo įgalioto asmens (jeigu sąmata neparengta ir (ar) nepatvirtinta – preliminarią sąmatą, su įsipareigojimu pateikti ją ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jos parengimo ir patvirtinimo);

12.3. valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos laisvos formos rašytinį sutikimą, jeigu paraiška teikiama dėl kelių projekto, kuris susijęs su valstybinių kelių tinklo vystymu.

13. Pareiškėjas ar jo įgaliotas asmuo pasirašydamas paraišką patvirtina, kad visa paraiškoje ir jos prieduose pateikta informacija yra teisinga, tiksli ir išsami.

14. Pareiškėjas ar jo įgaliotas asmuo, pasirašydamas paraišką, įsipareigoja ir patvirtina, kad prašomų finansuoti išlaidų nebus prašoma finansuoti iš skirtingų finansavimo šaltinių.

 

III SKYRIUS

KELIŲ PROJEKTO VERTINIMO KRITERIJAI

 

15. Kelių projektas gali būti finansuojamas valstybės lėšomis pagal Aprašą tik tuo atveju, jei yra tenkinamas bent vienas iš šių vertinimo kriterijų:

15.1. Į kelių projektą įtrauktas kelias ir (ar) gatvė veda ir (arba) yra teritorijoje, kurioje kuriamos darbo vietos ir kuri yra laisvojoje ekonominėje zonoje ar valstybei svarbaus projekto statusą turinčiame pramonės parke arba skirtas Investicijų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje nurodytiems stambiems projektams įgyvendinti ar pritraukti.

15.2. Į kelių projektą įtrauktas kelias ir (ar) gatvė veda į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos ir kuriose investuotojas pagal Investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punkto nuostatas yra sudaręs investicijų sutartį su Lietuvos Respublikos Vyriausybe ar jos įgaliota institucija ir vykdo gamybos veiklą ir (ar) mokslinių tyrimų ir (ar) taikomąją veiklą investiciniame žemės sklype arba yra potencialus investuotojas, planuojantis vykdyti gamybos veiklą ir (ar) mokslinių tyrimų ir (ar) taikomąją veiklą investiciniame žemės sklype ir atitinkantis Investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punkte ir 12 straipsnio 2 dalies 7 punkte numatytus reikalavimus.

15.3. Teikiama paraiška tęstinio kelių projekto veikloms, nurodytoms Aprašo 3 punkte, kurių dalis jau buvo finansuota pagal Aprašą, tačiau šios veiklos nebuvo pabaigtos įgyvendinti. Tęstiniu projektu laikomas projektas, kuriam buvo skirtas finansavimas pagal Aprašą ir dėl kurio buvo sudaryta kelių projekto finansavimo sutartis, tačiau kelių projektas nebuvo baigtas įgyvendinti.

16. Jeigu paraiška teikiama dėl kelių projekto, kuriuo numatoma plėsti ir valstybinių kelių tinklą, vadovaujantis Aprašo 12.3 papunkčiu, kartu su paraiška turi būti pateikiamas laisvos formos rašytinis valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutikimas.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

17. Ekonomikos ir inovacijų ministerija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos pagal Aprašą patikrina, ar paraiškoje nurodytas kelių projektas nėra finansuojamas iš kitų šaltinių:

17.1. Lietuvos Respublikos valstybės investicijų programos lėšų;

17.2. Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų;

17.3. kitų valstybinių ar tarptautinių finansavimo šaltinių.

18. Ekonomikos ir inovacijų ministerija, siekdama nustatyti, ar kelių projektas nėra finansuojamas iš kitų šaltinių pagal Aprašo 17 punktą, turi teisę kreiptis į kitas valstybės ir tarptautines institucijas dėl informacijos pateikimo. Laikas iki atsakymo iš kitų institucijų gavimo į Aprašo 17 punkte numatytą terminą neįskaičiuojamas.

19. Jeigu nustatoma, kad kelių projektas yra finansuojamas iš Aprašo 17 punkte nurodytų finansavimo šaltinių, paraiška yra atmetama, o Ekonomikos ir inovacijų ministerija pareiškėją apie šį sprendimą ir jo motyvus informuoja raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo atmesti paraišką priėmimo dienos. Atmestos paraiškos toliau nebevertinamos.

20. Ekonomikos ir inovacijų ministerija, nustačiusi, kad kelių projektas nėra finansuojamas iš Aprašo 17 punkte nurodytų finansavimo šaltinių, per 3 darbo dienas nuo Aprašo 17 punkte nustatyto termino pabaigos raštu pateikia paraišką vertinti viešajai įstaigaiInvestuok Lietuvoje“.

21. Viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ gautas paraiškas įvertina per 20 darbo dienų nuo visų paraiškų iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos gavimo pagal Aprašo 20 punktą dienos. Paraiškos vertinimo terminas gali būti pratęstas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos sprendimu pagal viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ motyvuotą prašymą iki 15 darbo dienų. Apie vertinimo termino pratęsimą Ekonomikos ir inovacijų ministerija raštu informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos ir pateikia šią informaciją Ekonomikos ir inovacijų ministerijos interneto svetainėje. Maksimalus paraiškų vertinimo proceso terminas negali būti ilgesnis kaip 60 darbo dienų.

22. Viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ prireikus turi teisę pareiškėjo prašyti pateikti papildomų dokumentų, patikslinti ir (ar) paaiškinti jau pateiktus dokumentus ar informaciją, pasitelkti ekspertus (konsultantus), kitų valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų (įskaitant valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos) atstovus per visą paraiškos vertinimo laikotarpį.

23. Valstybės ar savivaldybės institucijų, įskaitant valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos, pateikta informacija, nuomonė ar išvados yra laikomos rekomendacinio pobūdžio ir gali būti vertinamos viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ paraiškų vertinimo metu.

24. Viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ Aprašo 22 punkte nurodytam dokumentų ar informacijos pateikimui nustatomas terminas neturi būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos. Atsakymų į viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ paklausimus, teikiamus pagal Aprašo 22 punktą, pateikimo terminai į Aprašo 21 punkte numatytą paraiškų vertinimo terminą neįskaičiuojami.

25. Jei viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ paraiškų vertinimo metu nustatoma, kad paraiška po viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ prašymo papildyti ar patikslinti paraiškoje teikiamą informaciją ar dokumentus pagal Aprašo 22 punktą lieka užpildyta netinkamai arba neužpildyta ir (ar) per Aprašo 24 punkte nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia reikalaujamų dokumentų ir (ar) informacijos, paraiška atmetama.

26. Paraiškas viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ vertina ir kelių projektų prioritetinės eilės bei siūlomų atmesti kelių projektų sąrašus sudaro vadovaudamasi Aprašo 2 priede patvirtinta Paraiškų vertinimo ir kelių projektų prioritetinės eilės sąrašo sudarymo metodika.

27. Viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“ vertinant paraiškoje nurodytų išlaidų pagrįstumą ir tinkamumą finansuoti, paraiškoje nurodyta prašomų finansuoti lėšų suma gali būti sumažinta ta apimtimi, kuria prašomų finansuoti lėšų suma yra laikoma netinkama.

 

V SKYRIUS

KELIŲ PROJEKTŲ PRIORITETINĖS EILĖS SĄRAŠO SUDARYMAS IR PATVIRTINIMAS

 

28. Viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Aprašo 21 punkte nurodyto visų paraiškų vertinimo termino pabaigos (įskaitant termino pratęsimą ir Aprašo 24 punkte numatytus terminus) sudaro kelių projektų prioritetinį sąrašą, kuriame aukštesnė vieta suteikiama pagal Aprašo 2 priede nustatytą Paraiškų vertinimo ir kelių projektų prioritetinės eilės sąrašo sudarymo metodiką didesnį vertinimo balą gavusioms paraiškoms ir kelių projektų prioritetinį sąrašą raštu pateikia Ekonomikos ir inovacijų ministerijai.

29. Kartu su kelių projektų prioritetiniu sąrašu pateikiamas siūlomų atmesti kelių projektų sąrašas, į kurį įtraukiami kelių projektai, kurie neatitinka bent vieno iš Aprašo 15 punkto kriterijų ir (ar) Aprašo 16 punkto reikalavimo, ir (ar) Aprašo 3 ir (ar) 25 punkto reikalavimų, taip pat paraiškos, kurių darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykis yra mažesnis kaip 1,2.

30. Ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu sudaroma komisija. Komisijos veikla reglamentuojama ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu patvirtintame komisijos darbo reglamente. Komisija, gavusi Aprašo 28 ir 29 punktuose nurodytus sąrašus, per 10 darbo dienų susirenka į komisijos posėdį, skirtą gautų kelių projektų prioritetinės eilės sąrašui ir siūlomų atmesti kelių projektų sąrašui įvertinti.

31. Įvertinusi kelių projektų prioritetinį sąrašą ir atsižvelgusi į siūlomų atmesti kelių projektų sąrašą, komisija gali siūlyti:

31.1. pritarti siūlomam kelių projektų prioritetinės eilės sąrašui;

31.2. komisijos vertinimo metu paaiškėjus naujai ir (ar) papildomai informacijai, galinčiai turėti įtakos pagal Aprašo 2 priede nustatytą Paraiškų vertinimo ir kelių projektų prioritetinės eilės sąrašo sudarymo metodiką apskaičiuotoms paraiškų vertinimo ir kelių projektų prioritetinės eilės sąrašo sudarymo kriterijų reikšmėms, pavesti viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“ pateikti atnaujintą kelių projektų prioritetinės eilės sąrašą ir (ar) nurodyti viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“ papildomai atlikti visų paraiškų pakartotinį darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykio vertinimą. Komisija šiame papunktyje numatyta teise grąžinti viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“ kelių projektų prioritetinės eilės sąrašą gali pasinaudoti vieną kartą;

31.3. nefinansuoti kelių projekto (-ų) arba finansuoti tik dalį paraiškoje nurodytų veiklų, jei Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atitinkamais metais suplanuotų asignavimų nepakanka kelių projekto (-ų) veikloms finansuoti. Projektai finansuojami ar dalinai finansuojami atsižvelgus į kelių projekto eilę kelių projektų prioritetinės eilės sąraše. Komisija, įvertinusi Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atitinkamų metų suplanuotus asignavimus, kelių projektų prioritetinės eilės sąrašo paskutiniam projektui turi teisę finansavimą mažinti pagal turimus likusius asignavimus.

32. Komisija posėdžio protokolą, kelių projektų prioritetinės eilės sąrašą ir siūlomų atmesti kelių projektų sąrašą teikia ekonomikos ir inovacijų ministrui, kuris pagal kelių projektų prioritetinės eilės sąrašą priima galutinį sprendimą dėl kelių projektų finansavimo. Sprendimas skirti finansavimą įforminamas ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu.

33. Ekonomikos ir inovacijų ministerija apie Aprašo 32 punkte nurodytą sprendimą dėl kelių projekto finansavimo ar dalinio finansavimo informuoja pareiškėją raštu per 3 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos. Dėl kelių projektų atmetimo pareiškėjai informuojami per 3 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos.

 

VI SKYRIUS

Kelių projekto finansavimo sutarties sudarymas ir ADMINISTRAVIMAS

 

34. Kelių projektai įgyvendinami pagal kelių projekto finansavimo sutartį (toliau – sutartis).

35. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse ir Aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka, sutartis yra sudaroma tarp pareiškėjo, viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ ir Ekonomikos ir inovacijų ministerijos.

36. Sutartyje nurodomas finansavimo tikslas, skirtos finansavimo lėšos, šių lėšų mokėjimo, ataskaitų teikimo tvarka ir terminai, įsipareigojimų vykdymo kontrolės tvarka, šalių teisės ir pareigos, šalių atsakomybė, sutarties pasibaigimo ir nutraukimo tvarka. Sudarius sutartį, pareiškėjas laikomas kelių projekto įgyvendinimo veiklų vykdytoju (toliau – veiklų  vykdytojas).

37. Sutartis tarp Aprašo 35 punkte nurodytų šalių turi būti pasirašyta per 20 darbo dienų nuo ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymo skirti finansavimą priėmimo datos. Terminas gali būti pratęstas vienos iš sutarties šalių motyvuotu rašytiniu prašymu, bet ne ilgiau kaip 15 darbo dienų.

38. Praleidus Aprašo 37 punkte numatytą sutarties pasirašymo terminą, ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu yra naikinamas veiklų vykdytojui skirtas finansavimas ir siūloma sutartį pasirašyti su pareiškėju, pateikusiu kelių projektą, kuris kelių projektų prioritetinės eilės sąraše užėmė žemesnę vietą ir finansavimo negavo ar gavo dalinį finansavimą.

39. Sutarties įgyvendinimą koordinuoja viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“.

40. Veiklų vykdytojas sutartyje nustatyta tvarka ir terminais viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“ pateikia šiuos dokumentus:

40.1. veiklų įgyvendinimo ataskaitą (-as) (Aprašo 3 priedas);

40.2. finansinę ataskaitą (Aprašo 4 priedas) kartu su veiklų įgyvendinimo išlaidas ir (ar) mokėjimą pagrindžiančiais dokumentais, duomenimis ir informacija, reikalinga sutartimi prisiimtų prievolių įvykdymui įvertinti;

40.3. kitus susijusius dokumentus, reikalingus sutartimi prisiimtų prievolių įvykdymui įvertinti.

41. Aprašo 40 punkte nurodyti dokumentai turi būti pateikiami dokumentų valdymo sistemoje ir būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą.

42. Viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ per 20 darbo dienų nuo Aprašo 40 punkte nurodytų dokumentų pateikimo datos patikrina šiuos duomenis:

42.1. ar išlaidos yra patirtos vykdant sutartyje nurodytas veiklas;

42.2. ar išlaidos yra patirtos, identifikuojamos ir patikrinamos, pagrįstos dokumentais;

42.3. ar patiriant tinkamas finansuoti išlaidas sumokamas pirkimo pridėtinės vertės mokestis yra priskirtinas tinkamoms išlaidoms;

42.4. ar veiklos, kurioms skirtas finansavimas, įgyvendinamos sutartyje nustatytais terminais ir numatyta apimtimi.

43.  Viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“, vertindama veiklų vykdytojo pateiktus Aprašo 40 punkte numatytus dokumentus, turi teisę kreiptis į sutartyje nurodytą veiklų vykdytoją, pateikusį dokumentus, dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo. Viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ nustatomas informacijos ar dokumentų pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos nuo prašymo patikslinti informaciją gavimo dienos. Šis terminas neįskaičiuojamas į Aprašo 42 punkte nustatytą 20 darbo dienų terminą.

44. Viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ kartu su Aprašo 40 punkte nurodytais dokumentais Ekonomikos ir inovacijų ministerijai sutartyje numatyta tvarka ir terminais pateikia sutartyje nurodytų veiklų vykdytojo pranešimą dėl išlaidų tinkamumo.

45. Jeigu kyla įtarimas, kad sutartyje nurodytas veiklų vykdytojas nevykdo ar netinkamai vykdo sutartyje nustatytas prievoles, viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ privalo su veiklų vykdytoju suderintu laiku veiklų vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš veiklų vykdytojo visą reikalingą informaciją, duomenis ir dokumentus. Veiklų vykdytojas, gavęs viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ prašymą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pateikia visą prašomą informaciją ir nurodo patikrai tinkamą laiką, kuris negali būti vėliau kaip 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.

46. Ekonomikos ir inovacijų ministerija, gavusi iš viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ Aprašo 40, 44 ir 45 punktuose nurodytus dokumentus, sutartyje nustatyta tvarka ir terminais perveda lėšas veiklų vykdytojui.

47. Sutartyje nustatyta tvarka Ekonomikos ir inovacijų ministerija gali pervesti veiklų vykdytojui avansinį mokėjimą. Avansinis mokėjimas negali viršyti 30 procentų skirtų lėšų. Avansinio mokėjimo ir (ar) tarpinio atsiskaitymo (sąskaitų apmokėjimo ir (ar) išlaidų kompensavimo būdo) sąlygos, grafikai ir dokumentai, kuriuos reikia pateikti siekiant gauti avansinį ir (ar) tarpinį lėšų išmokėjimą, nustatomi sutartyje.

48. Viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ turi inicijuoti finansavimo sustabdymą ar nutraukimą, jeigu veiklų vykdytojas nevykdo ar netinkamai vykdo sutarties sąlygas, ir siūlyti Ekonomikos ir inovacijų ministerijai priimti sprendimą dėl skirtų ir veiklų vykdytojui išmokėtų lėšų grąžinimo.

49. Jei veiklų vykdytojas per sutartyje nustatytą terminą neįvykdo savo pareigų ir (arba) priimamas sprendimas dėl išmokėtų lėšų grąžinimo, veiklų vykdytojui išmokėtos lėšos turi būti grąžintos Ekonomikos ir inovacijų ministerijai per 60 darbo dienų nuo tokio Ekonomikos ir inovacijų ministerijos sprendimo ir (arba) pranešimo gavimo dienos, pridėjus palūkanas, apskaičiuotas pagal Europos centrinio banko sprendimo grąžinti lėšas priėmimo dieną nustatytą palūkanų normą už kiekvieną naudojimosi šiomis lėšomis dieną nuo lėšų išmokėjimo dienos iki lėšų grąžinimo dienos.

50. Sutartyje nurodytas veiklų vykdytojas, įspėjęs Ekonomikos ir inovacijų ministeriją prieš 14 darbo dienų iki numatytos sutarties nutraukimo dienos, turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį. Ne vėliau kaip sutarties nutraukimo dieną veiklų vykdytojui išmokėtos lėšos turi būti grąžintos Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, pridėjus palūkanas, apskaičiuotas pagal Europos centrinio banko sprendimo grąžinti lėšas priėmimo dieną nustatytą palūkanų normą už kiekvieną naudojimosi šiomis lėšomis dieną nuo lėšų išmokėjimo dienos iki lėšų grąžinimo dienos.

 

VII SKYRIUS

VEIKLŲ VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI

 

51. Veiklų vykdytojas, įgyvendindamas kelių projekto vykdymo veiklas, privalo:

51.1. naudoti skirtas lėšas tik Aprašo 3 punkte numatytoms tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti ir už jas atsiskaityti ir pateikti atsiskaitymo dokumentus;

51.2. bendradarbiauti su viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ sutarties įgyvendinimą koordinuojančiais asmenimis, nustatytais terminais teikti jiems prašomą informaciją, sudaryti jiems sąlygas apžiūrėti veiklų įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietą, susipažinti su veiklų vykdymo dokumentais;

51.3. šalinti mokėjimo prašymų ir veiklų įgyvendinimo trūkumus;

51.4. kuo greičiau (bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pasikeitimų atsiradimo) informuoti viešąją įstaigą „Investuok Lietuvoje“ apie visus veiklų įgyvendinimo pakeitimus;

51.5. užtikrinti, kad būtų pasiektas sutartyje ir paraiškoje numatytas tikslas;

51.6. gavęs Ekonomikos ir inovacijų ministerijos sprendimą dėl išmokėtų lėšų grąžinimo ar Aprašo 50 punkte nustatytu atveju – grąžinti lėšas Aprašo 49 ir 50 punktuose nustatyta tvarka;

51.7. vykdyti visas kitas Apraše ir sutartyje nustatytas prievoles.

52. Jei veiklų vykdytojas, įgyvendindamas veiklas, patiria netinkamų finansuoti išlaidų, veiklų vykdytojas jas apmoka iš nuosavų lėšų.

 

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas). Asmens duomenų, nurodytų Aprašo 1 priede, tvarkymo tikslas – atlikti Apraše nurodytos ekonomikos ir inovacijų ministro įgaliotos viešosios įstaigos, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina valstybė, funkcijas ir vykdyti paraiškų vertinimą. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą Ekonomikos ir inovacijų ministerijoje pateikiama ministerijos interneto svetainėje http://eimin.lrv.lt/. Apraše nurodyti dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

__________________________

 

Valstybės ir savivaldybių

institucijų valdomų kelių,

vedančių į teritorijas, kuriose

kuriamos darbo vietos,

finansavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

PARAIŠKŲ vertinimo ir Kelių projektų prioritetinės eilės SĄRAŠO sudarymo metodika

 

1. Paraiškų vertinimo ir kelių projektų prioritetinės eilės sudarymo metodika (toliau – Metodika) taikoma visoms Valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, finansavimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) nustatyta tvarka pagal tą patį kvietimą gautoms paraiškoms (toliau – Paraiška, Paraiškos), kurios siūlomos įtraukti į Kelių projektų prioritetinės eilės sąrašą, kuriame aukštesnė vieta suteikiama pagal Metodiką didesnį vertinimo balą gavusioms Paraiškoms.

2. Metodikoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme, Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu patvirtintame Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (EVRK 2 red.), Statistikos departamento duomenų bazėje, Integruotų teritorijų vystymo programų rengimo ir įgyvendinimo gairėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2014 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 1V-480 „Dėl Integruotų teritorijų vystymo programų rengimo ir įgyvendinimo gairių patvirtinimo“, Integruotų teritorijų vystymo programų veiksmų atrankos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2018 m. gegužės 9 d. įsakymu Nr. 1V-342 „Dėl integruotų teritorijų vystymo programų veiksmų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Paraiškoms vertinti naudojami šie duomenys:

3.1. viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ pateikti duomenys apie Lietuvoje įsteigtas laisvąsias ekonomines zonas ir pramonės parkus, turinčius valstybei svarbaus projekto statusą (išskyrus privačius), taip pat apie sklypus Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme nurodytiems stambiems projektams įgyvendinti ar pritraukti;

3.2. Lietuvos statistikos departamento skelbiamas paskutinio ketvirčio mėnesinis darbo užmokestis šalies ūkyje (be individualių įmonių), pateiktas interneto svetainėje https://osp.stat.gov.lt/ paskutinę paraiškų pateikimo dieną;

3.3. Paraiškoje pateikti duomenys apie naujas darbo vietas ir prašomą finansavimą.

4. Kriterijų, nurodytų Metodikos 5 punkte, reikšmės skaičiuojamos savivaldybėms, kuriose bus kuriamos naujos darbo vietos. Jeigu Paraiškoje prašoma finansavimo kelių projekto veikloms, naujos darbo vietos apskaičiuojamos kaip naujų darbo vietų skaičiaus ir įmonių, esančių teritorijose, į kurias veda keliai, kurių projektui prašoma finansavimo, faktinių esamų darbo vietų skaičiaus suma (Paraiškos (Aprašo 1 priedas) 4.3 papunktyje ir 6 punkte nurodytų skaičių suma).

5. Paraiškos vertinamos ir Kelių projektų prioritetinės eilės sąrašas sudaromas pagal šiuos kriterijus:

5.1. „Potencialus investuotojas“ (maksimalus vertinimas – 15 balų);

5.2. „Tęstinis projektas“ (maksimalus vertinimas – 10 balų);

5.3. „Laisvosios ekonominės zonos ir (ar) pramonės parkai, turintys valstybei svarbaus projekto statusą, ir (ar) kelių projektas yra skirtas Investicijų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje nurodytiems stambiems projektams įgyvendinti ar pritraukti“ (maksimalus vertinimas – 20 balų);

5.4. „Darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykis“ (maksimalus vertinimas – iki 15 balų);

5.5. „Kelių projekto reikšmė darbo vietų išlaikymui ar kūrimui, potencialas pritraukti investicijas ir įtaka regiono vystymuisi“ (maksimalus vertinimas – 40 balų).

6. Vertinant Paraišką, tikrinama atitiktis kriterijui „Potencialus investuotojas“ (15 balų):

6.1. yra potencialus investuotojas – 15 balų;

6.2. nėra potencialaus investuotojo – 0 balų.

7. Vertinant Paraišką, tikrinama atitiktis kriterijui „Tęstinis projektas“ (maksimalus vertinimas – 10 balų):

7.1. kelių projektas yra tęstinis – 10 balų;

7.2. kelių projektas nėra tęstinis – 0 balų.

8. Vertinant Paraišką, tikrinama atitiktis kriterijui „Laisvosios ekonominės zonos ir (ar) pramonės parkai, turintys valstybei svarbaus projekto statusą ir (ar) kelių projektas yra skirtas stambiems projektams, kaip jie apibrėžiami Investicijų įstatyme, įgyvendinti ar pritraukti“ (iki 20 balų):

8.1. kelių projektas yra laisvosios ekonominės zonos teritorijoje ir (ar) skirtas stambiems projektams, kaip jie apibrėžiami Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, įgyvendinti ar pritraukti ir (ar) yra Investicijų įstatymo pagrindu įsteigto ir valstybei svarbaus projekto statusą turinčio pramonės parko teritorijoje – 20 balų;

8.2. kelių projektas yra kitose teritorijose, nei išvardytos Metodikos 8.1 papunktyje, – 0 balų.

9. Vertinant Paraišką, tikrinama atitiktis kriterijui „Darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykis“ (iki 15 balų). Daugiau balų suteikiama toms Paraiškoms, kurių darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, santykis bus didesnis:

9.1. Darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykis apskaičiuojamas pagal formulę:

 

 

Šioje formulėje:

Y – darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykis;

DV – darbo vietos. Tuo atveju, jeigu Paraiškoje prašoma finansavimo kelio ir (ar) gatvės įrengimo veiklai, darbo vietos apskaičiuojamos kaip naujų darbo vietų skaičiaus ir įmonių, esančių teritorijose, į kurias veda kelio ir (ar) gatvės, kuriam prašoma finansavimo, faktinio esamų darbo vietų skaičiaus suma (Paraiškos (Aprašo 1 priedas) 4.3 papunktyje ir 6 punkte nurodytų skaičių suma);

VDU – vidutinis nagrinėjamos savivaldybės bruto darbo užmokestis (naudojamas Lietuvos statistikos departamento patvirtintas paskutinio ketvirčio darbo užmokesčio vidurkis šalies ūkyje (be individualių įmonių) Paraiškos vertinimo metu);

GPM – gyventojų pajamų mokesčio tarifas (naudojamas Paraiškos vertinimo metu aktualus gyventojų pajamų mokesčio tarifas);

VSD – darbuotojo mokamo valstybinio socialinio draudimo tarifas (naudojamas Paraiškos vertinimo metu aktualus darbuotojo mokamo valstybinio socialinio draudimo tarifas);

PSD – darbuotojo mokamo privalomojo sveikatos draudimo tarifas (naudojamas Paraiškos vertinimo metu aktualus darbuotojo mokamo privalomojo sveikatos draudimo tarifas);

DS – darbdavio mokamas socialinio draudimo tarifas (naudojamas Paraiškos vertinimo metu aktualus darbdavio mokamas valstybinio socialinio draudimo tarifas);

GF – darbdavio mokamo garantinio fondo tarifas (naudojamas Paraiškos vertinimo metu aktualus darbdavio mokamo garantinio fondo tarifas);

NPD – neapmokestinamasis pajamų dydis, apskaičiuotas pagal nagrinėjamą VDU (naudojamas Paraiškos vertinimo metu aktualus neapmokestinamasis pajamų dydis);

X – prašomas finansavimas.

9.2. Paraiškos išreitinguojamos pradedant nuo didžiausią darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, santykį pasiekiančių Paraiškų iki mažiausią santykį pasiekiančių Paraiškų. Didžiausią santykį pasiekiančiai Paraiškai priskiriamas 1 eilės numeris, antrą pagal dydį santykį pasiekiančiai Paraiškai priskiriamas 2 eilės numeris ir t. t. Jeigu kelių paraiškų santykiai vienodi, joms priskiriamas vienodas eilės numeris. Tolesnės Paraiškos numeruojamos, praleidžiant atitinkamą skaičių paraiškų.

9.3. Balai pagal santykį Paraiškoms priskiriami tokia tvarka:

9.3.1. Jeigu Paraiškų yra 5 arba daugiau: pirmosioms (pradedant nuo pasiekusių didžiausią santykį) 20 procentų Paraiškų (paskutinės įtraukiamos paraiškos eilės numeris apskaičiuojamas pagal formulę 0,2 * paraiškų skaičius; jeigu gaunamas skaičius nėra sveikasis, apvalinama pagal aritmetines taisykles iki sveikojo skaičiaus; atitinkamai ši formulė taikoma ir toliau, taikant koeficientus 0,4; 0,6; 0,8; 1) suteikiami 15 balų, 12 balų suteikiama kitiems 20 procentų Paraiškų, 9 balai suteikiami kitiems 20 procentų Paraiškų, 6 balai suteikiami kitiems 20 procentų Paraiškų ir 3 balai suteikiami paskutiniams 20 procentų Paraiškų.

9.3.2. Jeigu Paraiškų yra 4 arba mažiau: pirmajai (pradedant nuo pasiekusios didžiausią santykį) Paraiškai suteikiama 15 balų, antrajai (jeigu paraiškų daugiau nei 1) – 12 balų, trečiajai (jeigu paraiškų daugiau nei 2) – 9 balai, ketvirtajai (jeigu paraiškų daugiau nei 3) – 6 balai.

10. Vertinant Paraišką, tikrinama atitiktis kriterijui „Kelių projekto reikšmė darbo vietų išlaikymui ir (ar) kūrimui, potencialas pritraukti investicijas ir įtaka regiono vystymuisi“ (iki 40 balų):

10.1. Reikšmė darbo vietų išlaikymui (ir) ar kūrimui (iki 20 balų). Vertinama pagal Paraiškoje pateiktą informaciją.

10.2. Reikšmė potencialui pritraukti investicijas (iki 10 balų). Vertinama pagal Paraiškoje pateiktą informaciją.

10.3. Įtaka regiono vystymuisi (iki 10 balų). Vertinama pagal Paraiškoje pateiktą informaciją.

11. Paraiška nėra įtraukiama į Kelių projektų prioritetinės eilės sąrašą, jeigu:

11.1. darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykis, apskaičiuotas pagal Metodikos 9.1 papunktį, yra mažesnis kaip 1,2;

11.2. Paraiška neatitinka nė vieno iš Aprašo 15.1, 15.2, 15.3 papunkčių reikalavimų ir (ar) Aprašo 17 punkto reikalavimo, ir (ar) Aprašo 4, ir (ar) Aprašo 26 punkto reikalavimų.

12. Kelių projektų prioritetinės eilės sąrašas sudaromas išdėstant Paraiškas pagal surinktų balų skaičių mažėjimo tvarka. Paraiškoms surinkus vienodą balų skaičių, prioritetas teikiamas Paraiškoms, kurioms pagal Metodikos 10 punkte nurodytą kriterijų buvo suteiktas didesnis balų skaičius. Jeigu Paraiškoms buvo suteiktas vienodas balų skaičius, prioritetas teikiamas Paraiškai, kuri buvo pirmiau pateikta Ekonomikos ir inovacijų ministerijai.

 

______________________________